Grupy dyskusyjne   »   Duży, tani i o konstrukcji cepa

Du¿y, tani i o konstrukcji cepa



1 Data: Pa?dziernik 07 2011 19:58:50
Temat: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

Witam

Rozgl±dam siê za samochodem, który spe³ni kilka (mo¿e sprzecznych oczekiwañ).
1. Du¿y, zarówno w przedziale pasa¿erskim jak i w baga¿niku choæ chêtnie co¶ z sedanów a nie kombi.
2. Silnik 1.8 - 2.2 o prostej konstrukcji tak aby dobrze wspó³pracowa³ z instalacj± LPG.
3. Mo¿liwie ma³o elektronicznych bajerów oraz prosta konstrukcja mechaniczna tak aby mo¿na by³o go ³atwo serwisowaæ we w³asnym zakresie.
4. Du¿a odporno¶æ na korozjê (walki z ni± zawsze przegrywa³em) oraz odporno¶æ na nasze warunki drogowe.
4. Cena - tak do oko³o 15ty¶ bym siê chcia³ zmie¶ciæ ze wszystkimi op³atami oko³ozakupowymi.

Swego rodzaju wzorem jaki tutaj bym postawi³ jest mój passat B3 z silnikiem 1.8RP + LPG.
Samochód jest z 1990 roku, ja je¿d¿ê nim od 7 lat, zrobi³em 200ty¶ km (ile by³o wcze¶niej to nie wiem bo stan licznika jest wiadomo...) Ca³y czas na LPG i w zasadzie to nigdy mnie nie zawiód³ w trasie. Przez ca³y okres jedyn± powa¿niejsz± awari± by³a nieszczelno¶æ uszczelki pod g³owic± (w tym roku). Poza tym praktycznie sama eksploatacja, czyli ³o¿yska w ko³ach, elementy zawieszenia, amortyzatory. No mo¿e jakie¶ minimalne problemy z elektryk± w postaci przerwanych kabli w klapie baga¿nika. Koszty eksploatacji niewielkie bo spalanie 8-11l/100 (LPG) koszt wymiany elementów metalowo gumowych zawieszenia, sworzni, koñcówek dr±¿ków skupia³ siê g³ównie na cenie ustawienia geometrii kó³ poza tym mo¿na by³o taki serwis robiæ na podwórku :-)

Niestety czas mojego d...wozu dobiega kresu. Zaczyna rzucaæ siê na powa¿nie korozja a wykorzystanie go do celów realizacji budowy domu istotnie zmniejsza walory estetyczne. :-(
Coby nie by³o u mnie chyba bêdzie i tak mieæ do¿ywocie bo silnik ci±gle bez problemu, nie dolewam ani grama oleju pomiêdzy wymianami.

No i tu pytanie? Jakiego wybraæ nastêpcê zgodnie z parametrami na pocz±tku postu?
Nie zale¿y mi specjalnie na jakim¶ luksusie (pasek B3 spe³nia³ moje potrzeby wystarczaj±co), no mo¿e przyda³aby siê klimatyzacja i jakby by³ trochê cichszy w ¶rodku. Dynamika pojazdu te¿ wystarczy podobna, byle nie ni¿sza (jak potrzebujê wra¿eñ zwi±zanych z przyspieszeniem i prêdko¶ci± to sobie motocykl z gara¿u wyci±gnê). Stylistyka na zewn±trz i wewn±trz ma drugorzêdne znaczenie.

Przegl±dam ró¿ne og³oszenia i co mi siê nasuwa to:
- jakie¶ starsze volvo (to kanciaste)
- skoda oktavia z silnikiem 1.8
- starsze mercedesy w rocznikach adekwatnych do ceny
- passat B4 z koñcówki produkcji (tyle, ¿e to ju¿ i tak bêdzie dosyæ stary samochód)

W tych propozycjach oczywi¶cie mo¿na znale¼æ samochody o ró¿nych cenach. Pytanie czy lepiej daæ 15ty¶ i mieæ w miarê "now±" skodê czy 10ty¶ za starsze kanciaste volvo, a mo¿e nie¶miertelny W124.
Wiem, ¿e w samochodach z koñcówki lat 90tych to raczej bez elektroniki siê nie obejdzie ale mo¿e z jak najprostsz±.
Jakie macie sugestie? Mo¿e warto zwróciæ uwagê na jakie¶ inne marki?


--
M.



2 Data: Pa?dziernik 07 2011 11:19:09
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: koziel 

Witam!

Jezeli jestes zainteresowany Skoda Octavia - to posiadam zadbany
egzemplarz wlasnie z silnikiem 1.8 125KM, klimatyzacja itp. Ale po
szczegoly zapraszam na priv mailowo lub gg 5767314.

Pozdrawiam,
Emil.

3 Data: Pa?dziernik 07 2011 20:23:21
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: kamil d 

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:

Mo¿e warto zwróciæ uwagê na jakie¶ inne marki?

Chevy Evanda? Chyba spe³nia za³o¿enia, niestety jest to skrajnie obrzydliwe auto.

--
kamil d

4 Data: Pa?dziernik 08 2011 00:18:23
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Maciek 

Dnia Fri, 07 Oct 2011 20:23:21 +0200, kamil d napisa³(a):

Chevy Evanda?

A to nie to samo co Espero?


--
Maciek

Karkulowsia³ zwartusia³
Ratuwsianku Maciuwsio

5 Data: Pa?dziernik 07 2011 23:14:54
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: TM 

Skimir pisze:

[...]
Jakie macie sugestie? Mo¿e warto zwróciæ uwagê na jakie¶ inne marki?


Mo¿e Peugeot 406?

--
TM

6 Data: Pa?dziernik 08 2011 04:07:02
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Pawel "O'Pajak" 


Powitanko,

- jakie¶ starsze volvo (to kanciaste)

Kanciaste to byly z serii 7x0 i 9x0, nieco mniej kanciaste 850 i v70 w pierwszej wersji. Te pierwsze elektroniki za wiele nie mialy, ale czy ja wiem, czy to taka zaleta. To nie auto na "f", elektronika dziala.
Moj v70 "jedynka" diesel czasem na budowie robi, zaladowalem do niego kiedys pol tony kafelkow i pojechalem radosnie do domu. W domu przeczytalem, ze dopuszczalne obciazenie jest... 300kg;-)
Autko z 98 r, jedyne nieco zardzewiale elementy, to kolektor wydechowy i wahacze. Z elektronika jest tak, ze w takim 850 mozesz sobie sam wymrugac bledy, w moim v70 czesc bledow mozna zobaczyc tylko na kompie serwisowym niby OBD II, ale tylko dla silnika, w nowszych v70 jest juz pelne OBD II i mozna wszystko zobaczyc/ustawic.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

7 Data: Pa?dziernik 09 2011 18:27:58
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

W dniu 2011-10-08 04:07, Pawel "O'Pajak" pisze:


Powitanko,

- jakie¶ starsze volvo (to kanciaste)

Kanciaste to byly z serii 7x0 i 9x0, nieco mniej kanciaste 850 i v70 w

No V70 mi siê podoba ale jak z jego awaryjno¶ci±, spalaniem i kosztami czê¶ci?

--
M.

8 Data: Pa?dziernik 10 2011 00:15:12
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Pawel "O'Pajak" 

Powitanko,

No V70 mi siê podoba

I slusznie;-)

ale jak z jego awaryjno¶ci±,

U mnie biega juz roczek i mialem 2 awarie: 1 spadl ze zlaczki wezyk do spryskiwacza tylnej szyby i 2 zapchal sie wiatraczek czujnika temperatury wewnetrznej (czujnik temperatury, termistor, za nim jest malutki wiatraczek, ktory zasysa powietrze z kabiny aby przeplywalo przez czujnik. Po 14 latach mial prawo sie zabrudzic, wystarczylo pierdnac z kompresora i po sprawie).

 spalaniem

Trasa, srednia predkosc 56km/h, spalanie 5.8.
Miasto, srednia predkosc 28km/h, spalanie 6.9L/100km.
Fajnie jest pojechac na Slowacje z DC i wrocic na jednym zbiorniku i jeszcze zostaje na 250-300km.

i kosztami
czê¶ci?

Oj, nie dzaznij mnie;-) Silniczek ma juz przejechane 340kkm i dymi, a i oleju lyknac lubi. Jeszcze nie zdiagnozowalem, ale jak sie rozgladam za podejrzanymi czesciami, to wtryski sa po chyba 1.5kzl (a jest ich 5), regenerowane tansze oczywiscie, regeneracja sprezarki to kolo 800zl. Drogo, ale chyba wszystkie diesle maja drogie czesci.
Sprzeglo kompletne to koszt ok. 800zl, trzeba bedzie kiedys zmienic.
Profilaktycznie na samym poczatku zmienilem rozrzad, nie moge sobie przypomniec ile za to dalem, zazyczylem sobie tez wtedy wymiane olejow w silniku i skrzyni i chyba bylo to cos kolo 1.5kzl.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznaæ ma³± szkodliwo¶æ spo³eczn±?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro¿ek)
******* >>> !!! UWAGA:  ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> (moje imie.[kropka]nazwisko, ten_smieszny_znaczek)gmail.com

9 Data: Pa?dziernik 08 2011 09:36:37
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:

Witam

Volvo 7x0, 9x0.
Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale naprawdÄ™ solidne auto, do tego napÄ™d AWD z torsenem) solidne zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem ¿e sÄ… oryginalne blachy i lakier a nie klepane i malowane)

Passata B4 odpuæ, to przereklamowane pad³o, tandetnie wykonane i nadzwyczaj drogie.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

10 Data: Pa?dziernik 09 2011 03:27:43
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: venioo 

W dniu 2011-10-08 09:36, Lewis pisze:

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
Witam

Volvo 7x0, 9x0.
Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale
naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne
zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem ¿e sÄ… oryginalne blachy i
lakier a nie klepane i malowane)

Passata B4 odpuæ, to przereklamowane pad³o, tandetnie wykonane i
nadzwyczaj drogie.


100 C4 2.3 z LPG jakby interesowala to bede niedlugo sprzedawal, bo kombi potrzebuje :)

--
venioo
gg:198909
Sprzedam Ducato MAXI 2,5d '98

11 Data: Pa?dziernik 09 2011 19:05:57
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-09 03:27, venioo pisze:

W dniu 2011-10-08 09:36, Lewis pisze:
W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:
Witam

Volvo 7x0, 9x0.
Audi 100C4/ A6C4 najlepiej z silnikiem 2.8 AAH (ma troche bajerów ale
naprawdę solidne auto, do tego napęd AWD z torsenem) solidne
zabezpieczenie antykorozyjne (pod warunkiem ¿e sÄ… oryginalne blachy i
lakier a nie klepane i malowane)

Passata B4 odpuæ, to przereklamowane pad³o, tandetnie wykonane i
nadzwyczaj drogie.


100 C4 2.3 z LPG jakby interesowala to bede niedlugo sprzedawal, bo
kombi potrzebuje :)


Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne i gazu te¿ siÄ™ normalnego nie da w³o¿yć ze wzglÄ™du na mechaniczny wtrysk.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

12 Data: Pa?dziernik 10 2011 16:42:28
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: venioo 

W dniu 2011-10-09 19:05, Lewis pisze:



Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne
i gazu te¿ siÄ™ normalnego nie da w³o¿yć ze wzglÄ™du na mechaniczny wtrysk.


IIgen sprawuje sie u mnie dobrze. A silnik dzieki temu, ze nie wysilony, jak to kolega olo tu na grupie stwierdzil "nie do zajechania".
Ogolnie zadowolony jestem, ale noworodka z 2 psami do sedana nie mam jak zmiescic.
--
venioo
gg:198909

13 Data: Pa?dziernik 10 2011 17:00:42
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-10 16:42, venioo pisze:

W dniu 2011-10-09 19:05, Lewis pisze:


Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne
i gazu te¿ siÄ™ normalnego nie da w³o¿yć ze wzglÄ™du na mechaniczny wtrysk.


IIgen sprawuje sie u mnie dobrze. A silnik dzieki temu, ze nie wysilony,
jak to kolega olo tu na grupie stwierdzil "nie do zajechania".
Ogolnie zadowolony jestem, ale noworodka z 2 psami do sedana nie mam jak
zmiescic.

Owszem nie wysilony, ale 2.8AAH zu¿ywa podobne a nawet te same iloÅ›ci paliwa, te¿ nie jest wysilony, prosty jak cep, nawet "bezkolizyjny" a mocy jednak trochÄ™ wiÄ™cej. Jedynie 2.3 Ma to coÅ› co maja 5cylindrówki ;)

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

14 Data: Pa?dziernik 11 2011 09:02:52
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: GR001 

Akurat 2.3 to chyba najgorszy wybór, ani to nie ekonomiczne ani to mocne
i gazu te¿ siê normalnego nie da w³o¿yæ ze wzglêdu na mechaniczny
wtrysk.


IIgen sprawuje sie u mnie dobrze. A silnik dzieki temu, ze nie wysilony,
jak to kolega olo tu na grupie stwierdzil "nie do zajechania".
Ogolnie zadowolony jestem, ale noworodka z 2 psami do sedana nie mam jak
zmiescic.

Owszem nie wysilony, ale 2.8AAH zu¿ywa podobne a nawet te same ilo¶ci
paliwa, te¿ nie jest wysilony, prosty jak cep, nawet "bezkolizyjny" a mocy
jednak trochê wiêcej. Jedynie 2.3 Ma to co¶ co maja 5cylindrówki ;)

jeszcze prostrzy jest ABC 2,6... tañszy w eksploatacji, nie ma
przep³ywomierza,
pozdr.
gr

15 Data: Pa?dziernik 09 2011 10:02:17
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

Co s±dzicie o mercedesach. W tej cenie mo¿na co¶ szukaæ z rocznika 1996 - 1997 (mo¿e cit nowszy) np W200, 210.

--
M.

16 Data: Pa?dziernik 09 2011 13:59:03
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Dariusz Malik 

W dniu 2011-10-09 10:02, Skimir pisze:

Co s±dzicie o mercedesach. W tej cenie mo¿na co¶ szukaæ z rocznika 1996
- 1997 (mo¿e cit nowszy) np W200, 210.

W210 ma zdecydowanie gorsz± opiniê od swojego poprzednika, W124 - tylko, ¿e to auto trzyma nadal cenê, za egzemplarz w bdb stanie trzeba zap³aciæ sporo. W mercedesie nie p³aci siê za rocznik, tylko stan.

17 Data: Pa?dziernik 09 2011 19:59:21
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Diabe³son 

W dniu 2011-10-07 19:58, Skimir pisze:


4. Cena - tak do oko³o 15ty¶

pliz, tylko nie 15 ty¶. a 15 tys.

--
F'pockokah az przytópêm

18 Data: Pa?dziernik 09 2011 20:07:20
Temat: Re: Du¿y, tani i o konstrukcji cepa
Autor: Skimir 

W dniu 2011-10-09 19:59, Diabe³son pisze:

pliz, tylko nie 15 ty¶. a 15 tys.

No jak nie? Przecie¿ s± ty¶once a nie tysi±ce :-)

--
M.

Re: Duży, tani i o konstrukcji cepa



Grupy dyskusyjne