DPF ciąg dalszy
1 | Data: Czerwiec 02 2015 10:21:17 |
Temat: DPF ciÄ g dalszy | |
Autor: twistedme | Witam, 2 |
Data: Czerwiec 02 2015 10:43:09 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: atm |
Moze da sie podejsc bardziej komputerowo i zresetowac komp lub przeladowac/zaktualizowac oprogamowanie? Wspolczuje, swego czasu przerabialem podobne problemy. Skonczylo sie na wtopieniu worka pieniedzy, nierozwiazanych klopotach, sprzedazy i zakupie dobrej poniemieckiej Skody, starszej o 2 lata...ktora zapewnila mi nieosagalny wczesniej poziom nirwany. Jedyne co przy niej zrobilem to wymiana przegubow i oleju/filtrow. Nie ma DPF, tylko dwumasa. 3 |
Data: Czerwiec 02 2015 16:00:24 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Budzik | Użytkownik atm ... sprzedazy A co na te problemy nowy nabywca? 4 |
Data: Czerwiec 02 2015 18:40:35 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: atm | On 2015-06-02 18:00, Budzik wrote: Użytkownik atm ... Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac sposobow i wzial. 5 |
Data: Czerwiec 02 2015 19:00:12 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Budzik | Użytkownik atm ... Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiac sposobowsprzedazy Znaczy zataiłes? 6 |
Data: Czerwiec 02 2015 21:08:16 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: atm | On 2015-06-02 21:00, Budzik wrote: Użytkownik atm ... Nie musialem niczego taic. 7 |
Data: Czerwiec 02 2015 22:00:25 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Budzik | Użytkownik atm ... To znaczy? :)Nie musialem niczego taic.Nie wiem jak sie za nie zabral, przetestowal samochod na tysiacsprzedazy 8 |
Data: Czerwiec 03 2015 00:13:43 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: atm | On 2015-06-03 00:00, Budzik wrote: Użytkownik atm ... Nie kazdy jest w tej kwestii prosty jak ja a w polaczeniu z CCC to dla niejednego calkiem dobra okazja. Przy okazji dowiedzialem sie, ze byl bity i kilku innych mniejszych rzeczy. Zrazilem sie do nowszych uzywanych diesli, choc zdaje sobie sprawe, ze zdecydowana wiekszosc taka nie jest. Tyle, ze wciaz wzrastajacy poziom skomplikowania bedzie tez zwiekszal statystyki usterek mniejszych i wiekszych w uzywanych, m.in takich z jaka sie boryka twistedme. W koncu producentom udaje sie dopiac swego: wtorny rynek ok 10 letnich samochodow stanie sie polem minowym a zlozonosc bedzie coraz wieksza "zacheta" do korzystania z ASO. 9 |
Data: Czerwiec 02 2015 10:54:09 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Myjk | Tue, 02 Jun 2015 10:21:17 +0200, twistedme Wypalili filtr. Poniżej skan: Przed "regeneracjÄ " jak to wyglÄ dało? Wymienione: Jeden? AFAIK sÄ ich dwa/trzy w tandemie. -- Pozdor Myjk 10 |
Data: Czerwiec 02 2015 11:07:45 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 10:54, Myjk pisze: Tue, 02 Jun 2015 10:21:17 +0200, twistedmehttp://sklep2.equatro.ogicom.pl/media/products/505d88af450aaffe1ef3fba7331dc282/images/thumbnail/big_PA281248.JPG?lm=1417012564 11 |
Data: Czerwiec 02 2015 12:02:35 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Myjk | Tue, 02 Jun 2015 11:07:45 +0200, twistedme http://sklep2.equatro.ogicom.pl/media...Wymienione:Jeden? AFAIK sÄ ich dwa/trzy w tandemie. Ĺadny. Malezyjski. ;) Ale nadal jeden. -- Pozdor Myjk 12 |
Data: Czerwiec 02 2015 12:20:49 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 12:02, Myjk pisze: Tue, 02 Jun 2015 11:07:45 +0200, twistedmea gdzie jest drugi? Jedna rurka bierze ciĹnienie sprzed filtra, druga z zza i tyle. Jest jeszcze czujnik temperatury 96436269 13 |
Data: Czerwiec 02 2015 12:53:39 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Myjk | Tue, 02 Jun 2015 12:20:49 +0200, twistedme Jedna rurka bierze ciĹnienie sprzed filtra, druga z zza i tyle. Jest Racja, mojakulpa. -- Pozdor Myjk 14 |
Data: Listopad 24 2016 12:09:46 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: | Oleju nie ubywa bo podczas wypalania dostaje sie do niego odrobina paliwa , ktora rozrzedza olej.Dlatego trze a uzywac specjalny olej zalecany do dpf. Niestety przy tych autach trzeba , go czesciej zmieniac. Ja zmieniam raz na ROK a jezdze okolo max 25000km/ROK I jest OK.dpfa wypalilem w piecu nastawionym na 600C po tym wydmuchalem popiol sprezonym powietrzem.teraz tylko skasowac computer I uruchomic pierwsze czysczenie I powinno byc OK. Auto ma 125000km 15 |
Data: Czerwiec 02 2015 03:38:01 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Co jeszcze można zrobić? 16 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:03:16 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 12:38, pisze: -- Co jeszcze można zrobić?Głupie pytanie :), ale jak znaleźć kogoś kto robi diagnostykę tym op-comem? Wpisuję w googla "diagnostyka opcom poznań", "diagnostyka opcom wielkopolska" wyskakują mi tylko jakieś posty z forów z 2011r. i żadnych konkretów. 17 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:48:14 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-06-02 o 13:03, twistedme pisze: W dniu 2015-06-02 o 12:38, pisze:Poszukaj na forum opla (vectra, astra, zafira). Albo jak będziesz przejazdem przez Toruń, to możemy się ugadać i przetrzepiemy auto OP-COM. W mojej Lafiryndzie 1,9CDTI wypalanie filtra następuje średnio co 800km-850km. I inicjuje się powyżej 95% zapchania o ile spełniony jest szereg warunków, m. in. rozgrzany silnik. 18 |
Data: Czerwiec 02 2015 06:56:47 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Głupie pytanie :), ale jak znaleźć kogoś kto robi diagnostykę tym op-comem? 19 |
Data: Czerwiec 02 2015 12:41:21 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: yabba | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci Witam, Ten mechanik, co wywieniał Ci podkładki pod wtryskami tez ich nie wymienił? Nie zauważyłeĹ, że ubywa Ci dużo oleju przez turbinÄ? Co połamało łopatki w turbinie?
Czy ten serwis Boscha nie naciÄ gnÄ ł CiÄ na niepotrzebne naprawy?
Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy? Czy rurki do czujnika ciĹnienia filtra DPF były jakoĹ sprawdzane? -- Pozdrawiam, yabba 20 |
Data: Czerwiec 02 2015 12:59:04 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 12:41, yabba pisze: Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci No właĹnie kutafon nie ruszył tego w ogóle. Oleju nie ubywało na bagnecie wcale. Mówili, że najprawdopodobniej jakiĹ nagar musiał siÄ tam dostaÄ.
WidzÄ, że to taka branża, że trzeba siÄ dokładnie na wszystkim znaÄ i staÄ za plecami "fachowca" i mówiÄ mu co ma zrobiÄ... Jakbym miał narzÄdzia i wiedzÄ, to bym sobie sam naprawiał. Widziałem turbinÄ, bo sam jÄ wymieniałem na zregenerowanÄ , pokazali mi koĹcówkÄ wtrysku, pokazali mi wydruki z testu. Nie wiem, czy mnie naciÄ gnÄli. Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy?Niby było, ale już nie ufam na słowo, każÄ jeszcze sprawdziÄ. Rurki mam, bo kupiłem razem z czujnikiem, to każÄ wymieniÄ dla pewnoĹci. Ale któryĹ tam twierdził, że jakby były rurki nieszczelne, to wywalało by błÄ d, albo by siÄ nie wypalał w ogóle, a nie co 50 km... DziÄki. 21 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:12:05 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: yabba | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-06-02 o 12:41, yabba pisze: Poprosimy adres tego warsztatu, żeby miał na grupie darmowÄ reklamÄ na temat swojej uczciwoĹci. JeĹli turbina wyrzucała olej, to musiało go ubywaÄ. Dziwne też, że w kolektorze wylotowym uzbierało siÄ tyle nagaru, że zdemolowało turbinÄ. CoĹ mi siÄ tu kupy nie trzyma. Może kawałek zaworu wydechowego siÄ urwał, przeleciał przez turbinÄ i utknÄ ł w wydechu, co daje fałszywe odczyty o zapchaniu filtra.
Ja też najchÄtniej sam bym naprawiał. :) Po wymianie tylu wadlliwych rzeczy majÄ cych wpływ na kulturÄ pracy silnika, to dla mnie jest dziwne, że organoleptycznie nie ma żadnej zmiany.
JeĹli ma dojĹcie, to odłÄ cz raz jednÄ , raz drugÄ na próbÄ i zobacz efekt. Czy ta Captiva to ma mutacjÄ silnika z Opla? SÄ tam klapy w kolektorze ssÄ cym jak w Vectrze? -- Pozdrawiam, yabba 22 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:30:32 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Myjk | Tue, 2 Jun 2015 13:12:05 +0200, yabba JeĹli turbina wyrzucała olej, to musiało go ubywaÄ. Ale jeĹli podkładki "dmuchały", to już niekoniecznie. Może kawałek zaworu wydechowego siÄ urwał, przeleciał przez turbinÄ Ale to i tak nie tłumaczy uruchomienia procedury przy 4-6% "udokumentowanego" przez kompuer zapełnienia. Tu pytanie powstaje, ile ten proces wypalania trwa, twist? Może ktoĹ tam kombinował coĹ z ECU... Jest to możliwe w GM? JeĹli ma dojĹcie, to odłÄ cz raz jednÄ , raz drugÄ na próbÄ i zobacz efekt.Czy masz szczelny dolot powietrza, rurki do EGR i układ wydechowy?Niby było, ale już nie ufam na słowo, każÄ jeszcze sprawdziÄ. Rurki mam, Jest to jakiĹ plan, ale w zwiÄ zku z powyższym nie wiem czy ma sens. -- Pozdor Myjk 23 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:45:26 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 13:30, Myjk pisze: Tue, 2 Jun 2015 13:12:05 +0200, yabba Ja nie jestem w stanie powiedzieÄ, czy i na ile te liczby majÄ wymiar diagnostyczny w tym sensie, że ksiÄ żkowo powinien siÄ zaczÄ Ä wypalaÄ przy nasyceniu 80% i wypaliÄ siÄ ponoÄ coĹ do 10%-12%. Pierwszy raz z tymi % spotkałem siÄ jak podjechałem do warsztatu i filtr siÄ wypalał. Mech podłÄ czył pod komp delphi i stało jak wół % zapełnienia filtra 6%. Mam teraz ten wydruk z Boscha i tam też 0%, w tej aplikacji DPF info także było wtedy 0%. Pisałem do autora DPF info i nie potrafił odpowiedzieÄ na pytanie czy ta aplikacja rzeczywiĹcie działa u mnie nie do koĹca poprawnie, czy to jest problem mojego ECU, gdyż oryginalnie jest to program napisany dla Vectry i nie ma możliwoĹci przetestowania go na Antarze/Captivie. Tak jak pisałem wystÄpujÄ tam 4 fazy. Zapełnienie filtra 0%, 2%, 4% i 6%. Przy 6% włÄ cza siÄ wypalanie, trwa ok 15-20 min. wypala siÄ do 0% i potem przechodzi bardzo szybko przez 2 do 4, która to faza trwa najdłużej. Nawet jak paliła mi siÄ kontrolka dpf (z instrukcji: Wskaźnik zapala siÄ, gdy iloć czÄ stek sadzy zgromadzonych na DPF osiÄ gnie pewien próg. Sadza powinna zostaÄ wypalona podczas procesu nazywanego regeneracjÄ , co chroni filtr przed zatkaniem siÄ.) to aplikacja pokazywała wtedy 6%, ale rzeczywiĹcie doć długo. 24 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:54:02 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: atm |
Przypomnij jak to bylo z Twoim samochodem, kupiles uzywany, prawda? Kiedy zaczal wystepowac ten problem? Moglo byc tak, ze wystepowal od razu po zakupie ale poczatkowo nie zdawales sobie z tego sprawy? 25 |
Data: Czerwiec 02 2015 14:04:11 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 13:54, atm pisze: Dokładnie tak było. W ogóle nie zwracałem na to uwagi, bo auto jeździło bez zastrzeżeĹ, silnik pracował równo, żadnych problemów z odpalaniem, kopceniem :) Palił tyle co w raportach spalania (10L) itp. itd. Jak kupowałem oczywiĹcie był sprawdzany u mechanika. Potem pojechałem do ASO na wymianÄ rozrzÄ du i poprosiłem o ogólne zerkniÄcie czy wszystko jest ok. No to ok. Jedynie dziwiło mnie, że czasem przy spokojnej jeździe spalanie strasznie wzrasta, a potem wraca do normy, ale zwaliłem to na jakiĹ błÄ d wskazania, który jest ponoÄ powszechny i to, że to nie jest typowe spalanie chwilowe jak miałem w poprzednim aucie tylko takie bardziej ogólne. Dopiero znajomy mi zwrócił uwagÄ, że czÄsto jak do niego podjeżdżam to dmuchajÄ mi wentylatory chłodnicy na maxa i czy to przypadkiem nie jest wypalanie siÄ dpf. No i siÄ zaczÄło :) 26 |
Data: Czerwiec 02 2015 14:15:58 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: atm |
Zastanawiam sie czy poprzedni wlasciciel nie kombinowal przy komputerze lub innych elementach, ktore przekladaja sie dalej na wypalanie DPF. Moze poszukaj w swoim miescie zakladu, ktory zajmuje sie profesjonalnym wycinaniem DPF. Mogliby rzucic okiem na zgodnosc firmware z obudowÄ , czy nic tutaj nie bylo modyfikowane itp. Wiesz, oni majstruja przy tych rozwiazaniach na codzien, wiec moze beda w stanie pomoc. 27 |
Data: Czerwiec 02 2015 14:25:15 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 14:15, atm pisze:
WłaĹciciel to nie sÄ dze, jak już to komis. Pierwsze, co zrobiłem, to pojechałem do speców od dpf znanych na całÄ PolskÄ, rozmowa mniej wiÄcej: - nie ma błÄdów na kompie, wszystko wyglÄ da ok, oleju nie przybywa, nie wchodzi w tryb serwisowy, może kwestia paliwa.. Pojawił siÄ jakiĹ błÄ d egr, ale to może siÄ przyciÄ ł kiedyĹ i niedługo zniknie. - a jak ten filtr jest w %? - to byĹmy musieli go wyjÄ Ä, bo w tym modelu te informacje siÄ nie wyĹwietlajÄ na kompie. JeździÄ i powinno wróciÄ do normy. Nie bardzo widzÄ przesłanki do wyciÄcia filtra teraz. - ok, dziÄkujÄ - dziÄkujÄ 100zł No i co miałem pomyĹleÄ? 28 |
Data: Czerwiec 02 2015 14:28:54 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: atm |
Heh, rozumiem. Pozostaje ewentualnie wizyta w innym tego typu zakladzie, bo to podobnie jak z lekarzami czy mechanikami. Tyle tylko, ze calosc zagadnienia to blÄ dzenie na slepo, skoro zaden z dotychczasowych specow nie potrafi sobie z tym poradzic. 29 |
Data: Czerwiec 02 2015 05:23:36 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Konfabulator | Pojechałbym do Opla i zażyczył sobie aktualizacji softu ECU albo wgrania całego oprogramowania na nowo. Może problem jest z samym komputerem, a nie mechaniczny? Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr włączania procedury. Może któryś mechanik Opla na jakimś przeglądzie wpadł na pomysł wypalenia filtra w ramach przeglądu i tak sobie ustawił na 6% i zostawił. Gdybam, bo w mojej Toyocie nawet Toyota nie jest w stanie nic takiego zrobić, ale wiem, że niemieckie cuda typu VW, więc może i Opel, ludzie programują jak chcą. 30 |
Data: Czerwiec 02 2015 07:12:30 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr włączania procedury. 31 |
Data: Czerwiec 02 2015 20:12:22 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 16:12, pisze: -- Skoro czujnik zapełnienia pokazuje 6% i jest to stała wartość przy której ECU inicjuje wypalanie to dla mnie naturalnym jest, że ECU ma błędnie ustawiony parametr włączania procedury. Tak tylko w kwestii formalnej :) Właśnie sobie przypomniałem, bo to chyba Ty dawałeś mi linka do vectra club, ja znalazłem niedawno te pytania i odpowiedzi w oryginale: http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/technical_service_bulletins/inoperative_totally_partially/diesel-particle_filter_%28dpf%29_question_and_answer/ Co tam jest przetłumaczone jako: Pytanie 9: Czy czujnik filtra DPF odgrywa jakąś rolę w procedurze regeneracji? Odpowiedź: Czujnik nie inicjuje regeneracji. Czujnik DPF pełni rolę czysto diagnostyczną, monitorując przeciwciśnienie w filtrze cząstek stałych. Wyjątkiem są modele Antara, Captiva, Z20DTx, gdzie czujnik filtra DPF służy do aktywacji procesu regeneracji. Po angielsku brzmi: Question 9: Is the DPF sensor important for the regeneration procedure? Answer: The sensor does not initiate the regeneration, which is based on a model. The DPF sensor fulfils purely a diagnostic function to monitor the counter-pressure in the DPF. Exceptions are the Antara, Captiva, Z20DTx; on these models, the DPF sensor is involved in triggering the regeneration. Dla mnie to brzmi tak, że ciśnienie nie ma znaczenia w ogóle i to tylko informacja. Natomiast w odróżnieniu od tamtych, w Captivie i Antarze ciśnienie jest, między innymi, brane pod uwagę przy odpalaniu procesu regeneracji. "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego. Czy się mylę? Co o tym sądzisz? 32 |
Data: Czerwiec 02 2015 20:00:11 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Budzik | Użytkownik twistedme ... "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego. Moim zdaniem to to samo - is involved moze tylko znaczyc, ze to nie jest jedyny parametr a jeden z ilus ale moze tez oznaczac dokładnie jeden. 33 |
Data: Czerwiec 03 2015 06:00:06 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- "jest zaangażowany" a "służy do aktywacji" to chyba jednak co innego. Czy się mylę? Co o tym sądzisz? 34 |
Data: Czerwiec 03 2015 12:23:06 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 14:23, Konfabulator pisze: Pojechałbym do Opla i zażyczył sobie aktualizacji softu ECU albo wgrania całego oprogramowania na nowo. Mały update. Pojechałem dzisiaj do warsztatu, gdzie regenerowali mi filtr. Podłączyli manometr i filtr czyściutki, pojechali jeszcze raz pod kompa i oczywiście nic nie stwierdzili. W przyszłym tygodniu będą mieli taki sam inny filtr i mamy podmienić na próbę, ale skoro to nie wina filtra, to nic raczej nie da. No i teraz odniosę się do Twojego posta. Podjechałem do ASO opla, przedstawiłem sprawę i gość stwierdził, że rzeczywiście dziwne i nie mieli nigdy takiego przypadku, albo były filtry zapchane, albo czujnik różnicy ciśnień uszkodzony. A jeżeli chodzi o wgranie softu to "jest to w serwisie poblokowane" i nie mają takiej możliwości. "Możemy się umówić na diagnozę ale w tym wypadku cudów nie obiecuję..." Przynajmniej szczery. 35 |
Data: Czerwiec 03 2015 04:33:35 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Konfabulator | Bardzo ciekawe, bo żona jeździ Astrą i nikt ich nie prosił, a na którymś przeglądzie była pozycja aktualizacji oprogramowania. Także może zmień jeszcze ASO? 36 |
Data: Czerwiec 03 2015 13:54:37 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Kamil 'Model' |
37 |
Data: Czerwiec 02 2015 15:07:41 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Myjk | Tue, 02 Jun 2015 13:45:26 +0200, twistedme Pierwszy raz z tymi % spotkałem siÄ jak podjechałem do warsztatu i filtr To może tam nie ma mowy o % tylko o poziomach? W takim przypadku nadal trzeba szukaÄ przyczyn w czujnikach (czy tam czujniku) ciĹnienia. Może te wÄżyki przytkane, a może coĹ chwilÄ przed wÄżykami jeszcze w wydechu je przytyka? Sprawdzany był wydech po długoĹci? -- Pozdor Myjk 38 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:05:57 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: atm |
Jak to wyglada od strony prawnej? Jedziesz do serwisu usunac konkretna usterke, wymieniaja rozne elementy a po wyjechaniu usterka nadal jest. Czy w takim wypadku oplata za "naprawe" ma jakiekolwiek uzasadnienie? 39 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:17:46 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: yabba | Użytkownik "atm" napisał w wiadomoĹci
To zależy co klient sobie zażyczył. JeĹli naprawÄ czÄstego wypalania DPF, to ja bym żÄ dał dokoĹczenia naprawy w ramach reklamacji źle usługi. Albo zwrotu pieniÄdzy. JeĹli klient chciał diagnostykÄ samochodu i naprawÄ wszystkich zauważonych usterek, to warsztat zrobił co miał zlecone. -- Pozdrawiam, yabba 40 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:30:03 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 13:17, yabba pisze: Użytkownik "atm" napisał w wiadomoĹciNo niestety, nauczony doĹwiadczeniem z poprzednimi partaczami powiedziałem, że majÄ naprawiÄ wszystko, co jest nie tak i może mieÄ wpływ na czÄste wypalanie siÄ dpfa. Jak mówiłem, że problem jest z dpf, to 3 poprzednich nie potrafiło postawiÄ żadnej diagnozy. Albo radzili wycinkÄ, lepsze paliwo, wypad na autostradÄ lub podobne. 41 |
Data: Czerwiec 02 2015 13:57:58 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: yabba | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-06-02 o 13:17, yabba pisze: Jak sÄ dobrzy to podjedź jeszcze raz i każ naprawiÄ problem z DPF. Powiedz, że zapłacisz dopiero jak przejedziesz 100/200/500 km i nie bÄdzie wypalania DPF. Jak mówiłem, że problem jest z dpf, to 3 poprzednich nie potrafiło postawiÄ żadnej diagnozy. Albo radzili wycinkÄ, lepsze paliwo, wypad na autostradÄ lub podobne. Taaak, lepsze paliwo. Jak wiÄkszoć paliw to praktycznie to samo. -- Pozdrawiam, yabba 42 |
Data: Czerwiec 02 2015 06:37:54 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 13:30:05 UTC+2 użytkownik twistedme napisał: W dniu 2015-06-02 o 13:17, yabba pisze: Twój problem to nie problem ogólny z używanym dieslem, na co narzekałeś pare postów wyżej. Jest sporo samochodów które jeżdzą i nie mają problemów a robią sporo km. Nie zrażaj się ani do używek ani do diesli. Równie popularne są takie koszmarne awarie nowych aut jak i samochodów benzynowych. Moim zdaniem Konfabulator dobrze radzi. Najpierw trzeba sprawdzić czy tam coś się dziwnego nie dzieje i czy wszystko co jest wgrane jest z tego modelu i jest dobrze ustawione. Ten błąd EGR świadczy że masz problem albo z czujnikiem albo z przepływem spalin w wydechu. Niestety ale trzeba dokłądnie sprawdzić czy tam coś się nie uszkodziło, nie zatkało albo nie jest wymienione nie z tego modelu. Jak rurki będą niewymiarowe to czujnik może głupieć. I sytuacja może być taka że niby czujnik pokazuje 6% ale po chwili z powodu zaburzeń w przepływie odczyt podskoczy do 80% i proces wypalania się zacznie. Musisz poszukać dobrego mechanika, to znaczy kumatego a nie takiego co wymienia bo zawsze wymieniał jak taka usterka była. Pocieszę cię że kumpel w fordzie wymienił wtryski, pompe paliwa, czujnik zanim problem został rozwiązany przez wymiane drugiego czujnika. Co śmieszne ten drugi czujnik był tani tyle że był zabudowany w niewygodnym miejscu. I tak zamiast naprawić za 80-120PLN wywalił ponad 3000PLN. Ale dzięki za info z Twoich perypetii. Ja bym sie skupił na weryfikacji co tam w wydechu sie dzieje i poszukał kumatego mechanika któremu dasz zagadke i będzie chciał ją rozwiązać :) -- Lukasz Sczygiel 43 |
Data: Czerwiec 02 2015 17:07:33 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: yabba | Użytkownik napisał w wiadomości W dniu wtorek, 2 czerwca 2015 13:30:05 UTC+2 użytkownik twistedme napisał: W dniu 2015-06-02 o 13:17, yabba pisze: Musisz poszukać dobrego mechanika, to znaczy kumatego a nie takiego co wymienia bo zawsze wymieniał jak taka usterka była. Ja bym sie skupił na weryfikacji co tam w wydechu sie dzieje i poszukał kumatego mechanika któremu dasz zagadke i będzie chciał ją rozwiązać :) Największy problem jest właśnie ze znalezieniem dobrego mechanika, który wie jak działa samochód, dobrze diagnozuje, myśli i wyciąga prawidłowe wnioski z pomiarów. Kolega twistedme, z tego co opisuje, to odziwedził już kilka typów mechaników: polecanych, z dobrą opinią, drogich, specjalizujących się w DPF. -- Pozdrawiam, yabba 44 |
Data: Czerwiec 02 2015 16:00:23 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Budzik | Użytkownik twistedme ... Sprawę traktuję już ambicjonalnie i muszę wypić to piwo, którego sobie Powiem tak - pełen szacun za podejscie oraz opis tutaj - dla potomnosci! No i trzymam kciuki. 45 |
Data: Czerwiec 02 2015 20:13:23 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 18:00, Budzik pisze: Użytkownik twistedme ...Nie dziękuję :) Jutro jadę do tych, którzy wypalali filtr na dalsze testy. 46 |
Data: Czerwiec 03 2015 08:37:24 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: abn140 |
Nie dziękuję :) Jutro jadę do tych, którzy wypalali filtr na dalsze testy. A ile km masz do Berlina? zafunduj sobie wycieczke a wczasie tej wstaw auto do ich serwisu autoryzowanego. smutne to ale tym sposobem niejedna nieusuwalna w naszym bantustanie awaria zostala usunieta..... 47 |
Data: Czerwiec 03 2015 12:31:44 | Temat: Re: DPF ciďż˝g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-03 o 08:37, abn140 pisze: Spod domu do Opel Berlin 300km. A można siÄ tam dogadaÄ po angielsku? Chyba, że znajdÄ jakiegoĹ tłumacza, za parÄ eurosów :)Nie dziďż˝kujďż˝ :) Jutro jadďż˝ do tych, ktďż˝rzy wypalali filtr na dalsze testy. Jest to jakiĹ pomysł... 48 |
Data: Czerwiec 03 2015 13:55:25 | Temat: Re: DPF ciďż˝g dalszy | Autor: Marek | Spod domu do Opel Berlin 300km. A można siÄ tam dogadaÄ po angielsku? W Berlinie jest kilka ASO Opla. Proponuje mailowo napisac do nich po angielsku. Jak dostaniesz sensowna odpowiedz (szansa duza) to sie umawiasz. Jeden ze znajomych tak zrobil przy VW. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 49 |
Data: Czerwiec 03 2015 06:09:55 | Temat: Re: DPF ci�g dalszy | Autor: | -- smutne to ale tym sposobem niejedna nieusuwalna w naszym bantustanie awaria zostala usunieta..... 50 |
Data: Czerwiec 04 2015 08:32:36 | Temat: Re: DPF ci?g dalszy | Autor: Marek | On 03.06.2015 15:09, wrote: -- smutne to ale tym sposobem niejedna nieusuwalna w naszym bantustanie awaria zostala usunieta......... na lawecie pojechal do Berlina bo mechanicy w Szczecinie polegli ... taki niestety mamy klimat samochody na lawetach jadace do berlina to codzienny widok na autostradzie w niemczech. Producenci dopieli swego. Mariany i inne "serwisy" nie daja sobie rady. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 51 |
Data: Czerwiec 04 2015 00:40:18 | Temat: Re: DPF ci?g dalszy | Autor: | -- Mariany i inne "serwisy" nie daja sobie rady. 52 |
Data: Czerwiec 04 2015 10:57:47 | Temat: Re: DPF ci?g dalszy | Autor: spider | W dniu 2015-06-04 o 09:40, pisze: -- Mariany i inne "serwisy" nie daja sobie rady. Każdy szanujÄ ca siÄ marka powinna mieÄ chociaż jeden centralny serwis w Polsce, gdzie ma fachowców którzy potrafiÄ pomyĹleÄ coĹ wiÄcej niż to co w biuletynie technicznym dostajÄ od supportu, rozbiorÄ pół samochodu, poszukajÄ podobnych przypadków w Internecie, potrafiÄ przedstawiÄ po angielsku problem centralnemu supportowi, tydzieĹ nad samochodem posiedzÄ , ale naprawiÄ . Wiadomo że nie opłaca siÄ trzymaÄ takich techników w każdym ASO, zazwyczaj wystarczÄ tzw wymieniacze, ale fakt że ASO samo siÄ przyznaje, że nic nie potrafi wiÄcej zrobiÄ to dla mnie zupełny brak profesjonalizmu. StÄ d siÄ biorÄ niepochlebne opinie o ASO. A już w ogóle na Ĺmiech mnie bierze że, w ASO nie potrafiÄ przeładowaÄ softu, przecież to nie jest jakaĹ straszna wiedza tajemna, której nie można opanowaÄ. Sam pracujÄ w serwisie w innej branży i dla mnie nie do pomyĹlenia jest przyznanie siÄ klientowi, że nie potrafi siÄ czegoĹ naprawiÄ. SÄ też trudne przypadki, do których nawet siÄ dokłada z firmowej kieszeni, ale tu chodzi o renomÄ a nie partactwo. Polacy potrafiÄ byÄ dobrymi serwisantami, potrafiÄ spojrzeÄ niestandardowo na problem, wyciÄ gaÄ prawidłowe wnioski, majÄ tak zwanÄ smykałkÄ (czy kombinatorstwo jak kto woli), taki rodzaj inteligencji technicznej, że nawet nie znajÄ c zasady działania, czy schematu, potrafiÄ rozgryźÄ o co chodzi. Dużo takich zdolnych może nie ma, ale można ich znaleźÄ i mieÄ naprawdÄ dobry serwis. Dlatego w swoim samochodzie co mogÄ, to naprawiam sam i modlÄ siÄ by nie pojawił siÄ jakiĹ poważniejszy problem :) 53 |
Data: Czerwiec 04 2015 11:51:11 | Temat: Re: DPF ci?g dalszy | Autor: Marek | On 04.06.2015 10:57, spider wrote: W dniu 2015-06-04 o 09:40, pisze:Masz racje, jednak podejrzewam, ze problem rozbija sie jak zwykle o pieniadze. Znajomi mechanicy zaczynali swoja kariere wlasnie w ASO roznych marek, a potem zalozyli swoje warsztaty. Jak w takiej sytuacji ASO moze prezentowac jakis sensowny poziom? -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 54 |
Data: Czerwiec 04 2015 03:59:16 | Temat: Re: DPF ci?g dalszy | Autor: | -- Masz racje, jednak podejrzewam, ze problem rozbija sie jak zwykle o pieniadze. 55 |
Data: Czerwiec 10 2015 14:21:02 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze: 56 |
Data: Czerwiec 10 2015 15:07:20 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: yabba | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹci W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze: Ten "tjunink" tak mieszał?
Kto ostatecznie to zauważył?
Nowy soft w ECU czy w laptopie? Niestety nie potrafili naprawiÄ błÄdu p0401, twierdzili, że naprawili (2x jeździli na próbÄ), ale po 3 km jazdy znowu jest oczekujÄ cy p0401. Może przy instalacji Rapida ktoĹ uszkodził kabelek do egr? -- Pozdrawiam, yabba 57 |
Data: Czerwiec 10 2015 17:26:44 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-10 o 15:07, yabba pisze: Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomoĹciNiestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi, szczególnie, że to najprawdopodobniej już nie działało odkÄ d mam ten samochód, bo po odłÄ czeniu jedzie i przyĹpiesza tak samo. Ale tylu ludzi miało zlecone "dokładne obejrzenie" tego samochodu i żaden do dzisiaj siÄ nawet nie zajÄ knÄ ł, że zamontowano tam coĹ, co może powodowaÄ jakieĹ dziwne objawy. 58 |
Data: Czerwiec 10 2015 06:20:04 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Ja rozumiem, że ja tego nie zauważyłem (chociaż dziwiło mnie, że akurat te kable tak leżą luźno, a reszta jest wpięta na klipsy), ale ASO? 4 mechaników? 59 |
Data: Czerwiec 10 2015 17:08:08 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-10 o 15:20, pisze: -- Ja rozumiem, że ja tego nie zauważyłem (chociaż dziwiło mnie, że akurat te kable tak leżą luźno, a reszta jest wpięta na klipsy), ale ASO? 4 mechaników? Teraz byłem w DOMCAR, wcześniej SZPOT.
Daj mi namiar (albo napisz mi proszę co dokładnie mam wpisać w google) na kogoś w Poznaniu, kto to robi, to chętnie skorzystam, bo na razie wychodzi, że to gorzej niż jakaś tajna loża masońska. Jedyne co znalazłem to ogłoszenia o sprzedaży sprzętu i posty z forów sprzed 5 lat bez konkretnych namiarów na firmy. Nowy soft mam wgrany w ECU. Właśnie wróciłem z małej przebieżki. Zaczynam podejrzewać, że to może być kwestia jednak jakiegoś czujnika (temperatury?). Tak jak pisałem teraz dpf info pokazuje mi inne wartości w % (wcześniej 0, 2, 4 i 6 = wypalanie). Teraz przycisnąłem do 160km i dpf pokazał nagle 106% po zdjęciu nogi z gazu do prędkości 90km/h, po 1 min. dpf info wskazał 88%. Po przygazowaniu momentalnie % zapełnienia dpf się zwiększa, po czym spada. Czary. -- Niestety nie potrafili naprawić błędu p0401, twierdzili, że naprawili (2x jeździli na próbę), ale po 3 km jazdy znowu jest oczekujący p0401. Diagnostyka komputerowa, wgranie aktualnego softu do ECU, sprawdzenie węży podciśnienia, sprawdzenie zaworu egr. Wszystko jak zawsze ok. Facet jak zwykle przyznał mi rację, że "rzeczywiście dziwna sprawa", bo "silnik chodzi bardzo dobrze". -- Chyba ten chip uległ jakiejś awarii, bo samochód jeździ dokładnie tak samo jak zwykle. No, jakaś tam poprawa jest, bo teraz filtr wypalał się po 170 km, aczkolwiek gdzieś czytałem, że po zresetowaniu wszystkiego ma prawo wypalić się do 4 razy przez pierwsze 1000km, żeby się skalibrować czy cuś. 60 |
Data: Czerwiec 10 2015 12:56:33 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Konfabulator | Ten Twój procent zapełnienia to taki trochę pic na wodę. Jak rżniesz to dużo brzydkich spalin leci przez filtr, więc może pokazywać takie cuda, jak jedziesz spokojnie to ilość syfu mniejsza. Co by oznaczało, że masz dane jakiegoś czujnika ciśnieniowego, a nie zapełnienia albo jakąś kombinację zapełnienia, ciśnienia, temperatury i czasu. 61 |
Data: Czerwiec 10 2015 22:23:13 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-10 o 21:56, Konfabulator pisze: Ten Twój procent zapełnienia to taki trochę pic na wodę. Jak rżniesz to dużo brzydkich spalin leci przez filtr, więc może pokazywać takie cuda, jak jedziesz spokojnie to ilość syfu mniejsza. Co by oznaczało, że masz dane jakiegoś czujnika ciśnieniowego, a nie zapełnienia albo jakąś kombinację zapełnienia, ciśnienia, temperatury i czasu.To już znowu zaczyna się telenowela. Właśnie wróciłem z trasy ponad 200km. Przed wyjazdem filtr się wypalał i wypalił się do poziomu ok 50%. W czasie jazdy skakał do 70, 80 potem 60, raz 96, potem 76. Przejechałem 190 km, wysiadłem pod sklepem zrobiłem zakupy, wsiadam po 10 minutach i po 30 sek. od odpalenia auta słyszę wiatraki... wypala się, dpf info pokazuje 80%. Tym razem książkowo, bo zjechałem od razu na trasę i 2500 obrotów, 70 km/h, tempomat. 60%, 45%, 4% pomyślałem, że rzeczywiście może teraz się wypali jak trzeba po czym z 4% wskoczyło od razu na 52% za chwilę 56 i jak podjechałem teraz pod dom to ostatni odczyt 52. No jest jakaś niby poprawa, bo już nie 50 km a 200, ale w dalszym ciągu zachowuje się w analogiczny sposób jak wcześniej czyli wypala się do praktycznie zera i po chwili już w połowie pełen. Także jestem w punkcie wyjścia i nie mam już pomysłów. Temat można zamknąć :) Ja mam już dosyć. Chyba jednak zostaje piła... 62 |
Data: Czerwiec 10 2015 13:53:51 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Konfabulator | Czyli nie soft. Jak nie znajdziesz tego czegoś co podaje te głupie wartości z czapy to lepiej wyciąć i zapomnieć. 63 |
Data: Czerwiec 11 2015 08:15:18 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Cavallino |
No jest jakaś niby poprawa, bo już nie 50 km a 200, ale w dalszym ciągu zachowuje się w analogiczny sposób jak wcześniej czyli wypala się do praktycznie zera i po chwili już w połowie pełen. Tego nie wiesz, bo nie wiesz co tak naprawdę oglądasz.
Jeśli działa prawidłowo, czyli wypala się co 200 km, to IMO jest ok. Na co chciałbyś mieć jeszcze pomysły? 64 |
Data: Czerwiec 10 2015 23:50:34 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Konfabulator | W trasie? Co 200km? Mój zepsuty i zapchany na maksa filtr czyścił się rzadziej. Zanim całkiem się zepsuł, ale na pewno nie wypalał się co 50-200 km i to jazdy po mieście. 500-800km ok, ale nie w trasie, bo to można tysiącami jeździć. 65 |
Data: Czerwiec 11 2015 09:26:23 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-11 o 08:50, Konfabulator pisze: W trasie? Co 200km? Mój zepsuty i zapchany na maksa filtr czyścił się rzadziej. Zanim całkiem się zepsuł, ale na pewno nie wypalał się co 50-200 km i to jazdy po mieście. 500-800km ok, ale nie w trasie, bo to można tysiącami jeździć.A'propos przypomniało mi się co znalazłem na jakimś zagramanicznym forum vauxhall, że captiva najprawdopodobniej nie ma pasywnej regeneracji, bo odległość od filtra jest za duża i nawet przy ostrym gazowaniu nie ma temperatury. Co sądzicie, możliwe? http://www.antaraownersclub.com/forum/and-the-dpf-nightmare-begins_topic435_page6.html I'm pretty confident the Antara does not do passive regeneration. The position of the DPF in the exhaust system does not allow the temperature at the filter to get high enough to allow for passive regeneration. If passive regeneration was taking place, we would notice a considerable variation in the active regeneration cycle. Generally we don't see that variation, and most people are seeing a pretty regular regeneration interval. For me that's an average of 520 miles with a standard deviation of only 4.6. This only time the Antara regenerates is when the Antara pumps extra fuel into the system to raise the exhaust temperature. That's the only way the car can get the exhaust temperature high enough to burn off the soot. I've tried running the car at high revs for extended periods with no effect on the DPF regeneration interval. If you've ever stopped the car in the middle of a regen, you will know how hot the engine and exhaust system gets. In my experience, you can never get those sort of temperatures from any sort of normal driving. 66 |
Data: Czerwiec 11 2015 09:55:26 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Cavallino |
W trasie? Co 200km? Mój zepsuty i zapchany na maksa filtr czyścił się rzadziej. Różne modele mają różne czasy wypalania. Np. Dacia rzekomo wypala się częściej niż Twoje 500 km, ale tam jest to inaczej zrobione, bo do wypalania jest używany osobny, piąty wtryskiwacz. 67 |
Data: Czerwiec 10 2015 23:50:22 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Przejechałem 190 km, wysiadłem pod sklepem zrobiłem zakupy, wsiadam po 10 minutach i po 30 sek. od odpalenia auta słyszę wiatraki... wypala się 68 |
Data: Czerwiec 11 2015 09:16:23 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-11 o 08:50, pisze: -- Przejechałem 190 km, wysiadłem pod sklepem zrobiłem zakupy, wsiadam po 10 minutach i po 30 sek. od odpalenia auta słyszę wiatraki... wypala sięDzisiaj sam sprawdzę te rurki od czujnika ciśnień, bo mam już dosyć mechaników, najwyżej nie złożę i będę jechał na lawecie :) A czy Twoim zdaniem możliwe jest uszkodzenie czujnika temperatury któregoś z tych 2? http://pokazywarka.pl/ihqbbe/ Czy taki czujnik mógłby być uszkodzony w taki sposób, żeby nie generować błędu i czy nieszczelność też nie doprowadziłaby do wygenerowania błędu? Te miejsca chyba są za daleko, żeby były związane z p0401? 69 |
Data: Czerwiec 11 2015 21:55:55 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: wowa |
70 |
Data: Czerwiec 11 2015 22:49:32 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-11 o 21:55, wowa pisze: Tak, to podciśnienie sprawdzało ASO przedwczoraj. Dzisiaj tak jak pisałem wymontowałem rurki idące od dpf'a do czujnika ciśnień. Niestety były szczelne, całe i nie zapchane. Za czyjąś (sorry nie pamiętam kto) radą wpadłem na pomysł odłączenia czujników. Odłączyłem czujnik temperatury spalin. Pojechałem na testy, zapełnienie filtra 66%. Podjechałem do znajomego 300m dalej i postałem 3 minuty. Wsiadam do samochodu zapełnienie filtra 70%. Nic się nie zmieniło, skakało od 60 do 78. W górę i w dół. Po 20 km odłączyłem czujnik temperatury dpf. Zapełnienie było akurat 68% po 3 km 70% i, uwaga, tak już zostało czyli przez następne 25 km. A więc tak jak powinno chyba być. Sytuacja nie spotykana u mnie wcześniej. Czy to coś oznacza? Jutro postaram się wymienić czujnik na nowy, czy jeszcze coś radzicie sprawdzić? Myślicie, że to mogła być przyczyna całego zła? 71 |
Data: Czerwiec 11 2015 23:58:11 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Odłączyłem czujnik temperatury spalin. Pojechałem na testy, zapełnienie filtra 66%. Podjechałem do znajomego 300m dalej i postałem 3 minuty. Wsiadam do samochodu zapełnienie filtra 70%. Nic się nie zmieniło, skakało od 60 do 78. W górę i w dół. 72 |
Data: Czerwiec 12 2015 09:31:01 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-12 o 08:58, pisze: powolutku ... poprzednio pisales ze wymieniles czujnik dpf i nic sie nie zmienilo ? teraz piszesz o odlaczeniu czujnika temp. spalin oraz czujnika temperatury dpf ... zostawiles ten nowy czujnik czy wrociles do starego ? Tam są następujące czujniki powiązane z filtrem (nr 12): http://pokazywarka.pl/ihqbbe/ - czujnik różnicy ciśnień (nr 5), został wymieniony jako pierwszy, zero zmian - wczoraj odkręciłem rurki (nr 6), szczelne. - odłączyłem czujnik temperatury spalin (nr 10), nic się nie zmieniło. - odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach. Po odłączeniu czujnika nr 7, przez 25km sytuacja była taka jak opisałem, czyli jazda na niskich i wysokich obrotach nie powodowała już zmian nasycenia filtra pokazywanych przez dpf info. Jedynie była jedna zmiana w górę z 68 do 70%, oczywiście żadnego wypalania. 73 |
Data: Czerwiec 12 2015 00:58:07 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach. 74 |
Data: Czerwiec 12 2015 19:22:09 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-12 o 09:58, pisze: -- odłączyłem czujnik temperatury dpf (nr 7) i bach.No niestety, podłączyłem nowy czujnik temperatury 96436269, znaczy używany, ale w sensie inny i jest dokładnie to samo. Wcześniej zrobiłem 70 km z odpiętym czujnikiem i dpf info stał jak wryty, szedł tylko w górę, co 2% od 68 do 72. Po podpięciu czujnika temperatury jechałem akurat załatwić sprawę 25km w jedną stronę. Wskazanie dpf info 86 i za chwilę 92. Filtr się wypalił i oczywiście po wypaleniu wskoczył na 60% i wahał się do 78. Jak przyjechałem to ostatni odczyt 66%. Czujnik temperatury zafałszowuje zapełnienie dpf? Może w jakiś sposób ten filtr jest fizycznie uszkodzony w tym miejscu? Rozumiem, że te dwa czujniki działają w tandemie i mierzą czy temperatura wzrasta przed filtrem i w filtrze równomiernie? Mam już ostatnią opcję, facet, który czyścił mi filtr zaproponował, że zamontuje mi inny, bo sam jest ciekawy. Jeżeli to nie wypali to kończę z dpf'em. Miłego weekendu, bez odbioru :) 75 |
Data: Czerwiec 11 2015 23:00:50 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: yabba | Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości Dzisiaj sam sprawdzę te rurki od czujnika ciśnień, bo mam już dosyć mechaników, najwyżej nie złożę i będę jechał na lawecie :) Jeśli sygnał z czujnika jest w odpowiednim zakresie, to ECU nie wykrywa tego jako błąd. Nawet jeśli czujnik podaje wartość zupełnie błędną. Koledze w Astrze wariował czujnik temperatury i czasem przekazywał do ECU, że silnik ma -20C, przy rzeczywistej temperaturze 90C. ECU dawało większą dawkę paliwa i normalnie zalewało świece. Nie wyskakiwał żaden błąd. -- Pozdrawiam, yabba 76 |
Data: Czerwiec 12 2015 00:25:01 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Jeśli sygnał z czujnika jest w odpowiednim zakresie, to ECU nie wykrywa tego 77 |
Data: Czerwiec 12 2015 19:25:10 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Marvin | W dniu 2015-06-11 o 09:16, twistedme pisze: W dniu 2015-06-11 o 08:50, pisze: -- zjechałem od razu na trasę i 2500 obrotów, 70 km/h, tempomat. 60%, Ja bym postawił jeszcze jedną hipotezę, która chyba tutaj nie padła (w tym wątku): Takie wariatkowo w odczytach to może być kwestia braku dobrej masy lub też problemu z wiązką i złączami po drodze. Marvin 78 |
Data: Czerwiec 11 2015 13:19:35 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2015-06-11 o 08:50, pisze: ostatnio przylapalem zafire na wypalaniu (Z19DT) i przy spokojnej jezdzie 120-130 km/h> wiec sprawdze jak to wyglada procentowo ale nie podobaja mie sie te > skoki ... jesli wymieniles czujnik i soft ECU jest standartowy to > pozostaje juz tylko nieszczelnosc ukladu co > moze tlumaczyc te skoki wypelnienia To coś długo. W sobotę śmigałem na A1 i na zapiętym tempomacie przy 130km/h nawet nie zauważyłem wypalania filtra, aż podpiąłem OP-COM'a, żeby sprawdzić co jest nie tak, bo myślałem że w ogóle się nie wypalił filtr przez ~1150km. Jak się okazało OP-COM pokazał ostatnia regeneracja była 227km temu. A specjalnie miałem wyświetlane chwilowe spalanie na kompie aby zobaczyć kiedy filtr się wypala. Jak mi się włączy wypalanie w drodze (praca-dom) to przy 90km/h mam spalanie ok. 10l i tak z 5km trzeba przejechać. Po całkowitym wypaleniu op-com pokazuje 6% zapełnienie filtra (kiedyś jeździłem z podpiętym lapkiem i op-com). Ja mam średnio wypalanie co 850km. Auto to Zafira B 1,9CDTI 120KM (Z19DT). Wszystko zależy od pojemności filtra. Przy silniku 1,7CDTI filtr jest sporo mniejszy i na trasie wypala się średnio co 500km a w mieście 50-100km... 79 |
Data: Czerwiec 11 2015 05:26:30 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Jak się okazało OP-COM pokazał ostatnia regeneracja była 227km temu. A specjalnie miałem wyświetlane chwilowe spalanie na kompie aby zobaczyć kiedy filtr się wypala. 80 |
Data: Czerwiec 11 2015 14:32:05 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-11 o 14:26, pisze: -- Jak się okazało OP-COM pokazał ostatnia regeneracja była 227km temu. A specjalnie miałem wyświetlane chwilowe spalanie na kompie aby zobaczyć kiedy filtr się wypala.Ja czytałem o diodzie w lusterku: http://peugeot.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=215989 całkiem estetycznie wygląda. 81 |
Data: Czerwiec 12 2015 12:06:05 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Kamil 'Model' | No generalnie spalanie rośnie, ale teraz na autostradzie nie zauważyłem procesu wypalania. Było gorąco, klima włączona, obciążenie silnika było spore to i spalanie miałem większe niż zawsze i jakoś przeoczyłem wypalanie DPF'a. 82 |
Data: Czerwiec 14 2015 23:22:47 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- A dioda nie w każdym OPLU zadziała. 83 |
Data: Czerwiec 14 2015 23:51:49 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | masz wiadomosc 84 |
Data: Czerwiec 14 2015 22:00:55 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze: 85 |
Data: Czerwiec 14 2015 22:50:37 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Cavallino |
W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze: Nie zostałeĹ raczej oszukany, tylko padłeĹ ofiarÄ indolencji pseudo naprawiaczy. Oni wszyscy potrafiÄ tylko dokonaÄ odczytu z kompa, mechaniki jak widaÄ kompletnie nie ogarniajÄ , wiÄc nawet nie próbujÄ . Pewnie założyli awariÄ elektrycznÄ i tylko takiej szukali. Znalezienie dobrego mechanika nie jest jak widaÄ proste, żaden szyld tego nie zapewni. 86 |
Data: Czerwiec 14 2015 23:38:31 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-14 o 22:50, Cavallino pisze:
Jak zwał, tak zwał. Mieli zlecone naprawiÄ błÄ d, powiedzieli, że naprawili i wziÄli kasÄ, fakt, że jakieĹ grosze, bo za zaklejenie taĹmÄ przewodu policzyli wiÄcej, ale tu nie chodzi o kasÄ ale o fakt. Oni wszyscy potrafiÄ tylko dokonaÄ odczytu z kompa, mechaniki jak widaÄ Znalazłem jakÄ Ĺ instrukcjÄ serwisowÄ do captivy i tam jest w przypadku p0401 tabelka. RzeczywiĹcie same mierzenie napiÄcia. Też mnie to zdziwiło. Może oni korzystajÄ z tych tabelek właĹnie. Znalezienie dobrego mechanika nie jest jak widaÄ proste, żaden szyld Już nie raz siÄ Ĺmiałem, do żony, że mam wszystkich mechaników poobrażanych i bÄdÄ musiał do Bydgoszczy niedługo chyba jeździÄ :) 87 |
Data: Czerwiec 14 2015 23:12:02 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: RD | W dniu 2015-06-14 o 22:00, twistedme pisze: W dniu 2015-06-02 o 10:21, twistedme pisze: Za pracÄ w białej koszulce - szacun! ;)) WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w tak Zapewne, gdybyĹ nie przeszedł tej drogi z poprzednimi wymianami itd., to taka Twoja diagnoza jak teraz - nie pojawiłaby siÄ od razu. Z drugiej strony, aby serwis dogłÄbnie przeanalizował problem, to musiałby siedzieÄ nad jednym autem non-stop - to też nierealne. Już pomijajÄ c kwestie pieniÄdzy i możliwoĹci sprawdzenia w trasie, czy problem po zmianach nadal wystÄpuje. Po prostu wyczerpałeĹ wszystkie możliwoĹci i skoĹczyło siÄ na rurce. 88 |
Data: Czerwiec 14 2015 23:33:59 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-14 o 23:12, RD pisze: W dniu 2015-06-14 o 22:00, twistedme pisze:No nie do koĹca tak, bo generalnie sÄ (były) 2 problemy, które siÄ w jakikolwiek sposób manifestowały: czÄste wypalanie siÄ filtra dpf i błÄ d p0401. Nie wspominam, że samochód był w 4 innych warsztatach, zanim kupiłem interfejs OBD i o błÄdzie w ogóle nie wiedziałem. Zawsze wszyscy zgodnie twierdzili, że wszystko ok, wszystko poczyĹcili itd. itp. okazało siÄ, że tylko wymieniali olej. NastÄpny był bosch, do którego przyszedłem już z konkretnym błÄdem oraz czÄstym wypalaniem siÄ dpfa. Naprawili przedmuchy i wymienili turbinÄ, twierdzili, że wszystko przeczyĹcili, a błÄ d był spowodowany przez podkładki pod wtryskami (a dokładnie ich wypaleniem siÄ). Do ASO pojechałem przede wszystkim z tym błÄdem, bo wtedy już wyĹwietlał siÄ na stałe na desce i proĹbÄ o nowy firmware do ECU. Powiedziałem, że wymieniłem wczeĹniej egr i że podejrzewam, z tego co czytałem, że może problem jest dalej, powiedziałem o możliwoĹci zatkanego kolektora, gdyż jak szukałem rozwiÄ zania to znalazłem poradÄ o czyszczeniu czujnika MAP, wykrÄciłem go i był cały w czarnej mazi. Skoro potrzebowali wiÄcej czasu, wystarczyło powiedzieÄ, że problem jest złożony, trudny i czasochłonny. Mógłbym zostawiÄ auto nawet na tydzieĹ. A nie opowiadaÄ bajki. Pierwsze co wychodzi po wpisaniu w google p0401, to niedziałajÄ cy egr lub pozatykane te przewody dolotowe spalin. Byłem przekonany, że przynajmniej od 3 mcy wszystko było tam wyczyszczone. 89 |
Data: Czerwiec 14 2015 23:43:22 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Następny był bosch, do którego przyszedłem już z konkretnym błędem oraz częstym wypalaniem się dpfa. Naprawili przedmuchy i wymienili turbinę, twierdzili, że wszystko przeczyścili, a błąd był spowodowany przez podkładki pod wtryskami (a dokładnie ich wypaleniem się). 90 |
Data: Czerwiec 14 2015 23:00:46 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Budzik | Użytkownik twistedme ... Kompletnie zatkany.I to jest postawa godna polecenia! Zbyt czesto machamy reka na takie sprawy! IMO tylko to moze ich czegos nauczyć. WTF? Nigdy nie zostałem jeszcze oszukany przez tyle różnych osób w takTo oczywiscie jest wina bardziej braku wiedzy, niechciejstwa oraz tego, ze zabierasz im czas ktory moga poswiecic na cos łatwiejszego niz pomyslenie. Chociaz sam do tego doszedłes, wiec zapewne mechanik tym bardzije powinien. Jedyne, co mnie pociesza w tej całej sytuacji, to myśl, że moje problemy A sa takie w ktorych nie mozna? Oczywiscie wiem o ASO ale poza nimi...? Ja tam zawsze bezczelnie wchodze i patrze, chyba ze oddaje do mechanika do ktorego mam 100% zaufania. Jakby mnie wyprosili to ja bym im tez podziekował... 91 |
Data: Czerwiec 15 2015 11:39:35 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello twistedme, Korzystając z tego, że dzieci nie ma w domu, to ja też postanowiłem być Zapłaciłeś za wyeliminowanie błędu, to go skasowali. Usługa wykonana, kasa pobrana. [...] http://pokazywarka.pl/9ms7ky/ Ale zapłaciłeś za czyszczenie rurki? Kompletnie zatkany. Przegrasz - chciałeś eliminacji błędu a nie czyszczenia rurki :P [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 92 |
Data: Czerwiec 15 2015 20:06:52 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Myjk | Sun, 14 Jun 2015 22:00:55 +0200, twistedme P0401 - Układ recyrkulacji spalin Ale zdaje siÄ pierwsze co pisałem parÄ miesiÄcy temu, że pierwszym i podstawowym problemem (który także i mnie dopadł, gdy DPF siÄ "objawił), to jest właĹnie EGR (zaraz po dolocie). No a jak EGR, to i kanały obok -- i to wie każdy głupi nawet niemechanik (w tym ja). SÄ takie warsztaty w których można staÄ za plecami i patrzeÄ? SÄ takie, że można nawet nie staÄ... Poważnie, współczujÄ tych przygód -- jednoczeĹnie "piÄ teczka" i szacunek za wytrwałoć. PowinieneĹ teraz pojeździÄ po tych wszystkich mietkach i kasÄ pozbieraÄ co tam zostawiłeĹ przypadkowo. SwojÄ drogÄ to jest kolejny "dobry" przykład, dlaczego DPF ma tak kiepskÄ opiniÄ. Niczemu winien, a wszystko siÄ na nim skupia i go "inteligenci" wycinajÄ płacÄ c za to jakieĹ chore pieniÄ dze -- a silnik jak był zjechany, tak pozostaje dalej -- ważne, że kontrolka DPF siÄ nie Ĺwieci. -- Pozdor Myjk 93 |
Data: Czerwiec 15 2015 20:12:22 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Myjk | Mon, 15 Jun 2015 20:06:52 +0200, Myjk SÄ takie warsztaty w których można staÄ za plecami i patrzeÄ? E, dobra, sam sobie kłamiÄ. WłaĹnie mnie siÄ przypomniało, jak do "swojego" tzw. zaufanego serwisu pojechałem i jeden z mechaników odkrÄcał jakÄ Ĺ ĹrubÄ pod silnikiem. Palnikiem, potem z kolegÄ , a potem jeszcze młotkiem... Nawet mnie zdziwiło, że usilnie próbuje jÄ dokrÄciÄ. Ale myĹlÄ, może w tych japoĹcach to siÄ odkrÄca w drugÄ stronÄ, to nic nie mówiłem... -- Pozdor Myjk 94 |
Data: Czerwiec 17 2015 15:54:36 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-15 o 20:06, Myjk pisze: Sun, 14 Jun 2015 22:00:55 +0200, twistedmeNiestety, nie tak prÄdko :) Dpf po tym zabiegu ani na jotÄ nie zmienił zachowania. Za to pomogła wymiana filtra na nowy regenerowany, chociaż twierdzili, że na komputerze i przy rÄcznych pomiarach przepustowoć tego mojego (zregenerowanego) była idealna. Nie wiem czy siÄ dowiem dokładnie, co było nie tak z tym moim egzemplarzem, facet ma go dzisiaj rozbieraÄ na kawałki, żeby spróbowaÄ siÄ dowiedzieÄ, czemu regeneracja siÄ nie powiodła. Zrobiłem 150km i zapełnienie jest w okolicach 30%, ale nadal tak skacze (mój rekord dzisiaj z 36% na 12% na autostradzie...), nie wiem czy to nie po prostu cecha tego auta, muszÄ znaleźÄ kogoĹ z CaptivÄ /AntarÄ , najnowszym firmware i kompem, żeby mi potwierdził lub zaprzeczył, że tak to właĹnie działa, skoki sÄ jak poprzednio ale przy tych mniejszych wartoĹciach ogólnego zapełnienia. Póki co nie wpadam w euforiÄ, poczekam do pierwszego wypalania i wtedy pokuszÄ siÄ o założenie nowego wÄ tku z podsumowaniem. Jak na razie wychodzi na to że to jednak wina filtra, ale przy okazji naprawiłem (z przygodami) to co było pewnie powodem jego destrukcji, że aż nie dał siÄ zregenerowaÄ... 95 |
Data: Czerwiec 17 2015 07:30:02 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Zrobiłem 150km i zapełnienie jest w okolicach 30%, ale nadal tak skacze (mój rekord dzisiaj z 36% na 12% na autostradzie...), nie wiem czy to nie po prostu cecha tego auta, muszę znaleźć kogoś z Captivą/Antarą, najnowszym firmware i kompem, żeby mi potwierdził lub zaprzeczył, że tak to właśnie działa, skoki są jak poprzednio ale przy tych mniejszych wartościach ogólnego zapełnienia. 96 |
Data: Czerwiec 17 2015 16:42:22 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-17 o 16:30, pisze: -- Zrobiłem 150km i zapełnienie jest w okolicach 30%, ale nadal tak skacze (mój rekord dzisiaj z 36% na 12% na autostradzie...), nie wiem czy to nie po prostu cecha tego auta, muszę znaleźć kogoś z Captivą/Antarą, najnowszym firmware i kompem, żeby mi potwierdził lub zaprzeczył, że tak to właśnie działa, skoki są jak poprzednio ale przy tych mniejszych wartościach ogólnego zapełnienia.Komputer bosch (taki tablet) pokazuje te same wartości, więc chyba jest to wiarygodne. Na razie grunt, że się nie wypala ;P 97 |
Data: Czerwiec 17 2015 23:31:27 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Komputer bosch (taki tablet) pokazuje te same wartości, więc chyba jest to wiarygodne. Na razie grunt, że się nie wypala ;P 98 |
Data: Czerwiec 18 2015 08:50:46 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-18 o 08:31, pisze: -- Komputer bosch (taki tablet) pokazuje te same wartości, więc chyba jest to wiarygodne. Na razie grunt, że się nie wypala ;PNo ale gdzie ta dziura? - czujnik ciśnienia wymieniony przeze mnie więc mam pewność - rurki biegnące od czujnika do filtra dpf wykręcone i sprawdzone przeze mnie i, jak się wczoraj dowiedziałem, również przez firmę, która regenerowała dpf. - tam po rurkach również biegnie kabelek i sprawdziłem czy przewodzi (nie wiem jak to fachowo napisać - miernik brzęczał :)) - sprawdziłem tam przy filtrze też napięcie, było 4,95V na obu czujnikach, nie wiem jak sprawdzić masę. Dotykałem miernikiem jednocześnie wtyk od czujnika i dpf lub nadwozia i też pokazywało 4,95V - wymieniony czujnik temp, po którego odłączeniu wahania ustępowały. - wymieniony cały filtr na inny Na elektrodzie facet (moderator) napisał, że te wahania są normalne, bo jak mocniej depnę, to zwiększa się ciśnienie, ale szczerz mówiąc, ten wywód był dla mnie nielogiczny i jakoś do mnie nie trafił. Gość zajmuje się zawodowo wycinaniem dpf i jego jedyną radą było wywalenie filtra, bo "przerabiał setki takich przypadków". Więc rzeczywiście zostaje chyba elektryka... Co w sumie, jak teraz tak czytam, by nawet pasowało idealnie do takich skoków. Czy ja sam mogę spróbować znaleźć ten brak masy, czy jechać do elektryka. Jak pojadę, to co dokładnie mu powiedzieć, żeby sprawdził? 99 |
Data: Czerwiec 18 2015 00:16:22 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- No ale gdzie ta dziura? 100 |
Data: Czerwiec 18 2015 19:06:07 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-18 o 09:16, pisze: -- No ale gdzie ta dziura?Dzisiaj trochę jeździłem, podjechałem przy okazji, do jakiegoś warsztatu, co miał szyld "Elektromechanika" i powiedział, że tak ma to działać, podłączył do kompa, przejechaliśmy się i twierdził, że wszystkie parametry są ok, włączył na żywo % zapełnienia filtra, parametry czujników temperatury i coś tam jeszcze. Jak powiedziałem mu, że zasugerowano mi, że to może być brak masy na komputerze albo czujniku, albo gdzieś po drodze, to spojrzał na mnie jak na kosmitę... Byłem dzisiaj też u klienta niedaleko salonu opla i rozmawiałem z kierownikiem serwisu i powiedział, że tak ma to właśnie być i, że gdyby tylko rosło, to znaczy, że filtr nie działa prawidłowo. % zapełnienia ma się zmieniać dynamicznie, bo tak działa regeneracja pasywna... Bądź tu mądry i pisz wiersze... Ilu fachowców tyle zdań. Ale akurat to mogłoby tłumaczyć głosy osób, jak np. mój dobry znajomy w mondeo, które przez tysiące km nie doświadczyły objawów wypalania filtra. U mnie dzisiaj jak zacząłem monitorowanie rano 24%, za chwilę 6%, 4%, potem skakało cały dzień w granicach tych 4-24. Teraz jak wylądowałem w domu mam 12. Póki, co kończę temat, bo już dostaję na głowę. Obstawiam się komputerami i gapię się w to zamiast na drogę. Wymieniam jeszcze na koniec olej, klocki i nie zaglądam pod maskę przez następne pół roku, chyba, że będą się wydobywać płomienie lub jakieś piekielne dźwięki. Jaka to ulga od 300km nie wypalać filtra :) i nawet nie wyjeździłem pół baku, tymczasem kiedy wcześniej połówkę osiągałem w "najlepszych czasach" przy 230-250 km od tankowania. 101 |
Data: Czerwiec 18 2015 23:47:54 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Jak powiedziałem mu, że zasugerowano mi, że to może być brak masy na komputerze albo czujniku, albo gdzieś po drodze, to spojrzał na mnie jak na kosmitę... 102 |
Data: Czerwiec 19 2015 09:01:53 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-19 o 08:47, pisze: -- Byłem dzisiaj też u klienta niedaleko salonu opla i rozmawiałem z kierownikiem serwisu i powiedział, że tak ma to właśnie być i, że gdyby tylko rosło, to znaczy, że filtr nie działa prawidłowo. % zapełnienia ma się zmieniać dynamicznie, bo tak działa regeneracja pasywna... To był komp KTS (?) pokazywał na żywo w czasie jazdy i wartość procentowego zapełnienia DPF pływała w zależności od dodawania gazu, ale przy dłuższej jeździe z jedną, nawet wysoką, prędkością (ok 120km/h) stabilizowała się w miarę na poziomie ok np. 16%. Wcześniej sprawdzałem wskazania dpf info z komputerem bosch, niestety na postoju i to co pokazywał dpf info zgadzało się zawsze z odczytem z kompa. Tak było 2 razy. Więc uznaję, że dpf info pokazuje prawidłowe wartości, tzn. nic innego i nic po za tym, co przeczyta z ECU, tak jak każdy inny komputer diagnostyczny (?). > c.d.n Wypluj te słowa :), mam przynajmniej nadzieję, że nie przed tym jak dojadę nim przynajmniej do 200 tys. :) > > P. Niestety tutaj jedynym wiarygodnym testem byłoby znalezienie w miarę świadomego użytkownika takiego samego wozu, ze zaktualizowanym softem i sprawdzenie równolegle kompem tych 2 aut. Napisałem na forum Captivy, ale tam za bardzo nie ma ruchu. Jak będę miał chwilę, to zarejestruje się na forum Antary. 103 |
Data: Czerwiec 19 2015 01:53:19 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: | -- Więc uznaję, że dpf info pokazuje prawidłowe wartości, tzn. nic innego i nic po za tym, co przeczyta z ECU, tak jak każdy inny komputer diagnostyczny (?). 104 |
Data: Czerwiec 18 2015 19:36:46 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Marvin |
Złe umasienie nie musi być akurat w okolicy DPF, bo zwykle miejsc dołączenia instalacji (wiązek) do masy auta jest minimum kilka, w takiej dużej Captivie pewnie będzie ich z 6-8. Wystarczy, że na jednym z nich gdzieś coś nie kontaktuje i potencjał masy komputera bądź innego sterownika może zacząć rosnąć (falować). Sprawdza się to banalnie: bierzesz woltomierz i przedłużasz jeden z jego kabli (minusowy) do 2-3 metrów, aby mieć swobodę manewru. Ten minus przypinasz do klemy ujemnej akumulatora. A następnie plusem mierzysz napięcie na punktach umasienia, obudowie komputera i innych miejscach, gdzie powinno być zero. Jak gdzieś zera nie będzie (z dokładnością oczywiście do powiedzmy 100 mV w odległych punktach auta) to się zastanawiasz czemu. Złącza rozpinasz, czyścisz WD40, pociągasz za kable lekko sprawdzając czy są dobrze zaciśnięte. Jak są uwalone błotem warto je wyczyścić, jak mają ślady korozji, trzeba wpiąć woltomierz jedną końcówką przed złączem a drugą za i sprawdzać, czy napięcie jest równe zero. Ponieważ dostęp jest niełatwy, zakładasz szpilki na sondy i wkuwasz się przez izolację. Ale to tylko jak zaczniesz coś podejrzewać. Marvin 105 |
Data: Czerwiec 19 2015 08:27:17 | Temat: Re: DPF ciąg dalszy | Autor: Miroo | W dniu 2015-06-17 o 16:30, pisze: czasami filtr pada ale konkretnych przyczyn nie znam ... co na to ASO ? jak padnie na gwarancji to chyba wymieniaja ? W ASO powiedzą, że komputer błędów nie pokazuje, więc DPF nie kwalifikuje się do wymiany. U nich rządzi komputer, a nie logika. Pozdrawiam 106 |
Data: Czerwiec 17 2015 16:35:31 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: Marvin |
Póki co nie wpadam w euforiÄ, poczekam do pierwszego wypalania i wtedyDrogi kolego, Ja bym jeszcze połÄ czenia mas sprawdził i złÄ cza na drodze czujniki-komputer, bo takie wariactwo odczytów to może byÄ problem, że gdzieĹ na masie nie ma zera woltów. Miałem taki kiedyĹ w Lanosie cyrk ze złÄ czem że wariowały od złego połÄ czenia obroty biegu jałowego. Na tyle że silnik potrafił zgasnÄ Ä przy zmianie biegów na rondzie :) Wystarczyły dwie krople cyny i 5 cm przewodu.... Marvin 107 |
Data: Czerwiec 17 2015 16:43:53 | Temat: Re: DPF ciÄ
g dalszy | Autor: twistedme | W dniu 2015-06-17 o 16:35, Marvin pisze: Dlatego chciałbym kogoĹ z takim autem, kto to potwierdzi (te skoki), żeby siÄ znowu nie okazało, że ten typ tak ma i spÄdzÄ w warsztatach kolejne 3 m-ce. Popytam na forach Captivy/Antary. |