Pierwszy samochód do 13 tys
1 | Data: Luty 25 2016 17:14:36 |
Temat: Pierwszy samochód do 13 tys | |
Autor: heÅ›ka | Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyÅ› ( 80% jazdy po mieÅ›cie ) 2 |
Data: Luty 25 2016 19:02:00 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 25.02.2016 o 17:14, heÅ›ka pisze: Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyÅ› ( 80% jazdy po mieÅ›cie ) Szkoda na poobijanie. Kup coÅ› za kilka tys, a jak nauczysz siÄ™ je¼dzić, to za rok czy dwa wymienisz na lepsze. 3 |
Data: Luty 26 2016 14:33:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-25 o 17:14, heÅ›ka pisze: Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyÅ› ( 80% jazdy po mieÅ›cie ) Benzyna? Zrozumia³e ¿e gusty sÄ… ró¿ne, jednak wykazywać wy¿szoæ benzyny nad ropniakiem mo¿e tylko ktoÅ› co nie zna zalet silników diesla. 4 |
Data: Luty 26 2016 14:38:48 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100 Benzyna? Zrozumia³e ¿e gusty s± ró¿ne, jednak wykazywaæ wy¿szo¶æ benzyny ??? Szczególnie przy naprawach ;) No chyba ¿e mówisz o starych dieslach, do których mo¿na nawet odlaæ siê po dobrej imprezie i te¿ pojad±. A tak na powa¿nie. Ciekawe jak zamierzasz wykazaæ wy¿szo¶æ diesla np. w codziennej ja¼dzie w odcinkach 5-10km po mie¶cie ;) -- pozdrawiam szerszeñ 5 |
Data: Luty 26 2016 15:04:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 14:38, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100 Naprawy?, b±d¼my szczerzy - przy u¿ywanych autach nie op³aca siê naprawiaæ ani jednych ani drugich. Je¿d¿ê ju¿ prawie 3 lata nowoczesnym (w miarê) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam tak¿e sporo m³odszego benzyniaka. Straci³em ju¿ sporo kasy, no i obroty jak falowa³y tak faluj±. Jak czasem zdarza³o mu siê zgasn±æ na skrzy¿owaniu. tak nadal ga¶nie. Kto mo¿e powiedzieæ - "Koreañczyk", wiêc czego tu siê spodziewaæ.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach no i sprzeda¿ stosunkowo m³odego auta po cenie prawie z³omowej, przyczyna - poza niemo¿liwo¶ci± wyregulowania wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak w¶cieklicy" - noga na pod³odze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodz±cych do koñca skali na obrotomierzu. Nikt nie by³ w stanie tego naprawiæ.. Wy¿szo¶æ w mie¶cie - choæby p³ynniejsze ruszanie spod ¶wiate³. Nie ma mo¿liwo¶ci aby zgas³ na skrzy¿owaniu. 6 |
Data: Luty 26 2016 15:17:39 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Fri, 26 Feb 2016 15:04:59 +0100 Nikt nie by³ w stanie tego naprawiæ.. Od 20 lat uje¿d¿am rozmaite benzyniaki, nawet takie z przebiegiem po 250kkm, 0 problemów o których mówisz ;) ale nie o tym Wy¿szo¶æ w mie¶cie - choæby p³ynniejsze ruszanie spod ¶wiate³. Nie ma Nie masz pojêcia o czym piszesz prawda? Ja o zupie, Ty o dupie, a Wszystko to z perspektywy 3 samochodów z jakimi masz codzienny kontakt ;) -- pozdrawiam szerszeñ 7 |
Data: Luty 26 2016 17:25:18 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 15:17, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 15:04:59 +0100 Te¿ ja nie piszê ¿e benzyniak to pewno¶æ ¿e bêd± problemy. Wcze¶niej je¼dzi³em Mustangami, a moje przedostatnie auto to benzynowa Vectra. Wszystkie (za wyj±tkiem ostatniego Mustanga) praktycznie bezawaryjne wozy. Zdaje siê ¿e my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak mo¿esz oceniaæ diesle skoro od zarania dziejów je¼dzisz tylko benzyniakami? Ja na podstawie do¶wiadczeñ w³asnych mogê wystawiaæ cenzurki obydwu rodzajom silników. Jest jeszcze czwarty, uwierz ¿e gdybym poda³ koszty napraw przedostatniego mojego benzyniaka (Mustang) to prze¿y³by¶ du¿y szok ;-) 8 |
Data: Luty 27 2016 06:30:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Zdaje siê ¿e my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak mo¿esz oceniaæ diesle skoro od zarania dziejów je¼dzisz tylko benzyniakami? Ja na podstawie do¶wiadczeñ w³asnych mogê wystawiaæ cenzurki obydwu rodzajom silników. My¶lê ¿e jak by¶ tego Forda Mustanga mia³ w dieslu to zmieni³by¶ zdanie o dieslach... Po prostu Ford, VW czy korañczyki które mia³e¶ to dupiane auta... Gdyby¶ mia³ toyoty, hondy w benzynie mia³by¶ lepsze opinie o benzynowych silnikach. Taka jest moja opinia, bo japoñczykami je¿d¿ê w wersji benzynowej i ZERO k³opotów z silnikiem. 9 |
Data: Luty 27 2016 18:49:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Nie, zupe³nie nie to jest powodem tego ze zapyta³em - "a dlaczego musi byæ benzyna".. Przecie ja nie piszê ¿e benzyniaki to zawsze awaryjny szajs a diesle to ju¿ tylko super. Napisa³em tylko ¿e komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca jest wy¿szy, a na dodatek poda³em przyk³ady na to ¿e benzyna to niekoniecznie ³atwo¶æ napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady usun±æ tak, w sumie b³ahego niedomagania jak nierówne wolne obroty. 10 |
Data: Luty 28 2016 08:58:21 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 13:30, Pszemol pisze: No trochê tak próbujesz generalizowaæ i zniechêcaæ do benzyniaków. Napisa³em tylko ¿e komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca No w³a¶nie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie. Ja mam Acura TL-S, wolnoss±cy benzyniak 3,5litra V6 286HP i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturê pracy tego silnika :-) 11 |
Data: Luty 28 2016 19:04:43 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:
I kto tu próbuje generalizowaæ?
Bo i nie masz powodów.. A zastanowi³e¶ siê jakby wygl±da³a jej konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta sta³y u Ciebie w gara¿u to którym by¶ je¼dzi³ chêtniej? 12 |
Data: Luty 28 2016 23:27:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Scobowski | W dniu 28.02.2016 o 19:04, Trybun pisze: Bo i nie masz powodów.. A zastanowi³e¶ siê jakby wygl±da³a jej No widzisz. Wsi±d¼, przejed¼ siê, pos³uchaj silnika - na wolnych, podczas przyspieszania, przy prêdko¶ci autostradowej+ , skup siê na wibracjach przenoszonych na samochód, poniuchaj spaliny obydwu w wieku 8 lat - przestaniesz zadawaæ niem±dre pytania. Ew. zapytaj o 3,0TFSI ;-) 13 |
Data: Luty 29 2016 06:42:27 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze: No ty! :-) Napisa³em tylko ¿e komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca Pewnie wci±¿ tym moim, wolnoss±cym bo nie cierpiê dziury w gazie jak± wyczuwa³em przy przyspieszaniu we wszystkich autach z turbosprê¿ark±. A na dodatek nie pasuje mi wystrój wnêtrza aut od VW/Audi - jako¶ nie lubiê ich wersji "ergonomii", wolê du¿o bardziej to, do czego mnie przyzwyczaili Japoñczycy z Hondy/Toyoty. 14 |
Data: Marzec 01 2016 09:35:43 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:42, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Tak ogólnie to zaczynam siê zastanawiaæ czy nie dyskutujê z kim¶ komu brakuje przys³owiowej "pi±tej klepki".. Kto¶ ze zdaniem "tylko benzyna" (i japoñczyk) zarzuca mi generalizowanie.
Nie ma ¿adnej dziury, ci±gnie równo jak po sznurku od najni¿szych do koñca mo¿liwo¶ci. Jak s±dzi³em - tego TDI dyskwalifikuje tylko twoje przypuszczenie ze ma jakie¶ wyimaginowane wady. 15 |
Data: Marzec 01 2016 07:23:30 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-29 o 13:42, Pszemol pisze: Gdzie ja powiedzia³em ¿e tylko benzyna albo ¿e tylko japoñczyk? Mo¿e Ty masz z czytaniem problemy? :-) Napisa³em tylko ¿e komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca Je¼dzi³em próbnie jakim¶ 2-litrowym VW CC w 2009 roku. By³a wyra¼na dziura w turbo któr± wyczuje ka¿dy kto jest do du¿ych i mocnych, wolnoss±cych silników przyzwyczajony... Kto¶ kto do turbo jest przyzwyczajony pewnie nie zauwa¿y. 16 |
Data: Marzec 04 2016 11:12:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 14:23, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Bez komentarza. Wizja ja³owej dyskusji o dup*e maryni a nie o motoryzacji.
Ja o 3litrowym TDI. I tu dziura jest niewidoczna. Tak¿e w moim 1.5litrowym CRDI jej nie wyczuwam. I nie jest to raczej uwarunkowane przyzwyczajeniem, poniewa¿ na 'sta³e" je¿d¿ê turbodieslem od niedawna. A ten VW którym je¼dzi³e¶ 2009 to z jakiego rocznika? Byæ mo¿e wyposa¿ony by³ w jak±¶ przedpotopow± turbinê? 17 |
Data: Kwiecien 02 2016 11:57:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Napisa³em tylko ¿e komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca To by³a nówka CC w salonie VW w USA. 18 |
Data: Luty 29 2016 08:41:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Sat, 27 Feb 2016 06:30:59 -0600 Po prostu Ford, Po prostu bzdura, mój poprzedni mia³ 250kkm i zero pboblemów z silnikiem, jeszcze poprzedni mia³ na liczniku oko³o 200k mil, ale licznik zatrzyma³ mu siê zanim go kupi³em wiêc nie wiem ile mia³ naprawdê i to samo, obecny ma oko³o 170kkm i chodzi jak ta lala. Jako¶ nie pasuje to do Twojej teorii :) -- pozdrawiam szerszeñ 19 |
Data: Luty 29 2016 08:39:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: szerszen | On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100 Zdaje siê ¿e my¶lisz o sobie a piszesz o mnie. Jak mo¿esz oceniaæ diesle Problemy z wnioskowaniem. Kupuje beznyniaki, ale to nie znaczy ¿e to jedyne samochody jakimi je¿dzê. Dieslami te¿ je¿dzê, ale nie swoimi. Ja nie kupiê diesla z prostego powodu, jego wad i mojegu tryby jazdy. Wiêkszo¶æ moich odcinków jazdy go oko³o 6 km, raz na tydzieñ oko³o 15, taki life jak ma siê wszêdzie blisko. Diesel nie do¶æ ¿e w takim trybie skot³owa³by tyle samo ropy co benzyniak wachy, to jeszcze non stop niedogrzany i szybko bym go zakatowa³. Dlatego pisa³em, pisanie ¿e jeste¶ w stanie wykazaæ zawsze wy¿szosæ diesla nad benzyn± i do teg oargumentujesz to jak±¶ wyimaginowan± p³ynno¶ci± ruszania ze ¶wiate³ jest pisaniem bzdur. -- pozdrawiam szerszeñ 20 |
Data: Luty 29 2016 13:45:01 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 08:39, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100 Pytaj±cy postawi³ warunek - musi byæ benzyna, by³em tylko ciekawy co jest tego przyczyn±. Bo jak dla mnie diesel jest the best. ¯eby nie by³o - wiêkszo¶æ moich jazd to te¿ jazda miejska i krótkie odcinki. Ze wzglêdu na to ¿e do benzynowca mam zimowy zestaw kó³, no i ma on o jakie¶ 5cm wy¿szy prze¶wit, a wiêc zim± to jazda g³ównie benzynowcem. Jednak nie da siê nie odczuæ zmiany komfortu gdy od czasu do czasu wyjadê z gara¿u dieslem. Nie wyimaginowan±, tak¿e przy ci±gniêciu przyczepki, a ju¿ najwyrazi¶ciej to widaæ przy podje¼dzie na mój (do¶æ stromy) podjazd (kana³). Przyje¿d¿aj± do mnie na ten kana³ kierowcy nie tylko z mojej miejscowo¶ci, ale tak¿e z s±siednich. Generalnie sprawa tak wygl±da ¿e benzyna to ryk silnika, smród gumy i przypalanego sprzêg³a, a diesel to tylko lekko podniesione ponad ja³owy bieg - obroty. 21 |
Data: Luty 27 2016 06:28:35 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Naprawy?, b±d¼my szczerzy - przy u¿ywanych autach nie op³aca siê naprawiaæ ani jednych ani drugich. Je¿d¿ê ju¿ prawie 3 lata nowoczesnym (w miarê) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam tak¿e sporo m³odszego benzyniaka. Straci³em ju¿ sporo kasy, no i obroty jak falowa³y tak faluj±. Jak czasem zdarza³o mu siê zgasn±æ na skrzy¿owaniu. tak nadal ga¶nie. Kto mo¿e powiedzieæ - "Koreañczyk", wiêc czego tu siê spodziewaæ.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach no i sprzeda¿ stosunkowo m³odego auta po cenie prawie z³omowej, przyczyna - poza niemo¿liwo¶ci± wyregulowania wolnych obrotów. a od czasu do czasu "atak w¶cieklicy" - noga na pod³odze a silnik samoistnie ryczy na obrotach dochodz±cych do koñca skali na obrotomierzu. Nikt nie by³ w stanie tego naprawiæ.. No to wykaza³e¶ wy¿szo¶æ diesli nad benzyniakami :-) Gratulujê! 22 |
Data: Luty 27 2016 18:49:54 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochê jazdê z automatyczn± skrzyni±. Spod ¶wiate³ mo¿na ruszaæ bez naciskania na peda³ gazu. Ma³y silniczek a auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo ¿e trochê l¿ejszy, i wiêcej o 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewno¶ci ¿e auto siê zad³awi przy ruszaniu. 23 |
Data: Luty 27 2016 18:54:23 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote: Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochê jazdê z automatyczn± skrzyni±. No to w³a¶nie poda³e¶ przyczynê, dla której lepiej uczyæ siê na benzyniaku. Choæby dlatego, ¿eby nauczyæ siê ruszaæ ze ¶wiate³;) BTW. Skoro ci tak ga¶nie, to albo co¶ nie tak z samochodem, albo z kierowc±;) Shrek. 24 |
Data: Luty 28 2016 09:48:49 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 18:54, Shrek pisze: On 27.02.2016 18:49, Trybun wrote: Zbyt dos³ownie wszystko bierzesz. Nie da siê opisaæ wra¿eñ z jazdy dieslem kontra benzyna tylko w czarno-bia³ej kategorii. W sumie to daj± siê zauwa¿yæ dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczno¶æ ogrzewania wnêtrza auta, no i cena czê¶ci eksploatacyjnych.. Z tym ¿e to drugie to ju¿ sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11z³), pytam jednocze¶nie o filtr do diesla, "no jest wk³ad do filtra" odpowiada "cena 25 z³" pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawa³ek jakiego¶ papieru a w benzynie kompletny filtr tylko 11z³?. A ten dureñ wcale nie ¿artuj±c informuje mnie ¿e - " to przecie diesel, a wiêc musi byæ dro¿nej"... A¿ zacz±³em siê zastanawiaæ czy to on sam nie wywindowa³ cenê tego filtra. 25 |
Data: Luty 28 2016 10:34:15 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote: BTW. Skoro ci tak ga¶nie, to albo co¶ nie tak z samochodem, albo z No sorry, ale jak kto¶ pisze, ¿e wad± benzyny jest trudne ruszanie spod ¶wiate³... ;) Nie da siê opisaæ wra¿eñ z jazdy Oraz cena zakupu, oraz to ¿e pali rzeczywi¶cie ma³o, ale w trasie... W nowych dochodz± problemy z DFP. Turbiny - disle ju¿ maj± w standardzie, benzyny jeszcze da sie kupiæ bez. Dwumasy - to samo. Oczywi¶cie mo¿na argumentowaæ, ¿e kupujesz nowego disla, po trzech latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo p³acisz, co jednak obiektywnie te¿ jest wad±. Z tym ¿e to No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;) Shrek. 26 |
Data: Luty 28 2016 09:06:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote: Dok³adnie to samo wra¿enie odnios³em. Nawet w najgorszych, najbardziej sziciastych autach benzynowych nie mam problemu z ruszaniem spod ¶wiate³ - wystarczy wyczuæ silnik i z ka¿dym sobie poradzisz. Nawet jak do Pandy za³adujesz ludzi :-) Nie da siê opisaæ wra¿eñ z jazdy Licz± siê koszty eksploatacji (liczone ca³o¶ciowo) w porównaniu do funkcjonalno¶ci auta, jego niezawodno¶ci i komfortu jazdy. Nie mo¿na wyj±æ jednego czynnika i zapominaæ o reszcie. Z tym ¿e to :-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowa³yby te same 7z³. 27 |
Data: Luty 28 2016 16:08:52 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 16:06, Pszemol wrote: :-) pewnie w Tesco czy innym Hipermarkecie oba filtry kosztowa³yby te W Polsce w supermarketach nie sprzedaj± filtrów:P Shrek. 28 |
Data: Luty 28 2016 19:06:20 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 10:34, Shrek pisze: On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote: Tak, w niczym nie min±³em siê z faktami. Poje¼dzij dieslem, po jakim¶ czasie przesi±d¼ siê znowu na benzynê a sam sobie u¶wiadomisz jak w benzyniaku trzeba dusiæ gaz, i ¿y³owaæ sprzêg³o przy ruszaniu spod ¶wiate³.
Skoro piszemy o u¿ywanych autach, to tu ju¿ nie ma ró¿nicy w cenie. A z tym spalaniem to tak naprawdê nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi ze¿reæ i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) pali³ 8.5 litra LPG. ¯eby by³o bardziej zagmatwanie - znajomy je¿d¿±cy 3litrowym TDI deklaruje ¶rednie spalanie na 5.5litra ON... Pozwolê sobie zauwa¿yæ ¿e diesle bez FAPa i dwu-masy te¿ idzie jeszcze kupiæ. Tytu³owy samochód ma byæ do 13tys z³. a w takim przedziale cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.
Nic nie zmienia, wra¿enie ¿e ceny s± sztucznie zawy¿ane pozostaje. Da³ mi rabat, zdecydowa³em siê kupiæ od razu i ten wk³ad filtra do diesla. I do tego 4 litry oleju, ca³o¶æ "pu¶ci³" za stówkê, oddzielnie kosztowa³oby to mnie 126z³. 29 |
Data: Luty 28 2016 19:23:11 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 19:06, Trybun wrote: No sorry, ale jak kto¶ pisze, ¿e wad± benzyny jest trudne ruszanie Je¿dzi³em i dislem i benzyn±. I Automatem i manualem. I ¿adnym nie mia³em problemów z ruszaniem spod ¶wiate³. Oraz cena zakupu, oraz to ¿e pali rzeczywi¶cie ma³o, ale w trasie... W A nie ma? A z Wiêc skoro ma byæ do 12 tysi, to diesel bêdzie siê czê¶ciej sypa³. Nie ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie wiêkszy przebieg. Nic nie zmienia, wra¿enie ¿e ceny s± sztucznie zawy¿ane pozostaje. Da³ Ale w kasie p³acisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest dro¿szy w eksploatacji. Shrek. 30 |
Data: Luty 29 2016 13:46:08 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 19:23, Shrek pisze:
Generalnie nie chodzi mi o problemy a komfort u¿ytkowania.
To ty mi odpowiedz, moj± odpowied¼ masz powy¿ej.
Wcale nie musi byæ bardziej uci±¿liwy pod wzglêdem awaryjno¶ci od du¿o m³odszej benzyny.
To ty mi teraz spróbuj wyja¶niæ jak to mo¿e byæ w inny sposób kalkulowane ni¿ sztucznie, skoro kawa³ek tekturowego wk³adu kosztuje dwa razy dro¿ej ni¿ kompletny filtr do benzynowca? Co handlarzy czy producentów sk³ania do tego sztucznego windowania cen, skoro twoim zdaniem niczym on siê nie ró¿ni na plus wzglêdem benzynowców? 31 |
Data: Marzec 01 2016 06:57:26 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 29.02.2016 13:46, Trybun wrote: Je¿dzi³em i dislem i benzyn±. I Automatem i manualem. I ¿adnym nie No dobrze. A co to jest komfort u¿ytkowania - ¿e trzeba umieæ sprzêg³o pu¶ciæ i gazu dodaæ? Bez jaj. Jakby¶ siê powo³ywa³ na ruszanie pod strome górki albo wyci±ganie pojazdu zakopanego w b³ocie to mia³oby to sens (tylko co to za argument za dislem w mie¶cie)? Wiêc skoro ma byæ do 12 tysi, to diesel bêdzie siê czê¶ciej sypa³. Nie Oczywi¶cie, ¿e wcale nie musi, ale zazwyczaj jest. Ale w kasie p³acisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest dro¿szy w Ale jakie ma to znaczenie? P³acisz tyle co wo³aj±, wiêc diesel jest dro¿szy w utrzymaniu. Co handlarzy czy producentów sk³ania do tego sztucznego windowania NIe wiem. Mo¿e elitarno¶æ psaka w tedei;) Shrek. 32 |
Data: Marzec 01 2016 09:36:55 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 06:57, Shrek pisze: On 29.02.2016 13:46, Trybun wrote: Dla mnie to w³a¶nie jest elementem komfortu, mo¿liwo¶æ "dostojnej" jazdy w mie¶cie. Diesel pod tym wzglêdem jest do tego bardziej predysponowany.
No dobrze, ale czy jest sens to w³a¶nie wybieraæ jako kryterium?
Z jakiego¶ powodu kto¶ zawy¿a ceny czê¶ci zamiennych/eksploatacyjnych do silników zasilanych ON, i w³a¶nie zastanawiam siê nad tego powodem. Elitarno¶æ? A CRDI? A mo¿e to ¿e porostu ropniaki s± lepsze, bardziej przyjazne i na swój sposób bardziej u¿yteczne w³a¶cicielowi, a lepsze jak wiadomo z prostego równania - przewa¿nie jest dro¿sze od gorszego.. 33 |
Data: Marzec 01 2016 10:16:50 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 01.03.2016 09:36, Trybun wrote: No dobrze. A co to jest komfort u¿ytkowania - ¿e trzeba umieæ sprzêg³o No jak wolisz - u mnie operowanie sprzêg³em i gazem nie powoduje dyskomfortu;) Wcale nie musi byæ bardziej uci±¿liwy pod wzglêdem awaryjno¶ci od du¿o Je¶li z jednej strony mamy "komfort ruszania" a z drugiej to, ¿e jest wiêksze prawdopodobieñstwo, ¿e po prostu nie ruszysz;) Elitarno¶æ?Co handlarzy czy producentów sk³ania do tego sztucznego windowania Hint - ma³e, w³ochate;) A CRDI? A mo¿e to ¿e porostu ropniaki s± lepsze, bardziej Robisz na si³ê zaletê z wady. Po co? Shrek 34 |
Data: Marzec 04 2016 11:15:05 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 10:16, Shrek pisze: On 01.03.2016 09:36, Trybun wrote: Kwestia przyzwyczajenia. No i gusty s± ró¿ne. Jednak dziwi mnie poczucie komfortu manualnej benzyny w konfrontacji z automat+diesel.
Oczekujê odpowiedzi na sens istnienia aut osobowych z silnikiem diesla. Tego ¿e mimo ¿e s± dro¿sze w zakupie to mimo wszystko sprzedaj± siê nie¼le. 35 |
Data: Marzec 05 2016 08:51:21 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote: A CRDI? A mo¿e to ¿e porostu ropniaki s± lepsze, bardziej
Ale¿ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania du¿ej ilo¶ci kkm w trasach. I tyle. Wiêc kupowanie diesla to przejechania 6 km do pracy w mie¶cie mija siê z celem. Shrek. 36 |
Data: Marzec 05 2016 16:40:13 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: Ale¿ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania du¿ej Dwulitrowego tak - mija siê z celem. Ale te mikrodiesle to ju¿ swobodnie nadaj± siê do u¿ytku miejskiego. 37 |
Data: Marzec 05 2016 16:49:22 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 16:40, cef wrote: W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: Mo¿e i siê nadaj±, ale jakie ma to zalety? Shrek. 38 |
Data: Marzec 05 2016 17:31:45 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 16:49, Shrek pisze: On 05.03.2016 16:40, cef wrote: A musi mieæ? Wa¿ne, ¿e siê sprzedaj±. 39 |
Data: Marzec 05 2016 17:39:16 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 17:31, cef wrote: Ale¿ ten sens jest oczywisty - diesle s± stworzone do latania du¿ej No jak nie ma ¿adnych zalet, to IMHO dalej bez sensu;) Chyba ¿e tañszy w zakupie i utrzymaniu od "mikrobenzyny". Wa¿ne, ¿e siê sprzedaj±. Ró¿ne rzeczy sprzedaj± - http://www.theguardian.com/business/2014/dec/17/30000-people-bought-crap-on-black-friday-literally-cards-against-humanity :) Shrek 40 |
Data: Marzec 05 2016 18:59:17 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 17:39, Shrek pisze: On 05.03.2016 17:31, cef wrote: Nie ma dwóch rzeczy na raz. Albo jest tañszy w zakupie albo w utrzymaniu (eksploatacji) I do czego¶ ludzi mo¿na przekonaæ. 41 |
Data: Marzec 05 2016 19:56:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 18:59, cef wrote: No jak nie ma ¿adnych zalet, to IMHO dalej bez sensu;) Chyba ¿e tañszy w No w³asnie w tym problem, ¿e w mie¶cie to diesel jest dro¿szy i w zakupie i prawdopodobnie w eksplatacji. Shrek. 42 |
Data: Marzec 05 2016 21:30:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 19:56, Shrek pisze: On 05.03.2016 18:59, cef wrote: Ja nie wiem jaki jest. Widocznie sprzedawca umie przekonaæ, ¿e jest inaczej, albo nie jest inaczej ale ludziom to zwisa i chc± mieæ nieekonomicznie. Zapytaj tych co kupuj± ma³e diesle do miasta, co nimi kierowa³o. 43 |
Data: Marzec 05 2016 21:57:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 05.03.2016 21:30, cef wrote: W dniu 2016-03-05 o 19:56, Shrek pisze: Ale to z tob± dyskutuje. Wiêc jak masz jakie¶ argumenty to dawaj;) Shrek. 44 |
Data: Marzec 06 2016 00:09:35 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-05 o 21:57, Shrek pisze: No w³asnie w tym problem, ¿e w mie¶cie to diesel jest dro¿szy i w Ale ja nie mam argumentów, bo ja nie sprzedajê ani nie chce mi siê wyliczaæ Usi³ujê ci wyt³umaczyæ, ¿e widocznie eksploatacja jest tañsza, bo cena sprzedazy jest widoczna czarno na bia³ym, ¿e wy¿sza. Zreszt± zawsze ca³e to wyliczanie polega³o na tym, ¿e diesel jest dro¿szy w zakupie, ale w³a¶nie tañszy w eksploatacji. Jak kto¶ sobie wyliczy³, ze nawet je¿d¿ac te 6km po mie¶cie wyjdzie mu taniej ni¿ benzyna, to kupuje ropniaka. 45 |
Data: Marzec 06 2016 07:45:11 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 06.03.2016 00:09, cef wrote: Ale to z tob± dyskutuje. Wiêc jak masz jakie¶ argumenty to dawaj;) Nie - to ¿e ludzie takie autka kupuj± (a kupuj± w ogole?) nie znaczy, ¿e to sieop³aca. Ludzie kupuja ca³e mnóstwo rzeczy, których racjonalnie nie da siê wyt³umaczyæ - marketning. Zreszt± zawsze ca³e to wyliczanie polega³o na tym, ¿e diesel jest Zawsze to by³o tak, ¿e diesle nie maa³y DPF i dwumasy, a dawniej i turbin. Jak kto¶ sobie wyliczy³, ze nawet je¿d¿ac Jak kto¶ tak wyliczy³, to znaczy, ¿e ¿le policzy³:P Shrek. 46 |
Data: Marzec 06 2016 10:01:41 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: cef | W dniu 2016-03-06 o 07:45, Shrek pisze: Zreszt± zawsze ca³e to wyliczanie polega³o na tym, ¿e diesel jest Ludzie ró¿nie licz±. Kupuj±, bo kalkuluj±, ¿e te dpf, dwumasy, turbiny dadz± o sobie znaæ wtedy, kiedy oni ju¿ skonsumuj± w eksploatacji nadwy¿kê z ceny zakupu i wydatkami bêdzie martwi³ siê kto inny. Albo kalkuluj±, ¿e bed± je¼dziæ bardzo d³ugo i koszty wymiany tych elementów te¿ siê zamortyzuj± w mniejszym zu¿yciu paliwa. 47 |
Data: Marzec 06 2016 10:10:29 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 06.03.2016 10:01, cef wrote: Jak kto¶ tak wyliczy³, to znaczy, ¿e ¿le policzy³:P Albo kupuj± bo ³adny kolor ma. Je¶li jedynym argumentem, ¿e co¶ ma sens jest, ¿e ludzie to kupuj±, to po raz kolejny przypomnê, ¿e ca³kiem niedawno kupili poka¼n± ilo¶æ krowiego gówna, z napiesem bulshit na opakowaniach;) Shrek 48 |
Data: Marzec 06 2016 13:05:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 05.03.2016 o 21:30, cef pisze: W dniu 2016-03-05 o 19:56, Shrek pisze: No bo czêsto jest inaczej. Diesel jest tañszy, albo przynajmniej nie jest dro¿szy w zakupie od porównywalnej turbobenzyny, w eksploatacji równie¿. Wolnoss±ce z³omy (które pewnie nieucy bior± za normalny napêd) do porównania z turbodieslem nie startuj±, mija siê to totalnie z celem. To by by³o tak jakby¶ porównywa³ odrzutowiec do AN-2. 49 |
Data: Marzec 08 2016 12:10:13 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote: Benzyny te¿. Nie warto kupowaæ auta na przejazd 6 km do pracy. A tak w ogóle to z jakiego powodu te diesle s± postrzegane pozytywnie gdy bierzemy pod uwagê d³ugie trasy, a na krótkie to ju¿ nie? Pomijam ju¿ to stosunkowo d³ugie nagrzewanie wnêtrza. - O ile nie ma fabrycznego podgrzewania foteli i kierownicy - spokojnie wystarczy mata nagrzewaj±ca na fotel i ciep³o mamy zaraz po zajêciu miejsca. 50 |
Data: Marzec 08 2016 12:29:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote: Benzyny te¿. Nie warto kupowaæ auta na przejazd 6 km do pracy. A to ju¿ zale¿y tylko od tego za ile ta praca i jakie s± alternatywy dojazdu. A tak w Poniewa¿ mniej pal±. Jak du¿o je¿dzisz to op³aca siê zap³aciæ wiêcej za disla bo zwróci ci w mniejszych kosztach paliwa. Dodatkowo sam ju¿ wspomnia³e¶ ¿e kiepsko siê nagrzewaj± - przy czym nie dotyczy to tylko wnêtrza a równie¿ silniaka. A niedogrzany silnik pali zauwa¿alnie wiêcej. Innymi s³owy - raz ¿e jak bêdzie wiecznie niedogrzany to wcale mniej nie spali, dwa ¿e nawet jak optymistycznie ¶rednio spali o te dwa litry na 100, to jak robisz 5kkm rocznie to zaoszczêdzisz raptem 400PLN. A na diesla wydasz jakie¶ 4 tysie wiêcej. Po prostu siê nie op³aca. Ju¿ pomijaj±c to, ¿e statystycznie s± bardziej awaryjne - bo raz ¿e bardziej skomplikowane, dwa ¿e Niemcy nie kupuj± sobie diesli do je¿dzenia do ko¶cio³a, tylko wylatuj± nimi du¿e przebiegi na autostradach - wiêc statystycznie bêdzie mia³ wiêkszy przebieg od benzyny. Shrek 51 |
Data: Marzec 14 2016 13:16:15 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-08 o 12:29, Shrek pisze: On 08.03.2016 12:10, Trybun wrote: No tak, tu masz racjê.
Bo ja wiem czy mniej. Ten litr/pó³tora mniej na sto nie robi a¿ takiej ró¿nicy na plus.. Przynajmniej ja tak s±dzê. oczywi¶cie opisujê tu nie dane z katalogów a do¶wiadczenia w³asne, pomijaj±c instalacjê gazow± w benzyniaku. Benzyna te¿ musi siê dogrzaæ.. 52 |
Data: Marzec 14 2016 18:31:41 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 14.03.2016 13:16, Trybun wrote: W dniu 2016-03-08 o 12:29, Shrek pisze: No wiêc jaka jest ekonomiczna zaleta diesla? Benzyna te¿ musi siê dogrzaæ.. Te¿, ale robi to szybciej - bo wiêcej pali. W mie¶cie siê wyrównuje - dopiero w trasie diesle s± ekonomiczniejsze. Shrek 53 |
Data: Marzec 09 2016 18:50:51 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
Benzyny te¿. Nie warto kupowaæ auta na przejazd 6 km do pracy. ... -- - Mam 6 km do pracy i przystanki na obu koñcach. Mogê wsi±¶æ w samochód i zajechaæ w 12 min (ale ju¿ wiemy, ¿e nie op³aca siê) lub ... wyj¶æ godzinê wcze¶niej i zajechaæ autobusem. I tak 2x dziennie, razem 2h. Czyli ... maj±c 6 km do pracy nie ma sensu ruszaæ siê z domu. Reasumuj±c, jak pieprzyæ to pieprzyæ. 54 |
Data: Marzec 14 2016 13:16:46 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-09 o 18:50, re pisze:
Skoro autobus chodzi co godzina to nie masz wyj¶cia. 55 |
Data: Marzec 15 2016 10:11:25 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
Skoro autobus chodzi co godzina to nie masz wyj¶cia. -- - Nie "chodzi co godzina", ale godzina jedzie. Bo: 1. mu siê nie spieszy, robi np ma³± pêtelkê przez centrum miasta akurat przed ostatnim przystankiem 2. jedzie co 30 min, wiêc mo¿e nawet o tyle trzeba wcze¶niej jechaæ a statystycznie o po³owê 3. na przystanek te¿ trzeba wyj¶æ wcze¶niej by nie spó¼niæ siê np z powodu niedzia³aj±cej windy czy bo akurat on wcze¶niej przyjecha³. I tak wychodzi prawie godzina. Mo¿e taksówka by³aby bardziej op³acalna aczkolwiek .. na zakupy po pracy te¿ mam taksówk± pojechaæ ? 56 |
Data: Marzec 14 2016 13:15:45 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze: On 04.03.2016 11:15, Trybun wrote: Wobec tego ¿e mam w gara¿u auta z obydwoma wersjami silników, muszÄ™ powiedzieć ¿e mocno naciÄ…gana jest ta teoria. Na co dzieÅ„ je¿d¿Ä™ tak¿e w taki sposób ¿e doje¿d¿am do pobliskiego miasteczka oko³o 10 km i wracam. Mimo ¿e benzyniaka mam z gazem to je¿d¿Ä™ g³ównie dieslem, a to ze wzglÄ™du na komfort. Na d³u¿sze trasy tak¿e dieslem i tu tak¿e jedynym motywem jest komfort (¿eby nie by³o - wyposa¿enie wnÄ™trza na tym samym poziomie, w benzynowcu nawet lepszy zestaw audio, - nag³oÅ›nienie znacznie lepiej brzmi). Benzyniak to praktycznie w teren, tam gdzie ze wzglÄ™du na niezbyt wysoki przeÅ›wit w dieslu muszÄ™ z niego zrezygnować. A Ty piszesz ze diesel jest rzekomo do czegoÅ› konkretnego stworzony, i odwrotnie - do czegoÅ› innego siÄ™ nie nadaje.. Ja twierdzÄ™ ¿e gdyby nie wysoki przeÅ›wit to do gara¿u z benzyniakiem pewnie nawet bym nie zajrza³ częściej ni¿ raz do roku, - wyjazd na obowiÄ…zkowy przeglÄ…d techniczny. 57 |
Data: Luty 28 2016 20:42:16 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Jarek |
Skoro piszemy o u¿ywanych autach, to tu ju¿ nie ma ró¿nicy w cenie. A z tym spalaniem to tak naprawdê nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi ze¿reæ i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) pali³ 8.5 litra LPG. ¯eby by³o bardziej zagmatwanie - znajomy je¿d¿±cy 3litrowym TDI deklaruje ¶rednie spalanie na 5.5litra ON... To ten ch... jecha³ niedawno przede mn± 70 km/h ;) Przy takiej prêdko¶ci ka¿dy pali ma³o. 58 |
Data: Luty 29 2016 13:46:23 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 20:42, Jarek pisze:
ch...? Czy¿by jakie¶ kompleksy? 59 |
Data: Marzec 01 2016 19:05:31 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Jarek |
To ten ch... jecha³ niedawno przede mn± 70 km/h ;) ch...? Czy¿by jakie¶ kompleksy? ¯adnych. Po prostu nie lubiê zawalidrogów. 60 |
Data: Marzec 04 2016 11:16:01 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 19:05, Jarek pisze:
Trzeba by³o dodusiæ swoim benzynowcem i wyprzedziæ!.. 61 |
Data: Luty 29 2016 07:34:02 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze: No sorry, ale jak kto¶ pisze, ¿e wad± benzyny jest trudne ruszanie Nie wiem sk±d Ci siê to bierze, ale mi w ¿yciu gas³ tylko jeden samochód - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczy³em siê jak operowaæ sprzêg³em i gazem. Wcze¶niejsze benzynówki nie gas³y mi wcale na ¶wiat³ach i tak, mog³em nimi swobodnie ruszaæ bez dotykania gazu :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 62 |
Data: Luty 29 2016 13:46:49 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze: Zaczynam siê zastanawiaæ - uwierzyæ Tobie ¿e diesel to badziewie, który benzynie co najwy¿ej mo¿e czy¶ciæ buty, czy nadal pozostaæ wiernym swoim do¶wiadczeniom z u¿ytkowania pojazdów z takimi silnikami... 63 |
Data: Luty 29 2016 06:51:10 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-29 o 07:34, Mirek Ptak pisze: Raczej postaraj siê poszerzyæ swoje horyzonty... Bo budujesz generalizuj±ce opinie na temat jednego Hyundaia i35. 64 |
Data: Marzec 01 2016 09:38:41 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:51, Pszemol pisze:
No no, kto¶ kto od baardzo dawna je¼dzi benzynowymi japoñcami zarzuca mi ciasne horyzonty.. Jest tu na wsi taki jeden - dla niego tylko Maluch. Gdy jeden mu "siê skoñczy³" to wozi³em go po Polsce w poszukiwaniu nastêpcy, niestety nie znale¼li¶my odpowiedniego. Z niema³ym trudem da³ siê namówiæ na zakup Tico. Po tygodniu facet zwierzy³ mi siê ¿e tego Tico nie zamieni³by nawet na Mercedes S Klasse. No i to jego Tico tak¿e "siê skoñczy³". teraz wo¿ê go po Polsce bo poszukuje na nastêpce kolejnego Tico... Jaki z tego mora³? Jak dla mnie nie warto siê na sta³e wi±zaæ z jedna mark±, bo dobrych aut jest na pêczki. A ¿ycie w z³udzeniu ¿e je¼dzi siê tym najlepszym jest tylko z³udzeniem. A do i35 to ja siê dopiero przymierzam, oczywi¶cie z silnikiem CRDI. 65 |
Data: Marzec 01 2016 07:24:40 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message No no, kto¶ kto od baardzo dawna je¼dzi benzynowymi japoñcami zarzuca mi ciasne horyzonty.. Jest tu na wsi taki jeden - dla niego tylko Maluch. Gdy jeden mu "siê skoñczy³" to wozi³em go po Polsce w poszukiwaniu nastêpcy, niestety nie znale¼li¶my odpowiedniego. Z niema³ym trudem da³ siê namówiæ na zakup Tico. Po tygodniu facet zwierzy³ mi siê ¿e tego Tico nie zamieni³by nawet na Mercedes S Klasse. No i to jego Tico tak¿e "siê skoñczy³". teraz wo¿ê go po Polsce bo poszukuje na nastêpce kolejnego Tico... Jaki z tego mora³? Jak dla mnie nie warto siê na sta³e wi±zaæ z jedna mark±, bo dobrych aut jest na pêczki. A ¿ycie w z³udzeniu ¿e je¼dzi siê tym najlepszym jest tylko z³udzeniem. Masz racjê... przy odrobinie szczê¶cia uda Ci siê kupiæ takie auto które bêdzie ruszaæ spod ¶wiate³ bez trudno¶ci i bez gaszenia :-) 66 |
Data: Marzec 04 2016 11:16:50 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 14:24, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Przyczepi³e¶ siê jak rzep tego skrzy¿owania. A przy kupnie nastêpnego wozu g³ównym kryterium i tak bêdzie rodzaj spalanego paliwa. Mo¿e by¶ i srebrny, i czarny, a nawet niebieski pod warunkiem ¿e dieselek i nie kombi. Najlepiej bez FAPu i dwumasy. 67 |
Data: Marzec 12 2016 18:49:51 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: z | W dniu 2016-03-04 o 11:16, Trybun pisze: Przyczepi³e¶ siê jak rzep tego skrzy¿owania. A przy kupnie nastêpnego Co¶ czujê ¿e takie stare trupy jak mój 1,4 D4D w Yarisie bêd± w cenie :-) z 68 |
Data: Marzec 14 2016 13:18:04 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-12 o 18:49, z pisze: W dniu 2016-03-04 o 11:16, Trybun pisze: A mi siê marzy co¶ w stylu 2.2litra z Opla Recorda z lat 80tych. Nie sz³o go zadusiæ nawet jad±c na 5tce z prêdko¶ci± 20km/h. Wymiana ¶wiec i koñcówek wtryskiwaczy (w przeliczeniu) oko³o 100z³.. 69 |
Data: Marzec 01 2016 08:12:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2016-02-29 o 13:46, Trybun pisze:
Zaczynam siê zastanawiaæ - uwierzyæ Tobie ¿e diesel to badziewie, który Kto niby tak napisa³? benzynie co najwy¿ej mo¿e czy¶ciæ buty, czy nadal pozostaæ wiernym Jak widzisz je¿d¿ê dieslem i nastêpny tez bêdzie diesel - napisa³em tylko, ¿e musia³em siê do diesla przyzwyczaiæ i ¿e ¿adna benzyna nie gas³a mi przy ruszaniu bez gazu (nadal uwa¿am, ¿e ³atwiej jest tak ruszyæ samochodem benzynowym). Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Teddy on board :) kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 70 |
Data: Marzec 01 2016 09:38:55 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 08:12, Mirek Ptak pisze: W dniu 2016-02-29 o 13:46, Trybun pisze: Sorry, najwyra¼niej ¼le Ciê zrozumia³em. 71 |
Data: Luty 29 2016 06:45:15 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Tak, w niczym nie min±³em siê z faktami. Poje¼dzij dieslem, po jakim¶ czasie przesi±d¼ siê znowu na benzynê a sam sobie u¶wiadomisz jak w benzyniaku trzeba dusiæ gaz, i ¿y³owaæ sprzêg³o przy ruszaniu spod ¶wiate³. :-))) Masz fajne problemy. Mo¿e wykup sobie parê godziñ w Nauce Jazdy, co? Nic nie zmienia, wra¿enie ¿e ceny s± sztucznie zawy¿ane pozostaje. Da³ mi rabat, zdecydowa³em siê kupiæ od razu i ten wk³ad filtra do diesla. I do tego 4 litry oleju, ca³o¶æ "pu¶ci³" za stówkê, oddzielnie kosztowa³oby to mnie 126z³. :-)))) poszukaj lepszego sklepu gdzie ceny s± niskie bez "targowania siê". 72 |
Data: Marzec 01 2016 09:39:20 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:45, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message G³upawe i czepliwe, mimo to dziêkujê Ci za te "rady". 73 |
Data: Luty 27 2016 19:23:31 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 27.02.2016 o 18:49, Trybun pisze: W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze: I tylko to. A potem musisz lewarowaæ biegami co kilka sekund, zw³aszcza jak chcesz dynamiczniej w mie¶cie pojechaæ. W turbobenzyniaku nie musisz, bo zakres u¿ytecznych obrotów jest du¿o wiêkszy, a biegi d³u¿sze. Na trasie sytuacja siê odwraca - dieslem rzadziej musisz redukowaæ, porównywalnemu benzyniakowi czê¶ciej nie wystarcza mocy na wysokich biegach. 74 |
Data: Luty 28 2016 08:59:43 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 13:28, Pszemol pisze: Nigdy nie mia³em takich problemów przy ruszaniu benzyniakami... Mo¿e powiniene¶ popracowaæ nad prac± nad sprzêg³em? A w miêdzy czasie, kupuj auta z automatyczn± skrzyni±. :-) 75 |
Data: Luty 28 2016 19:08:08 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 15:59, Pszemol pisze:
Niestety, nie jestem w stanie opisaæ ró¿nic ruszania spod ¶wiate³ w autach z tymi dwoma silnikami. Jest spora ró¿nica na korzy¶æ diesla, ale to trzeba samemu oceniæ. Wiesz, to tak trochê jak z kobitkami - krêcisz z jedn± i uwa¿asz ¿e jest super, a¿ do czasu gdy nie spróbujesz z inn±.. ;-) 76 |
Data: Luty 28 2016 17:25:31 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Maciek | W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze: W benzyniaku mimo ¿e trochê l¿ejszy, i wiêcej oProponujê odpuszczaæ rêczny. Moja ¿ona te¿ twierdzi³a, ¿e co¶ s³abo idzie. No i szed³. Smród z bêbnów :-> -- Pozdrawiam Maciek 77 |
Data: Luty 28 2016 19:10:22 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 17:25, Maciek pisze: W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze: Nie, nie w tym problem. Akurat regulacji (przesmarowania) wymaga³a linka rêcznego, ale w dieslu,. 78 |
Data: Luty 29 2016 06:46:44 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Maciek" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze: :-)))) 79 |
Data: Luty 27 2016 17:32:06 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Lewis | W dniu 2016-02-26 o 15:04, Trybun pisze: Naprawy?, b±d¼my szczerzy - przy u¿ywanych autach nie op³aca siê A co benzyniak winien ¿e mechanicy to pizdy? Tam samo jakby¶ mia³ usterkê w dieslu to by¶ krzycza³ ze diesel jest ble. Diesel jest dro¿szy w utrzymaniu ni¿ benzyniak a Twoja krzywa teoria tego nie zmieni. -- Pozdrawiam Lewis 80 |
Data: Luty 27 2016 18:51:48 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie s± w stanie go naprawiæ. Takie dywagacje zacz±³bym od zastanowienia siê co jest powodem ¿e nowe auto z silnikiem diesla jest o jak±¶ 1/3 dro¿sze od benzynowca.. Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w b³oto? No bo tylko patrzeæ jak ON znowu bêdzie dro¿szy ni¿ E95, podobno jest na dodatek bardziej awaryjny, no i o gorszym komforcie u¿ytkowania... U¿ywam na co dzieñ auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku z powy¿szym dziwi± mnie trochê oczekiwania - "musi byæ benzyna". 81 |
Data: Luty 28 2016 09:01:57 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze: A jest to regu³±? Sprawdza³e¶? Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w b³oto? Najprawdopodobniej. Przy nadchodz±cej fali EV warto siê mocno zastanowiæ... U¿ywam na co dzieñ auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku Poczekaj a¿ diesle zaczn± dbaæ o emisjê spalin równie¿ w czasie jazdy a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni siê kultura pracy silnika. 82 |
Data: Luty 28 2016 19:11:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Mogê pisaæ tylko o autach które mnie interesuj±, takim jest chocia¿by Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu regu³±.
Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prze¶witem i napêdem 4x4, a nie szoruj±ca podwoziem o pod³o¿e zabawka. Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-) 83 |
Data: Luty 29 2016 06:50:10 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze: Czyli "auta z dieslem s± 1/3 dro¿sze" jest regu³±, bo akurat tak ma tylko jeden model u Hyundai'a? Czy Ty siê s³yszysz? Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w b³oto? ?? Tesla model X ma za niskie podwozie dla Ciebie? A Tesla P85D to na ile kó³ ma napêd? Literka D, doczytaj... Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)U¿ywam na co dzieñ auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w zwi±zku O tak? A jak to liczysz? Bo VW jest w powa¿nych tarapatach po ostatnich swych machlojkach i przekrêtach. Ma³o tego, okaza³o siê, ¿e machlojki jakie wysz³y u VW stosuj± te¿ inni producenci diesli... 84 |
Data: Marzec 01 2016 09:40:26 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 13:50, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Raczej siebie o to zapytaj. Ja przegl±da³em stronê Hyundaia, i widzê ¿e u nich diesle to sporo wy¿szy wydatek. Je¿eli gdzie¶ u innego producenta znajdziesz sytuacjê odwrotn± to bêdê zaskoczony. Gwoli ¶cis³o¶ci przegl±da³em tak¿e strony Kii, Dacii i Renault. Wszêdzie to samo - diesle sporo dro¿sze.
Nie mam pojêcia o Tesli. Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model tej marki? Ja o tych hybrydowych toczyde³kach w stylu Prius czy Honda, jaka¶ tam.
Jako¶ nie obi³o mi siê to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko benzyna ma problemy. 85 |
Data: Marzec 01 2016 07:26:38 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Trybun" wrote in message Najprawdopodobniej. Przy nadchodz±cej fali EV warto siê mocno zastanowiæ... To doczytaj. Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model tej marki? Doczytaj :-) Warto. Ja o tych hybrydowych toczyde³kach w stylu Prius czy Honda, jaka¶ tam. W wersji hybrydowej robi siê dzi¶ nawet du¿e SUVy. Jeszcze raz: doczytaj. Jako¶ nie obi³o mi siê to o uszy. Wg mojej wiedzy na razie to tylko benzyna ma problemy. Bo ma³o czytasz i zatrzyma³e¶ siê z wiedz± na 20-letniej historii. 86 |
Data: Marzec 04 2016 11:17:25 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 14:26, Pszemol pisze: "Trybun" wrote in message Ale po co? Wg wiedzy jaka posiadam to auto i tak nie bardzo siê nadaje do wyjazdów w teren. Poza tym cena, po co mi jaka¶ dog³êbna wiedza o kawiorze skoro mnie na niego nie staæ?
Jasne, co chwila jakie¶ reklamowy be³kot - Lexus, podwójna moc hybrydy.
Mylisz siê, je¿eli chodzi o czytelnictwo to czyta³em i czytam naprawdê du¿o. "Problem" tylko w tym ¿e nigdy nie traktowa³em i nie traktujê s³owa pisanego jak prawdy objawionej. A ju¿ nawet nie do pomy¶lenia jest dla mnie abym na podstawie tego co wyczyta³em móg³ pouczaæ innych. 87 |
Data: Marzec 01 2016 17:51:37 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 01.03.2016 o 09:40, Trybun pisze: Nie mam pojêcia o Tesli. Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model Tak, w pi±tek w Warszawie spotka³em takowy.... 88 |
Data: Marzec 01 2016 22:11:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Yogi(n) | U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomo¶ci Nie mam pojêcia o Tesli. Czy jest w Polsce u¿ytkowany choæ jeden model tej marki? Po Nowym S±czu je¿d¿± dwa, tj. dwa widzia³em (z miejscowymi tablicami, tj. jedna z S±cza, druga spod). Nie dziwi to, bo zagêszczenie milionerów mamy du¿e ( http://natemat.pl/115551,nowosadecka-liga-milionerow ), ale chyba tylko jeden podnosi regularnie "poprzeczkê motoryzacyjn±": http://nowysacz.naszemiasto.pl/plebiscyt/wyniki/zobacz-samochody-w-motostajni-korala-wyniki,15027,t,id.html Nie wiem, do kogo nale¿± tesle. -- Yogi(n) 89 |
Data: Luty 26 2016 15:56:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Chris | W dniu 2016-02-26 o 14:38, szerszen pisze: On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100 12km dom>praca nastêpne 12km praca>dom plus przelotki raz na miesi±c po 200km na trasie. Jazda benzyniakiem Volvo V40 1.8 spalanie ok 11l do nawet 15l w zimie. Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe), 6.6/7 (lato) Ja mam zysk na dieslu, i ¿eby nie by³ to nic siê nie psuje a najechane ma ju¿ 210ty¶. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu. 90 |
Data: Luty 26 2016 17:54:18 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Chris" napisa³ w wiadomo¶ci grup Lacznie z trasa ?12km dom>praca nastêpne 12km praca>domA tak na powa¿nie. Ciekawe jak zamierzasz wykazaæ wy¿szo¶æ diesla np. w codziennej ja¼dzie w odcinkach 5-10km po mie¶cie ;) Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe), 6.6/7 Ja mam vectre diesla. Owszem, przyjemnie sie robi na autostradzie, jak komputer przy 150 pokazuje ponizej 7 ... czasami niestety. W trasie nieautostradowej niestety wiele mniej nie pali. Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik spokojnie zadowoliby sie ~8l benzyny, wiec nie jest to jakas wielka oszczednosc. Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-) A moze i do 7 w trasie bym zszedl ? W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel przekracza 10. A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem. LPG w miescie jakos istotnie nie roslo ... J. 91 |
Data: Luty 29 2016 10:58:38 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Chris | W dniu 2016-02-26 o 17:54, J.F. pisze: Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik Tylko nowe silniki to nowe instalacje LPG za 8-10k bo to ju¿ sekwencja i czêsto dotrysk paliwa a to staje siê po prostu ma³o op³acalne. Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-) Przy nowym pewnie bez problemu. W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel Ja te¿ nie mam lekkiej nogo i ¶rednia na dzi¶ to 7l bo zima. A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem. Tylko ¿e LPG = stare auto gdzie koszta instalacji s± niskie. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê pojazdu. 92 |
Data: Luty 26 2016 21:41:03 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: DiabeÅ‚son | W dniu 2016-02-26 o 15:56, Chris pisze: ma ju¿ 210ty¶.ty¶? 93 |
Data: Luty 26 2016 16:02:59 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Podoba mi siÄ™ mazda 3 :)Benzyna? Zrozumia³e ¿e gusty sÄ… ró¿ne, jednak wykazywać wy¿szoæ benzyny nad ropniakiem mo¿e tylko ktoÅ› co nie zna zalet silników diesla. Hm, a sa jeszcze jakies ? Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc coraz oszczedniejsze. No i zagazowac sie daja :-) J. 94 |
Data: Luty 26 2016 17:27:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 16:02, J.F. pisze: U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Nie mam pojÄ™cia. To nic ¿e dro¿sze, za komfort jazdy mo¿na p³acić wy¿szÄ… cenÄ™, a w aucie z silnikiem diesla jest on naprawdÄ™ wysoki je¿eli porównamy go z benzyniakiem. Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel by³ w pod jakimÅ› wzglÄ™dem bardziej skomplikowany i wra¿liwszy na awarie od benzyny. Mo¿na wrÄ™cz postawić tezÄ™ ¿e benzyniakom ta ewolucja w nowoczesnoæ wychodzi bokiem znacznie bardziej ni¿ ropniakom. I takie zagazowanie zdaje siÄ™ być jedynÄ… zaletÄ… w stosunku do diesla. Jednak nie ka¿dy benzyniak dobrze toleruje jazdÄ™ na LPG. 95 |
Data: Luty 26 2016 18:58:24 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-26 o 17:27, Trybun pisze: Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel by³ w pod jakimÅ› wzglÄ™dem Fantasta. Pozdrawiam 96 |
Data: Luty 27 2016 18:52:16 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-26 o 18:58, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-26 o 17:27, Trybun pisze: Realista..:-P 97 |
Data: Luty 28 2016 01:57:56 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze: Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel by³ w pod jakimÅ› wzglÄ™dem Bardziej awaryjne sÄ… silniki z turbinami ni¿ bez. SÄ… dziÅ› produkowane jakieÅ› dizle bez turbin ? Benzyniaki bez turbin jeszcze robiÄ…. :-) I co na to realista ? Pozdrawiam 98 |
Data: Luty 28 2016 09:49:08 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze: Nie mam ¿adnego przekonania do takiej tezy, ¿e turbina to pewnoæ krótszego przebiegu bez awarii. 99 |
Data: Luty 29 2016 01:14:34 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-28 o 09:49, Trybun pisze: Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel by³ w pod jakimÅ› wzglÄ™dem Pozdrawiam 100 |
Data: Luty 29 2016 13:47:22 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 01:14, RadoslawF pisze:
Moje przekonanie jest takie ¿e gdyby nawet auto by³o przez turbinÄ™ bardziej awaryjne to warto pomyÅ›leć o w³aÅ›nie takim wyborze. ZresztÄ…, bez ¿adnych filozofii, im wiÄ™cej elementów w silniku czy osprzÄ™cie tym wiÄ™ksze prawdopodobieÅ„stwo awarii. Z tym tylko ¿e w odró¿nieniu od jakichÅ› tam czujników wa³ów i wa³ków, zaworów EGR, FAPów itp. turbina dzia³a na rzecz kierowcy. 101 |
Data: Luty 29 2016 17:42:38 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-02-29 o 13:47, Trybun pisze: Nie mam ¿adnego przekonania do takiej tezy, ¿e turbina to pewnoæJasne, twoje przekonanie to argument. :-) Zw³aszcza jak ma do pracy kilka kilometrów przez miasto. PrzestaÅ„ siÄ™ mo¿e wreszcie oÅ›mieszać. Pozdrawiam 102 |
Data: Marzec 01 2016 09:40:47 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-02-29 o 17:42, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-29 o 13:47, Trybun pisze: Turbina to przydatny dodatek nie tylko na trasy liczone w setkach kilometrów. Nie chcÄ™ być niegrzeczny, ale takim podejÅ›ciem sam siÄ™ oÅ›mieszasz. 103 |
Data: Marzec 01 2016 10:23:40 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-03-01 o 09:40, Trybun pisze: Nie mam ¿adnego przekonania do takiej tezy, ¿e turbina to pewnoæJasne, twoje przekonanie to argument. :-) A przydatny w przejazdach do pracy na dystansie kilku kilometrów ? czy jednak bardziej k³opotliwy ni¿ przydatny ? Nie chcÄ™ być niegrzeczny, ale takim podejÅ›ciem sam siÄ™ oÅ›mieszasz. Nie dla wszystkich a jak jednak to nie tak mocno jak ty. Pozdrawiam 104 |
Data: Marzec 04 2016 11:17:58 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-01 o 10:23, RadoslawF pisze: W dniu 2016-03-01 o 09:40, Trybun pisze:Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować auta. Z jakimkolwiek on by nie by³ silnikiem.,. Ale wracajÄ…c do meritum - oczywiÅ›cie w takim wypadku benzyna by³aby bardziej u¿yteczna. Przecie¿ tu nie chodzi o jakiÅ› Å›lepy fanatyzm a o konkretne korzyÅ›ci jakie mo¿na uzyskać takiego czy innego silnika.
Oj, musia³bym bardzo siÄ™ postarać aby Ci dorównać.. 105 |
Data: Marzec 04 2016 14:10:07 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-03-04 o 11:17, Trybun pisze: Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupowaćNie mam ¿adnego przekonania do takiej tezy, ¿e turbina to pewnoæJasne, twoje przekonanie to argument. :-) I znowu mierzysz wszystkich swojÄ… miarÄ…, miarÄ… cz³owieka m³odego zdrowego i bez doÅ›wiadczenia. Nie ka¿dy bez problemów przejdzie codziennie te pięć kilometrów w jednÄ… stronÄ™ i tyle samo z powrotem. Nie ka¿dy jest przedstawicielem handlowym i robi dziennie sto czy dwieÅ›cie kilometrów. WiÄ™c pisanie tak jak ty ¿e tylko dizel bo jest najlepszy w wielu przypadkach (powiedzia³ bym ¿e w wiÄ™kszoÅ›ci) jest nieprawdziwy. Pozdrawiam 106 |
Data: Marzec 08 2016 12:10:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-04 o 14:10, RadoslawF pisze: Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować M³ody a jednak na tyle dojrza³y aby orientować siÄ™ co dla mnie lepsze a co gorsze. Bez oglÄ…dania siÄ™ na panujÄ…cÄ… obecnie modÄ™, samodzielnie dokonywać wyborów. 107 |
Data: Marzec 08 2016 14:29:27 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: RadoslawF |
Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować Nie dyskutujemy/dyskutowaliśmy o tym co jest lepsze dla ciebie. :-) Pozdrawiam 108 |
Data: Marzec 14 2016 13:18:57 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-08 o 14:29, RadoslawF pisze:
A jednak, i to wcale nie ja zaczÄ…³em.. 109 |
Data: Marzec 05 2016 10:28:02 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
Powiem tak - tylko na przejazdy kliku km do pracy nie warto kupować auta. Z jakimkolwiek on by nie by³ silnikiem.,. ... -- - Co poza autem przetransportuje równie szybko i komfortowo ? 110 |
Data: Marzec 08 2016 12:10:42 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Trybun | W dniu 2016-03-05 o 10:28, re pisze:
Mo¿liwoÅ›ci nale¿y rozpatrywać w oparciu o lokalizacjÄ™. 111 |
Data: Luty 28 2016 11:34:11 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2016-02-28 o 01:57, RadoslawF pisze: W dniu 2016-02-27 o 18:52, Trybun pisze: Jeszcze. N/A coraz wiÄ™kszymi krokami idzie w kierunku bycia niszÄ… rynkowÄ… w segmencie aut popularnych. Jeszcze trzy-cztery lata i takie silniki zostanÄ… tylko w samochodach takich jak Tata czy najs³absze modele Dacii, Skody czy Opla. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój." 112 |
Data: Luty 28 2016 12:27:39 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Marcin N | W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Jeszcze. N/A coraz wiÄ™kszymi krokami idzie w kierunku bycia niszÄ… Rynek raczej pójdzie w kierunku hybryd. Znaczy 100 konny benzyniak 1.8 i do tego coÅ› elektrycznego. Tak to robi Toyota i sprzedaje w cenie diesla. -- MN 113 |
Data: Luty 28 2016 17:09:44 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 28 Feb 2016 12:27:39 +0100, Marcin N napisa³(a): W dniu 2016-02-28 o 11:34, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze: Tylko po co mia³oby to byæ 1.8, jak mo¿e byæ 1.0t? 114 |
Data: Luty 28 2016 18:23:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Marcin N | W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze: Tylko po co mia³oby to byæ 1.8, jak mo¿e byæ 1.0t? Nie pytaj mnie, tylko in¿ynierów Toyoty. Oni wstawiaj± 1.8. Widocznie ma jakie¶ zalety. Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracowaæ w w±skim zakresie obrotów? -- MN 115 |
Data: Luty 28 2016 19:55:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 28 Feb 2016 18:23:12 +0100, Marcin N napisa³(a): W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze: Ale to nie jest to taki klasyczny silnik wolnoss±cy. Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracowaæ w w±skim zakresie obrotów? No w³a¶nie na to. Bo wbrew pozorom to silnik turbo lubi tylko w±ski zakres obrotów. A dlatego Toyota posz³a w silnik Atkinsona, bo potrzebowali te¿ szerokiego zakresu obrotów, tyle ¿e ze sprawno¶ci± w zakresie ni¿szych obrotów. A s³ab± moc maksymaln± takiego zestawu skompensowano pomocnicznym silnikiem elektrycznym. Bo obecne hybrydy to takie pó³-hybrydy - zwyk³y silnik spalinowy z mechanicznym przeniesieniem napêdu, jedynie wspomagany przez silnik elektryczny. A s±dzê, ¿e w przysz³o¶ci raczej pójdzie to w stronê przek³adni elektrycznej i silników elektrycznych jako jedynego napêdu, to wtedy agregat zasilaj±cy to na pewno bêdzie silnik turbo. 116 |
Data: Luty 26 2016 21:57:07 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Cavallino | W dniu 26.02.2016 o 16:02, J.F. pisze: U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup I pewnie do³o¿enie im turbo plus bezpoÅ›redniego wtrsyku, oznacza ¿e robiÄ… siÄ™ coraz mniej skomplikowane, mniej wra¿liwe i w ogóle wolne od wad wszelkich? Bo chyba nie mówisz o jakichÅ› starych wolnossÄ…cych sieczkarniach, coÅ› takiego do osobówek siÄ™ nie nadaje... 117 |
Data: Luty 27 2016 06:31:56 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "J.F." wrote in message Hm, a sa jeszcze jakies ? A ktoÅ› siÄ™ jeszcze dziÅ› interesuje LPG przy obecnych cenach ropy??? 118 |
Data: Luty 27 2016 13:51:33 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote: "J.F." wrote in message LPG 1,69, PB95 3,92 Shrek. 119 |
Data: Luty 28 2016 09:22:14 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 27.02.2016 13:31, Pszemol wrote: No i? Porównujesz wprost litr LPG do litra benzyny? Chyba nie... Bo zawartoæ energetyczna w litrze paliwa zdecydowanie ró¿na. Ale jeÅ›li ju¿ instalacje masz i nie potrzebujesz baga¿nika zajÄ™tego przez butlÄ™, nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok... Ale nowego auta chyba byÅ› przy dzisiejszym klimacie paliwowym tak nie skrzywdzi³ nowÄ… instalacjÄ… LPG? 120 |
Data: Luty 28 2016 17:05:32 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 28.02.2016 16:22, Pszemol wrote: A ktoÅ› siÄ™ jeszcze dziÅ› interesuje LPG przy obecnych cenach ropy??? Nie zdecydowanie a o 20% chyba. No to masz 2,03 vs 3,92. Ale jeÅ›li ju¿ instalacje masz i nie potrzebujesz baga¿nika Powiedzmy 15 PLN ró¿nicy na 100km (bo benzyny na podpa³kÄ™ trzeba, "przeglÄ…d" dro¿szy). 3000 kosztuje naprawdÄ™ dobra instalacja. Zwraca siÄ™ po 20 kkm. Czyli zale¿nie od przebiegu rocznego od pó³ roku do najdalej dwóch, chyba ¿e we¼miemy przebiegi z motoallegro;) zajÄ™tego przez butlÄ™, Albo ko³a zapasowego. Ja akurat nie potrzebujÄ™ du¿o miejsca w baga¿niku wiÄ™c zapas wo¿Ä™. I tak na codzieÅ„ mi miejsca wystarcza a jak gdzieÅ› dalej jedziemy to ¿ona pod klapÄ™ zapakuje, ile by tam miejsca nie by³o;) nie dbasz o silnik auta, to jeszcze ok... A co tu dbać. Dobrze zrobić instalacjÄ™ i je¿dzić. No dbać o regulacjÄ™ zaworów, jak nie ma kasowania hudraulicznego i dwa filtry wiÄ™cej zmieniać. Raz na jakiÅ› czas spojrzeć na mapy, albo jak siÄ™ nie umie to podjechać do dobrego gazownika. Ale nowego auta chyba byÅ› przy dzisiejszym klimacie NaprawdÄ™ nowego to rzeczywiÅ›cie ³atwo skrzywdzić bo to zwykle bezpoÅ›redni wtrysk paliwa i albo jakieÅ› hokus pokus z je¿dzeniem na 20% PB i 80 LPG, albo instalacja p³ynnego LPG. A ta jest jeszcze raczej zbyt droga ¿eby siÄ™ przy moich przebiegach op³aca³o. To jest miÄ™dzy innymi powód dla którego na razie samochodu nie zmieniam. Mimo ¿e je¼dzi na LPG od 6 lat jakoÅ› mu siÄ™ w silnik nic nie chce stać;) Shrek. 121 |
Data: Luty 29 2016 06:55:12 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Pszemol | "Shrek" wrote in message On 28.02.2016 16:22, Pszemol wrote: To dolicz jeszcze amortyzacjÄ™ kosztów instalacji i przeglÄ…dów, Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wp³ywu LPG na obni¿enie trwa³oÅ›ci silnika i zabranie pojemnoÅ›ci baga¿nika - dolicz to wszystko i nie brancluj siÄ™ cenÄ… litra, bo to nie o to chodzi. JakiÅ› tam du¿y przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens. Ale dla przeciÄ™tnego cz³owieka to jest brandzlowanie siÄ™ ró¿nicami 10z³ na miesiÄ…c. Ale jeÅ›li ju¿ instalacje masz i nie potrzebujesz baga¿nika A przeciÄ™tny cz³owiek je¼dzi autem 3-4 lata i wymienia na nowe :-) Ale nowego auta chyba byÅ› przy dzisiejszym klimacie Trybunowi nie rusza spod Å›wiate³ ;-) 122 |
Data: Luty 29 2016 18:40:37 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: re |
To dolicz jeszcze amortyzacjÄ™ kosztów instalacji i przeglÄ…dów, Zaproponuj jeszcze koszt jaki wynika z wp³ywu LPG na obni¿enie trwa³oÅ›ci silnika i zabranie pojemnoÅ›ci baga¿nika - dolicz to wszystko i nie brancluj siÄ™ cenÄ… litra, bo to nie o to chodzi. JakiÅ› tam du¿y przebieg roczny (taksówkarz?) wtedy LPG ma sens. Ale dla przeciÄ™tnego cz³owieka to jest brandzlowanie siÄ™ ró¿nicami 10z³ na miesiÄ…c. -- - Policzmy: 10 z³*12 miesiÄ™cy=120z³/rok * 7 lat=1000 z³ Czyli wed³ug Pszemola u¿ywajÄ…c gazu uzyskujemy zwrot 1000z³ w czasie 7 lat. A teraz rzeczywistoæ. W przeciÄ…gu 7 lat uda³o siÄ™ 3 razy objechać kulÄ™ ziemskÄ… czyli ... 140 tysiÄ™cy kilometrów, czyli ... 20 tysiÄ™cy na rok, czyli ... taki sobie przebieg. LPG kosztuje mniej wiÄ™cej 3z³ taniej ni¿ benzyna, czyli ... na ka¿dy wlany litr mamy mniej wiÄ™cej tyle zysku. PrzejechaliÅ›my 140 tysiÄ™cy km, samochód pali nam 10 litrów/100km, czyli ... spaliliÅ›my 140 000*10/100=14 000 litrów, czyli ... wydaliÅ›my na to ... 14 000 * 3 = 42 tysiÄ…ce z³otych. I teraz hit: samochód kosztowa³ w³aÅ›nie te 13 tysiÄ™cy jak w temacie, czyli .... dziÄ™ki oszczÄ™dnoÅ›ci na paliwie moglibyÅ›my kupić jeszcze ... 3 takie samochody. 123 |
Data: Marzec 01 2016 07:13:19 | Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys | Autor: Shrek | On 29.02.2016 13:55, Pszemol wrote: "Shrek" wrote in message |