OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym
1 | Data: Czerwiec 30 2008 07:57:55 |
Temat: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | |
Autor: Janusz Brela | Witam 2 |
Data: Czerwiec 30 2008 08:27:25 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Agent |
Witam Nie ma prostej zale¿no¶ci ¿e silnik DOHC ma taki moment a OHC inny. Po prostu to zawsze bêd± inne silniki ró¿ni±ce siê nie tylko liczb± wa³ków i zaworów. Nawet je¶li uda³oby ci siê znale¼æ taki silnik to nie bedziesz wiedzia³ czy np komputer ma inn± mapê wtrysków, inny kolektor itp. 3 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:34:44 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela | Nie ma prostej zale¿no¶ci ¿e silnik DOHC ma taki moment a OHC inny. Po w³a¶nie to mnie interesuje jak sie zmieni moment obrotowy(charakterystyki) w zale¿no¶ci od ilosci zaworów na cylinder Pozdrawiam Janusz Brela 4 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:15:10 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Witam OHC czy DOHC nie determinuje bezposrednio ilosci zaworow na cylinder, jednostki z wieksza iloscia zaworow na cylinder maja zazwyczaj bardziej nierowny moment obrotowy w calym zakresie predkosci obrotowych, osiagi silnika zaleza od wielu czynnykow i jak mi sie wydaje ilosc walkow rozrzadu ma tu najmniejsze znaczenie. 5 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:33:19 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela |
OHC czy DOHC nie determinuje bezposrednio ilosci zaworow na cylinder, To chcia³bym wiedzieæ jak to sie zmienia i dlaczego? Pozdrawiam Janusz Brela 6 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:41:02 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
poszukaj sobie w takim razie informacji o silnikach w ktorych zmienila sie praktycznie wylacznie glowica z 8V na 16V (np fordowski NSD vs N3A), jednostki wielozaworowe zazwyczaja maja wyzszy moment obrotowy polozony w wezszym zakresie predkosci obrotowych ale wplyw ma na to konstrukcja dolotu, wylotu, ksztalt komory spalania i pare innych rzeczy. Ja w kazdym razie nie wiazalbym ilosci walkow rozrzadu z momentem 7 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:54:08 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Tomasz Pyra | Janusz Brela pisze: OHC czy DOHC nie determinuje bezposrednio ilosci zaworow na cylinder, Zasadniczo wiêcej zaworów to lepsze nape³nianie silnika przy wysokich obrotach i nieco gorsze przy niskich. Po prostu wiêcej zaworów to "wiêksza dziura" do cylindra, a wiêksza dziura pozwala wpu¶ciæ do cylindra wiêcej powietrza przy du¿ym podci¶nieniu (wysokie obroty). Za to mniejsza dziura pozwala lepiej nape³niæ cylinder przy ni¿szych obrotach (wy¿sza prêdko¶æ przep³ywu gazu przez zawór) dziêki jakim¶ tam zagadkowym efektom rezonansowym :) Je¿eli chodzi o skutki, to silniki 16V rozwijaj± wy¿sz± moc, przy wy¿szych obrotach - krzywa jest bardziej stroma. Natomiast tak jak ju¿ by³o mówione - DOHC/OHC nie ma prze³o¿enia wprost na ilo¶æ zaworów, a jest tylko rozwi±zaniem konstrukcyjnym popychania tych zaworów, a czy bêdzie ich dowolna ilo¶æ pomiêdzy 2 a 5 na cylinder to ju¿ inna sprawa. 8 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:50:24 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela | Za to mniejsza dziura pozwala lepiej nape³niæ cylinder przy ni¿szych tego w³asnie nie rozumia³em. Je¿eli chodzi o skutki, to silniki 16V rozwijaj± wy¿sz± moc, przy wy¿szych Natomiast tak jak ju¿ by³o mówione - DOHC/OHC nie ma prze³o¿enia wprost na To wiem poprostu ¼le siê wyrazi³em kontruuj±c pytanie Dziêkujê za rzeczow± odpowied¼ Pozdrawiam Janusz Brela 9 |
Data: Czerwiec 30 2008 09:36:05 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Boombastic |
Witam To siê zdecyduj - pytasz o ilo¶æ wa³ków czy o ilo¶æ zaworów. Bo to nie ma nic wspólnego jedno z drugim. 10 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:41:39 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela |
To siê zdecyduj - pytasz o ilo¶æ wa³ków czy o ilo¶æ zaworów. Bo to nie ma Wybaczysz mi ¿e siê ¼le wyrazilem? Bardzo proszê wybacz 11 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:15:40 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: R. | Janusz Brela pisze: Witam ilo¶æ wa³ów nie wp³ywa znacz±co na ilo¶æ zaworów - patrz moja mazda: 1,8 16V (BPE) i jeden wa³ek, moc 103 KM i 148 Nm przy 4000 obr./min. natomiast wersja: 1,8 16V DOHC (BP-DOHC) dwa wa³ki, moc 128 KM i 157 Nm przy 4500 obr./min. przeniesienie maksymalnego momentu w górê nawet tak nieznacznie znacz±co wp³ywa na technikê jazdy - w DOHC'u jest on w du¿o wê¿szym przedziale natomiast silniki 8 zaworowe (niestety nie ma 1,8 ) 1,6 8V jeden wa³ek, 8 zaworów, moc 84 KM i 125 Nm przy *2500* obr./min. 1,6 16V jeden wa³êk, 16 zaworów, moc 88 KM i moment 132Nm przy *4000* rpm/min w powy¿szym przypadku widaæ ju¿ snacz±c± ró¿nicê w obrotach maksymalnego momentu Proszê podeprzeæ odpowied¼ wykresami niestety znalaz³em tylko wykres dla silnika B6 http://images31.fotosik.pl/109/68ca411491b212c5.jpg -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 12 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:53:57 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Janusz Brela |
13 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:06:57 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Mikolaj Rydzewski | R. wrote: przeniesienie maksymalnego momentu w górê nawet tak nieznacznie znacz±co 'nieznacznie znaczaco' - czyli nic sie nie zmienilo? 14 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:23:48 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: R. | Mikolaj Rydzewski pisze: R. wrote: zabrak³o przecinka i co z tego - kto chcia³ to zrozumial o co kaman a kto nie chcial jego problem... -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 15 |
Data: Czerwiec 30 2008 10:36:32 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± ró¿nice w momencie obrotowym | Autor: Adam P³aszczyca | On Mon, 30 Jun 2008 07:57:55 +0200, "Janusz Brela" Chcia³bym siê dowiedzieæ jakie s± ró¿nice w przebiegach momentu obrotowego Nie ma takich silników. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Czerwiec 30 2008 11:09:44 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
On Mon, 30 Jun 2008 07:57:55 +0200, "Janusz Brela" ekhm... jestes pewien czy ja nie rozumiem pytania autora a ty zrozumiales i udzielasz odpowiedzi? 17 |
Data: Czerwiec 30 2008 12:43:59 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie o brotowym | Autor: Jakub Witkowski | PAndy pisze: dla jakichs silników o tej samej pojemnosci rózniacych sie TYLKO iloscia Ja zrozumia³em odpowied¼ nastÄ™pujÄ…co: nie ma dwóch takich silników, które ró¿niÄ… siÄ™ TYLKO liczbÄ… zaworów na cylinder. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora. 18 |
Data: Czerwiec 30 2008 12:56:35 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Ja zrozumia³em odpowied¼ nastÄ™pujÄ…co: nie ma dwóch takich silników, alez sa takie w ktorych inna jest tylko glowica... cala reszta jest praktycznie taka sama - pytanie co kryje sie pod TYLKO? 19 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:06:29 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie o brotowym | Autor: R. | PAndy pisze:
potwierdzam: 8V http://img45.imageshack.us/img45/256/11rb5.jpg 16V http://images27.fotosik.pl/208/a7e108a251504763.jpg sama budowa reszty oprócz g³owicy a dok³adniej iloÅ›ci krzywek na wa³ku rozrzÄ…du i iloÅ›ci zaworów jest identyczna. -- ____ Pozdrawiam R. ;-) giegie:7063613 >>>> http://rmazurek.com <<<< | . ) rmazurek(na)rmazurek(krop)com e-booki>> http://tnij.com/ebooks |_|\_\ .Mazda 323F 1,8 16V >>> http://ujeb.pl/mazda323 PMS+ PJ- S++ p+ M+ W- P+:++ X+ L++ B++ M+ Z++ T W+ CB++ 20 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:34:18 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie obrotowym | Autor: Adam P³aszczyca | On Mon, 30 Jun 2008 12:56:35 +0200, "PAndy" alez sa takie w ktorych inna jest tylko glowica... cala reszta jest Tylko, to tylko ilo¶æ zaworó. A w Twoim przyk³adzie z fordem, reaz, porównujesz dwa DOHC, a pytanie bylo OHC vs DOHC, poza tym silniki maj± tez inne uk³ady dolotowe, wydechowe i inne sterowanie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 21 |
Data: Czerwiec 30 2008 18:24:17 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Tylko, to tylko ilosc zaworó. A w Twoim przykladzie z fordem, reaz, ok, ale juz ustalilismy ze nie ma wiekszego znaczenia jeden czy dwa walki i autor watku zreflektowal sie ze raczej chodzi mu o ilosc zaworow a nie o OHC vs DOHC (mylnie bowiem utozsamil to z iloscia zaworow) maja tez inne uklady dolotowe, wydechowe i inne sterowanie. ekhm osmiele sie nie zgodzic w calosci - maja o ile maja - bez wiekszych problemow mozesz przelozyc glowice 16V w miejsce 8V bez zmieniania tego o czym mowisz, inna bedzie strategia sterowania przez EEC. 22 |
Data: Czerwiec 30 2008 13:33:18 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie obrotowym | Autor: Adam P³aszczyca | On Mon, 30 Jun 2008 11:09:44 +0200, "PAndy" dla jakichs silników o tej samej pojemnosci rózniacych sie TYLKO iloscia Nie ma dwóch silników ró¿ni±cych siê tylko ilo¶ci± zaworów na cylinder. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 23 |
Data: Czerwiec 30 2008 18:29:06 | Temat: Re: OHC a DOHC jakie s± róznice w momencie obrotowym | Autor: PAndy |
Nie ma dwóch silników rózniacych sie tylko iloscia zaworów na fabrycznych a i to nie jestem pewien - N9E (DOHC z Sierrki) moze dostac glowice z Y5B czy N7A bez zmieniania pozostalych elementow |