nalesnik pisze:
Witam,
czy to normalne, że auto krÄ™ci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki Ĺ›niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)
Jest to urok po prostu dyferencjałów, niezależnie od marki samochodu.
Ewentualnie problem może być spowodowany przez przyblokowany hamulec w jednym z kół.
Jak nie chcesz żeby siÄ™ tak robiło, to trzeba zamontować szperÄ™. I tu zaleta Seicento, bo szpera bÄ™dzie w porównaniu z innymi autami prawie za darmo.
Jest jeszcze tzw. "chomik szpera", polegajÄ…ca na nasypaniu do dyferencjału zakupionych w sklepie zoologicznym trocin dla chomika.
Działa słabo, żyje krótko, ale ponoć zdarzało siÄ™, że po uszkodzeniu prawdziwej szpery zawodnicy ratowali siÄ™ organizujÄ…c szybko seryjny dyferencjał i sypiÄ…c trociny.
3 |
Data: Styczen 11 2010 22:11:01 |
Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento |
Autor: J.F. |
On Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik wrote:
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.
Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)
J.
4 |
Data: Styczen 12 2010 18:25:34 | Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento | Autor: nalesnik |
W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.
Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)
No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
bo w ¶niegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez
problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena.
--
pozdr
nalesnik
5 |
Data: Styczen 12 2010 13:29:36 | Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento | Autor: hamberg |
> Dobre opony tansze niz dobry dyfer :-)
szczegolnie na lodzie.... ;P
6 |
Data: Styczen 12 2010 23:54:29 | Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento | Autor: J.F. |
On Tue, 12 Jan 2010 18:25:34 +0100, nalesnik wrote:
W dniu 11.01.2010 22:11, J.F. pisze:
to jest urok dyferencjalu w ogole.
Dopiero specjalne konstrukcje lepiej dzialaja.
No to w civic'u (5gen) mam zjebany dyfer,
bo w ¶niegu do połowy drzwi (no doobra koloryzuje trochę, do 1/4 wysoko¶ci) civic radzi sobie bez
problemu. A nie podejrzewał bym go o posiadanie torsena.
A moze masz TCS/ASR/ESP
J.
7 |
Data: Styczen 11 2010 21:51:53 | Temat: Re: Dyferencjał w Seiczento | Autor: Raf :-) |
Dnia Mon, 11 Jan 2010 21:18:12 +0100, nalesnik napisał(a):
Witam,
czy to normalne, że auto kręci tylko jednym kołem i nie jest w stanie ruszyć z 3centymetrowej
warstewki ¶niegu? (Taki urok seiczentowych dyferencjałów?)
Tak, normalne. Do tego służy mechanizm różnicowy (dyferencjał) - żeby auto
kręciło jednym kołem bardziej, w skrajnym przypadku - wył±cznie.
Gdyby nie kręciło, ¶wiadczyłoby to albo o awarii, albo o tym, że z powodu
nadmiernych opadów ¶niegu nie zauważyłe¶, że stoisz przed Ład± Niv± z
uruchomion± blokad± mechanizmu różnicowego zamast przed swoim seicento.
Raf :-)
| | | | |