Grupy dyskusyjne   »   Podwyższone spalanie

Podwy¿szone spalanie



1 Data: Czerwiec 30 2011 18:07:47
Temat: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

Co mo¿e byæ przyczyn± wiêkszego spalania? Komp nie daje b³êdów, wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry wiêcej na setkê ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna kto¶ sposób na pozbycie siê bez efektów ubocznych?)

--
Pozdrawiam,
Przemek



2 Data: Czerwiec 30 2011 18:59:25
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Robert_J 

...pali 1-2 litry wiêcej na setkê ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.

1-2 litry wiêcej to mo¿e Ci zacz±æ paliæ z wielu powodów, niekoniecznie zwi±zanych z silnikiem :-). Wystarczy ¿e wozisz zapomniany, niepotrzebny baga¿, nie zdj±³e¶ kufra z dachu i ko³a masz niedopompowane... To tylko przyk³ad, nie wiem czy w Twoim przypadku tak jest :-)

3 Data: Czerwiec 30 2011 20:49:49
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Robert_J"  napisa³ w wiadomo¶ci

1-2 litry wiêcej to mo¿e Ci zacz±æ paliæ z wielu powodów, niekoniecznie zwi±zanych z silnikiem :-). Wystarczy ¿e wozisz zapomniany, niepotrzebny baga¿, nie zdj±³e¶ kufra z dachu i ko³a masz niedopompowane... To tylko przyk³ad, nie wiem czy w Twoim przypadku tak jest :-)


Nie. To wszystko ¶mia³o mo¿na wykluczyæ.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

4 Data: Czerwiec 30 2011 19:47:09
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-06-30 18:07, Madoniowie pisze:

Co mo¿e byæ przyczyn± wiêkszego spalania? Komp nie daje b³êdów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry wiêcej na setkê
ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna kto¶ sposób na
pozbycie siê bez efektów ubocznych?)

Masz spalanie w normie.

5 Data: Czerwiec 30 2011 20:54:43
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Filip KK"  napisa³ w wiadomo¶ci

Co mo¿e byæ przyczyn± wiêkszego spalania? Komp nie daje b³êdów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry wiêcej na setkê
ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna kto¶ sposób na
pozbycie siê bez efektów ubocznych?)

Masz spalanie w normie.

Dawniej pali³ na trasie przy spokojnej je¼dzie 6,2, teraz 7,5. Dawniej pali³ w mie¶cie 7,5-8, teraz 10-11. Móg³bym uznaæ to spalanie za "w normie", gdyby nie fakt, ¿e wcze¶niej przez 1,5 roku by³o ci±gle ni¿sze, a od roku jest ci±gle to wy¿sze. Niezale¿nie od pory roku, drogi itp. To samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nag³y skok na wy¿szy poziom trudno nazwaæ normalnym.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

6 Data: Czerwiec 30 2011 23:00:07
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-06-30 20:54, Madoniowie pisze:

Dawniej pali³ na trasie przy spokojnej je¼dzie 6,2, teraz 7,5. Dawniej
pali³ w mie¶cie 7,5-8, teraz 10-11. Móg³bym uznaæ to spalanie za "w
normie", gdyby nie fakt, ¿e wcze¶niej przez 1,5 roku by³o ci±gle ni¿sze,
a od roku jest ci±gle to wy¿sze. Niezale¿nie od pory roku, drogi itp. To
samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam
kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nag³y skok na wy¿szy poziom trudno
nazwaæ normalnym.

Zaraz zaraz, co¶ mi siê nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauwa¿y³em, to z roku na rok s± wiêksze korki. To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym po¶cie "paliwa zawsze ró¿ne". Je¿eli tankowa³e¶ na przeró¿nych stacjach, to mo¿esz byæ pewien, ¿e masz zaj*bany ca³y uk³ad paliwowy, w³±cznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest zapchany DPF. Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/
Sprawd¼ czy nie zasysasz lewego powietrza za przep³ywomierzem.
Poza tym, zaj±³bym siê wymian± wszystkich innych filtrów i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia uk³adu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów), nastêpnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gêstszy. Dodatkowo zadba³bym o wszystkie masy w uk³adzie elektrycznym. Pocz±wszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i doda³bym masê g³owica-buda. Wymieni³bym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podaj± nieprawid³owe warto¶ci do sterownika silnika, który cyklicznie zwiêksza mieszankê paliwow±. Potem bym sprawdzi³ w jakim stanie jest ca³y uk³ad doprowadzaj±cy powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez ¶ladu oleju), je¶li by co¶ by³o bym rozebra³ ca³y uk³ad i wyczy¶ci³. Wymieni³bym filtr odmy i odprowadzi³ rurkê spustow± do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Nastêpnie EGR wy³±czy³bym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakie¶ elektrozawory przy turbo i egr? Je¶li tak, to wiadomo wyczy¶ciæ filterki. Nic wiêcej na razie nie przychodzi mi do g³owy, przed Tob± trochê pracy. Sprawd¼ jeszcze wszystkie ko³a, czy na pewno lekko siê krêc±, bo mo¿e jakie¶ klocki nie odbijaj± na sankach i szoruj± o tarczê.

Pozdrawiam
Filip

7 Data: Czerwiec 30 2011 23:53:32
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Filip KK"  napisa³ w wiadomo¶ci

Zaraz zaraz, co¶ mi siê nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauwa¿y³em, to z roku na rok s± wiêksze korki.

Moja droga wygl±da podobnie. Drobne ró¿nice nie maj± znaczenia. Poza tym np. w wakacje jest lu¼no. A spalanie wiêksze.

To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym po¶cie "paliwa zawsze ró¿ne".

Gdybym tankowa³ na jednej stacji, to mo¿na by przypuszczaæ, ¿e stacja zmieni³a paliwo. A tankujê na kilku. Jedna tania z paliwem z Orlenu, jedna BP, jedna Statoil i dwie Shell. ¯eby zmieni³o siê na wszystkich na raz - ma³o prawdopodobne.

Je¿eli tankowa³e¶ na przeró¿nych stacjach, to mo¿esz byæ pewien, ¿e masz zaj*bany ca³y uk³ad paliwowy, w³±cznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest zapchany DPF.

Nie jest. Przypominam, ¿e ca³y uk³ad paliwowy by³ wymieniony. Z wtryskiwaczami w³±cznie. I zero poprawy. A DPF by³ nawet wymontowany i rêcznie czyszczony. Nic.

Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/

Zajrzê

Sprawd¼ czy nie zasysasz lewego powietrza za przep³ywomierzem.

Sprawdzê.

Poza tym, zaj±³bym siê wymian± wszystkich innych filtrów

Wymienione

i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia uk³adu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów),

Instalacja paliwowa by³a wymieniona. Jest nowa. Wiêc to nie to.

nastêpnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gêstszy.

Olej zmieniam a¿ za czêsto. Niestety konieczno¶æ przy DPF

Dodatkowo zadba³bym o wszystkie masy w uk³adzie elektrycznym. Pocz±wszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i doda³bym masê g³owica-buda.

Hmmmm. Nie wiem, w czym mo¿e to mieæ wp³yw na spalanie, ale sprawdziæ nie zaszkodzi.


Wymieni³bym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podaj± nieprawid³owe warto¶ci do sterownika silnika, który cyklicznie zwiêksza mieszankê paliwow±.

Jeszcze my¶la³em o diagnostyce dawek paliwa.

Potem bym sprawdzi³ w jakim stanie jest ca³y uk³ad doprowadzaj±cy powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez ¶ladu oleju), je¶li by co¶ by³o bym rozebra³ ca³y uk³ad i wyczy¶ci³.

To jest kolejny pomys³.

 Wymieni³bym filtr odmy i odprowadzi³ rurkê spustow± do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Nastêpnie EGR wy³±czy³bym w sterowniku.

To ju¿ niestety nie takie proste. I nie tanie.

Nie wiem czy TDCi ma jakie¶ elektrozawory przy turbo i egr?

Ten model z DPF ma takiego wielkiego EGRa z kup± rurek i kabelków. Pe³no tego tam. Nie da siê za¶lepiæ, nie da siê oszukaæ.

Je¶li tak, to wiadomo wyczy¶ciæ

Jak pisa³em, EGR by³ wymieniony.

filterki. Nic wiêcej na razie nie przychodzi mi do g³owy, przed Tob± trochê pracy.

Spodziewam siê... :(

Sprawd¼ jeszcze wszystkie ko³a, czy na pewno lekko siê krêc±, bo mo¿e jakie¶ klocki nie odbijaj± na sankach i szoruj± o tarczê.

Sprawdzone. To chyba na samym pocz±tku sprawdzi³em. Zreszt± hamulce te¿ zrobione na nowo. Przód i ty³. Obawiam siê, ¿e to mo¿e byæ walniêty komp...
Dziêki za podpowiedzi.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

8 Data: Lipiec 01 2011 00:46:13
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-06-30 23:53, Madoniowie pisze:

Dziêki za podpowiedzi.

To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba siê przyjrzeæ bli¿ej temu Twojemu silnikowi. Tak na odleg³o¶æ ciê¿ko odgadn±æ. Napisz na grupê jak sobie poradzisz z problemem co pomog³o...

Pozdrawiam
Filip

9 Data: Lipiec 01 2011 16:44:40
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Filip KK"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dziêki za podpowiedzi.

To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba siê przyjrzeæ bli¿ej temu Twojemu silnikowi. Tak na odleg³o¶æ ciê¿ko odgadn±æ.

Wiem. Z problemem bujam siê ju¿ od d³u¿szego czasu. Po prostu ju¿ nie mam pomys³u, co to mo¿e byæ. I mechanicy te¿. Wiêc szukam ¶wie¿ych idei.

Napisz na grupê jak sobie poradzisz z problemem co pomog³o...

Jasne. Je¶li tylko siê uda...

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

10 Data: Lipiec 01 2011 08:51:05
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-06-30 23:53,  *Madoniowie* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

nastêpnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku,
pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gêstszy.

Olej zmieniam a¿ za czêsto. Niestety konieczno¶æ przy DPF

Chyba co¶ mnie ominê³o :) - napisz co¶ wiêcej - mo¿e tu jest pies pogrzebany?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

11 Data: Lipiec 01 2011 16:48:20
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci

Olej zmieniam a¿ za czêsto. Niestety konieczno¶æ przy DPF

Chyba co¶ mnie ominê³o :) - napisz co¶ wiêcej - mo¿e tu jest pies pogrzebany?

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po ka¿dej procedurze czyszczenia zapala siê kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Ka¿dy mondek z dpf tak ma. Od nowo¶ci.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

12 Data: Lipiec 04 2011 10:56:18
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-07-01 16:48,  *Madoniowie* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Olej zmieniam a¿ za czêsto. Niestety konieczno¶æ przy DPF

Chyba co¶ mnie ominê³o :) - napisz co¶ wiêcej - mo¿e tu jest pies
pogrzebany?

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po ka¿dej procedurze czyszczenia zapala
siê kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Ka¿dy mondek z
dpf tak ma. Od nowo¶ci.

No to zdecydowanie *nie* normalne :)
Rzeczywi¶cie oleju mo¿e przybywaæ, ale tylko w przypadku wielokrotnego przerywania podjêtej przez sterownik próby wypalenia filtra. Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra sp³ywa do miski olejowej i powoduje rozcieñczenie oleju i wzrost jego poziomu.
Ja z natury swojej pracy w wiêkszo¶ci poruszam siê po krótkiej trasie po mie¶cie do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi siê dosyæ czêsto - czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymienia³em oleju poza przegl±dami, ale zawsze dba³em, ¿eby procedury wypalania nie przerywaæ.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

13 Data: Lipiec 04 2011 19:38:24
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci

Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po ka¿dej procedurze czyszczenia zapala
siê kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Ka¿dy mondek z
dpf tak ma. Od nowo¶ci.

No to zdecydowanie *nie* normalne :)

Nie wiem, sk±d czerpiesz wiedzê. (Nie kwestionujê tu jej fachowo¶ci). Z mojej wiedzy mondeo z dpf tak w³a¶nie siê zachowuj±.

Rzeczywi¶cie oleju mo¿e przybywaæ, ale tylko w przypadku wielokrotnego przerywania podjêtej przez sterownik próby wypalenia filtra.

Wtedy to przybywa bardzo szybko. Mia³em i tak± sytuacjê, zanim przeczy¶ci³em filtr. Potrafi³ dorobiæ litr oleju w 500 kilometrów (cykl miejski krótkodystansowy)

Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra sp³ywa do miski olejowej i powoduje rozcieñczenie oleju i wzrost jego poziomu.
Ja z natury swojej pracy w wiêkszo¶ci poruszam siê po krótkiej trasie po mie¶cie do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi siê dosyæ czêsto - czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymienia³em oleju poza przegl±dami,

Jakie auto?

ale zawsze dba³em, ¿eby procedury wypalania nie przerywaæ.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyæ trudne. Szczególnie, ¿e rozpoznaæ, ¿e w³a¶nie zacz±³ siê ten proces, wcale nie jest ³atwo. Nie mówi±c o tym, jak niewielu o tym w ogóle wie.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

14 Data: Lipiec 05 2011 15:14:54
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-07-04 19:38,  *Madoniowie* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Ja z natury swojej pracy w wiêkszo¶ci poruszam siê po krótkiej trasie
po mie¶cie do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi siê dosyæ czêsto
- czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymienia³em oleju
poza przegl±dami,

Jakie auto?

Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie mia³em sytuacji, kiedy by mi siê w³±czy³o wypalanie w mie¶cie.

ale zawsze dba³em, ¿eby procedury wypalania nie przerywaæ.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyæ trudne. Szczególnie, ¿e rozpoznaæ, ¿e
w³a¶nie zacz±³ siê ten proces, wcale nie jest ³atwo. Nie mówi±c o tym,
jak niewielu o tym w ogóle wie.

Rozpoznanie jest do¶æ ³atwe - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h ³atwo to zauwa¿yæ na ¶wiat³ach, lub pod domem. Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to dr¿enie karoserii od nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000 rpm min.). Jak wyczujê, ¿e siê w³±czy³o wypalanie a jestem ju¿ na osiedlu to po prostu robiê kilka kó³ek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.
W trasie z kolei zawsze siê staram jechaæ jaki¶ odcinek (mam blisko autostradê :) ) na wysokich obrotach, ¿eby dok³adnie filtr "przedmuchaæ".

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

15 Data: Lipiec 05 2011 16:41:50
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci

Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie mia³em sytuacji, kiedy by mi siê w³±czy³o wypalanie w mie¶cie.

Nie wiem, jak maj± ople, ale kiedy¶ co¶ o jakiej¶ zafirze czyta³em, co straszne problemy z DPF mia³a, a serwis twierdzi³, ¿e auto jest OK, tylko kierowca ma za blisko do pracy.

A to, jak wiesz, bywa czasem dosyæ trudne. Szczególnie, ¿e rozpoznaæ, ¿e
w³a¶nie zacz±³ siê ten proces, wcale nie jest ³atwo. Nie mówi±c o tym,
jak niewielu o tym w ogóle wie.

Rozpoznanie jest do¶æ ³atwe

Dla przeciêtnego kierowcy? nie ¿artuj...
- pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h ³atwo to zauwa¿yæ na ¶wiat³ach, lub pod domem.

Chyba, ¿e kto¶ nie ma tej opcji, jak np. wszystkie mondeo mk3. Wiem, ¿e trudno uwierzyæ, ale: tak! Nie ma tam wskazania chwilowego spalania. Tylko ¶rednie. Poza tym ja np. wolê temperaturê i nie bêdê je¼dzi³ na chwilowym spalaniu tylko dlatego, ¿eby poznaæ procedurê.

Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to dr¿enie karoserii od nierównej pracy silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000 rpm min.).

W mondeo te¿ siê da to zauwa¿yæ, ale objaw jest tak dyskretny, ¿e 90% go przeoczy. Nie mówi±c o tym, ¿e po³owa z pozosta³ych 10% pojedzie do serwisu i bêdzie siê uskar¿aæ na dziwn± pracê silnika.

Jak wyczujê, ¿e siê w³±czy³o wypalanie a jestem ju¿ na osiedlu to po prostu robiê kilka kó³ek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.

Co dla wypalania nie jest specjalnie znacz±ce. Powinno siê utrzymywaæ sta³± prêdko¶æ obrotow±.
Wszystko, co piszesz, to prawda. Jednak nie bierzesz pod uwagê, ¿e znakomita wiêkszo¶æ kierowców nie ma o niuansach technicznych pojêcia. I w sumie racja, bo auto jest do je¿d¿enia, a nie do obs³ugi. Nie mówi±c o ca³ym ekologicznym absurdzie tego (niestety ju¿ przymusowego) rozwi±zania.
Tak wiêc dla przeciêtnego kierowcy has³o DPF mówi mniej wiêcej tyle, co EGR, ASR, ACC czy ABS. Co najwy¿ej wie, ¿e takie co¶ ma. A i to nie zawsze.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

16 Data: Lipiec 01 2011 09:46:16
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Robert_J 

Sprawd¼ czy nie zasysasz lewego powietrza za przep³ywomierzem.
Poza tym, zaj±³bym siê wymian± wszystkich innych filtrów i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia uk³adu paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów), nastêpnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gêstszy. Dodatkowo zadba³bym o wszystkie masy w uk³adzie elektrycznym. Pocz±wszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i doda³bym masê g³owica-buda. Wymieni³bym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podaj± nieprawid³owe warto¶ci do sterownika silnika, który cyklicznie zwiêksza mieszankê paliwow±. Potem bym sprawdzi³ w jakim stanie jest ca³y uk³ad doprowadzaj±cy powietrze do silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez ¶ladu oleju), je¶li by co¶ by³o bym rozebra³ ca³y uk³ad i wyczy¶ci³. Wymieni³bym filtr odmy i odprowadzi³ rurkê spustow± do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Nastêpnie EGR wy³±czy³bym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakie¶ elektrozawory przy turbo i egr? Je¶li tak, to wiadomo wyczy¶ciæ filterki.

Ale Kolega nie napisa³ ¿e mu auto wpad³o z mostu do rzeki ;-). Nie przesadzasz aby trochê? Najlepiej rozkrêciæ samochód na czê¶ci i z³o¿yæ, tylko pytanie czy to ma sens...



Nic wiêcej na razie nie przychodzi mi do g³owy, przed Tob± trochê pracy.

A to jeszcze co¶ mo¿e przyj¶æ? Wymieni³e¶ usterki, które zdarzaj± siê w autach nastoletnich ;-)



Sprawd¼ jeszcze wszystkie ko³a, czy na pewno lekko siê krêc±, bo mo¿e jakie¶ klocki nie odbijaj± na sankach i szoruj± o tarczê.

O, to jest chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie podtarte ³o¿ysko, niech po je¼dzie sprawdzi czy nie grzeje nadmiernie siê która¶ felga...

17 Data: Czerwiec 30 2011 22:37:39
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-06-30 18:07, Madoniowie pisze:

Co mo¿e być przyczynÄ… wiÄ™kszego spalania? Komp nie daje b³Ä™dów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoÅ› sposób na
pozbycie siÄ™ bez efektów ubocznych?)


JeÅ›li komp nic nie wykazuje to ja bym zainteresowa³ siÄ™ przep³ywomierzem.
Który rok tego mondka? Silnik to ju¿ PSA czy jeszcze fordowski?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój."

18 Data: Czerwiec 30 2011 23:55:29
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

JeÅ›li komp nic nie wykazuje to ja bym zainteresowa³ siÄ™ przep³ywomierzem.

przerabia³em...

Który rok tego mondka? Silnik to ju¿ PSA czy jeszcze fordowski?


2006. MK3 wszystkie by³y na delfaju. Dopiero MK4 od PSA i boscha.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

19 Data: Lipiec 01 2011 00:18:03
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Bugatti 

U¿ytkownik "Madoniowie"  napisa³ w wiadomo¶ci:

Co mo¿e byæ przyczyn± wiêkszego spalania? Komp nie daje b³êdów, wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry wiêcej na setkê ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna kto¶ sposób na pozbycie siê bez efektów ubocznych?)

Trzeba przetestowaæ autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwowaæ parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i stan nasycenia DPFa który mo¿e jest tak zapchany ¿e komp w³±cza proces regenracji poprzez zwiêkszenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww. filtra.
Je¶li ww. diagnostyka dynamiczna wyka¿e ¿e wszystko ok to przyczyna mo¿e le¿eæ w du¿ych oporach ruchu uk³adu napêdowego (które sprawdzisz podczas badania uk³±du hamulcowego na rolkach [bêbnach]).
Je¶li i to oka¿e siê w porz±dku to przyczyna le¿y w...pogodzie ;-) To nie ¿art ale napisa³e¶ ¿e z tygodnia na tydzieñ autko ci wiêcej pali. Z tygodnia na tydzieñ nadesz³o lato a z nim temp. powietrza jest coraz wy¿sza tam wiêc gêsto¶æ zasysanego powietrza jest ni¿sza...czujnik temp. powietrza do³adowuj±cego i przep³ywomierz daj± ECU "cynk" ¿e silnik zasysa ma³y strumieñ masowy powietrza i ECU zwiêksza ciut do³adowanie i ciut podnosi dawkê paliwa....i tak sprawno¶æ silnika maleje i dlatego wysokoprê¿naki zu¿ywaj± wiêcej ropki w upalne dni ni¿ w ch³odne.

Pozdr.


--
Bugatti

20 Data: Lipiec 01 2011 16:43:09
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "Bugatti"  napisa³ w wiadomo¶ci

Trzeba przetestowaæ autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwowaæ parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i

Tu ju¿ niestety zwyk³y kabelek nie poradzi. Trzeba by mieæ komp delfaja.

stan nasycenia DPFa który mo¿e jest tak zapchany ¿e komp w³±cza proces regenracji poprzez zwiêkszenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww. filtra.

Jak ju¿ pisa³em, to odpada. Wiem, kiedy siê w³±cza procedura. Czujê to. Wiem, ¿e nie jest zapchany, bo by³ wykrêcany i czyszczony. Poza tym, gdyby siê wci±¿ w³±cza³a, to dosyæ szybko przybywa³o by oleju.

Je¶li ww. diagnostyka dynamiczna wyka¿e ¿e wszystko ok to przyczyna mo¿e le¿eæ w du¿ych oporach ruchu uk³adu napêdowego (które sprawdzisz podczas badania uk³±du hamulcowego na rolkach [bêbnach]).

Hmmm. Znaczy nie hamulce, tylko gdzie¶ w skrzyni? Mo¿e to byæ...

Je¶li i to oka¿e siê w porz±dku to przyczyna le¿y w...pogodzie ;-) To nie ¿art ale napisa³e¶ ¿e z tygodnia na tydzieñ autko ci wiêcej pali.

Nie z tygodnia na tydzieñ. Od d³u¿szego czasu pali wiêcej. Skok by³ wyra¼ny i jednorazowy

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

21 Data: Lipiec 01 2011 22:37:36
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: MikOu 

Co mo¿e byæ przyczyn± wiêkszego spalania? Komp nie daje b³êdów, wymieniony
EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura czyszczenia nie jest
odpalona, a on i tak pali 1-2 litry wiêcej na setkê ni¿ to drzewiej
bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna kto¶ sposób na
pozbycie siê bez efektów ubocznych?)

Witaj
Mia³em tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzieñ spala³ +1,5-2l.a
nie zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
Parê miesiecy szuka³em winowajcy a¿ przy okazji mycia nakoli (dekli)
zauwa¿y³em fioletow± piastê tylnego ko³a ( by³a nówka SKF, niedawno
wymieniana, wytrzyma³a dwa miesiace i zaczê³a siê zacieraæ - st±d to
spalanie.) Nie pomy¶la³em, zeby na podno¶nik, ko³ami zakrêciæ... Oczywiscie
zgrzyta i chrupie...ale krêci sie.

Wiec moze piasta albo inne ³o¿ysko sie wysypa³o? Mo¿e hamulec postojowy co¶
³apie ?
Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkê, akurat na te 2l na stówê.
Ale komentarze znalaz³em, ¿e obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz
piast - tzn koszyki które ³atwo siê rozlatuj± i st±d problemy.


Powodzenia
Mkh


--
Pozdrawiam,
Przemek


22 Data: Lipiec 01 2011 22:45:16
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

U¿ytkownik "MikOu"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witaj
Mia³em tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzieñ spala³ +1,5-2l.a nie zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
Parê miesiecy szuka³em winowajcy a¿ przy okazji mycia nakoli (dekli) zauwa¿y³em fioletow± piastê tylnego ko³a ( by³a nówka SKF, niedawno wymieniana, wytrzyma³a dwa miesiace i zaczê³a siê zacieraæ - st±d to spalanie.) Nie pomy¶la³em, zeby na podno¶nik, ko³ami zakrêciæ... Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale krêci sie.

Wiec moze piasta albo inne ³o¿ysko sie wysypa³o? Mo¿e hamulec postojowy co¶ ³apie ?
Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkê, akurat na te 2l na stówê.
Ale komentarze znalaz³em, ¿e obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz piast - tzn koszyki które ³atwo siê rozlatuj± i st±d problemy.

Ha! Jak zd±¿ê jutro, to walê na podno¶nik.

--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl

23 Data: Lipiec 03 2011 01:21:01
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: MikOu 

Nnooi? Z ciekawo¶ci co¶ wysz³o nowego?

(...)

zauwa¿y³em fioletow± piastê tylnego ko³a ( by³a nówka SKF, niedawno
wymieniana, wytrzyma³a dwa miesiace i zaczê³a siê zacieraæ - st±d to
spalanie.) Nie pomy¶la³em, zeby na podno¶nik, ko³ami zakrêciæ...
Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale krêci sie.

Do¶ci¶lê, ze piasta nierozbieralna, modu³ z ³o¿yskami i czujnikiem ABS.
Fioletowa od temperatury, hamulec jest jakby osobno-gdyby hamulec trzyma³ to
tarcza by³aby grzana, nie piasta.

pozdrawiam
Mkh

24 Data: Sierpien 12 2011 16:12:01
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: Madoniowie 

W dniu i godzinie 2011-06-30 18:07, *Madoniowie* napisa³(a):

Co mo¿e byæ przyczyn± wiêkszego spalania? Komp nie daje b³êdów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry wiêcej na setkê
ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna kto¶ sposób na
pozbycie siê bez efektów ubocznych?)

No to po diagnozach. Wtryski sprawdzone ponownie - OK. Korekcja na pierwszym wtrysku nie najlepsza, ale w normie. Opory toczenia w normie (hamulce, ³o¿yska). Kodów b³êdów brak. Dziêki wszystkim za podpowiedzi. Niestety ci±gle lipa. Jeszcze jakie¶ pomys³y?

--
Pozdrawiam, Przemek
http://dag-pol.republika.pl

25 Data: Sierpien 12 2011 16:27:10
Temat: Re: Podwy¿szone spalanie
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Madoniowie"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu i godzinie 2011-06-30 18:07, *Madoniowie* napisa³(a):
Co mo¿e byæ przyczyn± wiêkszego spalania? Komp nie daje b³êdów,
wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest dro¿ny, procedura
czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry wiêcej na setkê
ni¿ to drzewiej bywa³o. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze ró¿ne.
Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna kto¶ sposób na
pozbycie siê bez efektów ubocznych?)

No to po diagnozach. Wtryski sprawdzone ponownie - OK. Korekcja na pierwszym wtrysku nie najlepsza, ale w normie. Opory toczenia w normie (hamulce, ³o¿yska). Kodów b³êdów brak. Dziêki wszystkim za podpowiedzi. Niestety ci±gle lipa. Jeszcze jakie¶ pomys³y?

-- Pozdrawiam, Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Ci¶nienie do³adowania, przep³ywomierz, czujnik temperatury?

--
Pozdrawiam,

yabba

Re: Podwyższone spalanie



Grupy dyskusyjne