Grupy dyskusyjne   »   Przer�bka H4 na H4 bixenon:)

Przer�bka H4 na H4 bixenon:)



1 Data: Pa?dziernik 20 2011 01:51:50
Temat: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Arbiter 

Chcia³em przerobiæ H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Nie by³em zadowolony, przeróbke usuna³em. Zastanawiam siê, czy o
niepowodzeniu zawa¿y³ akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa
takie pora¿kowate.

Przy przeróbce reflektora jednow³óknowego by³o zupe³nie lepiej!



2 Data: Pa?dziernik 20 2011 07:08:25
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Agent 


U¿ytkownik "Arbiter"  napisa³ w wiadomo¶ci

Chcia³em przerobiæ H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Nie by³em zadowolony, przeróbke usuna³em. Zastanawiam siê, czy o niepowodzeniu zawa¿y³ akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie pora¿kowate.

Przy przeróbce reflektora jednow³óknowego by³o zupe³nie lepiej!

H7 i przeróbka na ksenon wychodzi przewa¿nie ok poza brakiem poziomowania. H4 i ksenon to pora¿ka.

3 Data: Pa?dziernik 20 2011 10:11:58
Temat: Re: Przer�bka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Lewis 

W dniu 2011-10-20 01:51, Arbiter pisze:

Chcia�em przerobi� H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki test�w:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Nie by�em zadowolony, przer�bke usuna�em. Zastanawiam si�, czy o
niepowodzeniu zawa�y� akurat ten reflektor, czy wszystkie przer�bki H4 sa
takie pora�kowate.

Przy przer�bce reflektora jednow��knowego by�o zupe�nie lepiej!




Do H4 stosuje siÄ™ cuÅ› takiego:
http://www.xenonowe.pl/index.php?MENU=oferta&id=99
tylko ¿e tu cena trochÄ™ przesadzona, do 500z³ mo¿na kupić.

--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis

4 Data: Pa?dziernik 20 2011 11:09:36
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Arbiter"  napisa³ w wiadomoœci grup Chcia³em przerobiæ H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:

http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12.

Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly.
Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt tego nie sprawdza ?
Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ...  a potem na allegro tylko taki towar z odrzutow :-)

Nie by³em zadowolony, przeróbke usuna³em. Zastanawiam siê, czy o niepowodzeniu zawa¿y³ akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki H4 sa takie pora¿kowate.

W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze.
Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

J.

5 Data: Pa?dziernik 20 2011 09:14:16
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, J.F  wrote:


W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
zarnika to chyba powinno byc dobrze.
Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
blisko wlokna.
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

No nie koniecznie, podaje z PRM:
http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif

po lewej zarnik zarowki (prostokat) a po prawej luk xenona.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
elektromagnes zmienia polozenie palnika.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Pa?dziernik 20 2011 12:52:32
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: J.F 

U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup On 2011-10-20, J.F  wrote:

A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

No nie koniecznie, podaje z PRM:
http://md.co.za/photo/images/filamentarc.gif

Skala w obu ta sama ?
No to tym bardziej ciekawe czemu tak.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
W jakim sensie innym? Nizej/wyzej, to masz na mysli? Bo w bi-xenonie
elektromagnes zmienia polozenie palnika.

A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.

J.

7 Data: Pa?dziernik 20 2011 10:57:04
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, J.F  wrote:


Skala w obu ta sama ?
No to tym bardziej ciekawe czemu tak.

Nie mam pojecia.

A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

Zaslonka na szczescie jest na stale choc Arbiter popelnil blad piszac o
zmianie polozenia przeslonki.

Od czysto optycznej strony interesuje mnie dlaczego tak.
Zrodlo swiatla podobnych rozmiarow, wiec o co tu chodzi.

Rozmiarow tak, ale moze ksztalt robi tutaj roznice?

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:35:52
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "J.F"  napisa³ w wiadomo¶ci


A to nie wiedzialem, myslalem ze tylko zaslonke przestawiaja.

okazuje siê ze s± takie co ruszaj± i bañka i przes³onk±
http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal/18/59/15/58/1859155863

prawdopodobnie w etj nie bedzie problemu....

9 Data: Pa?dziernik 20 2011 12:11:37
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: to 

begin AZ

Ja mam w motocyklu podwojna lampe z gladkim szklem na H4. Dziala dobrze,
moze odciecie nie jest takie piekne jak na halogenie ale nie oslepia.

To pewnie tylko Tobie tak siÄ™ wydaje. Jak widzÄ™ takiego inteligentnego
inaczej z motorkiem, to w³Ä…czam mu ~to samo w moim aucie. Ciekawego, czy
rozumiejÄ… aluzjÄ™.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

10 Data: Pa?dziernik 20 2011 12:13:05
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, to  wrote:


To pewnie tylko Tobie tak siÄ™ wydaje. Jak widzÄ™ takiego inteligentnego
inaczej z motorkiem, to w³Ä…czam mu ~to samo w moim aucie. Ciekawego, czy
rozumiejÄ… aluzjÄ™.

Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP i jakos nikt dlugimi mi nie daje.

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Pa?dziernik 20 2011 12:24:25
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: to 

begin AZ

Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP

Tam gówno mogÄ… sprawdzić.

i jakos nikt dlugimi mi nie daje.

Bo ju¿ siÄ™ przyzwyczaili, ¿e co drugi kretyn na motorku je¼dzi na d³ugich
czy z jakimÅ› wiejskim xenonem.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

12 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:26:35
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2011-10-20 14:24, to pisze:

begin AZ

Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP

Tam gówno mogÄ… sprawdzić.

Do tego musieliby chcieć.

i jakos nikt dlugimi mi nie daje.

Bo ju¿ siÄ™ przyzwyczaili, ¿e co drugi kretyn na motorku je¼dzi na d³ugich
czy z jakimÅ› wiejskim xenonem.

I patologia kwitnie w najlepsze.

13 Data: Pa?dziernik 20 2011 12:38:54
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, to  wrote:


Mnie sie nie wydaje bo po zamontowaniu pojechalem sprawdzic specjalnie
na SKP

Tam gówno mogÄ… sprawdzić.

Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Bo ju¿ siÄ™ przyzwyczaili, ¿e co drugi kretyn na motorku je¼dzi na d³ugich
czy z jakimÅ› wiejskim xenonem.

Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na
niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem
jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie
sami wrozbici ze szklanymi kulami.

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:00:36
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: to 

begin AZ

Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Dok³adnoæ pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia
sprawnych Å›wiate³.

Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na
niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem
jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie
sami wrozbici ze szklanymi kulami.

Nie ka¿dy ma tyle lat co Ty, na drogach sÄ… te¿ ludzie w wieku 80 lat,
których to gówno bÄ™dzie oÅ›lepiać. UprzedzajÄ…c TwojÄ… prawdopodobnÄ…
odpowied¼ -- jak masz problemy z jazdÄ… na seryjnych Å›wiat³ach, to sam id¼
do okulisty.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

15 Data: Pa?dziernik 20 2011 15:08:25
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Artur MaÅ›lÄ…g 

W dniu 2011-10-20 15:00, to pisze:

begin AZ

Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Dok³adnoæ pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia
sprawnych Å›wiate³.

Jeszcze jest mo¿liwoæ sprawdzenia zgodnoÅ›ci z homologacjÄ…, ale to
jak wczeÅ›niej pisa³em - musia³oby siÄ™ diagnostom chcieć (policji
zresztÄ… te¿). Bardzo rzadko spotykane.

16 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:11:22
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, to  wrote:

Oczywiscie. To teraz sherlocku powiedz czym mozna sprawdzic poprawnosc
ustawienia swiatel i tego jak swieca jak nie luxometrem?

Dok³adnoæ pomiaru na SKP pozwala jedynie na sprawdzenie ustawienia
sprawnych Å›wiate³.

Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze?
Rzucaja swiatlo poza linie swiatocienia ale na luxometrze tego nie
widac? Prosze Cie...

Kretyn to ten ktory uwaza, ze zna sie na wszystkim a naprawde zna sie na
niczym, czyli wypisz wymaluj ty. Jakos osoby z ktorymi to sprawdzalem
jadac za nimi/z przeciwka mowily co innego. Ale jak zwykle na PMS-ie
sami wrozbici ze szklanymi kulami.

Nie ka¿dy ma tyle lat co Ty, na drogach sÄ… te¿ ludzie w wieku 80 lat,
których to gówno bÄ™dzie oÅ›lepiać. UprzedzajÄ…c TwojÄ… prawdopodobnÄ…
odpowied¼ -- jak masz problemy z jazdÄ… na seryjnych Å›wiat³ach, to sam id¼
do okulisty.

A kto powiedzial, ze to byly osoby w moim wieku? Ja nie mam problemu z
jazda na seryjnych swiatlach. Czesto jezdze po nocy i xenony sa dla mnie
po prostu wygodniejsze - jezeli chodzi o barwe swiatla no i nie
wspominajac o dlugich do ktorych dlugich z halogenow nie ma co
porownywac.

Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o
tym czy tez zarowkami 100W gdzie w sloneczny dzien zamiast lamp i
samochodu widzisz dwie gwiazdy. Jeszcze raz - po zamontowaniu
dokladnie sprawdzilem ich dzialanie i to czy oslepiaja, nie jestem typem
ktory mysli na drodze tylko o sobie. Na dlugich tez nie jezdze.

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:26:50
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: to 

begin AZ

Aha, czyli prawa fizyki dzialaja inaczej z xenonem w reflektorze?
Rzucaja swiatlo poza linie swiatocienia ale na luxometrze tego nie
widac? Prosze Cie...

WidzÄ™, ¿e jak ka¿dy nieuk uciekasz siÄ™ do "praw fizyki" jako argumentu.
Otó¿ spróbuj zrozumieć, ¿e inaczej projektuje siÄ™ przyrzÄ…d pomiarowy,
który ma kontrolować tylko pewien aspekt dzia³ania reflektora, a co do
reszty zak³ada siÄ™, ¿e spe³niajÄ… normy, a inaczej taki, który ma
dok³adnie zbadać dzia³anie dowolnego reflektora jako ca³oÅ›ci.

Sam nie lubie wiochy z xenonami zrobionymi bez najmniejszego pojecia o
tym czy tez zarowkami 100W gdzie w sloneczny dzien zamiast lamp i
samochodu widzisz dwie gwiazdy. Jeszcze raz - po zamontowaniu dokladnie
sprawdzilem ich dzialanie i to czy oslepiaja, nie jestem typem ktory
mysli na drodze tylko o sobie. Na dlugich tez nie jezdze.

Sam masz wiochÄ™, tylko wydaje Ci siÄ™, ¿e tak nie jest, bo wydaje Ci siÄ™,
¿e coÅ› sprawdzi³eÅ›. Nic nie sprawdzi³eÅ›, test na SKP + test na oko to
tyle co nic. Choć oczywiÅ›cie da siÄ™ pewnie zrobić jeszcze gorsze Å›wiat³a,
ni¿ te, co Ty masz.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

18 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:29:37
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, to  wrote:


WidzÄ™, ¿e jak ka¿dy nieuk uciekasz siÄ™ do "praw fizyki" jako argumentu.
Otó¿ spróbuj zrozumieć, ¿e inaczej projektuje siÄ™ przyrzÄ…d pomiarowy,
który ma kontrolować tylko pewien aspekt dzia³ania reflektora, a co do
reszty zak³ada siÄ™, ¿e spe³niajÄ… normy, a inaczej taki, który ma
dok³adnie zbadać dzia³anie dowolnego reflektora jako ca³oÅ›ci.

No to ponawiam pytanie - powiedz czym mam zbadac te swiatla aby miec
pewnosc lub wiedziec, ze sa zle. Reflektor ma ucinac swiatlo w pewnym
momencie i to robi wiec jak ma razic?

Sam masz wiochÄ™, tylko wydaje Ci siÄ™, ¿e tak nie jest, bo wydaje Ci siÄ™,
¿e coÅ› sprawdzi³eÅ›. Nic nie sprawdzi³eÅ›, test na SKP + test na oko to
tyle co nic. Choć oczywiÅ›cie da siÄ™ pewnie zrobić jeszcze gorsze Å›wiat³a,
ni¿ te, co Ty masz.

Co z tym testem na oko? Maja nie razic i nie raza.

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Pa?dziernik 20 2011 15:58:33
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: J.F 

U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomoÅ›ci grup
On 2011-10-20, to  wrote:

WidzÄ™, ¿e jak ka¿dy nieuk uciekasz siÄ™ do "praw fizyki" jako argumentu.
Otó¿ spróbuj zrozumieć, ¿e inaczej projektuje siÄ™ przyrzÄ…d pomiarowy,
który ma kontrolować tylko pewien aspekt dzia³ania reflektora, a co do
reszty zak³ada siÄ™, ¿e spe³niajÄ… normy, a inaczej taki, który ma
dok³adnie zbadać dzia³anie dowolnego reflektora jako ca³oÅ›ci.

No to ponawiam pytanie - powiedz czym mam zbadac te swiatla aby miec
pewnosc lub wiedziec, ze sa zle. Reflektor ma ucinac swiatlo w pewnym
momencie i to robi wiec jak ma razic?

Masz wyciagnac stosowna norme i przeczytac wszystkie wymagania, a nastepnie je sprawdzic.

Miedzy innymi bedzie tam rozklad jasnosci w wiazce swiatla.

Niby wymaga sie "przyrzÄ…d do pomiaru ustawienia i Å›wiat³oÅ›ci Å›wiate³ pojazdu" ale watpie zeby diagnosta, nawet na stacji okregowej, potrafil zmierzyc to wszystko co jest wymagane. Zazwyczaj to po prostu spoglada na sciane .... "dobrze sa ustawione".

J.

20 Data: Pa?dziernik 20 2011 11:21:47
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "J.F"  napisa³ w wiadomoœci


Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles
pod 12.

W³asnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chiñskich jest
modu³ do sterowania cewk¹, ja go omin¹³em i pod³¹cza³em +12V. Na myœli mi
przychodzi jedna kwestia - moze steruj¹cy element daje np +12V na sekunde a
potem zmniejsza napiêcie/pr¹d. Mo¿e moja cewka przez to siê grza³a i dymi³a


W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
zarnika to chyba powinno byc dobrze.

w œwiat³ach mijania H4 istotne jest po³o¿enie ogniska i dok³adnoœæ daszka

Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko
wlokna.

Po³o¿enie przes³ony by³o istotne i sposób w jaki os³ania³a œwiat³o.
Os³ania³a nie w pe³ni i œwiat³o "wybija³o" przez szczelinê

A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

to raczej nie jest problemem, bo d³ugoœæ ³uku jest bardzo podobna do ¿arnika
halogenowego. równie¿ po³o¿enie ogniska by³o podobne


Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

i w bixenonie równie¿ - cewka porusza szklan¹ bañk¹ a nie przes³on¹.
Przes³ona stoi w miejscu

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna, moze
trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.


byæ mo¿e, ale nie mam innego reflektora H4.

Robi³em jeszcze test przy ca³kowitym demontazu tego daszka - by³ go³y palnik
który wy³¹cznie zmienia³ ognisko w wyniku poruszania cewk¹. Okaza³o siê, ¿e
plus minus funkcja mijania-drogowe dzia³a. Tylko na mijania by³o ciut wiêcej
oœlepiania ni¿ z daszkiem. Jako ¿e nie jestem zwolennikiem barbarzyñœtwa,
darowa³em sobie takie rozwi¹zanie.

21 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:01:04
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: J.F 

U¿ytkownik "Arbiter"  napisa³ w wiadomoœci grup
U¿ytkownik "J.F"  napisa³ w wiadomoœci

Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a podlaczyles pod 12.

W³asnie nie wiem i nie czytalem podobnych testów. W zestawach chiñskich jest modu³ do sterowania cewk¹, ja go omin¹³em i pod³¹cza³em +12V. Na myœli mi przychodzi jedna kwestia - moze steruj¹cy element daje np +12V na sekunde a potem zmniejsza napiêcie/pr¹d. Mo¿e moja cewka przez to siê grza³a i dymi³a

A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu.
Podtrzymujaca znacznie slabsza.
Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ? Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo.

Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?

W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja zarnika to chyba powinno byc dobrze.

w œwiat³ach mijania H4 istotne jest po³o¿enie ogniska i dok³adnoœæ daszka

Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak blisko wlokna.
Po³o¿enie przes³ony by³o istotne i sposób w jaki os³ania³a œwiat³o. Os³ania³a nie w pe³ni i œwiat³o "wybija³o" przez szczelinê

Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.
i w bixenonie równie¿ - cewka porusza szklan¹ bañk¹ a nie przes³on¹. Przes³ona stoi w miejscu

Moze troche przeszkadzac, no ale wiekszosc swiatla wyjdzie.

Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?

Robi³em jeszcze test przy ca³kowitym demontazu tego daszka - by³ go³y palnik który wy³¹cznie zmienia³ ognisko w wyniku poruszania cewk¹. Okaza³o siê, ¿e plus minus funkcja mijania-drogowe dzia³a. Tylko na mijania by³o ciut wiêcej oœlepiania ni¿ z daszkiem. Jako ¿e nie jestem zwolennikiem barbarzyñœtwa, darowa³em sobie takie rozwi¹zanie.

No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.

J.

22 Data: Pa?dziernik 20 2011 11:10:26
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, J.F  wrote:


A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po
przestawieniu.
Podtrzymujaca znacznie slabsza.

Czy wy nie wymagacie za duzo od chinczykow? ;-) U mnie nie ma zadnego
sterownika oprocz jakiegos tranzystora bodaj ktory steruje
elektromagnesem.

Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil
podrzewal jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?

Ja bym bardziej podejrzewal wlasnie ta wersje, koledze jak cos tam sie
odkrecilo to bardzo efektowny dymek lecial.

Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.

Pytanie, na ile im to wyszlo? ;-)

Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?

Nie.
http://www.tuning.shop.pl/photo/product_info/c/2/4/1_c243fdc3b769.jpg

--
Artur
ZZR 1200

23 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:10:46
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "J.F"  napisa³ w wiadomoœci



A to owszem dosc typowe - jedna cewka mocna, i wylaczana po przestawieniu.

Jest tam jedna cewka - bo rozbiera³em. Ca³oœæ wykonana karygodnie i brak
precyzji. rdzeñ przesuwa siê z oporami, prowadnica jest nierówna.

Winny bylby wylacznik ... a moze ten kapturek na ktory nie bylo miejsca ?
Zablokowal ruch o brakujacy milimetr i sie nie wylaczylo.

nie no nie zablokowa³:) Przecie¿ bym widzia³ i tego unikn¹³.

Aha - dymilo ci z cewki ? Moze po prostu po przestawieniu palnil podrzewal
jakis kawalek plastiku, ktorego nie powinien ?

te¿ tak myœla³em ¿e to ciep³o od palnika ale okaza³o siê, ¿e sama cewka
grzeje i izolacja z niej dymi


Tym niemniej zakladam ze jakos sie postarali dobrze odzwierciedlic H4.

s³abo postarali. Problemem jest precyzja wykonania. Sam pomys³ jest dobry

Zaraz .. wlokno dlugich nie jest w H4 zgiete w U ?

nie jest.



Robi³em jeszcze test przy ca³kowitym demontazu tego daszka - by³ go³y

No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.

tu mia³em na myœli ze zdj¹³em ca³¹ przes³onê o tak
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18301.Bixenon.bez.przeslony

efekt by³ taki
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18302.Bixenon.H4.bez.przeslony
vs efekt z wbudowan¹ przes³on¹
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18299.Bixenon.H4.Low.beam
vs po moim tuningu
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18294.H4.bixenon.Low.modified

24 Data: Pa?dziernik 20 2011 11:18:26
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: AZ 

On 2011-10-20, Arbiter  wrote:


No coz, oryginalne H4 maja troche lakieru na bance i jakos wystarcza.
Inne samochody maja z kolei jakies bardzo fikusne kapturki.

tu mia³em na myœli ze zdj¹³em ca³¹ przes³onê o tak
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18301.Bixenon.bez.przeslony

A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu
ktore generuje odbicie swiatla niewiadomojakigdzie?

--
Artur
ZZR 1200


25 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:22:10
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "AZ"  napisa³ w wiadomo¶ci


A moze to kwestia wlasnie tej przeslony wykonanej z jakiegos metalu
ktore generuje odbicie swiatla niewiadomojakigdzie?


nie no, nie ma co gdybac, przeciez opisalem w galerii co jest przyczyn±
chodzi o t± szparê. Po jej zas³oniêciu wi±zka jest ju¿ poprawna
http://swiatla.arbiter.pl/zdjecie/18288.H4.Bixenon

26 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:04:53
Temat: Re: Przeróbka H4 na H4 bixenon:)
Autor: Marek Dyjor 

J.F wrote:

U¿ytkownik "Arbiter"  napisa³ w wiadomoœci grup

Chcia³em przerobiæ H4 na bixenon H4. Fotorelacja i wyniki testów:
http://swiatla.arbiter.pl/galeria/xenon.H4

Dymiaca cewka to albo blad wykonania, albo ona byla na 6V a
podlaczyles pod 12.

Ewentualnie ... dlatego takie tanie te zestawy byly.
Jak patrze czasem na chinskie wyroby - tak podstawowe bledy - nikt
tego nie sprawdza ?
Czy bylo dobrze, ktos przypadkiem czy bez pojecia zmienil, nie
sprawdza sie z zalozenia - bo to za drogo ...  a potem na allegro
tylko taki towar z odrzutow :-)

Nie by³em zadowolony, przeróbke usuna³em. Zastanawiam siê, czy o
niepowodzeniu zawa¿y³ akurat ten reflektor, czy wszystkie przeróbki
H4 sa takie pora¿kowate.

W sumie ciekawe, bo jesli nie zrobili jakiegos grubego bledu z pozycja
zarnika to chyba powinno byc dobrze.
Czyzby istotne bylo polozenie przeslony ? Oryginalna jest jednak
blisko wlokna.
A moze dlugosc luku za mala - i stad niewielka "grubosc" wiazki.

Co do dlugich to zauwaz ze w H4 wlokno jest w calkiem innym miejscu.

Ale patrzac na rozne reflektory - konstrukcje tez maja nieco rozna,
moze trzeba sprobowac w innym, chocby z ciekawosci.

wspó³czesne reflektory s¹ reflektorami opartymi o odpowiedni¹ geometriê zwierciad³a wiêc zmian po³o¿enia Ÿród³a œwiat³¹ (¿arnika, ³uku) powoduje z³y kszta³t wi¹zki wyjœciowej.

27 Data: Pa?dziernik 20 2011 13:52:30
Temat: off
Autor: PM 

masz hondê sh125i ?

kiedy¶ rozwaza³em zakup, mo¿esz odpowiedziec na 3 pytania?

jakie masz spalanie w miescie?
jak± prêdko¶æ rozwijasz?
jest tam alternator?

28 Data: Pa?dziernik 20 2011 14:39:22
Temat: Re: off
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci

masz hondê sh125i ?

mam

kiedy¶ rozwaza³em zakup, mo¿esz odpowiedziec na 3 pytania?

jakie masz spalanie w miescie?

latem 2,7-2,9 l/100km. ¦rednie ca³o¶ciowe z 10tys km 2,86

jak± prêdko¶æ rozwijasz?

nie je¿d¿ê szybko. Miasto 60kmh. Na trasie 70-90 (raczej 80)

jest tam alternator?

300W
http://moto.arbiter.pl/galeria/honda.sh.125i
http://www.spritmonitor.de/en/detail/404666.html

29 Data: Pa?dziernik 20 2011 15:59:27
Temat: Re: off
Autor: PM 

oki
dziêki.

czy ciep³e powietrze z ch³odnicy leci na nogi?

30 Data: Pa?dziernik 20 2011 16:12:51
Temat: Re: off
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci


czy ciep³e powietrze z ch³odnicy leci na nogi?

tak, pod motokoc. Fajna sprawa bo powiedzmy w temepraturze 10 stopni na
podwórku w nogi ciep³o:)

Re: Przer�bka H4 na H4 bixenon:)



Grupy dyskusyjne