Refleksja po burzy
1 | Data: Czerwiec 13 2010 10:11:04 |
Temat: Refleksja po burzy | |
Autor: to | Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców 2 |
Data: Czerwiec 13 2010 12:21:57 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: MH | W dniu 2010-06-13 12:11, to pisze: Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców Nie ma sie co dziwic. Szczegolnie na wiekszosci drog powiatowych i gminnych, gdzie nie ma wymalowanych pasow, a o takich luksusach jak ciagla linia wyznaczajaca pobocze, czy slupki hektometrowe z odblaskami to juz lepiej nie wspominac. -- MH 3 |
Data: Czerwiec 13 2010 10:23:06 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: to | MH wrote: Nie ma sie co dziwic. Szczegolnie na wiekszosci drog powiatowych i No nie wiem, ja tam widzÄ drogÄ... -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 4 |
Data: Czerwiec 13 2010 12:37:40 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Adam | Użytkownik "to" napisał: MH wrote: A ona czasem nie tam. ;-) A. 5 |
Data: Czerwiec 14 2010 10:52:36 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: krzysiek82 | to pisze: No nie wiem, ja tam widzÄ drogÄ...Może masz dobre okulary lub soczewki? -- krzysiek82 6 |
Data: Czerwiec 14 2010 09:43:55 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: to | krzysiek82 wrote: No nie wiem, ja tam widzÄ drogÄ...Może masz dobre okulary lub soczewki? Niestety muszÄ już używaÄ okularów do jazdy, ale wÄ tpiÄ, żeby to coĹ poprawiało, raczej wrÄcz przeciwnie. KiedyĹ widziałem lepiej, bez tych okularów. -- http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g 7 |
Data: Czerwiec 14 2010 23:25:52 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Przemek V |
krzysiek82 wrote:Jak cały dzień siedzę wpatrzony w laptopa to w nocy na trasie wyraźniej gorzej widzę. Jak mam jakieś spotkania, prezentacje, konferencje, jeżdżę gdzieś w ciągu dnia, itp, itd. to w nocy jest spoko. 8 |
Data: Czerwiec 16 2010 21:15:55 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2010-06-14 23:25, Przemek V pisze: napisał: Wiesz - to o czym piszesz to kwestia zmęczenia (w tym oka) i predyspozycji osobniczych. Osobiście noszę okulary od lat ~40 (soczewki mi jakoś nie leżą). Mogę przesiedzieć przed monitorami (nawet nie LCD, ale CRT - min. 75Hz) godzinami i nie zauważam problemu. Problemem jest ogólne zmęczenie. -- Jutro to dziś - tyle że jutro. 9 |
Data: Czerwiec 13 2010 12:28:43 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: J.F. | On 13 Jun 2010 10:11:04 GMT, to wrote: Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców A dokladniej ? Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i sie tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnych reflektorow, czy kiepskich swiatel .. J. 10 |
Data: Czerwiec 13 2010 14:33:38 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Katanka | J.F. wrote: On 13 Jun 2010 10:11:04 GMT, to wrote: Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie widziałem jak popadało. Teraz jak mam ksenony to widac niesamowicie w każdych warunkach. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 11 |
Data: Czerwiec 13 2010 14:44:54 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: J.F. | On Sun, 13 Jun 2010 14:33:38 +0200, Katanka wrote: J.F. wrote: Ksenony to faktycznie inna bajka, ale tak powiedzmy w porownaniu do innych swiatel zarowkowych ? Zarowki znormalizowane, swiatla tez znormalizowane, choc chyba z wiekszym rozrzutem niz zarowki .. J. * a na ksenony u znajomego to troche narzekam - swieca pieknie ale blisko. Dalej "ciemnosc widze". A przestawic sie nie da - tzn znajomy twierdzi ze tylko w ASO. 12 |
Data: Czerwiec 13 2010 15:05:54 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Lewis | Użytkownik "Katanka" napisał w wiadomości J.F. wrote: Podczs deszczu też wszystko idealnie widać na czarnej drodze? Przy oświetleniu xenonowym właśnie niewiele widać jak masz mokrą drogę. -- Pozdrawiam Lewis Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`] dB Race: 145,5 dB ;) 13 |
Data: Czerwiec 13 2010 16:11:04 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Katanka | Lewis wrote: tylko zastanawiam czy to kwestia naprawde czarnego asfaltu, brudnychRaczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie W porównaniu do Seitka to widać wszystko :) -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 14 |
Data: Czerwiec 13 2010 16:48:47 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: neoniusz | Użytkownik "Katanka" napisał w wiadomości Bo jak jest noc i mokra droga, to ja faktycznie niewiele widze, i sie No to chyba masz jakies niesamowite xenony, bo z moimi widac mniej niz przy starych dobrych zoltych selektywnych. 15 |
Data: Czerwiec 13 2010 17:01:56 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Katanka | neoniusz wrote: Użytkownik "Katanka" napisał w wiadomości Najwidoczniej. Widać przy nich świetnie. Dobre ksenony, albo słabe zwykłe w Seitku. Albo ... jedno i drugie. -- Kacper Potocki vel Katanka PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy! www.MojeJamniki.pl | www.DogsPassion.pl | www.KocieLakocie.pl 16 |
Data: Czerwiec 13 2010 17:31:09 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: neoniusz | Użytkownik "Katanka" napisał w wiadomości Raczej kiepskich świateł. W Seicento też tak miałem - nic nie Albo po prostu nie jechales w dobrym deszczu ;) Ja mam w IS250 bixenony i wczoraj kolo polnocy jak walnal konkretny deszcz, to nie bylo widac swietnie. Fakt, to bylo w miescie i przy swiatlach latarni troche inaczej to wyglada. 17 |
Data: Czerwiec 13 2010 19:46:39 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: J.F. | On Sun, 13 Jun 2010 17:31:09 +0200, neoniusz wrote: Albo po prostu nie jechales w dobrym deszczu ;) Ja mam w IS250 bixenony i Moje zastrzezenia tyczyly sie niekoniecznie mocnego deszczu. Droga trzeciej kolejnosci odsniezania, bez elementow odblaskowych, mokry asfalt robi sie czarny .. i ogolne wrazenie ze czarno jak u Murzyna .... Mam wrazenie ze jakies przeszkody czy piesi na drodze byliby dobrze widoczni, ale bez nich warunki nie zachecaja do szybkiej jazdy. Moze i dobrze, bo jakby byli czarni to by sie zle skonczyc moglo. Ta sama droga na sucho robi sie szara i troche swiatla odbija. J. 18 |
Data: Czerwiec 13 2010 17:02:08 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Adam Szewczak |
Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców Wiekszosc pasow jest tak wymalowana ze jak popada i jest ciemno to ich poprostu nie widac, niektorych to nawet nei widac w dzien jak popada. PZDr Adam 19 |
Data: Czerwiec 14 2010 00:27:45 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: BQB | to pisze: Czy Wy też macie wrażenie, że gdy jest ciemno i pada, to połowa kierowców nie widzi nawet za bardzo gdzie prowadzi droga? Ja tam widzę, ale w mojej Skodzie Felicji to są dobre światła, choć standardowe. Kiedyś gość z Man'a mi mrugał światłami, że mam długie, a tak nie było, światła też dobrze ustawione, po rozmowie na CB się zdziwił. W innych autach światła są jakby słabsze, ale nie we wszystkich, a ja tylko myję raz do roku lampę w środku razem z odbłyśnikiem i wycieram do sucha. Myślałem kiedyś o wypolerowaniu lampy w środku, ale stwierdziłem, że to za dużo roboty. Żarówki zwykłe z jakiegoś Lotosa czy BP. 20 |
Data: Czerwiec 14 2010 12:03:14 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Jakub Witkowski | BQB pisze: to pisze: To właśnie znaczy że są raczej złe, a nie dobre. Dobre świecą na drogę, a nie oślepiają jadących z przeciwka. Poza tym "złe" robią się często dobre po ich wymyciu. Tak, tak - umiarkowanie brudny reflektor (również klosz od wewnątrz) powyżej linii odcięcia świeci mocniej niż czysty - niepożądane rozproszenie światła. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 21 |
Data: Czerwiec 14 2010 20:18:18 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: BQB | Jakub Witkowski pisze: To właśnie znaczy że są raczej złe, a nie dobre. Ale mi dobrze oświetlają drogę, po tym incydencie pojechałem na stację diagnostyczną i sprawdził na tym przyrządzie, co przesuwa przy reflektorze i stwierdził, że jest dobrze ustawione i nic nie regulował. 22 |
Data: Czerwiec 15 2010 16:58:24 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Jakub Witkowski | BQB pisze: Jakub Witkowski pisze: Owym przyrządem sprawdził tylko położenie linii granicy cienia. A zmierzył resztkowe natężenie strumienia w obszarze odcięcia? Akurat :) Nie robią tego. Chyba zresztą nie mają czym. Gdyby mieli, musieliby cofać z badania co drugi starszy czy brudniejszy pojazd... A to, że na drogę świeci ci dobrze to też nic dziwnego. Jeśli np. czysty/dobry reflektor kieruje 95% strumienia na drogę i 5% w obszar odcięcia, a reflektor brudny/zły 80% na drogę, a 20% tam gdzie nie trzeba, to ty nie zauważysz różnicy, bo względna zmiana natężenia światła na drodze jest niewielka. Za światło kierowane w obszar w którym oślepia innych - kilkukrotnie wyższe... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 23 |
Data: Czerwiec 16 2010 21:00:44 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: BQB | Jakub Witkowski pisze: Owym przyrządem sprawdził tylko położenie linii granicy cienia. To praktycznie ujmując, jak jadę za kimś, to świecę mu maksymalnie do wysokości szyby - nieco poniżej, tak z 5 cm gdzieś. 24 |
Data: Czerwiec 16 2010 21:15:26 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Wmak | BQB napisał(a): To praktycznie ujmując, jak jadę za kimś, to świecę mu maksymalnie do Jeśli świecisz pod szybę to masz światła przeciwlotnicze a nie mijania. Nic dziwnego, że "przeciwnicy" protestują! Strumień świateł mijania powinien mieć nachylenie ok 1.0-1.2% w dół. Z odległości 10m granica światło/cień na lewo od środka reflektora powinna wypadać 10 cm poniżej środka twoich reflektorów, czyli w poprzedzającym samochodzie masz prawo oświetlić najwyżej zderzak. Po prawej stronie plama świetlna podnosi się ukośnie ale też na prostej drodze nie ma prawa świecić pod szybę poprzednika. Na stacji diagnostycznej albo sprzęt albo diagnosta musiał być do dupy. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 25 |
Data: Czerwiec 17 2010 20:33:28 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: BQB | Wmak pisze: BQB napisał(a): Kurcze, to ciekawe, jak nazwiesz światła drogowe :P Strumień świateł mijania powinien mieć nachylenie ok 1.0-1.2% w dół. ZTCP, to u mnie na lampie było wybite chyba 0,6% ale głowy nie dam. Z odległości 10m granica światło/cień na lewo od środka reflektora powinna wypadać 10 cm poniżej środka twoich reflektorów, czyli w poprzedzającym samochodzie masz prawo oświetlić najwyżej zderzak. Pojadę na inną i sprawdzę. 26 |
Data: Czerwiec 17 2010 22:27:04 | Temat: Re: Refleksja po burzy | Autor: Wmak | BQB napisał(a): Kurcze, to ciekawe, jak nazwiesz światła drogowe :P Jeśli mijania masz tak ustawione, jak opisałeś, to drogowe (jeśli dwuwłóknowe żarówki w rodzaju H4) "przeciwnikom" nie szkodzą (chyba, że z bardzo bliska) bo świecą wysoko nad ich głowami. ZTCP, to u mnie na lampie było wybite chyba 0,6% ale głowy nie dam. Coś podejrzanie mmało, nie spotkałem tego parametru na lampie - zwykle bywała nalepka na pasie przednim pod maską. Pojadę na inną i sprawdzę. Wystarczy wieczorem pusty, w miarę równy placyk i ściana - parking pod marketem jest dobry do testu. Regulator świateł mijamia w kabinie ustaw na maksymalne podniesienie wiązki. Podjeżdżasz do ściany, zapamiętujesz na jakiej wysokości jest granica światło/cień na lewo od osi reflektorów. Powinna z bliska być odrobinę niżej od środka lampy. Powoli cofasz - granica światło/cień powinna się obniżać. Jeśli przy cofaniu światła sięgają coraz wyżej to znaczy, że są "przeciwlotnicze" (na nisko latające samoloty, oczywiście)i należy je opuścić. Wmak -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ |