Zgadza się TD
Dokładnych danych nie podam, ale z opini mojego ojca (kilkuletniego
użytkownika takiego auta) jest bardzo ekonomiczne. Mała moc, ale silnik
pracuje z optymalnym obciążeniem.
--
Wycior
5 |
Data: Listopad 24 2009 10:34:02 |
Temat: Re: Passat B3 - spalanie |
Autor: krzysiek82 |
Piotrek pisze:
Zgadza się TD.
silniki dość trwałe spalanie na mieście trzeba liczyć min ok 7l, należy zwracać uwagę na koło pasowe, tłumik drgań potrafi paść i wibracje powodują czasami zerwanie paska rozrządu. Znajomy już to przerabiał w swoim aucie. Poza tym lać i jeździć po warunkiem, że ktoś dbał o ten motor.
--
krzysiek82
6 |
Data: Listopad 24 2009 10:21:06 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: łukasz |
w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.
a 1.6 tdi?
pozdrawiam
7 |
Data: Listopad 24 2009 10:32:17 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: krzysiek82 |
łukasz pisze:
> a 1.6 tdi?
pozdrawiam
nie było w tamtych latach silników TDI 1.6
--
krzysiek82
8 |
Data: Listopad 24 2009 10:24:00 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: łukasz |
w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.
a 1.6 tdi
pozdrawiam
9 |
Data: Listopad 24 2009 11:04:33 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: Czarek Daniluk |
łukasz pisze:
w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.
a 1.6 tdi
pozdrawiam
1,6TDI w 1993 roku ??
Był ale 1,6TD z Intercolerem - coś około 80KM miał.
Nie chciałbym tego silnika, wolałbym 1,9TD 75KM - mniej wysilony i nie trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami.
Silniki 1,6TDI to nowa konstrukcja wyszły w tym bądź w zeszłym roku (są CR).
Ciekawi mnie cały czas czy jest to rozwinięcie starego 1,6D czy nowa konstrukcja ?? trzeba by obejrzeć blok :D
Pozdrawiam !!
10 |
Data: Listopad 24 2009 22:26:45 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: Wycior |
wolałbym 1,9TD 75KM
75 KM miał 1,9D. TD miał parę koni więcej. Nie wiem dokładnie ile.
trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami.
Z mojej subiektywnej obserwacji wynika właśnie, że to dość częsta usterka motora TD :)
--
Pozdrawiam,
Wycior
11 |
Data: Listopad 26 2009 12:11:53 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: Czarek Daniluk |
Wycior pisze:
wolałbym 1,9TD 75KM
75 KM miał 1,9D. TD miał parę koni więcej. Nie wiem dokładnie ile.
trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami.
Z mojej subiektywnej obserwacji wynika właśnie, że to dość częsta usterka motora TD :)
1,9D miał 64KM - tak samo 1,9SDI.
1,9TD miał 75KM z IC mógł mieć z 5-6KM więcej.
Pozdrawiam !!
12 |
Data: Listopad 24 2009 23:02:54 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: łukasz |
Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości grup
łukasz pisze:
w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.
a 1.6 tdi
pozdrawiam
1,6TDI w 1993 roku ??
Był ale 1,6TD z Intercolerem - coś około 80KM miał.
Nie chciałbym tego silnika, wolałbym 1,9TD 75KM - mniej wysilony i nie trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami.
miałem oba silniki
1.9 td forkomory popękane a w zasadzie scianka miedzy nimi standard w TYM silniku
norma i ogólnie nie groźne ale główna wada tego silnika to bujające sie koło pasowe
na wale . (ścinanie klina) jak to sie kończy wiadomo. Pyzatym ani to ekonomiczny
ani żwawy silnik co do żywotności zależy..
stary 1.6 tdi moim zdaniem to świetny silnik
jak na owe czasy . Przyzwoite spalanie mało usterkowy i co najważniejsze trwały
z tym motorem nie miałem żadnych problemów tylko z racji
ze jest ich stosunkowo mało dość drogie części o choćby tarcza i docisk 550zł
Silniki 1,6TDI to nowa konstrukcja wyszły w tym bądź w zeszłym roku (są CR).
Ciekawi mnie cały czas czy jest to rozwinięcie starego 1,6D czy nowa konstrukcja ?? trzeba by obejrzeć blok :D
:D
13 |
Data: Listopad 26 2009 12:14:11 | Temat: Re: Passat B3 - spalanie | Autor: Czarek Daniluk |
łukasz pisze:
Użytkownik "Czarek Daniluk" napisał w wiadomości grup
łukasz pisze:
w passacie b3 z tego co pamiętam to nie było silnika TDI a tylko TD.
a 1.6 tdi
pozdrawiam
1,6TDI w 1993 roku ??
Był ale 1,6TD z Intercolerem - coś około 80KM miał.
Nie chciałbym tego silnika, wolałbym 1,9TD 75KM - mniej wysilony i nie trzaskały w nich permanentnie głowice pomiędzy zaworami.
miałem oba silniki
1.9 td forkomory popękane a w zasadzie scianka miedzy nimi standard w TYM silniku
norma i ogólnie nie groźne ale główna wada tego silnika to bujające sie koło pasowe
na wale . (ścinanie klina) jak to sie kończy wiadomo. Pyzatym ani to ekonomiczny
ani żwawy silnik co do żywotności zależy..
stary 1.6 tdi moim zdaniem to świetny silnik
jak na owe czasy . Przyzwoite spalanie mało usterkowy i co najważniejsze trwały
z tym motorem nie miałem żadnych problemów tylko z racji
ze jest ich stosunkowo mało dość drogie części o choćby tarcza i docisk 550zł
A ja mam wręcz inne doświadczenie z obserwacji warsztatu zajmującego się VW - 1,6TD pękały głowice jak się patrzy.
1,9TD z taką usterką nie spotkałem w swojej historii.
Pozdrawiam !!
| | | | | | | | |