Użytkownik "MK" napisał w wiadomości
Wycieki to gołym okiem zobaczę, a sprężarkę ? to już mechanik ? czy są
jakieś sposoby aby na oko lub ucho sprawdzić ?
Wszystkich nie zobaczysz bo pewnie jest oslona od spodu.
Sprezarke hmm zobacz czy gdzies z niej nie cieknie tam olej to tak golym
okiem
A u mechanika mozna rozebrac dolot popatrzec czy lopatki cale czy nie ma
lozow na walku itp rzeczy.
Popatrz tez czy auto dobrze przyspiesza bo jak ma duzy przebieg moze miec
zapieczone kierownice w sprezarce.
Odczytanie tego rzeczywistego przebiegu to rozumiem poprzez podłączenie
kompa z odpowiednim kabelkiem i programem. Jaki kabelek i program do tego
się nada ?
Tak , programu Ci nie powiem bo nie pamietam nazwy,ale na 100% nie zczytasz
tego ogolnie dostepnym kabelkiem np z allegro.
P.S z jakiego jestes miasta ?to moze Ci podpowiem gdzie podjechac sprawdzi
przebieg.
--
Quba
5 |
Data: Czerwiec 30 2007 14:22:10 |
Temat: Re: Kupno Passat B6 |
Autor: MK |
P.S z jakiego jestes miasta ?to moze Ci podpowiem gdzie podjechac sprawdzi przebieg.
ja jestem z Opola a samochód który mam na oku stoi w Oleśnicy (Dolnośląskie)
6 |
Data: Lipiec 01 2007 22:30:48 | Temat: Re: Kupno Passat B6 | Autor: P11 |
Quba pisze:
> Wszystkich nie zobaczysz bo pewnie jest oslona od spodu.
Zdjać:)
Sprezarke hmm zobacz czy gdzies z niej nie cieknie tam olej to tak golym okiem
Wycieki widoczne na zewnątrz jeszcze o niczym nie swiadcza. Chociaz moga sugerować ze ktos turbo demontował.
A u mechanika mozna rozebrac dolot popatrzec czy lopatki cale czy nie ma lozow na walku itp rzeczy.
O to to. Luz promieniowy na może być. Nie powinno być za to luzu osiowego.
Poza tym interfejs VAG.
Popatrz tez czy auto dobrze przyspiesza bo jak ma duzy przebieg moze miec zapieczone kierownice w sprezarce.
Odczytanie tego rzeczywistego przebiegu to rozumiem poprzez podłączenie kompa z odpowiednim kabelkiem i programem. Jaki kabelek i program do tego się nada ?
Tak , programu Ci nie powiem bo nie pamietam nazwy,ale na 100% nie zczytasz tego ogolnie dostepnym kabelkiem np z allegro.
Zczytasz zczytasz.
http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/applications_screen.html#mileage
Przebieg od 2000 jest zapisany w liczniku, w sterowniku i stacyjce. Ten pierwszy można banalnie zmienić kabelkiem z allegro. W sterowniku juz nie tak łatwo i ten odczytasz własnie VAGiem. Tyle ze nieraz h.je zmieniają przebieg we wszystkich trzech miejscach.
Inny sposób to ASO i baza danych o przeglądach serwisowych. Jezeli auto jest z DE albo PL to powinien być przebieg przy ostatnim przegladzie w ASO. Jezeli auto z Włoch to niestety ta droga weryfikacji odpada.
7 |
Data: Lipiec 01 2007 22:11:52 | Temat: Re: Kupno Passat B6 | Autor: P11 |
Quba pisze:
Mam na oku passata B6 kombi (niektórzy nazywają to B5FL) z 2001r.
Bo to jest B5FL
B5 3BG ;)
Zalezy kto jak jezdzi ale w miesice Lublin/Wawa pali ok 7-9 na trasie 5-6 zaleznie czy z klima czy bez.
Ja osobiscie bym szukal tego TDi 110 km na pompie rotacyjnej a nie na tych pompowtryskach.
Dlaczego???????
Zrobisz sobie program i bedziesz bardziej zadowolony nic z TDi'ka na pompkach :)
Na pompkach po programie chodzi jeszcze lepiej.
Pozdrawiam.
Ja rowniez :)
--
Quba
I ja tez :)
8 |
Data: Lipiec 01 2007 22:15:42 | Temat: Re: Kupno Passat B6 | Autor: MarcinP "Kto pyta nie bladzi" |
Użytkownik "P11" napisał w wiadomości
Quba pisze:
>> Mam na oku passata B6 kombi (niektórzy nazywają to B5FL) z 2001r.
>
> Bo to jest B5FL
B5 3BG ;)
>>
>
> Zalezy kto jak jezdzi ale w miesice Lublin/Wawa pali ok 7-9 na trasie
5-6
> zaleznie czy z klima czy bez.
>
> Ja osobiscie bym szukal tego TDi 110 km na pompie rotacyjnej a nie na
tych
> pompowtryskach.
Dlaczego???????
>
> Zrobisz sobie program i bedziesz bardziej zadowolony nic z TDi'ka na
> pompkach :)
Na pompkach po programie chodzi jeszcze lepiej.
co to jest program
wybaczcie laickie pytanie
9 |
Data: Lipiec 01 2007 22:28:22 | Temat: Re: Kupno Passat B6 | Autor: R. |
MarcinP "Kto pyta nie bladzi" napisał(a):
co to jest program
wybaczcie laickie pytanie
program=virus :-P
--
____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<<
| . ) rmazurek (na) rmazurek (kropencja) com
|_|\_\ .PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB
10 |
Data: Lipiec 01 2007 22:53:20 | Temat: Re: Kupno Passat B6 | Autor: P11 |
MK pisze:
Witam
Mam na oku passata B6 kombi (niektórzy nazywają to B5FL) z 2001r.
Silnik 1,9 TDi 130 koni.
Na co szczególnie zwrócić uwagę przy zakupie tego modelu ?
Stan karoserii. Czy nie bity a jesli tak to co było robione i jak. Dopiero potem:
Stan pompowtryskiwaczy, stan koła dwumasowego, turbospręzarki, wycieki oleju i G12, stan przednich wahaczy, maglownicy...
Czy ten silnik jest ok ?
Tak. To IMHO najbardziej udany silnik u VW. Prosty w miare niezawody (jak na VW...) i wytrzymały. No i bardzo podatny na tuning.
Ile to mniej więcej pali w jeździe miejskiej i
na trasie ??
średno jakies 6-7.
Pozdrawiam.
PS: aha czy ktoś może napisać przy jakim mniej więcej przebiegu zaczyna wycierać się kierownica, pedały gazu, hamulca, sprzęgła i gałka zmiany biegów.
150-200. Ale to marny wskaznik bo w modzie jest wymiana tych elementów przed sprzedaża. Wiecej o przebiegu powie Ci stan luster reflektórów, luzy na zawiasach drzwi przednich czy rysy na szybie przedniej.
| | | | | |