Witam.
Jest sobie Megane I (w zasadzie 1,5) rocznik 1999, przebieg 175.000,
silnik 1.4 16V.
Sytuację opisuję tak, jak to słyszałem, tak więc nie wykluczam
drobnych nieścisłości.
Podczas ruszania Megane mocno szarpnęła i zgasła. Po ponownym
uruchomieniu silnik "dziwnie pracował" (niestety nie wiem co to znaczy
dziwnie), brakowało mu mocy. Osoba która samochód prowadziła
zdecydowała że dojedzie tak do domu - jakieś 500m. W domu okazało się
że rozgrzały się blachy po bokach maski. Trzeba zauważyć że nie paliły
się żadne niemiłe kontrolki.
Moje pytanie jest oczywiste - co to mogło być, jak najtaniej to
naprawić i ile to może w przybliżeniu kosztować?
2 |
Data: Listopad 10 2007 18:40:12 |
Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje |
Autor: R. |
Aclan napisał(a):
Jest sobie Megane I (w zasadzie 1,5) rocznik 1999, przebieg 175.000,
silnik 1.4 16V.
Sytuację opisuję tak, jak to słyszałem, tak więc nie wykluczam
drobnych nieścisłości.
Podczas ruszania Megane mocno szarpnęła i zgasła. Po ponownym
uruchomieniu silnik "dziwnie pracował" (niestety nie wiem co to znaczy
dziwnie), brakowało mu mocy. Osoba która samochód prowadziła
zdecydowała że dojedzie tak do domu - jakieś 500m. W domu okazało się
że rozgrzały się blachy po bokach maski. Trzeba zauważyć że nie paliły
się żadne niemiłe kontrolki.
Moje pytanie jest oczywiste - co to mogło być, jak najtaniej to
naprawić i ile to może w przybliżeniu kosztować?
Fajnie by bylo gdybys podal troche wiecej informacji bo zgubilem gdzies numer do semiry ;-)
--
____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<<
| . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com
|_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V PMS EDT >>> http://tnij.com/M323F
PMS+ PJ- S++ p M+ W P+ P:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T++ W- CB
3 |
Data: Listopad 10 2007 10:08:08 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: Aclan |
On 10 Lis, 18:40, "R." wrote:
Fajnie by bylo gdybys podal troche wiecej informacji bo zgubilem gdzies
numer do semiry ;-)
Problem jest, że napisałem wszystko co wiem :)
Powiedz co jeszcze chciałbyś wiedzieć - zapytam się bezpośredniego
świadka i napiszę.
4 |
Data: Listopad 10 2007 20:11:25 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: Rafał "SP" Gil |
Aclan pisze:
Problem jest, że napisałem wszystko co wiem :)
Powiedz co jeszcze chciałbyś wiedzieć - zapytam się bezpośredniego
świadka i napiszę.
O benzyniakach wiem zero. Ale jeśli tu uturbiony benzyniak, to w oparciu o doświadczenia z TD to pingł przewód powietrzny z turbo.
--
Rafał "SP" Gil
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008
5 |
Data: Listopad 10 2007 20:14:12 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: Grejon |
Rafał "SP" Gil pisze:
O benzyniakach wiem zero. Ale jeśli tu uturbiony benzyniak, to w oparciu o doświadczenia z TD to pingł przewód powietrzny z turbo.
Raczej nie.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
http://www.fitness4you.pl - wszystko dla aktywnych
6 |
Data: Listopad 10 2007 20:18:04 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: Marcin Barłowski |
Rafał "SP" Gil pisze:
Aclan pisze:
Problem jest, że napisałem wszystko co wiem :)
Powiedz co jeszcze chciałbyś wiedzieć - zapytam się bezpośredniego
świadka i napiszę.
O benzyniakach wiem zero. Ale jeśli tu uturbiony benzyniak, to w oparciu o doświadczenia z TD to pingł przewód powietrzny z turbo.
A może na 3 takty jedzie?
7 |
Data: Listopad 10 2007 20:27:21 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: gobo |
Hmm, mi to wyglada na to przestawiony o zabek rozrzad...
Piotr
8 |
Data: Listopad 10 2007 21:22:29 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: darnok |
In *Aclan*
wrote:
Jest sobie Megane I (w zasadzie 1,5) rocznik 1999, przebieg 175.000,
silnik 1.4 16V.
W zasadzie to on napewno jest 1398cm3 wiec nijak 1,5.
Sytuację opisuję tak, jak to słyszałem, tak więc nie wykluczam
drobnych nieścisłości.
Podczas ruszania Megane mocno szarpnęła i zgasła. Po ponownym
uruchomieniu silnik "dziwnie pracował" (niestety nie wiem co to znaczy
dziwnie), brakowało mu mocy. Osoba która samochód prowadziła
zdecydowała że dojedzie tak do domu - jakieś 500m. W domu okazało się
że rozgrzały się blachy po bokach maski. Trzeba zauważyć że nie paliły
się żadne niemiłe kontrolki.
Moje pytanie jest oczywiste - co to mogło być, jak najtaniej to
naprawić i ile to może w przybliżeniu kosztować?
Jesli to wersja drozsza usterki to padla cewka, jedna z czterech. Wtedy od ok 150zl do 380zl (w serwisie) za jedna. Wymiana jest prosta 1 srubka i 1 kostka. Opis co i jak na www.klubrenault.pl
Kupowac nowa najlepiej Denso albo Beru. Padl zapewne SAGEM.
Jesli to cewka, to z czasem padna powoli i pozostale. Ten typ tak ma.
I ja obstawiam ze to to, skoro dalo sie dojechac, silnikiem szarpalo (bo pracowal na 3 garach, z 4 czasami dzialajcym) i mial malo mocy.
Mniejsze prawdopodobienstwo ze to: Czujnik polozenia walu.
Znajduje sie na polaczeniu skrzyni i silnika nad taka dziurą, nad kołem zamachowym z zębatką.
Po pierwsze odpiąc kostke, i dobrze oczyscic.
Mozna tez przemierzyc, sprawny ma chyba ok 230-250 Ohm (ale to pisze z pamieci).
Nowy kosztuje okolo 100zl. Wymiana prosta - 2 srubki odkrecic i 1 kostke rozlaczyc.
Tutaj objawem jest ze nie mozna samochodu odpalic a jak sie odpali to potrafi szarpac i zgasnac. Ale ja mialem tez tak ze tracil moc i ledwie sie do zatoki postojowej dotoczylem. Wtedy poprawilem kostke reka i do dzis dziala okej (pozniej jeszcze KONTAKTEM oczywscielem cala).
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
9 |
Data: Listopad 10 2007 21:45:14 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak |
Użytkownik "darnok" napisał w
wiadomości
In *Aclan*
wrote:
Jest sobie Megane I (w zasadzie 1,5) rocznik 1999, przebieg 175.000,
silnik 1.4 16V.
W zasadzie to on napewno jest 1398cm3 wiec nijak 1,5.
Jemu chodziło o to, że to nie Megane I tylko Megane I i 1/2 czyli jedynka po liftingu. :)
Pozdrawiam
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl
10 |
Data: Listopad 10 2007 15:19:10 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: Aclan |
On 10 Lis, 21:22, "darnok" <darnok-
wrote:
Jesli to wersja drozsza usterki to padla cewka, jedna z czterech. Wtedy od
ok 150zl do 380zl (w serwisie) za jedna. Wymiana jest prosta 1 srubka i 1
kostka. Opis co i jak nawww.klubrenault.pl
Kupowac nowa najlepiej Denso albo Beru. Padl zapewne SAGEM.
Jesli to cewka, to z czasem padna powoli i pozostale. Ten typ tak ma.
I ja obstawiam ze to to, skoro dalo sie dojechac, silnikiem szarpalo (bo
pracowal na 3 garach, z 4 czasami dzialajcym) i mial malo mocy.
Przeczytałem, rzeczywiście to może być to, ale czy w takim wypadku nie
powinny się zapalać jakieś kontrolki na desce rozdzielczej? Ani
kontrolka "serv", ani żaden piktogram się nie zapala.
11 |
Data: Listopad 11 2007 18:46:45 | Temat: Re: Megane I '99 - Coś szarpnęło, teraz brak mocy, dziwnie pracuje | Autor: darnok |
In *Aclan*
wrote:
On 10 Lis, 21:22, "darnok" <darnok-
wrote:
Jesli to wersja drozsza usterki to padla cewka, jedna z czterech.
Wtedy od ok 150zl do 380zl (w serwisie) za jedna. Wymiana jest
prosta 1 srubka i 1 kostka. Opis co i jak nawww.klubrenault.pl
Kupowac nowa najlepiej Denso albo Beru. Padl zapewne SAGEM.
Jesli to cewka, to z czasem padna powoli i pozostale. Ten typ tak ma.
I ja obstawiam ze to to, skoro dalo sie dojechac, silnikiem szarpalo
(bo pracowal na 3 garach, z 4 czasami dzialajcym) i mial malo mocy.
Przeczytałem, rzeczywiście to może być to, ale czy w takim wypadku nie
powinny się zapalać jakieś kontrolki na desce rozdzielczej? Ani
kontrolka "serv", ani żaden piktogram się nie zapala.
Nie musza sie zapalic. Mi jak cewka przerywala to sie nie zapalilo.
Jest tam opis jak ustalic czy to wina cewki, odkrecic wszystkie i po kolei kazda troche wyciagac. Ta na ktora auto nie zareaguje jest podejrzana.
--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."
| | | | | | | | | |