Relingi na samochodzie
1 | Data: Maj 04 2012 11:40:24 |
Temat: Relingi na samochodzie | |
Autor: | Marzy mi sie skoda octavia combi. 2 |
Data: Maj 04 2012 21:33:59 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: rz |
3 |
Data: Maj 04 2012 22:15:28 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: kor_nick | A jak z kręgoslupem ? są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach. kor_nick (boniekk) 4 |
Data: Maj 04 2012 22:20:34 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: AL | W dniu 2012-05-04 22:15, kor_nick pisze: A jak z kręgoslupem ? sa nie udane - cos jak deska obita szmata. wiem co pisze po paruset km jazdy Octavia i paru Chorwacjach w fotelach 'francuskich' ;) -- pozdr Adam (AL) TG 5 |
Data: Maj 04 2012 22:31:54 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: kor_nick | sa nie udane - cos jak deska obita szmata. no cóż, ile pleców i dupek - tyle opinii :) 6 |
Data: Maj 04 2012 22:35:06 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Artur Maśląg | W dniu 2012-05-04 22:31, kor_nick pisze: sa nie udane - cos jak deska obita szmata. Ja się jak najbardziej przychylam do opinii, że przy fotelach i zawieszeniu francuskim to jest to "deska obita szmata" :) 7 |
Data: Maj 04 2012 23:48:18 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: kor_nick | Ja się jak najbardziej przychylam do opinii, że przy fotelach możliwe że zależy to od indywidulanych upodobań, kiedyś jechałem meganką do Belgii, wyszedłem połamany, z octawią nie mam takich problemów, czy to na urlopie (18 godzin) czy w pracy (4-5 godzin) - wysiadam i nic mnie nie boli. ale ok, być może francuskie mniej męczą, nie wiem, nie wypowiem się 8 |
Data: Maj 04 2012 21:57:01 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: to | begin kor_nick możliwe że zależy to od indywidulanych upodobaĹ To fakt, nie wszyscy wożÄ w aucie martwÄ makrelÄ w zaawansowanym stopniu rozkładu. :> -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 9 |
Data: Maj 05 2012 18:15:45 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: kor_nick | To fakt, nie wszyscy wożÄ w aucie martwÄ makrelÄ w zaawansowanym stopniu makreli może nie ale wiozłem 100 kg kamieni pachnÄ cych adriatykiem rok temu :) to nie jest tak że uważam te auto za najlepsze w swojej cenie, bo nie jeździłem innymi. pytanie było czy fotele sÄ wygodne - moim zdaniem bardzo, i nie mÄczÄ w długiej podróży. zbyt miÄkkich (miałem w megane) nie lubiÄ, zbyt twardych (miałem w escorcie) też nie. miałem octavie 2 od 2006 roku, teraz mam drugÄ w konfiguracji jakÄ sam sobie wybrałem (oczywiĹcie to firmowe auto...) i po prostu uważam ten samochód za wygodny. nic wiÄcej. prywatnie w życiu bym nie dał takiej kasy ale taka polityka firmy. 10 |
Data: Maj 05 2012 20:50:01 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: anacron | W dniu 2012-05-04 22:15, kor_nick pisze: są bardzo udane. wiem co piszę po paru chorwacjach. ROTFL 11 |
Data: Maj 05 2012 21:14:55 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: to | begin kor_nick sÄ bardzo udane. wiem co piszÄ po paru chorwacjach. IMHO sÄ bardzo nieudane (w każdym razie w normalnych wersjach). W O1 fotele sÄ zaprojektowane chyba z myĹlÄ o garbatych (poważnie, taka jest budowa oparcia), w O2 sÄ trochÄ lepsze, ale też daleko im do przeciÄtnych foteli z klasy D. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 12 |
Data: Maj 08 2012 13:54:57 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: PaweL | ....w O2 są trochę lepsze, ale też daleko im do przeciętnych foteli z klasy D. Bo Octavia to auto klasy C. Żeby stworzyć złudzenie większej ilości miejsca siedziska foteli sa pomniejszone, co nie jest przyjemne dla posiadaczy większych tyłków. Co do francuskich foteli i zawieszeń: coraz więcej modeli i wersji wyposażenia ma "sportowe" fotele, kierownice i zawieszenia. Ja w rodzinnej Lagunie mam fotele, na których można by umieścić napis "Recaro" i nie wyglądał by dziwnie. Po trasie Warszawa-Paryż nic mnie nie bolało. 13 |
Data: Maj 04 2012 13:30:47 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: | W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał: Marzy mi sie skoda octavia combi. Mam 193 cm. Od czerwca do grudnia 2011 cotydzień Kraków-Toruń-Kraków jeździłem praktycznie samą octavią tylko że sedan i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta. Chociaż fakt że jak było ciepło to by sie przydały jakies wentylowane siedzenia No i jak brałem żone teściową i syna to 100 KM to trochę mało ale z drugiej strony 900+ km na jednym baku też ma swoje zalety. S 14 |
Data: Maj 05 2012 00:10:38 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Cavallino |
W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał: Nie ma czegoś takiego. i w tej klasie cenowej uważam że nie ma lepszego auta. Chyba gorszego...... Skoda naprawdę dobry ma tylko bagażnik. 15 |
Data: Maj 05 2012 11:28:18 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-04 22:30, pisze: W dniu piątek, 4 maja 2012 21:33:59 UTC+2 użytkownik rz napisał: Ty sobie jaja robisz prawda? :) W cenie w zależności od wersji od 55tys do 90tyś jest cała masa lepszych samochodów od octavii. Jedyną zaletą octavii bez sporną jest duży bagaznik w kompakcie - wersja liftback gdzie u konkurencji przeważnie jest mniejszy ponieważ to hatchbacki. Prowadzenie octavii jest zaledwie średnie w klasie, silniki - nie zachwycają, zawieszenie jest lepsze niż w poprzedniej wersji octavii I ale wraz z układem kierowniczym także nie jest najlepsze w klasie i do tego dość często wymaga napraw tulei. Wnętrze (to nie jest kwestia gustu) jest paskudne i staromodne szczególnie jak zobaczysz jak wyglądają wnętrza u konkurencji. Chociaż fakt że jak było ciepło to by sie przydały jakies wentylowane siedzenia No i jak brałem żone teściową i syna to 100 KM to Co to była za wersja octavii i jaki to był model? -- Pozdrawiam Rafał 16 |
Data: Maj 05 2012 10:23:51 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: to | begin The_EaGle Ty sobie jaja robisz prawda? :) Główna zaleta Octavii jest taka, że ma wyglÄ d i proporcje auta klasy Ĺredniej za cenÄ kompakta. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 17 |
Data: Maj 05 2012 17:45:51 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-05 12:23, to pisze: begin The_EaGle Proporcje auta klasy Ĺredniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu nt octavii. ;) Focus II sedan, lancer sedan czy jetta to też wg ciebie auta o zaletach i proporcji aut z seg D? :> Thalia, cordoba, fabia sedan albo inne auto seg B bÄdzie miało "proporcje" duże auta a cenÄ jeszcze niższÄ niż octavia. Kiedy popatrzysz na rozmiary wnÄtrza (o rozstawie osi już nie wspominajÄ c) to okaże siÄ że to jest golf i nic wiÄcej czyli nawet nie najwiÄkszy kompakt w klasie. Kompletnie nie rozumiem jak można ludziom takÄ sieczkÄ z mózgu zrobiÄ że uwierzÄ że octavia to auto seg D nagminnie porównujÄ c go do passata. Dla mnie osobiĹcie podstawowÄ zaletÄ octavii jest właĹnie nadwozie liftback -połÄ czenie zalet hatchback'a i sedana. W klasie kompakt to faktycznie nie czÄste rozwiÄ zanie. -- Pozdrawiam Rafał 18 |
Data: Maj 05 2012 16:21:45 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: to | begin The_EaGle Proporcje auta klasy Ĺredniej? Nie słyszałem jeszcze takiego argumentu Focus niezbyt, Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze skojarzenie z Evo, które jest w obecnej wersji bardzo podobne do "cywilnego" Lancera. Nowa Jetta też, chociaż tu może byÄ problem ceny (auto wyglÄ dajÄ ce jak D za cenÄ D to żaden rarytas...), ale nie chce mi siÄ przeglÄ daÄ cenników. Thalia, cordoba, fabia sedan Te auta nie majÄ proporcji klasy D. Wiesz co to znaczy "proporcje"? To coĹ wiÄcej, niż obecnoć bagażnika. Kiedy popatrzysz na rozmiary wnÄtrza (o rozstawie osi już nie Może i we wnÄtrzu to jest Golf, ale z zewnÄ trz, dla laika (czyli dla wiÄkszoĹci), wyglÄ da to jak auto klasy D, czego najlepszym potwierdzeniem jest wspomniane przez Ciebie porównywanie Octavii do Passata. Celowo jÄ tak zaprojektowali, to taki Passat dla ubogich i jednoczeĹnie -- jak pisałem -- główna (rynkowa) zaleta tego auta. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 19 |
Data: Maj 05 2012 21:52:08 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-05 18:21, to pisze: begin The_EaGle Focus II w wersji sedan jak najbardziej. Nawet ktoĹ go nazywał małym mondeo. Całkiem proporcjonalnie wyglÄ da. Jeszcze przypomniał mi siÄ poprzedni model seata toledo. Lancer -- jak najbardziej, ale tutaj dochodzi jeszcze Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od 79000PLN do 94500PLN widaÄ wiec że ceny zbliżone. Z tym że te wersje octavii poniżej 75tys to nie majÄ nic w standardzie. Jetta ma od 79tys klimatyzacje.
Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane. http://www.carsbase.com/photo/photo_full.php?id=11833
Takich samochodów które wyglÄ dajÄ w seg C jak sedan z seg D jest sporo. Tylko że żaden producent nie wmawia klientom że jego auto to konkurent passata a za marketingowym bełkotem powtarzajÄ tÄ bzdurÄ dziennikarze co niektórzy. -- Pozdrawiam Rafał 20 |
Data: Maj 05 2012 13:05:28 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: | Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.Mam 13 letnia Cordobe. 5 było spokoju w ciągu ostatnich dwóch miesiecy musiałem wymienić półauta. OK Tylko ciągle sie okazywało że gdyby to był VW to bym miał cos tam o 20-30% taniej i kiepski Bagażnik. I w zimie tak ogólnie kiepsko się sprawuje Seatowi mówie nie Sławek 21 |
Data: Maj 05 2012 22:21:53 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Cavallino |
Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.Mam 13 letnia Cordobe. A Skodzie tak? Przecież to jeszcze gorsza niż Seat wersja fatalnego VW. 22 |
Data: Maj 05 2012 22:34:15 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-05 22:05, pisze: Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane.Mam 13 letnia Cordobe. Nie wymagaj od auta mającego 13 lat cudów. Ile cię kosztowała wymiana połowy auta ? Założę się że mniej niż wymiana koła dwumasowego w każdym współczesnym dieslu ;) coś za coś. BTW VW http://vwszrot.pl pare słow o "jakości" VW. -- Pozdrawiam Rafał 23 |
Data: Maj 05 2012 21:08:01 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: to | begin The_EaGle Focus II w wersji sedan jak najbardziej. Nawet ktoĹ go nazywał małym(...) Thalia zgoda ale cordoba? Proporcje ma na pewno zachowane. IMHO ani jedno, ani drugie nie ma proporcji klasy D (szczególnie Cordoba, która wyglÄ da jak mały, nadmuchany sedanik). A Octavia ma. Chodzi o wzajemne proporcje przodu, tyłu, kabiny itp. WiÄkszoć sedanów klasy C ma nieproporcjonalnie krótki przód i tył w stosunku do kabiny i nieproporcjonalnie duże przednie reflektory w stosunku do reszty auta (jak to zwykle w kompaktach). Takich samochodów które wyglÄ dajÄ w seg C jak sedan z seg D jest sporo. IMHO bardzo niewiele. Octavia, Lancer, ostatnio może droga Jetta (za cene Jetty to sobie można kupiÄ Mondeo, które niczego nie udaje). Co jeszcze? Tylko że żaden producent nie wmawia klientom że jego auto to konkurent Tylko chwaliÄ producenta, że zrobił z odpowiednio przestylizowanego Golfa, Passata dla ubogich. :) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 24 |
Data: Maj 05 2012 21:20:11 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: to | begin The_EaGle Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od Spojrzałem do cenników i jednak wybrałeĹ bardzo tendencyjnie. NajtaĹsza Jetta to 70 tys. NajtaĹsza Octavia to 55 tys. Dodatkowo jest jeszcze Octavia Tour (model sprzed FL) od 45 tys. WiÄc to zupełnie inna klasa cenowa. I co z tego, że najtaĹsza Jetta ma lepszy silnik i wyposażenie. O to właĹnie chodzi. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 25 |
Data: Maj 06 2012 18:44:29 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: V-Tec | W dniu 2012-05-05 21:52, The_EaGle pisze: Octavia II 1.6 TDI 105KM ceny od 72500PLN do 970000PLN , jetta od Jetta z tym samym wyposażeniem bÄdzie droższa od Octavii, jetta (obecna) ma też wiÄkszy rozstaw osi (2575mm vs 2651mm), co jak podejrzewam przełoży siÄ na nieco wiÄcej miejsca z tyłu. Jetta niestety jest sedanem, co jest mało praktyczne jak trzeba sporo gratów pakowaÄ. Wózek na pewno bÄdzie łatwiej włożyÄ do octy, co nie znaczy, że do jetty siÄ nie da. -- pozdro, W. 26 |
Data: Maj 06 2012 13:23:58 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: PrzemysĹaw Czaja |
Ano widzisz, jakoĹ tak im wyszło, że Octawka mie wiÄcej miejsca za przednimi fotelami, niż moja Vectra C - jak to możliwe? 27 |
Data: Maj 05 2012 03:48:16 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: |
DIESEL 1,6TDI z 105 KM silnikiem no i faktycznie Hatchback (macie racje) Jeżdziłem wtedy dla porównania C-Max S-Max Focus Laguna Bipper Kangoo L-200 Ranger Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej. No i miała najrozsądniejszy stosunek wielkości bagażnika do zasiegu.. A jaki inny samochód sugerujesz? Dla mnie najważniejsze żeby na jednym baku robił dużo kilometrów (ekonomia) bagażnik (ja, żona, mały, drugie w drodze, wózek duża łopatka do piasku, mała łopatka do piasku, krzesełko itd itp no i czasami Szanowna Mamusia do koscioła ) Ja estetą nie jestem samochod służy mi jedynie do przemieszczania sie wiec czy bedą plastiki czy drewno to mnie szczypie Dla mnie najlepszy jest obecny samochód co jak zapomne na noc zamknąć to to i tak maham ręką przecież go nieukradną ma tylko dwie wady za mały bagaznik i brak klimy. A i lata swoje. 28 |
Data: Maj 05 2012 15:21:11 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Cavallino |
Takiej wersji Octavii też nie ma i nigdy nie było. 29 |
Data: Maj 05 2012 18:20:53 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-05 12:48, pisze:
Wg mojeauto : http://tinyurl.com/cxkek4w taka wersja kosztuje od 72 do 82 tys zł. Plus lakier i inne pierdoły tak więc bazowa cena to od 74tys zł. dla porównania: http://tinyurl.com/c4lc4zv fiat bravo z silnikiem tej samej mocy kosztuje od 63 do 72 tys czyli 10 tys taniej. Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze wyposażenie? C-Maxto płyta focusa II. S-MaxS-max jest na płycie mondeo to insza klasa. FocusWg mnie focus II to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o focusie III nawet nie będę wspominał. LagunaI co było niewygodnie i pewnie głośno? ;))) BipperLOL Ranger Masz gospodarstwo rolne? ;) Przy czym octavie miałem najdłużej i może dlatego wspominam ją najmilej. Nie ma takiej zależności jak wielkość bagażnika do wielkości zbiornika. Zbiornik zwykle znajduje się pod tylnymi fotelami a nie pod bagażnikiem. Większe bagażniki znajdziesz w samochodach z zawieszeniem półzależnym - czyli z belką a nie wielowahaczowym. W zamian za większy bagażnik masz więc gorsze prowadzenie i mniej komfortowe. Octavia ma wielowahaczowe zawieszenie i spory bagażnik tylko dlatego że jest to liftback - czyli za tylną osią wisi kawał bagażnika. A jaki inny samochód sugerujesz? Co to znaczy dużo km? Od tankowania do tankowania? Chodzi ci o to abyś przejechał zamiast 800km np 1000km na jednym zbiorniku? Owszem lepiej mieć większy zbiornik niż mniejszy ale to przydaje się głownie w trasie i szczególnie za granicą. Wadą natomiast jest to że wozisz dodatkowe kg i spalasz nieco więcej paliwa. Przyzwoite minimum to 50l co daje 800-900km zasięgu przeciętnego kompaktowego diesla. Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w 308 spala mniej paliwa niż VW 1.6 105KM i do tego ma o 10KM więcej. Tak więc VW z tym 1.6 niczym nie zabłysnął. Tym bardziej że w skodzie w 1.6 jest montowana 5 a u konkurencji 6 stopniowa skrzynia biegów co sprzyja właśnie mniejszemu spalaniu.
Wśród samochodów które wymieniłeś są to po za focusem auta z zupełnie innych segmentów i nie porównywalne z octavia. Służą do zupełnie innych zadań. -- Pozdrawiam Rafał 30 |
Data: Maj 05 2012 12:58:07 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: | Zacznijmy od poczatku. Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorszeto w OCTAVI jest najlepsze >>>> BAGAŻNIK <<<< C-Maxpo pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu > S-Max jw > Focus Mam 193 cm troche mały a gdzie łopatki do piasku wózek dwa foteliki i teściowa? > LagunaFajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w Toruniu) > BipperFajne bo wysokie ale za mały bagażnik > L-200 Tych to nawet za darmo bym nie chciał dziwie sie że tyle tego jeżdzi Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w 308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske) Lancer dla szpanerów ja juz mam rodzine. Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem i z maską widoczną z przodu :) Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca" jakieś sugestie ? -- 31 |
Data: Maj 05 2012 22:21:11 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Cavallino |
Tylko że to cholernie negatywna cecha. Już Niemiec dla bogoli brzmi słabo, a dla biedaków - raczej nie lepiej. Chcesz mieć bezawaryjne auto kup sobie coś skośnookiego, a jak ma mieć duży bagażnik, to kombi i po zawodach. Zapewne w stosunku do pomysłu zakupu Octavii zaoszczędzisz jeszcze na cenie. 32 |
Data: Maj 05 2012 22:30:06 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-05 21:58, pisze: Zacznijmy od poczatku. Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeś że jest to NAJLEPSZY w klasie samochód co nie jest prawdą. Od dobry do najlepszy jest baaaaaaaaaaaaaaaardzo duża droga.
Pomyśl logicznie passat to najpopularniejszy samochód seg D w Europie. Tzn że VW sprzedał tego miliony w ciągu ostatnich kilku lat. Ilość spalonych passatów na pewno nie jest większa niż średnia innych aut. Na takiej podstawie nie można wyciągać żadnych wniosków. Natomiast turbina w VW passacie może paść dokładnie tak samo jak w octavii bo tam montuje się TE SAME w większości silniki. Turbina zwykle pada bo kierowca który jeździł tym autem jest idiotą. Samochód to nie jest TV czy komórka i nie jest idiotoodporny, samochód należy eksploatować i użytkować wg określonych wytycznych (jak każdą maszynę) jak tego nie robisz albo cię to nie interesuje to nie masz żadnego prawa narzekać na jego awaryjność bo sam jesteś sobie winien.
Kompletnie nie rozumiem co do mnie piszesz... Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorszeto w OCTAVI jest najlepsze>>>> BAGAŻNIK<<<< To czemu nie siedzisz w bagażniku ale za kierownicą? C-Maxpo pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu LOL takie bzdury możesz opowiadać wśród znajomych na podwórku. Porównaj sobie głośność w C-MAX w stosunku do octavii i nie pisz więcej bzdur.
ROTFL ... bo komentować tego nie będę... FocusWg mnie focus II to zdecydowanie lepszy samochód niż octavia II o W focusie II jest więcej miejsca w środku niż w octavii II :) mam ci cm zacytować cm czy sam sprawdzisz i nie będziesz się już ośmieszał? Fajna (nie pamietam silnika) ale cieżko było zrobić 900 km (tankować mogłem tylko w Toruniu)LagunaI co było niewygodnie i pewnie głośno? ;))) Laguna II czy III? Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w Bredzisz jak potłuczony. Octavia II ma TYLKO 4 gwiazdki w EUROCNAP wiec jest bardziej niebezpieczna niż 308.
Takie samochody istnieją są to WSZYSTKIE kompakty z silnikami diesla w wersji kombi. Każdy jeden spełnia twoje "ostre" kryteria. Maska widoczna z przodu tu może być problem. Proponuje dokleić sobie znaczek mercedesa na masce. Wiem że octavia to taki "Niemniec" dla biedaków mnie nie stać na "Niemca" Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie pierniczysz jak potłuczony. -- Pozdrawiam Rafał 33 |
Data: Maj 05 2012 21:12:34 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: to | begin The_EaGle Octavia to na pewno dobry samochód. Problem w tym że napisałeĹ że jest IMHO w tej cenie trudno dostaÄ coĹ lepszego przy założeniu, że ma wyglÄ daÄ poważnie, a nie jak kompakt dobry dla kobiety na zakupy. Aczkolwiek osobiĹcie wolÄ prawdziwÄ klasÄ D, bo do niej Octavii jednak pod wzglÄdem komfortu bardzo daleko. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 34 |
Data: Maj 06 2012 05:47:51 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Cavallino |
308 mogłem dostać ale wsiadłem przejechałem sie 2 km i dałem sobie spokój ja mam 193 cm to raz a dwa octavia przód ma duzy i tył też wiec jest czym walnąć jak by nie daj Bóg (wiem że są strefy zgniotu - ale człowiek lepiej się czuje jak widzi przed sobą maske) Na pewno? Również gdy np. wyłączymy z oceny ochronę pieszych, która na bezpieczeństwo pasażerów auta nie wpływa? Z twoją dotychczasową wiedzą można tylko zalecić ci czytanie auto świata przez 4 miesiące...może do tego czasu do czegoś dojdziesz bo na razie pierniczysz jak potłuczony. To samo chciałem napisać. Choć wygląda mi to na czysty trolling szczerze mówiąc. 35 |
Data: Maj 06 2012 04:52:18 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: |
Po pierwsze to naucz się cytować. Popatrz jak inni to robią, wierze że Spróbuje, mam nadzieje że teraz bedzie lepiej
Pamietam coś tam ze statystyki o populacji, próbie statystycznej rozkałdzie normalnym studenta itd. Ale tutaj chce tylko powiedzieć że kupili dwa passaty i oba padły w ciągu 48 godzin od kupienia. Skody nadal jeżdzą. Rozumie po prostu pech. > Poprostu jeżdziłem ta skoda po budowie autostrady (dokładnie mówiąc po drogach serwisowych wykonanych z piasku który jak popadało robił sie "lekko" błotnisty)i naprawde dawała rade chociaż czasami sie troche już bałem >> Czy warto płacić 10tys więcej za większy bagażnik i zdecydowanie gorsze Powtórze po raz trzeci mam rodzine za miesiąc urodzi mi sie drugie dziecko. Wiesz ile rzeczy trzeba wziąść jak chce sie takiego małego wziąść do tesciowej. Dla mnie to ważna rzecz i tyle. NIe stać mnie na kilka samochodów. >> C-Max Szukam od półgdziny ale nie moge znaleść danych w dB Ale na logike jeśli C-max jest wyższy o 164 mm od Octavi to będzie cichszy? Wszystko da się zrobić tylko chyba nie w tej klasie cenowej. C-max jeżdziłem 6 czy 8 razy trase Toruń-Kraków-Toruń i jak później sie przesiadłem naprawde poczułem różnice na lepsze (głowa mnie tak nie bolała). Ale to moje (podkeślam) i chyba TYLKO MOJE subiektywne odczucie. > http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk3.html http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_skoda_octavia_ii.html Z przodu faktycznie 12 mm jest więcej. Pozostałe parametry na niekorzyść octavi Niestety nie pamietam jak jest w focusie. Ale w Octavi miałem regulowany fotel (maks w dół zjechany). Nie moge znaleść rysunków jak to wygląda pod tym względem. >>> Laguna Jechałem tylko raz naprawde nie pamietam >> Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w Nie wiem nie znam się. Ale znowu na logike wiekszy samochód bardziej niebezpieczny dla pasżerów? Rozumiem że kierowcy tirów to mają już przekichane. (To taka mała ironia) > Szukam jakiegoś fajnego samochodu z DUŻYM BAGAZNIKiem z oszczednym sinlnikiem Nigdy NIE TWIERDZIŁEM że jest inaczej co do mojej wiedzy dlatego nie zawracałbym Ci glowy i zaśmiecał forum moimi bredniami. Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest zawsze za mało Ooooooooo mercedes byłby fajny ale znowu kasa. Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne pieniądze 3-4 letni samochód który (jesli to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat i koniecznie z dużym baganikiem (dwójka maluchów + żona) S ps Czy dobrze cytowałem ? :)
W dniu sobota, 5 maja 2012 22:30:06 UTC+2 użytkownik The_EaGle napisał: W dniu 2012-05-05 21:58, pisze: 36 |
Data: Maj 06 2012 05:05:22 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: | Pomyliłem auta http://www.motoryzacyjnie24.pl/wymiary_ford_focus_mk3.html 37 |
Data: Maj 06 2012 19:03:28 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: V-Tec | W dniu 2012-05-06 14:05, pisze: Pomyliłem auta Oprócz sprawdzania suchych danych na papierze oczywiście przymierz się do każdego auta osobiście przed kupnem, nawet całą rodziną z fotelikami itd. No może bez teściowej, ale rozważ/zasymuluj sytuację 2 foteliki + teściowa między nimi. Ja tak raz jechałem octavią - przerąbane. Ewentualnie foteliki koło siebie a teściowa na skrajnym siedzeniu. Chyba, że starszemu dziecku wystarczy poddupek albo wcale go nie potrzebuje. Jesteś wysoki, więc znaczenie może mieć wyprofilowanie przestrzeni wokół nóg. Mam kolegę (też wysoki) i jemu niektóre auta nie pasują. Odradzam Ci auto z gazem, bo koło zajmie cenne miejsce w bagażniku, a wiem coś na ten temat (sam mam 2-kę dzieci). -- pozdro W. 38 |
Data: Maj 07 2012 01:33:09 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-06 13:52, pisze: Ja sam tą octavią jezdziłem w terenie gdzie obok mnie śmigały 50 tonowe wozidła i dawała sobie jakoś rade :). No i w ciagu 6 mcy zrobiłem 40 kkm Chcesz powiedzieć że octavia jest bardziej terenowa od passata? A sprawdzałeś jej kąt rampowy? ;))))
Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika. Mam 500l bagażnik w liftbacku i jakoś daje radę jak jedziemy na 3 dni... W takim układzie jak nie chcesz kupować auta seg D to kupuje się kombi które ma tą zaletę że możesz go wypchać po dach a to daje o wiele większą przestrzeń niż octavia liftback. Ceny np KIA ceed kombi czy focusa kombi nie rzucają na kolana są o 2-3tys droższe niż wersje HB. C-Maxpo pięciu godzinach bolała mnie głowa od hałasu Zależy przy jakiej prędkości. Szukałem kilka minut: prędkości odpowiednio 50/100/130: C-MAX: 61/70/73 diesel octavia II: 62/70/73 diesel octavia II 63/70/73 benzyna (ciekawostka głośniejsza przy 50km/h) focus II: 62/67/71 diesel różnica o 2db!!!! masakra tak żebyś miał porównanie ford fusion - mini van seg B : 61/68/73 - jak octavia. Dodam że na ten samochód właściwie wszyscy użytkownicy narzekają że jest głośny. Wniosek - octavia II to jeden z najgłośniejszych samochodów w swojej klasie źródło: http://www.auto-swiat.pl/porownanie-aut Wszystko da się zrobić tylko chyba nie w tej klasie cenowej. Jeżeli ten c-max był sprawny to powinien być bardziej cichy niż octavia.
Rozstaw osi jest w focusie o 12cm większy niż w octavii (hb vs liftback) a to równa się więcej miejsca w środku. Długość samochodu nie ma znaczenia. Długość to tylko większy kufer. Jeżeli zaś chodzi ci o ekonomie to np fordowski 1.6 tdci czy taki sam w Na logikę to przesiądź się do mercedesa 123 - jest większy ale konstrukcyjnie z końca lat 70tych. Porównanie tego auta po uderzeniu w drzewo a współczesnego kompakta z 5gwiazdek w EURONCAP to przy 65km/h jak dzień do nocy. Tam nie miał byś żadnych szans na przeżycie a tutaj masz prawie 100%. To że octavia ma tylko 4 a nie 5 gwiazdek świadczy o tym że skoda nie położyła na bezpieczeństwo takiego nacisku jak VW czy peugeot w modelu 308. Dlatego te auta będą bezpieczniejsze. Wielkość prawie w ogóle nie ma znaczenia.Liczą się odkształcalne podłużnice z przodu auta oraz konstrukcja i materiały klatki pasażerów auta (np użycie stali o podwyższonej wytrzymałości). Blacha i jej ilość nie mają wpływu na skutek wypadku. Znaczenie ma masa auta jak zamierzasz uderzyć w kogoś ale przy uderzeniu w filar wiaduktu, mur czy inna nie odkształcającą się przeszkodę kierowca tira będzie tak samo narażony jak w osobowym samochodzie. Tutaj liczy się tylko wytrzymałość konstrukcji. Dlatego jak widzę przy nowo projektowanych drogach jak inżynierowie "myślą o bezpieczeństwie" i nie osłaniają np filarów czy innych wystających elementów architektury barierami to aż prosi się o pomstę do nieba - tam ktoś kiedyś zginie. Przykład - Szwajcaria i wypadek autokaru w tunelu. Jak można było być takim debilem i tak zaprojektować zatoczki awaryjne... po prostu ręce do samej ziemi opadają.... [cut] Samochody kombi są fajne tylko jest coś takiego jak pieniądze których zreguły jest zawsze za mało Koszt kombi w stosunku do HB to poniżej 5% wartości auta. Twój argument jest śmieszny. [cut] Wiec ostatni raz, chce kupić za rozsądne pieniądze 3-4 letni samochód Dla jednych rozsądne to 300tys dla innych 3 tyś. Określ się dokładnie o czym mówimy. który (jesli to możliwe ?) mało bedzie sie psuł przez następne 10 lat Nie ma takich samochodów. Każdy się psuje i zużywa. Po za tym jak chcesz jeździć 10 lat to pomyśl o nowym aucie. Jeżeli cię nie stać to nie myśl że w wieku 14 lat samochód dalej będzie bezawaryjnie jeździł. i koniecznie z dużym baganikiem (dwójka maluchów + żona)Przestań pisać o octavii liftback i popatrz na kombi kompakty - pierwszy który przychodzi mi na myśl to 3-4 letnia KIA CEED diesel, focus II z roku 2008 z silnikiem 1.8 tdci, peugeot 308SW 1.6 HDI (uwaga na FAP), a najtańszy będzie renault megane kombi z silnikiem 1.5 dci - na pewno będzie najlepiej wyposażony - kombi normalnie wygląda. Wszystkie te samochody będą tańsze od octavii używanej będą mniej spalać paliwa i będą mieć wyższy komfort a jeśli znajdziesz dobry egzemplarz także będzie mało awaryjne. S Z cytowania 4 a z braku wycinania tego co nie potrzebne pała. -- Pozdrawiam Rafał 39 |
Data: Maj 07 2012 12:02:58 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: |
Wiem bo także mam bobasa i wiem co żona potrafi załadować do bagażnika. Już naprawde ostatnie pytania jeśli można i nie jest tajemnica. Jaki masz samochód? No i jaki chciałbyć w cenie do 100 tys za nowy (biorąc pod uwage Twoją obecną sytuacje życiową ) PS Jeszcze raz dziekuje za ciepliwość :) 40 |
Data: Maj 15 2012 14:26:23 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: The_EaGle | W dniu 2012-05-07 21:02, pisze:
Pokazałeś jej focusa III czy II? :> Pokaż jeszcze w tym samym kolorze bo może się okazać że to wpływa na decyzję. Potem pokaż jej środki obu samochodów szczególnie focus III vs octavia II to przepaść.
mondeo tdci MK4 liftback No i jaki chciałbyć w cenie do 100 tys za nowy (biorąc pod uwage Twoją obecną sytuacje życiową ) Nowy do 100tys taki jak mam, używany np 3letni sedan BMW 530d. -- Pozdrawiam Rafał 41 |
Data: Maj 04 2012 22:29:22 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: V-Tec | W dniu 2012-05-04 20:40, pisze: Marzy mi sie skoda octavia combi. chyba tak mają-jechałem raz z kolegą (ocavia II) i też szumiało, nie wiem, czy od relingów, ale szum powietrza był wyraźnie słyszalny. pozdro, W. 42 |
Data: Maj 04 2012 23:00:02 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Marcin Jan | W dniu 2012-05-04 20:40, pisze: Marzy mi sie skoda octavia combi. witam co prawda nie w octavi ale w golfie V różnic w hałasie między hb a kombi nie zauważyłem. Natomiast jeśli palcem podczas jazdy docisnąłem uszczelkę w prawym górnym rogu w oknie kierowcy to zdecydowanie było w aucie ciszej (ten róg co jest nad uchem kierowcy). w Aso usłyszałem że tak jest i drzwi nie da się lepiej spasować. Po jakimś czasie się przyzwyczaiłem. Obecnie w VI ciut lepiej ale nadal j/w. A może podejdą relingi z A4 one są takie nisko profilowe i chyba na całej długości przylegają do dachu. Albo wyrzuć je w cholerę. pozdrawiam marcin jan 43 |
Data: Maj 15 2012 17:07:20 | Temat: Re: Relingi na samochodzie | Autor: Lukasz | W dniu 2012-05-04 20:40, pisze: Marzy mi sie skoda octavia combi. to chyba jakiś feler egzemplarza, moja (O II) nie szumi nawet z poprzeczkami (przy czym kupiłem te najdroższe, nie pamiętam nazwy - chyba whispbar - bo z założenia nie chciałem go ściągać i miał nie szumieć przy 180km/h). Szumi za to z drabiną na dachu ;) i pali nawet 2l/100 więcej :) -- Pozdrawiam Lukasz |