Grupy dyskusyjne   »   Drapie w podeszwÄ™...

Drapie w podeszwÄ™...



1 Data: Luty 08 2011 11:51:26
Temat: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

i z pewnoscia nie jest to ABS.

Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

Przy ostrym/zdecydowanym wcisnieciu pedalu hamulca prawie do
zablokowania kol objawy dzwiekowe i drzenie nie wystepuja.

Niech ktos madry mi podpowie, co sie dzieje?

Ubytku plynu hamulcowego ani zmiejszenia skutecznosci hamowania nie
stwierdzilem.

--
zdrowka
amos



2 Data: Luty 08 2011 21:11:14
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: DoQ 

W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:

i z pewnoscia nie jest to ABS.

ABS

Pozdrawiam
Pawe³
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

3 Data: Luty 08 2011 12:20:50
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 21:11, DoQ  wrote:

> i z pewnoscia nie jest to ABS.
ABS

Masz na mysli pompe ABS?
Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.

Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

--
zdrowka
amos

4 Data: Luty 08 2011 21:30:54
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: DoQ 

W dniu 2011-02-08 21:20, amos pisze:

Masz na mysli pompe ABS?
Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.
Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

JeÅ›li odbija i w³Ä…cza pompe to usterki po prostu nie zarejestrowa³.
Prawdopodobnie Å›wiruje któryÅ› z czujników lub po³Ä…czenie.




Pozdrawiam
Pawe³
--
_____________________________________________
  DoQ -- [ES9J4]-- mail:

5 Data: Luty 08 2011 12:51:34
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 21:30, DoQ  wrote:

W dniu 2011-02-08 21:20, amos pisze:

> Masz na mysli pompe ABS?
> Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.
> Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
> polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

Je¶li odbija i w³±cza pompe to usterki po prostu nie zarejestrowa³.
Prawdopodobnie ¶wiruje który¶ z czujników lub po³±czenie.

Przerywajace polaczenia to chyba napierw komp by zarejestrowal i
wyrzucil blad. Hamowalem tez do zablokowania kol i wydaje sie, ze sam
abs dziala prawidlowo.

Problem w tym, ¿e tak pracujacej pompy jeszcze nie slyszalem.
Wlasciwie nigdy w zyciu nie slyszalem pracy pompy. Mam wrazenie, ze to
jakies uszkodzenie mechaniczne, tylko czemu objawia sie jedynie przy
malych predkosciach i leciutkim nacisnieciu hamulca. Daleko mu do
zalaczenia sie pracy ABS.

--
zdrowka
amos

6 Data: Luty 09 2011 07:25:11
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: Karolek 

W dniu 2011-02-08 21:51, amos pisze:

On 8 Lut, 21:30,   wrote:
W dniu 2011-02-08 21:20, amos pisze:

Masz na mysli pompe ABS?
Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.
Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

Je¶li odbija i w³±cza pompe to usterki po prostu nie zarejestrowa³.
Prawdopodobnie ¶wiruje który¶ z czujników lub po³±czenie.

Przerywajace polaczenia to chyba napierw komp by zarejestrowal i
wyrzucil blad.

Nie, nie zarejestrowalby.


--
Karolek

7 Data: Luty 09 2011 12:12:02
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: niusy.pl 


U¿ytkownik "Karolek"

Masz na mysli pompe ABS?
Bo mi chodzilo o to, ze objaw o ktorym pisze to nie dzialanie ABS.
Komputer zadnych bledow nie zglasza. Na czym wiec usterka moze
polegac? No czy to sie naprawia czy wymienia?

Je¶li odbija i w³±cza pompe to usterki po prostu nie zarejestrowa³.
Prawdopodobnie ¶wiruje który¶ z czujników lub po³±czenie.

Przerywajace polaczenia to chyba napierw komp by zarejestrowal i
wyrzucil blad.

Nie, nie zarejestrowalby.

.... jakby siê nie da³o tego odró¿niæ od prawid³owego sygna³u z czujnika

8 Data: Luty 09 2011 16:07:54
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: Karolek 

W dniu 2011-02-09 12:12, niusy.pl pisze:

Nie, nie zarejestrowalby.

... jakby siê nie da³o tego odró¿niæ od prawid³owego sygna³u z czujnika

Zatem sluchamy kolejnego juz mistrza, ktory powie nam i tym durnym inzynierom jak poprawnie zprojektowac system ABS :>

--
Karolek

9 Data: Luty 11 2011 12:10:17
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: niusy.pl 


U¿ytkownik "Karolek"

Nie, nie zarejestrowalby.

... jakby siê nie da³o tego odró¿niæ od prawid³owego sygna³u z czujnika

Zatem sluchamy kolejnego juz mistrza, ktory powie nam i tym durnym inzynierom jak poprawnie zprojektowac system ABS :>

A oni jaki¶ problem maj± ?

10 Data: Luty 08 2011 21:29:31
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: Konrad L 

W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:

i z pewnoscia nie jest to ABS.

Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie chrumkal.

11 Data: Luty 08 2011 12:53:10
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 21:29, Konrad L  wrote:

W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:

> i z pewnoscia nie jest to ABS.

Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms
kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie
chrumkal.

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
predkosciach.

--
zdrowka
amos

12 Data: Luty 08 2011 22:03:02
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: daxus 

On 2011-02-08 21:53, amos wrote:

On 8 Lut, 21:29, Konrad   wrote:
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:

i z pewnoscia nie jest to ABS.

Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms
kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie
chrumkal.

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
predkosciach.

--
zdrowka
amos
zdajesz sobie z tego ¿e nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie uruchamiac jezeli jest jakas awaria ?

13 Data: Luty 08 2011 13:19:33
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 22:03, daxus  wrote:

zdajesz sobie z tego ¿e nawet przy niskich predkosciach ABS moze sie
uruchamiac jezeli jest jakas awaria ?

Na przyk³ad jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku
tego nie zechce wy¶wietliæ na magicznym display'u?

--
zdrowka
amos

14 Data: Luty 08 2011 22:23:41
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "amos"  napisa³ w wiadomo¶ci

Na przyk³ad jaka? I dlaczego mocno skompueryzowane auto z 2002 roku
tego nie zechce wy¶wietliæ na magicznym display'u?

ale zdajesz sobie sprawe, ze to "mocno skomputeryzowane" auto nie jest samodiagnozuj±ce.
Usterki ktore powoduj± z³e dzia³anie i podawanie b³êdnych wyników, ale nie koniecznie z³ych nie powoduje odczytania b³êdu.

Bardzo czêsto przep³ywomierze nie daj± kodu b³edu, bo komputer jest na tyle g³upi, ze nie jest w stanie odróznic b³êdnego sygna³u od po prostu normalnych warto¶ci.
Tak samo inne czujniki.

Jesli dajmy na to ABS dostanie b³êdny sygna³ z czujnika, ale syga³ nadal bêdzie to niby sk±d komputer ma wiedziec, ze to usterka a nie np. zablokowane ko³o?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Sprzedam P309 1992 1,4 wa¿ne OC+przegl±d
Je¿dz±cy, w ci±g³ekj eksploatacji
Cena 1300z³ !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

15 Data: Luty 08 2011 22:06:35
Temat: Re: Drapie w podeszwe...
Autor: Kuba (aka cita) 


Uzytkownik "amos"  napisal w wiadomosci

On 8 Lut, 21:29, Konrad L  wrote:
W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:

> i z pewnoscia nie jest to ABS.

Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms
kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie
chrumkal.

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
predkosciach.


delikatne hamowanie w warunkach dalekich od dzialania ABSu daje czesto taki efekt dla predkosci malych (ale zwykle to nie 30 km/h a np. 5 km/h)
Mówiac szczerze mialem tak w kilku samochodach i nigdy nie doszukiwalem sie usterki, a tlumaczylem sobie to tym, ze ABS przy b. malych predkosciach "nie bardzi wie co z soba zrobic" a dokladnie rzecz biorac moze nie dzialac przy predkosciach rzedu 5km/h i mnieszych, inaczej móglby wystapic efekt braku mozliwosc zatrzymania samochodu, bo ABS zablokowane kolo traktowalby jak poslizg.

Jesli to nie 30km/h a wlasnie o 5km/h czyli ostatnia faza spokojnego zatrzymywania sie - to bedzie wlasnie ten efekt.

Nie wiem do konca dlaczego w jednych autach to czuc, a w innych nie czuc - czy moze to byc awaria np. jednego z czujników, czy samej pompy, ale doswiadczalnie stwierdzam, ze efekt nie poglebial sie i nalezy go po prostu olac i zaakceptowac.

Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

Sprzedam P309 1992 1,4 wazne OC+przeglad
Jezdzacy, w ciaglekj eksploatacji
Cena 1300zl !!!
http://allegro.pl/show_item.php?item=1446313255

16 Data: Luty 08 2011 13:24:51
Temat: Re: Drapie w podeszwe...
Autor: amos 

On 8 Lut, 22:06, "Kuba \(aka cita\)"  wrote:

delikatne hamowanie w warunkach dalekich od dzialania ABSu daje czesto taki
efekt dla predkosci malych (ale zwykle to nie 30 km/h a np. 5 km/h)
Mówiac szczerze mialem tak w kilku samochodach i nigdy nie doszukiwalem sie
usterki, a tlumaczylem sobie to tym, ze ABS przy b. malych predkosciach "nie
bardzi wie co z soba zrobic" a dokladnie rzecz biorac moze nie dzialac przy
predkosciach rzedu 5km/h i mnieszych, inaczej móglby wystapic efekt braku
mozliwosc zatrzymania samochodu, bo ABS zablokowane kolo traktowalby jak
poslizg.

Jesli to nie 30km/h a wlasnie o 5km/h czyli ostatnia faza spokojnego
zatrzymywania sie - to bedzie wlasnie ten efekt.

Nie wiem do konca dlaczego w jednych autach to czuc, a w innych nie czuc -
czy moze to byc awaria np. jednego z czujników, czy samej pompy, ale
doswiadczalnie stwierdzam, ze efekt nie poglebial sie i nalezy go po prostu
olac i zaakceptowac.

No wlasnie niestety u mnie ten efekt sie poglebia. Dlatego nie jestem
w tym przypadku optymista i stawiam na jakas usterke.

Poczatkowo dzwiek i chrobotanie pojawialo sie raz na jakis czas (kilka
hamowan), teraz potrafi w czasie jednego dojazdu do swiatel i jednego
powolnego hamowania zaburczec raz, przestac a potem pojawic sie raz
jeszcze.

Czyszczenie zebatek i czujników napewno nie zaszkodzi.

Podjade z pewnoscia do mechanka aby to obejrzal, ale chcialbym
wstepnie wiedziec na co sie nastawiac.

--
zdrowka
amos

17 Data: Luty 11 2011 16:12:08
Temat: Re: Drapie w podeszwe...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-02-08 22:24, amos pisze:


No wlasnie niestety u mnie ten efekt sie poglebia. Dlatego nie jestem
w tym przypadku optymista i stawiam na jakas usterke.

No wiÄ™c mia³em dok³adnie tak samo - lekkie terkotanie przy hamowaniu na
dobiegu, w stanie "dalekim od tego w jakim dzia³a abs". I zadne b³Ä™dy
nie wyskakiwa³y. Potem wystÄ™powa³o to częściej. A potem ABS ca³kiem
przesta³ dzia³ać, zapali³a siÄ™ kontrolka, a terkotanie znik³o.
To siÄ™ tak dzia³o w mrozy.
A odkÄ…d minÄ™³y du¿e mrozy wszystko wróci³o do normy... :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

18 Data: Luty 09 2011 09:33:18
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: Konrad L 


Jak nie masz ABS-a to nie wiem.. jak masz to moze pierscien/przy ktoryms
kole sie uszkodzil? U mnie kiedys ukruszyl sie czesciowo jeden zabek i
wlasnie czasem przy delikatnym hamowaniu ABS delikatnie nierownormiernie
chrumkal.

Heh, no mam ABS lecz hamowanie odbywa sie w warunkach bardzo dalekich
o uruchomienia sie ABSu. Delikatne hamowanie przy niskich
predkosciach.

Z twojego opisuu objawy sa dokladnie takie jak u mnie... lekkie przyhamowanie i ABS sobie chrumka bez powodu. Co do komunikatow. To u mnie z reguly tez nie bylo zadnej informacji. Czasem tylko jak cos mu sie bardzo nie zgodzilo jezeli chodzi o odczyt predkosci kol to wyswietlil ABS FAULT i wylaczyl calkowicie ABS.

19 Data: Luty 09 2011 01:49:36
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 9 Lut, 09:33, Konrad L  wrote:


Z twojego opisuu objawy sa dokladnie takie jak u mnie... lekkie
przyhamowanie i ABS sobie chrumka bez powodu. Co do komunikatow. To u
mnie z reguly tez nie bylo zadnej informacji. Czasem tylko jak cos mu
sie bardzo nie zgodzilo jezeli chodzi o odczyt predkosci kol to
wyswietlil ABS FAULT i wylaczyl calkowicie ABS.

Sprawdzilem i wedlug dokumentacji czujnik powinien miec opornosc ~1,6
kOhm. Pomiar wykazal. ze czujnik lewego kola ma 58,8 kOhm. Wszystko
wskazuje na awarie czujnika.

--
zdrowka
amos

20 Data: Luty 08 2011 22:05:04
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: neoniusz 

W dniu 11-02-08 20:51, amos pisze:

Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

Klocki sie koncza.

21 Data: Luty 08 2011 13:18:05
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 22:05, neoniusz  wrote:

Klocki sie koncza.

O, co to to nie! Raczej nie - wymienione 1tkm temu, wraz z tarczami ;)

--
zdrowka
amos

22 Data: Luty 08 2011 22:20:39
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor:

neoniusz pisze:

W dniu 11-02-08 20:51, amos pisze:
Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

Klocki sie koncza.


Mo¿e siÄ™ nie koÅ„czÄ… ale siÄ™ przypiek³y albo sÄ… nie najlepszej jakoÅ›ci.
Mam coÅ› takiego w samochodzie z ABS ale i mia³em bez ABSu.
Ja bym to nazwa³ przyklejaniem siÄ™ klocka do tarczy przy ma³ej prÄ™dkoÅ›ci. Tak jak styropian o szybÄ™. Opony na pewno nie bo to samo na ³ysych letnich i nowych zimowych.

z

23 Data: Luty 08 2011 13:29:03
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 22:20, z  wrote:

Mo¿e siê nie koñcz± ale siê przypiek³y albo s± nie najlepszej jako¶ci.
Mam co¶ takiego w samochodzie z ABS ale i mia³em bez ABSu.
Ja bym to nazwa³ przyklejaniem siê klocka do tarczy przy ma³ej
prêdko¶ci. Tak jak styropian o szybê. Opony na pewno nie bo to samo na
³ysych letnich i nowych zimowych.

Problem wystepowal na tarczach i klockach sprzed wymiany jak i na
nowych. Mechanik zadnego problemu z zaciskami nie stwierdzil (choc nie
mowilem mu o usterce bo wystepowala sporadycznie).

Stare tarcze i klocki byly zuzyte minimalnie, lecz wymienilem
profilaktycznie, poniewaz wymienilo sie minimalne bicie kierownicy
przy hamowaniu.

Obecne tarcze to Zimmerman + klocki Bosch.

Mysle, ze to zly trop, niemniej dzieki za zainteresowanie tematem ;)

--
zdrowka
amos

24 Data: Luty 08 2011 21:31:59
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: to 

begin amos

Stare tarcze i klocki byly zuzyte minimalnie, lecz wymienilem
profilaktycznie, poniewaz wymienilo sie minimalne bicie kierownicy przy
hamowaniu.

Obecne tarcze to Zimmerman + klocki Bosch.

Mysle, ze to zly trop, niemniej dzieki za zainteresowanie tematem ;)

Jak nie krzywe tarcze, to mo¿e krzywa piasta?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

25 Data: Luty 08 2011 13:36:31
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 22:31, to  wrote:

Jak nie krzywe tarcze, to mo¿e krzywa piasta?

a nie byloby bicia podczas hamowania? Po wymianie na nowe jest
idealnie.

--
zdrowka
amos

26 Data: Luty 09 2011 00:15:55
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: to 

begin amos

Jak nie krzywe tarcze, to mo¿e krzywa piasta?

a nie byloby bicia podczas hamowania? Po wymianie na nowe jest idealnie.

JeÅ›li skrzywienie jest minimalne to czuć to w³aÅ›nie g³ównie wtedy, gdy
klocki zaczynajÄ… siÄ™ stykać z tarczÄ…, potem ju¿ nie czuć.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

27 Data: Luty 08 2011 21:31:07
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: to 

begin amos

Niech ktos madry mi podpowie, co sie dzieje?

Krzywe tarcze?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

28 Data: Luty 08 2011 13:37:51
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 22:31, to  wrote:

Krzywe tarcze?

Gdy byly krzywe, to mialem drgania przy hamowaniu. Po wymianie zero
tego typu problemow.

--
zdrowka
amos

29 Data: Luty 08 2011 22:51:30
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: Lewis 

W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:

i z pewnoscia nie jest to ABS.

Raczej jest.

Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.


Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zębatka" ewentualnie pęknięta.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

30 Data: Luty 09 2011 07:04:12
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: zabezp 

Proponujê odstawiæ tymczasowo ABS (wyj±æ bezpiecznik, rozpi±æ który¶ czujnik
lub wtyk z pompy ABS-u), wówczas bêdzie mo¿na stwierdziæ czy to wina ABS-u,
czy mo¿e czysto mechaniczna przyczyna. Po tym bêdzie ³atwiej znale¼æ
usterkê. Oczywi¶cie po odstawieniu ABS nale¿y mieæ tego ¶wiadomo¶æ i
dostosowaæ styl jazdy.

31 Data: Luty 08 2011 22:04:24
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 8 Lut, 22:51, Lewis  wrote:


Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zêbatka" ewentualnie
pêkniêta.

Coraz blizej mi teorii o uszkodzonym czujniku ABS, ktory moze wykrywac
zablokowane kolo i "odpuszczac".

Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
wcisnieciu pedalu hamucla)?

--
zdrowka
amos

32 Data: Luty 09 2011 07:29:33
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: Karolek 

W dniu 2011-02-09 07:04, amos pisze:

On 8 Lut, 22:51,   wrote:

Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zêbatka" ewentualnie
pêkniêta.

Coraz blizej mi teorii o uszkodzonym czujniku ABS, ktory moze wykrywac
zablokowane kolo i "odpuszczac".

Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
wcisnieciu pedalu hamucla)?

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

--
Karolek

33 Data: Luty 08 2011 23:07:14
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 9 Lut, 07:29, Karolek  wrote:

> Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
> cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
> wcisnieciu pedalu hamucla)?

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!

To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki

Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.

Poniewaz chce sie na tym poznac. Czy Ty  jak o czyms nie masz pojecia,
to nie probujesz zdobyc wiedzy? To czy takie niedopuszczalne? Co Cie w
tym tak bulwersuje?

Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi
i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

O ile bedzie wiedzial co to jest a nie wymieni pompe, powie "panie, to
jeszcze czujnik ma pan uszkodzony" i powymienia kupe innych
niepotrzebnych rzeczy.

--
amos
--
Karolek

34 Data: Luty 09 2011 08:27:38
Temat: Re: Drapie w podeszwÄ™...
Autor: Karolek 

W dniu 2011-02-09 08:07, amos pisze:

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!

To z jakiego powodu w innym aucie (takze i poczatkowo w tym) jestem w
stanie spokojnie zatrzymac auto bez uruchamiania pracy ABS?
Z tego co rozumiem powinny zaistniec pewne warutnki


Bo ponizej pewnej predkosci ABS juz sie nie uruchamia.
Warunki jaka musza zaistniec to predkosc X > od predkosci minimlnej zdzialania ABS i zablokowanie kola, cisnienie w ukladzie nie ma znaczenia, bo jezeli kolo sie zatrzymalo to sterownik ma za zadanie je odblokowac.
I teraz, jezeli masz np. uszkodzony przewod czujnika, ktory raz kontaktuje raz nie, powoduje to, ze sterownik mysli, ze kolo sie ztrzymalo i obniza cisnienie w ukladzie, aby kolo odblokowac, dzialanie to czuc na pedale hamulca w sposob przez Ciebie opisany.

Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.

Poniewaz chce sie na tym poznac. Czy Ty  jak o czyms nie masz pojecia,
to nie probujesz zdobyc wiedzy? To czy takie niedopuszczalne? Co Cie w
tym tak bulwersuje?


Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal lepiej, albo conajmniej sam chcial to naprawic.
Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi
i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

O ile bedzie wiedzial co to jest a nie wymieni pompe, powie "panie, to
jeszcze czujnik ma pan uszkodzony" i powymienia kupe innych
niepotrzebnych rzeczy.

Ale juz zostalo napisane, ze moze byc winny czujnik lub zebnik, tudziez pierscien magnetyczny.
Nie wiem jakie masz auto, ale nie zdziw sie jak bedzie trzeba wymienic np. lozysko, albo cala piaste bo tam czesto zlokalizowne sa pierscienie magnetyczne.


--
Karolek

35 Data: Luty 08 2011 23:46:16
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 9 Lut, 08:27, Karolek  wrote:


Bo ponizej pewnej predkosci ABS juz sie nie uruchamia.
Warunki jaka musza zaistniec to predkosc X > od predkosci minimlnej
zdzialania ABS i zablokowanie kola, cisnienie w ukladzie nie ma
znaczenia, bo jezeli kolo sie zatrzymalo to sterownik ma za zadanie je
odblokowac.
I teraz, jezeli masz np. uszkodzony przewod czujnika, ktory raz
kontaktuje raz nie, powoduje to, ze sterownik mysli, ze kolo sie
ztrzymalo i obniza cisnienie w ukladzie, aby kolo odblokowac, dzialanie
to czuc na pedale hamulca w sposob przez Ciebie opisany.

Dzieki za wyjasnienia. O razu tak trzeba bylo.


Otrzymales wystrczajacy opis problemu, ale drazysz temat jakbys sie znal
lepiej,

Jakbym sie znal lepiej to bym nie zadawal pytan.

albo conajmniej sam chcial to naprawic.

Chcialbym, ale nie mam narzedzi ani warunkow. Nie biore wiec takiej
mozliwosci pod uwage.

Wiesz juz co moze byc przyczyna to teraz mozesz jechac do mechanika i
sprwdzic czy diagnoza byla poprawna.

Wiem jaka jest prawdopodobna przyczyna, bo zadalem pytania i
otrzymalem odpowiedzi.  Nie dziw sie wiec, ze ludzie pytaja. Po to
jest grupa.

Z mechanikiem zawsze lepiej sie rozmawia, gdy ten wie, ze wlasciciel
auta wie cos wiecej niz to, gdzie jest stacyjka.


Ale juz zostalo napisane, ze moze byc winny czujnik lub zebnik, tudziez
pierscien magnetyczny.
Nie wiem jakie masz auto, ale nie zdziw sie jak bedzie trzeba wymienic
np. lozysko, albo cala piaste bo tam czesto zlokalizowne sa pierscienie
magnetyczne.

Z tego zdaje sobie sprawe, niemniej dziekujê za podpowiedz.

--
pozdrawiam
amos

36 Data: Luty 09 2011 11:59:48
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: niusy.pl 


U¿ytkownik "Karolek"

Ja obstawiam uszkodzenie czujnika lub usyfiona "zêbatka" ewentualnie
pêkniêta.

Coraz blizej mi teorii o uszkodzonym czujniku ABS, ktory moze wykrywac
zablokowane kolo i "odpuszczac".

Tylko jedno mi nie pasuje - ABS powinien dzialac przy odpowiednim
cisieniu w ukladzie. Dlaczgo dziala przy tak niskim (delikatnym
wcisnieciu pedalu hamucla)?

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech naprawi i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

Jasne, pó³ auta mu wymieni za jego pieni±dze a dalej bêdzie tak samo

37 Data: Luty 09 2011 16:09:14
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: Karolek 

W dniu 2011-02-09 11:59, niusy.pl pisze:

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech
naprawi i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

Jasne, pó³ auta mu wymieni za jego pieni±dze a dalej bêdzie tak samo

To niech zmieni mechanika, jak ten jego nie potrafi zlokalizowac usterki.

--
Karolek

38 Data: Luty 11 2011 12:13:29
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: niusy.pl 


U¿ytkownik "Karolek"

Bo mysli, ze sie kolo zatrzymalo!
Ja jebie, nie znasz sie na tym to po kiego grzyba Ci ta wiedza.
Wiesz juz, ze moze to byc ABS, a teraz jedz do mechanika i niech
naprawi i bedziesz wiedzial, czy to byl ABS czy nie.

Jasne, pó³ auta mu wymieni za jego pieni±dze a dalej bêdzie tak samo

To niech zmieni mechanika, jak ten jego nie potrafi zlokalizowac usterki.

Kto mówi, ¿e nie potrafi ?

39 Data: Luty 09 2011 07:30:39
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-02-08 20:51, amos pisze:

i z pewnoscia nie jest to ABS.

Sytuacja ma miejsce w czasie lekkiego dohamowywania z bardzo malych
predkosci. Wystepuje przy kazdym (lekkim) hamowaniu praktycznie
ponizej 30 km/h i tylk przy toczacym sie aucie. Wyraznie czuc pod
stopa drzenie pedalu hamulca i buczacy dzwiek.

Przy ostrym/zdecydowanym wcisnieciu pedalu hamulca prawie do
zablokowania kol objawy dzwiekowe i drzenie nie wystepuja.

Niech ktos madry mi podpowie, co sie dzieje?

Ubytku plynu hamulcowego ani zmiejszenia skutecznosci hamowania nie
stwierdzilem.

Mi to wyglada na zeszklone/spalone klocki.
Dawno temu w lanosie mialem podobny objaw po zalozeniu jakis badziewnych klockow. Po zmianie na normalne, firmowe, objaw ustal.


--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

40 Data: Luty 08 2011 23:11:20
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 9 Lut, 07:30, MarcinJM  wrote:


Mi to wyglada na zeszklone/spalone klocki.
Dawno temu w lanosie mialem podobny objaw po zalozeniu jakis badziewnych
klockow. Po zmianie na normalne, firmowe, objaw ustal.

Pewnie mialoby to sens, gdyby nie to, ze objawy wystepuja na roznych 2
kompletach tarcz/klockow.

Poza tym raczej nie jezdze Twoim stylem ;)
Moje auto to nie rajdowka a kanapowoz.

--
zdrowka
amos

41 Data: Luty 09 2011 08:15:13
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: MarcinJM 

W dniu 2011-02-09 08:11, amos pisze:

On 9 Lut, 07:30,   wrote:

Mi to wyglada na zeszklone/spalone klocki.
Dawno temu w lanosie mialem podobny objaw po zalozeniu jakis badziewnych
klockow. Po zmianie na normalne, firmowe, objaw ustal.

Pewnie mialoby to sens, gdyby nie to, ze objawy wystepuja na roznych 2
kompletach tarcz/klockow.

Poza tym raczej nie jezdze Twoim stylem ;)
Moje auto to nie rajdowka a kanapowoz.

Ale ja w kanapowozie tak mialem (o ile lanosa mozna nazwac kanapowozem) :)
Z tym, ze jak mowisz, ze na poprzednim komplecie tez tak miales to raczej nie klocki.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

42 Data: Luty 09 2011 06:36:15
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor:  

amos  napisa³(a):

i z pewnoscia nie jest to ABS.

Z pewno¶ci± to nie, ale stawiam, ¿e to jednak jest ABS :-)
Zêbatka od ABS na przegubie (pêkniêta, skorodowana, uszkodzona) , czujnik ABS
(uszkodzony, wygiêty) lub syf na tych elementach.

Pozdr,
Mariusz

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

43 Data: Luty 08 2011 23:09:13
Temat: Re: Drapie w podeszwê...
Autor: amos 

On 9 Lut, 07:36, " "  wrote:

Z pewno¶ci± to nie, ale stawiam, ¿e to jednak jest ABS :-)

 Piszac "i z pewnoscia nie jest to ABS" mialem na mysli normalna prace
ABS. Tu wyglada na jakas usterke.

Zêbatka od ABS na przegubie (pêkniêta, skorodowana, uszkodzona) , czujnik ABS
(uszkodzony, wygiêty) lub syf na tych elementach.

Dzieki. To kolejna opinia nt czujnika lub jego okolicy.

--
zdrowka
amos

Re: Drapie w podeszwÄ™...



Grupy dyskusyjne