Grupy dyskusyjne   »   MaÅ‚y, dociążony SUV - jak siÄ™ prow

Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prow



1 Data: Czerwiec 21 2017 11:19:05
Temat: Ma³y, doci±¿ony SUV - jak siê prowadzi
Autor: Maciek 


Po wielu latach jazdy osobówkami i vanami przyszed³ czas na d³u¿szy wyjazd
SUV-em. Jestem trochê zawiedziony, bo niewielka Kia Sportage z ³adunkiem
300 kg osób i baga¿u prowadzi sie w zakrêtach po prostu fatalnie - zdarzy³o
mi siê np. nie zmie¶ciæ na pasie na ³uku, gdzie starym fordem mia³bym ze 20
km/h zapasu.
Na dodatek tylne zawieszenie potrafi dobiæ do koñca na wiêkszej muldzie,
choæ na postoju nie widaæ, ¿eby samochód "przysiad³".

Czy ten typ tak po prostu ma?

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl



2 Data: Czerwiec 21 2017 12:57:45
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prow
Autor: elmer radi radisson 

On 2017-06-21 11:19, Maciek wrote:


Po wielu latach jazdy osobówkami i vanami przyszed³ czas na d³u¿szy wyjazd
SUV-em. Jestem trochê zawiedziony, bo niewielka Kia Sportage z ³adunkiem
300 kg osób i baga¿u prowadzi sie w zakrêtach po prostu fatalnie - zdarzy³o
mi siê np. nie zmie¶ciæ na pasie na ³uku, gdzie starym fordem mia³bym ze 20
km/h zapasu.

Wez poprawke na wyzszy srodek ciezkosci.




--

memento lorem ipsum

3 Data: Czerwiec 21 2017 14:02:50
Temat: Re: Ma³y, doci±¿ony SUV - jak siê prowadzi
Autor: Maciek 

Dnia Wed, 21 Jun 2017 12:57:45 +0200, elmer radi radisson napisa³(a):

Wez poprawke na wyzszy srodek ciezkosci.

Ale ¿eby a¿ tak?
w wysokiem vanie z resorem z ty³u nie ma tego efektu. On po dorypaniu maks.
obci±¿enia je¼dzi lepiej ni¿ pusty.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

4 Data: Czerwiec 21 2017 02:50:30
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prowadzi
Autor: Bolko 

W dniu Å›roda, 21 czerwca 2017 11:18:49 UTC+2 u¿ytkownik dnapisa³:

Po wielu latach jazdy osobówkami i vanami przyszed³ czas na d³u¿szy wyjazd
SUV-em. Jestem trochÄ™ zawiedziony, bo niewielka Kia Sportage z ³adunkiem
300 kg osób i baga¿u prowadzi sie w zakrÄ™tach po prostu fatalnie - zdarzy³o

Juz chcia³em napisać o mercedesie ale przypomnia³em sobie 
test ³osia w mercu klasy A?
Wiec jeśli to nie jest merc z toną elektroniki czyli nie kosztuje
500 tys z³otych.
To sory ale fizyki nie oszukasz,
Mia³em okazje robić d³u¿sze trasy po autostradach Smaxami Cmaxami Zafirami
nawet L200 czy Ford Ranger mi sie trafi³.
 Mo¿e teoretycznie czuć siÄ™ bezpiecznie bo lepiej
takim rangerem zderzyć się z TIR-em.
Ale tak w ¿yciu to lepiej jechać zwyk³Ä… osobówkÄ….
Prawa fizyki = Å›rodek ciÄ™¿koÅ›ci

5 Data: Czerwiec 21 2017 17:33:49
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prowadzi
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2017 o 11:19 Maciek  pisze:


Po wielu latach jazdy osobówkami i vanami przyszed³ czas na d³u¿szy  wyjazd
SUV-em. Jestem trochÄ™ zawiedziony, bo niewielka Kia Sportage z ³adunkiem
300 kg osób i baga¿u prowadzi sie w zakrÄ™tach po prostu fatalnie -  zdarzy³o
mi siÄ™ np. nie zmieÅ›cić na pasie na ³uku, gdzie starym fordem mia³bym ze  20
km/h zapasu.
Na dodatek tylne zawieszenie potrafi dobić do końca na większej muldzie,
choć na postoju nie widać, ¿eby samochód "przysiad³".


Mam 3 letniÄ… sportage - faktycznie przy prÄ™dkoÅ›ciach autostradowych jest  trochÄ™ "nerwowa". Trzeba w niej nauczyć siÄ™ trzymać kierownicÄ™ (im lu¼niej  tym lepiej). Ale efekty takie jak u Ciebie nie wystÄ™pujÄ…. Mo¿e amorki  s³abe? - lub zwyczajne luzy w zawieszeniu?
Inna sprawa, ¿e w swojej sportage nie dam rady zrobić 1000km "na raz". To  nie jest d³ugodystansowiec. Zawieszenie, fotele, ergonomia kabiny sprawia,  ¿e d³ugie trasy sÄ… w niej mÄ™czÄ…ce.

Dla porównania ostatnie 2000 km zrobi³em Sorento (starszy brat Sportage) -  jest wy¿szy ale idzie jak po sznurku. Im szybciej jadÄ™ tym stabilniej siÄ™  zachowuje. WiÄ™kszy rozstaw osi i wiÄ™ksza szerokoæ robi swoje.

TG

6 Data: Czerwiec 21 2017 17:47:51
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prow
Autor: Cavallino 

W dniu 21-06-2017 o 17:33, Tomasz Gorbaczuk pisze:

Inna sprawa, ¿e w swojej sportage nie dam rady zrobić 1000km "na raz". To nie jest d³ugodystansowiec. Zawieszenie, fotele, ergonomia kabiny sprawia, ¿e d³ugie trasy sÄ… w niej mÄ™czÄ…ce.

Zale¿y do czego porównujesz.
Jutro zrobiÄ™ ponad 800 km to Ci powiem, ale zak³adam ¿e i tak bÄ™dzie du¿o lepiej ni¿ by³o poprzednio w Dusterze. ;-)

7 Data: Czerwiec 21 2017 18:18:14
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prowadzi
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino  pisze:

Zale¿y do czego porównujesz.
Jutro zrobiÄ™ ponad 800 km to Ci powiem, ale zak³adam ¿e i tak bÄ™dzie  du¿o lepiej ni¿ by³o poprzednio w Dusterze. ;-)

To na pewno, bÄ™dziesz mia³ pewnie sporo ciszej.
W sportage ciÄ™¿ko mi znale¼Ä‡ wygodnÄ… pozycjÄ™ za kierownicÄ… dodatkowo nie  mam co zrobić z lewÄ… rÄ™kÄ….
S³abszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, ¿e trzeba sporo wachlować biegami  na trasie.
Zawieszenie bardziej "podskakuje" ni¿ p³ynie. To wszystko powoduje, ¿e  du¿o wygodniej na d³ugie trasy je¼dzi³o mi siÄ™ citroenem C4GP.

TG

8 Data: Czerwiec 21 2017 20:49:42
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prow
Autor: Grzegorz Tomczyk 

W dniu 21.06.2017 o 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:

S³abszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, ¿e trzeba sporo wachlować biegami na trasie.

Dlatego wspó³czujÄ™ posiadaczom "manuali". :]

--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk

9 Data: Czerwiec 21 2017 20:56:17
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prowadzi
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2017 o 20:49 Grzegorz Tomczyk  pisze:

W dniu 21.06.2017 o 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
S³abszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, ¿e trzeba sporo wachlować  biegami na trasie.

Dlatego wspó³czujÄ™ posiadaczom "manuali". :]


Ja te¿ :-) sportage to by³ wypadek przy pracy, dosta³em dobry rabat i  grzechem by³oby nie skorzystać. Nigdy wiÄ™cej "wajchy".


TG

10 Data: Czerwiec 21 2017 21:30:26
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prowadzi
Autor: Maciek 

Dnia Wed, 21 Jun 2017 20:56:17 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa³(a):

Ja te¿ :-) sportage to by³ wypadek przy pracy, dosta³em dobry rabat i 
grzechem by³oby nie skorzystaæ. Nigdy wiêcej "wajchy".

Zgadzam siê, bo w drugim aucie mam automat (i porz±dny kawa³ek benzynowego
silnika). Jednak sportage'em  z automatem te¿ je¼dzi³em i to jest wg mnie
nieporozumienie. G³o¶my mu³.
Mo¿e gen. III jest pod tym wzglêdem lepsza.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

11 Data: Czerwiec 21 2017 22:46:58
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prow
Autor: m4rkiz 

On 2017-06-21 20:49, Grzegorz Tomczyk wrote:

S³abszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, ¿e trzeba sporo wachlować
biegami na trasie.
Dlatego wspó³czujÄ™ posiadaczom "manuali". :]

moze jestem niereformowalny ale ja tam wole - jak jade dalej niz po bulki to lubie sobie pomachac troche nawet w automatach :D

12 Data: Czerwiec 21 2017 23:04:32
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prow
Autor: Cavallino 

W dniu 21-06-2017 o 18:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino  pisze:

Zale¿y do czego porównujesz.
Jutro zrobiÄ™ ponad 800 km to Ci powiem, ale zak³adam ¿e i tak bÄ™dzie du¿o lepiej ni¿ by³o poprzednio w Dusterze. ;-)

To na pewno, bÄ™dziesz mia³ pewnie sporo ciszej.
W sportage ciÄ™¿ko mi znale¼Ä‡ wygodnÄ… pozycjÄ™ za kierownicÄ… dodatkowo nie mam co zrobić z lewÄ… rÄ™kÄ….

Tak, coÅ› w tym jest.
TrochÄ™ za wysoko ta szyba.

A kierÄ™ muszÄ™ opuszczać ni¿ej ni¿ zazwyczaj, ale przy max podniesieniu fotela da siÄ™ trzymać jÄ… w miarÄ™ wygodnie chocia¿ jednÄ… odpartÄ… rÄ™kÄ….


S³abszy silnik (1,7crdi 115KM) powoduje, ¿e trzeba sporo wachlować biegami na trasie.

Eeee tam, z tych 800 wiÄ™kszoæ to bÄ™dÄ… autostrady na których zapiÄ™tej 6 nie trzeba co chwilÄ™ zmieniać.

13 Data: Czerwiec 26 2017 18:57:38
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prowadzi
Autor: Tomasz Gorbaczuk 

W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino  pisze:


Jutro zrobiÄ™ ponad 800 km to Ci powiem, ale zak³adam ¿e i tak bÄ™dzie  du¿o lepiej ni¿ by³o poprzednio w Dusterze. ;-)

I jak wra¿enia z trasy? - da³a radÄ™?

TG

14 Data: Czerwiec 26 2017 22:40:16
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prow
Autor: Cavallino 

W dniu 26-06-2017 o 18:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:

W dniu .06.2017 o 17:47 Cavallino  pisze:


Jutro zrobiÄ™ ponad 800 km to Ci powiem, ale zak³adam ¿e i tak bÄ™dzie du¿o lepiej ni¿ by³o poprzednio w Dusterze. ;-)

I jak wra¿enia z trasy? - da³a radÄ™?

Da³a, bez problemu.

15 Data: Czerwiec 21 2017 19:39:59
Temat: Re: Ma³y, dociÄ…¿ony SUV - jak siÄ™ prowadzi
Autor: Maciek 

Dnia Wed, 21 Jun 2017 17:33:49 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisa³(a):

Ale efekty takie jak u Ciebie nie wystêpuj±. Mo¿e amorki 
s³abe? - lub zwyczajne luzy w zawieszeniu?

Raczej nie, jestem ¶wie¿o po przegl±dzie, amortyzatory wysz³y chyba po 75%,
reszta OK.
Ja mam poprzedni± generacjê, ale osi±gi zdaje sie zbli¿one, tyle ¿e u
ciebnie maks. moment zaczyna siê sporo ni¿ej - u mnie trzeba podkrêciæ do
2000 obr./min. I brak 6. biegu. Zdecydowanie nie jest to zwierzê
autostradowe.


--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Re: Mały, dociążony SUV - jak się prow



Grupy dyskusyjne