Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel
1 | Data: Styczen 03 2017 05:02:08 |
Temat: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | |
Autor: | Witajcie 2 |
Data: Styczen 03 2017 13:07:00 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | wrote: Witajcie ale po co chcesz planowa po zdjciu g這wicy? -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 3 |
Data: Styczen 03 2017 05:32:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic nowa. Przy glowicy nie ma wymiarow naprawczych, planuje sie do zabielenia calej powierzchni. Mogli zrobic silnik ktorym jest tak malo miejsca ze jak za duzo zebrac to zawory zahacza o tloki. Lejek jestes i dlatego nie masz pojecia o tolerancji plaskosci glowicy a na portalach siedza takie same lejki jak Ty i razem tworzycie alternatywna rzeczywistosc. 4 |
Data: Styczen 03 2017 17:08:07 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: nadir | W dniu 2017-01-03 o 14:32, Zenek Kapelinder pisze: Zeby zrobila sie plaska. Jak nie zalecaja to sugeruja ze trzeba kupic OK, a idzie zrobi taki myk, 瞠 o tyle ile zbierzesz materia逝 z g這wicy zbierzesz te z t這ka i ma to szanse zadzia豉? 5 |
Data: Styczen 03 2017 17:51:15 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: t-1 | W dniu 2017-01-03 o 17:08, nadir pisze: W dniu 2017-01-03 o 14:32, Zenek Kapelinder pisze: Uszczelk mo積a da grubsz. 6 |
Data: Styczen 03 2017 18:05:15 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: nadir | W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze: Uszczelk mo積a da grubsz. A to jako nie wp造wa na kompresj? 7 |
Data: Styczen 03 2017 18:12:35 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: t-1 | W dniu 2017-01-03 o 18:05, nadir pisze: W dniu 2017-01-03 o 17:51, t-1 pisze:Skoro planowanie wp造nie w jedna stron (zwi瘯szaj帷 spr篹anie) to uszczelka grubsza o wymiar splanowany zmieni spr篹anie w drug stron (spr篹anie powr鏂i do normy) 8 |
Data: Styczen 03 2017 09:16:36 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza. 9 |
Data: Styczen 04 2017 11:18:34 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomoci To jeszcze policz ile sie zmniejszy objetosc cylindra jak go zrobic 1/10 mm mniejsza. Niby niewiele, ale 80mm/4mm to stopien sprezania 20, a 80/3.8 to juz 21. Czy to istotne w dieslu ... nie wiem. J. 10 |
Data: Styczen 04 2017 03:08:13 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa? Nie i nie znajdziesz bo nic o niej nie wiem z wyjatkiem tego ze jest. 11 |
Data: Styczen 04 2017 12:32:04 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomoci grup jak nie wiesz to po chuj piszesz i dupe zawracasz? Widziales mnie na grupie muzyka barokowa? Ale na silnikach sie ponoc znasz. Tymczasem jedne diesla maja wspolczynnik sprezania podawany jako 19:1, inne 20:1, jeszcze inne 18.5:1 ... to sie wydaje, ze mniej wiecej taki ma byc, a nie o 1 wiekszy :-) J. 12 |
Data: Styczen 04 2017 04:04:35 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Ale dobre pytanie czy stopie spr瘸nia ma znaczenie, nie wiem wic pytam. 13 |
Data: Styczen 04 2017 13:34:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik napisa w wiadomoci grup Ale dobre pytanie czy stopie spr瘸nia ma znaczenie, nie wiem wic pytam. Znaczenie to ma, pytanie czy wzrost z 20 na 21 bedzie mialo jakies zauwazalne/niekorzystne skutki :-) W benzynie moze skutkowac spalaniem stukowym ... no ale w benzynie takie 0.2mm (a Zenek pisal o 0.1) bedzie mialo mniejsze skutki w kwestii podniesienia i np z 9 zrobi sie ~9.5. W dodatku te wspolczesne komputery sobie z tym radza.. J. 14 |
Data: Styczen 04 2017 05:12:31 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a teoretyczna. Teoretycznie wzrost stopnia sprezania podniesie troche sprawnosc silnika. Poza tym liczba cetanowa dla olejow napedowych ma bardzo duza tolerancje od 50 do 100 i jak jest wieksza od 50 to zmiana stopnia sprezania o 1 w gore tylko poprawi parametry pracy silnika, zwlaszcza rozruch. 15 |
Data: Styczen 04 2017 14:25:24 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomoci Nie wspolczynnik sprezania a stopien sprezania. To nie jest jednostka uzytkowa a teoretyczna. Jakos jednak producenci silnikow nie bija sie, aby dac coraz wieksza, a nawet jakby odwrotnie. Ja tam wyciagam wniosek, ze zbyt duzy stopien jest niezdrowy :-) No i mamy tego Opla, ktory zakazuje planowania ... ale tez latwo to uzasadnic tym, ze ma ochote sprzedac nowe glowice, silniki, samochody :-) J. 16 |
Data: Styczen 04 2017 19:07:00 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Ok w dieslach mog zrozumie ze wztost stopnia spr瘸nia nie jest z造 azktak, ale w benzynie? 17 |
Data: Styczen 10 2017 11:19:50 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: 籀驕髒 | Dlaczego zachowujesz si jak cham?
18 |
Data: Styczen 03 2017 08:56:08 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu widzial jeden tlok to bys wiedzial dlaczego. Zbiera sie do zabielenia. Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy. 19 |
Data: Styczen 03 2017 18:03:53 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: nadir | W dniu 2017-01-03 o 17:56, Zenek Kapelinder pisze: Nikt normalny takich cudow z tlokami nie zrobi. Jak bys w zyciu Widzia貫m obydwa, z Malucha. I zbiera by這 tam co, to i mechanik zebra. Cho mo瞠 zbieraniem bym tego nie nazwa, ot przejecha szlifierk. > Czasami piec setek, czasami dyche a czasami dwie dychy. Rozumiem, 瞠 to mikrometry, tak? 20 |
Data: Styczen 03 2017 09:15:01 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | To nie mikrometry. To zwyczajowe nazewnictwo ludzi majacych kontakt z tolerancjami i pasowaniami. Piec setek to piec setnych milimetra. Dycha to jedna dziesiata. Piec setek dlatego ze czujniki zegarowe maja dzialke elementarna 1/100 mm. Podobnie z dycha itd. Przy dysze jest jeszcze jedno wytlumaczenie. Z taka dokladnoscia da sie zmierzyc sumiarka. 21 |
Data: Styczen 03 2017 19:43:16 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: Zeby zrobila sie plaska. od zdejmowania si krzywa nie zrobi. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 22 |
Data: Styczen 03 2017 05:41:49 | Temat: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Ale za to napisali ze trzeba sprawdzic plaskosc. I jak sie nie miesci w fabrycznej tolerancji to trzeba nowa. Demontujesz, wieziesz do firmy robiacej szlify i glowice. Sprawdza plaskosc i powidza czy mozna zalozyc czy trzeba nowa jesli producent nie przewidzial naprawy. 23 |
Data: Styczen 03 2017 07:19:25 | Temat: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Chc by tsk mdry jak ty i dlatego pytam co i jak. 24 |
Data: Styczen 03 2017 09:33:05 | Temat: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Dalbym tam gdzie szlifuja glowice zeby sprawdzili jaka jest krzywa. Znajdz sobie w necie zdjecia tlokow. Bardzo duzo jest takich ze maja wybrania zeby nie zawadzily o zawory. Jesli jest takie wybranie i producent kaze zakladac nowa glowice to znaczy ze silnik jest wyzylowany na maksa i w niekorzystnych warunkach tlok moze zawadzic o zawor. Te niekorzystne warunki to stary silnik w ktorym sprezyny zaworow sa slabsze, wyjebany walek rozrzadu, wysokie obroty. 25 |
Data: Styczen 03 2017 18:39:38 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Ope l | Autor: ToMasz | W dniu 03.01.2017 o 16:19, pisze: Chc by tsk mdry jak ty i dlatego pytam co i jak.jeli rozmawiamy o normalnym, popularnym poje寮zie, nie tyka豚ym si rozbierania silnika. kupi豚ym silnik z rozbitka albo rozbitka. Wtedy masz pretensje do ludzi kt鏎zy to przek豉dali i koniec W Twoim przypadku, co spowodowa這 konieczno zdjcia g這wicy. czy masz 100% pewnoci ze to si nie powt鏎zy? planowanie i sk豉danie silnika mo瞠 wyj 幢e. Trwa這 naprawy mo瞠 by niska. skoro pytasz, to znaczy 瞠 nie zleci貫 tego jednej firmie. jak co (odpuka) Ci wyskoczy na trasie, to nawet nie bdziesz wiedzia do kogo zaholowa trupa ToMasz 26 |
Data: Styczen 03 2017 10:11:46 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | A ten z rozbitka moze byc jeszcze wieksza padlina niz ten co ma. Oczami wyobrazni widze jak ci co przekladaja daja dluzsza gwarancje niz do pierwszego odpalenia. Zamiast robic remontt chcialem kupic uzywke. Wszystkie co widzialem byly w gorszym stanie niz moj przed remontem. Na remont wydalem dwa razy wiecej niz na uzywanego zloma. Zaoszczedzilem w ten sposob jakies tysiac zlotych na silniku od cienkiego. 27 |
Data: Styczen 03 2017 19:48:41 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Budzik | U篡tkownik ToMasz ... je郵i rozmawiamy o normalnym, popularnym poje寮zie, nie tyka豚ym si Kupujac z rozbitka przewaznie nie wiesz co kupujesz. Robi帷 ma造 remont tego co masz wiesz co masz. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu tak瞠 "_") "Kpi z filozofii to filozofowa naprawd." Blaise Pascal 28 |
Data: Styczen 03 2017 21:21:08 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Budzik" napisa w wiadomo軼i je郵i rozmawiamy o normalnym, popularnym poje寮zie, nie tyka豚ym si Kupujac z rozbitka przewaznie nie wiesz co kupujesz. Jak u fachowca robiony. A czy to byl prawdziwy fachowiec, to sie dowiadujesz jak sie zepsuje :-) A ze fachowiec chce byc fachowo wynagrodzony, to kupujesz ze szrotu, bo przeciez nie bedziesz potrajal wartosci samochodu, tylko po to, aby potem dobry silnik oddac na zlom, bo reszta nie wytrzymala :-) J. 29 |
Data: Styczen 03 2017 15:18:40 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** pisze tak: Witajcie Je郵i po wyczyszczeniu powierzchnia jest ok to po co planowa? Nigdy nie planowa貫m, dawa貫m uszczelki Elring i nic si nie dzia這. Wyciek闚 ani przedmuch闚 nie by這. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak b璠zie je寮zi po 30 latach? 30 |
Data: Styczen 03 2017 07:48:25 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje dlugiej i bezawaryjnej jazdy. Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd. Szkole Otwocka konczyli domorosli mechanicy. I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto by planowal jak wyglada dobrze. Najglupszy inzynier od projektowania silnikow samochodowych jest madrzejszy od najmadrzeszego mechanika. Bo jak by byl glupszy to by opony zmienial. I jesli glupi inzynier kaze sprawdzic plaskosc przyrzadami pomiarowymi to madry mechanik sprawdzi albo da do sprawdzenia. Ten najglupszy z inzynierow nie tylko kaze sprawdzic ale i przykrecac w okreslony sposob z pokazaniem kolejnosci przykrecania srub czy nakretek. Naprawilem w zyciu kilka razy wiecej glowic niz przecietny uzytkownik zuzyje opon jak by zyl 200 lat. Prawie zawsze widzialem jak te glowice planuja bo robili od reki. I nigdy nie widzialem prostej przed planowaniem. 31 |
Data: Styczen 03 2017 17:09:47 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Zenek Kapelinder" napisa w wiadomoci Sa dwie szkoly. Falenicka mowi zeby planowac bo to daje gwarancje dlugiej i bezawaryjnej jazdy. Duzo sie planuje ? Tam przeciez te milimetry dosc istotne ... Stosuja ja warsztaty, warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne rozbieranie, planowanie itd. Szczegolnie, ze przeciez to klient zaplaci. Powie mu sie, ze tylko partacze nie planuja, to zaplaci te dodatkowe 200 zl na rachunku :-) Szkole Otwocka konczyli domorosli mechanicy. No ale tak z drugiej strony - jest silnik, uzywany, szczelny, sciagamy glowice ... i czy ona moze byc taka krzywa, ze wymaga prostowania/planowania ? J. 32 |
Data: Styczen 03 2017 19:48:41 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Budzik | U篡tkownik J.F. ... Powie mu sie, ze tylko partacze nie planuja, to zaplaci te dodatkowe Planowanie kosztuje 200z? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usu tak瞠 "_") Ka盥y samoch鏚 b璠zie ci m鏬 s逝篡 do ko鎍a 篡cia je郵i b璠ziesz wystarczaj帷o szybko je寮zi. 33 |
Data: Styczen 03 2017 12:28:33 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Gdzie 2 stowy, czyba w autoryzowanym serwisie. Normalnie to 40-50 zlotych. 34 |
Data: Styczen 03 2017 16:19:34 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: I oni tak jak Ty wiele razy wymieniaja najlepsze uszczelki bo kto Wymienia貫m uszczelki kilka razy bo kilka razy przegrza貫m silnik a nie z braku planowania g這wicy. Tak wiem mea pulpa. I nigdy nie widzialem prostej przed planowaniem. No pacz pan. Jaka epidemia. Od czego one si tak krzywi造 i ile 1mm? Moja g這wica nie mia豉 wyciek闚 spod uszczelki. Skoro nie mia豉 to mnie nie obchodzi czy by豉 prosta czy krzywa. warsztatow nie stac na uzeranie sie z klientem i darmowe powtorne no chyba 瞠 i te same warsztaty pewnie szlifuj wa造 lu幡iej 瞠by czasem klient nie wr鏂i bo silnik si zatar. Warsztaty wytworzy造 urban legend, 瞠 kazda g這wica zawsze musi by planowana i na lepkiej, mi瘯kiej, nowoczesnej uszczelce 2mm to si nie zniweluje. Dokr璚i si j to si wyprostuje. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak b璠zie je寮zi po 30 latach? 35 |
Data: Styczen 03 2017 09:09:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Daj jeszcze linka do tego portalu dla idiotow gdzie napisali o tych luzniejszych czopach, zeby ostrzec innych zeby nie korzystali z tamtych porad. Szlifiernie trzymaja sie fabrycznych tolerancji bo tam fachowcy pracuja a nie Janusze motoryzacji. Z fabryki tylko niewielka czesc silnikow ma waly z wymiarami nominalnymi. Krzywa Gaussa to opisuje. 36 |
Data: Styczen 03 2017 20:48:17 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Daj jeszcze linka do tego portalu dla idiotow gdzie napisali o Nie mog da linka cho chcia豚ym. Ja si do nich nie mieszam. a by豚y to link news:// -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak b璠zie je寮zi po 30 latach? 37 |
Data: Styczen 03 2017 22:41:14 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Moja g這wica by豉 demontowana z powodu wiecy. Jej resztek nie da這 si wyj bez demonta簑, ale awaria wiecy spowodowana by豉 jej jakoci a nie 瞠 co z silnikiem nie tak. nie chc aby temat zszed na wiece wic nie wnikajmy o co chodzi這. w ka盥ym razie, nie dosz這 do przegrzania, nie by這 awarii uszczelki. 38 |
Data: Styczen 04 2017 01:44:34 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do uszczelki glowica. Jak przykrecic plaska i ja odkrecic bo ktos tloka zapomnial zalozyc to nic sie nie dzieje. W ramach odksztalcenia sprezystego wroci do plaskosci. Ale jak dostanie stu stopni to aluminium poplynie do nowego ksztaltu. Wez dwa plaskowniki grube na pol centymetra. Wywierc co dwa centymetry otwory i skrec przez tekture srubami. Oczami zobaczysz ze sie plaskowniki powyginaly. Glowica grubsza ale to zjawisko ja dotyczy zwlaszcza ze odchylka od plaskosci jest duzo mniejsza niz mozliwa do zobaczenia oczami a odleglosci pomiedzy srubami wieksze niz dwa centymetry. Przed montazem trzeba sprawdzic czy plaska i na ile sie skrzywila. Jak by trzeba bylo zebrac dyche albo dwie to uwazam ze nic zlego sie nie stanie. Chyba ze tam zeliwna glowica wtedy ryzyko skrzywienia mniejsze. Ale sprawdzic trzeba. Ile to sprawdzenie moze kosztowac jak planowanie kosztuje z piec dych? Ale zeby sprawdzic nie wystarczy jak na deske popatrzec po dlugosci. Potrzeba troche wiecej niz same oczy. W zyciu nie widzialem prostej glowicy jak troche popracowala. Czasami byly sytuacje ze niedlugo po remoncie silnika trzeba bylo glowice zdjac. I w takim przypadku duzo szybciej padala uszczelka pod glowica. Zamiast doczekac do nastepnego remontu zaczynaly sie problemy po trzydziestu czterdziestu tysiacach. A to sie przepalila pomiedzy cylindrami albo gdzies z boku olej lecial. Dla niektorych czterdziesci tysiecy tak jak dzisiaj to kilka lat jezdzenia. Ale byli i tacy co mniej niz w rok tyle robili. Nie bylo wtedy taksowkarza co by odpuscil planowanie glowicy jak byla zdjeta. Planowanie glowicy to taka sama operacja jak nalanie oleju po spuszczeniu starego. 39 |
Data: Styczen 05 2017 00:19:20 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Krzywi sie od naprezen. Twardy blok i twarda w stosunku do Krzysztof a jak splanujesz to splanowana ju nie pop造nie do nowego ksztaltu. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak b璠zie je寮zi po 30 latach? 40 |
Data: Styczen 04 2017 17:35:01 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w silniku ktory pracowal musi skutkowac planowaniem, zeby plaskosc miala zgodna z tolerancja jaka wymyslila fabryka. Fabryka ma w dokumentacji minimalna grubosc ponizej ktorej nie wolno juz planowac. W silniku ktory nie byl poprawiany zeby byl mocniejszy uszczelka ma wytrzymac cykl od nowosci do remontu silnika i potem od remontu do remontu. Tak teraz robia samochody. 41 |
Data: Styczen 05 2017 07:20:08 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Jak pojezdzi to poplynie. Dlatego kazde zdjecie glowicy co byla w Sorry ale ja w g這wice-banany nie bardzo wierz. Jest 10 鈔ub kt鏎e r闚nomiernie trzymaj g這wic. A zapytam znajomych mastah闚 jak to jest tymi g這wicami. -- Piter Kia ma 7 lat gwarancji ale jak b璠zie je寮zi po 30 latach? 42 |
Data: Styczen 03 2017 20:40:59 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 3 Jan 2017 05:02:08 -0800 (PST), Witajcie A co ta instrukcja m闚i na temat wymiany uszczelki poza zabronieniem planowania? 疾 zak豉da si star bez wzgl璠u na w瞠ry i stan powierzchni? Podaje tolerancj, spos鏏 sprawdzenia? M闚i 瞠 g這wica jest jednorazowa i raz zdj皻a idzie do huty? Bo generalnie je郵i korci Ci do post瘼owania niezgodnie z instrukcj (by mo瞠 ca趾iem s逝sznie), to warto zrozumie o co tej instrukcji chodzi這. Na zasadzie "nigdy nie 豉m zasad, zw豉szcza je郵i ich nie rozumiesz". Bo je郵i chodzi這 tylko o to, 瞠by autoryzowane warsztaty Opla z oszcz璠no軼i nie musia造 wsp馧pracowa z "korporacyjnie niekontrolowalnymi" podwykonawcami to pewnie bez problemu mo瞠sz g這wic splanowa. Ale je郵i chodzi o to 瞠by zawory nie zderzy造 si z t這kami, to ju ryzykowne. Mo瞠sz poszuka czy nie s dost瘼ne zamienne uszczelki o wi瘯szej grubo軼i. Co to za silnik? G這wica aluminiowa? 43 |
Data: Styczen 05 2017 20:54:29 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: spider | 驍e tak powiem, nie mog si doczeka a wymyl wreszcie jakie porzdne tanie, trwa貫 i pojemne akumulatory by mo積a by這 wsadzi je do samochodu z silnikiem elektrycznym dla ludu. Cz這wiek by zapomnia 瞠 ma w og鏊e jaki silnik w samochodzie. Koniec z olejami, filtrami, wiecami, rozrzdami, wydechami, dpfami, wtryskiwaczami, turbinami... 44 |
Data: Styczen 05 2017 12:31:07 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Zwykly szary ludek na codzien potrzebuje samochod co przejedzie kilkanascie kilometrow. Piecdziesiat kilometrow na jednym ladowaniu to dla niego wyjazd jak w pozaprzestrzen. Takie dzienne przebiegi opekuja akumulatory olowoiowe. Nic nie trzeba wymyslac tylko groble postawic odpowiedniej wielkosci do stawu. Pamietam poczatki lpg. Wymagajacy twierdzili ze to do dupy bo co 200 kilometrow trzeba tankowac. Gaz mam jak grochu pojem ale widze dystrybutory a tam na liczniku 25 zlotych 30 zlotych do zaplacenia. Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Dwa miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z zakupami. Predkosc 60 i zasieg 50 kilometrow. 45 |
Data: Styczen 06 2017 00:44:19 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | -- Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Dwa miejsca dla doroslych, dwa dla dzieci i bagaznik na cztery torby z zakupami. Predkosc 60 i zasieg 50 kilometrow. 46 |
Data: Styczen 06 2017 04:39:31 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | A waracajac do tematu. Upewni sie chc. Planowanie obowizkowo po demontazu g這wicy ktora pracowa豉? Tak? 47 |
Data: Styczen 06 2017 14:58:24 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 6 Jan 2017 04:39:31 -0800 (PST), A waracajac do tematu. Upewni sie chc. Planowanie obowi您kowo po demontazu g這wicy ktora pracowa豉? Tak? Ja tam bym robi zgodnie z instrukcj, no chyba 瞠 dobrze rozumiesz co robisz i dlaczego wbrew niej ;) Chcia豚ym jeszcze cos wtr帷i i rozwia mity internetu. Jak to jest ze smarowaniem (zwilzaniem) srub g這wicy olejem przed dokreaceniem? Robicie to czy na sucho? Instrukcja serwisowa np. do mojej Hondy m闚i 瞠 nale篡 da olej i na gwint i pod 貫b 鈔uby. I po takie warunki podane s momenty i sekwencja dokr璚ania. Jak jaki inny producent wymy郵i sobie 瞠by dokr璚a na sucho i pod takie dokr璚anie na sucho poda momenty i sekwencj dokr璚ania, to wtedy nale篡 dokr璚a na sucho. I zazwyczaj st康 si bior "r騜ne wersje" w internecie. A jak zrobisz inaczej ni by這 wymy郵one, to zrobisz 幢e. Podobnie 鈔uby - s r騜ne rozwi您ania w r騜nych silnikach. Jedni producenci zak陰daj wielokrotne u篡cie tych samych 鈔ub, inni podaj procedur sprawdzenia 鈔uby, czy inny spos鏏 dokr璚ania 鈔uby nowej i u篡wanej, a jeszcze inni m闚i o nowej 鈔ubie za ka盥ym razem. A w internecie znajdziesz "鈍i皻e wojny" na temat ponownego u篡cia 鈔uby do przykr璚ania g這wicy. 48 |
Data: Styczen 06 2017 06:09:29 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystaj autoryzowane serwisy posze ze nie wolno planowa g這wicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle. Nawet nie podaje co robi czy nowa glowice czy po demontazu t sam. Tak samo ruby. Nic na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwis闚 podchodz r騜nie jak im wiedza wlasna ka瞠. Tu jest klopot. 49 |
Data: Styczen 06 2017 22:57:35 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 6 Jan 2017 06:09:29 -0800 (PST), Widzosz. Opel w swojej instrukcji sewisowej z ktorej korzystaj autoryzowane serwisy posze ze nie wolno planowa g這wicy (resurfacing is not allowed). Tylko tyle. Nawet nie podaje co robi czy nowa glowice czy po demontazu t sam. Tak samo 鈔uby. Nic na temat cxy na sucho czy mokro. Sami mechanicy z autoryzowanych serwis闚 podchodz r騜nie jak im wiedza wlasna ka瞠. Tu jest klopot. Ja si dowiedzia貫m o co chodzi i wygl康a 瞠 nie chodzi o jej grubo嗆, a o jej kszta速. Niekt鏎e g這wice (s康z 瞠 pewnie te d逝gie), maj wysokie wymagania co do precyzjnie r闚noleg貫go prowadzenia wa趾a rozrz康u (kt鏎ego podpory znajduj si na jej g鏎nej cz窷ci) Nowa g這wica jest p豉ska i prosta i te wymagania spe軟ia. W czasie pracy (pewnie na skutek szybkiego rozgrzewania), napr篹a si i po zdj璚iu to napr篹enie j nieco wygina (zw豉szcza jakie cienkie g這wice). Je郵i tak minimalnie wygi皻 g這wic przykr璚isz spowrotem do bloku zgodnie z kolejno軼i (od 鈔odka do zewn徠rz na krzy) i z procedur zak豉daj帷 kilkukrotne, stopniowe dokr璚anie, to g這wica odegnie si do swojego pierwotnego p豉skiego kszta速u i wa貫k b璠zie podparty poprawnie. A je瞠li ja splanujesz w pozycji lekko wygi皻ej, to sp鏚 b璠ziesz mia p豉ski, ale g鏎 wygi皻 i wa貫k rozrz康u mo瞠 by podparty nieprawid這wo. Np. Honda dla K20 (4 cylindry) m闚i 瞠 planowa mo積a g這wic kt鏎a jest odgi皻a max o 0.2mm od p豉szczyzny. Jak nie masz 瘸dnych lepszych liczb od Opla, to pewnie od biedy mo積a u篡 takiego 0.2mm z Hondy - w ka盥ym razie daje poj璚ie o rz璠zie wielko軼i. Wi璚 na Twoim miejscu zmierzy豚ym jakie masz odgi璚ie jej od p豉szczyzny. Je郵i g這wica jest p陰ska, to pewnie mo積a j obrobi dla uzyskania lepszej powierzchni (zw豉szcza jak masz tam jakie w瞠ry) i nic si nie stanie. Natomiast jak odgi皻a jest bardziej, to lepiej nie zmienia jej kszta速u. Ewentualnie tylko proces szlifowania powierzchni powinien j tylko wyg豉dzi, bez nadawania jej p豉skiego kszta速u. 50 |
Data: Styczen 06 2017 13:49:42 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-06 09:44, wrote: -- Szkoda ze elektryczny samochod nie idzie w strone tanich miejskich samochodow. Idzie ale nikt ich nie chce bo nie sa tanie :D https://pl.wikipedia.org/wiki/Romet_4E Chyb a co ko這 35ty za co wartego max 10ty :/ 51 |
Data: Styczen 06 2017 04:54:16 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | jak by bylo kilku producentow malych samochodow elektrycznych i rynek na milion rocznie to by kosztowal taki kasztan romet z dyche. 52 |
Data: Styczen 06 2017 04:52:25 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Najwiekszym problemem jest co zrobic z ludzmi ktorzy straca prace w przemysle motoryzacyjnym jak by zaczac robic elektryki. To rzady pomimo deklaracji ze sa na tak blokuja produkcje elektrykow. Jesli zrobienie silnika spalinowego trwa 30 roboczogodzin to elektrycznego poltorej roboczogodziny bo w nim prawie nic nie ma. Skrzynia biegow wypada jeszcze gorzej bo w elekttyku co najwyzej mechanizm roznicowy moze chociaz nie musi byc bo mozna dwa mniejsze silniki elektryczne wstawic jak w tesli. I zamiast kilkudziesieciu elementow wystaczy kilkanascie w tym cztery kola zebate i cztery lozyska kulkowe. Silnik spaliowy i uklad przeniesienia napedu to najdrozsze bo najbardziej pracochlonne podzespoly z samochodzie spalinowym. 53 |
Data: Styczen 08 2017 02:11:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
54 |
Data: Styczen 07 2017 18:21:01 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Spytaj rzady. Jak by nie blokowaly to by elektrykow bylo na peczki. 55 |
Data: Styczen 08 2017 11:39:04 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
56 |
Data: Styczen 08 2017 12:51:26 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 02:11:18 +0100, re napisa(a): Jak niby to robi ? Dop豉caj do zakupu elektryk闚 i dop豉caj do produkcji pr康u :) Widocznie zbyt ma這 ;) Natomiast istotnie problem闚 z samochodami na pr康 jest sporo. Najpowa積iejszy jest taki, 瞠 1km na pr康zie wcale nie jest taki ta雟zy ni przejechany na benzynie jakby si wydawa這. A ca趾iem mo磧iwe 瞠 jest nawet dro窺zy. Pozorna oszcz璠no嗆 obecnie, bierze si z tego 瞠 benzyna i ON ob這穎ne s bardzo wysokimi podatkami, podczas gdy z kolei pr康 jest dotowany i dop豉cany na tak wielu poziomach, 瞠 trudno nawet szacowa jaki jest rzeczywisty koszt jego dostarczenia do odbiorcy. Jak tylko samochody elektryczne wyjd z niszowego poziomu i zaczn mie jakikolwiek udzia w ruchu drogowym, to zaraz pojawi si krzyk 瞠 dlaczego biedni ludzie maj z podatk闚 dop豉ca do bogaczy w Teslach i si sko鎍zy tania jazda na pr康zie. Wi璚 p鏦i co samochody elektryczne wygl康aj jak ka盥a ekologiczna inicjatywa. Zalet oczywi軼ie b璠zie wyprowadzenie spalin z centr闚 miast, co jest bardzo dobre, ale pewnie b璠zie drogie. 57 |
Data: Styczen 08 2017 12:59:16 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 08.01.2017 o 12:51, Tomasz Pyra pisze: Wi璚 p鏦i co samochody elektryczne wygl康aj jak ka盥a ekologiczna Nawet z samym co2 to prawdopodobnie przegrywaj (tramwaje przegrywaj z autobusami, a tu jeszcze dochodzi sprawno嗆 akumulowania energii, i to 瞠 musisz te kilogramy wozi). Shrek 58 |
Data: Styczen 08 2017 14:05:24 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Cavallino | W dniu 08-01-2017 o 12:51, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sun, 8 Jan 2017 02:11:18 +0100, re napisa(a): A ile kWh kosztuje przejechanie 100 km kompaktowym elektrykiem? 59 |
Data: Styczen 08 2017 14:50:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:05:24 +0100, Cavallino napisa(a): W dniu 08-01-2017 o 12:51, Tomasz Pyra pisze: ~15-20kWh. 60 |
Data: Styczen 08 2017 17:05:12 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Cavallino | W dniu 08-01-2017 o 14:50, Tomasz Pyra pisze: Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:05:24 +0100, Cavallino napisa(a): No to jak kupisz sobie teraz ma陰 instalacj fotowoltaiczn (3 kW), to zak豉daj帷 瞠 popracuje 20 lat, b璠ziesz ka盥e 100 km przeje盥瘸 za 5,6 z. Dro瞠j ju nie b璠zie, koszt takich instalacji b璠zie spada. 61 |
Data: Styczen 09 2017 00:26:48 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 17:05:12 +0100, Cavallino napisa(a): W dniu 08-01-2017 o 14:50, Tomasz Pyra pisze: No tylko inwestycja na 20 lat brzmi jak kupa kasy do wy這瞠nia teraz. Ile to wyniesie w kredycie na 20 lat? :) Tzn. moja wizja jest taka, 瞠 pr康 jako zdobycz socjalizmu b璠zie nadal zadekretowany 瞠 ma by tani tak jak jest obecnie, a z kierowc闚 brakuj帷e pieni康ze 軼i庵nie si jakim viatollem albo innym podatkiem drogowym, tak 瞠 rachunek ko鎍owy b璠zie si zgadza. Obecnie je盥瞠nie samochodem nie jest drogie dlatego 瞠 paliwo jako takie jest drogie, a dlatego 瞠 jest wysoko opodatkowane. I rz康 nie zrezygnuje z tych pieni璠zy tylko dlatego, 瞠 ludzie zamontuj tam sobie jakie inne silniki. Chocia mo瞠 si myl, bo w przypadku LPG istotnie jest do嗆 podobnie i jednak rz康 na ca趾iem spore bonusy za jazd na LPG pozwala. Wi璚 mo瞠 by tak 瞠 pr康 z gniazdka b璠zie za 5-6gr/km, pozosta貫 30gr zap豉cimy jako inaczej. 62 |
Data: Styczen 09 2017 15:37:38 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Cavallino | W dniu 09-01-2017 o 00:26, Tomasz Pyra pisze: Natomiast istotnie problem闚 z samochodami na pr康 jest sporo. Mia貫m chyba na 4%, zrezygnowa貫m bo wydawa mi si za drogi. 63 |
Data: Styczen 08 2017 14:55:14 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-08 12:51, Tomasz Pyra wrote: Jak tylko samochody elektryczne wyjd z niszowego poziomu i zaczn mie Dok豉dnie to s造sz od 15 lat o LPG. Co p馧 roku podwy窺z w imie sprawiedliwo軼i spo販zenej. Ju za chwile. Ju za momencik. A tanie auta na pr康 zale膨 od taniej energii. A my mamy chwilowo nastepnych inteligent闚 przy w豉dzy kt鏎zy stawiaj na w璕iel zamiast na np. energetyk j康row. 64 |
Data: Styczen 08 2017 15:13:24 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Jak tylko samochody elektryczne wyjd z niszowego poziomu i zaczn mie Dok豉dnie to s造sz od 15 lat o LPG. Co p馧 roku podwy窺z w imie sprawiedliwo軼i spo販zenej. Ju za chwile. Ju za momencik. A tanie auta na pr康 zale膨 od taniej energii. A my mamy chwilowo nastepnych inteligent闚 przy w豉dzy kt鏎zy stawiaj na w璕iel zamiast na np. energetyk j康row. -- - To przecie masz badania naukowe op豉calno軼i energetyki j康rowej, nie 瘸dne spekulacje jak w przypadku wp造wu alkoholu na wypadkowo嗆. 65 |
Data: Styczen 08 2017 15:21:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-08 15:13, re wrote: To przecie masz badania naukowe op豉calno軼i energetyki j康rowej Wzgl璠em w璕la? A zwi您ki zawodowe, barb鏎ki, mafie i 14-tki uwzgl璠niaj? 66 |
Data: Styczen 08 2017 15:40:01 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
To przecie masz badania naukowe op豉calno軼i energetyki j康rowej Wzgl璠em w璕la? A zwi您ki zawodowe, barb鏎ki, mafie i 14-tki uwzgl璠niaj? -- - W Czechach ? 67 |
Data: Styczen 08 2017 16:16:04 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-08 15:40, re wrote: Wzgl璠em w璕la? A zwi您ki zawodowe, barb鏎ki, mafie i 14-tki uwzgl璠niaj? W Czechach podobnie jak u nas nie ma: a) wielkich rzek b) wielkiego wiatru c) wielkich fal Mam za to: 1) troche k這potliwego zdrowotnie w璕la ale skompensujemy polityka prorodzinn 2) du穎 zwi您k闚 zawodowych 3) du穎 mafii 4) atomofobie 5) ekoterroryzm Cena w璕la nie jest tylko cena policzaln ekonomicznie. 68 |
Data: Styczen 08 2017 16:16:17 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-08 15:40, re wrote: Wzgl璠em w璕la? A zwi您ki zawodowe, barb鏎ki, mafie i 14-tki uwzgl璠niaj? W Czechach podobnie jak u nas nie ma: a) wielkich rzek b) wielkiego wiatru c) wielkich fal Mam za to: 1) troche k這potliwego zdrowotnie w璕la ale skompensujemy polityka prorodzinn 2) du穎 zwi您k闚 zawodowych 3) du穎 mafii 4) atomofobie 5) ekoterroryzm Cena w璕la nie jest tylko cena policzaln ekonomicznie. 69 |
Data: Styczen 08 2017 23:31:23 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:16:17 +0100, Sebastian Bia造 napisa(a): On 2017-01-08 15:40, re wrote: Sa za to gory, co ulatwia hydroelektrownie ... ale wiele ich nie maja. b) wielkiego wiatru Na wysokosci wieje lepiej. c) wielkich fal Ich rzad postawil na Slonce. Dal takie ceny gwarantowane, ze az za dobre. Trzeba bedzie sprawdzic co z tego wyszlo. Na razie jest tak, ze Czesi kupuja troche pradu u nas. A my u Niemcow. A Niemcy postawili wiatraki i solary i doplacaja do nich :-) J. 70 |
Data: Styczen 08 2017 15:19:00 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 14:55:14 +0100, Sebastian Bia造 napisa(a): On 2017-01-08 12:51, Tomasz Pyra wrote: No chyba nawet d逝瞠j ni 15 lat. Ale LPG to jeszcze troch inna bajka - to jest "fakultatywne" obni瞠nie p豉conej akcyzy, a nie dok豉dnie szuflami pieni璠zy do produkcji LPG. Natomiast w sumie argument jest mo瞠 i ok, ale jako wierzy mi si nie chce 瞠 po tych dziesi璚ioleciach kiedy to kierowcy fundowali socjal, nagle mia造by si rol odwr鏂i i to kierowcy mieliby 豉dowa samochody dotowanym pr康em z dotowanego w璕la. A tanie auta na pr康 zale膨 od taniej energii. A my mamy chwilowo No niby tak, ale je郵i 1kWh energii j康rowej kosztuje sporo wi璚ej ni 1kWh energii z w璕la? Inna sprawa 瞠 w璕iel tani, bo z ka盥ej strony dotowany. 71 |
Data: Styczen 08 2017 06:40:57 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Wez przestan pierdolic ze wegiel tani bo dotowany. Raptem dotacji jak wegiel byl w dolku cenowym bylo ze dwadziescia zlotych do tony. Niemiecki onanet niedawno pisal ze ceny wegla odbily sie od dna. Poza tym polskiego wegla prawie nie sprzedaje sie na tony tylko rozlicza z kilowatogodzin jakie w nim sa. My praktycznie nie mamy wegla do spalania w instalacjach domowych. Elektrocieplownie i elektrownie spalaja wegiel energetyczny. To taki wegiel co w domu sie go zapalic nie da. Koszt kilowatogodziny w gniazdku za plotem elektrowni to od 8 do 11 groszy za kilowatogodzine. Reszta co placisz z licznika to przesyl i podatki. Stad pomysl na bardziej ekologiczne ogrzewanie i zrobienie nowej taryfy tylko dla tych co zrezygnuja z wegla i drzewa. Kilowatogodzina w niej miala by kosztowac uzytkownika okolo 20 groszy. 72 |
Data: Styczen 08 2017 17:00:01 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 06:40:57 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisa(a): Wez przestan pierdolic ze wegiel tani bo dotowany. Raptem dotacji jak wegiel byl w dolku cenowym bylo ze dwadziescia zlotych do tony. Dolicz jeszcze subsdia do rent i emerytur, tzw. "ratowanie" nierentownych kopal, r騜ne pieni康ze unijne i ka盥 inn drog kt鏎 pieni康ze trafiaj w tamt stron. W豉郾ie dlatego z g鏎nictwem jest ten sam problem co z rolnictwem. Z okazji dotowania z ka盥ej strony nikt ju nie jest w stanie nawet pr鏏owa zgadn望 ile to by kosztowa這 na wolnym rynku. 73 |
Data: Styczen 08 2017 08:21:14 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Na wolnym rynku cena wegla wynika z ilosci kilowatogodzin jaka jest w weglu. Z cena nikt nie podskoczy bo elektrownie kupia wegiel za granica. Juz kupowaly. 74 |
Data: Styczen 08 2017 23:22:08 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 08:21:14 -0800 (PST), Zenek Kapelinder Na wolnym rynku cena wegla wynika z ilosci kilowatogodzin jaka jest w weglu. Tak srednio, bo co uzyjesz, jak bedzie za drogi ? Pradem bedziesz grzal, gazem, ropa ? A jak ropa znow skoczy do 150$ za barylke ? Z cena nikt nie podskoczy bo elektrownie kupia wegiel za granica. Ale teraz rzad do tego nie dopusci :-) J. 75 |
Data: Styczen 10 2017 11:48:09 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: 籀驕髒 | Dlaczego piszesz jak cham?
76 |
Data: Styczen 08 2017 16:19:34 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote: No niby tak, ale je郵i 1kWh energii j康rowej kosztuje sporo wi璚ej ni 1kWh 1GWh elektroni j康rowej to x z. 1GWh z elektroni w璕lowej to y z plus pare trup闚 i troche spalonych opon. y faktycznie mniejsze od x. Inna sprawa 瞠 w璕iel tani, bo z ka盥ej strony dotowany. Nie wiadomo ile kosztuje w璕iel. W telewizorze jaki kole niedawno p豉ka 瞠 tona wegla to 250z. Ja si pytam jak, skoro ja p豉c 800z i mieszkam 10 km od kopalni? 77 |
Data: Styczen 08 2017 17:02:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Bia造 napisa(a): On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote: No tak dok豉dnie jest. Jak z ka盥 ekologi. Inna sprawa 瞠 w璕iel tani, bo z ka盥ej strony dotowany. A tymczasem nadal trzeba dop豉ca do g鏎nik闚. W豉郾ie to jest ca造 problem - jest to regulowany dzia gospodarki i przez to pieni康ze s marnotrawione, koszty s trudne do ogarni璚ia, og鏊nie panuje chaos. Tu jeszcze taki problem, 瞠 je郵i by鄉y si dzi wszyscy przesiedli na samochody elektryczne, to potrzebujemy ze 2x wi璚ej energii elektrycznej ni obecnie jest produkowane. 78 |
Data: Styczen 08 2017 18:35:08 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
79 |
Data: Styczen 08 2017 18:38:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Scobowski | W dniu 08.01.2017 o 18:35, re pisze: -- - Z pr康em si tak nei zdarzy, bo mamy przeci捫on infrastruktur i za ma這 energii produkujemy ju dzi. 80 |
Data: Styczen 08 2017 10:45:45 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Szkoda ze calej prawdy nie napisales. Mamy za malo pradu w godzinach szczytu i to nie zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy.. Za to poza godzinami szczytu test rezerwa w okolicach kilowata na gospodarstwo domowe. Zakladajac ze od razu nie wszyscy beda mieli elektryki mozna by powiedziec ze prad do elektrykow mamy i przy okazji podniosla by sie znaczaco sprawnosc elektrowni weglowych. 81 |
Data: Styczen 08 2017 18:49:24 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: Szkoda ze calej prawdy nie napisales. Mamy za malo pradu w godzinach szczytu i to nie zawsze, raczej w godzinach szczytu mamy rezerwe niz jej nie mamy. co by這 wida latem. Taka rezerwa, z a musieli 20 stopie zasilania og這si -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 82 |
Data: Styczen 08 2017 11:39:11 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Ciekawe po co mi odpisujesz przyglupie? I tak ci nie odpowiem bo uwazam cie za debila. Zauwazylem ze nie tylko ja mam takie zdanie o tobie. 83 |
Data: Styczen 08 2017 20:30:09 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Zenek Kapelinder wrote: Ciekawe po co mi odpisujesz przyglupie? no tak. odpisywanie na grupie dyskusyjnej jest za trudne do zrozumienia dla Ciebie. I tak ci nie odpowiem bo uwazam cie za debila. Zauwazylem ze nie tylko ja mam takie zdanie o tobie. i jak zwykle zero argument闚. -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 84 |
Data: Styczen 08 2017 23:15:48 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisa(a): Zenek Kapelinder wrote: To dlatego, ze na lato planuja mniejsze zuzycie i cale elektrownie wylaczaja. Wiele z nich robi wtedy planowe remonty. A teraz jeszcze przybedzie troche fotoogniw i zrobi sie jak w Kaliforni - im wiecej slonca, tym wiecej pradu dla klimatyzatorow :-) J. 85 |
Data: Styczen 09 2017 15:18:04 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisa(a): kt鏎e trzeba zrobi. Czyli zapasu nie ma zw豉szcza jak do tego dojd, jak ostatnio, awarie -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 86 |
Data: Styczen 10 2017 15:36:48 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | J.F. wrote: Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:49:24 -0000 (UTC), masti napisa(a):"Dok豉dnie, jak poda造 PSE, w 2016 roku Polska wyeksportowa豉 2,117 TWh energii elektrycznej, a import do Polski wyni鏀 4,929 TWh. Oznacza to, 瞠 ujemne saldo obrot闚 w wymianie handlowej wynios這 2,812 TWh" <http://next.gazeta.pl/next/7,151003,21222211,import-pradu-cos-takiego-zdarzylo-sie-polsce-dopiero-drugi.html> -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 87 |
Data: Styczen 08 2017 21:15:35 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
No tak kiedy na telefony stacjonarne czeka這 si 12 lat i nagle Z pr康em si tak nei zdarzy, bo mamy przeci捫on infrastruktur i za ma這 energii produkujemy ju dzi. -- - A infrastruktury kom鏎kowej nie mieli鄉y w og鏊e i sta這 si. 88 |
Data: Styczen 08 2017 22:02:00 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: cef | W dniu 2017-01-08 o 21:15, re pisze:
Jak to nie mielimy? Fale rozchodz si w powietrzu przecie :-) 89 |
Data: Styczen 08 2017 22:48:09 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Jak to nie mielimy? Fale rozchodz si w powietrzu przecie :-) -- - Tamtamy :-) 90 |
Data: Styczen 08 2017 23:19:50 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 18:38:18 +0100, Scobowski napisa(a): W dniu 08.01.2017 o 18:35, re pisze: Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak samo jak w dzien, a w sam raz starczy. J. 91 |
Data: Styczen 09 2017 01:25:15 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
No tak kiedy na telefony stacjonarne czeka這 si 12 lat i nagle Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak samo jak w dzien, a w sam raz starczy. -- - Nie jest mo磧iwe by powszechno嗆 samochod闚 elektrycznych nie poci庵n窸a za sob zwi瘯szonego zapotrzebowania w dzie bo tylko cz窷ci wystarczy nocne 豉dowanie. Tyle, 瞠 to wszystko biznes jest, jest potrzeba to si j zaspokaja za pieni康ze. 92 |
Data: Styczen 08 2017 16:50:13 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Masz schizofrenie ze w dwoch odpowiedziach napisales cos skrajnie innego? W jednej ze sie elektrowni nie wyrobia a w drugim ze dziesieciolecia to potrwa. Tylko ktos ostro pierdolniety uwaza ze mozna przestawic samochody ze spalinowych w elektryczne w tydzien. A jak przestwienie potrwa dziesieciolecia to ilosc elektrowni bedzie rosla zeby zaspokoic popyt na prad. Czy kurwa masz jeszcze jakies pytania? 93 |
Data: Styczen 08 2017 19:36:10 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | To ja si zapytam o co. Ile jest prawdy w tym ze planujc g這wic nale篡 obrobic zawory i gniazda zaworowe aby schowaly sie one tzn byly osadzobe ni瞠j w zwiazku z obr鏏k powierzchni? 94 |
Data: Styczen 09 2017 06:35:05 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 08.01.2017 o 23:19, J.F. pisze: Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak 字ednio - r騜nica mi璠zy szczytem a minimum to jakie 8 gigawat闚 - 8 milion闚 kilowat闚. Tesla najs豉bsza ma 40kwh. Powiedzmy 瞠 auto dla ludu b璠zie mia豉 16 (瞠by si 豉two liczy這). Powiedzmy, 瞠 wszyscy chc 豉dowa w nocy - przez jakie 8 godzin. 8h * 8M kWh = 64M kWh 64kWh/16kWh=4M samochod闚. Dalej ma這. Ale ju co. Teraz tylko musisz wykombinowa jak doprowadzi pr康 do ka盥ego samochodu na ka盥ej ulicy i ju. A tak na powa積ie, to wielkrotnie pisa貫m - rozwi您aniem s wymienne ogniwa, 豉dowane po nocach w PGZ i RPZ. Ma to jeszcze jednn zalet/wad - 豉two opodatkowa;) Shrek 95 |
Data: Styczen 09 2017 13:12:45 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Shrek" napisa w wiadomo軼i grup W dniu 08.01.2017 o 23:19, J.F. pisze: Przeciez juz tu kiedys pisalem, ze wystarczy aby w nocy pracowala tak 字ednio - r騜nica mi璠zy szczytem a minimum to jakie 8 gigawat闚 - 8 milion闚 kilowat闚. Tesla najs豉bsza ma 40kwh. A ile km dziennie przejezdzasz ? 40kWh to ma starczyc na 300km ? to na 30km wystarcza 4kWh ... choc po miescie moze wiecej. Powiedzmy 瞠 auto dla ludu b璠zie mia豉 16 (瞠by si 豉two liczy這). 8h * 8M kWh = 64M kWh 8h * 8M kW = 64M kWh jak rozumiem ? 64kWh/16kWh=4M samochod闚. Dalej ma這. albo 16M samochodow po 4kWh ... i starczy :-) Ale ju co. Teraz tylko musisz wykombinowa jak doprowadzi pr康 do ka盥ego samochodu na ka盥ej ulicy i ju. No to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze. A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-) A tak na powa積ie, to wielkrotnie pisa貫m - rozwi您aniem s wymienne ogniwa, 豉dowane po nocach w PGZ i RPZ. Ma to jeszcze jednn zalet/wad - 豉two opodatkowa;) I to jest pomysl ... ale beda oszukiwac oszusty jedne. Tylko nie po to rzad kazal wstawic inteligentne liczniki, zeby nie moc wylapac tych co maja "nietypowy profil poboru pradu". Wpadna kominiarze noca, sprawdza, i sie skonczy cwaniakowanie :-) Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecej to juz dwa razy drozej :-) J. 96 |
Data: Styczen 09 2017 04:48:36 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | A po co takie pierdolenie sie z licznikami jak wystarczy gpsa na stale w samochodzie zainstalowac i bedzie liczyl podatek z kazdego przejechanego kilometra. Mozna modem gsm wsadzic, rzad w ramach koncesji ma przydzielona jakas przepustowosc i darmo moze z niej korzystac. Modul akumulatora moze byc z wifi albo miec modul gsm i bedzie wysylal dane do zakladu energetycznego o ladowaniu i ilosci zatankowanych kWh. Kara za probe obejscia 5000. 97 |
Data: Styczen 09 2017 16:00:54 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze: 字ednio - r騜nica mi璠zy szczytem a minimum to jakie 8 gigawat闚 - 8 E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to oko這 0,05 kWh - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawno軼i - tyle twardych obiektywnych danych. W praktyce ze sprawno軼i 豉dowania akumulator闚 b璠zie z 0,1kW. Co tam odzyskasz przy hamowaniu niech b璠zie 0,075:) Za堯禦y 瞠 1/2 energii to w豉郾ie na 鈍iat豉 dr鏬a po這wa na utrzymanie peko軼i oraz zwalnianie i przyspieszanie wynikaj帷e z warunk闚 drogowych. Czyli z grubego palca 4kWh/2/0,075=26,67 鈍iate na 30 km - chyba zbyt optymistycznie. Mo積a te z drugiej strony = we幟y 30km/h 鈔edni czyli godzina jazdy. Wtedy mamy 鈔ednio 4kW czyli 5,3 konia. Te tragicznie ma這. Wydaje mi si, 瞠 to 4 to musisz przez 2 pomno篡, 瞠by ci miejskie je寮zide趾o wysz這,. Powiedzmy 瞠 auto dla ludu b璠zie mia豉 16 (瞠by si 豉two liczy這). Komu starczy, temu starczy. Chyba 瞠 lewactwo zabroni:P
To si pod陰cz do latarni;) Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecej Generalnie jak zwykle pa雟two b璠zie chcia這 twojego dobra. I oka瞠 si, 瞠 jak b璠 elektryki to tego dobra b璠zie wi璚ej... po stronie pa雟twa;) Shrek 98 |
Data: Styczen 09 2017 17:26:40 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Shrek" napisa w wiadomo軼i grup W dniu 09.01.2017 o 13:12, J.F. pisze: 字ednio - r騜nica mi璠zy szczytem a minimum to jakie 8 gigawat闚 - 8 E=mV^2/2 m=1500, v=15m/2. E=(1500*15*15)/2=ok 169kJ to oko這 0,05 kWh - jedno przyspieszenie od 0 do 55 km/h przy 100% sprawno軼i - tyle twardych obiektywnych danych. I co chcesz wykazac - ze 4kWh wystarcza na 80 rozpedzen po miescie ? No to ja mam znacznie mniej, nawet jak wprowadza pierwszenstwo pieszego na przejsciu :-) A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ? W praktyce ze sprawno軼i 豉dowania akumulator闚 b璠zie z 0,1kW. Co tam odzyskasz przy hamowaniu niech b璠zie 0,075:) Za堯禦y 瞠 1/2 energii to w豉郾ie na 鈍iat豉 dr鏬a po這wa na utrzymanie peko軼i oraz zwalnianie i przyspieszanie wynikaj帷e z warunk闚 drogowych. Wiec pomyslmy o tych pieszych :-) Mo積a te z drugiej strony = we幟y 30km/h 鈔edni czyli godzina jazdy. Wtedy mamy 鈔ednio 4kW czyli 5,3 konia. Te tragicznie ma這. Starczy. Maluchowi 20KM wystarczalo na 110km/h To si pod陰cz do latarni;)Ale ju co. Teraz tylko musisz wykombinowa jak doprowadzi pr康 doNo to w pierwszej kolejnosci kupia ci, co maja garaze. Zobaczysz, ze sami na nich gniazdka dorobia, jak bedzie taka potrzeba :-) Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecejGeneralnie jak zwykle pa雟two b璠zie chcia這 twojego dobra. I oka瞠 si, 瞠 jak b璠 elektryki to tego dobra b璠zie wi璚ej... po stronie pa雟twa;) To sie kupi zestaw kogeneracyjny do domu, na olej opalowy :-) J. 99 |
Data: Styczen 09 2017 17:58:53 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 09.01.2017 o 17:26, J.F. pisze: A ile km dziennie przejezdzasz ? 疾 4kWh to za ma這, 瞠by 30km zrobi. A poza tym to chyba ma odzysk energii przy hamowaniu ? No jest - uwzgl璠ni貫m. W praktyce ze sprawno軼i 豉dowania akumulator闚 b璠zie z 0,1kW. Co No to jak starczy to czemu wszyscy chc ko這 100KM? po chucka wymienia co dobre i wygodne na slabsze i niewygodne? A w drugiej ... co 20-50m stoi latarnia :-)To si pod陰cz do latarni;) Powiedzmy, 瞠 z zak豉dem energetycznym mam czasem doczynienia z racji zawodu. Powiem ci tak. We wszystkich znanych mi zielonych budynkach gniazda do 豉dowania samochod闚 s na sztuk do audytu. Je郵i s 豉dowarki, to w czasie projektu by造 liczone, 瞠 nikt z nich korzysta nie b璠zie. Supercharger (a wi璚 co co ma szans konkurowa w jakikolwiek spos鏏 z tankowaniem paliwa na stacji) ma 25 kW. Albo sie wprowadzi limit ekologiczny - 1kWh dziennie na osobe, a wiecejGeneralnie jak zwykle pa雟two b璠zie chcia這 twojego dobra. I oka瞠 Ju ty si nie martw - pa雟two dba o obywateli i chce ich dobra;) 100 |
Data: Styczen 11 2017 18:45:48 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Tomasz Stiller | On Mon, 09 Jan 2017 17:58:53 +0100, Shrek wrote: Supercharger (a wic co co ma szans konkurowa w Tesli? 145kW w chwili obecnej, a planowane v3 350kW ;) Tomek 101 |
Data: Styczen 11 2017 20:24:38 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Shrek | W dniu 11.01.2017 o 19:45, Tomasz Stiller pisze: On Mon, 09 Jan 2017 17:58:53 +0100, Shrek wrote: Wr鬎 - faktycznie - te 25 kW to "zwyk豉" stacja. Shrek 102 |
Data: Styczen 08 2017 19:10:15 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-08 18:35, re wrote: No tak kiedy na telefony stacjonarne czeka這 si 12 lat i nagle W tzw. mi璠zyczasie pad這 centralne planowanie i wymy郵ono cyfrowe kompresje mowy. Drut闚 tez jak by wi璚ej. 103 |
Data: Styczen 08 2017 23:18:22 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 19:10:15 +0100, Sebastian Bia造 napisa(a): On 2017-01-08 18:35, re wrote: Akurat w tej branzy nadal bylo - ilu tych operatorow, czasem ile BTS maja wybudowac itp. i wymy郵ono cyfrowe kompresje mowy. Drut闚 tez jak by wi璚ej. Swiatlowodow :-) J. 104 |
Data: Styczen 09 2017 12:35:48 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: robot | W dniu 2017-01-08 o 18:35, re pisze:
Ju wyja郾iam. Konflikt pomi璠zy USA i czerwonymi paj彗ami ruskimi zwany zimn wojn sko鎍zy si zwyci瘰twem USA. W zwi您ku z tym zosta豉 lekko zmodyfikowana wcze郾iej ustalona granica podzia逝 wp造w闚 w europie pomi璠zy te dwa hegemoniczne mocarstwa. W zwi您ku z tym nasz kraj zosta przydzielony do USA i og鏊nie cywilizacji zachodnio-豉ci雟kiej. Proste. pozdro 105 |
Data: Styczen 09 2017 12:40:27 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: robot | W dniu 2017-01-09 o 12:35, robot pisze: W dniu 2017-01-08 o 18:35, re pisze: Zapomnia貫m dopisa 瞠 nasz kraj jest oczywi軼ie nadal tak jak w czasie zimnej wojny, zdemilitaryzowanym buforem pomi璠zy zachodem i paj彗ami. Tylko wtedy by zarz康zany przez paj彗i a teraz jest przez USA. [upraszczaj帷] 106 |
Data: Styczen 10 2017 11:51:55 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: 望窸嚧飲 | Bo dostarczenie sygna逝 eterem sta這 si ta雟ze ni ci庵niecie druta.
No tak kiedy na telefony stacjonarne czeka這 si 12 lat i nagle przesiedli鄉y si na kom鏎ki i ka盥y obywatel ma po kilka numer闚 od r瘯i. 107 |
Data: Styczen 09 2017 12:30:43 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: robot | W dniu 2017-01-08 o 17:02, Tomasz Pyra pisze: Tu jeszcze taki problem, 瞠 je郵i by鄉y si dzi wszyscy przesiedli naNo i jeszcze zbudowanie nowej sieci elektrycznej. pozdro 108 |
Data: Styczen 08 2017 08:11:18 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Zenek Kapelinder | Jestes ofiara polskiego wegla. W Polsce sa ogromne zloza wegla energetycznego i jest on tani. Ma cene taka sama jak swiatowa cena wegla energetycznego.. W Polsce jest bardzo malo wegla przeznaczonego do spalania w malych kotlowniach. I wydobycie tego gatunku wegla jest drogie. Stad wysoka cena tego wegla w Polsce. Wiekszosc wegla przeznaczonego do sprzedazy detalicznej jest z importu. Importerow kilku i sie dogadali ze zrobia cene na poziomie ceny polskiego wegla. Stad tejemnica wysokiej ceny wegla na skladach. Gdyby nie bylo polskiego wegla do malych kotlowni to ten z importu kosztowal by z dwiescie zlotych taniej na tonie. Przy okazji stanial by brykiet i pelet. Podejrzewam ze jak by sie udalo rzadowi zrobic tania taryfe na prad do celow grzewczych to za dwa lata wegiel na skladzie bedzie kosztowal 500 zlotych za tone. 109 |
Data: Styczen 08 2017 23:27:34 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Sun, 8 Jan 2017 16:19:34 +0100, Sebastian Bia造 napisa(a): On 2017-01-08 15:19, Tomasz Pyra wrote: Nie doliczyles Czarnobyla, Fukushimy i TMI. W Szwecji tez ponoc zrobilo sie goraco. y faktycznie mniejsze od x. Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie. Ale moze zalezy to od zarobkow gornikow w danym kraju. Inna sprawa 瞠 w璕iel tani, bo z ka盥ej strony dotowany.Nie wiadomo ile kosztuje w璕iel. W telewizorze jaki kole niedawno Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone. J. 110 |
Data: Styczen 09 2017 00:20:00 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-08 23:27, J.F. wrote: 1GWh elektroni j康rowej to x z.Nie doliczyles Czarnobyla, Fukushimy i TMI. To mi przypomina wyliczanki jak to bardzo niebezpiecznie lata si samolotami bo tyle katastrof. *Tyle*. Swoj drog TMI to piku bo "prawie nic si nie sta這". Dolicz Majak [1] albo Windscale [2]. Mo瞠 to nie elektrownie, ale pokazuj jak daleko posz豉 technika a jak niewiele wyobra幡ia. U nas tsunami nie ma, plutonu nie produkujemy, misiewicz闚 troche, ale da si odsia. Dali by my rad z kilkoma reaktorami. Mog mi w ogr鏚ku postawi jak chc, zgadzam si. y faktycznie mniejsze od x.Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie. Energetyka j康rowa, patrz帷 na ilo嗆 elektrowni, nie mog豉 si nie sprawdza ekonomicznie. Ponadto bezpiecze雟two energetyczne oznacza r闚nie na stawianiu na r霩ne 廝od豉. Najlepiej takie kt鏎e daj w miar wprost pr康 skoro idzie era elektryki samochod闚. Niestety pusty 50+C u nas nie ma, jedyna zaros豉 krzakami. Grzanie tanim pr康em i jazda na pr康 rozwi您uje wszelkie problemy smogu w miastach. Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone.Inna sprawa 瞠 w璕iel tani, bo z ka盥ej strony dotowany.Nie wiadomo ile kosztuje w璕iel. W telewizorze jaki kole niedawno Nie my郵 瞠 nie dzwoni貫m. Zapyta貫m od razu 瞠 skoro w TV powiedzieli 瞠 w璕iel po 250z to ja od r瘯i bior 5 ton za 400z/tona. Kole si za鄉ia i odes豉 do sk豉d闚 gdzie magicznie robi si 800+. Przypuszczam 瞠 mam przewidzenia bo przeciez normalny rz康 zacz掖 by od strzelania z broni ostrej do po鈔ednik闚 a my juz podobno mamy taki 豉dny, normalny, m闚i. [1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_kysztymska [2] https://pl.wikipedia.org/wiki/Po%C5%BCar_w_Windscale 111 |
Data: Styczen 09 2017 00:44:52 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Mon, 9 Jan 2017 00:20:00 +0100, Sebastian Bia造 napisa(a): On 2017-01-08 23:27, J.F. wrote: Prawie nic. U nas tsunami nie ma, Fukushima nie padla od tsunami, tylko od zalania. A powodzie u nas sa. y faktycznie mniejsze od x.Patrzac po swiecie, to bylo odwrotnie. Sporo tych elektrowni - to chyba sie sprawdzala :-) Ponadto bezpiecze雟two energetyczne oznacza r闚nie na stawianiu na r霩ne 廝od豉. Krajowych kopalni mamy duzo :-) Dzwon do kopalni. Tylko oczywiscie nie mow ze chcesz tone.Inna sprawa 瞠 w璕iel tani, bo z ka盥ej strony dotowany.Nie wiadomo ile kosztuje w璕iel. W telewizorze jaki kole niedawno Oczywiscie. Spytaj o 50 tys ton :-) Przypuszczam W elektronice ponoc normalne, ze towar od producenta do klienta drozeje dwukrotnie. O marzach supermarketow kraza legendy. Sam slyszalem o branzy, gdzie upusty siegaja 80%. W oponach samochodowych chyba jakos podobnie jest, bo zajedzam kiedys do oponiarza, pytam o cene, on wyciaga cennik ksiazkowy, odlicza cos 20% ... to ile sam ma - 50% rabatu ? J. 112 |
Data: Styczen 09 2017 19:04:31 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-09 00:44, J.F. wrote: Fukushima nie padla od tsunami, tylko od zalania. Pad豉 od tsunami. Na zwyk貫 zalanie to oni mieli wysokie mury. Tsunami za豉twi這 wieksz fal ni najwieksza szacowana. Mo積a dysputowa nad tym dlaczego generatory by造 ni瞠j zamiast wy瞠j. Ale nawet wtedy smiem w徠pic 瞠by kto wpad na to aby je umie軼i *tak* wysoko. A powodzie u nas sa. Ale raczej si nie trafia zeby Wisla u ujscia mia豉 14m wy瞠j albo Ba速yk przelewa si pod Bydgoszcz. 113 |
Data: Styczen 09 2017 21:15:49 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: masti | Sebastian Bia造 wrote: On 2017-01-09 00:44, J.F. wrote: one zosta造 przeniesione wy瞠j i same generatory nie zosta造 zalane. zalana zosta豉 rozdzielnia, kt鏎ej nie przeniesiono. "In the late 1990s, three additional backup generators for Units 2 and 4 were placed in new buildings located higher on the hillside, to comply with new regulatory requirements. All six units were given access to these generators, but the switching stations that sent power from these backup generators to the reactors' cooling systems for Units 1 through 5 were still in the poorly protected turbine buildings. The switching station for Unit 6 was protected inside the only GE Mark II reactor building and continued to function.[63] All three of the generators added in the late 1990s were operational after the tsunami. If the switching stations had been moved to inside the reactor buildings or to other flood-proof locations, power would have been provided by these generators to the reactors' cooling systems.[64]" -- Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0 "-Mam lk gruntu! -Chyba wysokoci? -Wiem co m闚i. To grunt zabija!" T.Pratchett 114 |
Data: Styczen 09 2017 01:34:40 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
115 |
Data: Styczen 09 2017 19:08:27 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-09 01:34, re wrote: Grzanie tanim pr康em i jazda na pr康 rozwi您uje wszelkie problemy smogu Przez dziesi璚ilecia da si. W kilka lat mozna byw PL wybudowa czyste elektrownie j康rowe. Wiadomo 瞠 to si nie stanie, bo elektrownie wybuchaj i krowy nie daj mleka. A g鏎nik musi fedrowa bo nic innego nie potrafi. Bo nie ma tyle Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne tylko dla bajeru. i nie mo積a zamkn望 miasta by nadal Po co zamyka? Poza tym ten "problem" mo積a te rozwi您a inaczej ni A jak? Zakaza ruchu w centrum? Wymusi spalanie ruskiego gazu? Promowa zdrowe 17 stopni? Ci庵n望 ruroci庵i do ka盥ego domku? Dokopa si do Piek豉 jak Rydzyk? 116 |
Data: Styczen 09 2017 21:55:09 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Grzanie tanim pr康em i jazda na pr康 rozwi您uje wszelkie problemy smogu Przez dziesi璚ilecia da si. W kilka lat mozna byw PL wybudowa czyste elektrownie j康rowe. Wiadomo 瞠 to si nie stanie, bo elektrownie wybuchaj i krowy nie daj mleka. A g鏎nik musi fedrowa bo nic innego nie potrafi. -- - Do czego te elektrownie potrzebne ? Bo nie ma tyle Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne tylko dla bajeru. -- - I 瞠by nie mogli si nigdzie dalej ruszy w obawie przed brakiem "paliwa" ? i nie mo積a zamkn望 miasta by nadal Po co zamyka? -- - By nie by這 smogu jak chcia貫. Poza tym ten "problem" mo積a te rozwi您a inaczej ni A jak? Zakaza ruchu w centrum? Wymusi spalanie ruskiego gazu? Promowa zdrowe 17 stopni? Ci庵n望 ruroci庵i do ka盥ego domku? Dokopa si do Piek豉 jak Rydzyk? -- - Przer騜nie. 117 |
Data: Styczen 09 2017 22:48:55 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-09 21:55, re wrote: Do czego te elektrownie potrzebne ? Do dawania pradu bez smogu i mordowania tysi璚y ludzi corocznie. Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne Dokladnie to sam m闚ili jak montowalem LPG. Dok豉dnieto samo m闚ili jak do PRL sprwadzali co bogatsi lepsze samochody na lepsz benzyn. Po co zamyka? Wszystko b璠zie na pr康, smogu niet. Mo瞠 po drodze wreszcie oka瞠 si 瞠 E-CAT to nie sciema i wiele si zmieni. Ale raczej fuzji wegla kamiennego albo przerabiania ha責 w Bytomiu na grafen nie nale篡 si spodziewa. A jak? Zakaza ruchu w centrum? Wymusi spalanie ruskiego gazu? Promowa Aha. 118 |
Data: Styczen 10 2017 21:40:01 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
Do czego te elektrownie potrzebne ? Do dawania pradu bez smogu i mordowania tysi璚y ludzi corocznie. -- - No je郵i b璠ziemy rozdawali to wr騜 temu podobny sukces jak Polski z 500+ Polacy coraz bardziej bogaci. Za chwile kupi elektryki nie bo potrzebne Dokladnie to sam m闚ili jak montowalem LPG. Dok豉dnieto samo m闚ili jak do PRL sprwadzali co bogatsi lepsze samochody na lepsz benzyn. -- - Jakie bariery by造 ? Po co zamyka? Wszystko b璠zie na pr康, smogu niet. .... -- - A jest jaki problem ze smogiem ? 119 |
Data: Styczen 11 2017 19:18:12 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-10 21:40, re wrote: Dokladnie to sam m闚ili jak montowalem LPG. Dok豉dnieto samo m闚ili jak Nie te oktany. Oraz kartki. Wszystko b璠zie na pr康, smogu niet. Jest. Powietrze mia這 wczoraj wyczuwalny smak. Na Zag貫biu D帳rowskim i Katowicach. W obu miejscach nie by這 tak 幢e jak w Rybniku. 120 |
Data: Styczen 11 2017 19:29:20 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | U篡tkownik "Sebastian Bia造" napisa w wiadomo軼i grup On 2017-01-10 21:40, re wrote: Dokladnie to sam m闚ili jak montowalem LPG. Dok豉dnieto samo m闚ili jak Nie te oktany. Oraz kartki. Okres, gdy "zolta" byla na kartki, a niebieska bez, byl dosc krotki. A na zolta jezdzily tez polskie fiaty, polonezy, i maluchy. Wiec to nie bardzo pasuje do sprowadzaczy, ktorych zreszta jakis margines byl. Chyba, ze masz ma mysli samochody na ON ? Pierwsze diesle osobowe sie pojawily, a ropa chyba byla u nas bez kartek. Tylko kogo w kraju bylo stac na nowy zachodni samochod, wcale nie najtanszy, za dewizy ... J. 121 |
Data: Styczen 11 2017 20:16:15 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: Sebastian Biay | On 2017-01-11 19:29, J.F. wrote: Dokladnie to sam m闚ili jak montowalem LPG. Dok豉dnieto samo m闚ili jak O tym marginesie mowa. Ten margines to obecnie elektryki i hybrydy. Jutro wi瘯szo嗆. Cho id o zak豉d 瞠 wielbiciele mruczenia v8 b璠 za chwile jak audiofile. Chyba, ze masz ma mysli samochody na ON ? Pierwsze diesle osobowe sie M闚ie o fakcie sprowadzania samochod闚 z delikatnymi instalacjami paliwowymi tankowanymi kompletn sieczk przez pomy趾 nazywan etylin o wyssanej z palca liczbie oktanowej. Skoro zapycha這 byle jak wystrugane ga幡iki malucha to taki 豉dny, ameryka雟ki powinien szlag trafi od r瘯i. Nie trafia. Podobnie jak obecnie elektrykiem da si w PL 篡 i funkcjonowa. Tylko kogo w kraju bylo stac na nowy zachodni samochod, wcale nie Jak pami皻am: bywa造 na ulicach. Ma這, ale bywa造. Nie obawiali si "braku paliwa" jak sugeruje pewien anonim kilka post闚 wy瞠j. Te byli "pionierami" nowej techniki. Samochody spalinowe id do piachu. Trzeba sie przygotowa buduj帷 elektrownie j康rowe bo innej drogi raczej nie b璠zie, a fuzja le篡 i nijak dochodu nie przynosi. 122 |
Data: Styczen 11 2017 21:00:23 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: cef | W dniu 2017-01-11 o 20:16, Sebastian Bia造 pisze: On 2017-01-11 19:29, J.F. wrote: Tylko kogo w kraju bylo stac na nowy zachodni samochod, wcale nie W latach osiemdziesitych pracowa貫m jako ustawiacz na wroc豉wskiej gie責zie (wtedy na Niskich kach). Od roku 1983 sektor samochod闚 zachodnich stale si powiksza, stopniowo zajmowa造 one najwikszy po maluchach sektor. (wikszy ni sektor 125p i KDL), wic pisanie,瞠 "bywa造" na ulicach jest lekkim niedoszacowaniem. By這 ich sporo i to przecie raczej nie nowe jak sugeruje JF i nie przeszkadza豉 benzyna na kartki przez ca傍 prawie dekad. 123 |
Data: Styczen 12 2017 08:12:12 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: J.F. | Dnia Wed, 11 Jan 2017 21:00:23 +0100, cef napisa(a): W dniu 2017-01-11 o 20:16, Sebastian Bia造 pisze: Gielda miejsce specyficzne - przy ograniczonej podazy aut krajowych, zachodnie musialy sie tam lepiej eksponowac. Ale czy 83 to nie za wczesnie ? Jaruzelski wtedy niechetnie wypuszczal ludzi z kraju, po 87 to co innego. (wi瘯szy ni sektor 125p i KDL), wi璚 pisanie,瞠 "bywa造" na ulicach jest Taka probka statystyczna http://wroclaw.fotopolska.eu/822257,foto.html i pozniejsza http://wroclaw.fotopolska.eu/820821,foto.html A tu motoryzacja ogolniej http://wroclaw.fotopolska.eu/819326,foto.html http://wroclaw.fotopolska.eu/807963,foto.html .. tu wyjatkowo duzy udzial zachodnich ... ale spojrzcie na ilosc wolnych miejsc do parkowania :-) A na gieldzie tak https://www.youtube.com/watch?v=8L0Iyl5R87s https://www.youtube.com/watch?v=ldKypmAEjZE I juz problemy ekologiczne https://www.youtube.com/watch?v=RGnDZ8buQeM A 10 lat pozniej ... zobaczcie ile tam maluchow ... i chyba 125p http://www.radiowroclaw.pl/articles/view/36389/Ta-powodz-na-zawsze-pozostanie-w-pamieci-mieszkancow-Wroclawia-REORTAZ By這 ich sporo i to przecie raczej nie nowe Diesle musialy byc w miare nowe, bo nawet zachodzie one dopiero wchodzily w sektor aut osobowych. Benzyniak mogl byc stary i tani ... ale on wtedy na te sama kartkowa benzyne :-( P.S. W Niemczech mieli jeszcze benzyne 91 oktanow i troche samochodow, ktore na niej jezdzily. Ale na niebieskiej 78 to one tez raczej nie pojezdzilyby. J. 124 |
Data: Styczen 14 2017 19:00:28 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: re |
125 |
Data: Styczen 14 2017 19:01:39 | Temat: Re: Planowanie g這wicy a zalecenia firmy Opel | Autor: | |