Grupy dyskusyjne   »   Dyferencjał w Seiczento

Dyferencjał w Seiczento



1 Data: Styczen 11 2010 21:18:12
Temat: Dyferencjał w Seiczento
Autor: nalesnik 

Witam,
czy to normalne, że auto krÄ™ci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki Ĺ›niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

--
pozdr
nalesnik



2 Data: Styczen 11 2010 22:09:31
Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento
Autor: Tomasz Pyra 

nalesnik pisze:

Witam,
czy to normalne, że auto krÄ™ci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki Ĺ›niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

Jest to urok po prostu dyferencjałów, niezależnie od marki samochodu.
Ewentualnie problem może być spowodowany przez przyblokowany hamulec w jednym z kół.

Jak nie chcesz żeby siÄ™ tak robiło, to trzeba zamontować szperÄ™. I tu zaleta Seicento, bo szpera bÄ™dzie w porównaniu z innymi autami prawie za darmo.

Jest jeszcze tzw. "chomik szpera", polegajÄ…ca na nasypaniu do dyferencjału zakupionych w sklepie zoologicznym trocin dla chomika.
Działa słabo, żyje krótko, ale ponoć zdarzało siÄ™, że po uszkodzeniu prawdziwej szpery zawodnicy ratowali siÄ™ organizujÄ…c szybko seryjny dyferencjał i sypiÄ…c trociny.

3 Data: Styczen 11 2010 22:11:01
Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento
Autor: J.F. 

On Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100,  nalesnik wrote:

czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.

Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

J.

4 Data: Styczen 12 2010 18:25:34
Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento
Autor: nalesnik 

W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:

to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.

Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
bo w ¶niegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez
problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena.


--
pozdr
nalesnik

5 Data: Styczen 12 2010 13:29:36
Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento
Autor: hamberg 

> Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)

szczegolnie na lodzie.... ;P

6 Data: Styczen 12 2010 23:54:29
Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento
Autor: J.F. 

On Tue, 12 Jan 2010 18:25:34 +0100,  nalesnik wrote:

W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.

No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
bo w ¶niegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez
problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena.

A moze masz TCS/ASR/ESP

J.

7 Data: Styczen 11 2010 21:51:53
Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento
Autor: Raf :-) 

Dnia Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik napisał(a):

Witam,
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)

Tak, normalne. Do tego służy mechanizm różnicowy (dyferencjał) -  żeby auto
kręciło jednym kołem bardziej, w skrajnym przypadku - wył±cznie.

Gdyby nie kręciło, ¶wiadczyłoby to albo o awarii, albo o tym, że z powodu
nadmiernych opadów ¶niegu nie zauważyłe¶, że stoisz przed Ład± Niv± z
uruchomion± blokad± mechanizmu różnicowego zamast przed swoim seicento.

Raf :-)

Re: Dyferencjał w Seiczento



Grupy dyskusyjne