Grupy dyskusyjne   »   Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch

Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch



1 Data: Styczen 17 2008 00:09:18
Temat: Problem z benzyn - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
Autor: ****************** 

Witam,

Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa
(oraz wielu problemw) wymieniem na oryginalne:

a) zbiornik paliwa;
b) pompe paliwa;
c) filtr paliwa;
d) regulator cisnienia paliwa;
e) silnik krokowy Bosch;
f) czujnik poziomu paliwa.

No i większo problemw ustapio, ale nie wszystkie, a nawet parę się
pojawio nowych - z czym to moe być związane?

a) zapalanie zimnego silnika

Zapala, ale obroty spadają zaraz do 500 lub nawet 200 na kilka sekund i
dosownie się silnik dusi, nie reaguje na naciskanie pedau gazu - zero
efektu. kilka sekund po tym obroty wskakują na waściwe (1500) w celu
rozgrzania silnika – wtedy ju samochd zaczyna reagować na peda gazu.
Usterka wystepuje tylko przy kompletnie zimnym silniku (czytaj: stal ponad
14 godzin bez jazdy) – i szczeglnie podczas ujemnych temperatur. W czasie
nieprawidowej pracy śmierdzi paliwem w kabinie.

b) wyączanie zimnego silnika

Często gdy jest zimny silnik to nie mona go wyączyć - po wyączeniu
zaponu i wyciagnięciu kluczyka ze stacyjki nadal silnik pracuje (a na
desce rozdzielczej pali się kontrolka braku adowania akumulatora). Aby
zgasić silnik wystarczy nacisnąć na peda hamulca nonego. Taki dziwny
objaw występuje, jeeli podczas jazdy silnik nie osiągną temperatury 90
stopni.

c) jazda na silniku zimnym (zanim osiągnie 90 stopni)

Jazda odbywa się „skokami” - samochd cięko wchodzi na wysze obroty i
„klinuje się” co chwilę zwiekszając obroty pomimo stale wciśniętego pedau
gazu – tak jakby brakowao paliwa (znowu syf w baku – niemoliwe?, pompa
się zaciera – niemoliwe?).

d) ogromne spalanie

Bardzo due zuycie paliwa (18l/100 km) - i to dobrego paliwa Shell V-Power
97 oktanw (najlepsze w Danii), ktrego zuycie zawsze byo maximum
8l/100km.

e) falujące obroty na luzie (pomimo wymiany silnika krokowego)

f) przy hamowaniu hamulcem (nie silnikiem, silnik na luzie zamy) obroty
spadają z 900 (przed hamowaniem, jazda na luzie) na 700 (przy hamowaniu)

g) subiektywne odczucie, e na danych obrotach prędkości są mniejsze od
dotychczasowo osiąganych, szczeglnie na wysokich obrotach rzędu 4000
obr/min

--
http://www.orinoco.wlan.webd.pl
Unofficial ORiNOCO Support Page including ORiNOCO USB Classic Client
Simply the best!!!



2 Data: Styczen 17 2008 07:16:59
Temat: Re: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
Autor: Agent 


Uytkownik "******************"  napisa w wiadomości

Witam,

Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa

Ekspertem nie jestem ale przyczną moe być sonda lambda? Niech mnie ktoś poprawi jak objawy nie pasują do tej awarii?

3 Data: Styczen 17 2008 09:04:42
Temat: Re: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
Autor: Agent 


Uytkownik "Agent"  napisa w wiadomości


Uytkownik "******************"  napisa w wiadomości
Witam,

Mam problem z Polonezem Atu Plusem 1.6 GLI (wtrysk Bosch Mono-Motronic MA
1.7). Ostatnio z powodu skorodowanego zbiornika i przytartej pompy paliwa

Ekspertem nie jestem ale przyczną moe być sonda lambda? Niech mnie ktoś poprawi jak objawy nie pasują do tej awarii?

A nie ma jakiegoś forum polozneza. Kiedyś widziaem identyczne objawy w poloznezie z takim samym silnikiem i zasilaniem. Moe to jakaś typowa wada i będą wiedzieli?

4 Data: Styczen 17 2008 12:59:19
Temat: Re: Problem z benzyn - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
Autor: MarcinWaloszek 



A nie ma jakiego forum polozneza. Kiedy widziaem identyczne objawy w

    polecam - www.fsoautoklub.pl - mysle ze ktos Ci pomoze

Aby zgasi silnik wystarczy nacisn na peda hamulca nonego. - i jakie inne auto potrafi miec tyle fanazji co Poldek? :P

5 Data: Styczen 17 2008 08:58:49
Temat: Re: Problem z benzyn - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
Autor: Michas 

wiem e wymieniae, ale jednak mnie te objawy pasuj do czarw w okolicach
silnika krokowego/przepustnicy - u mnie byo do podobnie kiedy
przepustnica bya zabrudzona - zwykle pomagao czyszczenie ale ciagle mnie
straszyli ze jak nie pomoze to silnik krokowy do wymiany..

M.

6 Data: Styczen 17 2008 21:31:15
Temat: Re: Problem z benzyn - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch
Autor: lublex 

Podobne objawy miaem w poldku gdy pada membrana w servo wspomagania
hamowania. Wskazuje na to zwaszcza wahanie obrotw przy naciskaniu hamulca.
Po wymianie servo (na szrocie 30 PLN) byo O.K.
Za to wyczanie silnika hamulcem dziwne jakie, tego nie byo

pozdr
lublex

Re: Problem z benzyną - Polonez Atu Plus 1.6 GLI Bosch



Grupy dyskusyjne