Lotos dla Shella
1 | Data: Styczen 13 2008 18:30:13 |
Temat: Lotos dla Shella | |
Autor: Piotr Z | mini artykuł z "Motoru" : 2 |
Data: Styczen 13 2008 18:34:20 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Piotrek | I pozniej te dyskusje przy piwie i nie tylko, dotyczace wyboru stacji i a sa tacy co mysla ze shell sobie dam paliwo przywozi z zagranicy?:) naiwni:) wiadomo ze kazdy koncern bieze lokalnie paliwo bo by ich koszty transportu zjadly. -- pzdr piotrek 3 |
Data: Styczen 13 2008 18:48:38 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: zkruk [Lodz] | Piotr Z wrote: m.in. w sieci stacji Statoil, Neste, BP, Shell oraz JET." no i dlatego tankuje na Neste :P -- pozdrawiam www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi 4 |
Data: Styczen 13 2008 19:33:52 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: M | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał w wiadomości Piotr Z wrote: A ja nie tankuje na Orlenie :P. Mój samochód tego paliwa nie znosi (ON). M. 5 |
Data: Styczen 15 2008 14:35:12 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: To///ek | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał w wiadomości no i dlatego tankuje na Neste :P"Żródłem dostaw paliw jest rafineria Grupy Lotos S.A." www.neste.pl -- To/|\ek Pozegnalem Kappe, Teraz E39 528iAT; Alan 28 v.RS39 & Carolina Lancia Klub Polska http://lanciapolska.org 6 |
Data: Styczen 13 2008 10:43:03 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Rafal M | On 13 Sty, 18:30, "Piotr Z" wrote: I pozniej te dyskusje przy piwie i nie tylko, dotyczace wyboru stacji i Bo przekrety maja miejsce najczesciej juz na samej stacji benzynowej - i tutaj jest wlasnie najwaznijesza kontrola i monitorowanie zbiornikow przez siec stacji. Pozdrawiam rafal 7 |
Data: Styczen 13 2008 20:30:07 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: ****************** | Dnia Sun, 13 Jan 2008 18:30:13 +0100, Piotr Z napisał(a): I pozniej te dyskusje przy piwie i nie tylko, dotyczace wyboru stacji i Nieprawda. Jak zauważyłeś tylko 95 jest ta sama (a więc i VPower). Za to VPower Racing 100 oktanów oraz 98 nie pochodzi już z tej rafinerii :-) Tak poza tym to nie opłaca się lać 95 - jak ktoś kiedyś zmierzył nasza beznyna 95 ma z 85-87 oktanów średnio i jest najbardziej prawdopodobne że właśnie pzekręty będą robione na 95. Niewiele kosztuje więcej 98, a jest o niebo lepsza (nie pisząc już nawet tego, że auto mniej jej pali niz 95). -- http://www.orinoco.wlan.webd.pl Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client Simply the best!!! 8 |
Data: Styczen 13 2008 19:39:35 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Robert Rędziak | On Sun, 13 Jan 2008 20:30:07 +0100, ****************** Nieprawda. Jak zauważyłeś tylko 95 jest ta sama (a więc i VPower). Za to Chyba motorowej. Jakbyś wlał paliwo LOB85 do silnika, który wymaga 95, to prawdopodobnie dosyć szybko byś ten silnik zarżnął. (nie pisząc już nawet tego, że auto mniej jej pali niz 95). Ale masz jakieś wsparcie? Bo jeśli ECU nie potrafi przyspieszyć zapłonu, to jest dokładnie odwrotnie. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net globalne o...głupienie: http://archiwum.wiz.pl/1998/98051700.asp I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 9 |
Data: Styczen 13 2008 21:16:30 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Marek P. |
Nieprawda. Jak zauważyłeś tylko 95 jest ta sama (a więc i VPower). A gdzie jest napisane, że to to samo. Tam jest napisane, ze pochodzi z jednej rafinerii a nie, że leją z jednego kranu :) -- Pozdr Marek P. 10 |
Data: Styczen 13 2008 21:25:40 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Tomasz Pyra | ****************** pisze: Tak Proponuję zapoznać się z tym czy różni się parametr RON (Research Octane Number) od MON (Motor Octane Number). 85-87 MON odpowiada 94-96 RON a więc to co podałeś to zapewne poprawne parametry benzyny 95 oktanowej przy pomiarze MON. Gdyby do silnik na benzynę 95 RON nalać paliwo 85 RON to albo by się szybko zepsuł, albo w ogóle nie działał z powodu spalania stukowego. Kiedyś jechałem kawałek na jakiejś takiej zupie. Efekt był taki że po przekroczeniu 3000rpm silnik przechodził w tryb awaryjny i gasł. Delikatnie poniżej 3000rpm jechać się dało. Niewiele kosztuje więcej 98, a jest o niebo Jeżeli silnik potrafi zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu tak żeby ją wykorzystać. Bo inaczej to jedyny "zysk" jest z trochę cichszej pracy przy niskich obrotach. 11 |
Data: Styczen 13 2008 21:45:37 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: ****************** | Dnia Sun, 13 Jan 2008 21:25:40 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Proponuję zapoznać się z tym czy różni się parametr RON (Research Octane Może i tak :) Nie będę się kłócił :) Jeżeli silnik potrafi zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu tak żeby ją Zrobiłem kiedyś eksperyment i do poloneza atu plusa 1.6 gli (ten z wtryskiem boscha mono-motronic ma 1.7) - czyli do najzwyklejszego auta bez żadnych tam cudów itd - nalałem VPower Racing 100 oktanów na Shellu. W porównaniu z EuroSuper 95 po prostu różnica jest olbrzymia. Nie tylko mniej jej palił (o jakieś 1,5l/100km), to jeszcze przypsieszenie do 130 km/h poprawiło się o parę sekund, nie mówiąc juz o mocy :-) Na 3 biegu bez problemów zasuwał przy 5500 obr/min około 125 km/h (mierzone rownolegle pomiarem z GPS'a, więc odczyt prawdziwy). Tak więc nawet w przypadku takiego zwykłego auta widać sporą różnicę :) -- http://www.orinoco.wlan.webd.pl Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client Simply the best!!! 12 |
Data: Styczen 13 2008 22:45:58 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Tomasz Pyra | ****************** pisze: Jeżeli silnik potrafi zwiększyć kąt wyprzedzenia zapłonu tak żeby ją wykorzystać. Bo inaczej to jedyny "zysk" jest z trochę cichszej pracy przy niskich obrotach. Oczywiście że widać. Sam jak parę razy zalałem VPower racing to samochód był nie do poznania. Moc nieporównywalnie wyższa, mój rekord spalania w mieście też mam chyba zrobiony właśnie na VPower Racing. Kłopot w tym że mi się wydawało. Po użyciu stopera jakoś się okazało że przyspieszenia są identyczne, a zużycie paliwa - no cóż, jak się człowiek stara żeby wyszło małe, to wychodzi małe :) Dlatego doskonalę rozumiem ludzi którzy montują magnetyzery i im "działają". :) Kolejna sprawa że to co zaobserwowałeś mogło nawet być mierzalne i prawdziwe. Wystarczy że samochód miał zbyt duży kąt wyprzedzenia zapłonu - wtedy wyżej oktanowe paliwo będzie działać lepiej. Po prostu żeby wykorzystać wysokooktanowe paliwo zapłon musiałby się odbywać trochę wcześniej niż wynika z map paliwa dla 95. Jeżeli jakiś samochód potrafi sam się zaadaptować do paliwa, albo po prostu ma tak ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu to na 99+ pojedzie lepiej niż na 95 czy np. 91. Natomiast większość samochodów nie potrafi. Kąt wyprzedzenia zapłonu ma ustawiony na 95 i jedynie jeżeli paliwo jest wyraźnie gorsze, to czujnik spalania stukowego opóźni zapłon. Natomiast żeby się adaptować przyspieszając zapłon to o takich cudach nie słyszałem (ale nie wykluczone że są stosowane). Widziałem za to przełączniki 91/95 które wpływały na kąt wyprzedzenia zapłonu. Może też gdzieś są takie przełączniki 95/98 ? 13 |
Data: Styczen 14 2008 02:19:12 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Tomasz Motyliński | Witam, Widziałem za to przełączniki 91/95 które wpływały na kąt wyprzedzenia W C1XNZ oplowskich to zwykły opornik, w sensie dla 91 zwarcie, dla 95 kilkadziesiąt Ohm. Nie pamiętam dokładnie ile, ale wstawiając tam rezystor o określonej rezystancji auto miało lepszą dynamikę na 98 i LPG. -- Tomasz Motyliński "Linux jest dla leniwych, raz zainstalowany działa wiecznie" .... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg http://debian.linux.pl/ - Polskie Forum Użytkowników Debiana 14 |
Data: Styczen 14 2008 10:39:11 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Motyliński pisze: W C1XNZ oplowskich to zwykły opornik, w sensie dla 91 zwarcie, dla 95 W takim układzie można by sobie wyprowadzić do kabiny nawet potencjometr i regulować po każdym tankowaniu :) -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- w- CB++ http://free.of.pl/h/hellfire/ 15 |
Data: Styczen 14 2008 14:03:38 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Rafał VFR | Takie cos kiedys znalazlem - osobiscie siez tym zgadzam. Zrobiłem kiedyś eksperyment i do poloneza atu plusa 1.6 gli (ten z 16 |
Data: Styczen 13 2008 21:44:00 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: kovalek |
Nieprawda. Jak zauważyłeś tylko 95 jest ta sama (a więc i VPower). Za to Wg badań próbek paliwa, które są zawsze do wglądu na stacji benzyna EuroSuper95 ma przeważnie 95,3 do 96 oktanów. Na BP w Gorzowie często paliwo przywożone jest z rafinerii w Schwedt (Niemcy). -- pozdrawiam Leszek Kowalski 17 |
Data: Styczen 13 2008 21:14:35 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Marek P. | I pozniej te dyskusje przy piwie i nie tylko, dotyczace wyboru stacji Tylko nie wziełeś pod uwagę, że Shell kupując paliwa z Polski podpisuje umowę i obostrza je wszelakimi normami a o jakość dba LOTOS i ORLEN. Gadałem z właścicielem stacji pod patronatem Lotos. Jak ma problemy z jakością to Lotos umywa ręce. Jak przyjeżdża partia przeznaczona gdzie indziej od razu po chodzeniu silnika można poznać, ze się postarali. Shell , BP i inne stacje starają się dbać o jakość i to że biorą z tąd paliwa o niczym nie świadczy. Wiśc dyskusja, zew tankowanie na markowych stacjach statystycznie bardziej się opłaca ma sens :) -- Pozdr Marek P. 18 |
Data: Styczen 13 2008 23:51:55 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Worek | No pewnie tak. 19 |
Data: Styczen 14 2008 00:21:57 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Marek P. | Spodziewam sie, ze na podstawie tej logiki Orlen ma kilka obiegow Na podstawie tej logiki można wywnioskować, ze dla poszczególnych dyżych odbiorców przygotowywane sa paliwa z różnymi dodatkami. Byłes kiedyś na terenie rafinerii. Myslisz, że tam jest tylko 1 kran ? Zreszto każdy wywnioskuje co chce. Taki ejest moje zdanie po rozmowach z właścicielami stacji i kierowcami cystern. -- Pozdr Marek P. 20 |
Data: Styczen 15 2008 21:38:20 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Przemek V |
Spodziewam sie, ze na podstawie tej logiki Orlen ma kilka obiegow Dodatki się dozuje w bazach gdzie są napełniane autocysterny. 21 |
Data: Styczen 14 2008 14:15:32 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Przemysław Gubernat | Worek pisze: No pewnie tak. Wystarczy że dla siebie "zleje" z góry,a dla konkurencji z "dołu" zbiornika. -- [WRC] Biały Scenic 2000 1,9 dTI CB: Intek M-490 + ML 145 +-=-=-=-=-=-=-=- Przemysław Gubernat -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ | _API Internet_ A. Stolarczyk i P. Gubernat Spółka Jawna | +-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-+ 22 |
Data: Styczen 16 2008 11:02:12 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: J.F. | On Sun, 13 Jan 2008 23:51:55 +0100, Worek wrote: Spodziewam sie, ze na podstawie tej logiki Orlen ma kilka obiegow destylacji Ma 4 instalacje destylujace w Plocku i przerabia dwa gatunki ropy [rosyjska i troche arabskiej]. Ma jeszcze rafinerie Jedlicze i Trzebinia, oraz Mozejki. Nie mowiac juz o kilku rurociagach dla roznych odbiorcow. Chyba nie maja wiele. W planach do Ostrowia i Wroclawia .. moze nie byc dla wszystkich. J. 23 |
Data: Styczen 13 2008 21:27:52 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Tomasz Pyra | Piotr Z pisze: I pozniej te dyskusje przy piwie i nie tylko, dotyczace wyboru stacji i jakosci paliwa na poszczegolnych. Jak wszedzie to samo. Nawet na osławionym Shellu ... Problemem nie jest jakość paliwa wychodzącego z rafinerii, bo ta akurat jest zapewne absolutnie wystarczająca i spełniająca wszelkie normy, a to co do zbiornika doleje ajent stacji i na ile skuteczną metodę wykrywania takich przekrętów ma jego sieć. Mniej więcej tak jak gdyby dwie restauracje mięso brały od tego samego rolnika, ale w jednej Ci naplują do kotleta, a w drugiej nie :) 24 |
Data: Styczen 14 2008 00:03:39 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: blur | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości Piotr Z pisze: ja mam inny powód kupowania na shelu, na stacji lotos jest drożej :) 25 |
Data: Styczen 14 2008 00:06:43 | Temat: Re: Lotos dla Shella | Autor: Tomasz Pyra | blur pisze: ja mam inny powód kupowania na shelu, na stacji lotos jest drożej :) No ja też. Z pięciu stacji które są w mojej okolicy (Jet, Lotos, Neste, Shell i jedna lokalna) zazwyczaj na Shellu jest najtaniej :) |