Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :)
1 | Data: Luty 07 2007 22:04:47 |
Temat: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | |
Autor: mirmił | Witam ponownie, 2 |
Data: Luty 07 2007 22:37:46 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Cz | mirmił wrote: [chyba] 3. Skrecanie na sprzegle moze prowadzic do poslizgu. Niestety nadal nie wiem, dlaczego. Samo rozsprzęglenie nic tu nie zmienia. Po prostu jeśli wpadniesz w poślizg, zanim zdejmiesz nogę ze sprzęgła najpierw jeszcze mocniej stracisz przyczepność, potem koła się zakręcą i dopiero potem ewentualnie dodasz / ujmiesz gazu wyprowadzając auto z poślizgu. -- Cz. 3 |
Data: Luty 07 2007 22:42:18 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: blackbird | Czyli jak chce jechac wolniej to mam caly czas trzymac ten hamulec (na Nie popadajmy w skrajnosci... Jak musisz wykonac jakis trudny (jak wspomniane 270 stopni) manewr przy minimalnej predkosci lub wpasowac sie w jakas dziure to wcisnij sprzeglo, kazdy kierowca tak wlasnie zrobi. 4 |
Data: Luty 07 2007 22:54:17 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-07, blackbird wrote: Czyli jak chce jechac wolniej to mam caly czas trzymac ten hamulec (na Mow za siebie. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 5 |
Data: Luty 07 2007 23:15:45 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: blackbird | Nie popadajmy w skrajnosci... Jak musisz wykonac jakis trudny (jak Klamiesz... Napewno nie zduszasz hamulcem silnika jesli jedzie za szybko podczas manewrowania. Jesli tak - to zwracam honor, ale sensu nadal w tym nie widze. 6 |
Data: Luty 07 2007 23:22:44 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-07, blackbird wrote: Nie popadajmy w skrajnosci... Jak musisz wykonac jakis trudny (jak Udowodnij. Dodatkowo mozesz udowodnic co robi kazdy kierowca. Napewno nie zduszasz hamulcem silnika jesli jedzie za szybko Nie zduszam, umiem lekko przyhamowac. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 7 |
Data: Luty 07 2007 23:29:28 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: przemak | Napewno nie zduszasz hamulcem silnika jesli jedzie za szybko Ale podczas tego hamowania silnik ma mniejsze obroty niz na jalowym biegu? Chyba tak, albo sprzeglo sie slizga ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 8 |
Data: Luty 07 2007 23:40:22 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-07, przemak <""> wrote: Napewno nie zduszasz hamulcem silnika jesli jedzie za szybko Ale co to ma do rzeczy ? Sprzeglo za to nie jest meczone, zreszta rzadko musze w ten sposob przyhamowac. Jezeli ktos nie jest sie w stanie zmiescic w zakret 90 stopni turlajac sie bez gazu na II biegu to moze rownie dobrze oddac prawo jazdy. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 9 |
Data: Luty 08 2007 07:35:20 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Massai | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: On 2007-02-07, przemak <""> wrote: Ta, szczególnie jak za zakrętem przechodzą piesi. 15 km/h, kiedy pieszego zobaczymy 3 metry przed maską, to dużo za dużo. Ja zakręty robię na biegu zazwyczaj, chyba że mam mocno ograniczoną widoczność. Z drugiej strony, skręty zazwyczaj robię na sprzęgle, często zwalniając do 3-5 kilometrw na godzinę, żeby bez problemowo wbić jedynkę. Nie lubię po prostu wrażenia że silnik wyrywa się z zaczepów kiedy na dwójce przy 200 obrotach próbuje przyspieszać. -- Pozdro Massai 10 |
Data: Luty 08 2007 09:19:17 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Cyprian Prochot |
Ta, szczególnie jak za zakrętem przechodzą piesi. wy ku**a po jakichs labiryntach jezdzicie czy co? z 15 kmh wiekszosc pojazdow zatrzyma sie praktycznie w miejscu a do tego przeciez nie zdarzaja sie zakrety gdzie masz widocznosc na 3 m.... do 3-5 kilometrw na godzinę, żeby bez problemowo wbić jedynkę. Nie a jak mierzysz te 3-5 km ? przeciez to jest ponizej dokladnosci pomiarowej predkosciomierza... -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 11 |
Data: Luty 08 2007 14:18:01 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Grzegorz Prędki |
a jak mierzysz te 3-5 km ? przeciez to jest ponizej dokladnosci pomiarowej Bo go piesi wyprzedzaja... MSPANC Pozdrawiam -- Volvo 850 2,5 20V+LPG 12 |
Data: Luty 08 2007 10:54:44 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-08, Massai wrote: >> Nie zduszam, umiem lekko przyhamowac. No i ? Rzucaja Ci sie pod kola ? 15 km/h, kiedy pieszego zobaczymy 3 metry przed maską, to dużo za dużo. 3 metry ? Zonie mozesz wmawiac ile to jest 20 centymetrow... ;-P Ja zakręty robię na biegu zazwyczaj, chyba że mam mocno ograniczoną A ja zawsze robie na biegu, bo moze sie okazac, ze trzeba bedzie przyspieszyc i cos ominac. Z drugiej strony, skręty zazwyczaj robię na sprzęgle, często zwalniając 200 ? Kto tu napisal o 200 ? Przeczytaj post Cypriana. Mozna na tyle lekko przyhamowac aby po prostu utrzymywac obroty biegu jalowego i sie nie napedzac. Jezeli to dalej za szybko to nie mam wiecej pytan... -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 13 |
Data: Luty 08 2007 13:43:56 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Massai | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: On 2007-02-08, Massai wrote: Jak na skrzyżowaniu skręcam w prawo? nader często... mam takie skrzyzowanie na którym właśnie jest taka akcja - kszory przy drodze, dopiero jak się samochód wytoczy na poprzeczną drogę widać piechociarzy stojących przy pasach - i zazwyczaj mają zielone, kiedy ja mam na głównej, i namiętnie wbijają sie pod koła.
Za zakrętem? coś ominąć i przyspieszyć? po kiego? albo omijasz albo hamujesz żeby przepuścić jadącego z naprzeciwka.
u mnie jałowe oborty to 700. Na dwójce może się okazać że trzeba hamować. Więc zduszam do 500,400, i potem gaz to już jakbym mu serce wyrywał... -- Pozdro Massai 14 |
Data: Luty 08 2007 14:51:18 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Cyprian Prochot |
Jak na skrzyżowaniu skręcam w prawo? nader często... mam takie jasssne, i ta widocznosc jest taka ze jest to 3m... 3m to tak 2/3 dlugosci samochodu sa .....
no jak cos sie pojawi na drodze takiego ze akurat pojazd z przeciwka ty i to cos znajdziecie sie w jednym czasie w jednym miejscu to zwykle albo nalezy przyspieszyc i ominac albo hamowac do 0 i czekac. u mnie jałowe oborty to 700. STRASNE ! hamowac ! Więc zduszam do 500,400, i potem gaz to już jakbym mu serce wyrywał... no ponizej obrotow jalowych na 2-ce to juz mozesz sprzeglo przy hamowaniu wcisnac z jednoczesna redukcja na 1-ke... jezeli sie postarasz to jeszcze przegazowke palcami stopy zrobisz zeby 1-ka gladko wchodzila. -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 15 |
Data: Luty 08 2007 14:03:57 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Massai | Cyprian Prochot wrote:
O raju, przetestuj. DC, Bitwy warszawskiej kierunek od ronda zesłańców do banacha. Skręt w prawo w szczęśliwicką. Wieczór, ciemno. jak pojedziesz tam 15 km na godzinę, to masz duże szanse wjechac w jakiegoś "zapatrzonego w dal".
No toż własnie o tym mówię, że jak widzę taką lewą sytuację, to przyhamowuję na sprzęgle wciśniętym, tocząc się tak żeby mi jedynka weszła bez chrupania. -- Pozdro Massai 16 |
Data: Luty 08 2007 15:38:05 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: elmer radi radisson | Massai wrote: O raju, przetestuj. tak sie sklada ze skrecam dokladnie tam "statystycznie codziennie". niewatpliwie slabo widac pieszych z prawej strony idacych np. spod budynku BC Bitwy Warszawskiej ("Grupa Zywiec"), co nie zmienia faktu ze mozna przejechac tam na biegu/hamujac silnikiem, w koncu gdyby trzeba bylo zahamowac to obie nogi umieja sobie poradzic z jednoczesna praca sprzegla i hamulcow.. a jezdze obecnie benzyniakiem wiec teoretycznie jest mniej elastycznie ;) -- Audi A Tour et altera pars. 17 |
Data: Luty 08 2007 15:45:58 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Cyprian Prochot |
Skręt w prawo w szczęśliwicką. no przyznam ze w tamtym miejscu nie wiem czy 15 kmh jest ograniczone widocznoscia... jak pojedziesz tam 15 km na godzinę, to masz duże szanse wjechac w no ale nie powiesz mi ze widocznosc na tym skrzyzowaniu jest 3 m ;) No toż własnie o tym mówię, że jak widzę taką lewą sytuację, to no i bardzo dobrze ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 18 |
Data: Luty 08 2007 16:05:08 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-08, Massai wrote: dlugosci samochodu sa ..... Jakby tam nie jezdzil mocno czesto to bym Ci pewnie uwierzyl... no ponizej obrotow jalowych na 2-ce to juz mozesz sprzeglo przy No ale mozna przyhamowac, wbic I i dalej pojechac. Nie trzeba sie turlac z wysprzeglonym napedem. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 19 |
Data: Luty 08 2007 16:03:38 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-08, Massai wrote: > I jak masz wcisniete sprzeglo to sie nie rzucaja ? Kurde ja potrafie podjechac na biegu do przejscia tak zeby moc sie zatrzymac lub przyspieszyc jak bedzie potrzeba... A ja zawsze robie na biegu, bo moze sie okazac, ze trzeba bedzie Tak wlasnie. Czego nie zrozumiales ? Czasami trzeba dodac gazu, zeby cos ominac. 200 ? Kto tu napisal o 200 ? Przeczytaj post Cypriana. Mozna na tyle No i co przy tych 500 rpm nadal pedzisz zagladajac smierci w oczy ? -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 20 |
Data: Luty 08 2007 16:00:13 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Massai | Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: On 2007-02-08, Massai wrote: ano nie, tylko silnik bulgocze i się rzuca na łapach... -- Pozdro Massai 21 |
Data: Luty 08 2007 17:12:36 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-08, Massai wrote: > u mnie jałowe oborty to 700. To jedz przy tych 700.... uwierz mi, ze pedzic nie bedziesz. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 22 |
Data: Luty 08 2007 09:52:09 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Przemek | Napewno nie zduszasz hamulcem silnika jesli jedzie za szybko Nie zduszam, umiem lekko przyhamowac. Ale podczas tego hamowania silnik ma mniejsze obroty niz na jalowym biegu? Chyba tak, albo sprzeglo sie slizga ;-) Ale co to ma do rzeczy ? Sprzeglo za to nie jest meczone, zreszta rzadko No ale zobacz, bo zostawilem wszystkie cytaty: Jezeli samochod na jalowych obrotach i na biegu jedzie za szybko, to hamowanie prowadzi do zduszania silnika. Nie wiem, jak mozna "lekko przyhamowac" zmniejszajac predkosc bez zmniejszania obrotow silnika. O to mi chodzilo, i poruszjacemu problem chyba tez ;-) -- Przemek www.mmstudio.com.pl 23 |
Data: Luty 08 2007 10:16:10 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Cyprian Prochot |
jalowych obrotach i na biegu jedzie za szybko, to hamowanie prowadzi do przyjmujecie bledne zalozenie ze hamowanie = zmniejszanie predkosci. tymczasem "lekko przyhamowac" moze rownie dobrze oznaczac "wywrzec na klocki hamulcowe taka sile, aby rownowazyla przyspieszanie przez silnik badz grawitacje." -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 24 |
Data: Luty 08 2007 18:24:47 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: blackbird | Mow za siebie. Pierwszego nie trzeba, patrz nizej. Drugie, mam uszy i slysze, poza tym jezdze czasem taksowkami, a w nigdzie nie napisalem, ze_kazdy_kierowca tak robi. Napewno nie zduszasz hamulcem silnika jesli jedzie za szybko Ale do obrotow biegu jalowego czy dohamowywujesz ponizej? Ja i 99% kierowcow w chwili zejscia do obrotow biegu jalowego wciskamy sprzeglo. A poniewaz jezdze bardzo zle, to w przeciwienstwie do np. Ciebie zdarza sie (choc naprawde bardzo zadko), ze dochodzi do takiej sytuacji na drodze publicznej i podczas manewrow na uliczkach osiedlowych, chociazby dzisiaj jak zobaczylem na rondzie, ze jakis kretyn zaparkowal blokujac przejazd i bylo bardziej ciasno niz sie spodziewalem. Oczywiscie wciskam sprzeglo a potem wrzucam 1, nie wyobrazam sobie zduszania silnika ponizej obrotow biegow jalowego, bo mam wtedy wrazenie, ze cos pod maska grzmotnie i silnik sie rozleci. Wiem, ze jesli dochodzi do takiej sytuacji to oznacza tyle, ze bieg byl za wysoki (dotyczy tylko 2), ale ja staram sie jak najbardziej ulatwiac sobie jazde a nie za wszelka cene jezdzic perfekcyjnie, bo jak juz wczesniej napisalem - jezdze zle. 25 |
Data: Luty 08 2007 21:17:05 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | On 2007-02-08, blackbird wrote: Mow za siebie. Napisales, ze kazdy kierowca tak zrobi... Mimo wszystko generalizujesz a potem zarzucasz innym klamstwo. Napewno nie zduszasz hamulcem silnika jesli jedzie za szybko Nie mi oceniac jak jezdzisz. Zawsze mozna wbic pierwszy bieg a nie turlac sie z wcisnietym sprzeglem. -- ___________________________________________ Chloru *** D14A1 *** chloru at chloru net 26 |
Data: Luty 08 2007 09:49:26 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: elmer radi radisson | blackbird wrote: Nie popadajmy w skrajnosci... Jak musisz wykonac jakis trudny (jak wspomniane 270 stopni) manewr przy minimalnej predkosci lub wpasowac sie w jakas dziure to wcisnij sprzeglo, kazdy kierowca tak wlasnie zrobi. bezwiednie, na pierwszych godzinach nauki jazdy? -- nine inch snails. 27 |
Data: Luty 07 2007 23:55:00 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Adam Płaszczyca | On Wed, 07 Feb 2007 22:04:47 +0100, mirmił wrote: I nadal mam jeden problem: od wczoraj probuje jezdzic wylacznie na biegu No to jedx na jedynce. Czyli jak chce jechac wolniej to mam caly czas trzymac ten hamulec (na jeśli na dwójce za szybko, to jedź na jedynce. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/rozne/Tecza/ ___________/ mail: GG: 3524356 28 |
Data: Luty 09 2007 11:43:45 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: MAYDAY | mirmił napisał(a): [chyba] 3. Skrecanie na sprzegle moze prowadzic do poslizgu. Niestety nadal nie wiem, dlaczego. spróbuj wejść z większą prędkośćią w ciasny zakręt ze sprzęgłem i bez, zobaczysz różnicę. 29 |
Data: Luty 09 2007 15:27:03 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Leksem | 1. Sprzegla mam uzywac 'jaknajbinarniej' czyli albo wcisniete do koncaNo nie. Przy wszelkich manewrach musisz polsprzeglic No i zasadniczo do tylu tez sie powinno jechac na polsprzegle, bo nawet 10 km/h moze juz byc zbyt szybko. Tomek 30 |
Data: Luty 09 2007 18:23:53 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Cyprian Prochot |
No nie. Przy wszelkich manewrach musisz polsprzeglic No i zasadniczo ? a ja myslalem ze do tylu i 30 kmh mozna jechac .... -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 31 |
Data: Luty 09 2007 18:57:21 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: blackbird | ? 60 km/h tez mozna. Ale po co? 32 |
Data: Luty 11 2007 14:12:10 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: Cyprian Prochot |
> ? no ok mozna i 10 ;) , ale po co na polsprzegle ? ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot CKMK - white Brava 1.6 16V LPG + Alan 28 / RS39 + AT 1700 33 |
Data: Luty 11 2007 16:21:40 | Temat: Re: Pytanie o styl jazdy - podsumowanie :) | Autor: blackbird | no ok mozna i 10 ;) , ale po co na polsprzegle ? ;) Wsiadasz do wozu zaczynasz cofac i wszystko sie klaruje w zaleznosci od: - reakcji na gaz - obrotow gasniecia - warunkow, bo czasem i 10 jest za szybko - przelozenia biegu wstecznego (czasem dziwaczne) - minimalnych stabilnych obrotow, przy -20C beda duzo wyzsze - u mnie na biegu jalowym nawet jakies 1300-1500 i mysle, ze zduszanie ponizej takiej wartosci jest kiepskim pomyslem. - twardych i kosztownych przedmiotow w poblizu Tak w oderwaniu od rzeczywistych warunkow i sytuacji trudno wyrokowac kiedy jakie rozwiazanie lepsze. Swoim autem, cofam bez sprzegla. |