Grupy dyskusyjne   »   Odcinkowy pomiar prędko¶ci

Odcinkowy pomiar prędko¶ci



1 Data: Lipiec 10 2014 10:43:35
Temat: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: pwz 

Witam!

Po lekturze: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/808797,odcinkowy-pomiar-predkosci-narzedzie-drogowej-inwigilacji.html [w sumie nic nowego, ale warto sobie odĹ›wieżyć] pomyĹ›lałem sobie, że:
1. W sumie nie ma o co kruszyć kopii. Jest silne parcie na te bramki, to je ustawiÄ…. Business is business. Nie udała siÄ™ inwestycja z fotoradarami, szukajÄ… nowych możliwoĹ›ci zarobkowania. "Przypadkowi obywatele" mogÄ… im naskoczyć.
2. Zastanawiam siÄ™, jakie "obejĹ›cie" tych bramownic znajdÄ… kierowcy. Czysta ciekawoć; była walka z mandatami, z aparatami w krzakach, z Iskrami, niecierpliwie czekam na sposoby na bramki ;-)
3. RodzÄ… siÄ™ we mnie sprzeczne uczucia:
- z jednej strony szlag trafia na takie inicjatywy, które ewidentnie zmierzajÄ… do trzepania kasy. RobiÄ™ rocznie po kilka tysiÄ™cy km po innych paĹ„stwach (nie tylko UE) i owszem, sÄ… tam radary, sÄ… patrole itp., ale takiej MASY ograniczeĹ„ (w 70% bezsensownych), takiej liczby znaków (ustawionych bez mała jeden na drugim) i takiej MASY rozmaitych urzÄ…dzeĹ„ kontrolnych nigdzie nie spotkałem. Ba, jeżeli za granicÄ… widzÄ™ ograniczenie, to zwalniam do tej prÄ™dkoĹ›ci, bo wiem, że to bÄ™dzie bezpieczne (faktycznie ostry zakrÄ™t, długi ciemny tunel, rzeczywiĹ›cie jakieĹ› wykopki itp. i tak czy inaczej trzeba by było zwolnić - znak ograniczenia pomaga mi w podjÄ™ciu słusznej decyzji); jeżeli widzÄ™ ograniczenie w Polandii, to a. rozglÄ…dam siÄ™ gdzie stoi radar/patrol, b. sprawdzam czy ta chałupa od terenu zabudowanego stoi 500 czy 1000 m od drogi i decydujÄ™, czy znaczne zwalnianie w ogóle ma sens, c. zwalniam jeżeli widzÄ™ zakrÄ™t/wykopki itp. [czyli znak nie ostrzega mnie przed niebezpieczeĹ„stwem z powodu którego powinienem zwolnić, lecz nakazuje irracjonalne zachowanie, którego staram siÄ™ uniknąć];
- z drugiej strony cieszÄ™ siÄ™ z tych inicjatyw, kiedy na drodze jednojezdniowej wyprzedzajÄ…cy koleĹ› wpycha siÄ™ na czwartego, ciemiÄ™ga wlecze siÄ™ przez X km z prÄ™dkoĹ›ciÄ… 60 km/h na prostej, szerokiej drodze bez ograniczeĹ„, po czym wciska gaz do dechy wjeżdżajÄ…c do miasta, skrÄ™ca bez kierunkowskazu albo nie potrafi ruszyć na zielonym, a kiedy już ruszy zaczyna miejski "wyĹ›cig" z kimĹ› kto go ominÄ…ł na sÄ…siednim pasie... Wtedy myĹ›lÄ™ sobie: lać pałÄ… po łbach, stawiać znaki, bramki i co tam jeszcze, może siÄ™ nauczÄ…...

Miało być krótko...
pwz



2 Data: Lipiec 10 2014 10:51:43
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: CzesĹ‚aw WiĹ›niak 


Witam!

Po lekturze: http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/808797,odcinkowy-pomiar-predkosci-narzedzie-drogowej-inwigilacji.html [w sumie nic nowego, ale warto sobie odĹ›wieżyć] pomyĹ›lałem sobie, że:

Wez nastepnym razem zastanow sie jaki powinienes dac temat bo wskazuje, ze to cos waznego, a to tylko twoje przemyslenia o niczym. Takie pierdu pierdu. Po prostu zaloz bloga i tam sie realizuj.

3 Data: Lipiec 10 2014 16:00:54
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Czesław Wi¶niak  ...

Po lekturze:
http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/808797,odcinkowy-pom
iar-predkosci-narzedzie-drogowej-inwigilacji.html [w sumie nic
nowego, ale warto sobie od¶wieżyć] pomy¶lałem sobie, że:

Wez nastepnym razem zastanow sie jaki powinienes dac temat bo
wskazuje, ze to cos waznego, a to tylko twoje przemyslenia o niczym.
Takie pierdu pierdu. Po prostu zaloz bloga i tam sie realizuj.

O, zaczyna się cenzura...

4 Data: Lipiec 10 2014 10:56:10
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Jacek 

W dniu 2014-07-10 10:43, pwz pisze:

Witam!
Robię rocznie po kilka tysięcy km po innych
państwach (nie tylko UE) i owszem, są tam radary, są patrole itp., ale
takiej MASY ograniczeĹ„ (w 70% bezsensownych), takiej liczby znaków
(ustawionych bez mała jeden na drugim) i takiej MASY rozmaitych urzÄ…dzeĹ„
kontrolnych nigdzie nie spotkałem.
100% racji.
Jednak rozwiÄ…zanie problemu wymagałoby elementarnej uczciwoĹ›ci oraz ustalenia tego, co było pierwsze jajko, czy kura. W sensie takim, że najpierw dostosować ograniczenia do realnych potrzeb, a potem pilnować przestrzegania. Tymczasem waadza chce wytresować obywateli, żeby zaczÄ™li w pełni przestrzegać tego, co jest bo tak i już, a potem siÄ™ obieca (obiecać nie grzech) dostosowanie tych ograniczeĹ„.
Jakoś nie widać końca tej przepychanki.
Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic siÄ™ wiele nie nauczy. Musi widzieć zwiÄ…zek: zrobił dobrze - nagroda, Ľle - kara.
Jacek

5 Data: Lipiec 10 2014 14:03:22
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: elmer radi radisson 

On 2014-07-10 10:56, Jacek wrote:


Jednak rozwiÄ…zanie problemu wymagałoby elementarnej uczciwoĹ›ci oraz
ustalenia tego, co było pierwsze jajko, czy kura. W sensie takim, że
najpierw dostosować ograniczenia do realnych potrzeb, a potem pilnować
przestrzegania. Tymczasem waadza chce wytresować obywateli, żeby zaczÄ™li
w pełni przestrzegać tego, co jest bo tak i już, a potem siÄ™ obieca
(obiecać nie grzech) dostosowanie tych ograniczeń.
Jakoś nie widać końca tej przepychanki.
Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic siÄ™ wiele nie
nauczy. Musi widzieć zwiÄ…zek: zrobił dobrze - nagroda, Ľle - kara.

Dobrze napisane.



--

memento lorem ipsum

6 Data: Lipiec 10 2014 14:18:46
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Artur Miller 

W dniu 2014-07-10 14:03, elmer radi radisson pisze:

On 2014-07-10 10:56, Jacek wrote:


Jednak rozwiÄ…zanie problemu wymagałoby elementarnej uczciwoĹ›ci oraz
ustalenia tego, co było pierwsze jajko, czy kura. W sensie takim, że
najpierw dostosować ograniczenia do realnych potrzeb, a potem pilnować
przestrzegania. Tymczasem waadza chce wytresować obywateli, żeby zaczÄ™li
w pełni przestrzegać tego, co jest bo tak i już, a potem siÄ™ obieca
(obiecać nie grzech) dostosowanie tych ograniczeń.
Jakoś nie widać końca tej przepychanki.
Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic siÄ™ wiele nie
nauczy. Musi widzieć zwiÄ…zek: zrobił dobrze - nagroda, Ľle - kara.

Dobrze napisane.




a dupowatych Polaków traktuja metodÄ… 4K i tez jest ok. i nie ma nikogo, kto siÄ™ wkurwi i wysadzi ten bajzel w cholerÄ™.

@

PS.
4K - Karać Karać Kurwa Karać.

7 Data: Lipiec 11 2014 16:44:42
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Myjk 

Thu, 10 Jul 2014 14:18:46 +0200, Artur Miller

i nie ma nikogo, kto siÄ™ wkurwi
i wysadzi ten bajzel w cholerÄ™.

Wiesz, zawsze może być gorzej. :P

--
Pozdor
Myjk

8 Data: Lipiec 11 2014 16:43:59
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Myjk 

Thu, 10 Jul 2014 14:03:22 +0200, elmer radi radisson

Dobrze napisane.

Skrajnie Ľle. Widać zależy kto czyta.

--
Pozdor
Myjk

9 Data: Lipiec 11 2014 19:39:19
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: elmer radi radisson 

On 2014-07-11 16:43, Myjk wrote:

Skrajnie Ľle. Widać zależy kto czyta.

Znaczy uwazasz, ze u nas ograniczenia predkosci sa poustawiane
wlasciwie i jest ich w sam raz?



--

memento lorem ipsum

10 Data: Lipiec 12 2014 11:32:17
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Myjk 

Fri, 11 Jul 2014 19:39:19 +0200, elmer radi radisson

Znaczy uwazasz, ze u nas ograniczenia predkosci sa poustawiane
wlasciwie i jest ich w sam raz?

Istotne jest, że sÄ… poustawiane ograniczenia, a mało kto siÄ™ do nich
stosuje. Innymi słowy, wracajac do tego co tak "dobrze" (znaczy dobrze,
tylko niestety trochÄ™ pomerdał) napisał Jacek, jak siÄ™ pies nie stosuje do
zasad to siÄ™ nie odpuszcza reguł z nadziejÄ…, że sam wykoncypuje resztÄ™,
tylko siÄ™ go właĹ›nie NIE nagradza, a wrÄ™cz zaostrza tresurÄ™. Potem dopiero,
jak sięogarnie, daje więcej luzu. Jak zaczyna pajacować, to znowu się
przykrÄ™ca Ĺ›rubkÄ™. Nigdy na odwrót, bo siÄ™ niczego nie nauczy.

--
Pozdor
Myjk

11 Data: Lipiec 12 2014 21:30:13
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: elmer radi radisson 

On 2014-07-12 11:32, Myjk wrote:

Istotne jest, że sÄ… poustawiane ograniczenia, a mało kto siÄ™ do nich
stosuje. Innymi słowy, wracajac do tego co tak "dobrze" (znaczy dobrze,
tylko niestety trochÄ™ pomerdał) napisał Jacek, jak siÄ™ pies nie stosuje do
zasad to siÄ™ nie odpuszcza reguł z nadziejÄ…, że sam wykoncypuje resztÄ™,
tylko siÄ™ go właĹ›nie NIE nagradza, a wrÄ™cz zaostrza tresurÄ™. Potem dopiero,
jak sięogarnie, daje więcej luzu. Jak zaczyna pajacować, to znowu się
przykrÄ™ca Ĺ›rubkÄ™. Nigdy na odwrót, bo siÄ™ niczego nie nauczy.

Ani jedni to nie psy i ich panowie, tylko po obu stronach sa ludzie.
I zasada powinna byc taka, ze uklad jest uczciwy - oznakowanie jest
adekwatne do sytuacji, a kary za jego ignorowanie rowniez adekwatne.

A obecnie niestety jest tak ze kierowcy masowo zaczeli dopasowywac
swoja predkosc do wszystkiego, tylko nie oznakowania. Bo w zbyt wielu
przypadkach ono nie jest zadna wskazowka i nie zostalo postawione
z takim rozmyslem. Nie sposob sie domyslic co rzadzilo tym, kto decydowal
o danym znaku. I to, ze za granica wyglada to inaczej i oznakowanie jest
bardziej intuicyjne i zapowiadajace to do czego sie nalezy przygotowac,
jest zwyczajnie faktem.

Oczywiscie, ze jest problem z przekraczaniem predkosci i sa tacy co
przeginaja pale. Ale jednoczesnie problemem wiekszym pozostaje to, ze
na predkosci i jej egzekwowaniu sluzby skupily sie wlasciwie w glownej
czesci, a jakos nie widac skutecznosci w tepieniu wymuszajacych
pierwszenstwo, olewajacych zakazy wyprzedzania i wykonujacych
bezmyslnie manewry stanowiace wprost przyczynek do proby czyjegos zabojstwa.
W ten sposob rzesze bezmyslnych cwaniakow pozostaja bezkarne. Oni i tak
sie jakos przeslizgna pod radarem, a potem odrobia z gazem w podlodze
i wyprzedzajac kogos na trzeciego na  zakrecie.

Predkosc to defacto temat zastepczy. Powinno sie promowac myslenie
i rozwoj wyobrazni i odpowiedzialnosc, a nie slepe egzekwowanie
znakow, chocby byly postawione bez sensu i stosownej analizy. A tak
to narazie i wciaz dziala, wystarczy pojechac w dluzsza trase
i wyciagnac wnioski.



--

memento lorem ipsum

12 Data: Lipiec 16 2014 09:47:07
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Myjk 

Sat, 12 Jul 2014 21:30:13 +0200, elmer radi radisson

Ani jedni to nie psy i ich panowie, tylko po obu stronach sa ludzie.

Przecież to nie moje porównanie -- tylko Jacka. Co ciekawe przyklasnÄ…łeĹ› mu
w pełni, dopóki nie wykazałem prawidłowej analogii w tym przykładzie --
dopiero teraz zaprzeczasz jak przestało pasować. Dziwne. :P

I zasada powinna byc taka, ze uklad jest uczciwy - oznakowanie jest
adekwatne do sytuacji, a kary za jego ignorowanie rowniez adekwatne.

Czyli dać psu długÄ… smycz, a jak pogryzie kanapÄ™ czy goĹ›cia to stłuc go na
kwaĹ›ne jabłko -- może siÄ™ nauczy że tak nie wolno. Wiesz, zdecydowanie wolÄ™
jednak naukÄ™ od podstaw i zmianÄ™ mentalnoĹ›ci. Nieliczyłbym na kredyt
zaufania -- życie pokazuje, że nie potrafimy z kredytów korzystać.

A obecnie niestety jest tak ze kierowcy masowo zaczeli dopasowywac
swoja predkosc do wszystkiego, tylko nie oznakowania.

Kiedy kierowcy przestali się stosować do ograniczeń skoro, od kiedy
pamiÄ™tam, wiÄ™kszoć nigdy siÄ™ do nich nie stosowała?

Bo w zbyt wielu przypadkach ono nie jest zadna wskazowka i nie zostalo
postawione z takim rozmyslem. Nie sposob sie domyslic co rzadzilo tym,
kto decydowal o danym znaku.

Przecież już wielokrotnie odpowiadałem. To sami ludzie, społeczeĹ„swo,
okoliczni mieszkańcy wnioskują o ograniczenia, sygnalizację, FR. Poza tym
że urzÄ™dnicy majÄ… podstawowe wytyczne, to rzadko kiedy z własnej
nieprzymuszonej woli obniżajÄ… prÄ™dkoĹ›ci i stawiajÄ… FR.

I tu zachodzi pewien niezauważalny przez wielu tutejszych dyskutantów
problem. Lokalne społeczeĹ„stwo ma w tym interes aby obniżyli prÄ™dkoć (bo
przecież chcÄ… ić bezpiecznie), wiÄ™c zgłasza "problem" do urzÄ™dów. Kierowcy
majÄ… interes w tym, aby podwyższyć prÄ™dkoć czy zlikwidować radar (bo
przecież im siÄ™ Ĺ›pieszy), ale już nie piszÄ… do urzÄ™dów.

Ja, jako kierowca, piszÄ™ do urzÄ™dów -- problem w tym, że jestem w
mniejszoĹ›ci. Mało kto, bÄ™dÄ…c kierowcÄ…, to robi. I tak np. kierowcy wolÄ…
stać jak pały w korku zamiast zgłosić ewidentnÄ… awariÄ™ sygnalizacji. Za
każdym razem jak ktoĹ› pomstuje na "władzÄ™", "urzÄ™dników", rzekomo Ľle
ustawione ogranicznie, pierwsze co robiÄ™ to pytam: zgłosiłeĹ› to? OdpowiedĽ
jest jedna: to nie jest ich zadanie i nie ich interes. Czyżby?

I to, ze za granica wyglada to inaczej i oznakowanie jest
bardziej intuicyjne i zapowiadajace to do czego sie nalezy przygotowac,
jest zwyczajnie faktem.

Ponieważ za granicÄ… inna jest mentalnoć ludzi. U nas każdy wini każdego,
tylko nie siebie. Zrzuca odpowiedzialnoć na innych, zamiast brać sprawy we
własne rÄ™ce. I tyle.

Oczywiscie, ze jest problem z przekraczaniem predkosci i sa tacy co
przeginaja pale.

Znakomita wiÄ™kszoć kierowców przekracza dozwolonÄ… prÄ™dkoć. PrzeginajÄ…cych
pałÄ™ jest stosunkowo niedużo, dlatego nie rozchodzi siÄ™ wcale o tÄ™pienie
tylko samych piratów.

Ale jednoczesnie problemem wiekszym pozostaje to, ze na predkosci
i jej egzekwowaniu sluzby skupily sie wlasciwie w glownej czesci,
a jakos nie widac skutecznosci w tepieniu wymuszajacych pierwszenstwo,
olewajacych zakazy wyprzedzania i wykonujacych bezmyslnie manewry
stanowiace wprost przyczynek do proby czyjegos zabojstwa.

Ależ monitoringu jest coraz wiÄ™cej i mylisz siÄ™ twierdzÄ…c, że takie
przypadki nie sÄ… wyłapywane. OczywiĹ›cie, za miastem nie ma kamer
monitoringu a i w mieĹ›cie nie na każdej ulicy sÄ… -- bo kogo na to stać.

Natomiast wdrożyli przecież gdzieĹ› "program obywatelski" żeby nagrania z
takimi przypadkami przysyłać, to siÄ™ larum, miÄ™dzy innymi tu na grupie,
podniosło o SB, UB, CWKS, kapusiach itd.

W ten sposob rzesze bezmyslnych cwaniakow pozostaja bezkarne. Oni i tak
sie jakos przeslizgna pod radarem, a potem odrobia z gazem w podlodze i
wyprzedzajac kogos na trzeciego na  zakrecie.
Predkosc to defacto temat zastepczy. Powinno sie promowac myslenie
i rozwoj wyobrazni i odpowiedzialnosc, a nie slepe egzekwowanie
znakow, chocby byly postawione bez sensu i stosownej analizy.
A tak to narazie i wciaz dziala, wystarczy pojechac
w dluzsza trase i wyciagnac wnioski.

JeżdżÄ™ w dłuższe trasy i wnioski mam takie, że wiÄ™kszoć kierowców nawet
nie wie z jakÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… może jechać na danym odcinku. Tu naprawdÄ™ nie
chodzi o tÄ™ garstkÄ™ piratów, tylko o tych co siebie malujÄ… jako Ĺ›wiadomych
i myĹ›lÄ…cych kierowców.

--
Pozdor
Myjk

13 Data: Lipiec 16 2014 12:10:39
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: NetiaAbonent 


Użytkownik "Myjk"


A obecnie niestety jest tak ze kierowcy masowo zaczeli dopasowywac
swoja predkosc do wszystkiego, tylko nie oznakowania.

Kiedy kierowcy przestali się stosować do ograniczeń skoro, od kiedy
pamiÄ™tam, wiÄ™kszoć nigdy siÄ™ do nich nie stosowała?

A jednak, kiedyĹ› dopasowywali swoje przekroczenia do znaków ograniczeĹ„ a dzisiaj patrzÄ… tylko za znakiem fotoradaru.


Oczywiscie, ze jest problem z przekraczaniem predkosci i sa tacy co
przeginaja pale.

Znakomita wiÄ™kszoć kierowców przekracza dozwolonÄ… prÄ™dkoć. PrzeginajÄ…cych
pałÄ™ jest stosunkowo niedużo, dlatego nie rozchodzi siÄ™ wcale o tÄ™pienie
tylko samych piratów.

A o co siÄ™ rozchodzi ? O tÄ™pienie ograniczeĹ„ ? Bo ja kilka mandatów już dostałem, które z bezpieczeĹ„stwem nie majÄ… nic wspólnego.


W ten sposob rzesze bezmyslnych cwaniakow pozostaja bezkarne. Oni i tak
sie jakos przeslizgna pod radarem, a potem odrobia z gazem w podlodze i
wyprzedzajac kogos na trzeciego na  zakrecie.
Predkosc to defacto temat zastepczy. Powinno sie promowac myslenie
i rozwoj wyobrazni i odpowiedzialnosc, a nie slepe egzekwowanie
znakow, chocby byly postawione bez sensu i stosownej analizy.
A tak to narazie i wciaz dziala, wystarczy pojechac
w dluzsza trase i wyciagnac wnioski.

JeżdżÄ™ w dłuższe trasy i wnioski mam takie, że wiÄ™kszoć kierowców nawet
nie wie z jakÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… może jechać na danym odcinku. Tu naprawdÄ™ nie
chodzi o tÄ™ garstkÄ™ piratów, tylko o tych co siebie malujÄ… jako Ĺ›wiadomych
i myĹ›lÄ…cych kierowców.

Można z takÄ… z jakÄ… przejeżdżajÄ…, że jakoĹ› im siÄ™ udaje dojechać do celu bez stratowania innych. Tu naprawdÄ™ nie chodzi o to z jakÄ… można ... :-)

14 Data: Lipiec 16 2014 20:24:07
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Cavallino 


Użytkownik "NetiaAbonent"  napisał w wiadomoĹ›ci grup


Użytkownik "Myjk"

A obecnie niestety jest tak ze kierowcy masowo zaczeli dopasowywac
swoja predkosc do wszystkiego, tylko nie oznakowania.

Kiedy kierowcy przestali się stosować do ograniczeń skoro, od kiedy
pamiÄ™tam, wiÄ™kszoć nigdy siÄ™ do nich nie stosowała?

A jednak, kiedyĹ› dopasowywali swoje przekroczenia do znaków ograniczeĹ„

Kiedy?

15 Data: Lipiec 16 2014 20:58:43
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Poldek 

NetiaAbonent wrote:

Można z takÄ… z jakÄ… przejeżdżajÄ…, że jakoĹ› im siÄ™ udaje dojechać do celu
bez stratowania innych. Tu naprawdÄ™ nie chodzi o to z jakÄ… można ... :-)

Oprócz tych, co im siÄ™ nie udało dojechać, albo po drodze zabili lub okaleczyli innego człowieka :-(

Zapewniam CiÄ™, że każdy z tych, co siedzÄ… w pierdlu za spowodowanie wypadku, albo majÄ… wyrok w zawiasach to do dnia, kiedy nie spowodował tego wypadku uważał siÄ™ za lepszego kierowcÄ™ i mÄ…drzejszego od innych. Wielu pewnie nadal siÄ™ uważa.

16 Data: Lipiec 16 2014 22:12:31
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: NetiaAbonent 


Użytkownik "Poldek"


Można z takÄ… z jakÄ… przejeżdżajÄ…, że jakoĹ› im siÄ™ udaje dojechać do celu
bez stratowania innych. Tu naprawdÄ™ nie chodzi o to z jakÄ… można ... :-)

Oprócz tych, co im siÄ™ nie udało dojechać, albo po drodze zabili lub okaleczyli innego człowieka :-(

No właĹ›nie, z takÄ… nie można


Zapewniam CiÄ™, że każdy z tych, co siedzÄ… w pierdlu za spowodowanie wypadku, albo majÄ… wyrok w zawiasach to do dnia, kiedy nie spowodował tego wypadku uważał siÄ™ za lepszego kierowcÄ™ i mÄ…drzejszego od innych. Wielu pewnie nadal siÄ™ uważa.

A co to ma do rzeczy

17 Data: Lipiec 17 2014 14:39:19
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Poldek 

NetiaAbonent wrote:


Użytkownik "Poldek"

Można z takÄ… z jakÄ… przejeżdżajÄ…, że jakoĹ› im siÄ™ udaje dojechać do celu
bez stratowania innych. Tu naprawdÄ™ nie chodzi o to z jakÄ… można ... :-)

Oprócz tych, co im siÄ™ nie udało dojechać, albo po drodze zabili lub
okaleczyli innego człowieka :-(

No właĹ›nie, z takÄ… nie można


W jaki sposób wyznaczyć maksymalnÄ… prÄ™dkoć, z którÄ… można?


Zapewniam CiÄ™, że każdy z tych, co siedzÄ… w pierdlu za spowodowanie
wypadku, albo majÄ… wyrok w zawiasach to do dnia, kiedy nie spowodował
tego wypadku uważał siÄ™ za lepszego kierowcÄ™ i mÄ…drzejszego od innych.
Wielu pewnie nadal siÄ™ uważa.

A co to ma do rzeczy

To, że jak jesteĹ› kozak i twierdzisz, że możesz trzymać gorÄ…ce żelazko za stopkÄ™ przy pokrÄ™tle ustawionym na "Bawełna", to Twoja sprawa. Najwyżej siÄ™ poparzysz i nastÄ™pnym razem, weĽmiesz takie doĹ›wiadczenie pod uwagÄ™, albo nie.
Natomiast jeĹ›li twierdzisz, że w danym miejscu można jechać 127, a okaże siÄ™, że jednak nie miałeĹ› racji, to za TwojÄ… złÄ… decyzjÄ™ bardzo czÄ™sto płaci swoim życiem inny, niewinny człowiek.

18 Data: Lipiec 17 2014 15:06:42
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: J.F. 

Dnia Thu, 17 Jul 2014 14:39:19 +0200, Poldek napisał(a):

Natomiast je¶li twierdzisz, że w danym miejscu można jechać 127, a okaże
się, że jednak nie miałe¶ racji, to za Twoj± zł± decyzję bardzo często
płaci swoim życiem inny, niewinny człowiek.

Nie nie - bardzo rzadko placi, aczkolwiek zdarza sie.
No i czesto nie inny, np ktos wymusil, ktos jechal za szybko - i to on
zginal.

J.

19 Data: Lipiec 17 2014 13:28:09
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 14:39:19 +0200 osobnik zwany Poldek
napisał:

Natomiast jeĹ›li twierdzisz, że w danym miejscu można jechać 127, a okaże
siÄ™, że jednak nie miałeĹ› racji, to za TwojÄ… złÄ… decyzjÄ™ bardzo czÄ™sto
płaci swoim życiem inny, niewinny człowiek.

a na jakiej podstawie ktoĹ› stawia tam 30? I kto za to zapłaci?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

20 Data: Lipiec 17 2014 16:28:30
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Poldek 

masti wrote:

Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 14:39:19 +0200 osobnik zwany Poldek
napisał:

Natomiast jeĹ›li twierdzisz, że w danym miejscu można jechać 127, a okaże
siÄ™, że jednak nie miałeĹ› racji, to za TwojÄ… złÄ… decyzjÄ™ bardzo czÄ™sto
płaci swoim życiem inny, niewinny człowiek.

a na jakiej podstawie ktoĹ› stawia tam 30? I kto za to zapłaci?

Jeżeli było 30, a ktoĹ› jechał 127 to zabrał bym takiemu prawo jazdy bez wnikania w dalsze szczegóły.

Natomiast na jakiej podstawie stoi tam 30? Prawdopodobnie na takiej, że ludzie, którzy zajmujÄ… siÄ™ inżynieriÄ… ruchu, czyli codzienne rano wstajÄ…, myjÄ… paszczura i zabierajÄ… siÄ™ za robotÄ™ przy drogach, że tacy ludzie obejrzeli to miejsce, obadali sytuacjÄ™, nawierzchniÄ™, profil zakrÄ™tu, otoczenie i na podstawie posiadanej wiedzy i doĹ›wiadczenia ocenili, że przy 30 ryzyko wypadku w tym miejscu jest na tyle małe, że niżej nie trzeba.

21 Data: Lipiec 17 2014 14:42:32
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 16:28:30 +0200 osobnik zwany Poldek
napisał:

masti wrote:
Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 14:39:19 +0200 osobnik zwany Poldek
napisał:

Natomiast jeĹ›li twierdzisz, że w danym miejscu można jechać 127, a
okaże siÄ™, że jednak nie miałeĹ› racji, to za TwojÄ… złÄ… decyzjÄ™ bardzo
czÄ™sto płaci swoim życiem inny, niewinny człowiek.

a na jakiej podstawie ktoĹ› stawia tam 30? I kto za to zapłaci?

Jeżeli było 30, a ktoĹ› jechał 127 to zabrał bym takiemu prawo jazdy bez
wnikania w dalsze szczegóły.

Natomiast na jakiej podstawie stoi tam 30? Prawdopodobnie na takiej, że
ludzie, którzy zajmujÄ… siÄ™ inżynieriÄ… ruchu, czyli codzienne rano
wstajÄ…, myjÄ… paszczura i zabierajÄ… siÄ™ za robotÄ™ przy drogach, że tacy
ludzie obejrzeli to miejsce, obadali sytuacjÄ™, nawierzchniÄ™, profil
zakrętu, otoczenie i na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia
ocenili, że przy 30 ryzyko wypadku w tym miejscu jest na tyle małe, że
niżej nie trzeba.

ROTFL. Typowo sowieckie myślenie. Skoro ktoś wchodzi i od progu drze mordę
i wali po pysku to znaczy, ze ma racjÄ™



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

22 Data: Lipiec 18 2014 23:38:53
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Poldek 

masti wrote:

Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 16:28:30 +0200 osobnik zwany Poldek
napisał:
Natomiast na jakiej podstawie stoi tam 30? Prawdopodobnie na takiej, że
ludzie, którzy zajmujÄ… siÄ™ inżynieriÄ… ruchu, czyli codzienne rano
wstajÄ…, myjÄ… paszczura i zabierajÄ… siÄ™ za robotÄ™ przy drogach, że tacy
ludzie obejrzeli to miejsce, obadali sytuacjÄ™, nawierzchniÄ™, profil
zakrętu, otoczenie i na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia
ocenili, że przy 30 ryzyko wypadku w tym miejscu jest na tyle małe, że
niżej nie trzeba.

ROTFL. Typowo sowieckie myślenie. Skoro ktoś wchodzi i od progu drze mordę
i wali po pysku to znaczy, ze ma racjÄ™

Typowa postawa sprawcy wypadku. OczywiĹ›cie zanim "okazało siÄ™", że jednak trafił. Po spowodowaniu wypadku poglÄ…dy na Ĺ›wiat nagle siÄ™ zmieniajÄ….

23 Data: Lipiec 18 2014 21:40:53
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: masti 

Dnia pięknego Fri, 18 Jul 2014 23:38:53 +0200 osobnik zwany Poldek
napisał:

masti wrote:
Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 16:28:30 +0200 osobnik zwany Poldek
napisał:
Natomiast na jakiej podstawie stoi tam 30? Prawdopodobnie na takiej,
że ludzie, którzy zajmujÄ… siÄ™ inżynieriÄ… ruchu, czyli codzienne rano
wstajÄ…, myjÄ… paszczura i zabierajÄ… siÄ™ za robotÄ™ przy drogach, że tacy
ludzie obejrzeli to miejsce, obadali sytuacjÄ™, nawierzchniÄ™, profil
zakrętu, otoczenie i na podstawie posiadanej wiedzy i doświadczenia
ocenili, że przy 30 ryzyko wypadku w tym miejscu jest na tyle małe, że
niżej nie trzeba.

ROTFL. Typowo sowieckie myślenie. Skoro ktoś wchodzi i od progu drze
mordÄ™ i wali po pysku to znaczy, ze ma racjÄ™

Typowa postawa sprawcy wypadku.

jakiego wypadku?

OczywiĹ›cie zanim "okazało siÄ™", że
jednak trafił. Po spowodowaniu wypadku poglÄ…dy na Ĺ›wiat nagle siÄ™
zmieniajÄ….

jak siÄ™ boisz po spowodowaniu wypdaku to jeĽdzij taksówkÄ….



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

24 Data: Lipiec 17 2014 16:00:10
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Poldek  ...

Natomiast na jakiej podstawie stoi tam 30? Prawdopodobnie na takiej, że
ludzie, którzy zajmuj± się inżynieri± ruchu, czyli codzienne rano
wstaj±, myj± paszczura i zabieraj± się za robotę przy drogach, że tacy
ludzie obejrzeli to miejsce, obadali sytuację, nawierzchnię, profil
zakrętu, otoczenie i na podstawie posiadanej wiedzy i do¶wiadczenia
ocenili, że przy 30 ryzyko wypadku w tym miejscu jest na tyle małe, że
niżej nie trzeba.

Kpina?

25 Data: Lipiec 18 2014 08:18:12
Temat: Re: Odcinkowy pomiar ďż˝
Autor: MichaĹ‚G 

Budzik pisze:

Uďż˝ytkownik Poldek  ...

Natomiast na jakiej podstawie stoi tam 30? Prawdopodobnie na takiej, �e ludzie, kt�rzy zajmuj� si� in�ynieri� ruchu, czyli codzienne rano wstaj�, myj� paszczura i zabieraj� si� za robot� przy drogach, �e tacy ludzie obejrzeli to miejsce, obadali sytuacj�, nawierzchni�, profil zakr�tu, otoczenie i na podstawie posiadanej wiedzy i do�wiadczenia ocenili, �e przy 30 ryzyko wypadku w tym miejscu jest na tyle ma�e, �e ni�ej nie trzeba.

Kpina?
oczywiście szyderstwo

-- -
Ta wiadomoć e-mail jest wolna od wirusów i złoĹ›liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.
http://www.avast.com

26 Data: Lipiec 18 2014 07:21:31
Temat: Re: Odcinkowy pomiar ?
Autor: Budzik 

Użytkownik MichałG  ...

Natomiast na jakiej podstawie stoi tam 30? Prawdopodobnie na takiej,
?e ludzie, kt?rzy zajmuj? si? in?ynieri? ruchu, czyli codzienne rano
wstaj?, myj? paszczura i zabieraj? si? za robot? przy drogach, ?e
tacy ludzie obejrzeli to miejsce, obadali sytuacj?, nawierzchni?,
profil zakr?tu, otoczenie i na podstawie posiadanej wiedzy i
do?wiadczenia ocenili, ?e przy 30 ryzyko wypadku w tym miejscu jest
na tyle ma?e, ?e ni?ej nie trzeba.

Kpina?
oczywi¶cie szyderstwo

uff... :)


-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania,
ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna. http://www.avast.com

Co¶ ci się przykleiło do posta.
Avast ci figluje!

27 Data: Lipiec 17 2014 08:50:27
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu czwartek, 17 lipca 2014 15:28:09 UTC+2 użytkownik masti napisał:

Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 14:39:19 +0200 osobnik zwany Poldek

napisał:



> Natomiast je¶li twierdzisz, że w danym miejscu można jechać 127, a okaże

> się, że jednak nie miałe¶ racji, to za Twoj± zł± decyzję bardzo często

> płaci swoim życiem inny, niewinny człowiek.



a na jakiej podstawie kto¶ stawia tam 30? I kto za to zapłaci?







--

Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci?

-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Spytaj o to u wła¶ciciela drogi a nie zawracaj tutaj gitary idiotycznymi pytaniami.

28 Data: Lipiec 17 2014 19:20:01
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: masti 

Dnia pięknego Thu, 17 Jul 2014 08:50:27 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:


Spytaj o to u właĹ›ciciela drogi a nie zawracaj tutaj gitary idiotycznymi
pytaniami.

bo co? więcej miejsca na Twoją ruską propagandę będzie?



--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

29 Data: Lipiec 18 2014 17:44:08
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

NetiaAbonent wrote:

Użytkownik "Poldek"

Można z takÄ… z jakÄ… przejeżdżajÄ…, że jakoĹ› im siÄ™ udaje dojechać do celu
bez stratowania innych. Tu naprawdÄ™ nie chodzi o to z jakÄ… można ... :-)

Oprócz tych, co im siÄ™ nie udało dojechać, albo po drodze zabili lub
okaleczyli innego człowieka :-(

No właĹ›nie, z takÄ… nie można


W jaki sposób wyznaczyć maksymalnÄ… prÄ™dkoć, z którÄ… można?

TakÄ…, żeby w nikogo nie trafić.

30 Data: Lipiec 18 2014 23:35:24
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Poldek 

Cavallino wrote:


Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

NetiaAbonent wrote:

Użytkownik "Poldek"

Można z takÄ… z jakÄ… przejeżdżajÄ…, że jakoĹ› im siÄ™ udaje dojechać do
celu
bez stratowania innych. Tu naprawdÄ™ nie chodzi o to z jakÄ… można
... :-)

Oprócz tych, co im siÄ™ nie udało dojechać, albo po drodze zabili lub
okaleczyli innego człowieka :-(

No właĹ›nie, z takÄ… nie można


W jaki sposób wyznaczyć maksymalnÄ… prÄ™dkoć, z którÄ… można?

TakÄ…, żeby w nikogo nie trafić.

Czyli jednak wychodzi, że 30.

31 Data: Lipiec 19 2014 09:52:33
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Cavallino wrote:

Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

NetiaAbonent wrote:

Użytkownik "Poldek"

Można z takÄ… z jakÄ… przejeżdżajÄ…, że jakoĹ› im siÄ™ udaje dojechać do
celu
bez stratowania innych. Tu naprawdÄ™ nie chodzi o to z jakÄ… można
... :-)

Oprócz tych, co im siÄ™ nie udało dojechać, albo po drodze zabili lub
okaleczyli innego człowieka :-(

No właĹ›nie, z takÄ… nie można


W jaki sposób wyznaczyć maksymalnÄ… prÄ™dkoć, z którÄ… można?

TakÄ…, żeby w nikogo nie trafić.

Czyli jednak wychodzi, że 30.

Dla Ciebie 30, dla innych być może i 130 bÄ™dzie dobra.
Wszystko zależy od tego gdzie trzyma siÄ™ kapelusz.

32 Data: Lipiec 17 2014 16:04:19
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: elmer radi radisson 

On 2014-07-16 09:47, Myjk wrote:

Przecież to nie moje porównanie -- tylko Jacka. Co ciekawe przyklasnÄ…łeĹ› mu
w pełni, dopóki nie wykazałem prawidłowej analogii w tym przykładzie --
dopiero teraz zaprzeczasz jak przestało pasować. Dziwne. :P

Nie zrozumiales - napisalem, jak jest w rzeczywistosci i ze po obu
stronach stoja ludzie. Przypomnij sobie tez ze to rzad i policja maja
sluzyc obywatelom, a nie na odwrot.

Ps. przeciez sam tez napisales ze Jacek napisal dobrze, wiec tez sie
zdecyduj ;)


Czyli dać psu długÄ… smycz, a jak pogryzie kanapÄ™ czy goĹ›cia to stłuc go na
kwaĹ›ne jabłko -- może siÄ™ nauczy że tak nie wolno. Wiesz, zdecydowanie wolÄ™
jednak naukÄ™ od podstaw i zmianÄ™ mentalnoĹ›ci. Nieliczyłbym na kredyt
zaufania -- życie pokazuje, że nie potrafimy z kredytów korzystać.

No to skuteczna nauka od podstaw niestety musi polegac na tym ze widac
sens tego postepowania i druga strona stara sie tez dzialac tak aby
rzeczy mialy sens. Nie wiesz ze lanie batem dla zasady, bez
rozroznienia skali powodu i nic w zamian, rodzi wylacznie bunt?
Jak oznakowanie bedzie do dupy to bedzie od tej strony wciaz tak samo
traktowane.

Kiedy kierowcy przestali się stosować do ograniczeń skoro, od kiedy
pamiÄ™tam, wiÄ™kszoć nigdy siÄ™ do nich nie stosowała?

Pewnie od "wtedy" od kiedy znaczaca czesc ograniczen nie przystaje do
rzeczywistosci i nie stanowi zadnej pomocy ni podpowiedzi.
Natomiast oczywiscie zawsze jest odsetek tych ktorzy przekraczaja
predkosc niezaleznie od tego jak logiczne sa ograniczenia. To zwyczajna
statystyka, na miliony kierowcow jakas czesc zawsze tak robila i robic bedzie.

Przecież już wielokrotnie odpowiadałem. To sami ludzie, społeczeĹ„swo,
okoliczni mieszkańcy wnioskują o ograniczenia, sygnalizację, FR. Poza tym
że urzÄ™dnicy majÄ… podstawowe wytyczne, to rzadko kiedy z własnej
nieprzymuszonej woli obniżajÄ… prÄ™dkoĹ›ci i stawiajÄ… FR.

Wiekszosc nieadekwatnych ograniczen stoi na terenie calego kraju od lat - nikt nie musial wnioskowac, po prostu taki model postepowania dominuje wsrod zarzadzajacych naszymi drogami.


Ponieważ za granicÄ… inna jest mentalnoć ludzi. U nas każdy wini każdego,
tylko nie siebie. Zrzuca odpowiedzialnoć na innych, zamiast brać sprawy we
własne rÄ™ce. I tyle.

Jednak mysle, ze tam urzednicy MYSLA.. nie tylko inaczej,  ale po prostu
mysla. U nas przejaw braku ich wlasciwego podejscia widac nie tylko na drogach, bo w wielu miejscach. Wiec za granica realizuja robote jak
nalezy, poza tym caly system jest spojny. U nas brak jakiejkolwiek
spojnosci mozna zauwazyc w wielu przejawach pracy urzedow wiec na drogach to kompletnie niestety nie dziwi.

I za granica nikt wowczas nie musi odwalac za nich roboty - to zapewne sa
mniejszosciowe przypadki ze trzeba reagowac.

Znakomita wiÄ™kszoć kierowców przekracza dozwolonÄ… prÄ™dkoć. PrzeginajÄ…cych
pałÄ™ jest stosunkowo niedużo, dlatego nie rozchodzi siÄ™ wcale o tÄ™pienie
tylko samych piratów.

Wiec skoro nie przeginaja, to spotkanie sie w polowie drogi - skuteczne
ujednolicenie ograniczen, ale i karanie za realne wystepki, jest partnerskim i bardzo fair postepowaniem.

Tymczasem widzisz: w Warszawie chyba z 5 lat zajelo, aby mimo wstepnych ustalen zarzadcow i policji podniesc ograniczenie na Wislostradzie z 50km/h do 70-80, co obecnie obowiazuje. Czy Twoim zdaniem kierowcy
jak to okreslasz, lani batem za przekroczenie tej 50-tki byli karani
slusznie, skoro wiadomo ze szybsza jazda w tym miejscu jest defacto
uznana za bezpieczna?

Ależ monitoringu jest coraz wiÄ™cej i mylisz siÄ™ twierdzÄ…c, że takie
przypadki nie sÄ… wyłapywane. OczywiĹ›cie, za miastem nie ma kamer
monitoringu a i w mieĹ›cie nie na każdej ulicy sÄ… -- bo kogo na to stać.

Praktyka pokazuje - i masz zreszta przyklad w przypadku znanego rajdu
kierowcy BMW po stolicy, ze monitoring nie jest do tego kompletnie
wykorzystywany.

Natomiast wdrożyli przecież gdzieĹ› "program obywatelski" żeby nagrania z
takimi przypadkami przysyłać, to siÄ™ larum, miÄ™dzy innymi tu na grupie,
podniosło o SB, UB, CWKS, kapusiach itd.

Ja do tego pomyslu nic nie mam. Nawet wrecz dziwi mnie ze policja
do ukarania na podstawie takiego zapisu potrzebuje zazwyczaj jeszcze zeznania swiadka.

JeżdżÄ™ w dłuższe trasy i wnioski mam takie, że wiÄ™kszoć kierowców nawet
nie wie z jakÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… może jechać na danym odcinku. Tu naprawdÄ™ nie
chodzi o tÄ™ garstkÄ™ piratów, tylko o tych co siebie malujÄ… jako Ĺ›wiadomych
i myĹ›lÄ…cych kierowców.

I dzieje sie to dokladnie wlasnie przez natlok oznakowania i jego
nielogicznosc. Kierowcy przyzwyczaili sie ze ograniczenia nie przystaja do realiow i jada tak jak sie daje jechac. Jak jestes za granica, pojezdzisz za nia kilka dni  i jedziesz przez droge o okreslonym profilu technicznym, z duza doza prawdopodobienstwa mozesz ocenic nawet nie widzac wczesniej znaku, jakie panuje tam ograniczenie. U nas? pelna
losowosc.

To jest to o czym od poczatku pisze.




--

memento lorem ipsum

33 Data: Lipiec 18 2014 16:15:36
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Thu, 17 Jul 2014, elmer radi radisson wrote:

On 2014-07-16 09:47, Myjk wrote:

Natomiast wdrożyli przecież gdzie¶ "program obywatelski" żeby nagrania
z takimi przypadkami przysyłać, to się larum, między innymi tu na grupie,
podniosło o SB, UB, CWKS, kapusiach itd.

Ja do tego pomyslu nic nie mam. Nawet wrecz dziwi mnie ze policja
do ukarania na podstawie takiego zapisu potrzebuje zazwyczaj jeszcze zeznania
swiadka.

  ¦wiadek niekoniecznie musi być potrzebny do potwierdzenia zdarzenia.
  Jego kamerka ani nie ma homologacji niczym fotoradar, ani oplombowanej
pamięci, niczym kasa fiskalna.
  ¦wiadek po pierwsze służy więc za dowód, że nagranie nie zostało
zmanipulowane, a je¶li przypadkiem widział zdarzenie, tym lepiej
(odpada wersja, że zostało zmanipulowane bez jego wiedzy).

I dzieje sie to dokladnie wlasnie przez natlok oznakowania i jego
nielogicznosc. Kierowcy przyzwyczaili sie ze ograniczenia nie przystaja do
realiow

  Ale to kierowcy ż±daj± ograniczeń prędko¶ci, "bo ich żółte zaskakuje".
  Czę¶ć kierowców, to prawda, niemniej...

pzdr, Gotfryd

34 Data: Lipiec 11 2014 16:43:32
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Myjk 

Thu, 10 Jul 2014 10:56:10 +0200, Jacek

Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic siÄ™ wiele nie
nauczy. Musi widzieć zwiÄ…zek: zrobił dobrze - nagroda, Ľle - kara.

Pod warunkiem, że tresujesz młodego psa. Spróbuj wytresować w ten sposób
takiego co ma swoje "nawyki", przyzwyczajenia, swoje zasady i jeszcze jest
agresywny. Zawsze siÄ™ takiego psa sprowadza najpierw do parteru resetujÄ…c
umysł nie zważajÄ…c szczególnie, a potem dopiero od nowa uczy tak jak
napisałeĹ›.

I teraz to zastosuj do kierowców co to ich do psów porównałeĹ› -- zobaczysz
jaka powinna być kolejnoć działania. No wiÄ™c powinna być zupełnie odwrotna
niż napisałeĹ›. Tymbardziej biorÄ…c pod uwagÄ™, że człowiek to wiele bardziej
wredne bydle w wychowaniu niż pies. Ale biorÄ…c pod uwagÄ™, że człowiek (nie
bÄ™dÄ™ pisał że Polak) to zwierze rozumne, sam powinien dojć do wniosku, że
zacznÄ… nagradzać dobre zachowanie (albo raczej że inni czujÄ…cy zagrożenie
tj. mieszkańcy/piesi) przestaną się domagać ograniczeń.

Czyli wychodzi to o czym piszÄ™ od dawna w każdym wÄ…tku o ograniczeniach i
kontrolach prÄ™dkoĹ›ci. Zmieni siÄ™ coĹ› dopiero jak kierowcy pójdÄ… po rozum do
głowy. Nie inaczej i dlatego właĹ›nie nie widać koĹ„ca przepychanki.

--
Pozdor
Myjk

35 Data: Lipiec 11 2014 16:54:09
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: NetiaAbonent 


Użytkownik "Myjk"


I teraz to zastosuj do kierowców co to ich do psów porównałeĹ› -- zobaczysz
jaka powinna być kolejnoć działania. No wiÄ™c powinna być zupełnie odwrotna
niż napisałeĹ›. Tymbardziej biorÄ…c pod uwagÄ™, że człowiek to wiele bardziej
wredne bydle w wychowaniu niż pies. Ale biorÄ…c pod uwagÄ™, że człowiek (nie
bÄ™dÄ™ pisał że Polak) to zwierze rozumne, sam powinien dojć do wniosku, że
zacznÄ… nagradzać dobre zachowanie (albo raczej że inni czujÄ…cy zagrożenie
tj. mieszkańcy/piesi) przestaną się domagać ograniczeń.

Aaa lizaki będą rozdawać :-)

36 Data: Lipiec 11 2014 17:06:41
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Myjk 

Thu, 10 Jul 2014 10:56:10 +0200, Jacek

Przepraszam, jeszcze raz bo mi 40TD siÄ™ wywalił i wyszedł w eter jakiĹ›
stary draft.

Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic siÄ™ wiele nie
nauczy. Musi widzieć zwiÄ…zek: zrobił dobrze - nagroda, Ľle - kara.

Pod warunkiem, że tresujesz młodego psa. Spróbuj wytresować w ten sposób
takiego co ma swoje "nawyki", przyzwyczajenia, swoje zasady i jeszcze jest
agresywny, oraz występuje w grupie z instynktem stadnym. Zawsze się takiego
psa sprowadza najpierw do parteru resetujÄ…c umysł nie zważajÄ…c szczególnie
na emocje, a potem dopiero od nowa uczy tak jak napisałeĹ›.

I teraz to zastosuj do kierowców co to ich do psów porównałeĹ› -- zobaczysz
jaka powinna być kolejnoć działania. No wiÄ™c powinna być zupełnie odwrotna
niż napisałeĹ›. Tymbardziej biorÄ…c pod uwagÄ™, że człowiek to wiele bardziej
wredne bydle w wychowaniu niż pies. Ale biorÄ…c pod uwagÄ™, że człowiek (nie
bÄ™dÄ™ pisał że Polak) to zwierze rozumne, sam powinien dojć do wniosku, że
zacznÄ… nagradzać dobre zachowanie (albo raczej że inni czujÄ…cy zagrożenie
tj. mieszkańcy/piesi przestaną się domagać ograniczeń) gdy się uspokoi.

Czyli wychodzi to o czym piszÄ™ od dawna w każdym wÄ…tku o ograniczeniach i
kontrolach prÄ™dkoĹ›ci. Zmieni siÄ™ coĹ› dopiero jak kierowcy pójdÄ… po rozum do
głowy. Nie inaczej i dlatego właĹ›nie nie widać koĹ„ca przepychanki.

--
Pozdor
Myjk

37 Data: Lipiec 16 2014 21:04:02
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Poldek 

Myjk wrote:

Czyli wychodzi to o czym piszÄ™ od dawna w każdym wÄ…tku o ograniczeniach i
kontrolach prÄ™dkoĹ›ci. Zmieni siÄ™ coĹ› dopiero jak kierowcy pójdÄ… po rozum do
głowy. Nie inaczej i dlatego właĹ›nie nie widać koĹ„ca przepychanki.

Nic siÄ™ nie zmieni dopóki przekroczenie przepisów bÄ™dzie rzadko karane.
Raz byłem w tzw. cywilizowanym kraju - zdziwiony, bo wszyscy jadÄ… równo 5 km szybciej niż wolno. Pytam miejscowego znajomego - jak to możliwe, że tak siÄ™ tu przestrzega przepisy? On mi na to, że kiedyĹ› kierowcy mniej przestrzegali, bo było mało fotoradarów, nieoznakowanych patroli itp. Od kiedy prawdopodobieĹ„stwo ukarania wzrosło do realnego poziomu i do tego kary sÄ… dotkliwe, od tego czasu ludzie jeżdżÄ… wolniej i kulturalnie. Co ciekawe, to wcale im z tego powodu godnoĹ›ci nie ubywa :-)

38 Data: Lipiec 16 2014 21:46:17
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Myjk wrote:

Czyli wychodzi to o czym piszÄ™ od dawna w każdym wÄ…tku o ograniczeniach i
kontrolach prÄ™dkoĹ›ci. Zmieni siÄ™ coĹ› dopiero jak kierowcy pójdÄ… po rozum do
głowy. Nie inaczej i dlatego właĹ›nie nie widać koĹ„ca przepychanki.

Nic siÄ™ nie zmieni dopóki przekroczenie przepisów bÄ™dzie rzadko karane.


KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

39 Data: Lipiec 17 2014 00:42:07
Temat: Re: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: Gotfryd Smolik news 

On Wed, 16 Jul 2014, Cavallino wrote:

Użytkownik "Poldek"  napisał
Nic się nie zmieni dopóki przekroczenie przepisów będzie rzadko karane.

KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

  A co to ma do kapelusznictwa?
  To jest po prostu obiektywne stwierdzenie faktu - rzadko stosowany
przepis do często występuj±cego przypadku to klasyczne "złe prawo".
  Niezależnie czy dotyczy przepisów meldunkowych czy innych.
  Co ciekawsze, "egzekucja" całkiem często doprowadza do zmiany prawa,
poprzez opór społeczny wła¶nie.
  Cofnij się o 20 lat i powiedz, że faktur nie będzie trzeba podpisywać.
  Prawie każdy popuka się w czoło, "niemożliwe" (i nic to, że przepis
jest "junijny", bo został wymuszony przez to, że Polska nie jest wcale
jedynym biurokratycznym krajem).

  A jak przepis *nie* napotyka oporu... cóż :>

pzdr, Gotfryd

40 Data: Lipiec 17 2014 18:19:14
Temat: Re: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w wiadomo¶ci grup

On Wed, 16 Jul 2014, Cavallino wrote:

Użytkownik "Poldek"  napisał
Nic się nie zmieni dopóki przekroczenie przepisów będzie rzadko karane.

KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

 A co to ma do kapelusznictwa?

To akurat zdanie niewiele, cała reszta jego wypowiedzi - wszystko.
Po prostu umie¶ciłem warning w najbardziej pasuj±cym miejscu.

41 Data: Lipiec 18 2014 23:36:10
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Poldek 

Cavallino wrote:


Użytkownik "Gotfryd Smolik news"  napisał w
wiadomo¶ci grup
On Wed, 16 Jul 2014, Cavallino wrote:

Użytkownik "Poldek"  napisał
Nic się nie zmieni dopóki przekroczenie przepisów będzie rzadko karane.

KAPELUSZ PLONK WARNING !!!!

 A co to ma do kapelusznictwa?

To akurat zdanie niewiele, cała reszta jego wypowiedzi - wszystko.
Po prostu umie¶ciłem warning w najbardziej pasuj±cym miejscu.

Poproszę :-)

42 Data: Lipiec 10 2014 05:35:33
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu czwartek, 10 lipca 2014 10:43:35 UTC+2 użytkownik pwz napisał:

Witam!



Po lekturze:

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/808797,odcinkowy-pomiar-predkosci-narzedzie-drogowej-inwigilacji.html

[w sumie nic nowego, ale warto sobie od¶wieżyć] pomy¶lałem sobie, że:

1. W sumie nie ma o co kruszyć kopii. Jest silne parcie na te bramki, to

je ustawi±. Business is business. Nie udała się inwestycja z

fotoradarami, szukaj± nowych możliwo¶ci zarobkowania. "Przypadkowi

obywatele" mog± im naskoczyć.

2. Zastanawiam się, jakie "obej¶cie" tych bramownic znajd± kierowcy..

Czysta ciekawo¶ć; była walka z mandatami, z aparatami w krzakach, z

Iskrami, niecierpliwie czekam na sposoby na bramki ;-)

3. Rodz± się we mnie sprzeczne uczucia:

- z jednej strony szlag trafia na takie inicjatywy, które ewidentnie

zmierzaj± do trzepania kasy. Robię rocznie po kilka tysięcy km po innych

państwach (nie tylko UE) i owszem, s± tam radary, s± patrole itp., ale

takiej MASY ograniczeń (w 70% bezsensownych), takiej liczby znaków

(ustawionych bez mała jeden na drugim) i takiej MASY rozmaitych urz±dzeń

kontrolnych nigdzie nie spotkałem. Ba, jeżeli za granic± widzę

ograniczenie, to zwalniam do tej prędko¶ci, bo wiem, że to będzie

bezpieczne (faktycznie ostry zakręt, długi ciemny tunel, rzeczywi¶cie

jakie¶ wykopki itp. i tak czy inaczej trzeba by było zwolnić - znak

ograniczenia pomaga mi w podjęciu słusznej decyzji); jeżeli widzę

ograniczenie w Polandii, to a. rozgl±dam się gdzie stoi radar/patrol, b.

sprawdzam czy ta chałupa od terenu zabudowanego stoi 500 czy 1000 m od

drogi i decyduję, czy znaczne zwalnianie w ogóle ma sens, c. zwalniam

jeżeli widzę zakręt/wykopki itp. [czyli znak nie ostrzega mnie przed

niebezpieczeństwem z powodu którego powinienem zwolnić, lecz nakazuje

irracjonalne zachowanie, którego staram się unikn±ć];

- z drugiej strony cieszę się z tych inicjatyw, kiedy na drodze

jednojezdniowej wyprzedzaj±cy kole¶ wpycha się na czwartego, ciemięga

wlecze się przez X km z prędko¶ci± 60 km/h na prostej, szerokiej drodze

bez ograniczeń, po czym wciska gaz do dechy wjeżdżaj±c do miasta, skręca

bez kierunkowskazu albo nie potrafi ruszyć na zielonym, a kiedy już

ruszy zaczyna miejski "wy¶cig" z kim¶ kto go omin±ł na s±siednim

pasie... Wtedy my¶lę sobie: lać pał± po łbach, stawiać znaki, bramki i

co tam jeszcze, może się naucz±...



Miało być krótko...

pwz

system ma t± zaletę/wadę ( niepotrzebne skre¶lić) że nie da się go obej¶ć. Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne systemy. Wymusza jazdę z okre¶lon± prędko¶ci± na całym odcinku pomiarowym, a nie tylko 100 metrów przed fotoradarem. Jednego jestem pewny. Na pewno nie kasuje informacji o samochodach które przejechały przez bramki i nie zostały zakwalifikowane " do ukarania".

43 Data: Lipiec 10 2014 15:55:59
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: t-1 


Użytkownik  napisał

system ma t± zaletę/wadę ( niepotrzebne skre¶lić) że nie da się go obej¶ć. Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne systemy.
Wymusza jazdę z okre¶lon± prędko¶ci± na całym odcinku pomiarowym, a nie tylko 100 metrów przed fotoradarem.

Nieprawda.
Można będzie jechać z dowoln± prędko¶ci± (nawet kilkakrotnie większ± od dozwolonej) przez większo¶ć odcinka i zwolnić lub nawet zatrzymać się na pozostałej czę¶ci.
Było by to głupie gdyby nie pomiar a tak może być racjonalne.
Pojawi± się zapewne proste kalkulatory na androida, które będ± obliczać ile trzeba zwolnić lub nawet postać aby zmie¶cić się w limicie.
W tym czasie można sobie playboja poczytać jad±c z mał± prędko¶ci±,
zapewniaj±c± przy tej niezabronionej przecież czynno¶ci zgodne z przepisami "panowanie nad pojazdem".
Wyobrażam sobie płynno¶ć ruchu.

44 Data: Lipiec 10 2014 17:18:55
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: pwz 

W dniu 2014-07-10 15:55, t-1 pisze:
(...)

Pojawi± się zapewne proste kalkulatory na androida, które będ± obliczać
ile trzeba zwolnić lub nawet postać aby zmie¶cić się w limicie.
W tym czasie można sobie playboja poczytać jad±c z mał± prędko¶ci±,
zapewniaj±c± przy tej niezabronionej przecież czynno¶ci zgodne z
przepisami "panowanie nad pojazdem".
Wyobrażam sobie płynno¶ć ruchu.

O, i to jest pomysł! Taki androidowy kalkulator, w sensie. Chociaż tak naprawdę to wystarczy i kartka z ołówkiem, pod warunkiem, że będzie wiadomo, z jak± ¶redni± prędko¶ci± należy się poruszać na danym odcinku. Wyobrażam sobie to jako opcję np. w Yanosiku (komunikat: "teraz musisz się zatrzymać na X minut, bo zaraz bramka"). Nawet ma to sens: cał± trasę człowiek sobie jedzie jak chce, po czym zatrzymuje się np. na siku. Samo zatrzymanie nawet na 5-10 minut ostro zmniejsza ¶redni±.
pwz

45 Data: Lipiec 10 2014 09:59:50
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu czwartek, 10 lipca 2014 17:18:55 UTC+2 użytkownik pwz napisał:

W dniu 2014-07-10 15:55, t-1 pisze:

(...)

> Pojawi� si� zapewne proste kalkulatory na androida, kt�re b�d� oblicza�

> ile trzeba zwolni� lub nawet posta� aby zmie�ci� si� w limicie.

> W tym czasie mo�na sobie playboja poczyta� jad�c z ma�� pr�dko�ci�,

> zapewniaj�c� przy tej niezabronionej przecie� czynno�ci zgodne z

> przepisami "panowanie nad pojazdem".

> Wyobra�am sobie p�ynno�� ruchu.



O, i to jest pomysďż˝! Taki androidowy kalkulator, w sensie. Chociaďż˝ tak

naprawd� to wystarczy i kartka z o��wkiem, pod warunkiem, �e b�dzie

wiadomo, z jak� �redni� pr�dko�ci� nale�y si� porusza� na danym odcinku.

Wyobra�am sobie to jako opcj� np. w Yanosiku (komunikat: "teraz musisz

si� zatrzyma� na X minut, bo zaraz bramka"). Nawet ma to sens: ca��

tras� cz�owiek sobie jedzie jak chce, po czym zatrzymuje si� np. na

siku. Samo zatrzymanie nawet na 5-10 minut ostro zmniejsza �redni�.

pwz

Z ta kartk± idĽ do tych co im wypełnienie karty drogowej na zdrowiu szkodzi.

46 Data: Lipiec 10 2014 17:00:43
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik pwz  ...

Pojawi± się zapewne proste kalkulatory na androida, które będ± obliczać
ile trzeba zwolnić lub nawet postać aby zmie¶cić się w limicie.
W tym czasie można sobie playboja poczytać jad±c z mał± prędko¶ci±,
zapewniaj±c± przy tej niezabronionej przecież czynno¶ci zgodne z
przepisami "panowanie nad pojazdem".
Wyobrażam sobie płynno¶ć ruchu.

O, i to jest pomysł! Taki androidowy kalkulator, w sensie. Chociaż tak
naprawdę to wystarczy i kartka z ołówkiem, pod warunkiem, że będzie
wiadomo, z jak± ¶redni± prędko¶ci± należy się poruszać na danym odcinku.
Wyobrażam sobie to jako opcję np. w Yanosiku (komunikat: "teraz musisz
się zatrzymać na X minut, bo zaraz bramka"). Nawet ma to sens: cał±
trasę człowiek sobie jedzie jak chce, po czym zatrzymuje się np. na
siku. Samo zatrzymanie nawet na 5-10 minut ostro zmniejsza ¶redni±.

Albo knajpa z takim wyswietlaczem:
Nadrobiłes 15 minut. Zatrzymaj sie i zjedz cos. Masz cas do 15:10 :)

47 Data: Lipiec 10 2014 16:00:54
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik t-1  ...

system ma t± zaletę/wadę ( niepotrzebne skre¶lić) że nie da się go
obej¶ć. Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne
systemy. Wymusza jazdę z okre¶lon± prędko¶ci± na całym odcinku
pomiarowym, a nie tylko 100 metrów przed fotoradarem.

Nieprawda.
Można będzie jechać z dowoln± prędko¶ci± (nawet kilkakrotnie większ±
od dozwolonej) przez większo¶ć odcinka i zwolnić lub nawet zatrzymać
się na pozostałej czę¶ci.
Było by to głupie gdyby nie pomiar a tak może być racjonalne.
Pojawi± się zapewne proste kalkulatory na androida, które będ±
obliczać ile trzeba zwolnić lub nawet postać aby zmie¶cić się w
limicie. W tym czasie można sobie playboja poczytać jad±c z mał±
prędko¶ci±, zapewniaj±c± przy tej niezabronionej przecież czynno¶ci
zgodne z przepisami "panowanie nad pojazdem".
Wyobrażam sobie płynno¶ć ruchu.

Ostatnio byłem w trasie Gdansk Wejherowo i tam podobno gdzies ten pomiar
jest.
Jakie to ma jednak znaczenie, jak na 10 skrzyzowan ze swiatłami stalem na
10...? Nawet jakbym chciał to bym sredniej nie przekroczył...
Do tego nie widziałem zadnej informacji o pomiarze (słyszałem tylko od
miejscowych) wiec jak zwykle lepiej karac niz zapobiegać...

48 Data: Lipiec 10 2014 16:58:14
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Rafał Grzelak 

t-1 wrote:

Nieprawda.
Można będzie jechać z dowoln± prędko¶ci± (nawet kilkakrotnie większ±
od dozwolonej) przez większo¶ć odcinka i zwolnić lub nawet zatrzymać
się na pozostałej czę¶ci.  Było by to głupie gdyby nie pomiar a tak
może być racjonalne.  Pojawi± się zapewne proste kalkulatory na
androida, które będ± obliczać ile trzeba zwolnić lub nawet postać aby
zmie¶cić się w limicie.

Ok, fajnie. Tylko po co?
Jedyne wytlumaczenie jakie widze: zasuwac ile sie da, a potem zjechac
gdzies na szybki obiad. Tylko czy te odcinki beda az tak dlugie?

Raczej nie, bo dluzsze odcinki oznaczaja mniejsze wplywy z mandatow - a
na kilku kilometrach calkiem latwo utrzymac wysoka srednia.
--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

49 Data: Lipiec 10 2014 09:58:46
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu czwartek, 10 lipca 2014 15:55:59 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:

Uďż˝ytkownik  napisaďż˝

>system ma t� zalet�/wad� ( niepotrzebne skre�li�) �e nie da si� go obej��.

>Ze`wzgl�d�w na bezpiecze�stwo bije na g�ow� wszystkie inne systemy.

>Wymusza jazd� z okre�lon� pr�dko�ci� na ca�ym odcinku pomiarowym, a nie

>tylko 100 metr�w przed fotoradarem.



Nieprawda.

Mo�na b�dzie jecha� z dowoln� pr�dko�ci� (nawet kilkakrotnie wi�ksz� od

dozwolonej) przez wi�kszo�� odcinka i zwolni� lub nawet zatrzyma� si� na

pozosta�ej cz�ci.

By�o by to g�upie gdyby nie pomiar a tak mo�e by� racjonalne.

Pojawi� si� zapewne proste kalkulatory na androida, kt�re b�d� oblicza� ile

trzeba zwolni� lub nawet posta� aby zmie�ci� si� w limicie.

W tym czasie mo�na sobie playboja poczyta� jad�c z ma�� pr�dko�ci�,

zapewniaj�c� przy tej niezabronionej przecie� czynno�ci zgodne z przepisami

"panowanie nad pojazdem".

Wyobra�am sobie p�ynno�� ruchu.

Pierdolnięty zawsze się znajdzie. Większo¶ć jeĽdzi bo ich podstawowym celem jest dojechanie do miejsca docelowego a nie zatrzymywanie się żeby przez 50 sekund zapierdalać 200.

50 Data: Lipiec 10 2014 19:32:26
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-07-10 18:58,  pisze:

Pierdolnięty zawsze się znajdzie. Większo¶ć jeĽdzi bo ich podstawowym celem jest dojechanie do miejsca docelowego a nie zatrzymywanie się żeby przez 50 sekund zapierdalać 200.


jeżeli pomiar odcinkowy będzie co kilkadziesi±t km to gorzej (ale na razie na pewno nie będzie), a je¶li rzadziej i masz tylko jeden pomiar na swojej trasie, to i godzinę można poczekać z sikaniem czy obiadem, a jechać cały czas swoim tempem ;P

--
Pozdrawiam
Łukasz

51 Data: Lipiec 10 2014 11:00:38
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu czwartek, 10 lipca 2014 19:32:26 UTC+2 użytkownik dddddddd napisał:

W dniu 2014-07-10 18:58,  pisze:

> Pierdolni�ty zawsze si� znajdzie. Wi�kszo�� je�dzi bo ich podstawowym celem jest dojechanie do miejsca docelowego a nie zatrzymywanie si� �eby przez 50 sekund zapierdala� 200.

>



je�eli pomiar odcinkowy b�dzie co kilkadziesi�t km to gorzej (ale na

razie na pewno nie b�dzie), a je�li rzadziej i masz tylko jeden pomiar

na swojej trasie, to i godzin� mo�na poczeka� z sikaniem czy obiadem, a

jecha� ca�y czas swoim tempem ;P



--

Pozdrawiam

�ukasz

Z przepisów wynika że pomiar odcinkowy jest możliwy tylko na drogach na których na odcinku pomiaru obowi±zuje konkretna prędko¶ć. Czyli jak jedziesz w terenie nie zabudowanym to jak postawi± znak 70 to odcinek liczony jest do następnego z limitem prędko¶ci lub skrzyżowania. A że po drodze s± zawsze jakie¶ skrzyżowania i za skrzyżowaniem jest kolejny znak okre¶laj±cy prędko¶ć to sił± rzeczy odcinki będ± maksymalnie kilkunasto kilometrowe. O ile odcinki nie mog± być dłuższe niż wcze¶niej napisałem to mog± być krótsze. Czyli na odcinku autostrady o długo¶ci 50km pomiar może być robiony na odcinku pięciu kilometrów.

52 Data: Lipiec 10 2014 20:38:46
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: pwz 

W dniu 2014-07-10 20:00,  pisze:

Z przepisów wynika że pomiar odcinkowy jest możliwy tylko na drogach na których na odcinku pomiaru obowi±zuje konkretna prędko¶ć. Czyli jak jedziesz w terenie nie zabudowanym to jak postawi± znak 70 to odcinek liczony jest do następnego z limitem prędko¶ci lub skrzyżowania. A że po drodze s± zawsze jakie¶ skrzyżowania i za skrzyżowaniem jest kolejny znak okre¶laj±cy prędko¶ć to sił± rzeczy odcinki będ± maksymalnie kilkunasto kilometrowe. O ile odcinki nie mog± być dłuższe niż wcze¶niej napisałem to mog± być krótsze. Czyli na odcinku autostrady o długo¶ci 50km pomiar może być robiony na odcinku pięciu kilometrów.

No to trochę kiszka. Trzeba będzie chyba od¶wieżyć w±tki o cudo-sprayach i przesłonach anty-foto na tablice rejestracyjne...
pwz

53 Data: Lipiec 10 2014 11:47:36
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu czwartek, 10 lipca 2014 20:38:46 UTC+2 użytkownik pwz napisał:

W dniu 2014-07-10 20:00,  pisze:

> Z przepis�w wynika �e pomiar odcinkowy jest mo�liwy tylko na drogach na kt�rych na odcinku pomiaru obowi�zuje konkretna pr�dko��. Czyli jak jedziesz w terenie nie zabudowanym to jak postawi� znak 70 to odcinek liczony jest do nast�pnego z limitem pr�dko�ci lub skrzy�owania. A �e po drodze s� zawsze jakie� skrzy�owania i za skrzy�owaniem jest kolejny znak okre�laj�cy pr�dko�� to si�� rzeczy odcinki b�d� maksymalnie kilkunasto kilometrowe. O ile odcinki nie mog� by� d�u�sze ni� wcze�niej napisa�em to mog� by� kr�tsze. Czyli na odcinku autostrady o d�ugo�ci 50km pomiar mo�e by� robiony na odcinku pi�ciu kilometr�w.



No to troch� kiszka. Trzeba b�dzie chyba od�wie�y� w�tki o cudo-sprayach

i przes�onach anty-foto na tablice rejestracyjne...

pwz

Niewiele może dać a problemów może zrobić dużo. Dla systemu samochód bez tablic to ufo. A jak jeszcze przekracza prędko¶ć to ufo do zestrzelenia. W zwi±zku z wprowadzeniem nowego systemu policji drogowej nie likwiduj±. Zauważ drobny niuans. Jak jedziesz autostrad± to specjalnie nie ma gdzie spierdolić.

54 Data: Lipiec 10 2014 19:28:54
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello t-1,

Thursday, July 10, 2014, 3:55:59 PM, you wrote:


system ma t± zaletę/wadę ( niepotrzebne skre¶lić) że nie da się go obej¶ć.
Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne systemy.
Wymusza jazdę z okre¶lon± prędko¶ci± na całym odcinku pomiarowym, a nie
tylko 100 metrów przed fotoradarem.
Nieprawda.
Można będzie jechać z dowoln± prędko¶ci± (nawet kilkakrotnie większ± od
dozwolonej) przez większo¶ć odcinka i zwolnić lub nawet zatrzymać się na
pozostałej czę¶ci.
Było by to głupie gdyby nie pomiar a tak może być racjonalne.
Pojawi± się zapewne proste kalkulatory na androida, które będ± obliczać ile
trzeba zwolnić lub nawet postać aby zmie¶cić się w limicie.
W tym czasie można sobie playboja poczytać jad±c z mał± prędko¶ci±,
zapewniaj±c± przy tej niezabronionej przecież czynno¶ci zgodne z przepisami
"panowanie nad pojazdem".

Zatrzymywanie się lub powolna jazda autostrad±, to wyj±tkowo głupi
pomysł. Poza tym - po czorta marnować paliwo wcze¶niej, skoro teraz
trzeba zwalniać?

Wyobrażam sobie płynno¶ć ruchu.

Bo wymy¶lasz durno¶ci.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

55 Data: Lipiec 15 2014 11:50:48
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: jerzu 

On Thu, 10 Jul 2014 15:55:59 +0200, "t-1"  wrote:

Można będzie jechać z dowoln± prędko¶ci± (nawet kilkakrotnie większ± od
dozwolonej) przez większo¶ć odcinka i zwolnić lub nawet zatrzymać się na
pozostałej czę¶ci.

Jaki to ma sens? Bedziesz się co 10 kilometrów zatrzymywał żeby potem
parę kilometrów pozapierdalać?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

56 Data: Lipiec 10 2014 21:26:27
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: JS 

W dniu 2014-07-10 14:35,  pisze:


system ma t± zaletę/wadę ( niepotrzebne skre¶lić) że nie da się go obej¶ć. Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne systemy. Wymusza jazdę z okre¶lon± prędko¶ci± na całym odcinku pomiarowym, a nie tylko 100 metrów przed fotoradarem. Jednego jestem pewny. Na pewno nie kasuje informacji o samochodach które przejechały przez bramki i nie zostały zakwalifikowane " do ukarania".


Ale jak to jest, przecież je¶li popełniam zbrodnię chwilowego przekroczenia prędko¶ci i podlegam karze, to powinno mi się przedstawić dowód: "w tym miejscu i o tej godzinie przekroczyłe¶ prędko¶ć o tyle km/h". A tu będzie: "popełniłe¶ wykroczenie w bliżej nieokre¶lonym miejscu i czasie. Płać i inkasuj punkty".

Taka moja naiwna wiara w sprawiedliwo¶ć, prawda?

pzdr
JS

57 Data: Lipiec 10 2014 12:43:24
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu czwartek, 10 lipca 2014 21:26:27 UTC+2 użytkownik JS napisał:

W dniu 2014-07-10 14:35,  pisze:



>

> system ma t� zalet�/wad� ( niepotrzebne skre�li�) �e nie da si� go obej��. Ze`wzgl�d�w na bezpiecze�stwo bije na g�ow� wszystkie inne systemy. Wymusza jazd� z okre�lon� pr�dko�ci� na ca�ym odcinku pomiarowym, a nie tylko 100 metr�w przed fotoradarem. Jednego jestem pewny. Na pewno nie kasuje informacji o samochodach kt�re przejecha�y przez bramki i nie zosta�y zakwalifikowane " do ukarania".

>



Ale jak to jest, przecie� je�li pope�niam zbrodni� chwilowego

przekroczenia pr�dko�ci i podlegam karze, to powinno mi si� przedstawi�

dow�d: "w tym miejscu i o tej godzinie przekroczy�e� pr�dko�� o tyle

km/h". A tu b�dzie: "pope�ni�e� wykroczenie w bli�ej nieokre�lonym

miejscu i czasie. P�a� i inkasuj punkty".



Taka moja naiwna wiara w sprawiedliwo��, prawda?



pzdr

JS

To o czym piszesz`zależy nie od Twojej fantazji tylko od fantazji ustawodawcy. Jak wymy¶lili że nie musz± przedstawiać dowodu z miejsca a wystarczy z dziesięciu kilometrów to możesz albo się podporz±dkować, albo mieć w dupie licz±c się z konsekwencjami i ewentualnym wy¶mianiem w s±dzie, albo wybrać innych przedstawicieli.

58 Data: Lipiec 11 2014 08:20:24
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Marcin N 

W dniu 2014-07-10 21:43,  pisze:

To o czym piszesz`zależy nie od Twojej fantazji tylko od fantazji ustawodawcy. Jak wymy¶lili że nie musz± przedstawiać dowodu z miejsca a wystarczy z dziesięciu kilometrów to możesz albo się podporz±dkować, albo mieć w dupie licz±c się z konsekwencjami i ewentualnym wy¶mianiem w s±dzie, albo wybrać innych przedstawicieli.

Wypisujesz głupoty.
Odcinki pomiarowe maj± być KRÓTKIE. Żadne zatrzymanie, żeby u¶rednić prędko¶ć nie będzie miało sensu. Będ± to odcinki o długo¶ci około 1 km. O ile pamiętam, to najdłuższy miał mieć około 2.5 km.



--
MN

59 Data: Lipiec 11 2014 09:17:24
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Czesław Wi¶niak 

To o czym piszesz`zależy nie od Twojej fantazji tylko od fantazji ustawodawcy. Jak wymy¶lili że nie musz± przedstawiać dowodu z miejsca a wystarczy z dziesięciu kilometrów to możesz albo się podporz±dkować, albo mieć w dupie licz±c się z konsekwencjami i ewentualnym wy¶mianiem w s±dzie, albo wybrać innych przedstawicieli.

Wypisujesz głupoty.
Odcinki pomiarowe maj± być KRÓTKIE. Żadne zatrzymanie, żeby u¶rednić prędko¶ć nie będzie miało sensu. Będ± to odcinki o długo¶ci około 1 km. O ile pamiętam, to najdłuższy miał mieć około 2.5 km.

Prawie 13km, albo 7 na niedawno otwartej drodze klas S ! Zreszta dlugoscia odcinkow to oni moga sobie zonglowac dowolnie.

60 Data: Lipiec 11 2014 12:46:22
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: J.F. 

Użytkownik "Czesław Wi¶niak"  napisał w wiadomo¶ci grup

Wypisujesz głupoty.
Odcinki pomiarowe maj± być KRÓTKIE. Żadne zatrzymanie, żeby u¶rednić prędko¶ć nie będzie miało sensu. Będ± to odcinki o długo¶ci około 1 km. O ile pamiętam, to najdłuższy miał mieć około 2.5 km.

Prawie 13km, albo 7 na niedawno otwartej drodze klas S ! Zreszta dlugoscia odcinkow to oni moga sobie zonglowac dowolnie.

Moga, ale czy chca ?
Dlugie odcinki nie maja sensu, lepiej lapac na krotkich, choc faktycznie pod Olsztynem ma byc 13km.

Z drugiej strony ... jak sie robi kamere na poczatku wsi i na koncu wsi ... to co za problem dolaczyc do obliczen odcinek miedzy koncem jednej a poczatkiem drugiej :-)

J.

61 Data: Lipiec 11 2014 06:00:48
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor:

W dniu pi±tek, 11 lipca 2014 12:46:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Uďż˝ytkownik "Czesďż˝aw Wiďż˝niak"  napisaďż˝ w wiadomoďż˝ci grup



>> Wypisujesz g�upoty.

>> Odcinki pomiarowe maj� by� KR�TKIE. �adne zatrzymanie, �eby

>> u�redni� pr�dko�� nie b�dzie mia�o sensu. B�d� to odcinki o

>> d�ugo�ci oko�o 1 km. O ile pami�tam, to najd�u�szy mia� mie� oko�o

>> 2.5 km.



>Prawie 13km, albo 7 na niedawno otwartej drodze klas S ! Zreszta

>dlugoscia odcinkow to oni moga sobie zonglowac dowolnie.



Moga, ale czy chca ?

Dlugie odcinki nie maja sensu, lepiej lapac na krotkich, choc

faktycznie pod Olsztynem ma byc 13km.



Z drugiej strony ... jak sie robi kamere na poczatku wsi i na koncu

wsi ... to co za problem dolaczyc do obliczen odcinek miedzy koncem

jednej a poczatkiem drugiej :-)



J.

Jak najdłuższe odcinki maj± sens. Na długich będzie duży przemiał. Krótkie będ± miały status fotoradaru stacjonarnego Przed hamowanie za w pedał. A na długch  zawsze się kto¶ z "nerw" nie wyrobi. Ze względu na bezpieczeństwo długie tez lepsze od krótkich.

62 Data: Lipiec 11 2014 18:59:57
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: J.F. 

Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci
W dniu pi±tek, 11 lipca 2014 12:46:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Dlugie odcinki nie maja sensu, lepiej lapac na krotkich, choc
faktycznie pod Olsztynem ma byc 13km.

Jak najdłuższe odcinki maj± sens. Na długich będzie duży przemiał.
Krótkie będ± miały status fotoradaru stacjonarnego Przed hamowanie za w pedał.

No wlasnie - odcinek pod tytulem "cala wies" ma sens, bo nie bedzie "100-hamulec-100" jak przy FR. Choc tego akurat czesto nie widuje. Ludzie sie jednak boja i wolniej jada.

Odcinek 10 czy 500km po zwyklej krajowce nie ma sensu, bo chocbym sie staral to i tak trudno 80 przekroczyc, a nawet jak sie uda, to za ile mnie skasuja - za +10 ?

Dlugi (100-500km) na autostradzie nie ma sensu, bo wielu zjedzie wczesniej, lub wjedzie pozniej i sie nie zlapia. Albo zaplanuje tankowanie czy posilek tam i d* z mandatu.
Pomiar na autostradzie w ogole ma maly sens, bo te 140 malo kto przekracza, a srednia ponad 149 to pewnie jeszcze mniejszej ilosci wychodzi.  Caly drogi system dla tych paru mandatu za przekroczenie o 15km/h ?
Ale jak juz mamy bramki, to mozna by liczyc od wydania biletu do zaplacenia. Pod warunkiem ze korka do kasy nie bedzie.

Wiec jak chcesz dlugie odcinki, to takie gora miedzy zjazdami, 15-30km, i to na ekspresowkach, czy naszej superautostradzie od Wroclawia do Legnicy, gdzie obowiazuje 110.
Ale tez obowiazuje przez ~50km...

J.

63 Data: Lipiec 10 2014 22:00:43
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik JS  ...

W dniu 2014-07-10 14:35,  pisze:


system ma t± zaletę/wadę ( niepotrzebne skre¶lić) że nie da się go
obej¶ć. Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne
systemy. Wymusza jazdę z okre¶lon± prędko¶ci± na całym odcinku
pomiarowym, a nie tylko 100 metrów przed fotoradarem. Jednego jestem
pewny. Na pewno nie kasuje informacji o samochodach które przejechały
przez bramki i nie zostały zakwalifikowane " do ukarania".


Ale jak to jest, przecież je¶li popełniam zbrodnię chwilowego
przekroczenia prędko¶ci i podlegam karze, to powinno mi się
przedstawić dowód: "w tym miejscu i o tej godzinie przekroczyłe¶
prędko¶ć o tyle km/h". A tu będzie: "popełniłe¶ wykroczenie w bliżej
nieokre¶lonym miejscu i czasie. Płać i inkasuj punkty".

Taka moja naiwna wiara w sprawiedliwo¶ć, prawda?

Nie, to jest wymyslanie.
Praw fizyki nie oszukasz, jezeli srednia wychodzi wieksza niz maksymalna
dozwolona, to znaczy ze jechałes za szybko.
Nie szukajmy dziury w całym :)

64 Data: Lipiec 11 2014 12:51:54
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: J.F. 

Użytkownik "JS"  napisał w wiadomo¶ci grup

Ale jak to jest, przecież je¶li popełniam zbrodnię chwilowego przekroczenia prędko¶ci i podlegam karze, to powinno mi się przedstawić dowód: "w tym miejscu i o tej godzinie przekroczyłe¶ prędko¶ć o tyle km/h". A tu będzie: "popełniłe¶ wykroczenie w bliżej nieokre¶lonym miejscu i czasie. Płać i inkasuj punkty".
Taka moja naiwna wiara w sprawiedliwo¶ć, prawda?

Naiwna. "na tym odcinku, miedzy godzina taka a taka, przekroczyl pan dozwolona predkosc".
Co w tym zlego ?
Mozesz apelowac, "nieprawda ze jechalem 80, jechalem polowe przepisowe 60, a druga polowe 120".


J.

65 Data: Lipiec 10 2014 22:21:51
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci
Autor: NetiaAbonent 


Użytkownik "JS"


system ma t± zaletę/wadę ( niepotrzebne skre¶lić) że nie da się go obej¶ć. Ze`względów na bezpieczeństwo bije na głowę wszystkie inne systemy. Wymusza jazdę z okre¶lon± prędko¶ci± na całym odcinku pomiarowym, a nie tylko 100 metrów przed fotoradarem. Jednego jestem pewny. Na pewno nie kasuje informacji o samochodach które przejechały przez bramki i nie zostały zakwalifikowane " do ukarania".


Ale jak to jest, przecież je¶li popełniam zbrodnię chwilowego przekroczenia prędko¶ci i podlegam karze, to powinno mi się przedstawić dowód: "w tym miejscu i o tej godzinie przekroczyłe¶ prędko¶ć o tyle km/h". A tu będzie: "popełniłe¶ wykroczenie w bliżej nieokre¶lonym miejscu i czasie. Płać i inkasuj punkty".

Taka moja naiwna wiara w sprawiedliwo¶ć, prawda?

Ciekawsze jak się ludzie w drodze zmieni±. To co, po połowie zapłac± ? Oboje ? Solidarnie ? No jak ?

66 Data: Lipiec 10 2014 21:26:56
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: ToMasz 


3. RodzÄ… siÄ™ we mnie sprzeczne uczucia:
Zasadniczo na tej grupie, bywalcy potrafiÄ… jeĽdzić. jedni wolno, inni szybko, ale nie po pijanemu i nie 100km/h w centrum miasta. Czyli panowie szlachta.
Jednak jeĹ›li chodzi o pojmowanie Ĺ›wiata, nie jest już tak dobrze. JeĹ›li chciałbyĹ› żeby można było jeĽdzić szybciej, to Ty, właĹ›ciwie my, damy radÄ™, ale co z resztÄ… baranów za kierownicÄ…? na szczęście działa to w przeciwnÄ… stronÄ™! czyli: ograniczenia, dla nas uciÄ…żliwe, dla reszty bÄ™dÄ… prawdziwÄ… udrÄ™kÄ…. jednak to może uratować setki istnieĹ„, szczególnie tych najbardziej kochanych.
ToMasz

PS w mojej okolicy, pare lat temu jak tylko wprowadzono ograniczenie na zabudowanym do 50, to momentalnie na dwupasmówkach (w Ĺ›rodku miasta) wstawiono znak 70. Zachowanie całkiem całkiem w porzÄ…dku.

67 Data: Lipiec 12 2014 01:34:33
Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Autor: anacron 

W dniu 10.07.2014 10:43, pwz pisze:

2. Zastanawiam się, jakie "obejście" tych bramownic znajdą kierowcy.
Czysta ciekawoć; była walka z mandatami, z aparatami w krzakach, z
Iskrami, niecierpliwie czekam na sposoby na bramki ;-)

Jak mi wpadnie kiedyĹ› w łapki dokumentacja GUM dotyczÄ…ca ZT i
legalizacji (protokoły badaĹ„) to Ci powiem. Jak znam GUM to znów coĹ›
spieprzyli po drodze...

--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-zaba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Re: Odcinkowy pomiar prędko¶ci



Grupy dyskusyjne