LPG a PB - spalanie
1 | Data: Lipiec 16 2007 16:22:35 |
Temat: LPG a PB - spalanie | |
Autor: Tomasz Motyliński | Jak to jest? 2 |
Data: Lipiec 16 2007 16:45:01 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Sław |
Jak to jest? Tak to jwst, ze w I i II generacji gaz jest podciśnieniowo "wysysany" z reduktora poprzez mikser (cały kolektor wypełniony jest gazem). sama regulacja jest bardzo nieprecyzyjna (w I gen praktycznie żadna podczas jazdy) duża bezwładność - czas reakcji, hamowanie silnikiem (cut off) tylko częsciowo ogranicza wypływ gazu. Przy IV generacji dawkowanie gazu jest o wiele precyzyjniejsze, z kazdego wtryskiwacza benzynowego są pobierane impulsy (czas wtrysku), przeliczane przez sterownik lpg i zamiast wtrysku benzyny wtryskiwana jest dawka gazu bezposrednio przed zawory( a nie do całego kolektora jak to ma miejsce w starszych instalacjach lpg). Hamowanie silnikiem odcina całkowicie gaz, korekcja mieszanki odbywa sie w sposób ciągły przez sterownik benzynowy(mimo to ze pracuje na lpg to ECU uważa ze na benzynie :), mieszanka jest praktycznie cały czas zblizona do stechiometrycznej czy to przy pracy na gazie czy na benzynie pozdrawiam Slaw 3 |
Data: Lipiec 16 2007 17:14:05 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Hatson | Przy IV generacji dawkowanie gazu jest o wiele precyzyjniejsze, z kazdegoNo ale to jednak nie zmienia faktu, ze przy takim samym sposobie jazdy, spalanie LPG bedzie i tak o te 15% wyzssze niz Pb. Tez przerabialem I ,II , a w tej chwili IV generacje instalacji LPG i uwazam, ze nie warto pakowac sie w droga instalacje IV generacji do starszsego auta, gdzie spokojnie wystarcza II generacja. Zreszta o spalaniu LPG, napisano juz wiele watkow. Wystarczy pogrzebac w archiwum Pawel 4 |
Data: Lipiec 16 2007 17:24:16 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Sław |
No ale to jednak nie zmienia faktu, ze przy takim samym sposobie jazdy,Spalanie lpg musi być minimalnie większe z jednej przyczyny - gaz jest mniej kaloryczny. potrzeba go minimalnie wiecej niz benzyny zeby mieszanka nie byla za uboga. niektórzy twierdzą ze spala im tyle samo - kwestia regulacji. zeby wszystko miało rece i nogi spalanie musi byc minimalnie wieksze i tyle pozdro 5 |
Data: Lipiec 16 2007 18:13:55 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Hatson |
Spalanie lpg musi być minimalnie większe z jednej przyczyny - gaz jestmniej kaloryczny.uboga. niektórzy twierdzą ze spala im tyle samo - kwestia regulacji.tyle Masz racje. Z tym, ze wielu "znawcow" twierdzi wlasnie, ze spalanie jest na tym samym poziomie, co Pb, a nawet nizsze, wprowadzajac w ten sposob ludzi w blad. Tak jak wspomniales, wlasciwosci LPG sa inne i silnik, pracujac w tych samych warunkach, musi go spalic wiecej. Jezeli pali mniej, to znaczy, ze jest zle wyregulowany i nie jest to korzystne dla silnika. Ja w swoim, wowczas 9 letnim aucie zdecydowalem sie na LPG IV generacji tylko dlatego, ze mialem plastikowy kolektor i uleglem straszeniu, przez gazownikow, ze moze strzelic, rozwalic itd. Holendrzy instaluja II generacje w silnikach z plastikami i wszystko dziala pieknie. Poprostu jest bardzo malo porzadnych warsztatow w PL. Wiekszosc idzie na latwizne, zapuszczajac programik do autokalibracji, a jak to nie zadziala idealnie, to zaczynaja sie problemy bo tak naprawde, potrzebna jest hamownia do idealnego ustawienia mapy wtryskow. Ja kupilem sobie kabelek i sciagnalem oprogramowanie do swojej instalacji. Posadzilem Zone za kierownice, siadlem z laptopem i jezdzilismy godzine po miescie. Jestem laikiem w tym temacie, a doszesdlem do optymalnej konfiguracji, w przeciwienstwie do rozmaitych warsztatow, w ktorych bylem. Pawel 6 |
Data: Lipiec 16 2007 17:10:37 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: | Hatson napisał(a): >w blad. Tak jak wspomniales, wlasciwosci LPG sa inne i silnik, pracujac wtych samych warunkach, musi go spalic wiecej. Jezeli pali mniej, to znaczy, zez plastikami i wszystko dziala pieknie. Poprostu jest bardzo malo porzadnychbo tak naprawde, potrzebna jest hamownia do idealnego ustawienia mapywtryskow. Ja kupilem sobie kabelek i sciagnalem oprogramowanie do swojej instalacji. W warsztatach dokladnie tak sie robi, ustawia sie wstepnie na miejscu, a korekcje robi sie na miescie lub na hamowni, przewaznie na miescie. głownie chodzi o to, zeby w kazdym zakresie pracy silnika czas wtrysku benzyny nie zmienial sie po przełączeniu z benzyny na gaz i odwrotnie pozdro slaw -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 7 |
Data: Lipiec 17 2007 09:50:06 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Neno |
No ale to jednak nie zmienia faktu, ze przy takim samym sposobie jazdy,Dokładnie dlatego swoje V8 zagazowałem sekwencja ( spalanie ok +25% ) a zwyklego monopunkta pierwsza generacja i oba chodzą wyśmienicie . -- Neno Suzuki Vitara 1,6 V8 :) Chrysler 300C 5,7 V8 AWD 8 |
Data: Lipiec 16 2007 18:06:59 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: J.F. | On Mon, 16 Jul 2007 16:45:01 +0200, Sław wrote: Przy IV generacji dawkowanie gazu jest o wiele precyzyjniejsze, z kazdego A litr LPG nadal zawiera ok 20% mniej energii niz litr benzyny. Zaoszczedzic moze na gazie tyle co na "ssaniu" .. pod warunkiem ze sie jakos oszuka system, bo komputerek benzynowy bedzie wtryskiwal wiecej na zimno. No i moze na pelnej mocy mozna zaoszczedzic - jednak gaz zajmuje troche objetosci, wiec moc maksymalna spada ale oszczednosc rosnie. J. 9 |
Data: Lipiec 16 2007 18:22:22 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Blyskacz | Tomasz Motyliński napisał(a): Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono palić nie, to marketing... ... a jesli tak bedzie, to swiadczylo to bedzie o zlej ( z techniczego punktu widzenia ) kalibracji... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 10 |
Data: Lipiec 16 2007 19:15:57 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: nowy140 |
Tomasz Motyliński napisał(a):palić > tyle samo, maksymalnie do 10% więcej LPG niż Pb. Prawda to? a v generacja? Tam masz rozprezajacy sie gaz ktory jednoczesnie ochladza ladunek. Calkiem podobnie jak w turbo z chlodnicami. Przestrzen miedzy izobarami na wykresie sie zwieksza - sprawnosc rosnie. Instalki te maja palic tyle samo. Potwierdzi ktos? 11 |
Data: Lipiec 16 2007 19:34:01 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Sław |
v generacji prawie nikt nie montuje takze jest niewiele opinii tam jest troche inna bajka, nie ma reduktora a wtrysk jest w fazie ciekłej podobno jest tak jak mowisz, z tego co wiem to moc czy moment obrotowy jest minimalnie wiekszy na lpg niz na pb w pewnym zakresie pracy silnika 12 |
Data: Lipiec 16 2007 20:39:25 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Blyskacz | ....a ta moc to z czego ? z ksiezyca ? z magnetyzera ? 13 |
Data: Lipiec 16 2007 20:37:16 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Blyskacz | nowy140 napisał(a): a v generacja? Tam masz rozprezajacy sie gaz ktory jednoczesnie ochladzano i co z tego ? ludzie, zacznijcie myslec - litr lpg jest mniej kaloryczny od litra benzyny - trzeba podac go wiecej o te ok 20%, zaleznie od skladu, od benzyny i zadna generacja instalacji tego nie zmieni... " praw fizyki Pan nie oszukasz i nie badz Pan glab" ;) W przypadku wtrysku cieklej fazy lpg udaje sie uzyskac wieksza moc niz przy zastosowaniu benzyny, ale to nie zmienia faktu, ze trzeba podac wiecej litrow lpg niz benzyny do uzyskania tej samej mocy... to tak krotko, upraszczajac do bolu... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 14 |
Data: Lipiec 16 2007 20:45:09 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: nowy140 |
nowy140 napisał(a):i popelniajac blad przy okazji. Tej samej mocy co moze oznaczac ze jezdzac tak samo jak zawsze gosc z taka instalka uzyska te sama moc przy mniejszych obrotach silnika czy jak to tam jest. W kazdym razie 'wczesniej' przez co moze uzyska to samo spalanie. nie lepiej to po prostu zapytac kogos kto to ma /instaluje? 15 |
Data: Lipiec 16 2007 21:11:52 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Blyskacz | nowy140 napisał(a): i popelniajac blad przy okazji.no jak juz tak stawiasz sprawe to do konca prosze, ktore stwierdzenie uwazasz za bledne ? Tej samej mocy co moze oznaczac ze jezdzacmozesz napisac to przynajmniej po polsku ? ..bo tak to za diabla nie rozumiem Twojej tezy i nie bardzo mam sie do czego odniesc... Zadanie: jedziesz 100km autostrada, ze stalymi obrotami - potrzebna do tego jest okreslona ilosc energi, ktora dostarczy okreslona ilosc danego paliwa, policz to sobie,porownaj wyniki dla benzyny i lpg i napisz co Ci wyszlo. nie lepiej to po prostu zapytac kogos kto to ma /instaluje?no przez moje rece przeszly tylko dwie takie instalacje, wiec zawsze mozna powiedziec, ze te moje sa skopane i nie chca palic tyle samo co lpg co benzyny. pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 16 |
Data: Lipiec 17 2007 08:47:14 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: nowy140 |
mozna powiedziec, ze te moje sa skopane i nie chca palic tyle samo coNo i co - nie chca palic tyle samo? To moze wyjasniac dlaczego jednak tak malo ich jest.... mimo ze tanieja i powoli zaczyna sie dac zniesc najnowsze ceny... no dobra. Sam piszesz ze auto idzie przy tych samych obrotach na wiekszej mocy na lpg V bo chlodzenie ladunku. W takim razie logiczne jest ze auto potrzebuje okreslonej mocy do okreslonej predkosci. Zawsze. Skoro moc na lpg jest wieksza to nie zostanie - okreslona potrzebna do jazdy z np 100 kmh moc - osiagnieta przy nizszych obrotach co wyrowna straty na kalorycznosci? Nie mowie ze tak. Ale skoro nie to dlaczego? 17 |
Data: Lipiec 17 2007 10:44:30 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Blyskacz | nowy140 napisał(a): no dobra. Sam piszesz ze auto idzie przy tych samych obrotach na wiekszejhehe.. nie.. To Ty napisales.. potrzebuje okreslonej mocy do okreslonej predkosci. Zawsze. Skoro moc na lpgale mieszasz... zapytam przewrotnie - a co na to skrzynia biegów ? ;) pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 18 |
Data: Lipiec 16 2007 22:00:22 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Wojtaszek | Tomasz Motyliński pisze: Jak to jest?nieprawda dalej spali 20% wiecej lpg ma wieksza wartosc opalowa ale w przeliczeniu na kg w przeliczeniu na litry, ktore tankujemy, ma mniejsza 19 |
Data: Lipiec 17 2007 10:27:08 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: nom |
Jak to jest?niż Pb, a teraz słyszę, że jak założę do Mondeo sekwencję, to będzie ono palić To zależy. :-) Ja mam II generację i pali mi średnio 9l lpg i 0,5l benzyny na 100km, kumpel ma IV generację z podobnym silnikiem i pali mu średnio 8l gazu i 1,5l benzyny. :-) Przed zagazowaniem autka paliły po 7l/100km benzyny. Do pracy mam 15km głownie w terenie zabudowanym. biorąc pod uwagę sam gaz (bez dodatkowej benzyny) to mi wychodzi, ze pali mi o 28% więcej gazu niż benzyny, a kumplowi 14% więcej gazu niż benzyny. :-) A jak jest w rzeczywistości? Napisalem wyżej. :D Aha, teraz odpalam na gazie i pali mi 9l/100km czystego gazu i 0l benzyny :-) 20 |
Data: Lipiec 17 2007 10:38:51 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Cavallino |
Ja mam II generację i pali mi średnio 9l lpg i 0,5l benzyny na 100km, kumpel Chyba zimą tyle benzyny idzie..... 21 |
Data: Lipiec 17 2007 11:13:52 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: nom |
Chyba zimą tyle benzyny idzie..... średnio to średnio, prowadzę statystykę od początku kiedy mam samochód, czyli od 95 tys. km, z czego przejechalem 35 tys. km na benzynie i 60 tys. km na gazie, nie wnikam czy to w zimie czy w lecie, srednie od początku takie jest. :-) Czasami jak gaz się skończy to musze jakość dojechac do stacji LPG, wtedy wiadomo, że spalanie benzyny wzrasta. :-) 22 |
Data: Lipiec 17 2007 11:33:20 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: Cavallino |
Czasami jak gaz się skończy to musze jakość dojechac do stacji LPG, wtedy Taaa, ja w Rumunii jechałem ostatnio w ten sposób prawie 200 km. Tyle że nie uważam że liczenie takiego zużycia benzyny do kategorii "mi pali 1,5 l benzyny" i jeszcze używanie takich nic nie wartych informacji do celów porównywaczych ma jakikolwiek sens. 23 |
Data: Lipiec 18 2007 22:14:50 | Temat: Re: LPG a PB - spalanie | Autor: nom |
Tyle że nie uważam że liczenie takiego zużycia benzyny do kategorii "mipali 1,5 l benzyny" i jeszcze używanie takich nic nie wartych informacji docelów porównywaczych ma jakikolwiek sens. takie porównania mają najwiekszy sens, nie ma senu ocena zuzycia paliwa po przejechaniu 1 baku, no bo zmierz mi zużycie paliwa w takiej fabii na przykład, raz do odbicia wejdzie 45 litrów a innym razem 58, a w instrukcji podają, ze bak ma 45 litrów. :-) |