Piate :)
1 | Data: Styczen 17 2010 09:15:44 |
Temat: Piate :) | |
Autor: MarcinJM | ...auto kupilem. 2 |
Data: Styczen 17 2010 09:38:31 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Rafał Grzelak | Dnia Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100, MarcinJM napisał(a): ..auto kupilem. Niemozliwe... przeciez napisali, ze sie uszkodzilo w transporcie... ;>> -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 3 |
Data: Styczen 17 2010 10:01:01 | Temat: Re: Piate :) | Autor: MarcinJM | Rafał Grzelak pisze: Dnia Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100, MarcinJM napisał(a): Sam bylem ciekaw jak z tego wybrnie. Napisal, ze nie odwoluje ofert. Najwieksza zabawa: wiezc na lawecie auto bez amortyzatorow. Prawie godzine szukalem przyczyny dlaczego moim trooperem tak rzuca po drodze (w tamta strone wiozlem T3 i bylo ok) zanim skapnalem sie, ze to brak amorow w puncie :) -- Pozdrawiam MarcinJM 4 |
Data: Styczen 17 2010 09:37:24 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100, MarcinJM napisał(a): Przekladm wszystko: silnik, skrzynie, instalacje, zegary. to teraz będziesz się rozpędzał do 60 zamiast do 100? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info | Chinski inzynier popelnil samobojstwo po zagubieniu jedenego z 16 szt. nowego iPhone'a. Zainspirowalo to Apple do kampanii promocyjnej "zyc bez niego nie mozesz" 5 |
Data: Styczen 17 2010 10:49:51 | Temat: Re: Piate :) | Autor: MarcinJM | Waldek Godel pisze: Dnia Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100, MarcinJM napisał(a): Xsare mialem z angielskimi zegarami. Wreszcie moja mama nie gledzila mi w kolko: zwolnij, za szybko. Dla niej 90kmph to prawie druga predkosc kosmiczna ;) A tak jechalismy sobie 60, droga ubywala, mama szczesliwa. Wszyscy zadowoleni ;) -- Pozdrawiam MarcinJM 6 |
Data: Styczen 17 2010 10:58:21 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | MarcinJM pisze: ..auto kupilem. A z tą skrzynią biegów, to chyba coś źle popatrzyłem w tabelkę. Z tego co piszą na rallmanii: Seria z SC 1.1 ma: 1->3.909 2->2.050 3->1.344 4->0.977 5->0.837 R->3.727 Przelozenie glowne 3.562 Ta z Punto 75 powinna mieć: 1->3.909 2->2.158 3->1.480 4->1.121 5->0.829 R->3.818 Przelozenie glowne 3,733 7 |
Data: Styczen 17 2010 11:21:17 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Pyra pisze: MarcinJM pisze: A w ogóle to nie patrz w te dane... Poskakałem po forach żeby uzupełnić moją tabelę i widzę że wszędzie piszą coś innego o przełożeniach. Tam chyba faktycznie dwa sąsiednie egzemplarze z taśmy mogły zjeżdżać z różnymi przełożeniami ;) Najprościej jak ściągniesz skrzynie to pokręcić wałkiem w jednej i w drugiej to sam zobaczysz która krótsza. 8 |
Data: Styczen 17 2010 11:36:15 | Temat: Re: Piate :) | Autor: MarcinJM | Tomasz Pyra pisze: Poskakałem po forach żeby uzupełnić moją tabelę i widzę że wszędzie piszą coś innego o przełożeniach. Tam chyba faktycznie dwa sąsiednie egzemplarze z taśmy mogły zjeżdżać z różnymi przełożeniami ;) Tak wyglada, ze nawet w obrebie tego samego nr skrzyni wkladali co mieli pod reka, na sztuke :) Najprościej jak ściągniesz skrzynie to pokręcić wałkiem w jednej i w drugiej to sam zobaczysz która krótsza. Tak wlasnie zrobie. W sejaczowej, tej ktora mam najgorsza jest dziura pomiedzy 2 i 3 z 6tys na II spada mi na 3-3,5tys na III i jest dupa blada. Auto nie jedzie. Po zapieciu IV to juz w ogole dramat: na szutrze jest koniec rozpedzania. -- Pozdrawiam MarcinJM 9 |
Data: Styczen 17 2010 13:42:20 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | MarcinJM pisze: Tomasz Pyra pisze: Widać sami korzystali z tego, że tam wszystko do wszystkiego pasuje. Najprościej jak ściągniesz skrzynie to pokręcić wałkiem w jednej i w drugiej to sam zobaczysz która krótsza. To się chyba nie poprawi, bo widzę że przełożenia II i III biegu to są akurat we wszystkich skrzyniach takie same (2,187 i 1,480). Te skrzynie różnią się głównie dyframi, bo same przełożenia skrzyni są bardzo podobne. Warto sprawdzić też przełożenia osobno skrzyni, osobno dyfra, bo może jak zamienić dyfry to zrobisz coś jeszcze krótszego. 10 |
Data: Styczen 17 2010 11:27:49 | Temat: Re: Piate :) | Autor: MarcinJM | Wg. ksiazki 11 |
Data: Styczen 17 2010 10:58:45 | Temat: Re: Piate :) | Autor: J.F. | On Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100, MarcinJM wrote: http://www.allegro.pl/item884672196.html To jak to bylo - dogadaliscie sie ze sprzedawca i wycofal licytacje, czy wystawil jak auto bylo jeszcze w Anglii ? Przekladm wszystko: silnik, skrzynie, instalacje, zegary. Ty to masz duzy garaz :-) Ale nie taniej bylo ci kupic od razu golfa 2.8 czy 1.8t ? :-) J. 12 |
Data: Styczen 17 2010 11:15:18 | Temat: Re: Piate :) | Autor: MarcinJM | J.F. pisze: On Sun, 17 Jan 2010 09:15:44 +0100, MarcinJM wrote: Zadzwonilem, powiedzialem, ze daje 1500 i czy mu pasuje, bo jak tak to biore lawete i jade. Reszta to nie moj problem.
Z osiem aut by weszo, szeroki na 6m a dlugi to nie wiem. Ale nie taniej bylo ci kupic od razu golfa 2.8 czy 1.8t ? :-) To sie tak mowi: kup od razu xxxxxx. 2.8, czy 1.8t przy rajdowej jezdzie spala pewnie okolo 40-50ltr/100km (w BMW kumpla dalem rade dobic do prawie 70/100) Sejacz z relatywnie mniej, z 25/100. No i silniki, skrzynie, czesci sa tansze Niestety, krezusem nie jestem i musze sie liczyc z kosztami. Chcialbym kupic od razu impreze, czy innego ciroena WRC i nie bawic sie w sejczenta :) -- Pozdrawiam MarcinJM 13 |
Data: Styczen 17 2010 11:23:51 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | MarcinJM pisze: Ale nie taniej bylo ci kupic od razu golfa 2.8 czy 1.8t ? :-) Cento ma tylko tÄ wadÄ, że jeździ to chyba najgorzej ze wszystkich samochodów - przynajmniej z tych którymi ja jeździłem. Ale poza tym to już same zalety :) No tylko właĹnie w innych autach inny poziom kosztów utrzymania. 14 |
Data: Styczen 17 2010 12:55:26 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Krzysztof Niemkiewicz | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹci MarcinJM pisze: No własnie - jaka jest odczuwalna prÄdkoĹc w czymĹ takim przy, powiedzmy, 180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie żółte gównienko z czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporÄ przewagÄ , a ja miałem ~170. Aż siÄ zdziwiłem, że toto tyle pojedzie... -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYĹU - TAK POWIEDZIAĹ! 15 |
Data: Styczen 17 2010 13:37:29 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | Krzysztof Niemkiewicz pisze: No własnie - jaka jest odczuwalna prÄdkoĹc w czymĹ takim przy, powiedzmy, 180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie żółte gównienko z czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporÄ przewagÄ , a ja miałem ~170. Aż siÄ zdziwiłem, że toto tyle pojedzie... Seria tyle nie pojedzie, ale ludzie w to wkładajÄ rozmaite silniki, bo we Fiacie pasuje wszystko do wszystkiego. MajÄ c w cento 90KM, jak siÄ uda trafiÄ ze skrzyniÄ , to można myĹleÄ o zbliżeniu siÄ nawet do 200km/h przy sprzyjajÄ cym wietrze :) Jeżeli chodzi o odczucia to w wyprutym ze wszystkich wygłuszeĹ jest strasznie głoĹno. Przy 170-180 składajÄ siÄ lusterka. Do tego twarde zawieszenie, kubełki i ciasne pasy powodujÄ że dokładnie czujesz po czym i z jakÄ prÄdkoĹciÄ jedziesz :) Jednym słowem - w dłuższej trasie robi siÄ koszmar. 16 |
Data: Styczen 17 2010 19:20:24 | Temat: Re: Piate :) | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-17 13:37, Tomasz Pyra pisze: Jeżeli chodzi o odczucia to w wyprutym ze wszystkich wygłuszeĹ jestNo i dobrze, domyĹlam siÄ że wÄ tkotwórca nie kupuje tego do celów długich wyjazdów rodzinnych na wczasy do Bułgarii, tylko po to właĹnie, by czuÄ po czym i jak jedzie :) Wg. mnie - do wprawiania siÄ w sporcie sprzÄt i podejĹcie idealne. Czego sam siÄ człowiek dowie metodÄ prób i (możliwie tanich) błÄdów, to sto razy cenniejsze niż wyczytane/nauczone, zwłaszcza jak samemu siÄ coĹ zmajstruje skrÄci zespawa, wg swojego pomysłu i przemyĹleĹ, i widaÄ z tego jakiĹ efekt i można wyciÄ gaÄ wnioski. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 17 |
Data: Styczen 17 2010 19:41:58 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | BartekK pisze: W dniu 2010-01-17 13:37, Tomasz Pyra pisze: No i dobrze, domyĹlam siÄ że wÄ tkotwórca nie kupuje tego do celów długich wyjazdów rodzinnych na wczasy do Bułgarii, tylko po to właĹnie, by czuÄ po czym i jak jedzie :) OczywiĹcie. Jak siÄ kiedyĹ przejechałem na kołach z Gdyni do Włocławka na rajd, to nastÄpnym zakupem była laweta :) Wg. mnie - do wprawiania siÄ w sporcie sprzÄt i podejĹcie idealne. Czego sam siÄ człowiek dowie metodÄ prób i (możliwie tanich) błÄdów, to sto razy cenniejsze niż wyczytane/nauczone, zwłaszcza jak samemu siÄ coĹ zmajstruje skrÄci zespawa, wg swojego pomysłu i przemyĹleĹ, i widaÄ z tego jakiĹ efekt i można wyciÄ gaÄ wnioski. Z jednej strony tak, a z drugiej nie. Bo ja mam w miarÄ dobrze przygotowane CC - dobry zawias, wzmocnienia, sztywna buda, doć mocny silnik i jeździ to całkiem dobrze. Ale np. nie prowadzi siÄ tak dobrze jak moja cywilna, zupełnie seryjna 12-to letnia Corolla, nawet na już mocno zużytym zawieszeniu. Niedużym nakładem sił i Ĺrodków można by CorollÄ przygotowaÄ do rajdów tak, że Cento nie miałoby szans. 18 |
Data: Styczen 17 2010 22:15:46 | Temat: Re: Piate :) | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-17 19:41, Tomasz Pyra pisze: No ale to pytanie o cel całego tego Ĺcigania siÄ. Czy dla przyjemnoĹci, nauki i idei, czy dla wyniku? Bo to że auto jedno drugiemu nie równe, to od dawna widaÄ w wielu sportach.Wg. mnie - do wprawiania siÄ w sporcie sprzÄt i podejĹcie idealne.Z jednej strony tak, a z drugiej nie. Sam siÄ trochÄ wkurzałem, jak "dla jaj" przejechałem odcinek wyĹcigów górskich (g.Ĺw.Anny) swoim dostawczakiem (!) i siÄ okazało że jadÄ c na cywilnym zawieszeniu i marnych oponach pustym blaszakiem dieslem, uwazajÄ c na ruch na drodze (tzn czy coĹ nie jedzie) zrobiłem prawie tak samo dobry czas jak "rajdówkÄ " udoskonalanÄ przez kilka sezonów, o podobnej mocy... co prawda uzyskany czas i tak był pewnie troche gorszy niż najgorszy czas w tej klasie, ale różnica kilku sekund na paru minutach to nic, w porównaniu do różnicy wkładu pracy i kosztów ;) -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 19 |
Data: Styczen 17 2010 22:46:56 | Temat: Re: Piate :) | Autor: J.F. | On Sun, 17 Jan 2010 22:15:46 +0100, BartekK wrote: Sam się trochę wkurzałem, jak "dla jaj" przejechałem odcinek wyścigów Zaraz .. ale przeciez to autostrada, zakrety dosc lagodne, zawieszenie i opony mniej istotne, za to moc potrzebna zeby pod gore predkosc utrzymac... J. 20 |
Data: Styczen 18 2010 09:33:05 | Temat: Re: Piate :) | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-17 22:46, J.F. pisze: On Sun, 17 Jan 2010 22:15:46 +0100, BartekK wrote:Nie. WyĹcigi górskie na torze/odcinku "góra Ĺw. Anny" odbywajÄ siÄ na drodze (krajowej?gminnej?) Zdzieszowice-Osiedle - Ĺw.Anna, która jest typowÄ górskÄ drogÄ o szerokoĹci 'dwie osobówki siÄ jakoĹ mijajÄ ', doć krÄtÄ (z tego co pamiÄtam 11 lewych i 12 prawych zakrÄtów, w tym "pÄtelki" o 180st). -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 21 |
Data: Styczen 18 2010 11:51:48 | Temat: Re: Piate :) | Autor: J.F. | Użytkownik "BartekK" napisał W dniu 2010-01-17 22:46, J.F. pisze: A to przepraszam - niezorientowany bylem i zle skojarzylem. To co - kiedy zawstydzasz kierowcow i startujesz w dostawczaku ? ;-) J. 22 |
Data: Styczen 18 2010 19:25:58 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | BartekK pisze: Ale np. nie prowadzi siÄ tak dobrze jak moja cywilna, zupełnie seryjna No ale to pytanie o cel całego tego Ĺcigania siÄ. Czy dla przyjemnoĹci, nauki i idei, czy dla wyniku? To jest trochÄ nie do rozdzielenia. Tzn. oczywiĹcie sÄ ludzie którzy jeżdżÄ okazjonalnie, seryjnym samochodem którym jeżdżÄ do pracy, wybierajÄ imprezÄ pod kÄ tem nierozwalenia samochodu na jakiĹ wyrypach. Ale jak idzie siÄ już krok dalej, kupuje rajdówkÄ tylko do tego, to już robi siÄ tak żeby to jeździło - wywala siÄ wszystkie zbÄdne kilogramy. Do tego (zwłaszcza w przypadku bolidów typu 126p/CC/SC) dochodzi bezpieczeĹstwo, a raczej jego brak w seryjnym autku, a wstawienie klatki to już droga w jednÄ stronÄ. Bo to że auto jedno drugiemu nie równe, to od dawna widaÄ w wielu sportach. Ale to tak jest. Te kilka procent to właĹnie różnica miÄdzy przejazdem doskonałym, a mizernym. 10% różnicy to już miazga. Z czego różnica miÄdzy samochodem za 100.000zł a 10.000zł to może kilka procent. Ale to siÄ tak mówi - jak na 2min odcinku przegrywa siÄ z kimĹ o 5s to wiadomo że siÄ przegrało bo siÄ było gorszym. Natomiast jak przegrywa siÄ o 0.069s, to siÄ wie że wystarczyło zrobiÄ cokolwiek, jakkolwiek lepiej. Ĺťe w zasadzie wizyta załogi w toalecie mogłaby przechyliÄ szalÄ zwyciÄstwa ;) Potem siÄ leci do garażu i robi tak żeby te 0.069s były nastÄpnym razem po mojej stronie. 23 |
Data: Styczen 17 2010 19:19:07 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Czabu |
No własnie - jaka jest odczuwalna prÄdkoĹc w czymĹ takim przy, powiedzmy, 180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie żółte gównienko z czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporÄ przewagÄ , a ja miałem ~170. Aż siÄ zdziwiłem, że toto tyle pojedzie... Tak swoja drogÄ , to jestem ciekawy co przeważa u takiego kierowcy seja jadÄ cego z takimi prÄdkoĹciami: głupota, odwaga, brak instynktu samozachowawczego? ;-) Nie piszÄ o sejach przygotowanych do zabawy (klatki bezpieczeĹstwa, lepsze hamulce, zawieszenie, itp.) tylko seryjnych na drogach publicznych. Jechałem seryjnym sejem 1100 (nówka sztuka, na liczniku miał przejechane ze 2000km) na katowickiej i nie odważyłem siÄ przekroczyÄ 120km/h, a tak naprawdÄ wiÄkszoć drogi przejechałem w okolicach 100km/h z duszÄ na ramieniu. To małe, lekkie gówienko skakało na koleinach jak piłeczka, a krótka maska powodowała, że przed oczami pojawiały siÄ obrazy sprasowanych samochodów ;-) Przy 120km/h kontrola toru jazdy była mocno ilozoryczna... Pozdrawiam Czabu 24 |
Data: Styczen 17 2010 19:46:52 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Tomasz Pyra | Czabu pisze: No własnie - jaka jest odczuwalna prÄdkoĹc w czymĹ takim przy, powiedzmy, 180km/h? Wczoraj wracałem do DC z Radomia i mnie takie żółte gównienko z czerwonym napisem sporting wyprzedziło ze sporÄ przewagÄ , a ja miałem ~170. Aż siÄ zdziwiłem, że toto tyle pojedzie... Jak ktoĹ seryjnego rozpÄdza do 180, to u niego przeważa nachylenie stoku i tylny wiatr. Najmocniejsza seria siÄ rozpÄdza do 155-160km/h (inna bajka co tam wtedy pokazuje prÄdkoĹciomierz). Jechałem seryjnym sejem 1100 (nówka sztuka, na liczniku miał przejechane ze 2000km) na katowickiej i nie odważyłem siÄ przekroczyÄ 120km/h, a tak naprawdÄ wiÄkszoć drogi przejechałem w okolicach 100km/h z duszÄ na ramieniu. To małe, lekkie gówienko skakało na koleinach jak piłeczka, a krótka maska powodowała, że przed oczami pojawiały siÄ obrazy sprasowanych samochodów ;-) Przy 120km/h kontrola toru jazdy była mocno ilozoryczna... No to nie jest drogowa bestia. WÄ ski i doć wysoki, dziÄki temu ze skłonnoĹciÄ do szlifowania lusterek. Do tego krótki i nierówno wyważony, przez co przód i tył w zupełnie inny sposób pokonuje nierównoĹci. Na dobrym zawieszeniu jedzie siÄ lepiej, ale nadal trzeba byÄ czujnym. 25 |
Data: Styczen 17 2010 22:17:37 | Temat: Re: Piate :) | Autor: BartekK | W dniu 2010-01-17 19:46, Tomasz Pyra pisze: WÄ ski i doć wysoki, dziÄki temu ze skłonnoĹciÄ do szlifowania lusterek.Ja krótko SCs jeździłem, nie mogłem znieć niepewnoĹci, czy na kolejnej hopie tył wyprzedzi przód stronÄ prawÄ , lewÄ , a może górÄ ... -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 26 |
Data: Styczen 17 2010 22:27:48 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Czabu |
Jak ktoĹ seryjnego rozpÄdza do 180, to u niego przeważa nachylenie stoku i tylny wiatr. Niech to bÄdzie i nitro ;-) Takim samochodem to i tak bez sensu... Najmocniejsza seria siÄ rozpÄdza do 155-160km/h (inna bajka co tam wtedy pokazuje prÄdkoĹciomierz). Niech to bÄdzie i gps-owe 155km/h. W tym aucie i tak przy takiej prÄdkoĹci ĹmierÄ siada na miejscu pasażera ;-) No to nie jest drogowa bestia. Ja wiem dlaczego ma takie właĹciwoĹci jezdne (a właĹciwie ich brak ;-). Mnie chodziło tylko o to, że trzeba mieÄ niepokolei w głowie, żeby z takimi prÄdkoĹciami jeździÄ po polskich koleinach takÄ konstrukcjÄ . Ona siÄ po prostu do tego nie nadaje. Tak jak producenci ograniczajÄ maksymalnÄ prÄdkoć do 250km/h w swoich topowych modelach, tak samo powinni ograniczaÄ w bolidach typu seicento do 110km/h. ;-) Pozdrawiam Czabu 27 |
Data: Styczen 17 2010 22:53:53 | Temat: Re: Piate :) | Autor: Rafał Grzelak | Dnia Sun, 17 Jan 2010 22:27:48 +0100, Czabu napisał(a): Tak jak producenci ograniczają maksymalną Wyprzedzanie tirow CC, ktore rozpedza sie do 140 to jest wyzwanie, a gdyby tak mial limit na 110 to juz tylko wozy drabiniaste dalo by sie 'lyknac' ;] Ale niestety jest jak pisales: do 80kmph jest wzglednie cicho (jak na CC), a do 120kmph wzglednie ma sie kontrole nad autem. Jedyne pocieszenie to spalanie w trasie - mnie wychodzi 5,5-5,7l/100. Ale w miescie pali juz jak 2x wiekszy motor ;/ -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 28 |
Data: Styczen 18 2010 06:49:36 | Temat: Re: Piate :) | Autor: MarcinJM | Tomasz Pyra pisze: MarcinJM pisze: Eeee, kwestia przywzwyczajenia. Nagorsze jest to, ze jest krotki i kontry musza byc blyskawiczne i idealnie wyliczone. Wydaje mi sie, ze takie reakcje w pelnowymiarowym aucie zachodza przy duzo wiekszych predkosciach. Przynajmniej takie mam wrazenia po przegonieniu OS'a RP Xsara. Tyle, ze Xsara to kompletnie inne koszty i inna klasa do startow. No tylko właĹnie w innych autach inny poziom kosztów utrzymania. Wzmiankowana powyzej Xsara tylko czychala na moje banknoty ;) Na razie trzymam sie SC, swap silnika wyjdzie mnie praktycznie zero zl. Sejaczowy sprzedalem za 700zl, punciawka kupiona za 1500, mysle, ze brakujace 800zl pozyskam ze sprzedazy czesci punto. Mozliwe, ze nawet pare stow na gorke bedzie. -- Pozdrawiam MarcinJM |