P³onê³o Punto.
7 | Data: Pa?dziernik 28 2009 16:44:29 |
Temat: Re: P³onê³o Punto. | |
Autor: Bydlê | marjan wrote: 8 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 00:46:38 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Dominik | Artur Ma¶l±g pisze: Do jakiej pomocy? Ma tam staæ 20 samochodów i czekaæ, a¿ komu¶ siê Kiedy¶ zatrzyma³em siê do wypadku, przede mn± zatrzyma³y siê dwa auta. Samochód le¿a³ w rowie na dachu. Wewn±trz 4 osoby - przytomne, ale niezdolne do samodzielnego opuszczenia samochodu - po³amani i poobijani. W sumie z tych 3 samochodów 4 osoby do "pomocy" My¶licie, ¿e kto¶ siê zatrzyma³ ??? Owszem, ale ¿eby popatrzeæ ... -- Dominik Octavia/Cordoba Ech ta s³abo¶æ do kobiet ... http://www.tfp-gaming.pl 10 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:15:44 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | kamil pisze: A myslisz, ze ja bym pomogl wyciagac polamanego z samochodu? Zebym pozniej mial na sumieniu czyjs wozek inwalidzki, bo facetowi akurat kregoslup chrupnal? Najlepsze co mozna zrobic, to zadzwonic po pogotowie i tyle. I tyle ? ... za takie cos grozi ci 3 lata wiezienia. 11 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:53:15 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Rafal | Jan Strybyszewski pisze: kamil pisze:Nie prawda, Telefon na pogotowie wystarczy jako "udzielenie pierwszej pomocy" Ba! jest wa¿niejszy od fizycznego udzielania pierwszej pomocy! Przypadek nastêpuj±cy: Wypadek, nie ma nikogo poza poszkodowanym i Tob±, poszkodowany nieprzytomny, nie oddycha, nie ma telefonu/zasiêgu/innych osób Co robisz? Pozdrawiam Rafa³ 12 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 10:02:00 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | Rafal pisze: Jan Strybyszewski pisze: I bedziesz tak dzwonil i gawedzil z dyspozytorka przez najblizsze 10 minut dio przyjazdu pogotowia? Pozatym zeby zadzwonic to jednak miloby bylo WIEDZIEC "Gdzie, Kto, i Co" jesli osob nie da sie wydobyc z auta jest to informacja krytyczna dla akcji ratunkowej. A i tak najpierw masz zabiezpieczyc swoje bezpieczenstwo 13 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 10:04:38 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | Rafal pisze: Jan Strybyszewski pisze: Zabezpieczenie miejsca czasem jest waqzniejsze od wyciagania ludzi. Od jakiegos czasu jest nowy patent rzucenie na droge folii termicznej zgniecionej niedbale.... zaden kierowca po tym nie przejedzie bo kojarzy mu sie z "czlowiekiem" dziala lepiej niz 50 trojkatow Przypadek nastêpuj±cy: Czy to Rajd Paryz - Dakar ? 14 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 08:57:39 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: kamil |
kamil pisze: I 20 razow na gole piety. 15 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 18:52:06 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 27 Oct 2009 10:53:02 -0000, kamil napisa³(a): A myslisz, ze ja bym pomogl wyciagac polamanego z samochodu? Zebym pozniej Wolisz mieæ na sumieniu spalonego ¿ywcem? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 16 |
Data: Pa?dziernik 29 2009 08:44:59 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: kamil |
Dnia Tue, 27 Oct 2009 10:53:02 -0000, kamil napisa³(a): "Kiedy¶ zatrzyma³em siê do wypadku, przede mn± zatrzyma³y siê dwa auta. Samochód le¿a³ w rowie na dachu" Widzisz tam cokolwiek o ogniu? Pozdrawiam Kamil 17 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 12:14:24 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g | Dominik pisze: Kiedy¶ zatrzyma³em siê do wypadku, przede mn± zatrzyma³y siê dwa auta. W sumie brak zwi±zku z ga¶nicami, ale w takiej sytuacji nale¿y jak najszybciej zabezpieczyæ samochód przed po¿arem/dalsz± zmian± pozycji, ludzi w miarê mo¿liwo¶ci zabezpieczyæ i wezwaæ s³u¿by odpowiednie. Od tego jakie kto ma kwalifikacje i umiejêtno¶ci w zakresie szybkiej oceny stanu poszkodowanych zale¿y sukces w zakresie pierwszej pomocy, która jest elementarna. Lepiej niech nikt nie próbuje na si³ê ludzi wyci±gaæ z samochodu. 18 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 14:08:27 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Michal Jankowski | Artur 'futrzak' Ma¶l±g writes: najszybciej zabezpieczyæ samochód przed po¿arem/dalsz± zmian± pozycji, Umiesz zabezpieczyæ samochód przed pozarem? Ja nie. pomocy, która jest elementarna. Lepiej niech nikt nie próbuje na Wolisz patrzec, jak sie pala, bo 5 minut wczesniej blednie uznales, ze pozar nie grozi? MJ 19 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 15:05:19 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g | Michal Jankowski pisze: Umiesz zabezpieczyæ samochód przed pozarem? Odpowiem - decyzja zale¿y od sytuacji i jej oceny. Zasadniczo tak, choæ nie da siê wszystkiego przewidzieæ. Ja nie. To nie moja wina. Ja sobie zapewni³em w odpowiednim czasie stosowne szkolenia, by mieæ o tym pojêcie i staraæ siê dzia³aæ racjonalnie, a nie na uraaaaa. Wolisz patrzec, jak sie pala, bo 5 minut wczesniej blednie uznales, ze Takie figury retoryczne raczej wykluczaj± sensowno¶æ dalszej dyskusji. 20 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:20:29 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze: To nie moja wina. Ja sobie zapewni³em w odpowiednim czasie stosowne I po tym szkoleniu 3 latka jak nic.... za nieudzielenie pomocy. Oczywiscie ze nie na uraaa, ale bez przesady znowu jesli samochod jest na dachu trzeba zrobic pare rzeczy jak .... np sprobowac otworzyc drzwi z bagaznikiem wlacznie wyjac i wyrzucic kluczyki na siedzenie lub pod nogi. Wszystko zalezy do stopnia zgniecenia auta zebami blachy wyginac nikt nie karze. Ale czynosci zyciowe zasadniczo mozna sprawdzic oraz zorganizowac pilnowanie rannych. 21 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:27:11 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g | Jan Strybyszewski pisze: I po tym szkoleniu 3 latka jak nic.... Tyle Ci grozi za trollowanie? 22 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 17:39:37 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Bydlê | Dominik wrote: 23 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 08:37:21 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Artur Ma¶l±g pisze: marjan pisze: Bujdy. Poza sytuacj± kiedy ju¿ pali siê paliwo, tak± ga¶nic± samochodow± sporo da siê zgasiæ. Trzeba tylko celowaæ w to co siê pali, a nie w dym. 24 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 08:41:57 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: J.F. | On Tue, 27 Oct 2009 08:37:21 +0100, Tomasz Pyra wrote: Bujdy. Tylko oczywiscie nie wolno podnosic maski, bo ogien wystrzeli, tylko wycelowac przez waska szczeline w leciutko uniesionej masce ? J. 25 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 00:10:22 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | J.F. pisze: On Tue, 27 Oct 2009 08:37:21 +0100, Tomasz Pyra wrote: Jak po¿ar jest ju¿ du¿y, bo np. pali siê paliwo, to podnoszenie maski to raczej kiepski pomys³, bo samemu i tak siê niewiele ugasi ma³± ga¶nic±, a taki po¿ar generuje ju¿ spory cug i podniesienie maski dostarczy du¿o powietrza. No i ca³y p³omieñ pójdzie wtedy na podnosz±cego maskê. Lepiej czekaæ na stra¿aków z zamkniêt± mask±, chocia¿ jak kiedy¶ widzia³em jak siê Polonez zapali³, to góra po 2 minutach nie by³o czego ratowaæ, a stra¿acy przyjechali po 5 to ju¿ ca³y p³on±³. Pierwsza sprawa to rozpoznanie - pochodziæ naoko³o i zlokalizowaæ co dok³adnie siê pali. Bez tego nie ma co zaczynaæ. A s±dzê ¿e wiêkszo¶æ ludzi odpala ga¶nicê przez jaki¶ wlot w zderzaku prosto w ch³odnice i potem opowie¶ci ile to ga¶nic posz³o, a samochód i tak siê spali³. Ja tam akurat maskê podnios³em i dziêki temu mog³em gasiæ prosto w ¼ród³o ognia. IMO do ugaszenia jedn± ga¶nic± jest tylko ma³y po¿ar, a ma³emu po¿arowi bez ró¿nicy czy maska bêdzie podniesiona czy opuszczona, bo i tak komora silnika jest na tyle przewiewna ¿e, ma wystarczaj±co du¿o powietrza. Zreszt± mo¿na przyczyny szukaæ nie tylko od góry - czêsto jest jaki¶ tam dostêp od do³u, od strony nadkoli, co¶ tam zawsze widaæ od przodu. 26 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:21:14 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | J.F. pisze: On Tue, 27 Oct 2009 08:37:21 +0100, Tomasz Pyra wrote: No ciekawe jak chcesz uniesc te maske zamknieta ktora ma juz kilkadzisiat stopni. 27 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 22:29:12 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: J.F. | On Wed, 28 Oct 2009 09:21:14 +0100, Jan Strybyszewski wrote: J.F. pisze: W rekawiczkach ? :-) J. 28 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 23:44:49 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Jan Strybyszewski pisze: No ciekawe jak chcesz uniesc te maske zamknieta ktora ma juz kilkadzisiat stopni. S±dzê ¿e je¿eli po¿ar siê ju¿ na tyle rozbucha³ ¿e zgrza³ maskê, to na gaszenie od góry jest ju¿ za pó¼no. Wtedy bez du¿ej ga¶nicy w ogóle nie ma co podchodziæ. 30 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 23:59:26 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze: Tomasz Pyra pisze: Ale ja to ju¿ zweryfikowa³em i ugasi³em samochód który siê zapali³. Jedn± ga¶nic± 1kg. 31 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 08:30:49 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Artur 'futrzak' Ma¶l±g | Tomasz Pyra pisze: Ale ja to ju¿ zweryfikowa³em To nie jest weryfikacja - to jednostkowy wypadek. i ugasi³em samochód który siê zapali³. Jedn± ga¶nic± 1kg. Ciesz siê. Powiniene¶ zagraæ w totka zaraz po tym zaj¶ciu. 32 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:23:47 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | Artur 'futrzak' Ma¶l±g pisze: Tomasz Pyra pisze: Marudzisz.... ile znasz samochodow z plyta pod silnikiem ? Zasadniczo wiec smailo mozna zalozyc istnienie tam DZIURY jak stodola.Gaszenie chlodnicy przez otwor z przodu to strata gasnicy tylko. Najlepiej jest w Punto po liftingu gdzie ten wlot i maskownica pod spodem ma blache i jest tylko plasticzkiem 39 |
Data: Pa?dziernik 26 2009 21:59:24 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Micha³ Gut | Ale co - nie mozna kawalka innego przewodu paliwowego ?no wlasnie ponoc nie-moj mechanik powiedzial ze to jest jakos nietypowo zaciskane guma metal guma i firma ktora robi mu przewody cisnieniowe paliwowe itd powiedziala ze se neda obejsciem problemu bylo wstawienie filtra paliwa zamiast uszkodzonego fragmentu - niestety to raczej kwestia czasu kiedy sie spierdaczy inny fragment.... 40 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 00:06:31 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Micha³ Gut pisze: Ale co - nie mozna kawalka innego przewodu paliwowego ?no wlasnie ponoc nie-moj mechanik powiedzial ze to jest jakos nietypowo zaciskane guma metal guma i firma ktora robi mu przewody cisnieniowe paliwowe itd powiedziala ze se neda Najlepiej sobie z tym patentem poradziæ wymieniaj±c ca³o¶æ - od pompy do listwy i z powrotem na "normalne" przewody. Koszty ca³o¶ci pewnie na poziomie ceny jednego kawa³ka w ASO. 41 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 01:51:08 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Micha³ Gut | Najlepiej sobie z tym patentem poradziæ wymieniaj±c ca³o¶æ - od pompy dono elasnie w aso przewod paliwowy wystepuje jako calosc a wymiana od listwy do baku coz... balbym sie miec guowy wezyk pod samochodem....jakos do aluminium mam wieksze zaufanie. 42 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 15:39:36 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: J.F. | On Mon, 26 Oct 2009 21:59:24 +0100, Micha³ Gut wrote: Ale co - nie mozna kawalka innego przewodu paliwowego ?no wlasnie ponoc nie-moj mechanik powiedzial ze to jest jakos nietypowo No ale co - nie mozna zalozyc jakiegos zwyklego wezyka i zacisnac opaska ? J. 43 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 18:45:57 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Micha³ Gut |
On Mon, 26 Oct 2009 21:59:24 +0100, Micha³ Gut wrote: zsadzi raczej - na rurce nie ma takiego cycka zeby cybant sie mial o co zaprzec 44 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 23:55:53 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Micha³ Gut pisze: zsadzi raczej - na rurce nie ma takiego cycka zeby cybant sie mial o co zaprzec Ale to zgrubienie na koñcu rury to siê robi jakim¶ narzêdziem specjalnym - pewnie co¶ podobnego jak praska do robienia koñcówek przewodów hamulcowych tylko na inn± ¶rednicê przewodu. Zreszt± nie jestem przekonany czy to takie konieczne - w przewodach paliwowym jest kilka bar - u mnie 3.5. Je¿eli dobrze liczê, to to jest 3.5kg/cm^2, przy wewnêtrznej ¶rednicy przewodu 5mm, daje to powierzchnie 0.2cm^2, czyli si³ê rozrywaj±c± po³±czenie rzêdu 0.7kg. Oczywi¶cie trzeba doliczyæ drgania itp, ale s±dzê ¿e cybant za³o¿ony na w±¿ metalowy powinien to utrzymaæ. Ale oczywi¶cie lepiej to robiæ zgodnie ze sztuk±. 46 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 10:55:51 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: kamil |
"Marynarz" writes: Zawsze mozna trawa ugasic. ;) http://www.youtube.com/watch?v=ogHCO3vzN8g (tak, wiem, bylo ale klasyki warto przypominac) Pozdrawiam Kamil 47 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 18:49:28 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: Krzysztof Zietara | On Tue, 27 Oct 2009 10:30:11 +0100, Michal Jankowski wrote: Pierwsza rada jak sie pali - bron Boze nie podnosic maski, bo to Zamontować sobie odciÄ™cie masy :-> Tarhimdugurth -- [S1 - za sygnaturkÄ™] 48 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 19:56:05 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: Artur MaÅ›lÄ…g | Krzysztof Zietara pisze: Zamontować sobie odciÄ™cie masy :-> Ile taka us³uga kosztuje w ASO Renault? Gwarancji siÄ™ nie traci? -- Jutro to dziÅ› - tyle ¿e jutro. 49 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:19:01 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: krzysiek82 | Artur MaÅ›lÄ…g pisze: a po co robić to w aso? Przecie¿ to najbardziej banalna czynnoæ na Å›wiecie. -- krzysiek82 50 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 09:30:03 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: Artur 'futrzak' MaÅ›lÄ…g | krzysiek82 pisze: a po co robić to w aso? Przecie¿ to najbardziej banalna czynnoæ na Å›wiecie. Kup nowy samochód i zapytaj w serwisie. 51 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 18:53:41 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Wed, 28 Oct 2009 09:30:03 +0100, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisa³(a): a po co robiæ to w aso? Przecie¿ to najbardziej banalna czynno¶æ na Po co, ¿eby miec takie problemy jak Ty? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 52 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 11:05:02 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | Adam P³aszczyca pisze: Dnia Wed, 28 Oct 2009 09:30:03 +0100, Artur 'futrzak' Ma¶l±g napisa³(a): nie stac cie na pozadne auto to jezdzisz trupem za 2tys. Ale nie dorabiaj do tego ideologii. 53 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 18:03:30 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Fri, 30 Oct 2009 11:05:02 +0100, Jan Strybyszewski napisa³(a): Po co, ¿eby miec takie problemy jak Ty? Jasiu, zrób nam wszystkim niespodziankê i raz napisz co¶ co bêdzie prawd±. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 54 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 23:57:55 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Artur MaÅ›lÄ…g pisze: Krzysztof Zietara pisze: W modelach które producent wys³a³ do homologacji sportowej sÄ…dzÄ™ ¿e powinno być to dostÄ™pne. Wszak odciÄ™cie prÄ…du to podstawowe wyposa¿enie rajdówki, a producenci homologujÄ… swoje samochody rajdowe. 55 |
Data: Pa?dziernik 29 2009 09:08:34 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: Artur 'futrzak' MaÅ›lÄ…g | Tomasz Pyra pisze: Ile taka us³uga kosztuje w ASO Renault? Gwarancji siÄ™ nie traci? To co napisa³eÅ› nie jest odpowiedziÄ… na ¿adne z moich pytaÅ„. 56 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 11:53:09 | Temat: Re: P³onÄ™³o Punto. | Autor: Krzysztof Zietara | On Tue, 27 Oct 2009 19:56:05 +0100, Artur MaÅ›lÄ…g wrote: Zamontować sobie odciÄ™cie masy :->Ile taka us³uga kosztuje w ASO Renault? Gwarancji siÄ™ nie traci? Nie mam zielonego pojÄ™cia, nigdy nie mia³em do czynienia z ASO Renault. Tarhimdugurth -- [S1 - za sygnaturkÄ™] 57 |
Data: Pa?dziernik 28 2009 23:58:43 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Michal Jankowski pisze: "Marynarz" writes: Dlatego w rajdówkach montuje siê odciêcie pr±du dostêpne z kabiny. 58 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 11:06:05 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Strybyszewski | Tomasz Pyra pisze: Dlatego w rajdówkach montuje siê odciêcie pr±du dostêpne z kabiny. ale wiesz gdzie i jak zabezpieczony jest akumulator w rajdowce ? Tak a gasnice w rajdowce da sie odpalic z zewnetrz auta. 59 |
Data: Pa?dziernik 30 2009 19:29:43 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Tomasz Pyra | Jan Strybyszewski pisze: Tomasz Pyra pisze: A to ró¿nie - mo¿na je¼dziæ z seryjnym monta¿em, mo¿na przenie¶æ do kabiny pod warunkiem ¿e zapewni siê mu wentylacje i szczelne opakowanie. Co do zabezpieczeñ to niczego szczególnego zazwyczaj nie ma - zreszt± zwarcie elektryczne niekoniecznie musi mieæ wiele wspólnego z akumulatorem czy jego zabezpieczeniem. Po¿ar wywo³uje zwarcie, a to ju¿ siê mo¿e zrobiæ gdziekolwiek. Problemem jest to, ¿e nawet jak nos ju¿ podpowiada ¿e co¶ siê fajczy, to wy³±czenie stacyjki niekoniecznie wy³±cza zasilanie ¼ród³a po¿aru - wiele rzeczy jest nadal zasilanych (radio, alarm, klakson, czêsto ¶wiat³a itp...). A wy³±cznik pr±du daje gwarancjê, ¿e roz³±czasz pr±d w ca³ym aucie. W dodatku wy³±cznik jest dostêpny nie tylko z wewn±trz, ale i z zewn±trz ¿eby ratownicy mogli to zrobiæ bez mocowania siê z czymkolwiek. Tak a gasnice w rajdowce da sie odpalic z zewnetrz auta. Owszem, tak samo jak i wy³±czyæ pr±d. 60 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 14:43:13 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: marjan | Marynarz pisze:
No w³a¶nie nie, ¿eby nie otwieraæ maski dostarczaj±c przy tym wiêcej powietrza. -- Pozdrawiam serdecznie, Mariusz [marjan] Morycz (e-mail bez cyferek) Fiat Punto mk1 '99 + Uniden 520 + President Indiana PMS+PJ-S+PM-WP+:+X++L+B++M+Z++T-W-CB++ 61 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 14:48:02 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Rafal | marjan pisze: Marynarz pisze:OIDP maluch ma akumulator z przodu, a silnik, czyli potencjalne miejsce gdzie siê co¶ mo¿e zapaliæ, z ty³u, wiêc w tym przypadku od³±czenie akumulatora jest wyt³umaczone:) Pozdrawiam Rafa³ 63 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 09:05:01 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: krzysiek82 | Micha³ Gut pisze: 1.gasnice jakie wozimy w samochodach nadaja siue do gaszenia kiepow (a juz w ogole gasnice marketowe o pojemnosci ok 200ml:D) widzia³em, auto na parkingu w aso, by³o to punto 2fl diesel. Znajomy twierdzi³, ¿e te¿ co¶ pu¶ci³o, ropa wyla³a siê na gor±cy silnik i auto siê zjara³o. Jak dla mnie wada produkcyjna, jak mo¿na tak± tandetê na rynek wypuszczaæ. -- krzysiek82 66 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 12:45:12 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Artur(m) |
widzia³em, auto na parkingu w aso, by³o to punto 2fl diesel. Znajomy jaka¶ ¶ciema Z pêkniêtym przewodem ci¶nieniowym (paliwowym) pojecha³em do pracy, zauwa¿y³em pêkniêcie i po po³udniu wróci³em do domu. ¯eby by³o weselej, samochód by³ do sprzedania tego dnia. Przyszed³ go¶æ zobaczy³ kupi³ (mimo wszystko) i pojecha³ do domu ok 20km To w kontek¶cie tego co wy¿ej, chyba niemo¿liwe. Artur(m) 67 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 09:10:32 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Rafal | Psychologia t³umu, ¿eby uzyska pomoc trzeba palcem na kogo¶ pokazaæ i wydaæ mu jasne polecenie ¿eby pomóg³, inaczej wszyscy uciekn±. 68 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 13:15:00 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: ::[TOOMAS]:: | marjan pisze: Witam. Niestety ga¶nice samochodowe nic nie daj±..tez kiedy¶ by³e ¶wiadkiem po¿aru, odda³em ga¶nicê, podobnie jak ok 10 innych kierowców. Dopiero stra¿aki zdo³ali ugasiæ po¿ar. 69 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 16:31:18 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Jan Kowalski |
Witam. Widzia³e¶ jak gasili? Ga¶nica proszkowa jest z³o¶liwa. Posiada nabój gazowy CO2 i od momentu odbezpieczenia do chwili gotowo¶ci bojowej up³ywa trochê czasu. Dodatkowo trzeba trochê zamieszaæ. Inaczej jak naci¶niesz na spust za szybko to wyleci tylko CO2. 70 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 19:32:27 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Artur Ma¶l±g | Jan Kowalski pisze: Widzia³e¶ jak gasili? Ga¶nica proszkowa jest z³o¶liwa. Posiada nabój gazowy CO2 i od momentu odbezpieczenia do chwili gotowo¶ci bojowej up³ywa trochê czasu. Zamieszaæ - wstrz±sn±æ znaczy? ;) Nawet o tym nie pisz± w instrukcji :) Tak± ga¶nic± to trzeba najpierw parê razy przy³o¿yæ o ziemiê (bezpieczne), by mieæ jako tak± nadziejê, ¿e ruszy siê "zbrylony" proszek. Ci¶nienie mo¿e byæ (jak jest manometr), ale to wcale nie ¶wiadczy o sprawno¶ci ga¶nicy - najwy¿ej potwierdza, ¿e CO2 z niej jeszcze nie uciek³o. Jak pisa³em - szacuje siê, ¿e 30% tych "ga¶nic" jest niesprawnych ju¿ w momencie zakupu/monta¿u, a co dopiero po jakim¶ czasie wo¿enia tego w samochodzie. W sumie czego mo¿na oczekiwaæ po tych wynalazkach za 20 z³otych? Najlepsze s± reklamy na Allegro - produkt polski :) Mogli od razu zaznaczyæ, ¿e s± nieprzydatne, ale kto¶ wymy¶li³ taki kretyñski obowi±zek ustawowy, by na tym dobrze zarobiæ i jest to wymys³ polski ;) BTW - spotka³ ju¿ kto¶ chiñskie podróbki tego patentu, czy jest to nieop³acalne? -- Jutro to dzi¶ - tyle ¿e jutro. 71 |
Data: Pa?dziernik 27 2009 17:46:50 | Temat: Re: P³onê³o Punto. | Autor: Bydlê | marjan wrote: |