Dlaczego słaby akumulator nie odpala?
1 | Data: Wrzesien 22 2011 07:34:08 |
Temat: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | |
Autor: Adam Wysocki | Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :) 2 |
Data: Wrzesien 22 2011 09:56:58 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: Paweł Olaszek | W dniu 2011-09-22 09:34, Adam Wysocki pisze: Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :) Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej, stad czesty przypadek ze przy slabym akumulatorze rozrusznik pracuje, ale silnika nie mozna uruchomic. -- pozdrawiam, Pawel 3 |
Data: Wrzesien 22 2011 11:25:07 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-09-22 09:56, Paweł Olaszek pisze: W dniu 2011-09-22 09:34, Adam Wysocki pisze: Hm dziwne. To właśnie dawniej, gdy układ zapłonowy był prosty jak budowa cepa, (cewka + przerywacz, "stabilizacja" poprzez oporność własną cewki) energia iskry była proporcjonalna do kwadratu napięcia i stąd wrażliwość na spadki napięcie aku. Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle poprzez regulację długości impulsu. W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I zdarzało się że aku był tak słaby, że wykonywał dosłownie tylko 1 obrót, a mimo to silnik odpalał. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 4 |
Data: Wrzesien 22 2011 10:13:00 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: AZ | On 2011-09-22, Jakub Witkowski wrote: Co innego ale ciekawostka - robilismy u kolegi uklad zaplonowy bo rdzenie w kablach popekaly. Zaplon wlaczony, ja cos krece przy kablach i poszla iskra na ktorys gar i silnik od tego odpalil :-) -- Artur 5 |
Data: Wrzesien 22 2011 13:16:12 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: J.F | Użytkownik "AZ" napisał w wiadomoĹci grup Co innego ale ciekawostka - robilismy u kolegi uklad zaplonowy bo Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej iskrze odpala. Nie potrzebuje do tego cisnienia w cylindrze, nie potrzebuje wysokiej temperatury. Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze w ogole do tylu odpalic - wiec lepiej z rozrusznikiem. P.S. Czy mi sie wydaje czy samoloty w IIws mialy rozruch prochowy ? Ktos wie dokladnie jak to dzialalo ? J. 6 |
Data: Wrzesien 22 2011 11:22:48 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: AZ | On 2011-09-22, J.F wrote: No warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa odpalalem bez problemu. -- Artur 7 |
Data: Wrzesien 22 2011 22:15:14 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-09-22, AZ wrote: Tylko w takim przypadku moze mocy zabraknac to nastepnego suwu, moze wNo warunki widocznie byly sprzyjajace ;-) Do tylu 4suw nie odpali, 2suwa Dwa lata temu miałem przyjemność uruchamiać[1] średnioprężny silnik z początku ubiegłego wieku (produkacja około 1905 roku), jednocylindrowy, zamiast świec żarowych specjalny element podgrzewało się lutlampą. Po odpaleniu przez pierwsze kilkadziesiąt sekund kręcił się raz w jedną stronę, raz w drugą - dopóki się nieco nie rozgrzał to nie było wiadomo czy w danym obrocie odpali, czy się "odbije" od ciśnienia i zacznie kręcić w drugą. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski 1 - baaardzo fajne szwedzkie muzeum powstałe w starej fabryce silników. Wszystko na chodzie, jedną z atrakcji było uruchamianie starego silnika. 8 |
Data: Wrzesien 23 2011 16:04:07 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: PM |
Benzyna jest benzyna - juz takie wlasciwosci ma ze przy odpowiednio silnej iskrze odpala.tak ale przy ciĹnieniu atmosferycznym jest mało tlenu w cylindzre w okolicach GMP 9 |
Data: Wrzesien 22 2011 14:05:40 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jakub, Hm dziwne.Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :)Obecnie rozruszniki z przekladnia planetarna potrzebuja ponizej 10V do pracy, ale swiece do pracy potrzebuja zdecydowanie powyzej Nasycenie rdzenia trochę psuło proporcjonalność ;) Obecnie energia iskry jest najczęściej stabilizowana. Zwykle Inaczej - gdy silnik się nie obraca, cewka w ogóle nie jest zasilana i nie ma obawy jej przegrzania. A czas "ładowania" cewki nadal jest zmienny ale rzeczywiście skrócony. W moim aucie już od ok. 6-7V da się osiągnąć znamionową iskrę. I To wynika z poprawy kształtu napięcia na cewce zapłonowej i ograniczeniu strat na rezystancji. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 10 |
Data: Wrzesien 22 2011 10:43:21 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: PM |
w podobnym stylu...Takie pytanie-refleksja mnie naszła, z serii filozoficznych :) może także wtryskiwacze nie wtryskują? w gaźnikowcu mogło nie wysysać paliwa - choć można było wtrysnąc pompką przyspieszającą (jak było paliwo w komorze pływakowej) ale podjerzewam ze wyjaśnienie będzie całkiem inne. 11 |
Data: Wrzesien 22 2011 12:02:31 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: Adam Wysocki | PM wrote: w podobnym stylu... Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy skuter. Gdy słaby aku w nim kręci, to suwy ssania i wydechu idą dobrze, problemy są właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopki (rozrusznik nożny), trzeba było najpierw dojść do fazy kompresji a dopiero potem konkretnie przykopać - i wtedy odpalał dużo lepiej niż kopiąc na pałę. -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ 12 |
Data: Wrzesien 23 2011 15:58:42 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: PM |
Sprowadźmy przykład do najprostszego czyli gaźnikowy jednocylindrowy skuter.bo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia mogłes załapać wiecej faz sprężania. a reszta wywodu nijak nie tłumaczy pytania z tematu. 13 |
Data: Wrzesien 26 2011 13:41:00 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: Adam Wysocki | PM wrote: właśnie przy sprężaniu. Pamiętam też, że żeby odpalić taki skuter z kopkibo kopniak miałes w dobrej pozycji (dobry nacisk) no i w trakcie kopniecia Jeżeli założymy że problem jest w prędkości sprężania to tłumaczy przez analogię. -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ 14 |
Data: Wrzesien 22 2011 10:58:35 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: J.F | Użytkownik "Adam Wysocki" napisał w wiadomości grup Dlaczego rozrusznik musi kręcić wystarczająco szybko, żeby odpalić silnik Podejrzewam ze mozliwych powodow jest wiele, i sie nakladaja na siebie. -cisnienie faktycznie ucieka, -dodatkowo moze byc kwestia faz zaworow - one sie np otwieraja za wczesnie, zeby byc otwarte wtedy gdy potrzeba przy duzych obrotach. -ale benzynie cisnienie do zaplonu chyba nie bardzo potrzebne -mieszanka podgrzewana przez sprezanie zdazy sie ostudzic w cylindrze, co utrudnia zaplon. -przy powolnym przeplywie powietrza gaznik moze nie dawkowac paliwa - wtryskow to nie dotyczy. -czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych obrotach, przeplywomierze tez -komputer moze miec jakis prog poprawnej pracy, A glowny powod to pewnie taki ze jak rozrusznik za wolno kreci, to energia iskry tez jest za mala :-) W sumie to jestem ciekaw jak szybko trzeba krecic silnikiem zeby zapalil. Tylko jak to sprawdzic - holowac na V biegu ? P.S. A z praktyki - bywalo tak ze auto nie chcialo mi zapalic w wilgotne dni. Krece krotkimi seriami, po pare sekund, nie chce, nie chce, nie chce .. dopiero jak juz akumulator przysiadl i sie czulo ze gorzej ciagnie - auto nagle odpala. Za szybko tez nie mozna czy co ? J. 15 |
Data: Wrzesien 22 2011 12:04:26 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: Adam Wysocki | J.F wrote: -czujniki polozenia walu moga nie pracowac wlasciwie przy wolnych To chyba najbardziej do mnie przemawia - może po prostu przy małych obrotach położenie wału nie jest wykrywane i nie ma iskry (zakładając że nie ma ECU tylko zwykły moduł zapłonowy np. CDI). Ciekawe jak to jest przy zapłonie czysto elektrycznym, z przerywaczem. -- Siena 1.6 HL & GSX 750F PMS PJ- S+ p++ M- W P++: X++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ 16 |
Data: Wrzesien 22 2011 12:58:35 | Temat: Re: Dlaczego słaby akumulator nie odpala? | Autor: Stefan Szczygielski | W dniu 22.09.2011 09:34, Adam Wysocki pisze: Czy może nie chodzi o prędkość W niektórych samochodach, z którymi miałem do czynienia minimalnie za słaby akumulator nie dał rady zapiąć elektromagnesem rozrusznika, żeby zakręcił. Efektem przy przekręceniu kluczyka jest takie szybkie psztym-psztym-psztym-psztym i miganie kontrolek. Jakby zapiął to by zakręcił. ;) S. |