Grupy dyskusyjne   »   Opona z niższym indeksem prędko¶ci

Opona z niższym indeksem prędko¶ci



1 Data: Pa?dziernik 31 2016 13:07:19
Temat: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Jacek 

Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prÄ™dkoĹ›ci W, a takiej samej nie może znaleĽÄ‡, natomiast jest opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci.
Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci bÄ™dzie w jakiĹ› sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalajÄ…?
Czytam takie coĹ›;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, żeby mnie oĹ›wieciło.
Jacek



2 Data: Pa?dziernik 31 2016 13:53:18
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Uncle Pete 

On 2016-10-31 13:07, Jacek wrote:

Sąsiad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prÄ™dkoĹ›ci W, a takiej samej nie może
znaleĽÄ‡, natomiast jest opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci.
Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci bÄ™dzie w jakiĹ›
sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalajÄ…?
Czytam takie coĹ›;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, żeby mnie oĹ›wieciło.
Jacek

Bardziej bym obawiał założenia na jednÄ… oĹ› różnych opon, chociażby tylko różniÄ…cych stopniem zużycia.

Przy okazji, może ktoĹ› mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:

"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu przednie koła i puszczamy przed siebie. NastÄ™pnie przenosimy blokadÄ™ na tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki bÄ™dzie wynik? ZdradzÄ™, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód bÄ™dzie zachowywał siÄ™ mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."

Czy nie jest przypadkiem odwrotnie - nie tracimy sterowania pojazdem przez zablokowane przednie koła? Ponadto zablokowane tylne koła przyhamowujÄ… samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje siÄ™ bÄ™dzie działo raczej stabilizujÄ…co.


Bo tłumaczenie w artykule wydaje siÄ™ dziwne: "Na przedniej osi nowoczesne samochody majÄ…: skrÄ™tne koła, silnik, systemy wspierajÄ…ce trakcjÄ™ (ESP), systemy wspierajÄ…ce hamowanie (ABS, BA), opony. Jeżeli za kierownicÄ… siedzi użytkownik, który potrafi zrobić użytek z tego wszystkiego, to do tej listy można zapisać jeszcze człowieka. W innym przypadku bardziej jest to zagrożenie niż pozytyw. A co mamy na tylnej osi? TylnÄ… oĹ› i dobre opony."

Jakby na tylnej osi nie było ani ABS, ani ESP, ani chyba nawet zwykłych hamulców.

Piotr

3 Data: Pa?dziernik 31 2016 15:20:30
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Jacek 

W dniu 31.10.2016 o 13:53, Uncle Pete pisze:

Bardziej bym obawiał założenia na jednÄ… oĹ› różnych opon, chociażby tylko
różniÄ…cych stopniem zużycia.
Czyli, jak? Niech Ĺ›miało montuje z niższym indeksem i jeĽdzi? StopieĹ„ zużycia bÄ™dzie podobny, bo opony majÄ… przebieg max 10 kkm.

Przy okazji, może ktoĹ› mi wytłumaczy zdanie z podlinkowanego artykułu:

"Bierzemy dowolny model samochodu, w dowolnej skali. Blokujemy mu
przednie koła i puszczamy przed siebie. NastÄ™pnie przenosimy blokadÄ™ na
tylne koła i ponownie puszczamy przed siebie. Jaki bÄ™dzie wynik?
ZdradzÄ™, że przy zablokowanych tylnych kołach samochód bÄ™dzie zachowywał
siÄ™ mniej stabilnie i możemy liczyć na liczne wywrotki."
Poeta miał na myĹ›li chyba, że przy zablokowanych tylnych kołach łatwo o zarzucenie tyłem. Co sam potwierdzam, bo (jak były zimy ze Ĺ›niegiem) spróbowałem, jak to bÄ™dzie skrÄ™cić gwałtownie na Ĺ›liskim i spróbować wyprowadzić. Okazało siÄ™, że nawet nie wiedziałem kiedy, jak mój tył mi wyprzedził przód ;-) Miałem wtedy z przodu opony "miód malina" a z tyłu takie bliskie zdarcia do TWI.
Jacek

4 Data: Pa?dziernik 31 2016 16:00:51
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Jacek  ...

Bardziej bym obawiał założenia na jedn± o¶ różnych opon, chociażby tylko
różni±cych stopniem zużycia.
Czyli, jak? Niech ¶miało montuje z niższym indeksem i jeĽdzi? Stopień
zużycia będzie podobny, bo opony maj± przebieg max 10 kkm.

W niektorych krajach mozesz montowac rózne opony na tej samej osi.
U nas musi byc taki sam bieznik (rzeĽba)
I tyle.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...
wyrwać drzewo, zburzyć dom i dać w pysk swojemu synowi...

5 Data: Pa?dziernik 31 2016 17:00:27
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: t-1 

W dniu 2016-10-31 13:53, Uncle Pete pisze:

Ponadto zablokowane tylne koła
przyhamowuj± samochód od tyłu, a nie od przodu, co wydaje się będzie
działo raczej stabilizuj±co.

Zablokowane tylne koła, jak zapewne sobie wyobrazisz,  musz± się ¶lizgać gdy samochód jedzie. A ¶lizgać się mog± w dowolnym kierunku, zazwyczaj lubi±  w bok.
Koła dobrze hamuj± jak maj± pełn± przyczepno¶ć do drogi.
Podobnie trudno niewprawnemu kierowcy jeĽdzić z tylnym napędem.
St±d częste problemy 'młodzieży" w BMW.
Kierowcy dawniej często wozili trylinkę w kufrze, aby zwiększyć przyczepno¶ć tylnych kół.

6 Data: Pa?dziernik 31 2016 18:09:20
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: t-1 

W dniu 2016-10-31 13:07, Jacek pisze:

S±siad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prędko¶ci W, a takiej samej nie może
znaleĽć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędko¶ci.
Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędko¶ci będzie w jaki¶
sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalaj±?
Czytam takie co¶;
http://www.opony.com.pl/artykul/obalamy-trzy-oponiarskie-mity/?id=970
ale nie powiem, żeby mnie o¶wieciło.
Jacek


Jak wiem z do¶wiadczenia, opony o niższym indeksie prędko¶ci s± mniej dokładnie zrobione.
Indeks prędko¶ci może więc wpływać na łatwo¶ć wyważenia opony.
Inaczej mówi±c, przy dużych szybko¶ciach może być odczuwane trudne do zlikwidowania drżenie kierownicy.
Ale tak być nie musi, po prostu kwestia szczę¶cia w zakupie.

Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż dopuszczalny.

Tu znalazłem trochę informacji.
http://www.tirendo.pl/indeks-predkosci

7 Data: Pa?dziernik 31 2016 19:33:05
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Marcin N 

W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze:

Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż
dopuszczalny.

A jaki jest dopuszczalny indeks prędko¶ci?
Co z tego, że samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150?

Po co mi wysoki indeks?

--
MN

8 Data: Pa?dziernik 31 2016 19:53:59
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 31 Oct 2016 19:33:05 +0100, Marcin N napisał(a):

W dniu 2016-10-31 o 18:09, t-1 pisze:
Nie ma zakazu stosowania opon i różnym indeksie, jednak lepszym niż
dopuszczalny.

A jaki jest dopuszczalny indeks prędko¶ci?
Co z tego, że samochód rozwija np. 210 km/h skoro ja nie przekraczam 150?

Po co mi wysoki indeks?

Teoria mówi że ten indeks nie ma być dostosowany ani do prędko¶ci z któr±
jeĽdzisz, ani do prędko¶ci któr± rozwija samochód, a być taki (lub wyższy)
jak ten w oponach okre¶lonych w homologacji.

I potrzebny jest wyższy dostosowany do mocy, rodzaju napędu i jego
geometrii.

9 Data: Pa?dziernik 31 2016 19:55:38
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 31 Oct 2016 13:07:19 +0100, Jacek napisał(a):

S±siad szuka jednej opony do Volvo z napędem 4x4.
Obecnie ma wszystkie z indeksem prędko¶ci W, a takiej samej nie może
znaleĽć, natomiast jest opona z niższym indeksem prędko¶ci.
Czy założenie jednej opony z niższym indeksem prędko¶ci będzie w jaki¶
sposób odczuwalne podczas jazdy? Czy przepisy tak pozwalaj±?

Opony z różnym indeksem prędko¶ci mog± mieć inn± konstrukcję wewn±trz, inn±
sztywno¶ć bocznych ¶cianek i inn± mieszankę.

10 Data: Listopad 01 2016 02:30:45
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor:

ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ... choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa) jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za drogi :-)

P.

11 Data: Listopad 01 2016 10:43:35
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: tck 


Użytkownik  napisał w wiadomoĹ›ci ja rozumiem ludzi co kupuja nalewki do Monster trucka o mocy 45KM i kulaja sie nim na dzialke czy do Biedry ale jak ktos dziaduje przy takiej furze to rece opadaja ... choc to chyba popularne ostatnimi czasy znam przypadek z rocznym Mietkiem (E-Klasa) jakies 20tys ojro w kredycie i jazde przez caly rok na zimowkach bo letni komplet za drogi :-)

P.

a skÄ…d wiesz jakie volvo i za ile? za 10tys można mieć volvo awd...
z resztÄ… na czym miało by polegać to dziadowanie? że rozwalił jednÄ… sztukÄ™ i chce jÄ… wymienić zamiast posklejać bok opony?


--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl -- -
Ta wiadomoć została sprawdzona na obecnoć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.
https://www.avast.com/antivirus

12 Data: Listopad 01 2016 02:48:30
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor:

-- chce ją wymienić zamiast posklejać bok opony?

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie

P.

13 Data: Listopad 01 2016 15:43:15
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Jacek 

W dniu 01.11.2016 o 10:48,  pisze:

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
Jacek

14 Data: Listopad 01 2016 08:00:47
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor:

-- No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
Jacek

to jaki model dokladnie potrzeba ?

P.

15 Data: Listopad 01 2016 17:18:08
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Jacek 

W dniu 01.11.2016 o 16:00,  pisze:

-- No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.
Jacek

to jaki model dokladnie potrzeba ?
Temat już nieaktualny. SÄ…siad kupił oponÄ™ z indeksem V zamiast W. Mam nadziejÄ™, że nie pozna różnicy. W jest do 270 a V do 240 km/h.
Jacek

16 Data: Listopad 01 2016 18:42:11
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 01-11-2016 o 15:43, Jacek pisze:

W dniu 01.11.2016 o 10:48,  pisze:

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej wÄ…tpliwy.....

17 Data: Listopad 01 2016 22:01:01
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi s± pouczajace.
Andrzej J. Turowicz

18 Data: Listopad 01 2016 23:03:52
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:

Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie - np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej zużyta, już tak.
I masz b±czka jak nic.

19 Data: Listopad 02 2016 00:00:51
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym
indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.

Nie zakłada się bo takie sa przepisy.
W takim GBR nie ma z tym problemu.

Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu? E tam...


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kobiety mog± uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem"   - Charlie Chaplin

20 Data: Listopad 02 2016 16:43:40
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 02-11-2016 o 01:00, Budzik pisze:

Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym
indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.

Nie zakłada się bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi się pod samochody tylko dlatego, że przepisy zabraniaj±...

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Może maj± mniejsze ci±goty do "oszczędzania" w ten sposób?


Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

21 Data: Listopad 02 2016 17:00:49
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym
indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.

Nie zakłada się bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi się pod samochody tylko dlatego, że przepisy zabraniaj±...

Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczym
przeszkadzac nie beda - wiem bo ostatnio pare tysiecy przejechałem własnie
na takim zestawie.
Jak natomiast bedziesz jechał jak Hamilton nie majac odpowiedniego
samochodu lub umiejetnosci to i tak się rozwalisz.

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Może maj± mniejsze ci±goty do "oszczędzania" w ten sposób?

A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?
Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo tego,
ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas...

Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to
abs sobie je wyrówna.
Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie
gorsze. Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie
słabe ale takie same...
Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie bedzie
wyrzucał opony która ma powiedzmy 5mm bieznika.



--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jaki¶ czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

22 Data: Listopad 02 2016 18:47:25
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 02-11-2016 o 18:00, Budzik pisze:

Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym
indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.

Nie zakłada się bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi się pod samochody tylko dlatego, że przepisy zabraniaj±...

Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczym
przeszkadzac nie beda

Tak, tak, a nalewki s± lepsze niż nowe gumy markowego producenta - to już słyszałem.
Tyle że jak się jednak okaże, że jest inaczej, to będzie za póĽno.
Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.



W takim GBR nie ma z tym problemu.

Może maj± mniejsze ci±goty do "oszczędzania" w ten sposób?

A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?
Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo tego,
ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas...

Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze.
Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.
Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia które ich też dopadło?



Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie
- np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w hamowaniu to
abs sobie je wyrówna.

Problem w tym, że nic nie mówiłem o hamowaniu.


Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz dwie
gorsze.


Mam dokładnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol



  Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie
słabe ale takie same...
Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie bedzie
wyrzucał opony która ma powiedzmy 5mm bieznika.

Zawsze można j± dorżn±ć na przemian z dwiema które jeszcze zostały.

23 Data: Listopad 02 2016 17:59:38
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: masti 

Cavallino wrote:

Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu był Brexit,

naprawdÄ™?

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

24 Data: Listopad 02 2016 19:00:49
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik masti  ...

Ale parę miesięcy temu był Brexit,

naprawdę?

Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna
funkcja jezyka została spełniona.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwi±zać"
H. Jackson Brown, Jr.

25 Data: Listopad 02 2016 19:04:02
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: masti 

Budzik wrote:

Użytkownik masti  ...

Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu był Brexit,

naprawdÄ™?

Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna
funkcja jezyka została spełniona.

nie, nie wie. stwierdzenie, żÄ™ był Brexit  jest bzdurÄ…. od niewiÄ…żÄ…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

26 Data: Listopad 02 2016 22:01:08
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik masti  ...

Ale parę miesięcy temu był Brexit,

naprawdę?

Nawet tobie nie przystoi takie czepianie się skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna
funkcja jezyka została spełniona.

nie, nie wie. stwierdzenie, żę był Brexit  jest bzdur±. od niewi±ż±cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Tak, wiemy, kazdy srednio rozgarniety to rozumie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

27 Data: Listopad 03 2016 09:58:48
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: J.F. 

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup Budzik wrote:

Użytkownik masti  ...
Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu był Brexit,
naprawdÄ™?
Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna
funkcja jezyka została spełniona.

nie, nie wie. stwierdzenie, żÄ™ był Brexit  jest bzdurÄ…. od niewiÄ…żÄ…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja racji.

Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma pojsc szybko.

J.

28 Data: Listopad 03 2016 11:12:17
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: masti 

J.F. wrote:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Budzik wrote:
Użytkownik masti  ...
Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu był Brexit,
naprawdÄ™?
Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli
głowna
funkcja jezyka została spełniona.

nie, nie wie. stwierdzenie, żÄ™ był Brexit  jest bzdurÄ…. od
niewiÄ…żÄ…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie
maja racji.

Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani,
ma pojsc szybko.

nowa premier jest zdecydowana tylko społeczeĹ„stwo siÄ™ oddecydowuje jak
zobaczyło co go czeka
A Niemcy i Francuzi stawiajÄ… jÄ… pod Ĺ›cianÄ…. ChcieliĹ›cie to róbcie. Ale
bez pieszczot. SiekierÄ…. I naraz okazuje siÄ™, że rzÄ…d brytyjski chciałby
jak PiS. Wyjć z UE ale zachować wszystkie przywileje i dotacje. I udaje
zdziwionego, zÄ™ tak siÄ™ nie da

--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówiÄ™. To grunt zabija!" T.Pratchett

29 Data: Listopad 03 2016 18:39:21
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 09:58, J.F. pisze:

Użytkownik "masti"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Budzik wrote:
Użytkownik masti  ...
Ale parÄ™ miesiÄ™cy temu był Brexit,
naprawdÄ™?
Nawet tobie nie przystoi takie czepianie siÄ™ skrótu myslowego.
Kazdy przecietnie inteligentny człowiek wie o co chodzi czyli głowna
funkcja jezyka została spełniona.

nie, nie wie. stwierdzenie, żÄ™ był Brexit  jest bzdurÄ…. od niewiÄ…żÄ…cego
referendum do realizcji jeszcze daleka droga i wcale niekoniecznie
skuteczna.

Glupio tak najpierw spoleczenstwu obiecywac, a potem mowic, ze nie maja
racji.

Nowa premier jest zdecydowana, Niemcy i Francuzi tez sa zdecydowani, ma
pojsc szybko.

No chyba żeby jednak nie.
Widać nowa premier powinna rozpieprzyć ichny trybunał, żeby nie przeszkadzał w pracy fanatyków......

30 Data: Listopad 02 2016 19:00:49
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2
lata temu i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z
niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest
conajmniej w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.

Nie zakłada się bo takie sa przepisy.

Jasne.
I nie wchodzi się pod samochody tylko dlatego, że przepisy
zabraniaj±...

Jak umiesz jezdzic, jezdzisz rozsadnie to ci rozne opony w niczym
przeszkadzac nie beda

Tak, tak, a nalewki s± lepsze niż nowe gumy markowego producenta - to
już słyszałem.
Tyle że jak się jednak okaże, że jest inaczej, to będzie za póĽno.

Jedyny problem jaki widze w nalewkach to to, ze jednak masz opone 2-3 lat
starsza (karkas), niemniej założyłem w jednym aucie i róznicy nie widze -
rzeczywi¶cie jezdzi się super.
Ostatnio jednak nie zakładam z innego powodu - róznica w cenie zrobiła się
zbyt mała w moich rozmiarach.
Ale tak jak mowie - wszystko zalezy od tego jak jezdzisz.
Jezeli pomykałbym 200 na godzine nowym autem sportowym, nastawiałbym się na
szybkie, sportowe pokonywanie zakretów to pewnie tez szukałbym opony
najlepszej jaka da sie kupic.
Mnie sie jednak juz tak nie spieszy... :)

Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

W takim GBR nie ma z tym problemu.

Może maj± mniejsze ci±goty do "oszczędzania" w ten sposób?

A moze po prostu rozsadniejsze przepisy?
Przechodzic przez ulice tez u nich mozna na czerwonym swiatle pomimo
tego, ze potracenie pieszego zabija u nich tak samo jak u nas...

Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia
które ich też dopadło?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie
nieprzewidywalnie - np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale
druga, ta bardziej zużyta, już tak.
I masz b±czka jak nic.

W erze absu?

A co ma abs do tego?

Ano to, ze jak przy hamowaniu wyjda jakies znaczace róznice w
hamowaniu to abs sobie je wyrówna.

Problem w tym, że nic nie mówiłem o hamowaniu.

Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów? No to wracam do tego co pisałem
powyzej - trzeba jezdzic z głow±.
Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?
Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz
dwie gorsze.

Mam dokładnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

Szanuje odmienne zdanie, zwłaszcza jak jest poparte jakimis bardziej
rozbudowanymi argumentami niz BO TAK!

Z tego wynika tez ze lepiej miec dwie dobre ale rózne niz dwie
słabe ale takie same...
Oczywi¶cie najlepiej miec dwie dobre, ale nie oszukujmy - nikt nie
bedzie wyrzucał opony która ma powiedzmy 5mm bieznika.

Zawsze można j± dorżn±ć na przemian z dwiema które jeszcze zostały.

Niemniej zawsze to jakis kompromis. Reasumujac - zamiast namietnie wierzyc
w to co potrafi auta lepiej byc swiadomym...


--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
Blaise Pascal

31 Data: Listopad 02 2016 22:50:45
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 02-11-2016 o 20:00, Budzik pisze:

Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?


Czyli tym co na kołach jednej osi każ± mieć takie same opony.
I tym co nalewki uważaj± za zło.

Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.


Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, że zdurnieli.
Aczkolwiek może jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.


Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia
które ich też dopadło?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej zdurniałych, więc może zorientuj± się, że czas je zmienić.

Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lę o jeĽdzie jako takiej, w całym jej aspekcie.


No to wracam do tego co pisałem
powyzej - trzeba jezdzic z głow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.



Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadziałał CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy kto¶ przestraszy się na tyle mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.



Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz
dwie gorsze.

Mam dokładnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

Szanuje odmienne zdanie, zwłaszcza jak jest poparte jakimis bardziej
rozbudowanymi argumentami niz BO TAK!

No jasne, bo Ty przecież poparłe¶ wynikami testów niesamowicie poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc masz prawo się domagać tego samego.....

Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

32 Data: Listopad 02 2016 23:35:17
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: re 



Użytkownik "Cavallino"

....

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadziałał CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy kto¶ przestraszy się na tyle mocno,
że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.
-- -
To przecież takie ryzyko i tak istnieje, gorsza opona tylko je przybliża, ale chyba nie mówimy o całkiem łysej a tylko nieco innej.

33 Data: Listopad 02 2016 23:00:58
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

Czyli tym co na kołach jednej osi każ± mieć takie same opony.
I tym co nalewki uważaj± za zło.

Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.

W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...

Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, że zdurnieli.
Aczkolwiek może jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.

Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia
które ich też dopadło?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
zdurniałych, więc może zorientuj± się, że czas je zmienić.

Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lę o jeĽdzie jako takiej, w całym jej aspekcie.

No to wracam do tego co pisałem
powyzej - trzeba jezdzic z głow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.

Oczywi¶cie.
Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze
samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadziałał CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy kto¶ przestraszy się na tyle mocno,
że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.

Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
wł±czył mi się.
Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?

Warto wiedziec czym sie jedzie i na co mozna sobie pozwolic.

Z tego wynika, ze lepiej miec jedna dobra opone i jedna gorsza niz
dwie gorsze.

Mam dokładnie odwrotne zdanie na ten temat.
Wol

Szanuje odmienne zdanie, zwłaszcza jak jest poparte jakimis bardziej
rozbudowanymi argumentami niz BO TAK!

No jasne, bo Ty przecież poparłe¶ wynikami testów niesamowicie poprawne
spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc masz prawo się
domagać tego samego.....

Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedziałes: nie bo nie.

Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

Demonizujesz.
Swiadomosc, ostroznosc, umiejetnosci to sa wazne rzeczy a nie to, ze jedna
opona ma inny bieznik od drugiej.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

34 Data: Listopad 03 2016 18:38:30
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 00:00, Budzik pisze:

Użytkownik Cavallino  ...

Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

Czyli tym co na kołach jednej osi każ± mieć takie same opony.
I tym co nalewki uważaj± za zło.

Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.

W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...

Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, że zdurnieli.
Aczkolwiek może jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.

Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego zdurnienia
które ich też dopadło?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
zdurniałych, więc może zorientuj± się, że czas je zmienić.

Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lę o jeĽdzie jako takiej, w całym jej aspekcie.

No to wracam do tego co pisałem
powyzej - trzeba jezdzic z głow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.

Oczywi¶cie.
Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie wydaje ze
samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez coraz
wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi sprawami równiez
radza?

Zadziałał CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy kto¶ przestraszy się na tyle mocno,
że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.

Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
wł±czył mi się.
Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?


Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licz±c tylko na ESP, bo można się na tym przejechać.
Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywać.
Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu pseudooszczędno¶ci.
Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę zamiast zimówki, zwłaszcza że zim± rzadko poza miasto wyjeżdżam.


No jasne, bo Ty przecież poparłe¶ wynikami testów niesamowicie poprawne
spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc masz prawo się
domagać tego samego.....

Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedziałes: nie bo nie.

Ty podałe¶ argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie, gdzie tu widzisz rozbieżno¶ci w wadze argumentów?

Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to zagrożenie, Ty nie podałe¶ dowodów na to, że go nie ma.
Tylko zbagatelizowałe¶ problem, czyli zrobiłe¶ co¶ dokładnie odwrotnego do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.


Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

Demonizujesz.

Nie - takie s± fakty.
Możesz nie ufać temu, kto wymy¶lił taki przepis, ale bez przesady, zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno jest inaczej.

35 Data: Listopad 03 2016 19:00:56
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Więc pozwolę sobie wierzyć raczej tym bardziej zapobiegliwym.

Czyli komu?

Czyli tym co na kołach jednej osi każ± mieć takie same opony.
I tym co nalewki uważaj± za zło.

Powiedziałbym że społeczeństwo jako cało¶ć jest jednak m±drzejsze.

Ale w jakim sensie?

Oszczędzania 50-100 funtów na jednej oponie.

W ten sposób mozna wytłumaczyc kazdy wydatek...

Ale parę miesięcy temu był Brexit, więc nie mogę tak powiedzieć.

:)
Czyli jednak nie jest madrzejsze?

Na to wychodzi, że zdurnieli.
Aczkolwiek może jeszcze jakie¶ wnioski wyci±gn±.

Może potrzebuj± czasu, żeby przystosować się do masowego
zdurnienia które ich też dopadło?

Mowisz ze to zdurnienie odstaje od sredniej europejskiej?

Ale takiej obecnej, czy takiej sprzed kilkunastu lat?
Od takiej obecnej niekoniecznie.

Chodziło jednak o to, że przepisy były robione w czasach mniej
zdurniałych, więc może zorientuj± się, że czas je zmienić.

Ok, sorry, jakos tak skojarzyłem poslizg z hamowaniem.
Myslisz o ruszaniu, pokonywaniu zakretów?

Nie, my¶lę o jeĽdzie jako takiej, w całym jej aspekcie.

No to wracam do tego co pisałem
powyzej - trzeba jezdzic z głow±.

Daruj sobie, jedno drugiego nie wyklucza.

Oczywi¶cie.
Ale czasami mam wrażenie, ze najniebezpieczniej jada ci co im sie
wydaje ze samochód wybaczy kazdy bład. I potem jest zdziwienie.

Do tego auta coraz nowsze wiec i systemów zwiazanych z jazda tez
coraz wiecej a te nowe typu ASR, ESP etc sobie chyba z takimi
sprawami równiez radza?

Zadziałał CI kiedy¶ ESP w aucie?
Bo mi tak i byłem mocno zdziwiony efektem.
Mogę sobie wyobrazić przypadek, gdy kto¶ przestraszy się na tyle
mocno, że wykona takie kontry, że mimo ESP skończy w rowie.

Nigdy nie jezdziłem autem z ESP.
Moze gdzies tam przypadkowo na jakims krótkim dystansie ale nie - nie
wł±czył mi się.
Ale to jak mam rozumiec te uwage - ESP to zło, bo straszy kierowców?

Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licz±c tylko
na ESP, bo można się na tym przejechać.

Pogubiłem sie w Twojej argumentacji.
Spróbujmy uporz±dkować. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
- dwie opony o róznym rodzaju bieznika i głębokosci bieznika po ok 8mm
- dwie opony o takim samym biezniku ale o głęboko¶ci bieznika 4mm

I drugi zestaw:
- dwie opony nowe, bieznikowane
- dwie opony 3 letnie o głebokosci bieznika 4mm?

Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywać.
Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja
komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony
poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu
pseudooszczędno¶ci. Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę
zamiast zimówki, zwłaszcza że zim± rzadko poza miasto wyjeżdżam.

Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
Ja przykładowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy tanszych
ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.

No jasne, bo Ty przecież poparłe¶ wynikami testów niesamowicie
poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc
masz prawo się domagać tego samego.....

Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedziałes: nie bo nie.

Ty podałe¶ argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie,
gdzie tu widzisz rozbieżno¶ci w wadze argumentów?

Ale napisałem dlaczego tak uwazam.
Byc moze czegos nie rozumiem, ale wytłumacz mi dlaczego 2 dobre opony o
róznym biezniku beda zachowywały się gorzej niz 2 opony o takim samym
biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na poziomie
4mm.

Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to
zagrożenie, Ty nie podałe¶ dowodów na to, że go nie ma.
Tylko zbagatelizowałe¶ problem, czyli zrobiłe¶ co¶ dokładnie
odwrotnego do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.

Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak sie
wł±cza...


Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

Demonizujesz.

Nie - takie s± fakty.
Możesz nie ufać temu, kto wymy¶lił taki przepis, ale bez przesady,
zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno
jest inaczej.

Gdyby to był przepis ktory obowi±zywałby bezwzględnie wszedzie to nie
miałbym w±tpliwo¶ci.
ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się
zastanawiac, dlacego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.



--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!".   Tomasz 'tsca' Sienicki

36 Data: Listopad 04 2016 19:45:35
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 20:00, Budzik pisze:

Jak nie zaczniesz wycinać cytatów, to odpowiedzi na robiony przez Ciebie ¶mietnik nie będzie.

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby odpowiedzieć Ci na dwa zdania które postanowiłe¶ sobie zadać w ich ¶rodku.

Chcesz odpowiedzi na pytania, to zadaj je w ¶wieżym po¶cie.

37 Data: Listopad 05 2016 05:00:57
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby
odpowiedzieć Ci na dwa zdania które postanowiłe¶ sobie zadać w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,
to znaczy, że co¶ przeoczyłe¶."  Ed Murphy

38 Data: Listopad 06 2016 08:27:28
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze:

Użytkownik Cavallino  ...

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby
odpowiedzieć Ci na dwa zdania które postanowiłe¶ sobie zadać w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

Ale w miejscu w których wystarczyłyby dwa zdania - i tyle ma być.
Ma się mie¶cić na jednym ekranie.

Do poznawania cało¶ci w±tku służy przegl±danie w±tku, więc jego zawarto¶ć nie do¶ć że nie musi, to jeszcze NIE MOŻE być powielana w każdym po¶cie.

39 Data: Listopad 06 2016 09:26:55
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Nie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby
odpowiedzieć Ci na dwa zdania które postanowiłe¶ sobie zadać w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

Ale w miejscu w których wystarczyłyby dwa zdania - i tyle ma być.
Ma się mie¶cić na jednym ekranie.

Do poznawania cało¶ci w±tku służy przegl±danie w±tku, więc jego
zawarto¶ć nie do¶ć że nie musi, to jeszcze NIE MOŻE być powielana w
każdym po¶cie.

Wskazałem tylko ze jak zwykle przesadzasz, bo nie 10 a 2 strony, i nie dwa
zdania a zdecydowanie ponad 10 :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
można je¶ć w miejscu publicznym ;-)"
DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

40 Data: Listopad 06 2016 10:37:48
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: re 



Użytkownik "Cavallino"


Nie mam najmniejszej ochoty przekopywać się przez 10 ekranów, żeby
odpowiedzieć Ci na dwa zdania które postanowiłe¶ sobie zadać w ich
¶rodku.

Znów demonizujesz - nie 10 ekranów, a 2...

Ale w miejscu w których wystarczyłyby dwa zdania - i tyle ma być.
Ma się mie¶cić na jednym ekranie.
-- -
"Sieg heil"

41 Data: Listopad 05 2016 05:00:57
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Nie, jako sugestię, żeby nie pakować badziewia na koła, licz±c tylko
na ESP, bo można się na tym przejechać.

Pogubiłem sie w Twojej argumentacji.
Spróbujmy uporz±dkować. Co Twoim zdaniem bedzie lepsze:
- dwie opony o róznym rodzaju bieznika i głębokosci bieznika po ok 8mm
- dwie opony o takim samym biezniku ale o głęboko¶ci bieznika 4mm

I drugi zestaw:
- dwie opony nowe, bieznikowane
- dwie opony 3 letnie o głebokosci bieznika 4mm?

Jakie¶ normy przyzwoito¶ci jednak trzeba zachowywać.
Tobie jako kierowcy busa może ciężko się z tym pogodzić, ale ja
komplet opon zużywam co 4-5 lat co daje roczny koszt jednej opony
poniżej 100 zł, więc jest mi naprawdę łatwo olać tego typu
pseudooszczędno¶ci. Więcej zaoszczędzę gdy kupię wielosezonówkę
zamiast zimówki, zwłaszcza że zim± rzadko poza miasto wyjeżdżam.

Tu nie chodzi o pseudooszczednosci tylko o optymalizacje zasobów.
Ja przykładowo, zamiast 4 dobrych wielosezonowych wole 2 zestawy
tanszych ale zima + lato. Zarówno do busa jak i do osobówki.

No jasne, bo Ty przecież poparłe¶ wynikami testów niesamowicie
poprawne spisywanie się jednej opony dobrej i jednej starej, więc
masz prawo się domagać tego samego.....

Podałem argumenty dlaczego uwazam, ze nie ma to znaczenia.
A ty odpowiedziałes: nie bo nie.

Ty podałe¶ argumenty że uważasz, a ja że uważam dokładnie przeciwnie,
gdzie tu widzisz rozbieżno¶ci w wadze argumentów?

Ale napisałem dlaczego tak uwazam.
Byc moze czegos nie rozumiem, ale wytłumacz mi dlaczego 2 dobre opony
o róznym biezniku beda zachowywały się gorzej niz 2 opony o takim
samym biezniku ale majace juz swój przebieg i dosc zuzyty bieznik na
poziomie 4mm.

Zwłaszcza że to ja Tobie wypisałem w jakich sytuacjach jest to
zagrożenie, Ty nie podałe¶ dowodów na to, że go nie ma.
Tylko zbagatelizowałe¶ problem, czyli zrobiłe¶ co¶ dokładnie
odwrotnego do ich przedstawienia.
Co nie przeszkadza Ci domagać ich się ode mnie.

Skoro Twoim koronnym argumentem jest to, ze ESP jest niebezpieczny jak
sie wł±cza...


Niemniej zawsze to jakis kompromis.

Nie - to proszenie się o kłopoty z powodu własnej głupoty.
W byciu niedowiarkiem też trzeba zachować umiar.

Demonizujesz.

Nie - takie s± fakty.
Możesz nie ufać temu, kto wymy¶lił taki przepis, ale bez przesady,
zanim nie sprawdzisz jakie były powody, nie warto mówić że na pewno
jest inaczej.

Gdyby to był przepis ktory obowi±zywałby bezwzględnie wszedzie to nie
miałbym w±tpliwo¶ci.
Ale jak w jednym kraju jest tak a w drugim siak to zaczynam się
zastanawiac, dlaczego u nich jest to bezpieczne a u nas nie.




--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Może wariaci to tacy ludzie, którzy wszystko widz± tak, jak jest, tylko
udało im się znaleĽć sposób, żeby z tym żyć."  William Wharton

42 Data: Listopad 06 2016 08:25:34
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 05-11-2016 o 06:00, Budzik pisze:


Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi.

43 Data: Listopad 06 2016 09:26:54
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazyłes ale post na ktory odpowiedziałes ma pociete, jest
tylko + 1 poziom cytowania...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Poproszę o lekarstwo na zachłanno¶ć, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

44 Data: Listopad 06 2016 12:54:55
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 06-11-2016 o 10:26, Budzik pisze:

Użytkownik Cavallino  ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazyłes ale post na ktory odpowiedziałes ma pociete, jest
tylko + 1 poziom cytowania...

Widocznie i tak za dużo, je¶li odnosisz się do 1 zdania, to tyle zostawiasz.

45 Data: Listopad 06 2016 13:00:52
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Tnij cytaty, albo nie spodziewaj się odpowiedzi.

Byc moze nie zauwazyłes ale post na ktory odpowiedziałes ma pociete,
jest tylko + 1 poziom cytowania...

Widocznie i tak za dużo, je¶li odnosisz się do 1 zdania, to tyle
zostawiasz.

Powodzenia!

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Wiem, że to, co piszę, jest może ¶rednio m±dre,
ale cóż - jestem w tym najlepszy."  Szymon Majewski

46 Data: Listopad 03 2016 19:28:59
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: mk4 

On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:

W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jedn± opon± now± i 3 starymi jest conajmniej
w±tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada się dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać się całkowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ¶lizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz b±czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby były jakie¶ gwarancje na przyczepno¶ć nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz ¶lizgnie a drugie sie nie ¶lizgnie to raczej norma.

--
mk4

47 Data: Listopad 03 2016 19:35:19
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:

On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada siÄ™ dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać siÄ™ całkowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieĹ› gwarancje na przyczepnoć
nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej możliwoĹ›ci?

JesteĹ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi użyć?


http://zimoaktywni.pl/jak-wybrac-opony/niebezpieczne-kombinacje-dlaczego-nie-nalezy-uzywac-w-jednym-aucie-roznych-typow-ogumienia

cyt:

"Niebezpieczne kombinacje – dlaczego nie należy używać w jednym aucie różnych typów ogumienia?

Różne opony – nawet w tym samym rozmiarze – mogÄ… różnić siÄ™ od siebie szerokoĹ›ciÄ… czy obwodem. To nie sÄ… duże różnice – czasen 2-3 mm – ale to wystarczy, by bezpieczna jazda nie była możliwa. To niejedyne powody, dla których użytkowanie dwóch różnych opon na jednej osi było skrajnie niebezpieczne.
Wystarczy niewielka różnica w Ĺ›rednicy zewnÄ™trznej opon założonych na jednej osi, by samochód Ĺ›ciÄ…gał na lewÄ… lub prawÄ… stronÄ™. Ta różnica może wynikać z nierównego zużycia opon, ale też z zastosowania ogumienia różnych modeli na tej samej osi. Szczególnie duże różnice w faktycznym rozmiarze opon majÄ… miejsce w przypadku ogumienia różnych marek.

Continental radzi: W przypadku samochodów z napÄ™dem na jednÄ… oĹ› dopuszczalne jest zastosowanie opon różnych marek i modeli na przedniej i tylnej osi, z zastrzeżeniem oczywiĹ›cie, że na jednej osi opony muszÄ… być takie same. Ta zasada jednak nie sprawdza siÄ™ w przypadku samochodów ze stałym napÄ™dem na cztery koła. JeĹ›li obwód kół przednich i tylnych w takim aucie jest choćby minimalnie różny, dochodzi do przyspieszonego zużycia układu przeniesienia napÄ™du, szczególnie podczas jazdy po nawierzchni o dobrej przyczepnoĹ›ci. W przypadku aut z dołÄ…czanym napÄ™dem drugiej osi i różnych oponach z przodu i z tyłu, dołÄ…czenie napÄ™du drugiej osi jest dopuszczalne tylko podczas jazdy po luĽnej lub Ĺ›liskiej nawierzchni.

Różne opony jednak różniÄ… siÄ™ od siebie nie tylko rozmiarem: inaczej odprowadzajÄ… wodÄ™, zapewniajÄ… różnÄ… przyczepnoć w różnych warunkach. W przypadku gwałtownego hamowania samochodem wyposażonym w różne opony na jednej osi, układ ABS chroni nas przed utratÄ… panowania nad autem, ograniczajÄ…c siłÄ™ hamowania koła o wiÄ™kszej przyczepnoĹ›ci. Wydłuża siÄ™ wówczas droga hamowania. Natomiast gwałtowne naciĹ›niÄ™cie hamulca w aucie bez ABS-u z oponami o różnej przyczepnoĹ›ci na jednej osi powoduje gwałtowny, niekontrolowany obrót samochodu i utratÄ™ panowania nad autem! Uwaga: w przypadku dużej różnicy w zewnÄ™trznej Ĺ›rednicy opon w aucie z ABS-em w każdej chwili może dojć do wyłÄ…czenia tego układu.

JeĹ›li chodzi o odprowadzanie wody, szczególne zagrożenie pojawia siÄ™, gdy koła natrafiÄ… na równomiernÄ… warstwÄ™ wody rozlanej np. na całej szerokoĹ›ci pasa ruchu. W takiej sytuacji opona gorzej odprowadzajÄ…ca wodÄ™ wyhamowuje auto, co może doprowadzić do nagłego Ĺ›ciÄ…gania samochodu. To niebezpieczne.

Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż pozostałe pojawia siÄ™, gdy zakładamy tzw. dojazdówkÄ™. Takie koło najlepiej jest założyć na tylnÄ… oĹ›. Należy traktować je jako rozwiÄ…zanie awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prÄ™dkoĹ›ci 80 km/h. ZaĹ›wiecenie siÄ™ kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ przestał działać – bÄ™dzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w prawidłowym rozmiarze.

Warto wiedzieć, że nawet tak drobny – wydawałoby siÄ™ – parametr, jak indeks prÄ™dkoĹ›ci również ma wpływ na właĹ›ciwoĹ›ci opon. W żadnym wypadku nie należy używać na jednej osi opon nawet tej samej marki i tego samego modelu z różnymi indeksami prÄ™dkoĹ›ci. Opona o wyższym indeksie prÄ™dkoĹ›ci ma nieco inne właĹ›ciwoĹ›ci, może być sztywniejsza, może też inaczej reagować na zmiany temperatury. Oznacza to, że przyczepnoć opony z indeksem np. V (do 240 km/h) może być w pewnych warunkach zdecydowanie inna niż opony z indeksem T (do 190 km/h) – nawet jeĹ›li bieżniki tych dwóch opon wygldajÄ… identycznie."

48 Data: Listopad 03 2016 20:31:40
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: mk4 

On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:

W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada siÄ™ dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać siÄ™ całkowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieĹ› gwarancje na przyczepnoć
nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
możliwoĹ›ci?

JesteĹ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
użyć?

Przestałem czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejdĽ na ziemie. Miałem cie za rozsÄ…dnego goĹ›cia a ty siejesz panikÄ™ jak jakiĹ› kompletny ignorant.

Ogarnij siÄ™ bo rzecznikiem koncernów już możesz być a jeszcze trochÄ™ to siÄ™ na rzecznika rzÄ…du załapiesz.

--
mk4

49 Data: Listopad 04 2016 19:43:45
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:

On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada siÄ™ dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać siÄ™ całkowicie nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieĹ› gwarancje na przyczepnoć
nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
możliwoĹ›ci?

JesteĹ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
użyć?

Przestałem czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejdĽ na ziemie. Miałem cie za rozsÄ…dnego
gościa a ty siejesz panikę

Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymĹ› nie ma zielonego pojÄ™cia, ale (całkowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ że coĹ› jest inne niż powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na posłaĹ„ca wieĹ›ci, że jednak wiedza powszechna jest inna niż Twoja......

50 Data: Listopad 05 2016 13:22:36
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: mk4 

On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote:

W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:
On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada siÄ™ dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać siÄ™ całkowicie
nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieĹ› gwarancje na przyczepnoć
nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
możliwoĹ›ci?

JesteĹ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie potrafi
użyć?

Przestałem czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejdĽ na ziemie. Miałem cie za rozsÄ…dnego
gościa a ty siejesz panikę

Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymĹ› nie ma zielonego
pojÄ™cia, ale (całkowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ że coĹ› jest inne
niż powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na posłaĹ„ca wieĹ›ci, że
jednak wiedza powszechna jest inna niż Twoja......

Bo chrzanisz jak nie inżynier. W sumie nie wiem, może nim nie jesteĹ›.

Wnioskujesz, ze układ jezdny miałby być podatny na takie drobne zmiany. Kiedy właĹ›nie jest projektowany tak aby był odporny. Bo po prostu takie sÄ… warunki na drodze. Nigdy nie wiadomo z czym styka siÄ™ opona i jaki to coĹ› ma współczynnik tarcia.

Az tu nagle od innego bieżnika mamy taka nieprzewidywalnoć że trzech metrów nie da siÄ™ ujechać bez baczka. PrawdÄ™ mówiÄ…c stosujÄ…c siÄ™ do przepisów ruchu - zwłaszcza prÄ™dkoĹ›ci to można by bez wiÄ™kszych problemów jeĽdzić na osławionych już na tej grupie oponach z wÄ™ża ogrodowego...

Ty to wiesz, ja to wiem. Po co tak bić piane?

Wiem, ze jest to niezalecane. Ale od niezalecane do groĽne czy niebezpieczne to jest jeszcze ho ho.

--
mk4

51 Data: Listopad 06 2016 08:24:44
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prÄ™dkoĹ›ci
Autor: Cavallino 

W dniu 05-11-2016 o 13:22, mk4 pisze:

On 2016-11-04 19:43, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 20:31, mk4 pisze:
On 2016-11-03 19:35, Cavallino wrote:
W dniu 03-11-2016 o 19:28, mk4 pisze:
On 2016-11-01 23:03, Cavallino wrote:
W dniu 01-11-2016 o 23:01, Budzik pisze:
Użytkownik Cavallino  ...

o nizszym indeksie ? bez jaj nie uwierze ze nie mozna znalezc
pasujacej sztuki w odpowiednim indeksie
No to uwierz, że ten model opony przestali produkować chyba 2 lata
temu
i można jeszcze dostać pojedyncze sztuki ale z niższym indeksem.

Pomysł, żeby jeĽdzić z jednÄ… oponÄ… nowÄ… i 3 starymi jest conajmniej
wÄ…tpliwy.....

Albowiem?

Z tego samego powodu, dla którego nie zakłada siÄ™ dwóch różnych
bieżników na koła tej samej osi.
Czyli że taki zestaw może zachowywać siÄ™ całkowicie
nieprzewidywalnie -
np. jedna strona się jeszcze nie ślizgnie, ale druga, ta bardziej
zużyta, już tak.
I masz bÄ…czka jak nic.

Pierdu pierdu. Tak jakby były jakieĹ› gwarancje na przyczepnoć
nawierzchni na przestrzeni choćby pół metra.
Tu masz lód, tu piasek, tam błotko itd. To, że jedno sie jak to
piszesz
ślizgnie a drugie sie nie ślizgnie to raczej norma.

Czy to jest powód, żeby dokładać sobie jeszcze jednÄ… przyczynÄ™ takiej
możliwoĹ›ci?

JesteĹ› kolejnym upartym, który z góry wie lepiej, ale googla nie
potrafi
użyć?

Przestałem czytać po "Continental radzi"...

Nie, nie wiem lepiej ale zejdĽ na ziemie. Miałem cie za rozsÄ…dnego
gościa a ty siejesz panikę

Uwielbiam takie stawianie sprawy - jak siÄ™ o czymĹ› nie ma zielonego
pojÄ™cia, ale (całkowicie bezpodstawnie) wydaje Ci siÄ™ że coĹ› jest inne
niż powszechnie wiadomo, to najlepiej naskoczyć na posłaĹ„ca wieĹ›ci, że
jednak wiedza powszechna jest inna niż Twoja......

Bo chrzanisz jak nie inżynier. W sumie nie wiem, może nim nie jesteĹ›.

A czemu miałbym być?



Wnioskujesz, ze układ jezdny miałby być podatny na takie drobne zmiany.

Nie ja.
Ja tylko powtarzam wiedzÄ™ powszechnÄ…, jak widzisz google nie ma problemu z jej znalezieniem.

A Ty jeszcze nie podałeĹ› żadnego linka, który miałby jej przeczyć, ale siÄ™ ciskasz.

52 Data: Listopad 03 2016 22:01:09
Temat: Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci
Autor: Budzik 

Użytkownik Cavallino  ...

Sytuacja, w której jedno z kół ma zdecydowanie inny rozmiar niż
pozostałe pojawia siÄ™, gdy zakładamy tzw. dojazdówkÄ™. Takie koło
najlepiej jest założyć na tylnÄ… oĹ›. Należy traktować je jako rozwiÄ…zanie
awaryjne i w żadnym wypadku nie przekraczać prÄ™dkoĹ›ci 80 km/h.
ZaĹ›wiecenie siÄ™ kontrolki ABS-u w takiej sytuacji oznacza, że układ
przestał działać – bÄ™dzie funkcjonował dopiero po założeniu koła w
prawidłowym rozmiarze.

No juz widze jak po złapaniu kapcia z przodu robiÄ™ przekładkÄ™ na drodze tak
aby dojazdówke załozyć z tyłu...
Ehh... :)

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuń także "_")
Jest Leżajsk, jest dobrze.
Był Leżajsk, jest mi niedobrze.

Re: Opona z niższym indeksem prędko¶ci



Grupy dyskusyjne