Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer
1 | Data: Luty 10 2008 16:11:48 |
Temat: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | |
Autor: Ebay | Witam 2 |
Data: Luty 10 2008 18:01:59 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: axe | swiece zarowe sa laczone rownolegle wiec jak ktoras nie grzeje to reszta i 3 |
Data: Luty 10 2008 19:11:04 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: Ebay | Dnia Sun, 10 Feb 2008 18:01:59 +0100, axe napisał(a): swiece zarowe sa laczone rownolegle wiec jak ktoras nie grzeje to reszta i Faktycznie Ok a jak sprawdzić bez wykręcania która nie grzeje i jeśli się okaże że któraś jest przepalona to czy można założyć inną czy musi byc ten sam model? 4 |
Data: Luty 10 2008 18:02:18 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: quorek | Mam do Was pytanie ile te samochody palą na 100km? Moj, pali od 8-12/100 km. Jak ciagne lawete na autostradzie to okolo 9-10. W miescie - nie testowalem ale i pewnie 12. Jakie są najczęstsze bolonczki tych samochodów? Powiem szczerze ze u mnie na razie brak usterek. Jedynym psikusem bylo wypalone gniazdo bezpiecznika wentylatora i cieknaca nagrzewnica (na allegro za 60 zl). AAA i najwazniejsze ciezko dzialajace sprzeglo (zrywa sie linka i czasami peka pedal - jest z tworzywa). NIe wiem takze czy mozna nazwac usterka kwestie zwiazane z glosna praca - w moim jest tak ze przy silnym rozgrzaniu silnika silnik ma tendencje do "dudnienia". NIe wiem czy jest to efekt juz zuzycia elementow silnika czy moze ten model tak ma (znajomy to samo potwierdza na swoim) Czy ciężko jest tam wymienić pasek rozrządu? Można to zrobić samemu czy Mozna. Ja wymienilem co prawda w zakladzie - ale rozrzad nie jest trudny do zrobienia. Warto takze zerknac na uszczelniac pompy oleju (czesty wyciek). Koszt mizerny - 30 zl - a problem rozwiazany - szczegolnie ze aby to zrobic pozniej musisz rozmontowac rozrzad. Facet który sprowadził ten samochód z Włoch powiedział mi że dwie świece Moj pali na dotyk. Grunt to dobyr akk. Oprocz teog wymien swiece - koszt niewielki. czekam aż zgasnie kontrolka świec i pali na dotyk. Nie kopci z rury. Moj rowniez - ogolnie to sprawna - i bardzo trwala jednostka - minusem jest - ze dosc slaba. W jaki sposób on mógł dojśc do tego że dwie świece nie grzeją? Czy nie Wykrecasz swiece i podlaczasz pod zasilanie 12V. Wystarczy dotknac na chwile aby to sprawdzic. Widzę tez mały wyciek oleju w górnej części silnika po prawej stronie, prawodpodobnie to co pisalem wczensiej - oprocz tego zwroc uwage na miske olejowa - lubieja korodowac Pozdr. Q. 5 |
Data: Luty 10 2008 19:20:28 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: Ebay | Dnia Sun, 10 Feb 2008 18:02:18 +0100, quorek napisał(a): 6 |
Data: Luty 10 2008 20:11:00 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: romanserwis | Ebay pisze: Napisz mi jeszcze ile maxymalnie można mu załadować? Raz wiozłem dwie tony, w czeskich górach było trudno. :) Acha czy Wasze siedzenia też już są poszarpane?Tak. A pali mi, tak jak inny Kolega napisał 8-12. Na autostradzie, z ładunkiem, jak się trzyma 130-140, ot chyba nawet więcej. Najlepiej jeździć do 110-120. -- / ________ pozdrawiam, Andrzej Romańczuk - możesz mi mówić Roman _/_| | >>>>>>>>>> www.romanserwis.pl <<<<<<<<<< /|_|| | pogotowie komputerowe - komputery poleasingowe [_|_||________| transport elektroniki busem do 1,4t, kraj i UE O O gsm: +48 602 500 904 gg:443102 skype: romanserwis 7 |
Data: Luty 10 2008 20:24:13 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: quorek | sprzęgła jest poślizg. Nie wiem czy tak ma byc czy może już tarcza sprzegła do wymiany? Tarcza VALEO jakies 500 zl. Mysle ze nie powinno byc poslizgu. Ewentualnie sprawdz regulacje linki. nasz ma niby przejechane 151 tyś km ale coś ta druga cyfra jest lekko Moj 2000R ma 136.000 ;-)) Ale IMO 350.000. Pewnie wszystkie maja krecone liczniki. W sumie latwo to sprawdzic. Wystarczy ze masz 2 imbusy. Wykrec sobie liczniki. Ostatnio wymienialem zarowki - caly spob pod zegarami byl zakurzony - ogolnie u mnie wygladalo ze wszystko jest oryginalne - bez krecenia. Napisz mi jeszcze ile maxymalnie można mu załadować? Moj jest maly - nie podwyzszany - i wkladalem 1,2T. Modele MAXi wychodzilo w wersjach wzmanianych i zwyklych. Wersje wzmacniane przyjmuje z powodzeniem 2T. Poznasz po wiekszej srednicy felgi. My potrzebujemy go głównie do przewożenia mauserów ale dwa pełne to 2tony Fiat Ducato - wbrew wielu opiniom to sprawna konstrukcja i udane zawieszenie. Owszem - mozna sie przyczepic do wykonczenia - ale to bardzo udany samochod. Acha czy Wasze siedzenia też już są poszarpane? Moje - tylko kierowcy jest poszarpane - pasazerowie maja jak nowe ;-) pozdr. Q. 8 |
Data: Luty 10 2008 21:14:06 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: |
Dnia Sun, 10 Feb 2008 18:02:18 +0100, quorek napisał(a): Swego czasu jeździłem kilka latek ducato '99 2.8idtd - 2 tony to nie problem, w zasadzie standard; najwięcej (pare razy) zapakowałem 4 palety po 850kg sztuka. W papierach max ładowność to 1250kg ale generalnie jak pakujesz do 2 ton to nic się nie stanie. Łupała tylko jakaś poduszka w okolicach przedniego koła ale ten typ tak ma - naprawiałem kilka razy i po paru tygodniach było to samo więc w końcu dałem sobie sianka. Prowadziłem zeszycik z wszystkimi wydatkami itp, (w sumie tylko przez rok ale spalanie moża wg tego dobrze wyliczyć) i wyszło (o ile dobrze pamiętam) 9.3 litra; mniej niż Jumper '96 2.5d który brał kole 10l Acha czy Wasze siedzenia też już są poszarpane?ni, przy 250kkm leciutko wytarte praktycznie nikt by nie powiedział że tyle dupę woziło, na lewarku od biegów też mało widać; kierownica lekko się przytarła na godzinie 3 bo tam najczęściej trzymałem rekę. Ps. sprawdź czy jest zamontowana plastikowa osłona silnika; jeśli nie to zamontuj (niecałe 200zł) a oszczędzisz sobie problemów i pieniążków na naprawę czegoś tam (napinacza?) od wspomagania za 250zł (spaliło się u mnie 2 razy co jakieś 25kkm bo nie miałem osłony, założyłem i ponad 100kkm prześmigałem bez problemu) i nie szarp za mocno za klamkę drzwi suwanych:P 9 |
Data: Luty 10 2008 22:41:16 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: Ebay | Dzięi wszystkom za odpowiedzi. 10 |
Data: Luty 10 2008 23:25:52 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: | On 10 Lut, 16:11, Ebay wrote: Witam W firmie w której kiedyś pracowałem jeździłem trochę Ducato 2,8D - spalało to do 12l / 100km ale to przy bardzo ostrym traktowaniu. Po zapakowaniu całego - na trasie Kraków - Nowy Targ niestety pod górki było już ciężko - zdecydowanie brakowało temu silnikowi gwizdka (turbiny). Kiedyś na jakiejś trasie ganiałem się z Jumperem 2,5D i niestety musiałem stwierdzić wyższość francuskiej myśli technologicznej nad italiańską ;) Niestety 2,5D ładniej przyspieszało i w momencie kiedy 2,8D traciło już oddech to 2,5 odjeżdżało w siną dal ;) Z silnikiem nie było żadnych problemów, zresztą ten samochód w firmie był od nowości, a użytkowany był bardzo sporadycznie :D Pozdro !! 11 |
Data: Luty 11 2008 19:20:54 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: Ebay | Dnia Sun, 10 Feb 2008 16:11:48 +0100, Ebay napisał(a): Facet który sprowadził ten samochód z Włoch powiedział mi że dwie świece Kużwa mać dziś w nocy był mróż i rano nie mogłem go odpalić. Dopiero za 8 razem jak dwa razy podgrzałem świece pod rząd wtedy załapał. zamówiłem nowe świeczki na allegro i mam nadzieje że chwilke pogrzeją bo takie palenie to jest karygodne. Jeszcze jak się rusza nim z jedynki to pojawia sie taki metaliczny stukot Co to może być? Wydech czy któraś z poduszek silnika lub skrzyni? Acha zalaliśmy ze starych zapasów mu olej mineralny Castrol GTX 15w-40 i po przejechaniu 300km ten olej jest czarny jak smoła, czy to normalne? Filtr oleju oczywiście byl wymieniany. 12 |
Data: Luty 11 2008 19:46:52 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: quorek | Jeszcze jak się rusza nim z jedynki to pojawia sie taki metaliczny stukot Zerknij na polaczenie kolektora wylotowego rury z tlumikiem. Jest tam metalowe polaczenie i plecionka - moze sie zuzyla i nalezy wlozyc nowa. Bedziesz widzial. Oprocz tego moze ktores zawiesie nie trzyma jak nalezy. Czy szarpie przy ruszaniu na biegu jalowym?
Nic sie nie boj - jak oleju nie zabiera to wszystko jest dobrze. Q,. 13 |
Data: Luty 11 2008 21:15:52 | Temat: Re: Pytanie do użtkowników 2.8D Ducato, Jumper, Boxer | Autor: Ebay | Dnia Mon, 11 Feb 2008 19:46:52 +0100, quorek napisał(a): Jeszcze jak się rusza nim z jedynki to pojawia sie taki metaliczny stukot No jest takie lekkie poszarpywanie jak się rusza z mała ilością gazu. No troszke wycieka chyba z pod pokrywy zaworów, bo jak się go zostawi na kostce to zrobi dwie plamki CZARNE!! |