PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI)
1 | Data: Czerwiec 29 2013 22:20:16 |
Temat: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | |
Autor: AT | Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 ok 2 |
Data: Czerwiec 30 2013 00:01:41 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: ToMasz | BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji,kup sobie nasadkę na wymagany rozmiar i pokrętło. ale nie na pół cala tylko 3/4 ToMasz 3 |
Data: Czerwiec 30 2013 00:28:55 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a): BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich sytuacji, Ja wożę coś takiego: http://www.narzedzia.pl/pokretlo-z-przegubem-1-2-457mm,34978.html Albo kup takie coś (tylko raczej z jeszcze krótszym tym krótkim bokiem i n 1/2") http://www.narzedzia.pl/pokretlo-typ-l-3-4-x-430-mm,35010.html Do tego porządna nasadka (odpowiednio długa i mieszcząca się w otwór felgi). Albo krzyżak: http://narzedzia-merkury.pl/klucz-krzyzakowy-do-kol-24-27-32-3-4-yato.html Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już od patrzenia na nie ;) Natomiast jest prosta metoda żeby uniknąć takich problemów - po pierwsze pogoń gumiarza który zapewne po wymianie opon wziął i pneunamet dowalił Ci śruby takim momentem ile tylko ten klucz miał siły. Pneumatem to śruby można odkręcać, albo przykręcić, a do dokręcania służy tylko i wyłącznie klucz dynamometryczny. Do tego gwinty należy utrzymywać w przyzwoitym stanie (tzn. czyścić z syfu przed dokręceniem szczotką), ewentualnie można delikatnie nasmarować sam gwint minimalną ilością smaru grafitowego. Wtedy nie ma problemów z odkręcaniem, nawet narzędziami kupionymi na stacji benzynowej. 4 |
Data: Czerwiec 30 2013 11:41:47 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: LEPEK | W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze: Albo krzyżak: Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch przeciwnych kierunkach i cała włożona siła idzie na kręcenie śrubą, a nie np. w połowie na bujanie samochodem. Niestety - zajmuje dużo miejsca w bagażniku, dla tego ja mam taki składany z Lidla - daje radę od paru lat. Po pierwsze Pokaż mi takiego, który tak nie robi :/ ewentualnie można delikatnie nasmarować sam Jak felgi stalowe, to możne też miedziowego? Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 5 |
Data: Czerwiec 30 2013 11:59:46 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a): W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze: No krzyżak ogólnie lepszy. Zwykłe pokrętło lepiej działa jak już śruba jest tak oporna że trzeba po kluczu skakać. Po pierwsze Porządni nie robią, a każdy nieporządny po pogonieniu okazuje się że ma gdzieś z kącie zakurzony klucz dynamometryczny z którego nawet umie skorzystać. ewentualnie można delikatnie nasmarować sam Felga w sumie nie gra roli, bo należy to zrobić tak żeby nie smarować felgi, a jedynie gwint. Ten z obu stron jest stalowy. Myślę że miedzowy też może być Grafitowy podobno lepszy do gwintów bo taki gwint nasmarowany grafitowym niby jest bardziej samohamowny, ale jakiś dokładnych badań nie robiłem. 6 |
Data: Czerwiec 30 2013 13:01:19 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:41:47 +0200, LEPEK napisał(a): Krzyżak jest IMO najlepszy, bo przykłada się siłę równomiernie w dwóch Energia nie sila. A tej energii malo. Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz nogi, ani na to rurki nalozyc, a nawet jak sie uda, to za bardzo odsadzony. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia .. Niestety - zajmuje dużo miejsca I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. No i koncowka taka ze sie nie rozpadnie. ewentualnie można delikatnie nasmarować samJak felgi stalowe, to możne też miedziowego? Dowolny, towot tez daje rade. J. 7 |
Data: Lipiec 01 2013 16:34:30 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: LEPEK | W dniu 2013-06-30 13:01, J.F. pisze: Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze niz Po pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym. Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia .. ?? I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci. Coś takiego: http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/ULTIMATE-SPEED-Kreuzschluessel-klappbar-1 BTW - fajnie w tej niemcowni, że wszystkie artykuły z "akcji" są dostępne w sklepie internetowym. A naet duużo więcej. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 8 |
Data: Lipiec 01 2013 17:09:26 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F | Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości Krzyzak ma umiarkowane ramie, wymaga dwoch rak ... a rece slabsze nizPo pierwsze - jak napisałem - odsadzenie nie ma znaczenia w przypadku krzyżaka, bo właściwie cały wysiłek idzie na kręcenie, bez strat na wyginanie, bujanie itp. Po drugie z jednej strony naciskasz, a z drugiej "podnosisz", co IMO jest skuteczniejsze, mocniejsze, niż skakanie po kluczu jednoramiennym. Co cie ogranicza to uzycia rak. Nie nalozysz rurki, nie skoczysz nogami i sruby nie urwiesz :-) Jeszcze trzeba pare cegiel do podparcia ..?? Pare cegiel do podparcia wolnego konca i patrz wyzej. I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.Coś takiego: Myslalem raczej o fajkowym-teleskopowym, cos takiego, ale solidniejsze http://www.motochemia.pl/klucz-teleskopowy-do-kol-samochodowych-1719-mm-p-891.html Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) J. 9 |
Data: Lipiec 01 2013 17:20:36 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze: Użytkownik "LEPEK" napisał w wiadomości(...) I to by bylo optymalne ... o ile sie to skladanie nie rozleci.Coś takiego: To jest dość skuteczne i sensowne rozwiązanie. Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) Ten krzyżakowy tak, a mają też inne oferty, które zaakceptować można: http://www.lidl.de/de/Reifenwechsel/cartrend-Radmutternschluessel?FromRecommendation=true :) 10 |
Data: Lipiec 02 2013 00:37:32 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: LEPEK | W dniu 2013-07-01 17:20, Artur Maśląg pisze: W dniu 2013-07-01 17:09, J.F pisze: Bo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i w porównaniu z teleskopowym fajkowym (nie mówiąc o fabrycznych) jest bezkonkurencyjny: złożony zajmuje niewiele miejsca, rozłożony działa prawie jak sztywny krzyżak, mocowania przegubów usztywniane nakładkami. Nie trafiłem jeszcze na śrubę, której bym nim nie odkręcił (i nie ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne i nie przeszkadza ono kręceniu (w przeciwieństwie do fajek, gdzie musi być jak najmniejsze, ale na tyle duże, aby się go w ogóle dało używać). Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje). Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 11 |
Data: Lipiec 02 2013 01:15:30 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Tue, 02 Jul 2013 00:37:32 +0200, LEPEK napisał(a): Ja tam nie rozumiem, o co wam chodzi... Ja używam od dłuższego czasu i wBo ten z lidla to gromadzi wszystkie wady :-) No i dlatego nie rozumiesz :-) ukręcił przy okazji) - a przy fajkowym się zdarzyło. Ale co sie ukrecilo - sruba ? Do tego, jak już śruba puści, to kręci się migiem. Jak pusci :-) Za duże odsadzenie? Każdy krzyżak ma podobne Dlatego krytykuje wszystkie krzyzaki, a ten w dodatku ma slabe przeguby :-) i nie przeszkadza ono kręceniu Jak pusci :-) Rurkę - odpowiednio dużą - da się nałożyć (jak ktoś potrzebuje). No wlasnie - gruba, ciezka i nieporeczna. J. 12 |
Data: Lipiec 02 2013 09:02:04 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: LEPEK | W dniu 2013-07-02 01:15, J.F. pisze: Ale co sie ukrecilo - sruba ? Śruba. ten w dodatku ma slabe Z mojego doświadczenia wynika, że wystarczające. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 13 |
Data: Czerwiec 30 2013 20:24:28 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Irokez | W dniu 2013-06-30 11:41, LEPEK pisze: W dniu 2013-06-30 00:28, Tomasz Pyra pisze:Też tak myślałem. Teraz jeżdżę ze składanym z porządną nasadką udarową. -- Irokez 14 |
Data: Lipiec 01 2013 06:52:28 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Adam Wysocki | Tomasz Pyra wrote: Na teleskopowe zabawki z Allegro po 20zł to nie patrz, bo to się gnie już Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy dała radę, więc nie przesadzałbym... :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 15 |
Data: Lipiec 01 2013 10:10:40 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Mon, 1 Jul 2013 06:52:28 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a): Tomasz Pyra wrote: Jak Fiat robi klucze z tego co wahacze, to by się zgadzało :) 16 |
Data: Lipiec 01 2013 10:02:21 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Adam Wysocki | Tomasz Pyra wrote: Oryginalny Fiatowski się wygiął, a teleskopowa zabawka za 20 zł z Castoramy Gównolit? :) -- Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 17 |
Data: Czerwiec 30 2013 08:14:41 | Temat: Re: PIďż˝kne podziďż˝kowania chďż˝opakom z TIRďż˝w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: scobowski | W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze: Chciabym piďż˝knie podziďż˝okwaďż˝ za nieocenionďż˝ pomoďż˝ o 24tej w nocy na A1 ok Naucz siÄ przykrÄcaÄ koła - unikniesz przykrych niespodzianek przy odkrÄcaniu. 18 |
Data: Czerwiec 30 2013 11:18:44 | Temat: Re: PIďż˝kne podziďż˝kowania chďż˝opakom z TIRďż˝w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: X-Man | "scobowski" wrote in message W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze: ja odkÄ d mi gumiarz zapomniał koła dokrÄciÄ i potem wyciÄ gałem luźne Ĺruby spod kołpaka to dokrÄcam ile sił w łapach bo o odkrÄcanie to siÄ akurat nie martwiÄ... Pzdr Piotrek 19 |
Data: Czerwiec 30 2013 11:15:47 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: X-Man | "AT" wrote in message Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 PS laweciarz chcial 800zł za pomoc zdzierca... BTW: jaki możecie polecić naprawde mocny soliny klucz dla takich ja od zawsze wożę w bagazniku pod dywanikiem taki: http://allegro.pl/klucz-krzyzak-do-odkrecania-kol-17-19-21-23-i3347002661.html + do tego rurka od lewarka/żaby o takiego: http://allegro.pl/podnosnik-hydrauliczny-zaba-lewarek-2t-karton-2000-i3298243884.html (który też zawsze mma ze sobą) jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie zawiódł Pzdr Piotrek 20 |
Data: Czerwiec 30 2013 12:46:04 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: cef | X-Man wrote: jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nie A ile razy miałeś okazję to sprawdzić? 21 |
Data: Czerwiec 30 2013 16:03:56 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: X-Man | "cef" wrote in message X-Man wrote: hmm kilka-naście? dwa razy do roku zmieniam np. koła z letnich na zimowe i na odwrót, ostatnio np czyściłem tylne hamulce więc koła ściągałem do tego, raz czy dwa w ciągu ostatnich 2-3 lat złapałem gumę itd. Pzdr Piotrek 22 |
Data: Czerwiec 30 2013 20:48:46 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: cef | X-Man wrote: jako przedłużenie ramienia siły i ten zestaw jeszcze nigdy mnie nieA ile razy miałeś okazję to sprawdzić? No jak ktoś lubi tyle, to faktycznie się sprawdza. 23 |
Data: Czerwiec 30 2013 12:55:43 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:15:47 +0100, X-Man napisał(a): ja od zawsze wożę w bagazniku pod dywanikiem taki: Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz. A czy nie zawiedzie ... zalezy od nasadki na kluczu. Cztery za 20 zl to raczej nie jest dobra stal :-) Ale kto wie, moze ... gatunkowa stal nie jest znow taka droga.. J. 24 |
Data: Czerwiec 30 2013 16:05:27 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: X-Man | "J.F." wrote in message Dnia Sun, 30 Jun 2013 11:15:47 +0100, X-Man napisał(a): nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już ze 4-5 lat i użyty był co najmniej kilkadziesiąt razy i daje radę. Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń Pzdr Piotrek 25 |
Data: Czerwiec 30 2013 18:26:26 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 30 Jun 2013 16:05:27 +0100, X-Man napisał(a): "J.F." wrote in message Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz. nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już ze 4-5 Mogles uzywac i tysiace razy - klucz sie od tego nie rozrywa. Pytanie ile razy tak sie zapieklo ze trzeba bylo skakac po rurce. Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bez zastrzeżeń Hm, gleboki ten klucz ? To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil. J. 26 |
Data: Czerwiec 30 2013 19:11:07 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: X-Man | "J.F." wrote in message Dnia Sun, 30 Jun 2013 16:05:27 +0100, X-Man napisał(a): przy takiej długości rurki byłbym w stanie ukręcić śrubę gołymi rękami bez żadnego skakania, ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze tak że bez rurki nie ma szans odkręcić, wg mnie wystarczy zawsze przed wkręceniem śrub przejechac je szczotką drucianą i potem troszkę jakiegoś smaru na gwint i się nic nie zapiecze, poza tym jak pisałem wczesniej mam uraz do niedokręconych śrub i wolałbym się pomęczyć z odkręcaniem niż żeby mnie kiedyś koło wyprzedziło Rurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bezHm, gleboki ten klucz ? nie wiem jakieś 3,5cm, mnie to wystarcza To raczej nie jest polaczenie do przenoszenia duzych sil. ten klucz jest do tego właśnie przeznaczony żeby nim koła dokręcać/odkręcać więc szansa że pęknie jest raczej niewielka (nie twierdzę ze jest to niemożliwe) no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić Pzdr Piotrek 27 |
Data: Czerwiec 30 2013 21:35:35 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:11:07 +0100, X-Man napisał(a): "J.F." wrote in message Moze ci sie wydawac. ewentualnei klucz by pękł na łbie śruby, dokręcam zawsze tak Ale najwyrazniej dyskutujemy tu o innym przypadku :-) nie wiem jakieś 3,5cm, mnie to wystarczaRurka wchodzi w klucz a nie na niego i w moim przypadku działa bezHm, gleboki ten klucz ? Inicjatorowi tematu pekl, mnie pekl, powyzej tez sugerujesz ze peknie - zdarza sie. Ale ja nie o jakosci klucza, tylko jak gleboko do niego rurka wchodzi. 3.5 cm to chyba mniej niz podnosniku, a w podnosniku takich sil nie uzywasz. No i dzwignia z dala od kola - to nie ulatwia odkrecenia. no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafić Szczegolnie jak cos tanie jest :-) J. 28 |
Data: Czerwiec 30 2013 21:00:58 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: X-Man | "J.F." wrote in message Dnia Sun, 30 Jun 2013 19:11:07 +0100, X-Man napisał(a): uwierz mi że ja siły nie żałuję może Pudzian ze mnie nie jest ale jak jadę do mechanika to pneumatycznym kluczem nie ruszy śrub po mnie no ale zawsze można na jakiegoś bubla trafićSzczegolnie jak cos tanie jest :-) hehe swój dostałem za free od sąsiada jak opróżniał schowek z gratów przed przeprowadzką więc nawet nie wiem czy tani był, w każdym razie ciężko mi sobie wyobrazić żeby śruba mogła mi się aż tak zapiec żebym go złamał na niej Pzdr Piotrek 29 |
Data: Lipiec 01 2013 19:13:26 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: John Kołalsky |
Mogles uzywac i tysiace razy - klucz sie od tego nie rozrywa.Przeciez ta rurka nie wejdzie na ten klucz.nie wiem jakiej jakości jest ta stal w każdym razie swój klucz mam już Co ma jedno z drugim wspólnego ? Śruba nie pracuje normalnie na odkręcanie więc nie trzeba jej przykręcać na chamca a jak się przykręci to się ją tylko naraża na ukręcenie przy przykręcaniu albo ułamanie przy jeżdżeniu. I zapiekanie luźno ma się do mocnego przykręcania. 30 |
Data: Czerwiec 30 2013 10:20:51 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: | AT wrote: jadÂąc z rodziÂą wystrzeliÂła nam na nowym odcinku autostrady opona, A co na to rodzina tej opony? CzÄsto podróżujesz z całÄ rodzinÄ opon? -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 31 |
Data: Czerwiec 30 2013 15:18:23 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Andrzej Kubiak | Dnia 30 Jun 2013 10:20:51 GMT, tá´ napisał(a): A co na to rodzina tej opony? Często podróżujesz z całą rodziną opon? Naucz się czytać, opona jechała z rodzią, czymkolwiek by to nie było. AK 32 |
Data: Czerwiec 30 2013 17:46:51 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: | Andrzej Kubiak wrote: Naucz siÄ czytaÄ, opona jechała z rodziÄ , czymkolwiek by to nie było. Przepraszam, poprawiÄ siÄ. :( -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 33 |
Data: Czerwiec 30 2013 16:15:15 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Sat, 29 Jun 2013 22:20:16 +0200, AT napisał(a): Chciabym pięknie podzięokwać za nieocenioną pomoć o 24tej w nocy na A1 ok Po takiej przygodzie woze tez pojemnik uszczelniacza :-) po 20min walki z latarką, w końcu zatrzymały się dwa tiry, odetchnąłem z Dziwne ze mieli takie male rozmiary :-) PS laweciarz chcial 800zł za pomoc No coz, troche przesadzil, ale z tego zyje. A tu jeszcze ze 200km trzeba przejechac. I za dzien wolny doliczyc, za nocke, za ekspres .. Czy policja nie zna numeru do jakiegos tanszego laweciarza ? Ewentualnie mozna probowac u swojego ubezpieczyciela .. J. 34 |
Data: Czerwiec 30 2013 22:20:01 | Temat: Re: PI�kne podzi�kowania ch�opakom z TIR�w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Jacek | W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze: 35 |
Data: Czerwiec 30 2013 23:11:25 | Temat: Re: PIÄkne podziÄkowania chłopakom z TI Rów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: scobowski | W dniu 2013-06-30 22:20, Jacek pisze: W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze: Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia albo bezpieczeĹstwa w ruchu drogowym? Ĺruby do kół możesz se druciakiem dokładnie oczyĹciÄ (a i gwinty w piastach - sÄ również okrÄ głe szczotki druciane - jeĹli ktoĹ czuja takÄ potrzebÄ. Ja od 18 lat koła odkrÄcam czymĹ takim: http://allegro.pl/klucz-do-kol-kola-audi-vw-golf-bora-oryginl-i3299240672.html (aukcja przykładowa). Zdarzyło mi siÄ po "fachowej" robocie gumiarzy (a może fachowym smarowaniu? ;-) ) urwaÄ komuĹ szpilkÄ wraz z nakrÄtkÄ z użyciem półtorametrowej przedłużki i całej (wtedy jeszcze mizernej) masy ciała, ale klucz przeżył to bez uszczerbku. 36 |
Data: Lipiec 01 2013 00:04:57 | Temat: Re: PIÄkne podziÄkowania chłopakom z TI Rów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Jacek | W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze: Ja nie wiem, czy taka rada to już podpada pod narażenie życia alboĹťe co niby? SłyszałeĹ o czymĹ takim, jak gwint samohamowny? Jacek 37 |
Data: Lipiec 01 2013 00:17:14 | Temat: Re: PIÄkne podziÄkowania chłopakom z TI Rów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Mon, 01 Jul 2013 00:04:57 +0200, Jacek napisał(a): W dniu 2013-06-30 23:11, scobowski pisze: Że co niby? Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia. Stal-stal, a nie stal-smar. Ale zawsze smarowalem i nigdy sie nie nie odkrecilo samo. J. 38 |
Data: Lipiec 01 2013 06:56:26 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Jacek | W dniu 2013-07-01 00:17, J.F. pisze: Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia.według teorii scobowskiego silnik i skrzynia biegów powinny się same rozkręcać w czasie jazdy, tam przecież jest OLEJ Jacek 39 |
Data: Lipiec 01 2013 15:16:42 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F | Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości Samohamowny to on jest przy zalozonym wspolczynniku tarcia. według teorii scobowskiego silnik i skrzynia biegów powinny się same rozkręcać w czasie jazdy, tam przecież jest OLEJ Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem, tylko klejem Loctite :-) J. 40 |
Data: Lipiec 01 2013 20:37:52 | Temat: Re: PIďż˝kne podziďż˝kowania chďż˝opakom z TIRďż˝w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: Jacek | W dniu 2013-07-01 15:16, J.F pisze: Olej, olej, ale sruby przed wkreceniem nie sa smarowane tym olejem,Tak, jasne. Także Locitem smarowano gwinty Ĺrub w samochodach z poczÄ tku wieku ;-) ZresztÄ tak już projektował swoje auta Daimler i Benz (w Autocadzie chyba?) PołÄ czenie gwintowe NIE wymaga klejenia. Jacek 41 |
Data: Lipiec 01 2013 09:42:19 | Temat: Re: PI?kne podzi?kowania ch?opakom z TIR?w za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: AT | >W dniu 2013-06-29 22:20, AT pisze: Teraz, jak już szczęśliwie wróciłeś to pofatyguj się i wykręć po kolei Przed wyjazdem kłocki wymieniał mi mechanik z tyłu, być moze trochę za mocno dokręcił, w sobotę odwiedziłem mojego wulkanizatora, to się zdziwł, bo drugiego koła też nie mogł odkręcić bez użycia rury i stwierdzi ze to niemożliwie, aby on tak dowalił. w każdym bądź razie teraz to sobie kupię porządny klucz pozdrawiam 42 |
Data: Lipiec 01 2013 00:27:15 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: arek333 |
43 |
Data: Czerwiec 30 2013 23:52:59 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: X-Man | "arek333" wrote in message Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym roku pierwszy raz w zyciu popsikalem gwinty szpilek WD40. I po 1,5 miesiaca poczułem bicie w kole z tylu. Podnosnik i co widze - 4 szpilki luzne jednej juz brak, kolo tancowalo. Przerazilem sie. Sprawdzilem wszystkie mkola i w kazdym byla luzna szpilka. Na początku myslalem ze za słabo dokręciłeś i tyle WD pewnie nie pomogło ale przy odpowiednio mocnym dokręceniu wpływ WD na zmniejszenie tarcia jest marginalny, wd penetruje i trochę smaruje ale tylko trochę... Pzdr Piotrek 44 |
Data: Lipiec 01 2013 01:14:09 | Temat: Re: PIękne podziękowania chłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: J.F. | Dnia Mon, 1 Jul 2013 00:27:15 +0200, arek333 napisał(a): Hmmm ja tam mocno sie nie znam czy gwinty smarowac czy nie. Jednak w tym A WD40 to nawet nie jest rzadki olej. Dobrze przykreciles ostatnio ? J. 45 |
Data: Lipiec 01 2013 08:30:47 | Temat: Re: PIĂŞkne podziĂŞkowania chÂłopakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: AZ | On 2013-06-30, arek333 wrote: Widocznie slabo dokreciles. -- Artur ZZR 1200 46 |
Data: Lipiec 02 2013 16:27:28 | Temat: Re: PIekne podziekowania ch3opakom z TIRów za pomoc na A1 ( nr SB i SMI) | Autor: arek333 | Hmmm ja wiem czy skakanie po kluczu mozna nazwac slabym |