DPF
1 | Data: Marzec 20 2015 09:50:20 |
Temat: DPF | |
Autor: twistedme | Witam, 2 |
Data: Marzec 20 2015 12:24:29 | Temat: Re: DPF | Autor: Marvin |
Już nawet po tym fragmencie można dojć do wniosku ze coĹ jest nie tak. Wypalanie dzieje siÄ za czÄsto. Trzeba wiÄc zadaÄ sobie pytanie (i poczytaÄ w sieci) na podstawie jakich sygnałów (czujników) jest inicjowane wypalanie. I nastÄpnie przyjrzeÄ siÄ tym elementom. M. 3 |
Data: Marzec 20 2015 12:50:51 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Fri, 20 Mar 2015 12:24:29 +0100, Marvin Już nawet po tym fragmencie można dojć do wniosku ze coĹ jest nie tak. Interwał 150km przy jeździe po mieĹcie, to całkiem sensowna wartoć. Co 100 i 50 tylko w przypadku gdy jeździ siÄ wyjÄ tkowo krótkie odcinki. Trzeba wiÄc zadaÄ sobie pytanie (i poczytaÄ w sieci) na podstawie jakich Wypalanie jest inicjowane na podstawie różnicy ciĹnieĹ na czujnikach przed i za filtrem DPF. I to jak widaÄ działa dobrze. Przyczyny ew. nadmiernego zapełnienia filtra (a wiÄc kopcenia) należy szukaÄ pod maskÄ . W lejÄ cych wtryskach, zamulonym dolocie, zaczynajÄ cej powoli rzygaÄ olejem turbiny, wzglÄdnie IC. -- Pozdor Myjk 4 |
Data: Marzec 20 2015 13:04:28 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-20 o 12:50, Myjk pisze: Fri, 20 Mar 2015 12:24:29 +0100, Marvin Mieszkam prawie bezpoĹrednio przy DK i jeżdżÄ 15-40km odcinki z prÄdkoĹciami 100-120/h. Rzadko krótkie trasy "po wsi". No właĹnie tu jest problem, bo skoro filtr wypala siÄ przy zapełnieniu 6% no to raczej nie jest zapchany... 5 |
Data: Marzec 20 2015 13:29:42 | Temat: Re: DPF | Autor: Marvin |
No właĹnie tu jest problem, bo skoro filtr wypala siÄ przy zapełnieniu To może jednak któryĹ z tych czujników szwankuje okresowo lub ich złÄ cza ? Albo komputer nie uznaje że wypalanie zakoĹczyło siÄ sukcesem bo podczas wypalania coĹ przerywało w połÄ czeniach? M 6 |
Data: Marzec 23 2015 03:15:42 | Temat: Re: DPF | Autor: | Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym pojechałem w trasę 400 km, (teraz wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie zapaliła się też kontrolka wymiany oleju. Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo znajomy zmieniając olej nic nie resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej. 7 |
Data: Marzec 23 2015 13:58:02 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-23 o 11:15, pisze: Polecił Motula 8100 x-clean 5w40 (wg netu opakowanie oryginalne :)). Po tym pojechałem w trasę 400 km, (teraz wiem, że dpf się oczywiście wypalał), po trasie zapaliła się też kontrolka wymiany oleju. Uznałem, że to zbieg okoliczności, bo znajomy zmieniając olej nic nie resetował, więc zresetowałem i jeździłem dalej.No dzięki wielkie, wreszcie jakiś konkret... Niestety mechanik przełożył mi wizytę na przyszły tydzień. Z innego forum dowiedziałem się, że warto sprawdzić takie parametry jak: wartość sadzy, wartość popiołu oraz sumaryczne zapełnienie DPF, przebieg i odstęp między ostatnimi 5 regeneracjami. No więc wpisałem w google "diagnostyka komputerowa" i zadzwoniłem do 4 warsztatów wyglądających najsensowniej, nie wiem dlaczego napotykam taki opór materii? Co ja robię źle? :) 1. - z amerykańskimi mi się interfejs nie łączy - ale to auto prod. koreańskiej, GM, właściwie opel - mimo to się nie łączy. - dzięki, do widzenia 2. - No niby możemy podłączyć. Można podjechać. Gadka się nie klei - Do widzenia. 3. -Ale co dokładnie się dzieje? Opisuję sytuację. - No ale ja tu nie bardzo pomogę, to bardziej może mechanik, żeby sprawdzić, czy faktycznie ta turbina nie puszcza oleju. - dzięki, do widzenia 4. - No tak, ale to panu nic nie da, ja mogę tylko stwierdzić, że uszkodzony, bo tam się to bezpośrednio nie łączy. - mam info, żeby sprawdzić wartość sadzy, wartość popiołu, oraz sumaryczne zapełnienie DPF. - no ale to nic nie da, ludzie wycinają, ale też nikt nie da gwarancji, ze będzie ok. Lać lepsze paliwo. - no lałem i tak samo, u mnie wypala się co 50km - ma pan diesela i musi pan się z tym męczyć. - do widzenia Ręce mi opadają, szczególnie, że nie jestem za mocny w temacie. 8 |
Data: Marzec 23 2015 14:10:49 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Mon, 23 Mar 2015 13:58:02 +0100, twistedme RÄce mi opadajÄ , szczególnie, Ale tak realnie, to w czym jest problem? Tylko w tym, że wypalanie jest co 50km? Skoro spala normalne wartoĹci dla tego modelu, nie przybywa i nie ubywa oleju, silnik nie włazi w tryb serwisowy, to po prostu jeździj. Wg mnie szuaksz problemu tam gdzie go nie ma. :) -- Pozdor Myjk 9 |
Data: Marzec 23 2015 14:32:07 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-23 o 14:10, Myjk pisze: Mon, 23 Mar 2015 13:58:02 +0100, twistedmeTakÄ rade dostałem właĹnie od tych fachowców od DPF. JeździÄ i siÄ nie zastanawiaÄ. No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio podczas wypalania nie było czuÄ zapachu ropy w kabinie i nie zapaliła siÄ kontrolka jakoĹci oleju. Poza tym wszyscy piszÄ , żeby raczej tego nie przerywaÄ, a w takim przypadku jest to praktycznie nierealne. Nie bÄdÄ jak głupek co 2 dzieĹ jeździł w kółko, żeby filtr wypalaÄ i niepotrzebnie robił dziesiÄ tki kilometrów. Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasÄ 50 km (25 w jednÄ stronÄ, godzina postoju i powrót) praktycznie całoć na tempomacie 100km/h. Filtr wypalał siÄ 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego dnia przerwałem procedurÄ i drugi raz jak wracałem. No dla mnie to paranoja. Ten pierwszy raz zakoĹczył siÄ powodzeniem, bo jak podjechałem na parking, to wszystko było w normie. Nie pisałem jeszcze, że raz jak siÄ wypalał pojechałem na autostradÄ, i za radÄ , znowu fachowców od DPF, żeby jechaÄ nie wiÄcej niż 120 przy 3000 obr/min. Tak jechałem 30 min dla pewnoĹci. Wielkie G, wtedy to sprawdziłem dokładnie, bo nastawiłem licznik, nastÄpne wypalanie miało miejsce po 90 km. Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie Ĺrednio pali 10, ale sÄ osoby, którym pali 8, a przy moim oszczÄdnym trybie jazdy może też by mogło tak byÄ :) 10 |
Data: Marzec 23 2015 14:46:42 | Temat: Re: DPF | Autor: yabba | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-03-23 o 14:10, Myjk pisze: Niestety trzeba teraz wybieraÄ przy kupnie: albo samochód bÄdzie ekologiczny albo oszczÄdny. Ciekawe co jest bardziej korzystne dla Ĺrodowiska. Czy spalenie 8 litrów ON w silniku bez DPF czy 10 litrów z DPF? -- Pozdrawiam, yabba 11 |
Data: Marzec 23 2015 15:08:22 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Mon, 23 Mar 2015 14:46:42 +0100, yabba Ciekawe co jest bardziej korzystne dla Ĺrodowiska. Ekologia jakÄ rozumiesz pod tym pojÄciem nie ma tutaj żadnego znaczenia. Ten filtr chroni LUDZI, a właĹciwie ich płuca. Innymi słowy, zapytaj ile kosztuje leczenie ludzi, którzy wdychajÄ NOx z samochdodów które katalizatorów nie posiadajÄ . -- Pozdor Myjk 12 |
Data: Marzec 24 2015 21:28:47 | Temat: Re: DPF | Autor: janusz_k | W dniu 2015-03-23 o 15:08, Myjk pisze: Mon, 23 Mar 2015 14:46:42 +0100, yabbaAle dpf to nie katalizator :) on filtruje sadzÄ a nie tlenki azotu. -- Pozdr Janusz_K 13 |
Data: Marzec 25 2015 10:36:25 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Tue, 24 Mar 2015 21:28:47 +0100, janusz_k którzy wdychajÄ NOx z samochdodów któreAle dpf to nie katalizator :) DPF wyłapuje oczywiĹcie sadzÄ, ale to dlatego, że do niej sÄ "przyklejone" m.in. zwiÄ zki NOx i w tej postaci nie mogÄ byÄ katalizowane. Innymi słowy, filtr DPF nie jest po to żeby ograniczaÄ emisjÄ SADZY do atmosfery, tylko uniemożliwiaÄ jej nadmierne przenoszenie i _osadzanie_ siÄ wraz z niÄ toksycznych zwiÄ zków w płucach. To jest główna rola filtrów DPF i wycinanie ich to podkopywanie zdrowia swojego i innych. I to w imie paru złotych w porfelu człowieka którego staÄ na kupno auta i paliwa do niego. ZresztÄ analogicznie głupie postÄpowanie jest w przypadku CO. Ludzie oszczÄdzajÄ parÄ złotych w portfelu palÄ c wÄglem (i Ĺmieciami sic!) zrzucajÄ c sobie i sÄ siadom na głowÄ NOx/SOx/benzopireny, zamiast daÄ spaliÄ wÄgiel elektrowniom gdzieĹ pod miastem uzbrojonym dodatkowo w wysokie kominy i filtry. Jak dla mnie abstrakcja. -- Pozdor Myjk 14 |
Data: Marzec 25 2015 12:59:04 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-25 o 10:36, Myjk pisze: Tue, 24 Mar 2015 21:28:47 +0100, janusz_kI to w imie paru złotych w porfelu człowieka którego staÄ na kupno auta i paliwa do niego. Powiem tak, jakby to było 3-4 tys, to bym siÄ zdecydował na wymianÄ, no ale 9000?
A no właĹnie... Mam wrażenie, jadÄ c wieczorami po mojej okolicy, że mój dpf, to jak kropla w oceanie. Zgłaszanie nic nie daje, czasem takie wyziewy, że idÄ na wdechu, bo normalnie siÄ nie da. SÄ też np takie głosy: "W reportażu o wydobyciu platyny podano, że wytworzenia 1 grama trzeba wydobyÄ i przetworzyÄ ok. 300 ton jakiegoĹ minerału. JeĹli nawet przyjÄ Ä że w katalizatorze jest tylko jeden gram platyny (a jest wiÄcej) to dla jej wydobycia trzeba "rozgrzebaÄ" Ĺrodowisko i wywieźÄ urobek 15-20 ciÄżarówek, każda ciÄżarówka jest na olej napÄdowy, którego spali od groma, potem stosuje siÄ skomplikowany proces uzyskiwania platyny w którym stosuje siÄ różnego rodzaju chemikalia, na których wytworzenie potrzeba dużo energii. A odpady zanieczyszczajÄ ce Ĺrodowisko i ich utylizacja też potrzebuje energii, dalej - kruszarka, kruszÄ c 300 ton urobku musi zużyÄ także dużo energii. A pracownicy dojeżdżajÄ cy do pracy aby wytworzyÄ ten 1 gram platyny taż muszÄ spaliÄ trochÄ benzyny/ropy. Z punktu wiedzenia ekologii czy ma to sens? Nie ma. KtoĹ już powiedział, że najwiÄkszymi wrogami ekologii sÄ ekolodzy. Nie jest to jednak prawda. NajwiÄkszymi wrogami ekologii sÄ ludzie i organizacjÄ które powołujÄ c siÄ na ekologiÄ, robiÄ c dla niej coĹ wrÄcz przeciwnego. Stosowana metoda jest stara jak Ĺwiat, ale o tym już nie w tym miejscu" 15 |
Data: Marzec 25 2015 13:25:20 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Wed, 25 Mar 2015 12:59:04 +0100, twistedme Powiem tak, jakby to było 3-4 tys, to bym siÄ zdecydował na wymianÄ, no Ale po co masz wymieniaÄ coĹ, co dobrze działa? A jeĹli nawet COĹ źle działa, to nie jest temu winien sam filtr, tylko element za ułamek tej kwoty. U mnie było to czyszczenie EGR za 300 zł -- a wiÄkszoć w takiej sytuacji wycina filtr bulÄ c ze 2 tys. EGR jak był zepsuty tak zostaje zepsuty dalej i później trzeba go i tak naprawiÄ bo auto dalej sypie błÄdami i kopci jak lokomotywa. Ludzie siÄ przypinajÄ do tego elementu, wycinajÄ /wymieniajÄ -- a on niczemu nie jest winien. ZresztÄ analogicznie głupie postÄpowanie jest w przypadku CO. LudzieA no właĹnie... Mam wrażenie, jadÄ c wieczorami po mojej okolicy, że mój Rozumiem to, co nie znaczy, że trzeba w zwiÄ zku z tym jeszcze dokładaÄ od siebie. Raczej warto przestaÄ ten stan akceptowaÄ. ZaczÄ Ä zwracaÄ uwagÄ sÄ siadom, że trujÄ siebie i innych. Niestety u nas jest na to przyzwolenie, nadal w nowych domach instaluje siÄ obleĹne kotły wÄglowe... -- Pozdor Myjk 16 |
Data: Marzec 25 2015 13:32:48 | Temat: Re: DPF | Autor: Marek | Rozumiem to, co nie znaczy, że trzeba w zwiÄ zku z tym jeszcze dokładaÄ odTo nie takie proste. 99% takich to betony, ktorzy sie od razu na smierc obraza. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 17 |
Data: Marzec 25 2015 14:26:17 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Wed, 25 Mar 2015 13:32:48 +0100, Marek To nie takie proste. Trudno. Ale co jakiĹ czas można ich atakowaÄ choÄby np. ulotkami o czystym paleniu w piecu -- > vide http://czysteogrzewanie.pl -- Pozdor Myjk 18 |
Data: Marzec 25 2015 15:04:33 | Temat: Re: DPF | Autor: abn140 |
Zresztą analogicznie głupie postępowanie jest w przypadku CO. Ludzie NIE. Nie smieciami.... niestety to powszechne mniemanie jest calkowicie bledne. odsylam na infoogrzewanie.pl gdzie na forum sprawa smrodzenia na potege jest omawiana na milion sposobow. dlaczego nie? bo smieci to ulamek procenta zapotrzebowania na cieplo zima. Faktycznie sa tacy co je pala. Ale zdarza sie to coraz rzadziej. Kazdy kto ma do czynienia z dzielnica domkow opalanych czym popadnie ma pojecie i pozna po smrodzie co jest palone. Dlaczego jednak jest tak koszmarnie zasyfione powietrze? dlatego: czysteogrzewanie.pl Komu sie nie chce to powiem bez zagladania. to palenie w tzw GORNIAKU od DOLU!!! czyli calkowicie odwrotnie niz producent i zdrowy rozsadek nakazuje. i faktycznie - tu nalezy kompletnych kretynow edukowac ile sie da. Tym bardziej ze prawidlowa obsluga tzw smieciucha przynosi smrodziarzowi ok. 30 proc. oszczednosci na opale. reszta na necie.. 19 |
Data: Marzec 25 2015 14:30:54 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Wed, 25 Mar 2015 15:04:33 +0100, abn140 NIE. Nie smieciami....ZresztÄ analogicznie głupie postÄpowanie jest w przypadku CO. Ludzie Dlatego właĹnie wzmiankÄ o Ĺmieciach dodałem w nawiasie, bo główne smrodzenie idzie naturalnie ze źle spalanego wÄgla. Jednak mimo, że Ĺmieci jest spalane mało (a tym mniej po wprowadzeniu ustawy Ĺmieciowej), to nawet ta mała iloć potrafi wygenerowaÄ znaczny procent zwiÄ zków trujÄ cych (typu rakotówrcze benzopireny). Ja też jeszcze przez jakiĹ czas bÄdÄ paliÄ wÄglem (przesiadka na pompÄ ciepła w trakcie), ale palÄ od góry po zderzeniu siÄ właĹnie ze wspomnianym portalem czysteogrzewanie.pl -- Pozdor Myjk 20 |
Data: Marzec 25 2015 14:39:14 | Temat: Re: DPF | Autor: Ergie | Użytkownik "abn140" napisał w wiadomości grup Zresztą analogicznie głupie postępowanie jest w przypadku CO. Ludzie NIE. Nie smieciami.... Ktoś mylnie utożsamia śmieci tylko ze śmieciami domowymi. Dla przykładu z mojej okolicy śmieci niedomowe: - warsztaty samochodowe palą przepracowanym olejem. - stolarze odpadami z drewna - złote rączki starymi meblami, ścinkami paneli itp. - pracownicy pobliskich zakładów tworzyw sztucznych plastikowymi odpadami które z korzyścią dla firmy wynoszą za milczącą zgodą kierownictwa. I domowe: - butelki PET, opakowania po jogurcie - zużyte ubrania i buty - plastikowe zabawki, pluszaki itp. - a nawet zużyte niemowlęce pieluchy - folia Dla niektórych to zadziwiające, ale na wsiach jest wiele gospodarstw które w ogóle nie produkują śmieci poza szkłem i złomem. Odpadki organiczne trafiają na kompost a pozostałe do pieca. Pozdrawiam Ergie 21 |
Data: Marzec 25 2015 16:30:35 | Temat: Re: DPF | Autor: Cavallino |
Ale 99% wydzielanego smrodu podczas takiego palenia. Faktycznie sa tacy co je pala. Wystarczy jeden delikwent na osiedle i już leżysz i kwiczysz. Mam takiego koło siebie, pali czym popadnie, smrodzi na potęgę (ewidetnie jakieś plastiki, farby czy inne badziewia często czuć), a straż miejska nie potrafi go nakryć - nawet im się już nie chce przyjeżdżać. I co takiemu zrobisz? 22 |
Data: Marzec 26 2015 08:39:14 | Temat: Re: DPF | Autor: Ergie | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Wystarczy jeden delikwent na osiedle i już leżysz i kwiczysz. A jak przyjadą to co? Nie mają prawa wejść na dach i pobrać próbek dymu. Przerabiałem wielokrotnie i już mi się nie chce. Zawsze to wygląda tak samo: SM - dzień dobry U - dzień dobry SM - czy pan pali śmieciami U - nie SM - do widzenia U - do widzenia Pozdrawiam Ergie 23 |
Data: Marzec 26 2015 09:00:29 | Temat: Re: DPF | Autor: Marek | Przerabiałem wielokrotnie i już mi siÄ nie chce. Zawsze to wyglÄ da takzapomiales dopisac. A kto Was tu przyslal ... A ten i tamten. I sie zaczyna konflikt. Tez mam takiego sasiada, konkretnie pali propalem w gorniaku od dolu i dymi jak parowoz. Jednak nie nasylam na niego zadnych straszakow. Czasem jakas aluzje powiem i tyle. Z drugiej strony to jakby gazem mial swoj dom ogrzac, ktory jest nieocieplony to na jedzenie by nie starczylo. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 24 |
Data: Marzec 26 2015 11:04:53 | Temat: Re: DPF | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Ale mogliby sprawdzić co akurat siedzi w piecu. Tylko musiałoby im się chcieć zaczaić na delikwenta. 25 |
Data: Marzec 26 2015 11:42:23 | Temat: Re: DPF | Autor: Ergie | Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup A jak przyjadą to co? Ale mogliby sprawdzić co akurat siedzi w piecu. A nakaz rewizji jest? Pozdrawiam Ergie 26 |
Data: Marzec 26 2015 11:43:43 | Temat: Re: DPF | Autor: Cavallino |
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup Nie sądzę żeby był potrzebny. ZTCW mają prawo kontroli czym się pali. 27 |
Data: Marzec 25 2015 20:31:43 | Temat: Re: DPF | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-25 o 10:36, Myjk pisze: ZresztÄ analogicznie głupie postÄpowanie jest w przypadku CO. LudzieGłupotÄ jest płaciÄ za dodatkowe filtry i inne badziewie obniżajÄ ce moc samochodu a zwiÄkszajÄ ce koszty eksploatacji w sytuacji kiedy np. wiÄcej zanieczyszczeĹ emitujÄ silniki okrÄtowe. I nikt im nie każe zakładaÄ filtrów. Pozdrawiam 28 |
Data: Marzec 26 2015 07:34:54 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Wed, 25 Mar 2015 20:31:43 +0100, RadoslawF GłupotÄ jest płaciÄ za dodatkowe filtry i inne badziewie I te okrÄty pływajÄ wokół domów mieszkalnych i smrodzÄ ludziom prosto w nos -- niczym kominy wÄglowe od instalacji CO. Tudzież okrÄty smigajÄ co chwilÄ po centrach miast. -- Pozdor Myjk 29 |
Data: Marzec 26 2015 10:34:40 | Temat: Re: DPF | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-26 o 07:34, Myjk pisze: Wiatry w atmosferze i tak rozprowadzÄ te zanieczyszczenia wiÄcGłupotÄ jest płaciÄ za dodatkowe filtry i inne badziewie glony w oceanie dostana dawkÄ spalin z mojego wydechu a idioci cieszÄ cy siÄ naiwnie że nic im nie zanieczyszcza w okolicy dostanÄ dawkÄ z okrÄtowych kominów znad oceanu. A jakby doliczyÄ do tych ton zanieczyszczeĹ te wyrzucane z silników samolotów to wyjdzie na to że iloć produkowana przez auta osobowe jest pomijalna. W dodatku złoĹliwie (dla idiotów) te samoloty latajÄ i zanieczyszczajÄ nad ich domami i miejscami pracy. Pozdrawiam 30 |
Data: Marzec 26 2015 11:22:49 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Thu, 26 Mar 2015 10:34:40 +0100, RadoslawF a idioci Tak! Dlatego właĹnie w Krakowie i okolicach jest alarm smogowy. Wszystko z tych okrÄtów, samolotów i samochodów tam właĹnie leci. ZłoĹliwe! -- Pozdor Myjk 31 |
Data: Marzec 26 2015 19:39:11 | Temat: Re: DPF | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-26 o 11:22, Myjk pisze: W Londynie był z piecyków do ogrzewania mieszkaĹ, a w Krakowie"a idioci " PrzyczynÄ kumulowania siÄ zanieczyszczeĹ w mieĹcie jest jego niekorzystne położenie w niecce, zabudowanie kanałów przewietrzania miasta oraz duża liczba dni bezwietrznych. Szczególny problem wystÄpuje w sezonie grzewczym, kiedy z pieców na paliwa stałe wydobywajÄ siÄ pyły, rakotwórczy benzo[a]piren oraz inne szkodliwe substancje. CzÄsto użytkownicy tych pieców palÄ wÄglem najniższej jakoĹci (np. miałem). Nierzadko bezkarnie spalane sÄ również Ĺmieci, choÄ jest to nielegalne â niestety władze samorzÄ dowe od wielu lat nie potrafiÄ zaradziÄ temu problemowi. Palenie Ĺmieci jest źródłem wielu toksycznych zwiÄ zków powodujÄ cych poważne konsekwencje zdrowotne â raka, zawały serca itd" Powszechnie wiadomo że w sezonie grzewczym krakusi oszczÄdzajÄ na ogrzewaniu mieszkaĹ i grzejÄ siÄ w swoich samochodach co jest jedynÄ przyczynÄ alarmu smogowego w ich mieĹcie. :-) Pozdrawiam 32 |
Data: Marzec 26 2015 12:59:56 | Temat: Re: DPF | Autor: Hinek | W dniu 2015-03-25 o 20:31, RadoslawF pisze: W dniu 2015-03-25 o 10:36, Myjk pisze:> Mylisz siÄ. Jest szereg przepisów i konwencji regulujÄ cych tÄ kwestiÄ. -- Hinek 33 |
Data: Marzec 26 2015 19:41:09 | Temat: Re: DPF | Autor: RadoslawF | W dniu 2015-03-26 o 12:59, Hinek pisze: Ale ja nie twierdzÄ że nie ma. Ja twierdzÄ że nie ma takGłupotÄ jest płaciÄ za dodatkowe filtry i inne badziewie> restrykcyjnych jak w przemyĹle samochodowym. A może czegoĹ nie doczytałem i w nowych okrÄtach już montujÄ filtry PDF na wydechach ? Pozdrawiam 34 |
Data: Marzec 23 2015 15:05:50 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Mon, 23 Mar 2015 14:32:07 +0100, twistedme No i jeździłem normalnie dopóki ostatnio Ale zapach paliwa, czy spalin? Masz tam dogrzewanie silnika vel webasto? i nie zapaliła siÄ kontrolka jakoĹci oleju. ZresetowałeĹ (pewnie inspekcjÄ olejowÄ ) i jest teraz dobrze? Poza tym wszyscy piszÄ , żeby raczej tego nie przerywaÄ, Tak piszÄ . Ja mam to w nosie. KiedyĹ, jak zgłÄbiałem temat DPF, to obserowałem wypalanie na chwilowym, zwiÄkszałem obroty podczas wypalania... W koĹcu stwierdziłem, że to bez sensu. Od 4 lat mam to w dupie i po prostu jeżdżÄ, nie zwracam uwagi na obroty, czy siÄ wypala czy nie -- znaczy nie wiem co to DPF. Dwa razy na oczy widziałem kontrolkÄ DPF. Z rok temu mi zabłysła, to sie okazało że 21 tys. przejechałem bez wymiany oleju i krzyknÄło o zmianÄ. :P Ot, zapomniałem o serwisie. Drugi raz mi zabłysła i wtedy dostałem gratis ograniczenie mocy. Okazało siÄ w serwisie, że siÄ EGR zablokował w najgorszym możliwym położeniu, czyli otwartym -- co groziło całkowitym zamuleniem DPF -- dlatego komputer ograniczył moc. EGR został wyczyszczony (i tu znowu JA dupy dałem, bo w ksiÄ żce jak wół stoi, przy 120 tkm sprawdziÄ stan EGR i ew. wyczyĹciÄ -- a ja przejechałem 135 tkm) :P DPF został serwisowo przepalony (bo jeszcze ze 100km przejechałem w trybie awaryjnym wiÄc siÄ zamulił ponad stan awaryjny) i jeżdzÄ dalej, a komputer pokazuje, że filtr jak nowy. Przypadek z wczoraj: Jechałem rano trasÄ 50 km (25 w jednÄ stronÄ, Czyli 2 x 12 minut jazdy ze studzeniem silnika. To sÄ krótkie odcinki, jak na diesla. Filtr wypalał siÄ 2x. Raz po kilku kilometrach, dlatego, że poprzedniego Ale to tak działa. Wypalanie sadzy skuteczniej przebiega gdy filtr nie jest zapełniony. Im wiÄcej sadzy w filtrze, tym wiÄkszy i dłuższy nakład energi do przepalenia potrzebny. U mnie w M6 wypalanie odbywa siÄ co 150-200km ale też trwa 15-20min (a przeciÄtna trasa trwa u mnie 30-60 minut). U Ciebie co 50-100km ale trwa 5-10 min. Niewykluczone, ze masz jakiĹ program adaptacyjny który stwierdził, że przy takich trasach jak pokonujesz lepiej puszczaÄ wypalanie DPF przy mniejszym zapełnieniu, ale czÄĹciej -- żeby nie doprowadziÄ do zamulenia filtra. Jak spojrzysz na raport spalania tego samochodu, to faktycznie Ĺrednio Z tego co widzÄ, to wcale nie jest oszczÄdny tryb jazdy. 100-120/h dla takiej klockowatej budy przy silniku R4 2.0 to już spory problem. Pojedziesz 80-90 to pewnie wykrÄcisz te 8L. ;> -- Pozdor Myjk 35 |
Data: Marzec 23 2015 16:03:43 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-23 o 15:05, Myjk pisze: Mon, 23 Mar 2015 14:32:07 +0100, twistedme Kupiłem auto, wymiana oleju, po 400km od wymiany zapaliła siÄ inspekcja oleju, zresetowałem, zgasła, od tamtej pory zrobiłem 3500km i znowu siÄ zapaliła. No nie jeżdżÄ prawie w ogóle w mieĹcie, nie stojÄ w korkach, o to mi chodziło :).Poza tym wszyscy piszÄ , żeby raczej tego nie przerywaÄ, JadÄ 40km z prÄdkoĹciÄ ok 100km/h, bez wypalania filtra komputer pokazuje 8l-9l. JadÄ tÄ samÄ trasÄ jak siÄ wypala i potrafi dojć do 13,5l. Ja rozumiem, że to uĹrednione wartoĹci, nie do koĹca dokładne, ale daje to jakiĹ ogólny obraz. WertujÄ c net natrafiłem też raz na jednÄ opiniÄ jak Twoja. Skoro nie palÄ siÄ kontrolki znaczy, że proces z założenia przebiega bez wiedzy użytkownika i nie należy siÄ nim przejmowaÄ, a jak zapali siÄ kontrolka dpf, dopiero wtedy nie można tego procesu przerywaÄ. Z drugiej strony sÄ osoby, które jeżdżÄ po mieĹcie i twierdzÄ , że wypala im siÄ co 700km. 36 |
Data: Marzec 23 2015 17:12:15 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Mon, 23 Mar 2015 16:03:43 +0100, twistedme Kupiłem auto, wymiana oleju, po 400km od wymiany zapaliła siÄ inspekcja Zgasła sama, czy resetowałeĹ? Musisz podjechaÄ na komputer jak siÄ zapali, tudzież przed 3 kolejnymi uruchomieniami silnika, bo AFAIK tyle siÄ błÄdy pamiÄtajÄ . No nie jeżdżÄ prawie w ogóle w mieĹcie, Ja stojÄ dosyÄ czÄsto, zwłaszcza jak Ĺazienkowski siÄ zjarał. ;)Generalnie ostatnio przez to mało jeżdżÄ, odcinki po 2-3km aby tylko dziecko do szkoły dowieźÄ. Sporadycznie przejadÄ WawÄ. I jeszcze wszystko działa. ;> JadÄ 40km z prÄdkoĹciÄ ok 100km/h, bez wypalania filtra komputer U mnie też prawie dwukrotnie zwiÄksza siÄ zużycie. Z drugiej strony sÄ osoby, które jeżdżÄ po mieĹcie i twierdzÄ , KłamiÄ . :P -- Pozdor Myjk 37 |
Data: Marzec 26 2015 22:03:20 | Temat: Re: DPF | Autor: mk4 | On 2015-03-23 14:32, twistedme wrote: W dniu 2015-03-23 o 14:10, Myjk pisze: Nie daj sie zwiesc nagonce - sam mam auto z DFP-em o przebiegu ponad 240kkm. I poki co takich jazd nie ma. Powiem wiecej - jak go nabywalem to sie tez naczytalem o tym DPF-ie i nawet mnie to interesowalo - ludzie pisali, ze jak sie wypala to skacza obroty i widac ze zuzycie paliwa rosnie mocno. Tak sie sklada, ze mam wlaczone wyswietlanie zuzycia chwilowego caly czas (no taka mania - a moze to od tych bredni o DPF-ie) i nigdy nie przylapalem pojazdu na "wypalaniu" DPF-a tak zebym to widzial. A specjalnie zwracam na to uwage. Jak sie zatrzymuje na swiatlach czy w korku sie kulam zawsze mam zuzycie 0.6l/h czasem ale z rzadka wskakuje 0.5l/h i nigdy nie zdarzylo mi sie, zeby na rozgrzanym silniku byly jakies inne wartosci. Tak wiec to co ci opowiadaja mechanicy oraz czesc grupowych doradcow to czyste bajki. Jak z DPF-em i silnikiem jest wszystko ok to nawet nie powinienes wiedziec, ze go masz. A to co sie dzieje u ciebie normalne w zaden sposob nie jest - tak wiec nie daj sobie tego wmowic. Niestety za bardzo ci nie pomoge bo fachowcem od silnikow nie jestem. Ale co mozesz zrobic to polazic po forach dla silnikow diesla - poczytac o problemach. Z jednej strony mozna sie nabawic jakiejs fobii - np. DPF-fobii czy pekajacowalkorozrzado-fobii, ale z drugiej znalezc ciekawe tropy co moze byc nie tak oraz kontakty do ludzi, ktorzy moga byc pomocni. -- mk4 38 |
Data: Marzec 26 2015 22:23:41 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Thu, 26 Mar 2015 22:03:20 +0100, mk4 i nigdy nie Niestety niektórzy tego nie zauważÄ nawet jak im palcem pokazaÄ. To widaÄ do tego stopnia (w mojej Mazdzie 6, jak i w Oplu Insigni), że nawet przy odejmowaniu gazu czuÄ kiedy silnik jest w fazie wypalania (bo podaje wiÄkszÄ dawkÄ paliwa nawet po odjÄciu gazu) -- po spojrzeniu na chwilowe odrazu widaÄ. Trzeba tylko wiedzieÄ kiedy patrzeÄ. No ale, jak ktoĹ słucha pierdół typu wypalanie filtra DPF = włÄ czenie wentylatorów (jak autor tego wÄ tku), to ja nie mam wiÄcej pytaĹ. Rynce opadajom. -- Pozdor Myjk 39 |
Data: Marzec 26 2015 22:31:35 | Temat: Re: DPF | Autor: mk4 | On 2015-03-26 22:23, Myjk wrote: Thu, 26 Mar 2015 22:03:20 +0100, mk4 No skoro tak widac to jak widac? Zwracam uwage na to spalanie chwilowe i zawsze zerkam jak sie zatrzymam ile jest (teraz juz moze mniej ale na swiatlach mam czas to zerkam). A zatrzymuje sie dosc czesto po miescie - a to swiatla to cos. I nigdy nie jest inaczej niz 0.6l/h. To gdzie tak to widac po spalaniu? A przeciez procedura z tego co pisza dziala tak, ze nie przerywa sie jak sie zatrzymasz na chwile. To cud czy jak? -- mk4 40 |
Data: Marzec 27 2015 00:16:29 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4 No skoro tak widac to jak widac? Zwracam uwage na to spalanie chwilowe i Owszem, nie przerywa siÄ. To cud czy jak? Cud jest taki, że na biegu jałowym podczas postoju komputer nie podaje (a przynajmniej nie powinien) dodatkowej dawki do wydechu, bo i tak należyta temperatura jest podtrzymywana (brak chłodzenia). U mnie, w M6, przed upgrejdem softu było niestety na opak. Dodawało paliwo na postoju i zalewało silnik -- to był błÄ d programistyczny, bo siÄ błyskawicznie olej przepełniał i rodziły siÄ z tego kłopoty podczas jazdy w mieĹcie. Z drugiej strony jak siÄ ujmowało gazu na "zero" w czasie jazdy (czyli tzw. hamowanie silnikiem), to nie podawało dawki wypalajÄ cej (a wiÄc była wentylacja układu wydechowego) -- i to też był błÄ d, bo filtr błyskawicznie siÄ studził i cała procedura niepotrzebnie trwała dłużej i wiÄcej paliwa było konsumowane. Poprawili to po 3 latach od wypuszczenia M6 GG '05 FL na rynek (a rok po tym jak zakupiłem swoje auto) i teraz nie podaje na jałowym biegu, za to podaje przy oddjÄciu gazu -- auto nie utrzymuje prÄdkoĹci i nie przyĹpiesza oczywiĹcie, ale paliwo łyka w celu utrzymania temperatury w kolektorze wydechowym i ew. dalszego przepalania. Z tego powodu czasem czuÄ szarpniÄcie przy odjÄciu gazu (u mnie najczÄĹciej na trójce) -- bo z jednej strony komputer odejmuje paliwa, z drugiej go dodaje w fazie wydechu i silnik potrafi dostaÄ chwilowej czkawki. Inne marki ZTCW nie miały powyższych "problemów" -- programiĹci odrobili pracÄ domowÄ już na starcie. Niemniej jednak w Oplu Insigni i Fordzie Mondeo procedura przebiega podobnie jak obecnie w Mazdzie 6. Wypalanie nie jest widoczne na jałowym biegu, a tym bardziej jak auto stoi. Można to zauważyÄ tylko podczas jazdy. Po całkowitym ujÄciu gazu chwilowe powinno nadal pokazywaÄ >0 (gdy w normalnym trybie pokazuje 0). Można to także zauważyÄ na równej drodze przy utrzymanych stałych obrotach chwilowe bÄdzie +3-5 wiÄksze niż w trybie normalnym. Ergo, brak wzmożonego spalania na jałowym nie oznacza, że procedura nie jest w trakcie, podniesione obroty silnika na jałowym nie sÄ oznakÄ wypalania filtra, takoż samo oznakÄ wypalania filtra nie sÄ "biegajÄ ce" wentylatory. Dwie ostatnie "oznaki" to najprÄdzej wynik pracy klimatyzacji i tego co sobie programiĹci wymyĹlili. WiÄc nic dziwnego, że wg tej teorii o wentylatorach filtr siÄ niektórym przepala co mniej niż 50km. :> -- Pozdor Myjk 41 |
Data: Marzec 27 2015 01:59:51 | Temat: Re: DPF | Autor: mk4 | On 2015-03-27 00:16, Myjk wrote: Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4 Calosc brzmi sensownie - baczniej przyjrze sie przy odejmowaniu gazu. A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej. Masz jakies obserwacje w takiej sytuacji? -- mk4 42 |
Data: Marzec 27 2015 07:41:59 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Fri, 27 Mar 2015 01:59:51 +0100, mk4 A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie Wszystko zależy od pragramistów piszÄ cych mapy. Teoretycznie nie powinno to mieÄ wpływu, bo wtrysk potrafi wykonaÄ wiele, wiele bardzo dokładnych dawek w ciagu jednego suwu (dawka pilotujÄ ca, właĹciwa, wydechowa, etc.). Ale jeĹli "inżniery" uznały, że ujÄcie dawki właĹciwej w trakcie wypalania jest zasadne i może wpłynÄ Ä np. na zmniejszone przybywanie oleju, to niewykluczone że możesz odczuwaÄ brak mocy. Ja akurat siÄ nad tym elementem nie skupiałem, wiÄc swoich doĹwiadczeĹ nie opiszÄ. Fakt jest jednak taki, że znajomy czipował swojÄ M6 wskakujÄ c ze 143KM na ~180KM -- bez wycinania DPFu i po dodaniu czipa i zmianie map, auto ma wiÄcej mocy i nawet nieznacznie _mniej_ pali. DPF "zdrowy". Ergo, nie trzebawcale DPFa wycinaÄ nawet przy zwiÄkszaniu mocy. -- Pozdor Myjk 43 |
Data: Marzec 27 2015 08:24:15 | Temat: Re: DPF | Autor: Cavallino |
A czy jak filtr sie wypala to auto moze byc nieco slabsze? No w sensie jak depniesz w podloge to jedzie - ale tak jakby gorzej. W Dacii i Renault jest tak, że silnik w momencie procedury wypalania dostaje wiÄksze obciÄ żenie - włÄ czane jest ogrzewanie lusterek. Ludzie sami sobie nawet instalujÄ diody które sygnalizujÄ taki moment, wiÄc mniej wiÄcej widzÄ jak czÄsto siÄ to dzieje. Lekko rosnÄ obroty biegu jałowego, zmienia siÄ ton pracy silnika, trochÄ roĹnie spalanie, ale na moc nie ma to wpływu, bo nie zakłóca normalnej pracy - bo paliwo jest wtryskiwane piÄ tym wtryskiwaczem do filtra. Ja takiej diody nie mam i nigdy nie zauważyłem procedury wypalania, wiÄc tylko podajÄ obserwacjÄ innych. Aż siÄ zastanawiam czy jej sobie nie założyÄ. 44 |
Data: Marzec 27 2015 08:19:19 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-27 o 00:16, Myjk pisze: Thu, 26 Mar 2015 22:31:35 +0100, mk4 Ja nigdzie nie napisałem, że patrzÄ po samych wentylatorach, możesz po mnie jeździÄ, ale aż takim durniem to nie jestem. Napisałem tylko, że kolega zwrócił mi uwagÄ, że jest to jeden z objawów i to wszystko wystÄpuje u mnie NA RAZ, czyli podnoszÄ siÄ obroty na jałowym do prawie 1000 (nie falujÄ ), w tym samym momencie wzrasta spalanie (niestety nie mam takiego chwilowego tylko Ĺrednie ogólne) i do tego wszystkiego zaczynajÄ pracowaÄ wentylatory. W trasie zauważyÄ tego siÄ nie da poza podnoszÄ cym siÄ znacznie Ĺrednim spalaniem, natomiast zatrzymujÄ c siÄ np. na Ĺwiatłach już jak najbardziej. Czyli reasumujÄ c, dla uproszczenia. JadÄ tÄ samÄ trasÄ 30km z tÄ samÄ prÄdkoĹciÄ np. w poniedziałek i wtorek. W poniedziałek komputer pokazuje spalanie ok 8l, jak zatrzymam siÄ na Ĺwiatłach to obroty stojÄ na 800, wentylatory :) nie pracujÄ . We wtorek po 2-3km komputer zaczyna pokazywaÄ 10-11-12-13l, jak siÄ zatrzymam na Ĺwiatłach obroty po puszczeniu hamulca wchodzÄ i stojÄ na prawie 1000, słychaÄ podwyższone obroty oraz słychaÄ pracÄ wentylatorów właĹnie. Oba odcinki z tym samym ustawieniem ogrzewania, przy identycznej pogodzie, nie włÄ czam klimy jeszcze, żeby nie było wÄ tpliwoĹci. Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszÄ o info, co to w takim razie jest. Dlatego też w pierwszym poĹcie napisałem, że "mam objawy" wypalajÄ cego siÄ DPF, teraz, jak pisałem już praktycznie non-stop jest ten "wtorek". Ale wszÄdzie gdzie byłem każdy potwierdził, że to sÄ właĹnie objawy wypalajÄ cego siÄ filtra, po podłÄ czeniu do kompa było info o poprzedniej regeneracji 50km wczeĹniej, wiÄc była na pewno. Dlatego tak siÄ tego trzymam, ale może to sÄ objawy zupełnie czegoĹ innego. 45 |
Data: Marzec 27 2015 10:02:51 | Temat: Re: DPF | Autor: yabba | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-03-27 o 00:16, Myjk pisze: Niestety musisz znaleźÄ mÄ drego mechanika albo pożyczyÄ "komputer diagnostyczny" i poĹwiÄciÄ jeden dzieĹ tylko na jeżdżenie i logowanie parametrów tych czujników od DPF. Nie wiem jak to jest dokładnie w Twoim samochodzie, ale spodziewam siÄ, że wartoć parametru z czujników DPF roĹnie do wartoĹci granicznej i sterownik silnika uruchamia wypalanie (nie baczÄ c, że poprzednie było 50 km wczeĹniej). Musisz złapaÄ wartoĹci z czujników tuż przed poczÄ tkiem wypalania. Albo tak jak ktoĹ tu doradzał, kupiÄ w ciemno czujnik i wymieniÄ na próbÄ. -- Pozdrawiam, yabba 46 |
Data: Marzec 27 2015 11:18:39 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme Jeżeli to nie jest objaw wypalania DPF, to proszÄ o info, co to w takim Już to wyjaĹniałem. To sÄ objawy załÄ czonej sprÄżarki klimatyzacji. Po "dociĹniÄciu" sprÄżarki zwiÄksza siÄ obciÄ żenie silnika i komputer podnosi dawkÄ paliwa aby utrzymaÄ bieg jałowy, jednoczeĹnie załÄ czajÄ c wentylatory chłodnicy. Podczas jazdy siłÄ rzeczy tego nie zuważysz, bo nie ma sensu wentylowaÄ prÄ dem, skoro już jest wystarczajÄ co wietrzÄ cy pÄd powietrza. W różnych autach, różnie to przebiega. U mnie siÄ obroty nie podnoszÄ , zwiÄksza siÄ tylko spalanie chwilowe po lekkim odpadniÄciu i podniesieniu wskazówki obrotomierza, ale w Szkodzie poza zwiÄkszonym spalaniem siÄ także nieco podnosiły. Ostatnio coraz cieplej, to i coraz cieplej ten obiaw obserwujesz (na postoju). Podniesiony obroty mogÄ byÄ także spowodowane wadliwym działaniem np. przepustynicy czy sondy lambda. Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszÄ, bzdury ludzie wypisujÄ twierdzÄ c, że DPF wypala siÄ w mieĹcie co 500km a w trasie co 700. Wniosek z tego taki, że 3-4 wypalaĹ w ogóle nie rejestrujÄ , za to bzdury powielajÄ i robiÄ innym wodÄ z mózgu. Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje dodatkowej dawki paliwa w czasie postoju, ponieważ dodawanie wtrysku w czasie postoju prowadzi w krótkim czasie do nadmiernego rozrzedzania oleju. Wypalanie można zauważyÄ TYLKO w czasie jazdy, gdy wie siÄ jak należy jechaÄ w celu wyłapania procesu i kiedy patrzeÄ na spalanie chwilowe, wzglÄdnie na zachowanie silnika. Po wprawie można to zauważyÄ, laik jak i osoba niecierpliwa tego nie wyczajÄ . -- Pozdor Myjk 47 |
Data: Marzec 27 2015 05:37:26 | Temat: Re: DPF | Autor: | -- Mimo tego, i to już po raz ostatni napiszę, bzdury ludzie wypisują twierdząc, że DPF wypala się w mieście co 500km a w trasie co 700. 48 |
Data: Marzec 27 2015 13:45:35 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze: Fri, 27 Mar 2015 08:19:19 +0100, twistedme Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje Możliwe, że od poczÄ tku źle zadałem pytanie, ale po wpisaniu objawów do internetu diagnoza, to "wypalanie siÄ filtra" dlatego myĹlałem, że należy ić tym tropem... Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi daÄ namiary na jakiegoĹ dobrego mechanika, żeby go przejrzał. Może tu bÄdzie lepiej widaÄ niż ja to opisujÄ: https://youtu.be/2ixX3yT9SMw 49 |
Data: Marzec 27 2015 17:35:23 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Fri, 27 Mar 2015 13:45:35 +0100, twistedme Dzwoniłem dzisiaj jeszcze do innego znajomego ma mi daÄ namiary na Tylko nie sugeruj od progu zwiÄ zku z DPF (zwłaszcza z wypalaniem). ;> Może tu bÄdzie lepiej widaÄ niż ja to opisujÄ: No widaÄ jedynie nieznacznie zwiÄkszone obroty (ile tam jest, 100-150 różnicy?), co jest zapewne zwiÄ zane z pracujÄ cymi wentylatorami. Dziwne jest, że pracujÄ na praktycznie zimnym silniku. Tu bym szukał głównie problemu. -- Pozdor Myjk 50 |
Data: Marzec 27 2015 21:23:54 | Temat: Re: DPF | Autor: re |
Może tu bÄdzie lepiej widaÄ niż ja to opisujÄ: No widaÄ jedynie nieznacznie zwiÄkszone obroty (ile tam jest, 100-150 różnicy?), co jest zapewne zwiÄ zane z pracujÄ cymi wentylatorami. Dziwne jest, że pracujÄ na praktycznie zimnym silniku. Tu bym szukał głównie problemu. -- - Oj nie wiem, wentylatory klimy mi siÄ chyba załÄ czajÄ jak tylko klima jest załÄ czona nawet bez sprÄżarki i silnika. 51 |
Data: Marzec 30 2015 11:34:05 | Temat: Re: DPF | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2015-03-27 o 11:18, Myjk pisze: Masz silnik Opla, tam program nigdy nie przewidywał i nadal nie przewiduje Piszesz dziwne rzeczy. Wypalanie w Oplach da się zauważyć w zasadzie *tylko* w czasie postoju. Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :) Wypalanie oczywiście nie włączy się w czasie postoju (no chyba, że filtr zapchany jest masakrycznie a i to zgaduję - prędzej się pewnie kontrolka zapali). Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak czasu) zdarzyło mi się dopalać filtr na postoju utrzymując 2-3 tyś obrotów aż do skończenia procedury (plus minutkę na schłodzenie turbiny :) ). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 52 |
Data: Marzec 30 2015 12:16:22 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak Piszesz dziwne rzeczy. Nie da siÄ, ponieważ jak już parokrotnie pisałem, wtedy dodatkowe paliwo NIE JEST podawane. Wynika to wprost z faktu, iż układ wydechowy nie jest chłodzony i dawka jałowa wystarczy do UTRZYMANIA temperatury układu tak, aby podczas jazdy procedura mogła byÄ bezzwłocznie kontynuowana. Realnie to wyglÄ da tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkowe paliwo jeszcze przez 8-10 sek. (co zależy zapewne od temperatury), a potem jest odcinane. Zbadałem to dosyÄ dokładnie, empirycznie. Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i zwiÄ zanego z tym trybu przepalania DPFu można miÄdzy bajki wsadziÄ. To nie ma zwiÄ zku. Nie wyobrażam sobie takiego speca, który zauważy to w czasie jazdy :) SłabÄ masz wyobraźniÄ. Wypalanie oczywiĹcie nie włÄ czy siÄ w czasie postoju (no chyba, że filtr W czasie postoju wypalanie "włÄ czy" siÄ TYLKO w trybie serwisowym, bo wtedy proces przepalania tak zalewa silnik, że trzeba po tym olej natychmiast wymieniÄ. Przyznam siÄ, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak Nic tylko pogratulowaÄ... 6 lat jeżdżÄ z DPFem i w życiu mi nie przyszło do głowy wypalaÄ go na postoju aby tylko nie przerwaÄ "procedury". A że swój byÄ może przepaliłeĹ pałujÄ c silnik, to inna sprawa -- o takim przypadku tu nie było mowy. Aha, a tu ciekawy post odnoĹnie problemów autora wÄ tku: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2980733#p2980733 Winnym czÄstego wypalania DPFu i ogólnych problemów okazał siÄ... termostat przyblokowany przez domorosłego mechanika, a poprzedniego właĹciciela auta. :P -- Pozdor Myjk 53 |
Data: Marzec 30 2015 13:17:54 | Temat: Re: DPF | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2015-03-30 o 12:16, Myjk pisze: Mon, 30 Mar 2015 11:34:05 +0200, Mirek Ptak No nie za bardzo, lub na ograniczonej próbce. Na światłach zdarzyło mi się stać dłużej niż 10 sekund i zarówno w Vectrze spalanie chwilowe utrzymywało się na poziomie 5 litrów na godzinę jak i w Insigni - tu około 2 litrów na godzinę.
Bzdura w ogólności - może w Maździe to prawda. [...] Przyznam się, że w desperacji (dobra miejscówka na parkingu i brak Nie wiem, o jakim katowaniu mówisz. Katuję to na autostradzie :) Proces wypalania się bardzo dobrze monitoruje za pomocą chwilowego spalania na postoju - z 5/2 litrów spadek na 0.5-0.7 jest bardzo wyraźnym sygnałem zakończenia wypalania :) Z DPF jeżdżę od nieomal 8 lat :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 54 |
Data: Marzec 30 2015 14:16:13 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak Realnie to wyglÄ da tak, że przy zatrzymaniu komputer podaje dodatkoweNa Ĺwiatłach zdarzyło mi siÄ staÄ dłużej niż 10 sekund i zarówno w Dlatego napisałem, że to zależy od temperatury (zewnÄtrznej i kolektora). Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym. Wszelkie teorie na temat wzrostu spalania na biegu jałowym i zwiÄ zanego zBzdura w ogólnoĹci - może w Maździe to prawda. Gdy już spadło Ci to spalanie, to potem w tym samym cyklu postoju wskoczyło ponownie na ~2L? Bo u mnie (i mówiÄ o Insigni a nie o Mazdzie) -- nie. Natomiast jak przejechałem trochÄ szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie chwilowe podczas jazdy, i ponownie było podniesione po zatrzymaniu, i znowu tylko na chwilÄ. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju siÄ nie zakoĹczyła, ale została wstrzymana -- aby nie rozrzedzaÄ oleju i nie zalewaÄ kolektora. [...] spadek na 0.5-0.7 jest bardzo Mylisz pojÄcia. Nie ZAKOĹCZENIA a jedynie WSTRZYMANIA. -- Pozdor Myjk 55 |
Data: Marzec 30 2015 14:53:32 | Temat: Re: DPF | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2015-03-30 o 14:16, Myjk pisze: Mon, 30 Mar 2015 13:17:54 +0200, Mirek Ptak I owszem, ale to jest zakres (u mnie) 0,5-1,2 l/h gdzie to większe spalanie jest oczywiście w lecie jak klima schładza nagrzane wnętrze. Natomaist komputer nie podejmuje procedury wypalania DPFu na biegu jałowym. To chyba oczywiste - też to napisałem. Inaczej jest z kontynuacją już rozpoczętego procesu - jestem przekonany, że u mnie w obu autach trwało ono co najmniej 30s i doskonale było to widać po spalaniu chwilowym. Ba ostatnio tankowałem po ostrej jeździe autostradowej pod Dreznem i pech chciał że jak zatrzymałem się przed dystrybutorem to maiłem około 2.5 l/h spalanie - wypalał się filtr co zresztą dało się wyczuć w zachowaniu silnika - przy wypalaniu pracuje tak jakby "nerwowo" :) W tym wypadku zgasiłem (wcześniej ze dwa kilometry jechałem powoli i odczekałem te 30 sekund pod dystrybutorem) bo wiedziałem, że zaraz będzie okazja dobrze DPF przedmuchać :)
Oczywiście, że nie - sadza została wypalona. Natomiast jak przejechałem trochę szybciej, obserwowałem wzmożone spalanie Nie wiem, po jakim (zamkniętym) torze testowym jeździsz, ale ja na tempomacie po prostej jak stół autostradzie mam wahania spalania w zależności od np. podmuchów wiatru - tak się tego nie da zaobserwować moim zdaniem. tylko na chwilę. Ergo, procedura w poprzednim cyklu postoju się nie Słuszna koncepcja, ale mam poważne wątpliwości, czy stosowana w praktyce. A jeśli to przez jakich producentów. Brak kontrolki wypalania filtra zresztą uważam za bardzo poważny mankament Opla/GM i innych producentów. Nie sądzę - w ogólności :) pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 56 |
Data: Marzec 30 2015 16:36:10 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Mon, 30 Mar 2015 14:53:32 +0200, Mirek Ptak Nie sÄ dzÄ - w ogólnoĹci :) Super, EOT. -- Pozdor Myjk 57 |
Data: Marzec 23 2015 15:08:59 | Temat: Re: DPF | Autor: atm |
Zanim jednak zdecydujesz sie na wyciecie filtra poczytaj informacje w sieci na ten temat. Przerobilem to w poprzednim samochodzie. Po operacji niby bylo wszystko ok (poza widocznym kopceniem przy przyspieszaniu) ale juz od strony diagnostyki byla niezla sieczka. Przy okazji innej usterki mechanik probowal dojsc co moze byc przyczyna. Postanowil odlaczyc niektore urzadzenia od magistrali can. Komputer jednak nie wykazywal tego w komunikatach. Bo oczywiscie wyciecie "pumeksu" z puszki to jedno, druga rzecz to modyfikacja oprogramowania. 58 |
Data: Marzec 23 2015 16:18:52 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-23 o 15:08, atm pisze: Dlatego się tak tym gryzę, bo wywalenie to dla mnie to ostateczność. 59 |
Data: Marzec 24 2015 22:04:17 | Temat: DPF | Autor: Konfabulator | A czemu nie pojedziesz na komputer do Opla? Ja się męczyłem z Toyotą, a cześki też nic nie umiały powiedzieć, tylko kasę brały. W Toyocie byłem 5 minut, zapłaciłem 120 zł i miałem natychmiastową diagnozę. Co prawda u mnie brzmiała ona ponad 5000 netto za nowy dpf lub wycięcie, ale po wycięciu jeżdżę szczęśliwie już 2 lata i zapomniałem o problemach. 60 |
Data: Marzec 25 2015 08:04:09 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-25 o 06:04, Konfabulator pisze: A czemu nie pojedziesz na komputer do Opla? Ja się męczyłem z Toyotą, a cześki też nic nie umiały powiedzieć, tylko kasę brały. W Toyocie byłem 5 minut, zapłaciłem 120 zł i miałem natychmiastową diagnozę. Co prawda u mnie brzmiała ona ponad 5000 netto za nowy dpf lub wycięcie, ale po wycięciu jeżdżę szczęśliwie już 2 lata i zapomniałem o problemach.Teraz jak już mam wiedzę, co można i trzeba tam sprawdzić na tym kompie, to tak zrobię... Naczytałem się po prostu, że ASO jedyne, co proponują to nowy filtr. Wczoraj nawet dzwoniłem, żeby się dowiedzieć ile dokładnie kosztuje. Niestety 8500... :) Najlepiej facet mówi - no mogę sprawdzić, ale to straszna kasa... Jako pracownik nie mogę panu powiedzieć, co najlepiej z tym zrobić (z takim tonem w głosie: wiesz co mam na myśli, nie? haha). Mówię, no wiem, ale dla spokoju sumienia chciałbym się upewnić na 100% jakie są koszty. 61 |
Data: Marzec 25 2015 00:39:36 | Temat: Re: DPF | Autor: Konfabulator | Ale w ASO dostałem kilka stron wykresów, zapisy z komputera z historią zapełnienia i czyszczenia filtra i takie tam. Oraz jakiś tam kod, który oznacza, że czyszczenie serwisowe jest bez sensu. W ASO wcale nie ukrywali, że lepiej wyciąć. Normy spalania nadal spełnia, a według ecu filtr jest zawsze pusty i jest git. Jedyny minus to w obudowie od filtra teraz nic nie ma i jest efekt gwizdu, jakby turbina padała. 62 |
Data: Marzec 25 2015 21:01:55 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-25 o 08:39, Konfabulator pisze: Ale w ASO dostałem kilka stron wykresów, zapisy z komputera z historią zapełnienia i czyszczenia filtra i takie tam. Oraz jakiś tam kod, który oznacza, że czyszczenie serwisowe jest bez sensu. W ASO wcale nie ukrywali, że lepiej wyciąć. Normy spalania nadal spełnia, a według ecu filtr jest zawsze pusty i jest git. Jedyny minus to w obudowie od filtra teraz nic nie ma i jest efekt gwizdu, jakby turbina padała.Sorry Panowie, zdaję sobie sprawę z lamerskiego podejścia, bo sam czuje się już jak debil... i pewnie macie już dosyć :) Z poprzednim autem nie miałem aż takich problemów, więc nie nawykłem. Byłem u fachowców od dpf, nic nie stwierdzili, byłem w 2 warsztatach i też nie bardzo wiedzieli o co chodzi, nie palą się kontrolki, komputer nic nie pokazuje, nie ma żadnych objawów - jeździć i się nie zastanawiać, stały tekst. Pojechałem dzisiaj w końcu do ASO, opisałem problem tak jak tu w pierwszym poście, poprosiłem, żeby sprawdzili ten DPF na kompie i sprawdzili ewentualną inną przyczynę. Od razu gość mi powiedział, że takich szczegółów jak ilość sadzy i popiołu to mi nie poda, bo "aż tak dokładny ten komputer to nie jest". Pokręciłem się chwilę, 20-30 min i patrzę auto już stoi. Diagnoza "do wymiany uszczelki pod wtryskami". Niestety dostałem pilny telefon i musiałem natychmiast biec i nie miałem czasu na dokładne omówienie sprawy. Czy to jest możliwe, że: - to jest przyczyna? - że dolewa do oleju tyle samo paliwa, co ucieka, że nie widać różnicy na bagnecie (sprawdzam codziennie) - że nie ma żadnych innych objawów w tym stylu https://www.youtube.com/watch?v=4tqpwEbCkd0 - że zarówno aso 3-mce temu jak zmieniali rozrząd i mechanik wymieniający olej nic nie zauważyli? Mimo, że prosiłem, żeby zobaczyli przy okazji czy nie ma nic do naprawy? - czy możliwe jest w tak krótkim czasie (realnie 20 min) stwierdzenie takiej usterki? - sprawdzam te uszczelki ale to koszt kilku zł, a oni mi krzyknęli za części 240 i robocizna 450. Może przy okazji jeszcze trzeba coś wymieniać? Nie miała baba kłopotu, to se auto kupiła jego mać... Na szczęście w tym aso na razie nic nie zapłaciłem. 63 |
Data: Marzec 26 2015 01:13:26 | Temat: Re: DPF | Autor: | -- Pojechałem dzisiaj w końcu do ASO, opisałem problem tak jak tu w pierwszym poście, poprosiłem, żeby sprawdzili ten DPF na kompie i sprawdzili ewentualną inną przyczynę. 64 |
Data: Marzec 26 2015 17:38:48 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-26 o 09:13, pisze: -- Pojechałem dzisiaj w końcu do ASO, opisałem problem tak jak tu w pierwszym poście, poprosiłem, żeby sprawdzili ten DPF na kompie i sprawdzili ewentualną inną przyczynę.No właśnie chyba mój problem polega na tym, że nie mam jakiegoś sprawdzonego warsztatu, który potrafiłby coś więcej poza wymianą filtrów i oleju. Gdzie nie pojadę, to słyszę jęki, mlaskania i zero konkretów... Miotam się między poradami z netu panem Józkiem i Stefanem i nie wiem co z tym dalej robić. Jak widać nawet w ASO jest problem... Może ktoś poleci w okolicach Poznania jakiś sprawdzony warsztat, gdzie mają chęci i wiedzę jak zdiagnozować taki problem? Niech sprawdzą wszystko po kolei, jak piszesz, może ktoś coś konkretnego wreszcie znajdzie. Co do przebiegu, to niby 120, jeden "specjalista" pomacał kierownicę i powiedział, że może mieć więcej, inny, że przebieg raczej autentyczny. W aso nie znają historii, ponoć auta z Włoch tak mają. Jeden właściciel. A czy dziadek, to nie wiem, ale sprawdziłem po nazwisku i adresie, to okazało się, że lekarz i to nie byle jaki, tylko profesór haha 65 |
Data: Marzec 26 2015 17:58:21 | Temat: Re: DPF | Autor: Cavallino |
No właśnie chyba mój problem polega na tym, że nie mam jakiegoś sprawdzonego warsztatu, który potrafiłby coś więcej poza wymianą filtrów i oleju. Gdzie nie pojadę, to słyszę jęki, mlaskania i zero konkretów... Co to za auto? 66 |
Data: Marzec 26 2015 18:10:01 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-26 o 17:58, Cavallino pisze: Chevrolet Captiva 2.0D, 150KM, wersja 4x4. Znany też pod nazwą Opel Antara, Daewoo Winstorm. 67 |
Data: Marzec 27 2015 01:14:04 | Temat: Re: DPF | Autor: | po raz kolejny, czynnosci 2&3 nie wymagaja zadnych specjalnych umiejetnosci, serwis allegro tez jest dosc intuicyjny wiec czujnik mozesz zamowic sam :-) 68 |
Data: Marzec 26 2015 10:08:35 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Wed, 25 Mar 2015 21:01:55 +0100, twistedme - to jest przyczyna? Ale czego? ;) Przecież wszystko działa w zasadzie. :P Uszczelki pod wtryskami siÄ wybijajÄ i warto je tak czy siak cyklicznie wymieniaÄ. Ja mam naleciane na jednych (od nowoĹci) 150tkm -- też muszÄ zleciÄ żeby tam zajrzeli. Dużo Ci krzyknÄli za "czÄĹci" -- uszczelki sÄ miedziane i kosztujÄ 8 zł/szt -- nie słyszałem aby coĹ, poza siłÄ , trzeba było tam dodatkowo używaÄ. -- Pozdor Myjk 69 |
Data: Marzec 26 2015 17:25:29 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-26 o 10:08, Myjk pisze: Wed, 25 Mar 2015 21:01:55 +0100, twistedme Tego, że teraz filtr wypala siÄ praktycznie za każdym razem jak wsiadam do auta na dłużej niż 3 minuty i przez to pali jak smok, nie wspominajÄ c, że najzdrowsze dla silnika to chyba nie jest, oraz tego, że czujnik twierdzi, że po 3000tys km olej nadaje siÄ do wymiany, mimo, że na bagnecie nie widaÄ zmian poziomu. Dużo Ci krzyknÄli za "czÄĹci" -- uszczelki sÄ miedziane i kosztujÄ 8 zł/sztNo właĹnie dlatego pytam, bo nie mogÄ nigdzie znaleźÄ za takÄ cenÄ jak mi krzyknÄli :) 70 |
Data: Marzec 26 2015 17:33:44 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Thu, 26 Mar 2015 17:25:29 +0100, twistedme Tego, że teraz filtr wypala siÄ praktycznie za każdym razem WolałbyĹ co tydzieĹ jeździÄ do ASO, wypalaÄ filtr (co niesie ze sobÄ najczÄĹciej wymianÄ oleju)? i przez to pali jak smok, Już ustaliliĹmy, że pali normalnie przy Twoim mizernym ruchu. :P nie wspominajÄ c, że najzdrowsze dla silnika Nie jest niezdrowe. oraz tego, że czujnik twierdzi, że po 3000tys km Pojedź na komputer jak wyskoczy błÄ d, bo może szuaksz problemu w złym miejscu. Kontrolka jest jedna, a zgłasza wiele problemów. No właĹnie dlatego pytam, bo nie mogÄ nigdzie Kup i im zanieĹ. ZresztÄ nie musisz tego robiÄ w ASO. -- Pozdor Myjk 71 |
Data: Marzec 26 2015 17:49:29 | Temat: Re: DPF | Autor: twistedme | W dniu 2015-03-26 o 17:33, Myjk pisze: Thu, 26 Mar 2015 17:25:29 +0100, twistedme Już ustaliliĹmy, że pali normalnie przy Twoim mizernym ruchu. :PTak było, sytuacja zmienia siÄ dynamicznie :) i teraz wypala siÄ praktycznie non stop, naprawdÄ zauważalnie coraz czÄĹciej. Ostatni bak niestety zapomniałem wyzerowaÄ licznik, ale paliwo zeszło mi bardzo szybko. Jutro bÄdÄ tankował, to sprawdzÄ. Nawet w aso mówili, że to nie normalne, że siÄ nie spotkali i że normalnie wypala siÄ o wiele rzadziej, nawet jak ktoĹ jeździ po mieĹcie. Twoja opinia niestety jest jedyna :) gdzie nie czytam, to raczej normÄ jest interwał ok 500 km przy jeździe miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach. 72 |
Data: Marzec 26 2015 18:53:24 | Temat: Re: DPF | Autor: Myjk | Thu, 26 Mar 2015 17:49:29 +0100, twistedme gdzie nie czytam, to raczej normÄ jest interwał ok 500 km OK, i tego siÄ trzymaj! EOT -- Pozdor Myjk 73 |
Data: Marzec 27 2015 19:53:20 | Temat: Re: DPF | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 17:49 twistedme pisze: gdzie nie czytam, to raczej normÄ jest interwał ok 500 km przy jeździe miejskiej i nawet 3x tyle przy długich trasach. To ci sami, którym 2 litrowy diesel pali 6 w mieĹcie i 4 na trasie. Ja mam swoje auto od nowoĹci (2.0 HDI), do dzisiaj mam najechane 170kkm. Ĺrednia miedzy wypalaniami przy jeździe tylko miejskiej (Wawa) to czasami 150-200km. Przy mieszanej 50/50 - Ĺrednia wychodzi 300-380km. Przy samych trasach - Ĺrednio raz na zbiornik - 600-800km. Nigdy nie było rzadziej niż te 800km. Ĺťeby Ĺrednia miÄdzy wypalaniami wyszła te 800km to trzeba jeździÄ z dwoma kapeluszami na łbie, nigdy nie przekraczaÄ 90km/h i przyspieszenie od 0 do 50km/h mieÄ na poziomie 2 min. TG 74 |
Data: Marzec 26 2015 22:12:44 | Temat: Re: DPF | Autor: mk4 | On 2015-03-25 08:04, twistedme wrote: W dniu 2015-03-25 o 06:04, Konfabulator pisze: Wymiana tego filtra to sliska sprawa. Rzecz w tym, ze on sie zuzywa to fakt - ale raczej powoli. Jak zaczyna niedomagac to czesto przyczyna moze lezec zupelnie gdzie indziej a zapychajacy sie DPF jest tylko objawem. Stad wymiana DPF-a w ciemno i liczenie, ze bedzie dobrze moze byc slepa uliczka - bo nowy czy zregenerowany DPF dalej bedzie sie szybko zapychal - no bo przeciez jego wymiana w gruncie rzeczy nie usunela zrodla problemu. Oczywiscie wyciecie filtra nadal nie rozwiazuje problemu - filtr sie co prawda nie zapycha bo go nie ma ale silnik jak mial jakis mankament tak go dalej ma. Stety czy niestety dla wiekszosci uzytkownikow jest wystarczajace. Z drugiej strony patrzac na zaporowe ceny jesli chcemy wymienic ten element oraz ogolna indolencje serwisow w diagnostyce tego typu problemow trudno sie dziwic ludziom, ze chca sie pozbyc "problemu" a zamiast bujac sie w sposob dokladnie taki jak to opisujesz i jeszcze wydawac na to kase. -- mk4 75 |
Data: Marzec 26 2015 23:19:06 | Temat: Re: DPF | Autor: Cavallino |
Podobne objawy miał ktoĹ na forum Dacii w Dusterze, ale on miał 220 kkm, przejechane głównie po mieĹcie. Filtr już nie dawał siÄ wypaliÄ, wiÄc go wyciÄ ł. Kontrolka o zmianie oleju ponoÄ przestała siÄ zapalaÄ. 76 |
Data: Marzec 27 2015 19:57:13 | Temat: Re: DPF | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .03.2015 o 23:19 Cavallino pisze:
FAP'a można zwyczajnie umyÄ. Trzeba go wymontowaÄ, zalaÄ płynem do czyszczenia kominków i nastÄpnie płukaÄ bieżÄ cÄ wodÄ do czasu aż przestanie lecieÄ brudna. Po tej operacji FAP robi kolejne 60-70% poprzedniego przebiegu do zapchania. Testowane wielokrotnie przez masÄ ludzi. Działa. TG 77 |
Data: Kwiecien 12 2015 22:41:00 | Temat: Re: DPF | Autor: cef | W dniu 2015-03-20 o 09:50, twistedme pisze: Kupiłem CaptivÄ LT 2l. Zrobiłem teraz prawie 4000 i generalnie jestem Czy jedynym lekarstwem jak W ramach równowagi, żeby nie tworzyć mitów dodam, że jeżdżę od trzech lat samochodem z DPF i nawet tego do końca nie byłem pewny, bo oprócz tego, że mam taką kontrolkę, to nie daje żadnych objawów. Przeczytałem dziś w instrukcji, że ze względu na to, że jest skrzynia DSG, i przy normalnej eksploatacji obroty najczęściej są w granicach 1500, to przewidziano wypalanie poprzez podwyższone obroty biegu jałowego, ale jakoś tego nie zauważyłem Jeżdżę sporo po mieście - na pewno są okresy kiedy przez ponad miesiąc nie jadę w żadną trasę i tłukę 2000km po mieście. Rano często jak silnik się zagrzeje, to już jestem na miejscu (a w zimie, to nawet nie miał szansy się zagrzać) Jak na razie bezobjawowo - a i zużycie jest w normie - a nawet poniżej- bo średnia z trzech lat jest poniżej 6,0L/100km - silnik 2,0 78 |
Data: Kwiecien 13 2015 03:00:46 | Temat: Re: DPF | Autor: Budzik | Użytkownik cef ... W ramach równowagi, żeby nie tworzyć mitów dodam, że Z ciekawosci - co to za autko? 79 |
Data: Kwiecien 13 2015 06:50:36 | Temat: Re: DPF | Autor: cef | W dniu 2015-04-13 o 05:00, Budzik pisze: Użytkownik cef ... VW Passat 2,0 (kombi) |