Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel
1 | Data: Styczen 03 2017 05:02:08 |
Temat: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | |
Autor: | Witajcie 2 |
Data: Styczen 03 2017 13:07:00 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | wrote: Witajcie ale po co chcesz planować po zdjęciu gowicy? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 3 |
Data: Styczen 03 2017 05:32:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic nowa. Przy glowicy nie ma wymiarow naprawczych, planuje sie do zabielenia calej powierzchni. Mogli zrobic silnik ktorym jest tak malo miejsca ze jak za duzo zebrac to zawory zahacza o tloki. Lejek jestes i dlatego nie masz pojecia o tolerancji plaskosci glowicy a na portalach siedza takie same lejki jak Ty i razem tworzycie alternatywna rzeczywistosc. 4 |
Data: Styczen 03 2017 17:08:07 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: nadir | W dniu 2017-01-03 o 14:32, Zenek Kapelinder pisze: Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic OK, a idzie zrobi taki myk, e o tyle ile zbierzesz materiau z gowicy zbierzesz te z toka i ma to szanse zadziaa? 5 |
Data: Styczen 03 2017 17:51:15 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: t-1 | W dniu 2017-01-03 o 17:08, nadir pisze: W dniu 2017-01-03 o 14:32, Zenek Kapelinder pisze: Uszczelk mona da grubsz. 6 |
Data: Styczen 03 2017 18:05:15 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: nadir | W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze: Uszczelk mona da grubsz. A to jako nie wpywa na kompresj? 7 |
Data: Styczen 03 2017 18:12:35 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: t-1 | W dniu 2017-01-03 o 18:05, nadir pisze: W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze:Skoro planowanie wpynie w jedna stron (zwikszajc spranie) to uszczelka grubsza o wymiar splanowany zmieni spranie w drug stron (spranie powrci do normy) 8 |
Data: Styczen 03 2017 09:16:36 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza. 9 |
Data: Styczen 04 2017 11:18:34 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza. Niby niewiele, ale 80mm/4mm to stopien sprezania 20, a 80/3.8 to juz 21. Czy to istotne w dieslu ... nie wiem. J. 10 |
Data: Styczen 04 2017 03:08:13 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa? Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze jest. 11 |
Data: Styczen 04 2017 12:32:04 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości grup jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa? Ale na silnikach sie ponoc znasz. Tymczasem jedne diesla maja wspolczynnik sprezania podawany jako 19:1, inne 20:1, jeszcze inne 18.5:1 ... to sie wydaje, ze mniej wiecej taki ma byc, a nie o 1 wiekszy :-) J. 12 |
Data: Styczen 04 2017 04:04:35 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Ale dobre pytanie czy stopień spręania ma znaczenie, nie wiem więc pytam. 13 |
Data: Styczen 04 2017 13:34:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik napisa w wiadomości grup Ale dobre pytanie czy stopień spręania ma znaczenie, nie wiem więc pytam. Znaczenie to ma, pytanie czy wzrost z 20 na 21 bedzie mialo jakies zauwazalne/niekorzystne skutki :-) W benzynie moze skutkowac spalaniem stukowym ... no ale w benzynie takie 0.2mm (a Zenek pisal o 0.1) bedzie mialo mniejsze skutki w kwestii podniesienia i np z 9 zrobi sie ~9.5. W dodatku te wspolczesne komputery sobie z tym radza.. J. 14 |
Data: Styczen 04 2017 05:12:31 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a teoretyczna. Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc silnika. Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza tolerancje od 50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia sprezania o 1 w gore tylko poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza rozruch. 15 |
Data: Styczen 04 2017 14:25:24 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a teoretyczna. Jakos jednak producenci silnikow nie bija sie, aby dac coraz wieksza, a nawet jakby odwrotnie. Ja tam wyciagam wniosek, ze zbyt duzy stopien jest niezdrowy :-) No i mamy tego Opla, ktory zakazuje planowania ... ale tez latwo to uzasadnic tym, ze ma ochote sprzedac nowe glowice, silniki, samochody :-) J. 16 |
Data: Styczen 04 2017 19:07:00 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Ok w dieslach mogę zrozumieć ze wztost stopnia spręania nie jest zy azktak, ale w benzynie? 17 |
Data: Styczen 10 2017 11:19:50 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: ąćęłńóśźż | Dlaczego zachowujesz się jak cham?
18 |
Data: Styczen 03 2017 08:56:08 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu widzial jeden tlok to bys wiedzial dlaczego. Zbiera sie do zabielenia. Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy. 19 |
Data: Styczen 03 2017 18:03:53 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: nadir | W dniu 2017-01-03 o 17:56, Zenek Kapelinder pisze: Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu Widziaem obydwa, z Malucha. I zbiera byo tam co, to i mechanik zebra. Cho moe zbieraniem bym tego nie nazwa, ot przejecha szlifierk. > Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy. Rozumiem, e to mikrometry, tak? 20 |
Data: Styczen 03 2017 09:15:01 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | To nie mikrometry. To zwyczajowe nazewnictwo ludzi majacych kontakt z tolerancjami i pasowaniami. Piec setek to piec setnych milimetra. Dycha to jedna dziesiata. Piec setek dlatego ze czujniki zegarowe maja dzialke elementarna 1/100 mm. Podobnie z dycha itd. Przy dysze jest jeszcze jedno wytlumaczenie. Z taka dokladnoscia da sie zmierzyc sumiarka. 21 |
Data: Styczen 03 2017 19:43:16 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: Zeby zrobila sie plaska. od zdejmowania się krzywa nie zrobi. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 22 |
Data: Styczen 03 2017 05:41:49 | Temat: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Ale za to napisali ze trzeba sprawdzic plaskosc. I jak sie nie miesci w fabrycznej tolerancji to trzeba nowa. Demontujesz, wieziesz do firmy robiacej szlify i glowice. Sprawdza plaskosc i powidza czy mozna zalozyc czy trzeba nowa jesli producent nie przewidzial naprawy. 23 |
Data: Styczen 03 2017 07:19:25 | Temat: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Chcę być tsk mądry jak ty i dlatego pytam co i jak. 24 |
Data: Styczen 03 2017 09:33:05 | Temat: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Dalbym tam gdzie szlifuja glowice zeby sprawdzili jaka jest krzywa. Znajdz sobie w necie zdjecia tlokow. Bardzo duzo jest takich ze maja wybrania zeby nie zawadzily o zawory. Jesli jest takie wybranie i producent kaze zakladac nowa glowice to znaczy ze silnik jest wyzylowany na maksa i w niekorzystnych warunkach tlok moze zawadzic o zawor. Te niekorzystne warunki to stary silnik w ktorym sprezyny zaworow sa slabsze, wyjebany walek rozrzadu, wysokie obroty. 25 |
Data: Styczen 03 2017 18:39:38 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Ope l | Autor: ToMasz | W dniu 03.01.2017 o 16:19, pisze: Chcę być tsk mądry jak ty i dlatego pytam co i jak.jeśli rozmawiamy o normalnym, popularnym pojedzie, nie tykabym się rozbierania silnika. kupibym silnik z rozbitka albo rozbitka. Wtedy masz pretensje do ludzi ktrzy to przekadali i koniec W Twoim przypadku, coś spowodowao konieczno zdjęcia gowicy. czy masz 100% pewności ze to się nie powtrzy? planowanie i skadanie silnika moe wyj le. Trwao naprawy moe być niska. skoro pytasz, to znaczy e nie zlecieś tego jednej firmie. jak coś (odpukać) Ci wyskoczy na trasie, to nawet nie będziesz wiedzia do kogo zaholować trupa ToMasz 26 |
Data: Styczen 03 2017 10:11:46 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | A ten z rozbitka moze byc jeszcze wieksza padlina niz ten co ma. Oczami wyobrazni widze jak ci co przekladaja daja dluzsza gwarancje niz do pierwszego odpalenia. Zamiast robic remontt chcialem kupic uzywke. Wszystkie co widzialem byly w gorszym stanie niz moj przed remontem. Na remont wydalem dwa razy wiecej niz na uzywanego zloma. Zaoszczedzilem w ten sposob jakies tysiac zlotych na silniku od cienkiego. 27 |
Data: Styczen 03 2017 19:48:41 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Budzik | Uytkownik ToMasz ... jeli rozmawiamy o normalnym, popularnym pojedzie, nie tykabym si Kupujac z rozbitka przewaznie nie wiesz co kupujesz. Robic may remont tego co masz wiesz co masz. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") "Kpi z filozofii to filozofowa naprawd." Blaise Pascal 28 |
Data: Styczen 03 2017 21:21:08 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Budzik" napisa w wiadomoci jeli rozmawiamy o normalnym, popularnym pojedzie, nie tykabym si Kupujac z rozbitka przewaznie nie wiesz co kupujesz. Jak u fachowca robiony. A czy to byl prawdziwy fachowiec, to sie dowiadujesz jak sie zepsuje :-) A ze fachowiec chce byc fachowo wynagrodzony, to kupujesz ze szrotu, bo przeciez nie bedziesz potrajal wartosci samochodu, tylko po to, aby potem dobry silnik oddac na zlom, bo reszta nie wytrzymala :-) J. 29 |
Data: Styczen 03 2017 15:18:40 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** pisze tak: Witajcie Jeli po wyczyszczeniu powierzchnia jest ok to po co planowa? Nigdy nie planowaem, dawaem uszczelki Elring i nic si nie dziao. Wyciekw ani przedmuchw nie byo. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bdzie jedzi po 30 latach? 30 |
Data: Styczen 03 2017 07:48:25 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje dlugiej i bezawaryjnej jazdy. Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd. Szkole Otwocka konczyli domorosli mechanicy. I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto by planowal jak wyglada dobrze. Najglupszy inzynier od projektowania silnikow samochodowych jest madrzejszy od najmadrzeszego mechanika. Bo jak by byl glupszy to by opony zmienial. I jesli glupi inzynier kaze sprawdzic plaskosc przyrzadami pomiarowymi to madry mechanik sprawdzi albo da do sprawdzenia. Ten najglupszy z inzynierow nie tylko kaze sprawdzic ale i przykrecac w okreslony sposob z pokazaniem kolejnosci przykrecania srub czy nakretek. Naprawilem w zyciu kilka razy wiecej glowic niz przecietny uzytkownik zuzyje opon jak by zyl 200 lat. Prawie zawsze widzialem jak te glowice planuja bo robili od reki. I nigdy nie widzialem prostej przed planowaniem. 31 |
Data: Styczen 03 2017 17:09:47 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomości Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje dlugiej i bezawaryjnej jazdy. Duzo sie planuje ? Tam przeciez te milimetry dosc istotne ... Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd. Szczegolnie, ze przeciez to klient zaplaci. Powie mu sie, ze tylko partacze nie planuja, to zaplaci te dodatkowe 200 zl na rachunku :-) Szkole Otwocka konczyli domorosli mechanicy. No ale tak z drugiej strony - jest silnik, uzywany, szczelny, sciagamy glowice ... i czy ona moze byc taka krzywa, ze wymaga prostowania/planowania ? J. 32 |
Data: Styczen 03 2017 19:48:41 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Budzik | Uytkownik J.F. ... Powie mu sie, ze tylko partacze nie planuja, to zaplaci te dodatkowe Planowanie kosztuje 200z? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu take "_") Kady samochd bdzie ci mg suy do koca ycia jeli bdziesz wystarczajco szybko jedzi. 33 |
Data: Styczen 03 2017 12:28:33 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Gdzie 2 stowy, czyba w autoryzowanym serwisie. Normalnie to 40-50 zlotych. 34 |
Data: Styczen 03 2017 16:19:34 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto Wymieniaem uszczelki kilka razy bo kilka razy przegrzaem silnik a nie z braku planowania gowicy. Tak wiem mea pulpa. I nigdy nie widzialem prostej przed planowaniem. No pacz pan. Jaka epidemia. Od czego one si tak krzywiy i ile 1mm? Moja gowica nie miaa wyciekw spod uszczelki. Skoro nie miaa to mnie nie obchodzi czy bya prosta czy krzywa. warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne no chyba e i te same warsztaty pewnie szlifuj way luniej eby czasem klient nie wrci bo silnik si zatar. Warsztaty wytworzyy urban legend, e kazda gowica zawsze musi by planowana i na lepkiej, mikkiej, nowoczesnej uszczelce 2mm to si nie zniweluje. Dokrci si j to si wyprostuje. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bdzie jedzi po 30 latach? 35 |
Data: Styczen 03 2017 09:09:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Daj jeszcze linka do tego portalu dla idiotow gdzie napisali o tych luzniejszych czopach, zeby ostrzec innych zeby nie korzystali z tamtych porad. Szlifiernie trzymaja sie fabrycznych tolerancji bo tam fachowcy pracuja a nie Janusze motoryzacji. Z fabryki tylko niewielka czesc silnikow ma waly z wymiarami nominalnymi. Krzywa Gaussa to opisuje. 36 |
Data: Styczen 03 2017 20:48:17 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Daj jeszcze linka do tego portalu dla idiotow gdzie napisali o Nie mog da linka cho chciabym. Ja si do nich nie mieszam. a byby to link news:// -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bdzie jedzi po 30 latach? 37 |
Data: Styczen 03 2017 22:41:14 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Moja gowica bya demontowana z powodu świecy. Jej resztek nie dao się wyjąć bez demontau, ale awaria świecy spowodowana bya jej jakością a nie e coś z silnikiem nie tak. nie chcę aby temat zszed na świece więc nie wnikajmy o co chodzio. w kadym razie, nie doszo do przegrzania, nie byo awarii uszczelki. 38 |
Data: Styczen 04 2017 01:44:34 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do uszczelki glowica. Jak przykrecic plaska i ja odkrecic bo ktos tloka zapomnial zalozyc to nic sie nie dzieje. W ramach odksztalcenia sprezystego wroci do plaskosci. Ale jak dostanie stu stopni to aluminium poplynie do nowego ksztaltu. Wez dwa plaskowniki grube na pol centymetra. Wywierc co dwa centymetry otwory i skrec przez tekture srubami. Oczami zobaczysz ze sie plaskowniki powyginaly. Glowica grubsza ale to zjawisko ja dotyczy zwlaszcza ze odchylka od plaskosci jest duzo mniejsza niz mozliwa do zobaczenia oczami a odleglosci pomiedzy srubami wieksze niz dwa centymetry. Przed montazem trzeba sprawdzic czy plaska i na ile sie skrzywila. Jak by trzeba bylo zebrac dyche albo dwie to uwazam ze nic zlego sie nie stanie. Chyba ze tam zeliwna glowica wtedy ryzyko skrzywienia mniejsze. Ale sprawdzic trzeba. Ile to sprawdzenie moze kosztowac jak planowanie kosztuje z piec dych? Ale zeby sprawdzic nie wystarczy jak na deske popatrzec po dlugosci. Potrzeba troche wiecej niz same oczy. W zyciu nie widzialem prostej glowicy jak troche popracowala. Czasami byly sytuacje ze niedlugo po remoncie silnika trzeba bylo glowice zdjac. I w takim przypadku duzo szybciej padala uszczelka pod glowica. Zamiast doczekac do nastepnego remontu zaczynaly sie problemy po trzydziestu czterdziestu tysiacach. A to sie przepalila pomiedzy cylindrami albo gdzies z boku olej lecial. Dla niektorych czterdziesci tysiecy tak jak dzisiaj to kilka lat jezdzenia. Ale byli i tacy co mniej niz w rok tyle robili. Nie bylo wtedy taksowkarza co by odpuscil planowanie glowicy jak byla zdjeta. Planowanie glowicy to taka sama operacja jak nalanie oleju po spuszczeniu starego. 39 |
Data: Styczen 05 2017 00:19:20 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do Krzysztof a jak splanujesz to splanowana ju nie popynie do nowego ksztaltu. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bdzie jedzi po 30 latach? 40 |
Data: Styczen 04 2017 17:35:01 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w silniku ktory pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc miala zgodna z tolerancja jaka wymyslila fabryka. Fabryka ma w dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie wolno juz planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy uszczelka ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem od remontu do remontu. Tak teraz robia samochody. 41 |
Data: Styczen 05 2017 07:20:08 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w Sorry ale ja w gowice-banany nie bardzo wierz. Jest 10 rub ktre rwnomiernie trzymaj gowic. A zapytam znajomych mastahw jak to jest tymi gowicami. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak bdzie jedzi po 30 latach? 42 |
Data: Styczen 03 2017 20:40:59 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 3 Jan 2017 05:02:08 -0800 (PST), Witajcie A co ta instrukcja mwi na temat wymiany uszczelki poza zabronieniem planowania? e zakada si star bez wzgldu na wery i stan powierzchni? Podaje tolerancj, sposb sprawdzenia? Mwi e gowica jest jednorazowa i raz zdjta idzie do huty? Bo generalnie jeli korci Ci do postpowania niezgodnie z instrukcj (by moe cakiem susznie), to warto zrozumie o co tej instrukcji chodzio. Na zasadzie "nigdy nie am zasad, zwaszcza jeli ich nie rozumiesz". Bo jeli chodzio tylko o to, eby autoryzowane warsztaty Opla z oszczdnoci nie musiay wsppracowa z "korporacyjnie niekontrolowalnymi" podwykonawcami to pewnie bez problemu moesz gowic splanowa. Ale jeli chodzi o to eby zawory nie zderzyy si z tokami, to ju ryzykowne. Moesz poszuka czy nie s dostpne zamienne uszczelki o wikszej gruboci. Co to za silnik? Gowica aluminiowa? 43 |
Data: Styczen 05 2017 20:54:29 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: spider | Że tak powiem, nie mogę się doczekać a wymyślą wreszcie jakieś porządne tanie, trwae i pojemne akumulatory by mona byo wsadzić je do samochodu z silnikiem elektrycznym dla ludu. Czowiek by zapomnia e ma w ogle jakiś silnik w samochodzie. Koniec z olejami, filtrami, świecami, rozrządami, wydechami, dpfami, wtryskiwaczami, turbinami... 44 |
Data: Styczen 05 2017 12:31:07 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Zwykly szary ludek na codzien potrzebuje samochod co przejedzie kilkanascie kilometrow. Piecdziesiat kilometrow na jednym ladowaniu to dla niego wyjazd jak w pozaprzestrzen. Takie dzienne przebiegi opekuja akumulatory olowoiowe. Nic nie trzeba wymyslac tylko groble postawic odpowiedniej wielkosci do stawu. Pamietam poczatki lpg. Wymagajacy twierdzili ze to do dupy bo co 200 kilometrow trzeba tankowac. Gaz mam jak grochu pojem ale widze dystrybutory a tam na liczniku 25 zlotych 30 zlotych do zaplacenia. Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Dwa miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z zakupami. Predkosc 60 i zasieg 50 kilometrow. 45 |
Data: Styczen 06 2017 00:44:19 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | -- Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Dwa miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z zakupami. Predkosc 60 i zasieg 50 kilometrow. 46 |
Data: Styczen 06 2017 04:39:31 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | A waracajac do tematu. Upewnić sie chcę. Planowanie obowiązkowo po demontazu gowicy ktora pracowaa? Tak? 47 |
Data: Styczen 06 2017 14:58:24 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 6 Jan 2017 04:39:31 -0800 (PST), A waracajac do tematu. Upewni sie chc. Planowanie obowizkowo po demontazu gowicy ktora pracowaa? Tak? Ja tam bym robi zgodnie z instrukcj, no chyba e dobrze rozumiesz co robisz i dlaczego wbrew niej ;) Chciabym jeszcze cos wtrci i rozwia mity internetu. Jak to jest ze smarowaniem (zwilzaniem) srub gowicy olejem przed dokreaceniem? Robicie to czy na sucho? Instrukcja serwisowa np. do mojej Hondy mwi e naley da olej i na gwint i pod eb ruby. I po takie warunki podane s momenty i sekwencja dokrcania. Jak jaki inny producent wymyli sobie eby dokrca na sucho i pod takie dokrcanie na sucho poda momenty i sekwencj dokrcania, to wtedy naley dokrca na sucho. I zazwyczaj std si bior "rne wersje" w internecie. A jak zrobisz inaczej ni byo wymylone, to zrobisz le. Podobnie ruby - s rne rozwizania w rnych silnikach. Jedni producenci zakdaj wielokrotne uycie tych samych rub, inni podaj procedur sprawdzenia ruby, czy inny sposb dokrcania ruby nowej i uywanej, a jeszcze inni mwi o nowej rubie za kadym razem. A w internecie znajdziesz "wite wojny" na temat ponownego uycia ruby do przykrcania gowicy. 48 |
Data: Styczen 06 2017 06:09:29 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystają autoryzowane serwisy posze ze nie wolno planować gowicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle. Nawet nie podaje co robić czy nowa glowice czy po demontazu tą samą. Tak samo śruby. Nic na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwisw podchodzą rnie jak im wiedza wlasna kae. Tu jest klopot. 49 |
Data: Styczen 06 2017 22:57:35 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 6 Jan 2017 06:09:29 -0800 (PST), Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystaj autoryzowane serwisy posze ze nie wolno planowa gowicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle. Nawet nie podaje co robi czy nowa glowice czy po demontazu t sam. Tak samo ruby. Nic na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwisw podchodz rnie jak im wiedza wlasna kae. Tu jest klopot. Ja si dowiedziaem o co chodzi i wyglda e nie chodzi o jej grubo, a o jej ksztat. Niektre gowice (sdz e pewnie te dugie), maj wysokie wymagania co do precyzjnie rwnolegego prowadzenia waka rozrzdu (ktrego podpory znajduj si na jej grnej czci) Nowa gowica jest paska i prosta i te wymagania spenia. W czasie pracy (pewnie na skutek szybkiego rozgrzewania), napra si i po zdjciu to naprenie j nieco wygina (zwaszcza jakie cienkie gowice). Jeli tak minimalnie wygit gowic przykrcisz spowrotem do bloku zgodnie z kolejnoci (od rodka do zewntrz na krzy) i z procedur zakadajc kilkukrotne, stopniowe dokrcanie, to gowica odegnie si do swojego pierwotnego paskiego ksztatu i waek bdzie podparty poprawnie. A jeeli ja splanujesz w pozycji lekko wygitej, to spd bdziesz mia paski, ale gr wygit i waek rozrzdu moe by podparty nieprawidowo. Np. Honda dla K20 (4 cylindry) mwi e planowa mona gowic ktra jest odgita max o 0.2mm od paszczyzny. Jak nie masz adnych lepszych liczb od Opla, to pewnie od biedy mona uy takiego 0.2mm z Hondy - w kadym razie daje pojcie o rzdzie wielkoci. Wic na Twoim miejscu zmierzybym jakie masz odgicie jej od paszczyzny. Jeli gowica jest pska, to pewnie mona j obrobi dla uzyskania lepszej powierzchni (zwaszcza jak masz tam jakie wery) i nic si nie stanie. Natomiast jak odgita jest bardziej, to lepiej nie zmienia jej ksztatu. Ewentualnie tylko proces szlifowania powierzchni powinien j tylko wygadzi, bez nadawania jej paskiego ksztatu. 50 |
Data: Styczen 06 2017 13:49:42 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-06 09:44, wrote: -- Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Idzie ale nikt ich nie chce bo nie sa tanie :D https://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E Chyb a coś koo 35tyś za coś wartego max 10tyś :/ 51 |
Data: Styczen 06 2017 04:54:16 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | jak by bylo kilku producentow malych samochodow elektrycznych i rynek na milion rocznie to by kosztowal taki kasztan romet z dyche. 52 |
Data: Styczen 06 2017 04:52:25 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Najwiekszym problemem jest co zrobic z ludzmi ktorzy straca prace w przemysle motoryzacyjnym jak by zaczac robic elektryki. To rzady pomimo deklaracji ze sa na tak blokuja produkcje elektrykow. Jesli zrobienie silnika spalinowego trwa 30 roboczogodzin to elektrycznego poltorej roboczogodziny bo w nim prawie nic nie ma. Skrzynia biegow wypada jeszcze gorzej bo w elekttyku co najwyzej mechanizm roznicowy moze chociaz nie musi byc bo mozna dwa mniejsze silniki elektryczne wstawic jak w tesli. I zamiast kilkudziesieciu elementow wystaczy kilkanascie w tym cztery kola zebate i cztery lozyska kulkowe. Silnik spaliowy i uklad przeniesienia napedu to najdrozsze bo najbardziej pracochlonne podzespoly z samochodzie spalinowym. 53 |
Data: Styczen 08 2017 02:11:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
54 |
Data: Styczen 07 2017 18:21:01 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Spytaj rzady. Jak by nie blokowaly to by elektrykow bylo na peczki. 55 |
Data: Styczen 08 2017 11:39:04 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
56 |
Data: Styczen 08 2017 12:51:26 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 02:11:18 +0100, re napisa(a): Jak niby to robi ? Dopacaj do zakupu elektrykw i dopacaj do produkcji prdu :) Widocznie zbyt mao ;) Natomiast istotnie problemw z samochodami na prd jest sporo. Najpowaniejszy jest taki, e 1km na prdzie wcale nie jest taki taszy ni przejechany na benzynie jakby si wydawao. A cakiem moliwe e jest nawet droszy. Pozorna oszczdno obecnie, bierze si z tego e benzyna i ON oboone s bardzo wysokimi podatkami, podczas gdy z kolei prd jest dotowany i dopacany na tak wielu poziomach, e trudno nawet szacowa jaki jest rzeczywisty koszt jego dostarczenia do odbiorcy. Jak tylko samochody elektryczne wyjd z niszowego poziomu i zaczn mie jakikolwiek udzia w ruchu drogowym, to zaraz pojawi si krzyk e dlaczego biedni ludzie maj z podatkw dopaca do bogaczy w Teslach i si skoczy tania jazda na prdzie. Wic pki co samochody elektryczne wygldaj jak kada ekologiczna inicjatywa. Zalet oczywicie bdzie wyprowadzenie spalin z centrw miast, co jest bardzo dobre, ale pewnie bdzie drogie. 57 |
Data: Styczen 08 2017 12:59:16 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 08.01.2017 o 12:51, Tomasz Pyra pisze: Wic pki co samochody elektryczne wygldaj jak kada ekologiczna Nawet z samym co2 to prawdopodobnie przegrywaj (tramwaje przegrywaj z autobusami, a tu jeszcze dochodzi sprawno akumulowania energii, i to e musisz te kilogramy wozi). Shrek 58 |
Data: Styczen 08 2017 14:05:24 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Cavallino | W dniu 08-01-2017 o 12:51, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sun, 8 Jan 2017 02:11:18 +0100, re napisa(a): A ile kWh kosztuje przejechanie 100 km kompaktowym elektrykiem? 59 |
Data: Styczen 08 2017 14:50:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:05:24 +0100, Cavallino napisa(a): W dniu 08-01-2017 o 12:51, Tomasz Pyra pisze: ~15-20kWh. 60 |
Data: Styczen 08 2017 17:05:12 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Cavallino | W dniu 08-01-2017 o 14:50, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:05:24 +0100, Cavallino napisa(a): No to jak kupisz sobie teraz ma instalacj fotowoltaiczn (3 kW), to zakadajc e popracuje 20 lat, bdziesz kade 100 km przejeda za 5,6 z. Droej ju nie bdzie, koszt takich instalacji bdzie spada. 61 |
Data: Styczen 09 2017 00:26:48 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 17:05:12 +0100, Cavallino napisa(a): W dniu 08-01-2017 o 14:50, Tomasz Pyra pisze: No tylko inwestycja na 20 lat brzmi jak kupa kasy do wyoenia teraz. Ile to wyniesie w kredycie na 20 lat? :) Tzn. moja wizja jest taka, e prd jako zdobycz socjalizmu bdzie nadal zadekretowany e ma by tani tak jak jest obecnie, a z kierowcw brakujce pienidze cignie si jakim viatollem albo innym podatkiem drogowym, tak e rachunek kocowy bdzie si zgadza. Obecnie jedenie samochodem nie jest drogie dlatego e paliwo jako takie jest drogie, a dlatego e jest wysoko opodatkowane. I rzd nie zrezygnuje z tych pienidzy tylko dlatego, e ludzie zamontuj tam sobie jakie inne silniki. Chocia moe si myl, bo w przypadku LPG istotnie jest do podobnie i jednak rzd na cakiem spore bonusy za jazd na LPG pozwala. Wic moe by tak e prd z gniazdka bdzie za 5-6gr/km, pozostae 30gr zapacimy jako inaczej. 62 |
Data: Styczen 09 2017 15:37:38 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Cavallino | W dniu 09-01-2017 o 00:26, Tomasz Pyra pisze: Natomiast istotnie problemw z samochodami na prd jest sporo. Miaem chyba na 4%, zrezygnowaem bo wydawa mi si za drogi. 63 |
Data: Styczen 08 2017 14:55:14 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-08 12:51, Tomasz Pyra wrote: Jak tylko samochody elektryczne wyjd z niszowego poziomu i zaczn mie Dokadnie to sysz od 15 lat o LPG. Co p roku podwysz w imie sprawiedliwoci spoczenej. Ju za chwile. Ju za momencik. A tanie auta na prd zale od taniej energii. A my mamy chwilowo nastepnych inteligentw przy wadzy ktrzy stawiaj na wgiel zamiast na np. energetyk jdrow. 64 |
Data: Styczen 08 2017 15:13:24 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Jak tylko samochody elektryczne wyjd z niszowego poziomu i zaczn mie Dokadnie to sysz od 15 lat o LPG. Co p roku podwysz w imie sprawiedliwoci spoczenej. Ju za chwile. Ju za momencik. A tanie auta na prd zale od taniej energii. A my mamy chwilowo nastepnych inteligentw przy wadzy ktrzy stawiaj na wgiel zamiast na np. energetyk jdrow. -- - To przecie masz badania naukowe opacalnoci energetyki jdrowej, nie adne spekulacje jak w przypadku wpywu alkoholu na wypadkowo. 65 |
Data: Styczen 08 2017 15:21:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-08 15:13, re wrote: To przecie masz badania naukowe opacalnoci energetyki jdrowej Wzgldem wgla? A zwizki zawodowe, barbrki, mafie i 14-tki uwzgldniaj? 66 |
Data: Styczen 08 2017 15:40:01 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
To przecie masz badania naukowe opacalnoci energetyki jdrowej Wzgldem wgla? A zwizki zawodowe, barbrki, mafie i 14-tki uwzgldniaj? -- - W Czechach ? 67 |
Data: Styczen 08 2017 16:16:04 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-08 15:40, re wrote: Wzgldem wgla? A zwizki zawodowe, barbrki, mafie i 14-tki uwzgldniaj? W Czechach podobnie jak u nas nie ma: a) wielkich rzek b) wielkiego wiatru c) wielkich fal Mam za to: 1) troche kopotliwego zdrowotnie wgla ale skompensujemy polityka prorodzinn 2) duo zwizkw zawodowych 3) duo mafii 4) atomofobie 5) ekoterroryzm Cena wgla nie jest tylko cena policzaln ekonomicznie. 68 |
Data: Styczen 08 2017 16:16:17 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-08 15:40, re wrote: Wzgldem wgla? A zwizki zawodowe, barbrki, mafie i 14-tki uwzgldniaj? W Czechach podobnie jak u nas nie ma: a) wielkich rzek b) wielkiego wiatru c) wielkich fal Mam za to: 1) troche kopotliwego zdrowotnie wgla ale skompensujemy polityka prorodzinn 2) duo zwizkw zawodowych 3) duo mafii 4) atomofobie 5) ekoterroryzm Cena wgla nie jest tylko cena policzaln ekonomicznie. 69 |
Data: Styczen 08 2017 23:31:23 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:16:17 +0100, Sebastian Biay napisa(a): On 2017-01-08 15:40, re wrote: Sa za to gory, co ulatwia hydroelektrownie ... ale wiele ich nie maja. b) wielkiego wiatru Na wysokosci wieje lepiej. c) wielkich fal Ich rzad postawil na Slonce. Dal takie ceny gwarantowane, ze az za dobre. Trzeba bedzie sprawdzic co z tego wyszlo. Na razie jest tak, ze Czesi kupuja troche pradu u nas. A my u Niemcow. A Niemcy postawili wiatraki i solary i doplacaja do nich :-) J. 70 |
Data: Styczen 08 2017 15:19:00 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:55:14 +0100, Sebastian Biay napisa(a): On 2017-01-08 12:51, Tomasz Pyra wrote: No chyba nawet duej ni 15 lat. Ale LPG to jeszcze troch inna bajka - to jest "fakultatywne" obnienie paconej akcyzy, a nie dokadnie szuflami pienidzy do produkcji LPG. Natomiast w sumie argument jest moe i ok, ale jako wierzy mi si nie chce e po tych dziesicioleciach kiedy to kierowcy fundowali socjal, nagle miayby si rol odwrci i to kierowcy mieliby adowa samochody dotowanym prdem z dotowanego wgla. A tanie auta na prd zale od taniej energii. A my mamy chwilowo No niby tak, ale jeli 1kWh energii jdrowej kosztuje sporo wicej ni 1kWh energii z wgla? Inna sprawa e wgiel tani, bo z kadej strony dotowany. 71 |
Data: Styczen 08 2017 06:40:57 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Wez przestan pierdolic ze wegiel tani bo dotowany. Raptem dotacji jak wegiel byl w dolku cenowym bylo ze dwadziescia zlotych do tony. Niemiecki onanet niedawno pisal ze ceny wegla odbily sie od dna. Poza tym polskiego wegla prawie nie sprzedaje sie na tony tylko rozlicza z kilowatogodzin jakie w nim sa. My praktycznie nie mamy wegla do spalania w instalacjach domowych. Elektrocieplownie i elektrownie spalaja wegiel energetyczny. To taki wegiel co w domu sie go zapalic nie da. Koszt kilowatogodziny w gniazdku za plotem elektrowni to od 8 do 11 groszy za kilowatogodzine. Reszta co placisz z licznika to przesyl i podatki. Stad pomysl na bardziej ekologiczne ogrzewanie i zrobienie nowej taryfy tylko dla tych co zrezygnuja z wegla i drzewa. Kilowatogodzina w niej miala by kosztowac uzytkownika okolo 20 groszy. 72 |
Data: Styczen 08 2017 17:00:01 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 06:40:57 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisa(a): Wez przestan pierdolic ze wegiel tani bo dotowany. Raptem dotacji jak wegiel byl w dolku cenowym bylo ze dwadziescia zlotych do tony. Dolicz jeszcze subsdia do rent i emerytur, tzw. "ratowanie" nierentownych kopal, rne pienidze unijne i kad inn drog ktr pienidze trafiaj w tamt stron. Wanie dlatego z grnictwem jest ten sam problem co z rolnictwem. Z okazji dotowania z kadej strony nikt ju nie jest w stanie nawet prbowa zgadn ile to by kosztowao na wolnym rynku. 73 |
Data: Styczen 08 2017 08:21:14 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Na wolnym rynku cena wegla wynika z ilosci kilowatogodzin jaka jest w weglu. Z cena nikt nie podskoczy bo elektrownie kupia wegiel za granica. Juz kupowaly. 74 |
Data: Styczen 08 2017 23:22:08 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 08:21:14 -0800 (PST), Zenek Kapelinder Na wolnym rynku cena wegla wynika z ilosci kilowatogodzin jaka jest w weglu. Tak srednio, bo co uzyjesz, jak bedzie za drogi ? Pradem bedziesz grzal, gazem, ropa ? A jak ropa znow skoczy do 150$ za barylke ? Z cena nikt nie podskoczy bo elektrownie kupia wegiel za granica. Ale teraz rzad do tego nie dopusci :-) J. 75 |
Data: Styczen 10 2017 11:48:09 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: ąćęłńóśźż | Dlaczego piszesz jak cham?
76 |
Data: Styczen 08 2017 16:19:34 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote: No niby tak, ale jeli 1kWh energii jdrowej kosztuje sporo wicej ni 1kWh 1GWh elektroni jdrowej to x z. 1GWh z elektroni wglowej to y z plus pare trupw i troche spalonych opon. y faktycznie mniejsze od x. Inna sprawa e wgiel tani, bo z kadej strony dotowany. Nie wiadomo ile kosztuje wgiel. W telewizorze jaki kole niedawno paka e tona wegla to 250z. Ja si pytam jak, skoro ja pac 800z i mieszkam 10 km od kopalni? 77 |
Data: Styczen 08 2017 17:02:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Biay napisa(a): On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote: No tak dokadnie jest. Jak z kad ekologi. Inna sprawa e wgiel tani, bo z kadej strony dotowany. A tymczasem nadal trzeba dopaca do grnikw. Wanie to jest cay problem - jest to regulowany dzia gospodarki i przez to pienidze s marnotrawione, koszty s trudne do ogarnicia, oglnie panuje chaos. Tu jeszcze taki problem, e jeli bymy si dzi wszyscy przesiedli na samochody elektryczne, to potrzebujemy ze 2x wicej energii elektrycznej ni obecnie jest produkowane. 78 |
Data: Styczen 08 2017 18:35:08 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
79 |
Data: Styczen 08 2017 18:38:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Scobowski | W dniu 08.01.2017 o 18:35, re pisze: -- - Z prdem si tak nei zdarzy, bo mamy przecion infrastruktur i za mao energii produkujemy ju dzi. 80 |
Data: Styczen 08 2017 10:45:45 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Szkoda ze calej prawdy nie napisales. Mamy za malo pradu w godzinach szczytu i to nie zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy.. Za to poza godzinami szczytu test rezerwa w okolicach kilowata na gospodarstwo domowe. Zakladajac ze od razu nie wszyscy beda mieli elektryki mozna by powiedziec ze prad do elektrykow mamy i przy okazji podniosla by sie znaczaco sprawnosc elektrowni weglowych. 81 |
Data: Styczen 08 2017 18:49:24 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: Szkoda ze calej prawdy nie napisales. Mamy za malo pradu w godzinach szczytu i to nie zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy. co byo widać latem. Taka rezerwa, zę a musieli 20 stopień zasilania ogosić -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 82 |
Data: Styczen 08 2017 11:39:11 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Ciekawe po co mi odpisujesz przyglupie? I tak ci nie odpowiem bo uwazam cie za debila. Zauwazylem ze nie tylko ja mam takie zdanie o tobie. 83 |
Data: Styczen 08 2017 20:30:09 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: Ciekawe po co mi odpisujesz przyglupie? no tak. odpisywanie na grupie dyskusyjnej jest za trudne do zrozumienia dla Ciebie. I tak ci nie odpowiem bo uwazam cie za debila. Zauwazylem ze nie tylko ja mam takie zdanie o tobie. i jak zwykle zero argumentw. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 84 |
Data: Styczen 08 2017 23:15:48 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisa(a): Zenek Kapelinder wrote: To dlatego, ze na lato planuja mniejsze zuzycie i cale elektrownie wylaczaja. Wiele z nich robi wtedy planowe remonty. A teraz jeszcze przybedzie troche fotoogniw i zrobi sie jak w Kaliforni - im wiecej slonca, tym wiecej pradu dla klimatyzatorow :-) J. 85 |
Data: Styczen 09 2017 15:18:04 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisa(a): ktre trzeba zrobić. Czyli zapasu nie ma zwaszcza jak do tego dojdą, jak ostatnio, awarie -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 86 |
Data: Styczen 10 2017 15:36:48 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisa(a):"Dokadnie, jak poday PSE, w 2016 roku Polska wyeksportowaa 2,117 TWh energii elektrycznej, a import do Polski wynis 4,929 TWh. Oznacza to, e ujemne saldo obrotw w wymianie handlowej wynioso 2,812 TWh" <http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21222211,import-pradu-cos-takiego-zdarzylo-sie-polsce-dopiero-drugi.html> -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 87 |
Data: Styczen 08 2017 21:15:35 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
No tak kiedy na telefony stacjonarne czekao si 12 lat i nagle Z prdem si tak nei zdarzy, bo mamy przecion infrastruktur i za mao energii produkujemy ju dzi. -- - A infrastruktury komrkowej nie mielimy w ogle i stao si. 88 |
Data: Styczen 08 2017 22:02:00 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: cef | W dniu 2017-01-08 o 21:15, re pisze:
Jak to nie mieliśmy? Fale rozchodzą się w powietrzu przecie :-) 89 |
Data: Styczen 08 2017 22:48:09 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Jak to nie mieliśmy? Fale rozchodzą się w powietrzu przecie :-) -- - Tamtamy :-) 90 |
Data: Styczen 08 2017 23:19:50 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:38:18 +0100, Scobowski napisa(a): W dniu 08.01.2017 o 18:35, re pisze: Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak samo jak w dzien, a w sam raz starczy. J. 91 |
Data: Styczen 09 2017 01:25:15 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
No tak kiedy na telefony stacjonarne czekao si 12 lat i nagle Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak samo jak w dzien, a w sam raz starczy. -- - Nie jest moliwe by powszechno samochodw elektrycznych nie pocigna za sob zwikszonego zapotrzebowania w dzie bo tylko czci wystarczy nocne adowanie. Tyle, e to wszystko biznes jest, jest potrzeba to si j zaspokaja za pienidze. 92 |
Data: Styczen 08 2017 16:50:13 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Masz schizofrenie ze w dwoch odpowiedziach napisales cos skrajnie innego? W jednej ze sie elektrowni nie wyrobia a w drugim ze dziesieciolecia to potrwa. Tylko ktos ostro pierdolniety uwaza ze mozna przestawic samochody ze spalinowych w elektryczne w tydzien. A jak przestwienie potrwa dziesieciolecia to ilosc elektrowni bedzie rosla zeby zaspokoic popyt na prad. Czy kurwa masz jeszcze jakies pytania? 93 |
Data: Styczen 08 2017 19:36:10 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | To ja się zapytam o coś. Ile jest prawdy w tym ze planując gowicę naley obrobic zawory i gniazda zaworowe aby schowaly sie one tzn byly osadzobe niej w zwiazku z obrbką powierzchni? 94 |
Data: Styczen 09 2017 06:35:05 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 08.01.2017 o 23:19, J.F. pisze: Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak rednio - rnica midzy szczytem a minimum to jakie 8 gigawatw - 8 milionw kilowatw. Tesla najsabsza ma 40kwh. Powiedzmy e auto dla ludu bdzie miaa 16 (eby si atwo liczyo). Powiedzmy, e wszyscy chc adowa w nocy - przez jakie 8 godzin. 8h * 8M kWh = 64M kWh 64kWh/16kWh=4M samochodw. Dalej mao. Ale ju co. Teraz tylko musisz wykombinowa jak doprowadzi prd do kadego samochodu na kadej ulicy i ju. A tak na powanie, to wielkrotnie pisaem - rozwizaniem s wymienne ogniwa, adowane po nocach w PGZ i RPZ. Ma to jeszcze jednn zalet/wad - atwo opodatkowa;) Shrek 95 |
Data: Styczen 09 2017 13:12:45 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Shrek" napisa w wiadomoci grup W dniu 08.01.2017 o 23:19, J.F. pisze: Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak rednio - rnica midzy szczytem a minimum to jakie 8 gigawatw - 8 milionw kilowatw. Tesla najsabsza ma 40kwh. A ile km dziennie przejezdzasz ? 40kWh to ma starczyc na 300km ? to na 30km wystarcza 4kWh ... choc po miescie moze wiecej. Powiedzmy e auto dla ludu bdzie miaa 16 (eby si atwo liczyo). 8h * 8M kWh = 64M kWh 8h * 8M kW = 64M kWh jak rozumiem ? 64kWh/16kWh=4M samochodw. Dalej mao. albo 16M samochodow po 4kWh ... i starczy :-) Ale ju co. Teraz tylko musisz wykombinowa jak doprowadzi prd do kadego samochodu na kadej ulicy i ju. No to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze. A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-) A tak na powanie, to wielkrotnie pisaem - rozwizaniem s wymienne ogniwa, adowane po nocach w PGZ i RPZ. Ma to jeszcze jednn zalet/wad - atwo opodatkowa;) I to jest pomysl ... ale beda oszukiwac oszusty jedne. Tylko nie po to rzad kazal wstawic inteligentne liczniki, zeby nie moc wylapac tych co maja "nietypowy profil poboru pradu". Wpadna kominiarze noca, sprawdza, i sie skonczy cwaniakowanie :-) Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecej to juz dwa razy drozej :-) J. 96 |
Data: Styczen 09 2017 04:48:36 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | A po co takie pierdolenie sie z licznikami jak wystarczy gpsa na stale w samochodzie zainstalowac i bedzie liczyl podatek z kazdego przejechanego kilometra. Mozna modem gsm wsadzic, rzad w ramach koncesji ma przydzielona jakas przepustowosc i darmo moze z niej korzystac. Modul akumulatora moze byc z wifi albo miec modul gsm i bedzie wysylal dane do zakladu energetycznego o ladowaniu i ilosci zatankowanych kWh. Kara za probe obejscia 5000. 97 |
Data: Styczen 09 2017 16:00:54 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze: rednio - rnica midzy szczytem a minimum to jakie 8 gigawatw - 8 E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to okoo 0,05 kWh - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawnoci - tyle twardych obiektywnych danych. W praktyce ze sprawnoci adowania akumulatorw bdzie z 0,1kW. Co tam odzyskasz przy hamowaniu niech bdzie 0,075:) Zamy e 1/2 energii to wanie na wiata drga poowa na utrzymanie pekoci oraz zwalnianie i przyspieszanie wynikajce z warunkw drogowych. Czyli z grubego palca 4kWh/2/0,075=26,67 wiate na 30 km - chyba zbyt optymistycznie. Mona te z drugiej strony = wemy 30km/h redni czyli godzina jazdy. Wtedy mamy rednio 4kW czyli 5,3 konia. Te tragicznie mao. Wydaje mi si, e to 4 to musisz przez 2 pomnoy, eby ci miejskie jedzideko wyszo,. Powiedzmy e auto dla ludu bdzie miaa 16 (eby si atwo liczyo). Komu starczy, temu starczy. Chyba e lewactwo zabroni:P
To si podcz do latarni;) Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecej Generalnie jak zwykle pastwo bdzie chciao twojego dobra. I okae si, e jak bd elektryki to tego dobra bdzie wicej... po stronie pastwa;) Shrek 98 |
Data: Styczen 09 2017 17:26:40 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Shrek" napisa w wiadomoci grup W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze: rednio - rnica midzy szczytem a minimum to jakie 8 gigawatw - 8 E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to okoo 0,05 kWh - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawnoci - tyle twardych obiektywnych danych. I co chcesz wykazac - ze 4kWh wystarcza na 80 rozpedzen po miescie ? No to ja mam znacznie mniej, nawet jak wprowadza pierwszenstwo pieszego na przejsciu :-) A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ? W praktyce ze sprawnoci adowania akumulatorw bdzie z 0,1kW. Co tam odzyskasz przy hamowaniu niech bdzie 0,075:) Zamy e 1/2 energii to wanie na wiata drga poowa na utrzymanie pekoci oraz zwalnianie i przyspieszanie wynikajce z warunkw drogowych. Wiec pomyslmy o tych pieszych :-) Mona te z drugiej strony = wemy 30km/h redni czyli godzina jazdy. Wtedy mamy rednio 4kW czyli 5,3 konia. Te tragicznie mao. Starczy. Maluchowi 20KM wystarczalo na 110km/h To si podcz do latarni;)Ale ju co. Teraz tylko musisz wykombinowa jak doprowadzi prd doNo to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze. Zobaczysz, ze sami na nich gniazdka dorobia, jak bedzie taka potrzeba :-) Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecejGeneralnie jak zwykle pastwo bdzie chciao twojego dobra. I okae si, e jak bd elektryki to tego dobra bdzie wicej... po stronie pastwa;) To sie kupi zestaw kogeneracyjny do domu, na olej opalowy :-) J. 99 |
Data: Styczen 09 2017 17:58:53 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 09.01.2017 o 17:26, J.F. pisze: A ile km dziennie przejezdzasz ? e 4kWh to za mao, eby 30km zrobi. A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ? No jest - uwzgldniem. W praktyce ze sprawnoci adowania akumulatorw bdzie z 0,1kW. Co No to jak starczy to czemu wszyscy chc koo 100KM? po chucka wymienia co dobre i wygodne na slabsze i niewygodne? A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-)To si podcz do latarni;) Powiedzmy, e z zakadem energetycznym mam czasem doczynienia z racji zawodu. Powiem ci tak. We wszystkich znanych mi zielonych budynkach gniazda do adowania samochodw s na sztuk do audytu. Jeli s adowarki, to w czasie projektu byy liczone, e nikt z nich korzysta nie bdzie. Supercharger (a wic co co ma szans konkurowa w jakikolwiek sposb z tankowaniem paliwa na stacji) ma 25 kW. Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecejGeneralnie jak zwykle pastwo bdzie chciao twojego dobra. I okae Ju ty si nie martw - pastwo dba o obywateli i chce ich dobra;) 100 |
Data: Styczen 11 2017 18:45:48 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Stiller | On Mon, 09 Jan 2017 17:58:53 +0100, Shrek wrote: Supercharger (a więc coś co ma szansę konkurować w Tesli? 145kW w chwili obecnej, a planowane v3 350kW ;) Tomek 101 |
Data: Styczen 11 2017 20:24:38 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 11.01.2017 o 19:45, Tomasz Stiller pisze: On Mon, 09 Jan 2017 17:58:53 +0100, Shrek wrote: Wrć - faktycznie - te 25 kW to "zwyka" stacja. Shrek 102 |
Data: Styczen 08 2017 19:10:15 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-08 18:35, re wrote: No tak kiedy na telefony stacjonarne czekao si 12 lat i nagle W tzw. midzyczasie pado centralne planowanie i wymylono cyfrowe kompresje mowy. Drutw tez jak by wicej. 103 |
Data: Styczen 08 2017 23:18:22 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 19:10:15 +0100, Sebastian Biay napisa(a): On 2017-01-08 18:35, re wrote: Akurat w tej branzy nadal bylo - ilu tych operatorow, czasem ile BTS maja wybudowac itp. i wymylono cyfrowe kompresje mowy. Drutw tez jak by wicej. Swiatlowodow :-) J. 104 |
Data: Styczen 09 2017 12:35:48 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: robot | W dniu 2017-01-08 o 18:35, re pisze:
Ju wyjaniam. Konflikt pomidzy USA i czerwonymi pajkami ruskimi zwany zimn wojn skoczy si zwycistwem USA. W zwizku z tym zostaa lekko zmodyfikowana wczeniej ustalona granica podziau wpyww w europie pomidzy te dwa hegemoniczne mocarstwa. W zwizku z tym nasz kraj zosta przydzielony do USA i oglnie cywilizacji zachodnio-aciskiej. Proste. pozdro 105 |
Data: Styczen 09 2017 12:40:27 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: robot | W dniu 2017-01-09 o 12:35, robot pisze: W dniu 2017-01-08 o 18:35, re pisze: Zapomniaem dopisa e nasz kraj jest oczywicie nadal tak jak w czasie zimnej wojny, zdemilitaryzowanym buforem pomidzy zachodem i pajkami. Tylko wtedy by zarzdzany przez pajki a teraz jest przez USA. [upraszczajc] 106 |
Data: Styczen 10 2017 11:51:55 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Bo dostarczenie sygnau eterem stao si tasze ni cigniecie druta.
No tak kiedy na telefony stacjonarne czekao si 12 lat i nagle przesiedlimy si na komrki i kady obywatel ma po kilka numerw od rki. 107 |
Data: Styczen 09 2017 12:30:43 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: robot | W dniu 2017-01-08 o 17:02, Tomasz Pyra pisze: Tu jeszcze taki problem, e jeli bymy si dzi wszyscy przesiedli naNo i jeszcze zbudowanie nowej sieci elektrycznej. pozdro 108 |
Data: Styczen 08 2017 08:11:18 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Jestes ofiara polskiego wegla. W Polsce sa ogromne zloza wegla energetycznego i jest on tani. Ma cene taka sama jak swiatowa cena wegla energetycznego.. W Polsce jest bardzo malo wegla przeznaczonego do spalania w malych kotlowniach. I wydobycie tego gatunku wegla jest drogie. Stad wysoka cena tego wegla w Polsce. Wiekszosc wegla przeznaczonego do sprzedazy detalicznej jest z importu. Importerow kilku i sie dogadali ze zrobia cene na poziomie ceny polskiego wegla. Stad tejemnica wysokiej ceny wegla na skladach. Gdyby nie bylo polskiego wegla do malych kotlowni to ten z importu kosztowal by z dwiescie zlotych taniej na tonie. Przy okazji stanial by brykiet i pelet. Podejrzewam ze jak by sie udalo rzadowi zrobic tania taryfe na prad do celow grzewczych to za dwa lata wegiel na skladzie bedzie kosztowal 500 zlotych za tone. 109 |
Data: Styczen 08 2017 23:27:34 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Biay napisa(a): On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote: Nie doliczyles Czarnobyla, Fukushimy i TMI. W Szwecji tez ponoc zrobilo sie goraco. y faktycznie mniejsze od x. Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie. Ale moze zalezy to od zarobkow gornikow w danym kraju. Inna sprawa e wgiel tani, bo z kadej strony dotowany.Nie wiadomo ile kosztuje wgiel. W telewizorze jaki kole niedawno Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone. J. 110 |
Data: Styczen 09 2017 00:20:00 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-08 23:27, J.F. wrote: 1GWh elektroni jdrowej to x z.Nie doliczyles Czarnobyla, Fukushimy i TMI. To mi przypomina wyliczanki jak to bardzo niebezpiecznie lata si samolotami bo tyle katastrof. *Tyle*. Swoj drog TMI to piku bo "prawie nic si nie stao". Dolicz Majak [1] albo Windscale [2]. Moe to nie elektrownie, ale pokazuj jak daleko posza technika a jak niewiele wyobrania. U nas tsunami nie ma, plutonu nie produkujemy, misiewiczw troche, ale da si odsia. Dali by my rad z kilkoma reaktorami. Mog mi w ogrdku postawi jak chc, zgadzam si. y faktycznie mniejsze od x.Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie. Energetyka jdrowa, patrzc na ilo elektrowni, nie moga si nie sprawdza ekonomicznie. Ponadto bezpieczestwo energetyczne oznacza rwnie na stawianiu na rzne roda. Najlepiej takie ktre daj w miar wprost prd skoro idzie era elektryki samochodw. Niestety pusty 50+C u nas nie ma, jedyna zarosa krzakami. Grzanie tanim prdem i jazda na prd rozwizuje wszelkie problemy smogu w miastach. Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone.Inna sprawa e wgiel tani, bo z kadej strony dotowany.Nie wiadomo ile kosztuje wgiel. W telewizorze jaki kole niedawno Nie myl e nie dzwoniem. Zapytaem od razu e skoro w TV powiedzieli e wgiel po 250z to ja od rki bior 5 ton za 400z/tona. Kole si zamia i odesa do skadw gdzie magicznie robi si 800+. Przypuszczam e mam przewidzenia bo przeciez normalny rzd zacz by od strzelania z broni ostrej do porednikw a my juz podobno mamy taki adny, normalny, mwi. [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kysztymska [2] https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BCar_w_Windscale 111 |
Data: Styczen 09 2017 00:44:52 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Mon, 9 Jan 2017 00:20:00 +0100, Sebastian Biay napisa(a): On 2017-01-08 23:27, J.F. wrote: Prawie nic. U nas tsunami nie ma, Fukushima nie padla od tsunami, tylko od zalania. A powodzie u nas sa. y faktycznie mniejsze od x.Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie. Sporo tych elektrowni - to chyba sie sprawdzala :-) Ponadto bezpieczestwo energetyczne oznacza rwnie na stawianiu na rzne roda. Krajowych kopalni mamy duzo :-) Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone.Inna sprawa e wgiel tani, bo z kadej strony dotowany.Nie wiadomo ile kosztuje wgiel. W telewizorze jaki kole niedawno Oczywiscie. Spytaj o 50 tys ton :-) Przypuszczam W elektronice ponoc normalne, ze towar od producenta do klienta drozeje dwukrotnie. O marzach supermarketow kraza legendy. Sam slyszalem o branzy, gdzie upusty siegaja 80%. W oponach samochodowych chyba jakos podobnie jest, bo zajedzam kiedys do oponiarza, pytam o cene, on wyciaga cennik ksiazkowy, odlicza cos 20% ... to ile sam ma - 50% rabatu ? J. 112 |
Data: Styczen 09 2017 19:04:31 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-09 00:44, J.F. wrote: Fukushima nie padla od tsunami, tylko od zalania. Pada od tsunami. Na zwyke zalanie to oni mieli wysokie mury. Tsunami zaatwio wieksz fal ni najwieksza szacowana. Mona dysputowa nad tym dlaczego generatory byy niej zamiast wyej. Ale nawet wtedy smiem wtpic eby kto wpad na to aby je umieci *tak* wysoko. A powodzie u nas sa. Ale raczej si nie trafia zeby Wisla u ujscia miaa 14m wyej albo Batyk przelewa si pod Bydgoszcz. 113 |
Data: Styczen 09 2017 21:15:49 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Sebastian Biay wrote: On 2017-01-09 00:44, J.F. wrote: one zostay przeniesione wyej i same generatory nie zostay zalane. zalana zostaa rozdzielnia, ktrej nie przeniesiono. "In the late 1990s, three additional backup generators for Units 2 and 4 were placed in new buildings located higher on the hillside, to comply with new regulatory requirements. All six units were given access to these generators, but the switching stations that sent power from these backup generators to the reactors' cooling systems for Units 1 through 5 were still in the poorly protected turbine buildings. The switching station for Unit 6 was protected inside the only GE Mark II reactor building and continued to function.[63] All three of the generators added in the late 1990s were operational after the tsunami. If the switching stations had been moved to inside the reactor buildings or to other flood-proof locations, power would have been provided by these generators to the reactors' cooling systems.[64]" -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mwię. To grunt zabija!" T.Pratchett 114 |
Data: Styczen 09 2017 01:34:40 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
115 |
Data: Styczen 09 2017 19:08:27 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-09 01:34, re wrote: Grzanie tanim prdem i jazda na prd rozwizuje wszelkie problemy smogu Przez dziesicilecia da si. W kilka lat mozna byw PL wybudowa czyste elektrownie jdrowe. Wiadomo e to si nie stanie, bo elektrownie wybuchaj i krowy nie daj mleka. A grnik musi fedrowa bo nic innego nie potrafi. Bo nie ma tyle Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne tylko dla bajeru. i nie mona zamkn miasta by nadal Po co zamyka? Poza tym ten "problem" mona te rozwiza inaczej ni A jak? Zakaza ruchu w centrum? Wymusi spalanie ruskiego gazu? Promowa zdrowe 17 stopni? Cign rurocigi do kadego domku? Dokopa si do Pieka jak Rydzyk? 116 |
Data: Styczen 09 2017 21:55:09 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Grzanie tanim prdem i jazda na prd rozwizuje wszelkie problemy smogu Przez dziesicilecia da si. W kilka lat mozna byw PL wybudowa czyste elektrownie jdrowe. Wiadomo e to si nie stanie, bo elektrownie wybuchaj i krowy nie daj mleka. A grnik musi fedrowa bo nic innego nie potrafi. -- - Do czego te elektrownie potrzebne ? Bo nie ma tyle Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne tylko dla bajeru. -- - I eby nie mogli si nigdzie dalej ruszy w obawie przed brakiem "paliwa" ? i nie mona zamkn miasta by nadal Po co zamyka? -- - By nie byo smogu jak chciae. Poza tym ten "problem" mona te rozwiza inaczej ni A jak? Zakaza ruchu w centrum? Wymusi spalanie ruskiego gazu? Promowa zdrowe 17 stopni? Cign rurocigi do kadego domku? Dokopa si do Pieka jak Rydzyk? -- - Przernie. 117 |
Data: Styczen 09 2017 22:48:55 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-09 21:55, re wrote: Do czego te elektrownie potrzebne ? Do dawania pradu bez smogu i mordowania tysicy ludzi corocznie. Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne Dokladnie to sam mwili jak montowalem LPG. Dokadnieto samo mwili jak do PRL sprwadzali co bogatsi lepsze samochody na lepsz benzyn. Po co zamyka? Wszystko bdzie na prd, smogu niet. Moe po drodze wreszcie okae si e E-CAT to nie sciema i wiele si zmieni. Ale raczej fuzji wegla kamiennego albo przerabiania had w Bytomiu na grafen nie naley si spodziewa. A jak? Zakaza ruchu w centrum? Wymusi spalanie ruskiego gazu? Promowa Aha. 118 |
Data: Styczen 10 2017 21:40:01 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Do czego te elektrownie potrzebne ? Do dawania pradu bez smogu i mordowania tysicy ludzi corocznie. -- - No jeli bdziemy rozdawali to wr temu podobny sukces jak Polski z 500+ Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne Dokladnie to sam mwili jak montowalem LPG. Dokadnieto samo mwili jak do PRL sprwadzali co bogatsi lepsze samochody na lepsz benzyn. -- - Jakie bariery byy ? Po co zamyka? Wszystko bdzie na prd, smogu niet. .... -- - A jest jaki problem ze smogiem ? 119 |
Data: Styczen 11 2017 19:18:12 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-10 21:40, re wrote: Dokladnie to sam mwili jak montowalem LPG. Dokadnieto samo mwili jak Nie te oktany. Oraz kartki. Wszystko bdzie na prd, smogu niet. Jest. Powietrze miao wczoraj wyczuwalny smak. Na Zagebiu Dbrowskim i Katowicach. W obu miejscach nie byo tak le jak w Rybniku. 120 |
Data: Styczen 11 2017 19:29:20 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Uytkownik "Sebastian Biay" napisa w wiadomoci grup On 2017-01-10 21:40, re wrote: Dokladnie to sam mwili jak montowalem LPG. Dokadnieto samo mwili jak Nie te oktany. Oraz kartki. Okres, gdy "zolta" byla na kartki, a niebieska bez, byl dosc krotki. A na zolta jezdzily tez polskie fiaty, polonezy, i maluchy. Wiec to nie bardzo pasuje do sprowadzaczy, ktorych zreszta jakis margines byl. Chyba, ze masz ma mysli samochody na ON ? Pierwsze diesle osobowe sie pojawily, a ropa chyba byla u nas bez kartek. Tylko kogo w kraju bylo stac na nowy zachodni samochod, wcale nie najtanszy, za dewizy ... J. 121 |
Data: Styczen 11 2017 20:16:15 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biały | On 2017-01-11 19:29, J.F. wrote: Dokladnie to sam mwili jak montowalem LPG. Dokadnieto samo mwili jak O tym marginesie mowa. Ten margines to obecnie elektryki i hybrydy. Jutro wikszo. Cho id o zakad e wielbiciele mruczenia v8 bd za chwile jak audiofile. Chyba, ze masz ma mysli samochody na ON ? Pierwsze diesle osobowe sie Mwie o fakcie sprowadzania samochodw z delikatnymi instalacjami paliwowymi tankowanymi kompletn sieczk przez pomyk nazywan etylin o wyssanej z palca liczbie oktanowej. Skoro zapychao byle jak wystrugane ganiki malucha to taki adny, amerykaski powinien szlag trafi od rki. Nie trafia. Podobnie jak obecnie elektrykiem da si w PL y i funkcjonowa. Tylko kogo w kraju bylo stac na nowy zachodni samochod, wcale nie Jak pamitam: byway na ulicach. Mao, ale byway. Nie obawiali si "braku paliwa" jak sugeruje pewien anonim kilka postw wyej. Te byli "pionierami" nowej techniki. Samochody spalinowe id do piachu. Trzeba sie przygotowa budujc elektrownie jdrowe bo innej drogi raczej nie bdzie, a fuzja ley i nijak dochodu nie przynosi. 122 |
Data: Styczen 11 2017 21:00:23 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: cef | W dniu 2017-01-11 o 20:16, Sebastian Biay pisze: On 2017-01-11 19:29, J.F. wrote: Tylko kogo w kraju bylo stac na nowy zachodni samochod, wcale nie W latach osiemdziesiątych pracowaem jako ustawiacz na wrocawskiej giedzie (wtedy na Niskich Łąkach). Od roku 1983 sektor samochodw zachodnich stale się powiększa, stopniowo zajmoway one największy po maluchach sektor. (większy ni sektor 125p i KDL), więc pisanie,e "byway" na ulicach jest lekkim niedoszacowaniem. Byo ich sporo i to przecie raczej nie nowe jak sugeruje JF i nie przeszkadzaa benzyna na kartki przez caą prawie dekadę. 123 |
Data: Styczen 12 2017 08:12:12 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Wed, 11 Jan 2017 21:00:23 +0100, cef napisa(a): W dniu 2017-01-11 o 20:16, Sebastian Biay pisze: Gielda miejsce specyficzne - przy ograniczonej podazy aut krajowych, zachodnie musialy sie tam lepiej eksponowac. Ale czy 83 to nie za wczesnie ? Jaruzelski wtedy niechetnie wypuszczal ludzi z kraju, po 87 to co innego. (wikszy ni sektor 125p i KDL), wic pisanie,e "byway" na ulicach jest Taka probka statystyczna http://wroclaw.fotopolska.eu/822257,foto.html i pozniejsza http://wroclaw.fotopolska.eu/820821,foto.html A tu motoryzacja ogolniej http://wroclaw.fotopolska.eu/819326,foto.html http://wroclaw.fotopolska.eu/807963,foto.html .. tu wyjatkowo duzy udzial zachodnich ... ale spojrzcie na ilosc wolnych miejsc do parkowania :-) A na gieldzie tak https://www.youtube.com/watch?v=8L0Iyl5R87s https://www.youtube.com/watch?v=ldKypmAEjZE I juz problemy ekologiczne https://www.youtube.com/watch?v=RGnDZ8buQeM A 10 lat pozniej ... zobaczcie ile tam maluchow ... i chyba 125p http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/36389/Ta-powodz-na-zawsze-pozostanie-w-pamieci-mieszkancow-Wroclawia-REORTAZ Byo ich sporo i to przecie raczej nie nowe Diesle musialy byc w miare nowe, bo nawet zachodzie one dopiero wchodzily w sektor aut osobowych. Benzyniak mogl byc stary i tani ... ale on wtedy na te sama kartkowa benzyne :-( P.S. W Niemczech mieli jeszcze benzyne 91 oktanow i troche samochodow, ktore na niej jezdzily. Ale na niebieskiej 78 to one tez raczej nie pojezdzilyby. J. 124 |
Data: Styczen 14 2017 19:00:28 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
125 |
Data: Styczen 14 2017 19:01:39 | Temat: Re: Planowanie gowicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | |