Witam,
Posiadam Poloneza Atu Plusa 1.6 GLI z wtryskiem Bosch Mono-Motronic MA 1.7.
Mam problem z rośnięciem obrotów powyżej pewnego poziomu (szczególnie na 4
i 5 biegu, na niższych jest ok). Aby to dokładniej opisać, to musze się
posłużyć wskazaniami obrotomierza i prędkościomierza - zależy mi na tym,
aby podać maksymalnie dokladne informacje - jestem bardzo zainteresowany
szybkim rozwiązaniem tego problemu.
I pierwsza uwaga: prędkościomierz pokazuje wartości poprawne, odbiegające
co najwyżej o gdzieś 2-3 km/h od wartości pokazywanych przez GPS, nieważne
czy przy prędkości 100 km/h, czy przy 160 km/h. Sam jestem zdziwiony
dokładnością wskazań tego prędkościomierza. Dla przykładu jedziemy
równolegle w 3 auta: mój poldek, nubira i yaris.
I przy 100 km/h według GPS wskazania są takie:
- poldek: 100 km/h;
- nubira: 110 km/h;
- yaris: 105 km/h.
A przy 160 km/h według GPS'a wskazania są takie:
- poldek: 160 km/h;
- nubira: 180 km/h;
- yaris: 170 km/h.
Jak widać wskazania poldka są najbardziej dokladne z wszystkich tych 3 aut
:-) To tyle, aby nie czepiać się, że prędkościomierz źle wskazuje, itd.
Co do obrotomierza: pokazuje prawidłowo, testowane zadając przez komputer i
mechanizma diagnostyczny zadane obroty oraz odczytując je i porównując ze
wskazaniami obrotomierza.
Teraz zestawienie obrotów wzgledem prędkości na 5 biegu:
- 2200 obr/min; 70 km/h;
- 2500 obr/min: 80 km/h;
- 2850 obr/min: 90 km/h;
- 3000 obr/min: 100 km/h;
- 3500 obr/min: 120 km/h;
- 4000 obr/min: 130 km/h;
- 4500 obr/min: 150 km/h;
- 4700 obr/min: 160 km/h.
No i teraz wykaz problemów:
1. Na 5 biegu nie da się uzyskać obrotów większych niż 4700 obr/min (a
zarazem prędkości większej niż 160 km/h). Co więcej, podczas jazdy pod górę
obroty samoczynnie spadają na okolo 4500 obr/min (i prędkość do 150 km/h).
Jest to o tyle dziwne, że obroty powinny teoretycznie rosnąć do 5800
obr/min (kiedy wtrysk przestaje podawać paliwo) - i tak jest na niższych
biegach, na 4 i 5 nie.
2. Glośność silnika jest największa w zakresie obrotów 3200-4200. I w
rezultacie przy 120 km/h około jest najgłośniejszy, a przy 150-160 km/h
jest tak samo cichy jak przy 100 km/h.
3. Normalnie przy przyciśnięciu pedału gazu na maxa na 5 biegu samochód się
rozpędza do max 135 km/h i 4100 obr/min. Aby uzyskać te 4700 obr/min i 160
km/h należy najpierw wcisnąć pedał gazu do okolo 75% (135 km/h, 4100
obr/min), a po około 5 minutach wcisnąć go do konca - i wtedy się rozpedza
do prędkości maksymalnej. Co wiecej, na początku czy wciśniemy go do 75%
czy do 100% nie ma różnicy pod wzgledem uzyskanej prędkosci jak wynika z
powyzszego. Jest tylko taka roznica, że jak go wcisniemy od poczatku do
konca (a nie do 75%), to mocno buczy, jakby sie dusil. A jak do 75%, to
wtedy predkosc i obroty sa takie same, silnik nie buczy, pracuje cicho i
sprawnie - a po 5 minutach jak docisniemy go wlasnie do 100%, to wchodzi na
4700 obr/min i 160 km/h.
Ktoś może zaproponować co nalezałoby sprawdzić/wymienić?
Dla ciekawskich oraz takich co by chcieli pisać że przekraczam prędkość
itd: testowane na autostradach niemieckich, którymi swoją drogą bardzo
często jeżdze z Polski do Danii i z powrotem :-) A na nich taka prędkość to
taka, jakby się stalo w miejscu :-)
Pozdrawiam.
--
http://www.orinoco.wlan.webd.pl
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!
2 |
Data: Styczen 23 2008 23:31:21 |
Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch |
Autor: Alex81 |
In article
says...
[...]
Jest to o tyle dziwne, że obroty powinny teoretycznie rosnąć do 5800
obr/min (kiedy wtrysk przestaje podawać paliwo) - i tak jest na niższych
biegach, na 4 i 5 nie.
Jestem niesamowicie ciekaw jaka to teoria tak twierdzi. Naprawdę,
umieram z ciekawości.
2. Glośność silnika jest największa w zakresie obrotów 3200-4200. I w
rezultacie przy 120 km/h około jest najgłośniejszy, a przy 150-160 km/h
jest tak samo cichy jak przy 100 km/h.
TTTM. Chociaż nie wiem jak w tym wyciu powietrza przy prędkościach rzędu
150kph wokół niebanalnie opływowego nadwozia można jeszcze usłyszeć
silnik (u mnie np. już go niemal nie słychać ;)).
[...]
Dla ciekawskich oraz takich co by chcieli pisać że przekraczam prędkość
itd: testowane na autostradach niemieckich, którymi swoją drogą bardzo
często jeżdze z Polski do Danii i z powrotem :-) A na nich taka prędkość to
taka, jakby się stalo w miejscu :-)
Przydałoby się jeszcze auto przystosowane do jazdy z takimi
prędkościami. Plusy mają żenująco miękkie seryjne zawieszenie, hamulce
takie jak większość z jeszcze jeżdżących Polonezów czyli słabe z lekką
nutką beznadziei, no i ten magiczny megaprecyzyjny układ kierowniczy ...
--
GG #1667593
3 |
Data: Styczen 24 2008 14:53:13 | Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Wojtekk |
Użytkownik "Alex81" napisał w wiadomości
In article says...
2. Glośność silnika jest największa w zakresie obrotów 3200-4200. I w
rezultacie przy 120 km/h około jest najgłośniejszy, a przy 150-160 km/h
jest tak samo cichy jak przy 100 km/h.
TTTM. Chociaż nie wiem jak w tym wyciu powietrza przy prędkościach rzędu
150kph wokół niebanalnie opływowego nadwozia można jeszcze usłyszeć
silnik (u mnie np. już go niemal nie słychać ;)).
Dlatego przy 120 km/h najgłośniej słychać silnik. Później ryk powietrza (i ewentualnie wyjący tylny most) wszystko skutecznie zagłusza ;)))
Pozdrawiam
Wojtek
4 |
Data: Styczen 23 2008 22:56:33 | Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Ukaniu |
Użytkownik "******************" napisał w wiadomości
1. Na 5 biegu nie da się uzyskać obrotów większych niż 4700 obr/min (a
zarazem prędkości większej niż 160 km/h). Co więcej, podczas jazdy pod górę
obroty samoczynnie spadają na okolo 4500 obr/min (i prędkość do 150 km/h).
Jest to o tyle dziwne, że obroty powinny teoretycznie rosnąć do 5800
obr/min (kiedy wtrysk przestaje podawać paliwo) - i tak jest na niższych
biegach, na 4 i 5 nie.
Polonez osiąga Vmax na 4 biegu, podobnie jak większość aut bez znacznego nadmiaru mocy. Z 5 jako nadbiegiem.
2. Glośność silnika jest największa w zakresie obrotów 3200-4200. I w
rezultacie przy 120 km/h około jest najgłośniejszy, a przy 150-160 km/h
jest tak samo cichy jak przy 100 km/h.
Polonez tak ma, tam jest dość kiepski układ wydechowy.
Ktoś może zaproponować co nalezałoby sprawdzić/wyminić?
Samochód ;-) A na serio to wygląda, że jeździ całkiem OK.
Co do tego mulenia to sprawdź czy ciągnie gładko na 4 biegu do Vmax.
Katowanie na 5 z gazem do dechy mu nie służy, co więcej polonez woli moim zdaniem (praktyka po prawie 300tys) większe obroty pomimo, że wyje jak zarzynany.
Pozdrawiam Łukasz
5 |
Data: Styczen 23 2008 23:48:35 | Temat: Re: Obroty nie rosnš - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: J.F. |
On Wed, 23 Jan 2008 22:30:32 +0100, ****************** wrote:
Posiadam Poloneza Atu Plusa 1.6 GLI z wtryskiem Bosch Mono-Motronic MA 1.7.
Mam problem z rośnięciem obrotów powyżej pewnego poziomu (szczególnie na 4
1. Na 5 biegu nie da się uzyskać obrotów większych niż 4700 obr/min (a
zarazem prędkości większej niż 160 km/h).
A jaka to polonez ma predkosc maksymalna deklarowana przez producenta?
Co więcej, podczas jazdy pod górę
obroty samoczynnie spadają na okolo 4500 obr/min (i prędkość do 150 km/h).
Ale jadac w przeciwna strone to rosna ? :-)
J.
6 |
Data: Styczen 23 2008 14:09:50 | Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: |
On 23 Sty, 22:30, ****************** wrote:
1. Na 5 biegu nie da się uzyskać obrotów większych niż 4700 obr/min (a
zarazem prędkości większej niż 160 km/h). Co więcej, podczas jazdy pod górę
Maksymalna prędkość poloneza z tym silnikiem to zdaje się 155 (lub
160) km/h, wszystko jest zatem prawidłowo.
Dodatkowo można pogratulować zdrowego silnika i dobrych osiągów, z
tego co czytałem zazwyczaj V max osiąga się na IV biegu.
3. Normalnie przy przyciśnięciu pedału gazu na maxa na 5 biegu samochód się
rozpędza do max 135 km/h i 4100 obr/min. Aby uzyskać te 4700 obr/min i 160
km/h należy najpierw wcisnąć pedał gazu do okolo 75% (135 km/h, 4100
Specem żadnym nie jestem, ale moze przy 100% depnięcia dostaje za dużo
powietrza i mieszanka jest zbyt uboga?
czy opisany 'problem' wystepuje na benzynie czy LPG?
Ogólnie rzecz biorąc, osiągnięcie prędkości maxymalnej w poldku nie
odbywa się w przeciągu kilkunastu sekund :) Nie wiem czemu ale ja mam
wrazenie ze wszystko jest dobrze z tym autem... Poza tym 'bosch' jest
ogólnie uznawany za najbardziej 'mułowaty' wariant poloneza.
Osobiście mogę polecić forum fso.inds.pl/forum2 , jest tam wielu
znawców tematu i na pewno rzeczowo podejdą do zagadnienia.
Pozdrawiam i mam nadzieję że autku nic nie dolega!
7 |
Data: Styczen 24 2008 09:18:53 | Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1. 6 GLI Bosch | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello ******************,
Wednesday, January 23, 2008, 10:30:32 PM, you wrote:
Posiadam Poloneza Atu Plusa 1.6 GLI z wtryskiem Bosch Mono-Motronic MA 1.7.
[...]
1. Na 5 biegu nie da się uzyskać obrotów większych niż 4700 obr/min (a
zarazem prędkości większej niż 160 km/h). Co więcej, podczas jazdy pod górę
obroty samoczynnie spadają na okolo 4500 obr/min (i prędkość do 150 km/h).
Jest to o tyle dziwne, że obroty powinny teoretycznie rosnąć do 5800
obr/min (kiedy wtrysk przestaje podawać paliwo) - i tak jest na niższych
biegach, na 4 i 5 nie.
Tak sobie trollujesz czy jesteś idiotą? A ile - Twoim zdaniem - wynosi
prędkość maksymalna Poloneza 1.6GLI z gównianym monowtryskiem?
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
8 |
Data: Styczen 24 2008 10:07:51 | Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1. 6 GLI Bosch | Autor: Seba |
RoMan Mandziejewicz napisal w wiadomosci
:
Tak sobie trollujesz czy jestes idiota?
Ty Roman inaczej nie potrafisz?
--
Pozdrawiam
Sebastian S.
9 |
Data: Styczen 24 2008 11:12:09 | Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1. 6 GLI Bosch | Autor: RoMan Mandziejewicz |
Hello Seba,
Thursday, January 24, 2008, 11:07:51 AM, you wrote:
Tak sobie trollujesz czy jestes idiota?
Ty Roman inaczej nie potrafisz?
Ależ potrafię. Tylko co można sądzić o człowieku, który się dziwi, że
Poldek z najbardziej spieprzonym układem zasilania nie chce jechać
szybciej niż 160 km/h?
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)
10 |
Data: Styczen 24 2008 15:12:17 | Temat: Re: Obroty nie rosną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch | Autor: Cyneq |
****************** napisał(a):
Jak widać wskazania poldka są najbardziej dokladne z wszystkich tych 3 aut
:-) To tyle, aby nie czepiać się, że prędkościomierz źle wskazuje, itd.
Nieprawda. Są najbardziej zbliżone do wskazań GPS. Masz luki w nauce fizyki.
1. Na 5 biegu nie da się uzyskać obrotów większych niż 4700 obr/min (a
zarazem prędkości większej niż 160 km/h).
Zabiłeś mnie, naprawdę. Po prostu ROTFL.
Co więcej, podczas jazdy pod górę
obroty samoczynnie spadają na okolo 4500 obr/min (i prędkość do 150 km/h).
Jest to o tyle dziwne, że obroty powinny teoretycznie rosnąć do 5800
obr/min (kiedy wtrysk przestaje podawać paliwo) - i tak jest na niższych
biegach, na 4 i 5 nie.
Ma straszne luki w fizyce, ale przynajmniej jesteś zabawny. Już Cię lubię.
Ktoś może zaproponować co nalezałoby sprawdzić/wymienić?
Twoją ocene z fizyki albo podręczniki. :)
--
Cyneq
| | | | | | | | |