Grupy dyskusyjne   »   PZU i krótki opis nagannego działania

PZU i krótki opis nagannego działania



1 Data: Lipiec 22 2010 10:32:16
Temat: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: Rychu 

Tak krótka historyjka współpracy z PZU.

W niedzielę 30 maja ok. 15:30, jadąc Czerniakowską w DC dojeżdżając do
czerwonego ƛwiatła nagle usłyszałem dŒwięk metalu i wybiło samochód do
góry. Zatrzymałem się, wysiadłem i okazało się, że mam prawą tylną felgę
w kształcie precelka, a oponę przeciętą tak, że przy mocniejszym
szarpnięciu mógłbym ją zdjąć z felgi. Akurat obok na parkingu stały dwie
osoby i mi powiedziały co się się stało. Okazało się, że najechałem
prawy przednim kołem na jakiƛ kawałek stali (wyglądał jak jakiƛ klin)
w kształcie trapezu i gruboƛci z jednej strony 1 cm, z drugiej jakieƛ
0,5 cm. Wybiło go spod przedniego koła. Kilka razy odbił się od ulicy
i podwozia, po czym stanął na sztorc przed tylnym kołem.

Nie miałem koła zapasowego, a zestaw naprawczy w tej sytuacji był do
niczego. Auto firmowe, leasingowane z "pełnym" pakietem w PZU. Tak więc
telefon do PZU AutoPomoc. Była niedziela, wszystko pozamykane, jedyny
numer jaki miałem z ASO to Cartimex, do którego po ich ostatnim
lakierowaniu nigdy więcej nie pojadę. Zadzwoniłem więc do serwisu
EuropePoint w Ożarowie Maz i tam zawiozłem auto. Przy okazji podczas
zdejmowania go z lawety zauważyliƛmy, że metal przeciął przewód od
ręcznego. (Dobrze, że ten metal nie wyleciał spod tylnego koła, bo mógł
by kogoƛ zabić.) Znajomy mnie podrzucił do domu, zrobiła się już 18.
Akurat tego dnia wieczorem była burza nad Warszawą i próba dodzwonienia
się do PZU graniczyła z cudem. Ze 3 razy rozmowę rozłÄ…czało w trakcie,
tak więc odpuƛciłem. Około 20 udało się w koƄcu zgłosić szkodę
i poprosić o auto zastępcze.

O 20:30 zadzwonił człowiek od auta zastępczego. Powiedział mi,
że auto zastępcze przysługuje mi na 3 dni i mogą mi je teraz
podstawić, albo mogę sam pojechać po nie do biura wypożyczalni Joka.
Zapytałem się, czy mogę auto wziąć w poniedziałek, bo dzisiaj mi już do
niczego nie jest potrzebne, a lepiej mieć je do czwartku. Dowiedziałem
się, że nie ma problemu. W poniedziałek o 10 odebrałem auto zastępcze
z firmy Joka.

Rzeczoznawca miał się pojawić w serwisie we wtorek. Niestety nie udało
mu się. We wtorek koło 20 dowiedziałem się, że będzie w ƛrodę rano
i jeszcze się ze mną skontaktuje. Ciekawe zaczęło się robić o 20:30.

Zadzwoniła do mnie pani z PZU i poinformowała, że w ƛrodę do godziny
11 muszę zwrócić auto zastępcze. Na pytanie dlaczego odpowiedziała,
że wynajmowałem o 10 i muszę oddać o 10(+1 godzina zapasu).
Wytłumaczyłem jej, że jeszcze nawet rzeczoznawca się ze mną nie
kontaktował, co dopiero mówić o naprawie auta. Pani powiedziała,
że muszę oddać, bo to już maksymalny okres wynajmu i nie mogę mieć
auta dłużej. Powiedziałem jej, że auto mam od poniedziałku od 10,
więc 3 doby mijają w czwartek o 10. Na co powiedziała mi, że 3 doby
należy liczyć od dnia zdarzenia. Czyli gdybym wynajął auto w niedzielę
o 23, to miałbym je do ƛrody do 23, a tak... PZU chce sobie zaoszczędzić
na mnie 100 zł. Jednak nie pozostawiłem tego, bo przy wczeƛniejszej
rozmowie wyraŒnie inna osoba powiedziała, że mogę mieć auto do czwartku.
Pani oczywiƛcie nic nie mogła, bo nie ma kierownika, więc zostawiłem
sprawę.

W ƛrodę ok. 9 zadzwonił do mnie rzeczoznawca i umówiliƛmy się na 12
w serwisie. Od razu zadzwoniłem do PZU i powiedziałem, że o 12 będzie
dopiero rzeczoznawca i muszę mieć auto dłużej. Oczywiƛcie usłyszałem,
że "niedasię". Oczywiƛcie tutaj zdanie PZU jest bardzo pokrętne, bo raz
liczą dobę jako 24h, a innym razem jako dzieƄ kalendarzowy. Szkoda była
o 15:30, więc 3 doby od zdarzenia to ƛroda 15:30. W koƄcu, żeby uciąć
głupią rozmowę z konsultantką, która chyba miała dobrą zabawę z liczenia
tych dni i godzin, poprosiłem o rozmowę z kierownikiem. Podałem mu nr
sprawy i godziny rozmów. Wyjaƛniłem, że konsultant z którym rozmawiałem
w niedzielę wprowadził mnie w błÄ…d i poprosiłem o przedłużenie wynajmu.
Ɓącznie na rozmowy z PZU przez te 4 dni zmarnowałem ok. 70 minut.
Po 20 minutach otrzymałem telefon od kierownika (zmiany? działu?), że
faktycznie konsultant się pomylił i zrobią mi wyjątek. O 12 byłem
w Ożarowie i pogadałem z rzeczoznawcą, od razu jak spojrzał na to, to
powiedział, że "będzie ciężko" bo szkód dużo, a tu będzie liczona
kwota netto (AC dopiero gdy szkoda >500zł). Rzeczoznawca pojechał,
serwis w koƄcu mógł się zabrać za auto. To był ostatni dzieƄ przed
długim weekendem, więc się postarali i zrobili auto na 17:30 (pracują
zwykle do 17). Auto zastępcze oddałem w serwisie. Ɓącznie faktura
za naprawę wyniosła 638,18 zł netto (felga, opona, wentyl, wymiana linki i geometria). PZU się ociągało tak długo jak się dało.

Szkoda była 30.05, rzeczoznawca i naprawa 2.06 ...odpowiedŒ otrzymaliƛmy
11.06. Zgodnie z przewidywaniami brzmiała mniej więcej tak:
"Wartoæ szkody wynosi 473,83 netto, jak chcecie to się możecie odwołać,
przysługuje wam również prawo do dochodzenia roszczeƄ na drodze sądowej"
Do tego dołÄ…czyli wycenę, którą w serwisie skwitowali ƛmiechem.

17.06 wysłaliƛmy im odwołanie wraz z kopią faktury (faksem i poleconym).
Długo nic się nie działo. 8.07 zadzwoniliƛmy do nich z pytaniem jak
postęp w sprawie. Usłyszeliƛmy, że toczy się postępowanie, a w ogóle
to mają 30 dni i żebyƛmy im dali spokój. 19.07 czyli pierwszy dzieƄ roboczy po upływie terminu odpowiedzi dalej nic. Tak więc zadzwoniliƛmy,
jak się okazało nic nie zrobili przez te 30 dni. Dzisiaj po kolejnym telefonie (22.07) otrzymaliƛmy fax z adnotacjami specjalisty
i poinformowano nas, że tym razem wartoæ naprawy powinna wynieæ 345,25
zł netto. [adnotacja: częƛci wg OT - brak pot. zakupu ASO, zakr. napr.
wg. OT, stawki za obsł. 70zł, opona amorty. 15%, netto 345,25zł]

Co dalej z nimi robić? O co chodzi z "częƛci wg OT - brak pot. zakupu
ASO"? Dostali fakturę za naprawę, zgodnie z tym co napisali we
wczeƛniejszym piƛmie. Teraz im coƛ odeƛlemy i będziemy czekać kolejne
34 dni?

PS. ASO Cartimex na Prymasa 1000-lecia ostatnio zgarnął 2500 zł za
lakierowanie 3x drzwi, 3x błotnik, klapa, wlew paliwa. Przed
lakierowanie sprawdziłem ze znajomym gruboæ lakieru w miejscach blisko
porysowania i w tych dalszych. Po wyjeŒdzie z serwisu okazało się, że
polakierowali wszystko bez zdejmowania elementów, dodatkowo tylko tam
gdzie były rysy. Czyli Pan Czesiek wziąłby za takie coƛ 250 zł
z materiałami. Dodatkowo polakierowali mi kawałek szyby, więc omijam
ich z daleka.


--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)



2 Data: Lipiec 22 2010 13:31:07
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: PB 

W niedzielę 30 maja ok. 15:30, jadąc Czerniakowską w DC dojeżdżając do

samochód w PZU a konto w PKO?
Mam dla ciebie radem: lInk4

jk

3 Data: Lipiec 22 2010 14:02:55
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor:


Użytkownik "PB"  napisał w wiadomoƛci

samochód w PZU a konto w PKO?
Mam dla ciebie radem: lInk4

A uƛmieszek gdzie?
Link 4 tez jest negatywnie postrzegany
Każdy ubezpieczyciel jest często negatywnie oceniany.

4 Data: Lipiec 22 2010 14:07:46
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: PB 

A uƛmieszek gdzie?

ja na wsponmnieni zeczywiƛcie mam uƛmieszek bo miałam 3 szkody w linku w wszytko supuer (berzgotówkowo)
Oczywiƛcie pierwsza wycena niedoszacowana, ale warstat czyƛcił to w 2-3 dni z nimi.
Przyjeżdzajo pod dom na oględziny w ciagu 1-2 dni, szybko dają wycene, zwracają stacji autpryzowanej która ja wybrała wienc czrgo chcieć wienceJ/

Jedny myk to że trzeaba szkodem zgłosic w 24h (oczyw telefonicznie) ale to trzeba pamientać żeby kwasu nie było

jk

5 Data: Lipiec 22 2010 14:10:03
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: ...:::Tomek:::... 

PB wrote:

Przyjeżdzajo pod dom na oględziny w ciagu 1-2 dni, szybko dają wycene,
zwracają stacji autpryzowanej która ja wybrała wienc czrgo chcieć
wienceJ/

Chcieć żeby używać czytnika z wbudowanym słownikiem ;-)

--
Pozdrawiam
Tomek

6 Data: Lipiec 22 2010 15:35:31
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: Tomek Kęcki 

W dniu 2010-07-22 14:07, PB pisze:

zwracają stacji autpryzowanej która ja wybrała wienc czrgo chcieć wienceJ/

czego więcej to nie wiem ale na pewno mniej dysleksji...

--
tomafek

7 Data: Lipiec 22 2010 13:27:16
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: kamil 



"m"  wrote in message


Użytkownik "PB"  napisał w wiadomoƛci
samochód w PZU a konto w PKO?
Mam dla ciebie radem: lInk4

A uƛmieszek gdzie?
Link 4 tez jest negatywnie postrzegany
Każdy ubezpieczyciel jest często negatywnie oceniany.

1000 zadowolonych klientow nie wpadnie na grupe pochwalic sie tym faktem. 1 niezadowolony juz predzej, dotyczy to praktycznie kazdej firmy ubezpieczeniowej (tak samo, jak samochodu, telewizora, telefonu i jedzenia w knajpie).


Pozdrawiam
Kamil

8 Data: Lipiec 22 2010 19:22:35
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: ToMasz 

kamil pisze:



"m"  wrote in message

Użytkownik "PB"  napisał w wiadomoƛci

samochód w PZU a konto w PKO?
Mam dla ciebie radem: lInk4

A uƛmieszek gdzie?
Link 4 tez jest negatywnie postrzegany
Każdy ubezpieczyciel jest często negatywnie oceniany.

1000 zadowolonych klientow nie wpadnie na grupe pochwalic sie tym
faktem. 1 niezadowolony juz predzej, dotyczy to praktycznie kazdej firmy
ubezpieczeniowej (tak samo, jak samochodu, telewizora, telefonu i
jedzenia w knajpie).
to nie do konca tak. Jak kupujesz parówki to wiesz ze tam bedzie parę
procent miesa, ale jak kupujesz polędwice i czytasz ze tam jest 12%
miesa i konserwanty to beziesz zadowolony?
Co do PZU. Firma w której pracuje jest ubezpieczona w pzu. Ful pakiet ze
wszystkim, nawet za oplucie klient i błÄ™dy popełniane przez pracowników.
OStatnio coƛ zginęło - normalna kradzież - nagrana na kamerze ochrony.
Nie wypłacą! dlaczego - bo nikt nie został napadniety, pobity, noża do
gardła nie przystawili.
Pewno częsc ludzi (prawników) powie - stary, ale to sie trzeba było
pytać co niejest ubezpieczone przed zawarciem umowy!  tyle ze (po
zdarzeniu) ja musiałem wisieć 22 minuty zeby mi powiedzieli ze w całym
PZU nie ma osoby która mi powie czy taki przypadek _jest czy nie jest_
objęty ubezpieczeniem. Wiec jak im ufać?
TAk wiec już PZU firmy ani jej samochodów ubezpieczać nie będzie.

ToMasz

9 Data: Lipiec 22 2010 21:20:41
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: Bydlę 

ToMasz wrote:
> Pewno częsc ludzi (prawników) powie - stary, ale to sie trzeba było
> pytać co niejest ubezpieczone przed zawarciem umowy!

ƚwięte słowa.
Co więcej - jest nieoficjalny zakaz podpisywania umowy, gdy się jej nie rozumie.



--
Bydlę

10 Data: Lipiec 23 2010 08:31:56
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: Rychu 

W dniu 2010-07-22 21:20, Bydlę pisze:

ƚwięte słowa.
Co więcej - jest nieoficjalny zakaz podpisywania umowy, gdy się jej nie
rozumie.

Niektórych rzeczy nie dowiesz się z przeczytania umowy, np. informacji
o zaniżaniu wielkoƛci szkody, poprzez obliczanie cen częƛci i robocizny
na podstawie zaniżonych stawek.

Co ciekawe... Serwisy partnerskie Grupę PZU jakoƛ potrafią się
zmieƛcić w kwocie z wyceny i jeszcze są szczęƛliwe, że zarobiły, a inne
już niestety nie. Raczej to nie wynika z wysokich cen "innych" serwisów.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

11 Data: Lipiec 23 2010 11:10:56
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: AJay 

Dnia Thu, 22 Jul 2010 10:32:16 +0200, Rychu napisał(a):

....

17.06 wysłaliƛmy im odwołanie wraz z kopią faktury (faksem i poleconym).
Długo nic się nie działo. 8.07 zadzwoniliƛmy do nich z pytaniem jak
postęp w sprawie. Usłyszeliƛmy, że toczy się postępowanie, a w ogóle to
mają 30 dni i żebyƛmy im dali spokój. 19.07 czyli pierwszy dzieƄ roboczy
po upływie terminu odpowiedzi dalej nic. Tak więc zadzwoniliƛmy, jak się
okazało nic nie zrobili przez te 30 dni. Dzisiaj po kolejnym telefonie
(22.07) otrzymaliƛmy fax z adnotacjami specjalisty i poinformowano nas,
że tym razem wartoæ naprawy powinna wynieæ 345,25 zł netto.
[adnotacja: częƛci wg OT - brak pot. zakupu ASO, zakr. napr. wg. OT,
stawki za obsł. 70zł, opona amorty. 15%, netto 345,25zł]

A nie jest tak, że przy braku odpowiedzi w ciągu 30 dni odwołanie jest
automatycznie rozstrzygnięte na korzyæ?


Pozdr,

Andrzej

12 Data: Lipiec 23 2010 23:47:38
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: Rychu 

W dniu 2010-07-23 13:10, AJay pisze:

A nie jest tak, że przy braku odpowiedzi w ciągu 30 dni odwołanie jest
automatycznie rozstrzygnięte na korzyæ?

Nie jest. Czegoƛ takiego nawet nie ma w sądach administracyjnych.
Generalnie przepisy są tak sformułowane, że przewidują 30 dni
na odpowiedŒ i oni "muszą" w tym terminie odpowiedzieć. Nikt nie
przewiduje tego, że nie odpowiedzą. "Muszą" i koniec.

Z resztą... jakby nie odpowiedzieli wcale, to bym do sądu musiał
iæ, teraz za bardzo też nie wiadomo co dalej robić.

Za miesiąc nowa składka... ciekawe ile sobie wyliczą.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

13 Data: Lipiec 24 2010 08:17:24
Temat: Re: PZU i krótki opis nagannego działania
Autor: Jurand 


Użytkownik "Rychu"  napisał w wiadomoƛci

W dniu 2010-07-23 13:10, AJay pisze:
A nie jest tak, że przy braku odpowiedzi w ciągu 30 dni odwołanie jest
automatycznie rozstrzygnięte na korzyæ?

Nie jest. Czegoƛ takiego nawet nie ma w sądach administracyjnych.
Generalnie przepisy są tak sformułowane, że przewidują 30 dni
na odpowiedŒ i oni "muszą" w tym terminie odpowiedzieć. Nikt nie
przewiduje tego, że nie odpowiedzą. "Muszą" i koniec.

Z resztą... jakby nie odpowiedzieli wcale, to bym do sądu musiał
iæ, teraz za bardzo też nie wiadomo co dalej robić.

Za miesiąc nowa składka... ciekawe ile sobie wyliczą.

Przede wszystkim przeczytaj co masz w umowie AC. Jeƛli ubezpieczalnia może przedstawić własną kalkulację, nawet jak wykonujesz naprawę na faktury - no to nie ma z czym walczyć. Są bowiem takie umowy AC, że w zamian za niższą składkę otrzymuje się odszkodowanie w wysokoƛci z kalkulacji ubezpieczyciela.
Po drugie - jak znasz "pana Czesia", który za 250 PLN zrobi naprawę lakierniczą polegającą na usunięciu rys z: 3x drzwi, 3x błotnik, klapa, wlew paliwa, to ja proszę o kontakt do człowieka. Bo zalatuje mi tutaj jakimiƛ moto-flustracjami...

Jurand.

Re: PZU i krótki opis nagannego działania



Grupy dyskusyjne