Dylemat. Nowe auto do 50k.
1 | Data: Marzec 14 2015 20:17:06 |
Temat: Dylemat. Nowe auto do 50k. | |
Autor: Endriu | Chciałbym kupić fabrycznie nowe auto w cenie do 50k. 2 |
Data: Marzec 15 2015 00:29:29 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Endriu pisze tak: Myślałem nowej Daci Sandero Stepway, niepowiem nawet ładne autko: No bo Dacia to marketingowy majstersztyk. Musi ładnie wyglądać ;) -- Piter golf mk2 a jak twój samochód będzie jeździł po 28 latach? 3 |
Data: Marzec 15 2015 10:00:26 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Cavallino |
na ** p.m.s ** Endriu pisze tak: I skutek jest - w Polsce sprzedaje się więcej Dacii niż Renault. Bez szkody na jakości, bo ona w Renault nie istnieje już z zasady. 4 |
Data: Marzec 16 2015 09:51:22 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Maciek "Babcia" Dobosz | Dnia 2015-03-15, o godz. 10:00:26 I skutek jest - w Polsce sprzedaje się więcej Dacii niż Renault. A w Brazylii prym wiedzie Rensult. bo poza Europą Dacia Logan czy Sandero to Reanult Logan czy Sandero. ;-) Zdrówko 5 |
Data: Marzec 15 2015 09:59:35 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Cavallino | Użytkownik "Endriu" napisał w wiadomości grup Chciałbym kupić fabrycznie nowe auto w cenie do 50k. Myślałem nowej Daci Sandero Stepway, niepowiem nawet ładne autko: http://autobeztajemnic.pl/strefa-kierowcy/uzywane/315.html Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów, którzy sprzedadzą je ZANIM te problemy zdążą wystąpić, więc również to nie byłby Twój problem. Zwłaszcza że za grosze (nawet za 1 zł) możesz dostać przedłużenie gwarancji. Na polskim forum Dacii nie ma nikogo, kto miałby podobny problem z 1.5 dCi, a samochody mają już grubvo ponad 5 lat. Skarżą się głównie użytkownicy pościąganych z zachodu złomów z niewiadomym przebiegiem, stanem i jakością serwisowania gdy jeszcze jeździły za granicą. Oprócz tego, jeśli nie rażą Cię dość tanie, twarde (ale typowe w tej klasie aut) plastiki, oraz przeżyjesz ewentualne niedoróbki w samochodzie, które będzie trzeba usunąć na gwarancji - to zdecydowanie niezła oferta. Auto ma chyba największe wnętrze w klasie, bezkonkurencyjny wygląd crossovera, oraz największy prześwit, przy zachowaniu ceny zwykłego, małego auta z klasy B. Kiedyś jedyną konkurencją była Kia Soul, ale wraz z nową wersją tak podwyższyli jej ceny, że straciła sens ekonomiczny, bo tańsze zrobili się numer większe auta np. Duster. 6 |
Data: Marzec 20 2015 20:39:09 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu | Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów, Kolego. Mój stary VW ma na razie 270k kilometrów .... Dzisiaj byłem w salonie Renaulta i zapytałem konsultanta o w/w brak zamków na panewkach. Ten skierował mnie do szefa serwisu. A szef sewisu stwierdził, że rzeczywiście w Daciach sandero stepway w dieslach montują tylko silniki 1,5 dci w których nie ma zamków na panewkach. Stwierdził też, że to że nie ma zamków na panewkach to nic dziwnego bo od jakiegoś czasu więcej producentów (nie tylko Renault- nie wymienił jakich) robi panewki bez zamków. Powiedział również, że Dacia podobno ma juz problemy z obracającymi się panewkami za sobą, i że panewki w jakiś sposób zostały "poprawione". Problem podobno został całkwicie rozwiązany i juz nie istnieje. Powiedział również, że panewki to "cześć ekploatacyjna" i po 200k kilometrów mozna po prostu je wymienić. Wszystko było by pieknie gdyby nie to, że w/w szef działu technicznego był jakoś dziwnie rozdrażniony rozmową ze mną, mam wrażenie, że nawet lekko poczerwieniał w pewnych momentach. Ewidentnie z ruchów ciała można było wywnioskować, że nie chciałby ze mną na te tematy rozmawiać. I tak jakoś mam przeczucie, że w/w szef działu technicznego nie dałby jednak gwarancji na to, że na tych "poprawionych" daciowskich panewkach nie dałbym rady jednak zrobić - podobnie jak w moim starym golfie - 270k kilometrów bez żednej ingerencji w silnik ...... -- Pozdrawiam Endriu 7 |
Data: Marzec 20 2015 20:41:40 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu | I tak jakoś mam przeczucie, że w/w szef działu technicznego nie dałby jednak 8 |
Data: Marzec 20 2015 19:43:58 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: masti | Endriu wrote: Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów, stary? ledwo dotarty :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett 9 |
Data: Marzec 20 2015 23:24:09 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu |
stary? ledwo dotarty :) Zagazowany AKL. Nie wytrzyma 600k jak stare mercedesy, nie ma bata. Wydaje mi się, że będzie się po woli kończył po 350k. Pasowało by kupić jakieś nowe wozidło, ale cholera wyżyłowanej w benzynie Skody 1,2 z jakimiś chorymi dwoma sprężarkami za cholere nie kupie, ani diesla z renault bez zamków na panewkach. Nie mam naczole napisane frajer. Chyba wezmę zagazowanego Hundaya I30, ale to dopiero za jakiś czas pod warunkiem, że skośnoocy będą jeszcze za dwa lata (zanim dozbieram całość kasy) gazować 1,4 MPI. Bardzo podoba mi się ta buda od Stepwaya, ale ni chu..., bo mnie znajomy doswiadczony mechanik przestrzegł, żeby z daleka trzymać sie od francuskich samochodów bez zamków na panewkach. Robili parę razy remont silnika takiego gówna, a właścicielowi który przyszedł z takim tematem znajomy mechanik powiedział krótko: "weż Pan to sprzedaj w pizdu ten francuski szajs i kup pan se samochód z normalnym niemieckim sinikiem .....". -- Pozdrawiam Endriu 10 |
Data: Marzec 23 2015 09:31:14 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Marek | Chyba wezmÄ zagazowanego Hundaya I30, ale to dopiero za jakiĹ czas podTez sie powoli nosze ze zmiana na Hyundaia. Im wiecej zglebiam temat to coraz bardziej nabieram dystansu do tego wynalazku. Wielu uzytkownikow KIA/hyundai ma problemy z zaworami, ktore nie maja hydraulicznej regulacji. Regulacja jest wymagana co okolo 30kkm i nie jest tania, czyt. nie kazdy mechanik da sobie z nia rade. Kosztuje okolo 1000 PLN. Nie jestem pewny czy w nowym silniku jest ta sama historia. -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 11 |
Data: Marzec 23 2015 15:48:56 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu |
Tez sie powoli nosze ze zmiana na Hyundaia. Im wiecej zglebiam temat to Kolega ma Hundaia i30 zagazowanego na silniku 1,6 (kupił od znajomego po lisingu w idealnm stanie). Chodzi mu to wszytsko dobrze. Ale chyba po 120k łancuch rozrzÄ du (w tym hundaju nie ma paska) siÄ lekko rozklekotał i serwisie musieli mu go wymeniÄ. TrochÄ to dziwne biorÄ c pod uwagÄ, że u drugiego mojego kupla z mercededesem e-klasy w dieslu z bodajze 1997 roku z nabitym 250k kilometrów nigdy taka sprawa by nie wynikła. Nie wiem nic o tym silniku 1,4 MPI którego gazujÄ (na chwilÄ obecnÄ ) fabrycznie. 100 koni to ma, ale ja mam tyle w 1,6 w golfie. Tak na pierwszy rzut oka czy nie bÄdzie to jakieĹ wyżyłowane ?. -- Pozdrawiam Endriu 12 |
Data: Marzec 20 2015 22:07:14 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Cavallino |
Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów, I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów. -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. http://www.avast.com 13 |
Data: Marzec 20 2015 23:27:51 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu |
I dalej to nie jest temat, który obchodzi użytkowników nowych samochodów. Sorry, ja się boje takich cudów. Panewka to ma być panewka, a nie jakies gówno.... -- Pozdrawiam Endriu 14 |
Data: Marzec 21 2015 00:54:19 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Marek | On Fri, 20 Mar 2015 23:27:51 +0100, "Endriu" wrote: Sorry, ja siÄ boje takich cudów. Panewka to ma byÄ panewka, a niejakies gówno.... To ile zamietzasz jeździÄ nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien wytrzymaÄ każdy, później wynieniasz na nowszy. -- Marek 15 |
Data: Marzec 22 2015 22:36:11 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu | To ile zamietzasz jeździÄ nowym samochodem?? Do 100-150kkm powinien Wiesz swojego w/w golfiacza kupiłem w 2010 roku za 10k i zagazowanym zrobiłem 75k kilometrów w ciagu 5 lat. Wydaje mi sie, że mógłbym go teraz opchaÄ jeszcze spokojnie za 4-5k, czego chyba jednak na wszelki wypadek nie zrobie. A nie zrobie tego dlatego, że jak czytam opinie o tych np. nowych skodowskich benzyniakach np. TSI 1,2 - 1,4 z dwoma sprÄżarkami (pewnie w ogóle do gazu siÄ nie nadajÄ cych) http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,155749534,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html "[...] silnik kaszanka, po 80 tyĹ, przeskoczył łÄ Ĺcuch. Czyli problem napinacza. Przy 30 tyĹ. padła turbina . To wszystko w Leonie 1.2 TSI ,a jak kupowałem to zachwalali... że to Ĺwietny silnik. TurbinÄ po przebojach wymienili na gwarancji. Silnik niestety padł po gwarancji, prubowałem interweniowaÄ u producenta siilnika czyli właĹciciela marki Seat, VW. Napisałem im że produkujÄ buble, to po miesiÄ cu odpisali mi że VW nie jest producentem tego czegoĹ ;)). Kabaret za 4000 zł, tyle trzba zapłacic za remont. [...]". ..... czy jakiĹ innych wyżyłowanych 1,6 TDI: http://autokult.pl/9404,silnik-1-6-tdi-czym-sie-rozni-od-wiekszych-i-starszych-braci http://www.autocentrum.pl/forum/silniki-diesla/1-6-tdi-opinie-doswiadczenia-1999979712/ "[...]nie mniej jednak - 1.6TDI to jednorazowka bez mozliwosci (w wiekszosci przypadkow) dokonania remontu silnika - wynika to z konstrukcji tego silnika (ksiegowi wsadzili tam lapy [...]". ... to mnie po prostu krew zalewa. Wiesz nie sposób wywaliÄ 60k za auto i po piÄciu latach, tuż po upływie gwarancji zaczÄ Ä siÄ wku...wiac jak zacznÄ padaÄ te wszystkie "nowoczesnego" typu sprÄżarki i inne tego typu cuda na kiju. Nie wiem czy na wszelki wypadek oprócz tego nowego hipotetycznego samochodu dokupie sobie jeszcze silnik do tego mojego starego golfiacza: http://allegro.pl/silnik-a3-leon-i-bora-golf-iv-1-6-8v-100km-akl-i5167805000.html ....niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapÄ i pierdzielÄ za 2k PLN zapewnie sobie ĹwiÄty sposób na kolejne 20 lat mojego życia ..... -- Pozdrawiam Endriu 16 |
Data: Marzec 22 2015 22:42:25 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu | niech mój znajomy mechanior zrobi w na w nim kapÄ i pierdzielÄ za 2k PLN zapewnie sobie ĹwiÄty sposób na kolejne 20 lat mojego życia ..... ĹwiÄty spokój - miało byÄ sorka ... -- Pozdrawiam Endriu 17 |
Data: Marzec 22 2015 22:50:39 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu | A tu fajnie napisali: 18 |
Data: Marzec 21 2015 07:57:42 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Cavallino |
Od wyłączenia obaw jest gwarancja, a nie przepłacanie za niemiecki szajs, który ma dużą szansę zepsuć się jeszcze szybciej. -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. http://www.avast.com 19 |
Data: Marzec 20 2015 17:01:39 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: | http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamk%C3%B3w8221 Zamki panewkowe, nie majÄ na celu (jak siÄ szeroko sÄ dzi) http://download.ms-motor-service.com/ximages/ks_pi_0014_en_web.pdf It is often believed, incorrectly, that the lugs are there http://www.stealth316.com/misc/clevite-eng-bearing-fund-p4.pdf The lug is not intended to prevent bearing rotation. http://www.sylinderservice.no/last_ned/Teknisk_manual_lager.pdf Ensuring the correct positioning of the bearing in the housing 20 |
Data: Marzec 21 2015 08:11:59 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Pszemol | wrote in message http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamk%C3%B3w8221 Brawo. 21 |
Data: Marzec 22 2015 22:53:26 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu | Brawo. No brawo, brawo... W roli głównej stajnia Renault i jej panewki bez zamków.... http://forum.gazeta.pl/forum/w,20,150288513,150329256,Re_1_2_TSI_trwalosc_lancucha.html "[...] Przykładowo posiadam też renault scenic 1.9 DCi (120KM). Silnik ma fabrycznÄ wadÄ powodujÄ cÄ okrÄcenie siÄ panewek na korbowodzie - silnik po takiej akcji jest do wyrzucenia. Mnie trafiło to przy przebiegu 160 000km. Różnica jest taka, że problem jest znany - a renault akcji serwisowej na w/w wadÄ jednak nie ogłosiło, przez co musiałem wymieniaÄ silnik w kilkuletnim samochodzie...[...]. -- Pozdrawiam Endriu 22 |
Data: Marzec 23 2015 14:50:27 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: laisar | W dniu niedziela, 22 marca 2015 22:53:30 UTC+1 użytkownik Endriu napisał: > Brawo. Napiszę powoli, bo najwyraźniej powoli czytasz <; P r o b l e m e m t a m t y c h p a n e w e k N I E B Y Ł b r a k z a m k ó w. Faktyczną przyczyną obracania panewek było niewłaściwe smarowanie - z powodu źle zaprojektowanych kanałów olejowych w bloku silnika. Gdyby nawet tamte panewki miały zamki, to dalej by się okręcały, bo zamki nie mają tyle wytrzymałości, by powstrzymać obracanie panewek, jeśli wystąpią ku niemu warunki. (Z (nie)wiarą w naprawienie problemu nie zamierzam dyskutować - mamy w końcu wolność wyznania - ale czytam daćkowe fora polskie, rumuńskie, niemieckie, francuskie, holenderskie, węgierskie, hiszpańskie i angielskie i nigdy nie spotkałem się z doniesieniem o przekręconych panewkach). 23 |
Data: Marzec 23 2015 22:53:25 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Cavallino |
W dniu niedziela, 22 marca 2015 22:53:30 UTC+1 użytkownik Endriu napisał: Sugerujesz, że t e r a z już jest to poprawione? Kiedy taka zmiana w tym silniku miała miejsce? -- - Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. http://www.avast.com 24 |
Data: Marzec 23 2015 16:16:11 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: laisar | W dniu poniedziałek, 23 marca 2015 22:53:24 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał: Użytkownik "laisar" napisał w wiadomości grup Ok. roku 2004 - od 1.5 dCi II generacji ("K9K blok A", Euro 4). 25 |
Data: Marzec 23 2015 15:14:02 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: laisar | PS - Zastrzeżenie: nie bronię dCi, bo w ogóle jestem przeciwnikiem diesli w osobówkach - ale przy wszystkich ich rzeczywistych wadach tym bardziej bez sensu jest dokładanie im wymyślonych problemów. 26 |
Data: Marzec 21 2015 09:59:48 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: AL | On 2015-03-20 20:39, Endriu wrote: Ale to raczej nie dotyczy użytkowników nowych samochodów,
Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika - przyczyna panewki. 27 |
Data: Marzec 22 2015 18:59:52 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu |
Renault Megane 1.5dCi (105KM) - 42kkm - wymiana całego silnika - Pasowało by to jakoś udowodnić, żeby ni ebyło że kolega rzuca słowo na wiatr..... Jakieś zdjęcie rachunku albo cokolwiek .... -- Pozdrawiam Endriu 28 |
Data: Marzec 22 2015 23:25:37 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: AL | On 2015-03-22 18:59, Endriu wrote:
auto firmowe - mamy takie trzy (aaa przepraszam, jedno sie skasowało i więc już tylko dwa) - co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz. Przekonasz sie (albo i nie) na wlasnej skorze. Albo wpisz sobie 'panewki i dCi' - pewnie wszystkie linki również kłamią bo nie ma rachunków za remont/wymianę silnika? oOdatkowo dCi chodza jak traktory (jak są zimne). Ekonomia i dynamika - akceptowalne. Prywatnie takiego auta (z tym silnikime) bym nie kupil. 29 |
Data: Marzec 23 2015 15:40:11 | Temat: Re: Dylemat. Nowe auto do 50k. | Autor: Endriu |
- co mam Ci udowadniac? - nie chcesz wierzyc - to nie wierz. Z tymi panewkami bez zamków to jak z pancerną brozą łamiącą skrzydło odrzutowca ..... Wiesz może mi szef serwisu wraz kosulatantami, prezesami Renault i Bóg wie z kim jeszcze mówić, że problem mają za sobą, a ja im i tak nie uwierze i będę to gówno omijał z daleka. -- Pozdrawiam Endriu |