Laguna 2.0L16V na 1.9DTi
1 | Data: Grudzien 31 2006 20:01:26 |
Temat: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | |
Autor: Elektronix | Witam 2 |
Data: Grudzien 31 2006 20:32:35 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Filip KK | Elektronix wrote: Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Renault Laguna 2.0L 16V N7Q-704 96/97 rok z paliwożernym silnikiem z beznadziejna skrzynią bięgów.Kolejny nieszczesliwy posiadacz auta na F... Kolejny post typu włącz-wyłącz. Nie wymieniaj nic w tym aucie, sprzedaj go i ciesz sie zyciem.. A kup porzadny niemiecki samochod! (np. Audi, BMW) -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 3 |
Data: Styczen 01 2007 11:34:55 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Akcent | Kolejny nieszczesliwy posiadacz auta na F... Kolejny post typu włącz-wyłącz. Mówimy o Fenault, czy Faguna, bo chyba coś z umiejętnością czytania szwankuje. Nie wymieniaj nic w tym aucie, sprzedaj go i ciesz sie zyciem.. A kup porzadny niemiecki samochod! (np. Audi, BMW) LOL. A maybacha mu nie proponujesz?? Tak trzymaj :) -- Pozdrawiam, Piotr 4 |
Data: Styczen 01 2007 13:32:15 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Sebastian | > Mówimy o Fenault, czy Faguna, bo chyba coś z umiejętnością czytania szwankuje. Z czytaniem o.k., gorzej z kojarzeniem, :) Koledze zapewne chodziło o samochody francuskie.... :) Pozdrawiam Sebastian 5 |
Data: Styczen 01 2007 19:31:33 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Filip KK | Akcent wrote: Tobie cos z umiejetnoscia myslenia szwankuje.Kolejny nieszczesliwy posiadacz auta na F... Kolejny post typu włącz-wyłącz. Nie wymieniaj nic w tym aucie, sprzedaj go i ciesz sie zyciem.. A kup porzadny niemiecki samochod! (np. Audi, BMW) Nie, bo go zwyczajnie nie stac. Tak trzymaj :)Obudz sie. -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 6 |
Data: Styczen 01 2007 13:09:54 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Jurand | "Filip KK" wrote in message Elektronix wrote: No, a potem koniecznie musisz zacząć chodzić na siłownię i tuningować TDI. Jurand. 7 |
Data: Styczen 02 2007 14:56:00 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Prone | Jurand napisał(a): No, a potem koniecznie musisz zacząć chodzić na siłownię i tuningować TDI.- ROTFL.. ktos tu ma kompleksy.. P 8 |
Data: Styczen 03 2007 22:26:34 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Filip KK | Prone > wrote: Jurand napisał(a):Aaaaaaaaaaaaa :-D To ten, zapomnialem ze on w ogole istnieje, hahahaha... Juz od chyba roku czasu jest u mnie w KF'ie i dobrze o tym wie :) -- /Pozdrawiam, Filip/ :( + VW = :) www.c3cars.com http://tinyurl.com/fhpfn 9 |
Data: Grudzien 31 2006 20:35:45 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: chriso | Jestem nieszczęśliwym posiadaczem Renault Laguna 2.0L 16V N7Q-704 96/97 rok z jaja sobie robisz? najlepszy silnik (produkcji volvo) jaki byl wsadzany do laguny I jak Ci ekonomia nie odpowiada to ja zagazuj mozna wsadzic instalacje II generacji, zwroci sie do 20 tys km zalozenie gazu wyjdzie na pewno taniej niz kupno silnika i przekladka a na pewno bedzie palic mniej niz ten DTI, ktory zbyt ekonomiczny jak na dzisiejsze standardy nie jest 10 |
Data: Grudzien 31 2006 20:48:04 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: RUN | a na pewno bedzie palic mniej niz ten DTI, ktory zbyt ekonomiczny jak najaki jest standart na dzis ? MAciej 11 |
Data: Grudzien 31 2006 20:57:10 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: poziomek |
jaki jest standart na dzis ?http://testy.autocentrum.pl/zuzycie_paliwa/index.html 12 |
Data: Styczen 01 2007 12:41:34 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Elektronix | Chodzi o to , że gaz (sekwencja IV generacji) to ja mam już zamontowany od
13 |
Data: Styczen 01 2007 13:22:25 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: marcin | Następne auto to będzie 1.9TDi z grupy VW pewnie jakiś Golf IV albo Audi. Też bez rewelacji w spalaniu, kupiłem Golfa IV TDI 110 koni i jego spalanie uważam za średnio duże. miasto takie delikatne okolo 15 km w tym moze z 7 świateł pali 7,5 - 8. Trasa hmm, mojemu ojcu udało sie zejść do 4,9 ale nie przekraczał 110 km/h. Tak więc nie wierze już w super oszczędność silników TDI. No oczywiście pomijając frajde z jazdy, to jest nie do przebicia. Aha, moj golf to automat. 14 |
Data: Styczen 01 2007 15:04:41 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: xs | marcin napisał(a): No oczywiście pomijając frajde z jazdy, to jest nie do przebicia. Aha, Jak masz zwykla planetarke, to wcale nie dziwne, ze pali tak duzo. Okolice 8l / 100 km po miescie pali duuuzo ciezsze A6 z tym silnikiem. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 15 |
Data: Styczen 01 2007 20:54:05 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: RUN | świateł pali 7,5 - 8. Trasa hmm, mojemu ojcu udało sie zejść do 4,9 alenie przekraczał 110 km/h. Tak więc nie wierze już w super oszczędność silnikówAha, moj golf to automat. ile ma takie auto wg ciebie palic 1.5 litra na 100 km ? MAciej 16 |
Data: Styczen 01 2007 17:15:17 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: V-Tec | Elektronix napisał(a): Chodzi o to , że gaz (sekwencja IV generacji) to ja mam już zamontowany od ponad roku i już nawet się zwrócił. kolega potrzebuje raczej coś w okolicach Mercedes E320, a nie wkładać diesela do tej laguny (to proszenie się o kłopoty!). Mam wrażenie, że z tą laguną po prostu coś jest nie tak, choć nie miałem okazji 2.0 16v (tylko 8v - to aż taka różnica?) Generalnie Laguna to nie jest złe auto , tylko nie z silnikiem Volvo. nie, golf 2 nie jest głośny powyżej 140 ;) W. 17 |
Data: Styczen 01 2007 18:13:44 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Jurand | "Elektronix" wrote in message Chodzi o to , że gaz (sekwencja IV generacji) to ja mam już Nie wiem jak Ty jeździsz, ale przecież ten 2.0 16V to najlepszy silnik wolnossący, jaki można mieć w Lagunie. Jeździłem takim i miałem średnie spalanie 8.5/100 (2 różne modele), ładnie ciągnął z dołu i co do hałasu - tragedii nie było. Jedyne co mnie drażniło - krótkie przełożenie piątego biegu. decyzja , auto jest strasznie słabe w zakresie od 1000-3000obr , owszem Sprawdź układ wydechowy - może masz założony jakiś tandetny tłumik "zamiennik", albo ktoś wypruł katalizator i masz gołą puchę, stąd bardzo niefajny rezonans? Jurand. 18 |
Data: Styczen 01 2007 23:29:20 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Elektronix |
"Elektronix" wrote in messageJeżdźę normalnie bez dużych przyspieszeń 95% miasto i spalanie jest takie jak napisałem( cały czas mowa o LPG). Jeśli jednak uważasz ze ten silnik( Volvo N7Q-704) jest najlepszym silnikiem wolnossącym , to nie wyobrażam sobie jaki jest najgorszy?? Gdybym miał możliwość zamiany tego silika na 2.0L 8V Renault , to bym się nie zastanawiał ani chwili i jeszcze bym dopłacił. Nie wiem w jaki sposób uzyskałeś 8,5L /100km może z górki cały czas jechałeś, albo na benzynie tylko na trasie ? Mam znajomego , którego Laguna ma taki sam silnik ( cały czas mowa o silniku Volvo) i spalanie ma na mniej więcej tym samym poziomie. Tłumik końcowy orginalny , katalizator uległ stopieniu , więc zmieniłem go na strumienicę, jednak specjalnej zmiany dzwięku po tym nie zauważyłem. W tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny nieprzyjemny dzwięk ( buczenie ) , co zresztą potwierdzili inni użytkownicy takiej samej Renówki. Po mieście da się nią jeździć tą a towarzyszące temu dzwięki nie przeszkadzają, jednak na autostradę zupełnie się ona nie nadaje, no chyba że ma się poważną wadę słuchu. Dodam że auto jest bezwypadkowe i cały czas o nie dbam. 19 |
Data: Styczen 02 2007 00:06:22 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: chriso | sprzedaj ten samochod i kup inny 20 |
Data: Styczen 02 2007 09:52:13 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Elektronix |
sprzedaj ten samochod i kup inny Może nie będzie cichszy, ale przynajmniej będzie miał o wiele większy moment obrotowy w zakresie niskich obrotów na czym bi bardzo zależy. Do Laguny przesiadłem się prosto z Golfa a jak wiadomo pierwsze wrażenie jest najważniejsze, od razu nie spodobało mi bardzo miękie zawieszenie i praca silnika ze skrzynia. Od tamtej pory nie lubie tego samochodu i czekam , aż brat kupi sobie inne auto to tymczasowo przesięde sie do jego starego dieselka , którym zresztą bardzo fajnie mi się jeździ a Lale sprzedam :) Laguna na pewno spodoba się osobie przesiadającej się z innej starszej Renówki, zresztą moja jest w bardzo dobrym stanie , ponieważ nauczyłem się że o auto trzeba dabac by nie zwiodło. W każdym bądź razie temat zamykam, bo jego kontynuacja nie ma sensu. Dziękuje wszytkim za wypowiedzi. 21 |
Data: Styczen 02 2007 18:00:31 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Młynek | W tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny Przerabiałem taką samą historię w swojej (ten sam silnik i gaz) i tez palila astronomicznie. Też jeździłem 20 8V (kolega ma) i się wkurzałem. Pojechałem do magika od tłumików - może jakaś dziurka czy cuś, że tak buczy. Okazało się że jeden ze środkowych tłumików jest do wymiany a drugiemu też nic nie brakuje. Wymieniłem obydwa i dowiedziałem sie, ze katalizator jest prawie 2x mniejszy niz powiniem byc. Kupilem samochod uzywany, wiec nie wiem czy to fabryka dala ciala czy poprzedni wlasciciel. Po wymianie tlumika auto bylo o polowe cichsze, ale tym razem pojawilo sie denerwujace brzeczenie metaliczne. Wymienilem katalizator na taki "jak powinien byc". Auto jest cichutkie jak trzeba (pomijając fakt ze z tlumikami wydalem ponad 700zł). Pojechalem do regulacji gazu i serwisant sie za glowe zlapal. Wyregulowal. Teraz pali 7,5 - 8 gazu na trasie i 9,5-11gazu w miescie. Na calym baku 33-35l gazu po regulacji robie najmniej 320 km, a raz w trasie zrobilem na baku 430 km:). Po tych poprawkach samochodzik przyspiesza lepiej tez na wolnych obrotach. Ogolnie kolega rozglada sie za takim z 98r, bo jak sie przejechal to stwierdzil, ze jego (20 8V) to muł. Aha gaz mam II generacji. Pozdrawiam Młynek 22 |
Data: Styczen 02 2007 19:42:09 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Elektronix |
Zazdroszcze spalania , teoretycznie 16 V powinien mieć mniejsze , ale coW tych modelach to norma , że przy 3000obr pojawia się wewnątrz kabiny zrobić w tym przypadku jest inaczej :( Może ktoś z Was ma silnik N7Q-704 i moż powiedzieć ( bez ściemy ) jakie ma spalanie ? 23 |
Data: Styczen 02 2007 20:02:19 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: JBART |
Zazdroszcze spalania , teoretycznie 16 V powinien mieć mniejsze , ale co Powinien miec mniejsze spalanie gazu? Chlopie czego ty oczekujesz? Ze 140 konny samochod wazacy z Toba 1300kg, albo wiecej bedzie palil ile? Moze trzeba bylo kupic clio dci, czy jakies lupo, czy innnego malucha z silnikiem od miksera. -- Jarek 24 |
Data: Styczen 02 2007 20:10:55 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: chriso | Może ktoś z Was ma silnik N7Q-704 i moż powiedzieć ( bez ściemy ) jakie ma spalanie ? przecie napisal "Przerabiałem taką samą historię w swojej (ten sam silnik i gaz)...." w mojej pali gazu: miasto (Wro) 13 trasa 11-12 polskie drogi, przyspieszenia i hamowanie 10,5 autostrada 400km szybkiej ale rownej jazdy dla mnie poziom spalania jak najbardziej normalny 25 |
Data: Styczen 02 2007 23:04:00 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: yabba |
Tłumik końcowy orginalny , katalizator uległ stopieniu , więc zmieniłem goużytkownicy takiej samej Renówki. Dlaczego katalizator sie wytopil? Sugeruje to za duza ilosc paliwa podawana do cylindrow. Strumienica, wedlug grupowych opinii, potrafi tez wiecej napsuc niz poprawic. Moze masz cos uszkodzone w silniku albo w osprzecie i dlatego jest duze zuzycie paliwa? yabba 26 |
Data: Styczen 03 2007 13:20:10 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Elektronix |
W silniku jest wszystko w porządku , zero błędów na diagnostyce , odczyty z czujników porządku. Przez pewien czas wa aucie była zainstalowana instalacja LPG II generacji, ale nie dało się na niej jeździć, bo co chwile strzelało i rozwalalo obodowe filtra. Wtedy to właśnie coś się z katalizatorem musiało stać, zresztą był okres że dziwnie śmierdziało śmierdziało z pod auta. Jenak założenie wtrysku gazu rozwiązało problem a stopiony katalizator pozostał. Spalanie w cyklu miejskim 13.5L latem a 15L zimą to dla tego auta norma. 27 |
Data: Styczen 01 2007 15:12:53 | Temat: Re: Laguna 2.0L16V na 1.9DTi | Autor: Rysiek Branson | Użytkownik "chriso" napisał w wiadomości a na pewno bedzie palic mniej niz ten DTI, ktory zbyt ekonomiczny jak na nieprawda :) akurat mam Lagune kombi 1.9 DTI 99rok, a wczesniej jezdzilem niemieckimi TDI (Ibiza, Passat) oraz JTD Alfą i ten silnik w Renault jest troche slabszy, ale na pewno nie mniej ekonomiczny :P Laguna kombi 1.9 DTI pali: od: trasa wrocek-wawa-lublin-wrocek po 1000km - 5,2l z klima non stop, predkosci 90-145km/h do miasto, bardzo krotkie przebiegi, w zimie - 6,8-7,2l tak wskazuje zarówno komputer, jak i wychodzi mi z tankowań, wiec prosze nie mowic, ze to duzo jak na dzisiejsze standardy i jeszcze porownywac do Audi, ktorych dzisiejsze "standardowe silniki" TDI na pompowtryskiwaczach pala sporo wiecej niz 1.9 DTI w Lagunie I (swoja droga ostatni malo awaryjny silnik renault turbodiesel), czy do BMW , ktorych diesle nigdy nie byly oszczedne. ale fakt przekladka sie nie oplaci nijak... Pozdrawiam Archiwum grupy ze statystykami: http://www.grupy-dyskusyjne.v10.pl/pl,misc,samochody.html |