Witam,
Mam następujący problem w Matizie. Silnik ciężko odpala - czasami trzeba kilka sekund kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył. Czasami podczas kręcenia słychać też jakiś stuk. Jak już odpali to chodzi na bardzo niskich obrotach - ledwo co klekocze. Zdarza się też, że odpali i chodzi normalnie. Wtedy słychać jakby świst powietrza gdzieś z okolic pokrywy zaworów. Po wyłączeniu zapłonu, gdy silnik wykonuje ostatni ruch przed zatrzymaniem też słychać wyraźnie odgłos zasysanego lub rozprężanego powietrza. Zauważyłem też, że czasami po przekręceniu kluczyka w stacyjne nie pali się kontrolka oleju.
Może miał ktoś podobny przypadek, lub ma pomysł o co chodzi?
Pozdrawiam
2 |
Data: Listopad 26 2009 21:31:33 |
Temat: Re: Matiz - dziwne zachowanie silnika. |
Autor: Tomasz Pyra |
max441 pisze:
Witam,
Mam następujący problem w Matizie. Silnik ciężko odpala - czasami trzeba kilka sekund kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył. Czasami podczas kręcenia słychać też jakiś stuk. Jak już odpali to chodzi na bardzo niskich obrotach - ledwo co klekocze. Zdarza się też, że odpali i chodzi normalnie. Wtedy słychać jakby świst powietrza gdzieś z okolic pokrywy zaworów. Po wyłączeniu zapłonu, gdy silnik wykonuje ostatni ruch przed zatrzymaniem też słychać wyraźnie odgłos zasysanego lub rozprężanego powietrza. Zauważyłem też, że czasami po przekręceniu kluczyka w stacyjne nie pali się kontrolka oleju.
Może miał ktoś podobny przypadek, lub ma pomysł o co chodzi?
A cylindry chodzą wszystkie?
Bo tam AFAIR są trzy i jak jeden nie chodzi to on taki będzie ledwo żywy.
Syczy? Może świeca się rozleciała/wykręciła?
3 |
Data: Listopad 26 2009 21:55:15 | Temat: Re: Matiz - dziwne zachowanie silnika. | Autor: max441 |
Użytkownik Tomasz Pyra napisał:
max441 pisze:
Witam,
Mam następujący problem w Matizie. Silnik ciężko odpala - czasami trzeba kilka sekund kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył. Czasami podczas kręcenia słychać też jakiś stuk. Jak już odpali to chodzi na bardzo niskich obrotach - ledwo co klekocze. Zdarza się też, że odpali i chodzi normalnie. Wtedy słychać jakby świst powietrza gdzieś z okolic pokrywy zaworów. Po wyłączeniu zapłonu, gdy silnik wykonuje ostatni ruch przed zatrzymaniem też słychać wyraźnie odgłos zasysanego lub rozprężanego powietrza. Zauważyłem też, że czasami po przekręceniu kluczyka w stacyjne nie pali się kontrolka oleju.
Może miał ktoś podobny przypadek, lub ma pomysł o co chodzi?
A cylindry chodzą wszystkie?
Bo tam AFAIR są trzy i jak jeden nie chodzi to on taki będzie ledwo żywy.
A jak to jednoznacznie ocenić?
Syczy? Może świeca się rozleciała/wykręciła?
Świece sprawdzałem tzn. dokręciłem bez wyciągnięcia.
A może być coś nie tak z zaworami?
4 |
Data: Listopad 26 2009 22:03:43 | Temat: Re: Matiz - dziwne zachowanie silnika. | Autor: Tomasz Pyra |
max441 pisze:
A cylindry chodzą wszystkie?
Bo tam AFAIR są trzy i jak jeden nie chodzi to on taki będzie ledwo żywy.
A jak to jednoznacznie ocenić?
Zdejmując przewód WN z każdej świecy po kolei na pracującym silniku (uważając żeby Cię nie pokopało).
Jeżeli zdejmiesz przewód z pracującego cylindra to silnik albo zgaśnie, albo wyraźnie zacznie się krztusić.
Jak zdejmiesz z niepracującego, to nic się nie stanie.
Syczy? Może świeca się rozleciała/wykręciła?
Świece sprawdzałem tzn. dokręciłem bez wyciągnięcia.
A może być coś nie tak z zaworami?
W sumie to wszystko może być.
Można to sprawdzić badając kompresję.
5 |
Data: Listopad 26 2009 22:07:50 | Temat: Re: Matiz - dziwne zachowanie silnika. | Autor: Karolek |
max441 pisze:
Witam,
Mam następujący problem w Matizie. Silnik ciężko odpala - czasami trzeba kilka sekund kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył. Czasami podczas kręcenia słychać też jakiś stuk. Jak już odpali to chodzi na bardzo niskich obrotach - ledwo co klekocze. Zdarza się też, że odpali i chodzi normalnie. Wtedy słychać jakby świst powietrza gdzieś z okolic pokrywy zaworów. Po wyłączeniu zapłonu, gdy silnik wykonuje ostatni ruch przed zatrzymaniem też słychać wyraźnie odgłos zasysanego lub rozprężanego powietrza. Zauważyłem też, że czasami po przekręceniu kluczyka w stacyjne nie pali się kontrolka oleju.
Może miał ktoś podobny przypadek, lub ma pomysł o co chodzi?
Moze padla uszczelka pod glowica.
--
Karolek
6 |
Data: Listopad 27 2009 14:26:10 | Temat: Re: Matiz - dziwne zachowanie silnika. | Autor: krzysiek82 |
max441 pisze:
Może miał ktoś podobny przypadek, lub ma pomysł o co chodzi?
Pozdrawiam
1.sprawdzamy świece i kable WN
2.sprawdzamy szczelność dolotu
3.sprawdzamy kompresję
--
krzysiek82
7 |
Data: Listopad 30 2009 14:59:19 | Temat: Re: Matiz - dziwne zachowanie silnika. | Autor: Wojtekk |
Użytkownik "max441" napisał w wiadomości
Witam,
Mam następujący problem w Matizie. Silnik ciężko odpala - czasami trzeba kilka sekund kręcić rozrusznikiem żeby zaskoczył. Czasami podczas kręcenia słychać też jakiś stuk. Jak już odpali to chodzi na bardzo niskich obrotach - ledwo co klekocze. Zdarza się też, że odpali i chodzi normalnie. Wtedy słychać jakby świst powietrza gdzieś z okolic pokrywy zaworów. Po wyłączeniu zapłonu, gdy silnik wykonuje ostatni ruch przed zatrzymaniem też słychać wyraźnie odgłos zasysanego lub rozprężanego powietrza. Zauważyłem też, że czasami po przekręceniu kluczyka w stacyjne nie pali się kontrolka oleju.
Może miał ktoś podobny przypadek, lub ma pomysł o co chodzi?
Syczący odgłos z silnika Matiza to chyba nic nadzwyczajnego. W Maizie mojej żony odkąd pamiętam to zawsze syczało po otwarciu maski. Różne rzeczy były w silniku naprawiane i wymieniane, ale syczenie nigdy nie wzbudziło zaniepokojenia mechaników.
Na nierówną pracę silnika (podobne objawy jak napisałeś) pomogła regulacja zaworów. W Matizie trzeba to robić co jakiś czas.
Pozdrawiam
Wojtek
| | | | | |