Grupy dyskusyjne   »   Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D

Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D



1 Data: Styczen 13 2008 11:25:24
Temat: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Pete 

Witam,

Znajoma ma dostac auto firmowe.  Ma do wyboru nowe S40, silnik albo 2.0 benzyna albo 2.0 diesel.  Patrzę sobie na ich parametry na stronie volvo... zważywszy na fakt ze ten diesel ma turbo, to od 0 do 100 oba osiągają taki sam czas, natomiast 2.0D ma sporo większy moment i to sporo niżej, więc nie będzie potrzeby włazić na wysokie obroty.

Dodatkowo 2.0D ma skrzynię 6-biegową, a 2.0 benzyna - 5-biegową.  Nie wiem czy to akurat ma większe znaczenie... chyba tylko takie, że przy 6-biegach trzeba się więcej namachać.

Oczywiście diesel mniej pali, ale zakładając że firma będzie zwracać za paliwo, to akurat jest tu nieistotne.

Ktoś wie coś więcej o tych silnikach?  To konstrukcje volvo czy kogoś innego?  Który z nich odznacza się większą kulturą pracy?  Który będzie cichszy (w środku)?  Który będzie bardziej kuloodporny (= mniej czasu spędzonego w serwisie)?  Czy nowoczesny diesel ma jakies problemy z odpaleniem w niskich temperaturach?

Nigdy nie miałem diesla, więc sam nie jestem jej w stanie doradzić. Jazda głównie po mieście.

Dzięki za wskazówki.

Pozdrawiam,
Pete



2 Data: Styczen 13 2008 16:41:30
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Jan 2008 11:25:24 -0500, Pete napisał(a):

Ktoś wie coś więcej o tych silnikach?  To konstrukcje volvo czy kogoś
innego?  Który z nich odznacza się większą kulturą pracy?  Który będzie
cichszy (w środku)?  Który będzie bardziej kuloodporny (= mniej czasu
spędzonego w serwisie)?  Czy nowoczesny diesel ma jakies problemy z
odpaleniem w niskich temperaturach?

Fordowski TDCI. Bardzo dobry silnik.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

3 Data: Styczen 13 2008 17:50:49
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Paweł 

TDCI jest dobry ?
Jezdzilem starym Clio do ASO Forda
na przeglądy, mechanicy nie polecali
tych silników, chyba, że coś zmienili
w Fordzie niedawno...

--
Laguna II 2.0 16v 2007 ESPrience
było Clio I 1.1 RN 1993

4 Data: Styczen 13 2008 19:07:24
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Irokez 

Użytkownik "Paweł"  napisał w wiadomości

TDCI jest dobry ?
Jezdzilem starym Clio do ASO Forda
na przeglądy, mechanicy nie polecali
tych silników, chyba, że coś zmienili
w Fordzie niedawno...

Wtryskiwacze za 2tyś sztuka wymieniało się razem z kompletem przednich klocków ale od 2004 niby jest lepiej.

W każdym razie pojeździłem Mondeo 2.0Tdci ze skrzynią 6-stką i stwierdzam że moje AR156 2.4JTD miało by chyba problem od 150 w górę i poniżej 70 gdzie się tak sobie Alfa zbiera.

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

5 Data: Styczen 13 2008 19:34:19
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: etarchi 


TDCI jest dobry ?
Jezdzilem starym Clio do ASO Forda
na przeglądy, mechanicy nie polecali
tych silników, chyba, że coś zmienili
w Fordzie niedawno...

Wtryskiwacze za 2tyś sztuka wymieniało się razem z kompletem przednich
klocków ale od 2004 niby jest lepiej.

Nie tak koledzy, nie tak...
Silnik 2.0D w volvo faktycznie pochodzi ze stajni forda, tyle tylko ze Ford
go sam nie opracowal a jedynie kupil od koncernu PSA (citroen-Peugeot). Tak
wiec silnik ten jest konstrukcji francuskiej i oprocz Volvo i Fordow napedza
tez Citroeny i Peugoty.
To jest zuplenie inny silnik niz byl stosowany w Mondeo i nie trafia go juz
te same problemy (szczegolnie drogie wtryskiwacze).
Jesli mialbym wyboerac, wybralbym zdecydowanie diesla. Latwiej sie
wyprzedza, przyjemniej jezdzi...


Pozdrawiam!

6 Data: Styczen 13 2008 18:43:20
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Jan 2008 19:34:19 +0100, etarchi napisał(a):

Silnik 2.0D w volvo faktycznie pochodzi ze stajni forda, tyle tylko ze Ford
go sam nie opracowal a jedynie kupil od koncernu PSA (citroen-Peugeot). Tak
wiec silnik ten jest konstrukcji francuskiej i oprocz Volvo i Fordow napedza
tez Citroeny i Peugoty.

Zieeeew... doczytaj zanim zaczniesz bredzić.
Wspólne są silniki 1.6 oraz 2.7. I nie kupił, a założył wspólną fabrykę z
PSA która je produkuje.

Silniki 2.0 są produkowane oddzielnie przez obydwa koncerny.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

7 Data: Styczen 13 2008 20:01:58
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: etarchi 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Sun, 13 Jan 2008 19:34:19 +0100, etarchi napisał(a):

Silnik 2.0D w volvo faktycznie pochodzi ze stajni forda, tyle tylko ze
Ford
go sam nie opracowal a jedynie kupil od koncernu PSA (citroen-Peugeot).
Tak
wiec silnik ten jest konstrukcji francuskiej i oprocz Volvo i Fordow
napedza
tez Citroeny i Peugoty.

Zieeeew... doczytaj zanim zaczniesz bredzić.
Wspólne są silniki 1.6 oraz 2.7. I nie kupił, a założył wspólną fabrykę z
PSA która je produkuje.

Silniki 2.0 są produkowane oddzielnie przez obydwa koncerny.
Gdzie sa produkowane, to nie wiem. Ale napewno silnik 2.0 zostal opracowany
przez PSA, a nie przez forda. Co wiecej nie przyprawia zadnych wiekszych
klopotow - w koledzie ktory poszukuje odpowiedzi na pytanie ktory silnik
wybrac podpowidam by odwiedzil forum forda i poczytal opinie o tym silniku -
w focusach i C-maxach. Tam sie dowie wszystkiego o tej jednosctce.

8 Data: Styczen 13 2008 18:41:53
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 13 Jan 2008 17:50:49 +0100, Paweł napisał(a):

TDCI jest dobry ?
Jezdzilem starym Clio do ASO Forda
na przeglądy, mechanicy nie polecali
tych silników, chyba, że coś zmienili
w Fordzie niedawno...

wystarczy zmienić mieszankę kwasu siarkowego, estrów i innego gówna na olej
napędowy.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Chcemy, by nasi klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni" - Jacek Dziekan,
rzecznik centrali ZUS.

9 Data: Styczen 13 2008 19:36:44
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: J.F. 

On Sun, 13 Jan 2008 11:25:24 -0500,  Pete wrote:

Znajoma ma dostac auto firmowe.  Ma do wyboru nowe S40, silnik albo 2.0
benzyna albo 2.0 diesel. 

Dodatkowo 2.0D ma skrzynię 6-biegową, a 2.0 benzyna - 5-biegową.  Nie
wiem czy to akurat ma większe znaczenie... chyba tylko takie, że przy
6-biegach trzeba się więcej namachać.

Powiedzmy sobie szczerze - bez powodu by drozszej skrzyni nie wsadzali
:-) Silnik niby taki elastyczny a jakis powod jest :-)

Oczywiście diesel mniej pali, ale zakładając że firma będzie zwracać za
paliwo, to akurat jest tu nieistotne.

Zalezy jaki ma uklad z firma. Jak pojedzie z rodzina na urlop to tez
jej zwroca ? Czy lepiej zeby auto przejechalo jak najwiecej na
ostatnim tankowaniu w pracy. I zeby sie dalo ukryc ze przez weekend
zrobilo dodatkowe 500km :-)

Nigdy nie miałem diesla, więc sam nie jestem jej w stanie doradzić.
Jazda głównie po mieście.

No to zapewne bedzie wiekszy spokoj w benzyniaku.

J.

10 Data: Styczen 13 2008 19:39:36
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Irokez 

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości

Jazda głównie po mieście.

No to zapewne bedzie wiekszy spokoj w benzyniaku.

Dla kobietki po mieście to faktycznie pod względem kultury pracy lepiej benzynkę.
Klekocik fajny na dłuższe trasy.

--
Irokez
Uwaga:adres bez cyferki :)

11 Data: Styczen 13 2008 20:32:22
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: MAJA-BIURO 


Przejechalam Focusem z tym silnikiem 101 tys. km i jedyna awaria na tym
dystansie to czyszczenie zaworu EGR, przyspieszenie super, elastycznosc
super marszowa predkosc na poziomie 180-190 bez problemu, srednie zuzycie
paliwa 7-7,5 litra, po drogach ktore maja "A" przed numerkiem okolo 5
litrow.
Ogolnie polecam, natomiast do miasta odradzam, za krotkie trzy pierwsze
biegi.
PZDR

12 Data: Styczen 13 2008 23:35:56
Temat: Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D
Autor: Jurand 

"Pete"  wrote in message

Witam,

Znajoma ma dostac auto firmowe.  Ma do wyboru nowe S40, silnik albo 2.0
benzyna albo 2.0 diesel.  Patrzę sobie na ich parametry na stronie
volvo... zważywszy na fakt ze ten diesel ma turbo, to od 0 do 100 oba
osiągają taki sam czas, natomiast 2.0D ma sporo większy moment i to
sporo niżej, więc nie będzie potrzeby włazić na wysokie obroty.

Dodatkowo 2.0D ma skrzynię 6-biegową, a 2.0 benzyna - 5-biegową.  Nie
wiem czy to akurat ma większe znaczenie... chyba tylko takie, że przy
6-biegach trzeba się więcej namachać.

Jeśli to służbówka - brałbym diesla. Po chipie będzie robił z wersją
benzynową co będzie chciał. PRzed chipem - praktycznie też ;)

Jurand.

Re: Nowe S40: silnik 2.0 a 2.0D



Grupy dyskusyjne