Grupy dyskusyjne   »   Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?

Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?



1 Data: Kwiecien 21 2011 16:37:35
Temat: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: Sam Losco 

Witam Szanown± Grupê,

Mam Hondê CBR600F4 - gdy skoñczy³y mi siê w niej gumy(Road Attack) za³o¿y³em
u¿ywan± torówkê Battlax BT-002R i pokocha³em j± :) Do¶æ mocno chwalony Road
Attack ³apa³ co jaki¶ czas u¶lizgi, zw³aszcza jak by³ nienagrzany. Odk±d
za³o¿y³em BT-002R nigdy nie mia³em ¿adnego u¶lizgu, a przejecha³em na niej
ju¿ z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa³em jej w ch³odniejsze dni, a
poczyta³em ¿e torówki mog± byæ zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma mo¿e trzymaæ o wiele gorzej ni¿
normalna szosówka. By³bym wdziêczny za spostrze¿enia osób, które lataj±
d³u¿ej ni¿ Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorê PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam siê ¿e i tak nie bêd± w stanie siê zbli¿yæ do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Pozdrawiam :)



2 Data: Kwiecien 21 2011 17:06:39
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: KJ Si³a S³ów 

W dniu 2011-04-21 16:37, Sam Losco pisze:

 By³bym wdziêczny za spostrze¿enia osób, które lataj±
d³u¿ej ni¿ Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?

A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos  dokladniej?

Na wprost to zarowno hamowania jak i przyczepnosci na mokrym bylo duzo, moze nie na stoppie (albo trza wieksze jaja niz moje) i zadziwiajaco dobrze jak na sladowy bieznik potrafia wypierac wode na boki przodem.

Za to jak raz chcialem od potorowej gumy na zimno ladnego zlozenia na rondku.
Riposta byla krotka: pierdole nie robie !

I nie zrobila.
:-)

Teraz mam metz racetek i nauczony poprzednim doswiadczeniem  staram sie trzymac zasady:

"nagrzej i nakurwiaj!"

:-)

KJ

3 Data: Kwiecien 22 2011 07:23:44
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: AZ 

On 2011-04-21, KJ Si³a S³ów  wrote:


A zebym to ja pamietal na 100% ale to chyba wtedy Bridgestony byly i
nawet 002 albo 003? I chyba R bo to z MPP byly.
AZ pamietasz cos  dokladniej?

Ja mialem Racetek K1 od Cie.

--
Artur
ZZR 1200

4 Data: Kwiecien 21 2011 22:15:01
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: kakmar 

Dnia 21.04.2011 Sam Losco  napisa³/a:

Witam Szanown± Grupê,

Mam Hondê CBR600F4 - gdy skoñczy³y mi siê w niej gumy(Road Attack) za³o¿y³em
u¿ywan± torówkê Battlax BT-002R i pokocha³em j± :) Do¶æ mocno chwalony Road
Attack ³apa³ co jaki¶ czas u¶lizgi, zw³aszcza jak by³ nienagrzany. Odk±d
za³o¿y³em BT-002R nigdy nie mia³em ¿adnego u¶lizgu, a przejecha³em na niej
ju¿ z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa³em jej w ch³odniejsze dni, a
poczyta³em ¿e torówki mog± byæ zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma mo¿e trzymaæ o wiele gorzej ni¿
normalna szosówka. By³bym wdziêczny za spostrze¿enia osób, które lataj±
d³u¿ej ni¿ Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorê PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam siê ¿e i tak nie bêd± w stanie siê zbli¿yæ do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Pozdrawiam :)


Ale to Ty wiesz do czego g³ównie u¿ywasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz za³o¿y³em u¿ywane "potorówki" i wiÄ™cej tego nie zrobiÄ™. Raz ¿e wymagajÄ…
odpowiednich warunków do pracy, a tych w codziennym u¿yciu nie jestem w stanie
im zapewnić, dwa ¿e sÄ… ju¿ zu¿yte w miejscach w których czasem chcia³bym z opon
korzystać.
Jak dla manie, do codziennych dojazdów i okazjonalnego polatania w kó³ko,
(i to w bardzo prowizorycznych warunkach) najlepsze sÄ… opony drogowe,
pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;).
Inna sprawa ¿e czÄ™sto opony "po torowe" u nas, to zwyk³e opony drogowe z
homologacjÄ… na drogÄ™, pozycjonowane przez producentów jako sportowe ;)

A skoro pytasz o Micha³y na f4 to masz :
Power race ty³, dojecha³ do bia³ego ;) na przedniej pod koniec bie¿nika pojawi³
siÄ™ bÄ…bel, chyba pÄ™k³ kord. Pilot power ty³, z³apa³ wkrÄ™t pod koniec bie¿nika,
(dok³adnie tak samo zrobi³o Pirelli diablo) mo¿e to zwyk³y przypadek.
Przód w podobnym stanie rozlaz³ siÄ™. Po ca³kiem zacnym przebiegu i kolejnym
"ganianiu w kó³ko" sta³o siÄ™ coÅ› bardzo dziwnego, ca³a opona zmieni³a
kszta³t/profil, by³a taka bardziej w prawo ni¿ w lewo, bardzo dziwnie siÄ™
je¼dzi³o. Niedawno dowidzia³em siÄ™ tutaj ¿e by³a zwalona seria.
PP2ct nie dane mi by³o dojechać do koÅ„ca. Ale przez ~6kkm sprawowa³y siÄ™ ca³kiem
zacnie. Tyle ¿e do codziennych dojazdów i okazjonalnego ganiania w³aÅ›nie.

--
kakmaratgmaildotcom

5 Data: Kwiecien 22 2011 00:32:33
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana t orówka?
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

W dniu 2011-04-22 00:15, kakmar pisze:


Ale to Ty wiesz do czego g³ównie u¿ywasz motocykla i czego oczekujesz od opon.
Ja raz za³o¿y³em u¿ywane "potorówki" i wiÄ™cej tego nie zrobiÄ™.

Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych modeli opon.
> Pilot power ty³, z³apa³ wkrÄ™t pod koniec bie¿nika,
(dok³adnie tak samo zrobi³o Pirelli diablo) mo¿e to zwyk³y przypadek.

jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

KJ

6 Data: Kwiecien 21 2011 23:28:26
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: kakmar 

Dnia 21.04.2011 KJ Si³a S³ów  napisa³/a:


Ale opony potorowe np. na sezon 2009 a na sezon 2010 to zupelnie inne
opony. Valdi mowil ze na poczatku ktoregos sezonu wszyscy poprawili
czasy na okrazenie o 1,5 sekundy na Poznaniu tylko za sprawa nowych
modeli opon.

OK, ale na slickach? Takich nie na drogÄ™? Ja to siÄ™ nie znam bo nigdy
nie lata³em profesjonalnie po prawdziwym torze.

jak zostaje cienka warstwa bieznika to guma zamist odbic gwozdzia go
lapie, tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

No coÅ› w tym jest, mam niewielkie doÅ›wiadczenie, ale na 6 kompletów + 2
tylne, 3 razy z³apa³em flaka z ty³u z czego raz siÄ™ nadawa³o do ³atania.
2 razy i tak mia³em ju¿ nowe opony na wymianÄ™, raz by³o z mm. nad
znacznikiem i zamawia³em dopiero jak z³apa³em gumÄ™, a i tak dojecha³em z
³atÄ… do prawie slicka.

--
kakmaratgmaildotcom

7 Data: Kwiecien 21 2011 22:29:23
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: Tytus 

Siemka

*** KJ Si³a S³ów
tak se mysle po fakcie ze wiele osob z koncowka bieznika lapie
 gwozdzia a ci z nowymi oponami jakos mniej.

Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia tak ze sie kolo zablokowalo o blotnik...
Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych

T

8 Data: Kwiecien 22 2011 08:06:48
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana tor ówka?
Autor: juhass 

W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:

Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych

T

Kolega to na KHI jezdzi??
:)


--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia

9 Data: Kwiecien 22 2011 07:22:20
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: AZ 

On 2011-04-22, juhass  wrote:

Na szczescie mam kolege co oprocz zapasowych panewek, lancuchow
rozrzadu i zebatek wozi w motocyklu rowniez zestaw do naprawy opon
bezdetkowych


Kolega to na KHI jezdzi??
:)

Sie wszyscy przyjebaliscie, ale odkad woze ten zestaw ani razy nie
zlapalem gumy.

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Kwiecien 22 2011 09:32:19
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana tor ówka?
Autor: KJ SiÅ‚a Słów 

W dniu 2011-04-22 07:29, Tytus pisze:

Wydrukuje i pokaze mojej oponie bo yebana pomimo ze ma 4 mm bieznika
to zlapala 6 calowego gozdzia

Jak zrobia gume odporna na 6-calowe gwozdzie to ci kupie taki komplecik na urodziny, a teraz to sie ciesz ze Ci jeszcze felgi nie przebil :-)

KJ

11 Data: Kwiecien 22 2011 06:24:55
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Thu, 21 Apr 2011 16:37:35 +0200) ktos podajacy sie za Sam Losco
wyklawiaturowal co nastepuje:

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa³em jej w ch³odniejsze dni, a
poczyta³em ¿e torówki mog± byæ zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma mo¿e trzymaæ o wiele gorzej ni¿
normalna szosówka. By³bym wdziêczny za spostrze¿enia osób, które lataj±
d³u¿ej ni¿ Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorê PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam siê ¿e i tak nie bêd± w stanie siê zbli¿yæ do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Na prawdziwych torowych nigdy nie jezdzilem, ale po roznych wynalazkach
zalozylem ostatnio komplet Michelin Pilot Power 2CT, poprawilem na nich
swoj czas w poznaniu o 5 sekund wzgledem zeszlego roku gdy jezdzilem na
komplecie ContiForce przod i BT014 tyl (chociaz to nie tylko zasluga opon
oczywiscie).

Sa to najlepsze opony jakie do tej pory mialem zalozone na motocyklu.

Ten komplet ma za soba jakies 500km po torze i ~1000km po ulicy, mysle ze
jeszcze zrobi jakies 200km po torze zanim sie skonczy tylna opona.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

12 Data: Kwiecien 22 2011 07:27:05
Temat: Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?
Autor: AZ 

On 2011-04-21, Sam Losco  wrote:


Mam Hondê CBR600F4 - gdy skoñczy³y mi siê w niej gumy(Road Attack) za³o¿y³em
u¿ywan± torówkê Battlax BT-002R i pokocha³em j± :) Do¶æ mocno chwalony Road
Attack ³apa³ co jaki¶ czas u¶lizgi, zw³aszcza jak by³ nienagrzany. Odk±d
za³o¿y³em BT-002R nigdy nie mia³em ¿adnego u¶lizgu, a przejecha³em na niej
ju¿ z 2000 km.

Me jednak teraz dylemat, bo nie testowa³em jej w ch³odniejsze dni, a
poczyta³em ¿e torówki mog± byæ zdradliwe na drodze - jak spadnie temperatura
to nagle z niesamowitej przyczepno¶ci guma mo¿e trzymaæ o wiele gorzej ni¿
normalna szosówka. By³bym wdziêczny za spostrze¿enia osób, które lataj±
d³u¿ej ni¿ Ja na torówkach czy tak jest w rzeczywisto¶ci czy to jednak bajki
wyssane z palucha?  Jako alternatywe biorê PR2, które zbieraj± rewelacyjne
opinie, ale obawiam siê ¿e i tak nie bêd± w stanie siê zbli¿yæ do BT-002R ;/
Ta guma jest niesamowita.

Moga byc zdradliwe w tym wzgledzie, ze przy mniejszych temperaturach gdy
sa zimne zachowuja sie nieprzewidywalnie, w sensie zero feedbacku,
np. hamujesz sobie i w ulamki sekund przod zrywa sobie przyczepnosc ot
tak. No i to, ze jak wyjezdzalem na nich rano przy temperaturach ~0 st.
C to przez pierwsze 2 kilometry mialem wrazenie ze jade na golej obreczy
;-) Ale one duzo szybciej sie grzeja niz zwykle drogowe a pozniej jest
juz mniod ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Re: Michelin PR2 czy mo¿e jednak u¿ywana torówka?



Grupy dyskusyjne