Przer�bka H4 na H4 bixenon:)
1 | Data: Pa?dziernik 20 2011 01:51:50 |
Temat: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | |
Autor: Arbiter | Chcia³em przerobiæ H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów: 2 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 07:08:25 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Agent |
Chcia³em przerobiæ H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:H7 i przeróbka na ksenon wychodzi przewa¿nie ok poza brakiem poziomowania. H4 i ksenon to pora¿ka. 3 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 10:11:58 | Temat: Re: Przer�bka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Lewis | W dniu 2011-10-20 01:51, Arbiter pisze: Chcia�em przerobi� H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki test�w: Do H4 stosuje siÄ™ cuÅ› takiego: http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=99 tylko ¿e tu cena trochÄ™ przesadzona, do 500z³ mo¿na kupić. -- Części do A6 C4 sprzedam http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697 Pozdrawiam Lewis 4 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 11:09:36 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: J.F | U¿ytkownik "Arbiter" napisa³ w wiadomoœci grup Chcia³em przerobiæ H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów: http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4 Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12. Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly. Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt tego nie sprawdza ? Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ... a potem na allegro tylko taki towar z odrzutow :-) Nie by³em zadowolony, przeróbke usuna³em. Zastanawiam siê, czy o niepowodzeniu zawa¿y³ akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie pora¿kowate. W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze. Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna. A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki. Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu. Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci. J. 5 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 09:14:16 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, J.F wrote: No nie koniecznie, podaje z PRM: http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif po lewej zarnik zarowki (prostokat) a po prawej luk xenona. W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie elektromagnes zmienia polozenie palnika. Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze, moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia. -- Artur ZZR 1200 6 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 12:52:32 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: J.F | U¿ytkownik "AZ" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup On 2011-10-20, J.F wrote: A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki. Skala w obu ta sama ? No to tym bardziej ciekawe czemu tak. Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja. Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak. Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi. J. 7 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 10:57:04 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, J.F wrote: Nie mam pojecia. Zaslonka na szczescie jest na stale choc Arbiter popelnil blad piszac o zmianie polozenia przeslonki. Rozmiarow tak, ale moze ksztalt robi tutaj roznice? -- Artur ZZR 1200 8 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:35:52 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Arbiter |
A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja. okazuje siê ze s± takie co ruszaj± i bañka i przes³onk± http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/59/15/58/1859155863 prawdopodobnie w etj nie bedzie problemu.... 9 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 12:11:37 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: to | begin AZ Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze, To pewnie tylko Tobie tak siÄ™ wydaje. Jak widzÄ™ takiego inteligentnego inaczej z motorkiem, to w³Ä…czam mu ~to samo w moim aucie. Ciekawego, czy rozumiejÄ… aluzjÄ™. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 10 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 12:13:05 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, to wrote: Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie na SKP i jakos nikt dlugimi mi nie daje. -- Artur ZZR 1200 11 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 12:24:25 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: to | begin AZ Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie Tam gówno mogÄ… sprawdzić. i jakos nikt dlugimi mi nie daje. Bo ju¿ siÄ™ przyzwyczaili, ¿e co drugi kretyn na motorku je¼dzi na d³ugich czy z jakimÅ› wiejskim xenonem. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 12 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 14:26:35 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Artur MaÅ›lÄ…g | W dniu 2011-10-20 14:24, to pisze: begin AZ Do tego musieliby chcieć. i jakos nikt dlugimi mi nie daje. I patologia kwitnie w najlepsze. 13 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 12:38:54 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, to wrote: Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem? Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie sami wrozbici ze szklanymi kulami. -- Artur ZZR 1200 14 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:00:36 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: to | begin AZ Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc Dok³adnoæ pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia sprawnych Å›wiate³. Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na Nie ka¿dy ma tyle lat co Ty, na drogach sÄ… te¿ ludzie w wieku 80 lat, których to gówno bÄ™dzie oÅ›lepiać. UprzedzajÄ…c TwojÄ… prawdopodobnÄ… odpowied¼ -- jak masz problemy z jazdÄ… na seryjnych Å›wiat³ach, to sam id¼ do okulisty. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 15 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 15:08:25 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Artur MaÅ›lÄ…g | W dniu 2011-10-20 15:00, to pisze: begin AZ Jeszcze jest mo¿liwoæ sprawdzenia zgodnoÅ›ci z homologacjÄ…, ale to jak wczeÅ›niej pisa³em - musia³oby siÄ™ diagnostom chcieć (policji zresztÄ… te¿). Bardzo rzadko spotykane. 16 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:11:22 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, to wrote: Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze?Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc Rzucaja swiatlo poza linie swiatocienia ale na luxometrze tego nie widac? Prosze Cie... A kto powiedzial, ze to byly osoby w moim wieku? Ja nie mam problemu z jazda na seryjnych swiatlach. Czesto jezdze po nocy i xenony sa dla mnie po prostu wygodniejsze - jezeli chodzi o barwe swiatla no i nie wspominajac o dlugich do ktorych dlugich z halogenow nie ma co porownywac. Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o tym czy tez zarowkami 100W gdzie w sloneczny dzien zamiast lamp i samochodu widzisz dwie gwiazdy. Jeszcze raz - po zamontowaniu dokladnie sprawdzilem ich dzialanie i to czy oslepiaja, nie jestem typem ktory mysli na drodze tylko o sobie. Na dlugich tez nie jezdze. -- Artur ZZR 1200 17 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:26:50 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: to | begin AZ Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze? WidzÄ™, ¿e jak ka¿dy nieuk uciekasz siÄ™ do "praw fizyki" jako argumentu. Otó¿ spróbuj zrozumieć, ¿e inaczej projektuje siÄ™ przyrzÄ…d pomiarowy, który ma kontrolować tylko pewien aspekt dzia³ania reflektora, a co do reszty zak³ada siÄ™, ¿e spe³niajÄ… normy, a inaczej taki, który ma dok³adnie zbadać dzia³anie dowolnego reflektora jako ca³oÅ›ci. Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o Sam masz wiochÄ™, tylko wydaje Ci siÄ™, ¿e tak nie jest, bo wydaje Ci siÄ™, ¿e coÅ› sprawdzi³eÅ›. Nic nie sprawdzi³eÅ›, test na SKP + test na oko to tyle co nic. Choć oczywiÅ›cie da siÄ™ pewnie zrobić jeszcze gorsze Å›wiat³a, ni¿ te, co Ty masz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 18 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:29:37 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, to wrote: No to ponawiam pytanie - powiedz czym mam zbadac te swiatla aby miec pewnosc lub wiedziec, ze sa zle. Reflektor ma ucinac swiatlo w pewnym momencie i to robi wiec jak ma razic? Co z tym testem na oko? Maja nie razic i nie raza. -- Artur ZZR 1200 19 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 15:58:33 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: J.F | U¿ytkownik "AZ" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup WidzÄ™, ¿e jak ka¿dy nieuk uciekasz siÄ™ do "praw fizyki" jako argumentu. Masz wyciagnac stosowna norme i przeczytac wszystkie wymagania, a nastepnie je sprawdzic. Miedzy innymi bedzie tam rozklad jasnosci w wiazce swiatla. Niby wymaga sie "przyrzÄ…d do pomiaru ustawienia i Å›wiat³oÅ›ci Å›wiate³ pojazdu" ale watpie zeby diagnosta, nawet na stacji okregowej, potrafil zmierzyc to wszystko co jest wymagane. Zazwyczaj to po prostu spoglada na sciane .... "dobrze sa ustawione". J. 20 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 11:21:47 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Arbiter |
Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles W³asnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chiñskich jest modu³ do sterowania cewk¹, ja go omin¹³em i pod³¹cza³em +12V. Na myœli mi przychodzi jedna kwestia - moze steruj¹cy element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza napiêcie/pr¹d. Mo¿e moja cewka przez to siê grza³a i dymi³a W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja w œwiat³ach mijania H4 istotne jest po³o¿enie ogniska i dok³adnoœæ daszka Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko Po³o¿enie przes³ony by³o istotne i sposób w jaki os³ania³a œwiat³o. Os³ania³a nie w pe³ni i œwiat³o "wybija³o" przez szczelinê A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki. to raczej nie jest problemem, bo d³ugoœæ ³uku jest bardzo podobna do ¿arnika halogenowego. równie¿ po³o¿enie ogniska by³o podobne Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu. i w bixenonie równie¿ - cewka porusza szklan¹ bañk¹ a nie przes³on¹. Przes³ona stoi w miejscu Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze byæ mo¿e, ale nie mam innego reflektora H4. Robi³em jeszcze test przy ca³kowitym demontazu tego daszka - by³ go³y palnik który wy³¹cznie zmienia³ ognisko w wyniku poruszania cewk¹. Okaza³o siê, ¿e plus minus funkcja mijania-drogowe dzia³a. Tylko na mijania by³o ciut wiêcej oœlepiania ni¿ z daszkiem. Jako ¿e nie jestem zwolennikiem barbarzyñœtwa, darowa³em sobie takie rozwi¹zanie. 21 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:01:04 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: J.F | U¿ytkownik "Arbiter" napisa³ w wiadomoœci grup Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12. W³asnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chiñskich jest modu³ do sterowania cewk¹, ja go omin¹³em i pod³¹cza³em +12V. Na myœli mi przychodzi jedna kwestia - moze steruj¹cy element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza napiêcie/pr¹d. Mo¿e moja cewka przez to siê grza³a i dymi³a A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu. Podtrzymujaca znacznie slabsza. Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo. Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ? W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze. w œwiat³ach mijania H4 istotne jest po³o¿enie ogniska i dok³adnoœæ daszka Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.Po³o¿enie przes³ony by³o istotne i sposób w jaki os³ania³a œwiat³o. Os³ania³a nie w pe³ni i œwiat³o "wybija³o" przez szczelinê Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4. Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.i w bixenonie równie¿ - cewka porusza szklan¹ bañk¹ a nie przes³on¹. Przes³ona stoi w miejscu Moze troche przeszkadzac, no ale wiekszosc swiatla wyjdzie. Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ? Robi³em jeszcze test przy ca³kowitym demontazu tego daszka - by³ go³y palnik który wy³¹cznie zmienia³ ognisko w wyniku poruszania cewk¹. Okaza³o siê, ¿e plus minus funkcja mijania-drogowe dzia³a. Tylko na mijania by³o ciut wiêcej oœlepiania ni¿ z daszkiem. Jako ¿e nie jestem zwolennikiem barbarzyñœtwa, darowa³em sobie takie rozwi¹zanie. No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza. Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki. J. 22 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 11:10:26 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, J.F wrote: Czy wy nie wymagacie za duzo od chinczykow? ;-) U mnie nie ma zadnego sterownika oprocz jakiegos tranzystora bodaj ktory steruje elektromagnesem. Ja bym bardziej podejrzewal wlasnie ta wersje, koledze jak cos tam sie odkrecilo to bardzo efektowny dymek lecial. Pytanie, na ile im to wyszlo? ;-) Nie. http://www.tuning.shop.pl/photo/product_info/c/2/4/1_c243fdc3b769.jpg -- Artur ZZR 1200 23 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:10:46 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Arbiter |
A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu. Jest tam jedna cewka - bo rozbiera³em. Ca³oœæ wykonana karygodnie i brak precyzji. rdzeñ przesuwa siê z oporami, prowadnica jest nierówna. Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ? nie no nie zablokowa³:) Przecie¿ bym widzia³ i tego unikn¹³. Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal te¿ tak myœla³em ¿e to ciep³o od palnika ale okaza³o siê, ¿e sama cewka grzeje i izolacja z niej dymi Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4. s³abo postarali. Problemem jest precyzja wykonania. Sam pomys³ jest dobry Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ? nie jest. Robi³em jeszcze test przy ca³kowitym demontazu tego daszka - by³ go³y No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza. tu mia³em na myœli ze zdj¹³em ca³¹ przes³onê o tak http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18301.Bixenon.bez.przeslony efekt by³ taki http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18302.Bixenon.H4.bez.przeslony vs efekt z wbudowan¹ przes³on¹ http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18299.Bixenon.H4.Low.beam vs po moim tuningu http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18294.H4.bixenon.Low.modified 24 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 11:18:26 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: AZ | On 2011-10-20, Arbiter wrote: A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu ktore generuje odbicie swiatla niewiadomojakigdzie? -- Artur ZZR 1200 25 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:22:10 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Arbiter |
A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu nie no, nie ma co gdybac, przeciez opisalem w galerii co jest przyczyn± chodzi o t± szparê. Po jej zas³oniêciu wi±zka jest ju¿ poprawna http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18288.H4.Bixenon 26 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:04:53 | Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:) | Autor: Marek Dyjor | J.F wrote: U¿ytkownik "Arbiter" napisa³ w wiadomoœci grup wspó³czesne reflektory s¹ reflektorami opartymi o odpowiedni¹ geometriê zwierciad³a wiêc zmian po³o¿enia Ÿród³a œwiat³¹ (¿arnika, ³uku) powoduje z³y kszta³t wi¹zki wyjœciowej. 27 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 13:52:30 | Temat: off | Autor: PM | masz hondê sh125i ? 28 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 14:39:22 | Temat: Re: off | Autor: Arbiter |
masz hondê sh125i ? mam kiedy¶ rozwaza³em zakup, mo¿esz odpowiedziec na 3 pytania? jakie masz spalanie w miescie? latem 2,7-2,9 l/100km. ¦rednie ca³o¶ciowe z 10tys km 2,86 jak± prêdko¶æ rozwijasz? nie je¿d¿ê szybko. Miasto 60kmh. Na trasie 70-90 (raczej 80) jest tam alternator? 300W http://moto.arbiter.pl/galeria/honda.sh.125i http://www.spritmonitor.de/en/detail/404666.html 29 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 15:59:27 | Temat: Re: off | Autor: PM | oki 30 |
Data: Pa?dziernik 20 2011 16:12:51 | Temat: Re: off | Autor: Arbiter |
czy ciep³e powietrze z ch³odnicy leci na nogi? tak, pod motokoc. Fajna sprawa bo powiedzmy w temepraturze 10 stopni na podwórku w nogi ciep³o:) |