Opel Astra III 1.9CDTi
1 | Data: Listopad 05 2007 22:29:55 |
Temat: Opel Astra III 1.9CDTi | |
Autor: Pawel | Witam 2 |
Data: Listopad 05 2007 23:33:33 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Sanctum Officium | "Pawel" wrote in message WitamW zwiazku z tym mam pytanie czy ten silnik bedzie wystarczajacy do tejwersji? ktos z Was jezdzi takim i jest sie w stanie podzielic jakimikolwiekinformacjami? Kup 1.9 150 KM. MK 3 |
Data: Listopad 05 2007 23:44:01 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: JKK |
Kup 1.9 150 KM.A jeszcze lepiej 200 ;-) Pzdr JKK 4 |
Data: Listopad 05 2007 23:50:10 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Sanctum Officium | "JKK" wrote in message
Nie ma takiego diesla. MK 5 |
Data: Listopad 06 2007 09:46:16 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: JKK |
Ironia kolego ;-)> Kup 1.9 150 KM. Jeździłem róznymi kompaktami kombi i 90 czy 100 KM przy odpowiedniej technice jazdy też może być wystarczające. Poza tym moc to nie wszystko - zwłaszcza w dieslach. Pzdr JKK 6 |
Data: Listopad 06 2007 08:15:36 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Krzysiek |
Przymierzam sie do zakupu tego auta w wersji 1.9.CDTi 120KM (88kW) combi.W zwiazku z tym mam pytanie czy ten silnik bedzie wystarczajacy do tejwersji? ktos z Was jezdzi takim i jest sie w stanie podzielic jakimikolwiekinformacjami? Jezeli to bedzie model z silnikiem 16- zaworowym i jeszcze w wersji sport to POLECAM !!! Ze startu zatrzymanego po wcisnieciu SPORT diesel o pojemności 2,7 i mocy 177KM zbytnio nie oddala sie (przynajmniej do 120km/h) - sprawdzone. Wiadomo 150KM pewnie jeszcze lepiej jedzie ale takim nie jezdzilem. Pozdr. 7 |
Data: Listopad 06 2007 08:39:34 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: rafal |
CDTI 1.9 120 KM to w rzeczywistości oplowska nazwa dla fiatowskiego 1.9 m-jet 120KM, a ten jest 8V a nie 16V wersja 150KM jest już 16V więc te silniki różnią sięmiędzy sobą (choćby głowicą). Ogólnie panuje opinia że 120KM jest wystarczający, ale 150KM jeździ się lepiej (lepiej się zbiera, jest tez wyraźnie cichszy) a 200KM które tu ktoś wspomniał - owszem - jest :) ale nie w oplach tylko fiatach i nie 1.9 a 2.4 (2.4 JTD m-jet 200KM) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 8 |
Data: Listopad 06 2007 09:59:58 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-11-06 09:39, *rafal* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: CDTI 1.9 120 KM to w rzeczywistości oplowska nazwa dla fiatowskiego 1.9 m-jet 120KM, a ten jest 8V a nie 16V Podobno od MY2007, czyli od połowy 2006 wersja 120 KM tez jest 16 zaworowa... Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 9 |
Data: Listopad 06 2007 09:11:22 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Rafal | Dnia 2007-11-06 09:39, *rafal* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:jet > 120KM, a ten jest 8V a nie 16V Jerśłi to jest silnik fiata (a ZTCW to tak właśnie jest) to to NIE jest głowica 16V tylko 8V.. no chyba że opel zmienił coś w stosunku do JTD -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 10 |
Data: Listopad 06 2007 11:39:01 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-11-06 10:11, *Rafal* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: jetCDTI 1.9 120 KM to w rzeczywistości oplowska nazwa dla fiatowskiego 1.9 m- Aż dziw bierze, że jeszcze u siebie nie sprawdziłem - postaram się dziś po wyjściu z pracy. Pomyszkowałem trochę po necie (niestety forum Vectra Club jest dzisiaj zamknięte) i oto co znalazłem: http://www.astraownersclub.com/vb/showthread.php?t=109189 http://www.serwishaller.pl/opel/comparison.php?id=comparison&car1=astracoupe&model1=123768072&no=2 (choć hallerowi nie do końca ufam - widać jednak wlew oleju po prawej...) http://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_Bravo#Silniki_2 (jak widać Fiat tez zmienił głowicę...) http://img.auto.com.pl/wiadomosci/o/106/1642_c.jpg (to wersja 8v - wlew oleju po lewej). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 11 |
Data: Listopad 06 2007 11:43:34 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Rafal | Dnia 2007-11-06 10:11, *Rafal* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:głowica > 16V tylko 8V.. no chyba że opel zmienił coś w stosunku do JTDid=comparison&car1=astracoupe&model1=123768072&no=2 (choć hallerowi nie do końca ufam - widać jednak wlew oleju po prawej...) Hmm - no cóż, nie twierdzę że mam dobre/aktualne informacje..:) - być moze faktycznie zmienili głowicę jedni i drudzy na 16V :) -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 12 |
Data: Listopad 06 2007 11:54:40 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Rafal | Pomyszkowałem trochę po necie (niestety forum Vectra Club jest dzisiajid=comparison&car1=astracoupe&model1=123768072&no=2 (choć hallerowi nie do końca ufam - widać jednak wlew oleju po prawej...) Pomyszkowałem trochępo fiatowskich stronach i wygląda na to że w bravo nadal jest 8V (wg danych ze strony carserwisu).. i 16V ma też2 wałki rozrządu a 8V - jeden, co jest wskazane w ulotce dotyczącej bravo. Ale u Włochów już widywałem różne cuda niekoniecznie zgodne z tym co oficjalnie fiat podawał (np oficjalnie nieistniejącego fiata marea weekend JTD 115KM) - więc wszystko tam jest możliwe... -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 13 |
Data: Listopad 06 2007 14:24:05 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Krzysiek | (...) Pomyszkowałem trochępo fiatowskich stronach i wygląda na to że w bravonadal jest 8V (wg danych ze strony carserwisu).. i 16V ma też2 wałki rozrządu a8V - jeden, co jest wskazane w ulotce dotyczącej bravo. Ale u Włochów jużwidywałem różne cuda niekoniecznie zgodne z tym co oficjalnie fiat podawał (npoficjalnie nieistniejącego fiata marea weekend JTD 115KM) - więc wszystko tam jest Wszystko sie zgadza to jest silnik Fiata ale nie tak do konca - sa drobne roznice. Astra moze miec silnik 120KM w wersji DTI (8V) i wersji DTH (16V) aba sa produkowane co najmniej od 2005r. Calkiem fajnie jezdzi to 120 KM DTH tylko jak dla mnie to fotele nie sa najwygodniejsze. 14 |
Data: Listopad 06 2007 14:49:22 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-11-06 14:24, *Krzysiek* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Wszystko sie zgadza to jest silnik Fiata ale nie tak do konca - sa drobne Strasznie mieszasz :) - DTL, DT i DTH to oplowski system klasyfikacji silników o jednej pojemności, ale o różnej mocy na ten przykład silniki 1.9 CDTI miały odpowiednio 100, 120 i 150 KM. DTI to była tylko handlowa nazwa silnika podobnie jak CDTI. Spotkałem sie tez z oznaczeniem DTJ w przypadku 1.9 120 KM i zaczynam nieśmiało podejrzewać, że to właśnie wersja 16v silnika 120 konnego. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 15 |
Data: Listopad 06 2007 18:13:00 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Pawel | Ale zamieszanie wywolalem :) 16 |
Data: Listopad 06 2007 19:56:21 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: hamberg | Dzieki za pomoc, chociaz troche sie obawiam tego, ze marka na F mieszala tam ta marka na F miala od zawsze lepsze diesle niz opel wiec sie nie wyglupiaj z takimi obawami ;) 17 |
Data: Listopad 07 2007 08:27:54 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-11-06 20:56, *hamberg* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Prawda :)Dzieki za pomoc, chociaz troche sie obawiam tego, ze marka na F mieszala tam Co do 16v w 120 KM CDTI - sprawdziłem wczoraj swój silnik no i niestety u mnie jest 8v - wlew oleju jest po lewej stronie silnika :(. Czyli te 16v od MY2007 to albo samonapędzająca się plotka, albo dotyczy to tylko Astry III, albo w UK (tam była robiona moja Vectra) mają jeszcze spory zapas "starych" silników... Co do Astry III to postaram się poprosić koleżankę, żeby zajrzała pod maskę :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 18 |
Data: Listopad 06 2007 09:06:29 | Temat: Re: Opel Astra III 1.9CDTi | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-11-05 22:29, *Pawel* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Przymierzam sie do zakupu tego auta w wersji 1.9.CDTi 120KM (88kW) combi. W zwiazku z tym mam pytanie czy ten silnik bedzie wystarczajacy do tej wersji? Dużo nie pomogę, ale się postaram :) Koleżanka z pracy tym razem wzięła inny samochód niż ja ;) - właśnie Astrę III 1.9 CDTI 120 KM :) (Vectra nie mieści jej się w garażu :) ). Jak do tej pory sobie chwali, ale przebieg niewielki i jeździ raczej spokojnie - wykończenie ma świetne (cosmo), dużo miejsca z tyłu i duży bagażnik - naprawdę fajne autko. Co do mocy - ja nie narzekam (za bardzo) - da się bezstresowo poruszać, z wyprzedzaniem nie ma problemu a autko wyraźnie cięższe od Astry. Co do chipowania to trochę czytałem i z tego co wiem da się bez problemu podnieść moc do 145+ KM - szukając pamiętaj, że to silnik Fiata 1.9 JTD. Hałas nie jest dokuczliwy - w Vectrze słychać silnik tylko na zimno lub z otwartymi szybami :) Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to zapraszam :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |