Grupy dyskusyjne   »   Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.

Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.



1 Data: Kwiecien 14 2010 14:37:16
Temat: Obniżone zawieszenie a jego trwałoć i układu kier.
Autor: Michał 

Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałoć i trwałoć układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika że:

Każda dziura rozkłada nam się na dwa wektory. Jeden taki jak oś poruszania się koła góra - dół, drugi mniej więcej do niego prostopadły.

Drążki kierownicze zużywają się gdy działa właśnie ta siła z wektora prostopadłego, mam rację?

Przy obniżonym zawieszeniu twardoć jest większa, czy siła działająca na drążki jest mniejsza?
Zakładając że ktoś nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga przebyta przez tłok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza więc siła tłumienia - większa siła musi ić gdzie indziej - na drążki. Mam rację?

A gdy amortyzatory mają odpowiednią siłÄ™ tłumienia? Wtedy nie ma większego zużycia?

A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami?



Pozdrawiam



2 Data: Kwiecien 14 2010 05:47:53
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: tadek 

On 14 Kwi, 14:37, Michał  wrote:

Witam

 >
jadące po
tuskowej drodze >

3 Data: Kwiecien 14 2010 05:50:58
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: tadek 

On 14 Kwi, 14:37, Michał  wrote:

Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałość i trwałość
układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem
twardości.

Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
jest? Wynika że:

Każda dziura rozkłada nam się na dwa wektory. Jeden taki jak oś
poruszania się koła góra - dół, drugi mniej więcej do niego prostopadły.

Drążki kierownicze zużywają się gdy działa właśnie ta siła z wektora
prostopadłego, mam rację?

Przy obniżonym zawieszeniu twardość jest większa, czy siła działająca na
drążki jest mniejsza?
Zakładając że ktoś nie zmieni amortyzatorów to na pewno bo droga
przebyta przez tłok amortyzatora jest mniejsza - mniejsza więc siła
tłumienia - większa siła musi iść gdzie indziej - na drążki.. Mam rację?

A gdy amortyzatory mają odpowiednią siłę tłumienia? Wtedy nie ma
większego zużycia?

A co z wahaczami? Co ze stabilizatorami?

Pozdrawiam

jadące po
tuskowej drodze >
proponuję jeździć tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że
te drogi objechałbyś rowerem w jedno popołudnie

4 Data: Kwiecien 14 2010 14:57:25
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Michał 


proponuję jeździć tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że
te drogi objechałbyś rowerem w jedno popołudnie

Na jedno wychodzi: komunistyczne (tfu) państwowe drogi...

Ale nie dawno PO awansowało (przypadkowo, lub dlatego tusek albo jego kolega, albo ktoś kto go opłaca zablokował klapki w samolocie naciskając przycisk pod swoim biurkiem), dlatego piszę tuskowej bo teraz polska bardziej tuskowa niż tydzień temu niestety.

Ale wróćmy do tematu...


Pozdrawiam

5 Data: Kwiecien 14 2010 15:01:43
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości


proponuję jeździć tylko po "kaczorowych" drogach tylko obawiam się że
te drogi objechałbyś rowerem w jedno popołudnie

Na jedno wychodzi: komunistyczne (tfu) państwowe drogi...

Ale nie dawno PO awansowało (przypadkowo, lub dlatego tusek albo jego kolega, albo ktoś kto go opłaca zablokował klapki w samolocie naciskając przycisk pod swoim biurkiem),

Lecz się człowieku.
Szkoda że nie umiecie zachować powagi chwili tak jak wasza konkurencja - wydawało się że może być milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna po swojemu.

6 Data: Kwiecien 14 2010 15:05:01
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Michał 

Lecz się człowieku.
Szkoda że nie umiecie zachować powagi chwili tak jak wasza konkurencja -
wydawało się że może być milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna
po swojemu.

Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jaką z pewnością jest PiS i PO.

Pasuje?


Pozdrawiam

7 Data: Kwiecien 14 2010 15:10:51
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości

Lecz się człowieku.
Szkoda że nie umiecie zachować powagi chwili tak jak wasza konkurencja -
wydawało się że może być milej w tym kraju, ale nie - pisiorstwo zaczyna
po swojemu.

Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jaką z pewnością jest PiS i PO.

Dżisus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Może poza obowiązkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

8 Data: Kwiecien 14 2010 15:16:53
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Michał 


Dżisus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Może poza obowiązkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

Wysokie podatki, miliardy urzędników (z ich działalności widać że najlepiej to oni by woleli żeby kraj miał 20 milionów obywateli a z zagranicy przyjeżdżali do nas ludzie do pracy w urzędach - najlepiej ze 100 milinów ludzi którzy byliby opłacani z zaciągania coraz większego długu publicznego), przymus ZUS, cenzura w internecie (np ten post to dla tuska pornografia i pedofilia z którą chce walczyć) i wiele innych.

9 Data: Kwiecien 14 2010 15:31:54
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Cavallino 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości

>
Dżisus.
Jakie odstrzegasz w PO cechy partii komunistycznej?
Może poza obowiązkowym kultem wodza (ale to nie nasz problem, tylko ich)?

Wysokie podatki, miliardy urzędników (z ich działalności widać że najlepiej to oni by woleli żeby kraj miał 20 milionów obywateli a z zagranicy przyjeżdżali do nas ludzie do pracy w urzędach - najlepiej ze 100 milinów ludzi którzy byliby opłacani z zaciągania coraz większego długu publicznego), przymus ZUS, cenzura w internecie (np ten post to dla tuska pornografia i pedofilia z którą chce walczyć) i wiele innych.

Rozumiem, że to wszystko jest programem tejże partii i przez nich zostało wprowadzone/jest ich winą?
Ale jest i światełko na przyszłość - teraz będzie łatwiej to zmienić i nie będzie tłumaczenia, że chcą ale nie mogą.

10 Data: Kwiecien 17 2010 11:55:49
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Bhastek 


Ale jest i światełko na przyszłość - teraz będzie łatwiej to zmienić i nie
będzie tłumaczenia, że chcą ale nie mogą.

Wygra znów kandydat pisu. Partia ta ma teraz darmową reklamę, a ludzie są
podatni na wtłaczane im teraz w kółko slogany o patriotycznych, dobrych
sercach.

11 Data: Kwiecien 17 2010 12:32:44
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Bhastek"  schrieb im Newsbeitrag


> Ale jest i światełko na przyszłość - teraz będzie łatwiej to zmienić i
nie
> będzie tłumaczenia, że chcą ale nie mogą.
>
Wygra znów kandydat pisu. Partia ta ma teraz darmową reklamę, a ludzie są
podatni na wtłaczane im teraz w kółko slogany o patriotycznych, dobrych
sercach.



Panie Marku,

co pan o tym mysli/?

Czarek

12 Data: Kwiecien 17 2010 12:36:19
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: J.F. 

On Sat, 17 Apr 2010 11:55:49 +0200,  Bhastek wrote:

Ale jest i światełko na przyszłość - teraz będzie łatwiej to zmienić i nie
będzie tłumaczenia, że chcą ale nie mogą.

Wygra znów kandydat pisu. Partia ta ma teraz darmową reklamę, a ludzie są
podatni na wtłaczane im teraz w kółko slogany o patriotycznych, dobrych
sercach.

Poczekamy zobaczymy, jeszcze dwa miesiace, zdaza zapomniec.

Tylko ktory kandydat - Jaroslaw czy Ziobro ? :-)

J.

13 Data: Kwiecien 14 2010 15:41:06
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Borys Pogoreło 

Dnia Wed, 14 Apr 2010 15:16:53 +0200, Michał napisał(a):

[bełkot]
dla tuska pornografia i pedofilia z którą chce walczyć) i wiele innych.

 Spieprzaj z powrotem na psp.

 Tu jest grupa o samochodach, a nie o polityce.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

14 Data: Kwiecien 14 2010 16:42:32
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: the_foe 

W dniu 2010-04-14 15:05, Michał pisze:


Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jaką z
pewnością jest PiS i PO.
LOL
proklerykalni komunisci i komuniści liberałowie? Towarzysz Lenin się przewraca w mauzoleum

--
the_foe

15 Data: Kwiecien 14 2010 16:56:54
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Michał 

Spokojnie. NIE POPIERAM żadnej partii skrajnie komunistycznej jaką z
pewnością jest PiS i PO.
LOL
proklerykalni komunisci i komuniści liberałowie? Towarzysz Lenin się
przewraca w mauzoleum


Sądzę że za jego czasów podatki były niższe niż dziś. Podobnie jak za czasów "liberała" (w porównaniu do Tuska i Kaczyńskiego) Adolfa Hitlera.


Pozdrawiam

16 Data: Kwiecien 14 2010 18:48:23
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: the_foe 

W dniu 2010-04-14 16:56, Michał pisze:


Sądzę że za jego czasów podatki były niższe niż dziś. Podobnie jak za
czasów "liberała" (w porównaniu do Tuska i Kaczyńskiego) Adolfa Hitlera.

Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za Hitlera gospodarka była planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo ograniczajac place.

--
the_foe

17 Data: Kwiecien 14 2010 19:15:55
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Michał 


Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za
Hitlera gospodarka była planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa
niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo
ograniczajac place.


Teraz też jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i pozwolenia (tfu) urzędasów. Niemcy za Hitlera nie miały niskich podatków, nademisja pieniądza występuje i dziś. Tylko Niemcy za Hitlera prowadzili wojnę a Polacy za jego młodszego Tuska nie mają z nic wysokich podatków itp... no chyba że teraz jest jakaś ekspansja Polski a ja o niczym nie wiem?


Pozdrawiam

18 Data: Kwiecien 14 2010 18:09:23
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: to 

Michał wrote:

Teraz też jest bardzo planowa i na wszystko trzeba zgody i koncesje i
pozwolenia (tfu) urzędasów. Niemcy za Hitlera nie miały niskich
podatków, nademisja pieniądza występuje i dziś. Tylko Niemcy za Hitlera
prowadzili wojnę a Polacy za jego młodszego Tuska nie mają z nic
wysokich podatków itp... no chyba że teraz jest jakaś ekspansja Polski a
ja o niczym nie wiem?

Czy Wy tam, w UPR, nie macie jakiegoś medyka? ;)

--
cokolwiek

19 Data: Kwiecien 16 2010 11:33:05
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoœć i układu kier.
Autor: J.F. 

On Wed, 14 Apr 2010 18:48:23 +0200,  the_foe wrote:

W dniu 2010-04-14 16:56, Michał pisze:
Sądzę że za jego czasów podatki były niższe niż dziś. Podobnie jak za
czasów "liberała" (w porównaniu do Tuska i Kaczyńskiego) Adolfa Hitlera.

Nie wiesz o czym mówisz. Za Lenina (procz krotkiego pkresu NEP) i za
Hitlera gospodarka była planowa. Podatki wowczas nie sa dla panstwa
niezbedne bo swoj haracz pobierze albo w nademisji pieniadza albo
ograniczajac place.

W komunizmie podatki nie sa potrzebne, bo panstwo zawlaszczylo srodki
produkcji. Potrzebne sa domiary, milicja, ormo i rewolucyjna czujnosc,
zeby im kapitalizm nie wyrosl od poczatku. A pieniadze mozna
dodrukowac

Za wczesnego Hitlera ustroj byl jednak kapitalistyczny, a kanclerz
uzdrowil sutuacje ekonomiczna - dzieki robotom publicznym ..

J.

20 Data: Kwiecien 14 2010 14:55:47
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoć i układu kier.
Autor: Katanka 

Michał wrote:

Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
tuskowej drodze

Co za Tusko-fobia na tej grupie. Nie pojmuję!

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!
www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl

21 Data: Kwiecien 14 2010 14:55:16
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Autor: krzysiek82 

Michał pisze:

Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałoć i trwałoć układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Golf 3 ok 90tyś przelotu po polskich drogach, na glebie, nic się nie działo, oczywiście teoretycznie nic, bo buda na pewno cierpiała na tym, wszelkie zgrzewy itp itd. Natomiast w zawieszeniu nie musiałem nic robić poza wymianą sworzni wahacza po kupnie auta. Podstawa to nauczyć się jeździć a nie tłuc jak szalony i nie zwracać uwagi na wyrwy na drodze. Obniżenie nie zawsze równa się usztywnienie.

--
krzysiek82

22 Data: Kwiecien 14 2010 15:20:10
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoć i układu kier.
Autor: kamil 



"Michał"  wrote in message

Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałoć i trwałoć układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.




Pozdrawiam
Kamil

23 Data: Kwiecien 14 2010 16:23:45
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Autor: Michał 



Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to także inne amortyzatory?


Pozdrawiam

24 Data: Kwiecien 14 2010 16:05:16
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoć i układu kier.
Autor: kamil 

"Michał"  wrote in message



Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Rozumiem że to jakieś progresywne? Tylko to właśnie tylko 25 mm... a takie firmy tuningowe typu JAMEX dają 35, 40 a nie kiedy 50 i 60 mm :)

Czy Prodrive to także inne amortyzatory?

Tak, progresywne. Nie wiem jak to wyglada cenowo w porownaniu do zwyklych, ale raczej warte wydania paruset zl wiecej. Czy 25mm to malo zalezy jeszcze, co chcesz zrobic. Jesli auto na glebe do pokazywania na zlotach jest sens 60mm obnizac, ale do jezdzenia na codzien przez zwalniajace pod domem, to juz zaczyna inaczej wygladac. :)




Pozdrawiam
Kamil

25 Data: Kwiecien 14 2010 16:24:22
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Autor: Grzegorz Prędki 


Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałoć i trwałoć układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

26 Data: Kwiecien 14 2010 16:03:15
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoć i układu kier.
Autor: kamil 



"Grzegorz Prędki"  wrote in message


Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałoć i trwałoć układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach niestety..



Pozdrawiam
Kamil

27 Data: Kwiecien 14 2010 17:24:33
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Autor: Michał 


Wbrew pozorom wcale nie jest duzo twardszy od WRXa. To nie EVO-taczka. :)

Inna sprawa ze pojecie komfortu troche sie zmienia na polskich drogach
niestety..


To znaczy? Na polskie drogi chyba im bardziej miękko tym lepiej?


Pozdrawiam

28 Data: Kwiecien 14 2010 17:03:42
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Autor: Michał 


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisał "w stosunku".


Pozdrawiam

29 Data: Kwiecien 14 2010 17:48:51
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Autor: Grzegorz Prędki 

Michał pisze:


Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie
cierpi w stosunku do fabrycznych.


Komfort w STI? Dobre :)

On pisał "w stosunku".


No tak. Jest twardo. W stosunku do seryjnego twardo :)

30 Data: Kwiecien 14 2010 15:59:24
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Robert Rędziak 

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil  wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

31 Data: Kwiecien 14 2010 18:24:20
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Michał 

W dniu 2010-04-14 17:59, Robert Rędziak pisze:

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100,   wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do
imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w
stosunku do fabrycznych.

  To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
  jest twardszy?


Progresja, na początku jest komfort potem jest twardo jak cholera :)
Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

Dla porównania:

http://www.allegro.pl/item967878179_bilstein_amortyzatory_przod_vw_golf_iv_octavia.html



Pozdrawiam

32 Data: Kwiecien 14 2010 18:32:45
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Robert Rędziak 

On Wed, 14 Apr 2010 18:24:20 +0200, Michał
wrote:

Progresja, na początku jest komfort

 Tak, tak. Zazwyczaj w tych progresywnych sprężynach następuje
 szybkie zblokowanie gęściej ustawionych zwojów (już w zakresie
 napięcia wstępnego) i sprężyna pracuje głównie twardą częścią.
 Tak naprawdę najczęściej ta miękka część sprężyny progresywnej
 spełnia rolę helpera z zawieszeń sportowych.

Amortyzator też musi mieć inne tłumienie dlatego musi być bardzo drogi.

http://www.allegro.pl/item999373869_vw_golf_iv_4_motion_amortyzatory_przod_bilstein_b8.html

 Akurat w Bilsteinie płacisz jeszcze za inne rzeczy. Poza tym 860
 za parkę kolumn to nie jest jakiś straszny koszt. Drogi to jest
 Ohlins, Reiger, AVO, Spax...

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

33 Data: Kwiecien 15 2010 00:43:20
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Tomasz Pyra 

Robert Rędziak pisze:

["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
On Wed, 14 Apr 2010 15:20:10 +0100, kamil  wrote:

Dobre sprezyny wcale nie musza byc twardsze. Np. zestaw Prodrive'a do imprezy STI obnizaja auto o jakies 25mm, a komfort na tym wcale nie cierpi w stosunku do fabrycznych.

 To jak ma wyhamować te same masy na krótszej drodze, skoro nie
 jest twardszy?

Po prostu zmniejsza się prześwit, rośnie szansa dobicia podwoziem, ale utwardzać nic nie trzeba.

Np. opuszczanie auta na gwincie - nic się nie utwardza.

34 Data: Kwiecien 14 2010 20:12:49
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoć i układu kier.
Autor: Irokez 

Użytkownik "Michał"  napisał w wiadomości

Witam

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałoć i trwałoć układu kierowniczego? Wiadomo że obniżenie wiąże się ze zwiększeniem twardości.

No trochę twardziej miałem jak teraz po powrocie do 'cywila'


Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba jest? Wynika że:

ciach..

żeś nakombinował.
Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).

Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej dostaje po dupie a trwałoć? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale nadal jest nisko.

Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam tyle kasy.

Pozdrawiam.

--
Irokez
AR 156 2.4JTD

35 Data: Kwiecien 14 2010 22:59:56
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Marek Józefowski 

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]

ciach..

żeś nakombinował.
Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).

Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
nadal jest nisko.

Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
tyle kasy.
[...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]

36 Data: Kwiecien 18 2010 22:28:25
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> żeś nakombinował.
> Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
> rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
>
> Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]

37 Data: Kwiecien 19 2010 08:05:01
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Wlodzimierz Zabotynski"  schrieb im Newsbeitrag


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

> W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
> [...]
> > ciach..
> >
> > żeś nakombinował.
> > Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
> > rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
> > zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
> >
> > Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> > dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> > odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> > nadal jest nisko.
> >
> > Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> > tyle kasy.
> [...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]
>
> Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
> pl.sci.fizyka?
> --
> The only difference between a tax man and a taxidermist
> is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]


38 Data: Kwiecien 20 2010 09:53:14
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> żeś nakombinował.
> Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
> rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
>
> Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]


   Wlasnie, po jaka?

   Czarek

39 Data: Kwiecien 21 2010 04:14:31
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.
Autor: Wlodzimierz Zabotynski 


"Marek Józefowski"  schrieb im Newsbeitrag

W dniu 14/04/10 8:12 PM, Irokez pisze:
[...]
> ciach..
>
> żeś nakombinował.
> Nie podnosiłbym gdyby nie to, że miska do mnie kosztuje 1300zł a ją
> rozp..łem na naszych jeb.. drogach (pod częstochową na krzyrzówce z
> zajeb..mi koleinami przytarłem o wybrzuszony asfalt i się jej pekło).
>
> Poza tym same plusy jeśli chodzi o trakcję, zawiecha lekko więcej
> dostaje po dupie a trwałość? Trochę mniejsza.. Po podniesieniu nie
> odczułem zwiększenia trwałości tylko mniej mogę uważać na miskę, ale
> nadal jest nisko.
>
> Teraz szukam nowego autka ale jeszcze wyższego ale nie suv bo nie mam
> tyle kasy.
[...oraz przedpiśćcy z podwątku "pseudo-politycznego"...]

Jaasne... tylko po jaką cholerę krospostujesz(-ecie) to na
pl.sci.fizyka?
--
The only difference between a tax man and a taxidermist
is that the taxidermist leaves the skin.   [Mark Twain]?

40 Data: Kwiecien 15 2010 00:57:18
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoś ć i układu kier.
Autor: Filip KK 

W dniu 2010-04-14 14:37, Michał pisze:

Po pierwsze, uprzedza sie ze crosspostujesz!!!

Czy jeśli zakładając że prawie każda siła działająca na koło jadące po
tuskowej drodze nie działa na nie idealnie prostopadle - bo tak chyba
jest?

Nie.

41 Data: Kwiecien 16 2010 13:30:01
Temat: Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałoć i układu kier.
Autor: .Peeter 

"Michał" wrote:

Jak bardzo obniżenie zawieszenia ma wpływ na jego trwałoć i trwałoć układu kierowniczego?

Golf 3 GTI, rok jazdy na gwintowanym zawieszeniu, bez żadnych
ograniczeń typu "a tu nie pojadę, bo to, a tam nie pojadę, bo tamto".
Po roku jazdy żadnych problemów z zawieszeniem i układem
kierowniczym, w aucie nic nie zaczęło trzeszczeć, wszystko było OK.
Jedyne straty związane z niskim zawieszeniem to połamana dokładka
przedniego zderzaka i kilka rys na śrubach mocujących przednie
wahacze do wózka i na poprzeczce pod wydechem, mniej więcej
w połowie auta. :-)

Niskie i twarde zawieszenie to imho fajna sprawa, Golfina jeździła
zakręty jak przyklejona, żadnego wychylania się nadwozia, bujania,
pływania itp dziwnych objawów. Gwint + Yokohama Parada daje
pełną satysfakcję z jazdy.

Inna sprawa, że nasze drogi się średnio nadają na takie wynalazki,
moje Toledo teraz jeździ na seryjnym zawieszeniu (i tak bardzo
twardym) i z jednej strony korci mnie zakup gwintu, z drugiej
szkoda mi trochę tych resztek komfortu. Gdybyśmy mieli dobre,
lub chociaż zadowalające drogi, kupiłybm gwint na pewno.

A, jeszcze jedno. Gwint + rozpórka przednich kielichów to też
niezły pomysł. :-)

Pozdrawiam
..Peeter

Re: Obniżone zawieszenie a jego trwałość i układu kier.



Grupy dyskusyjne