Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas.
1 | Data: Czerwiec 11 2007 02:25:45 |
Temat: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | |
Autor: Mateusz Mirski | Witam! 2 |
Data: Czerwiec 10 2007 21:08:33 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Pete |
Dlaczego w 2 samochodach, różniących się co prawda technologią i wiekiem (13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mogą się dość mocno różnić przyspieszeniami? Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w tym samym czasie mogą wykonać taką samą pracę, to energia kinetyczna obu powinna być taka sama, a skoro masa podobna, to i prędkość też powinna być podobna. Ale moc nie jest stała w całym zakresie obrotów. Należałoby porównać wykresy mocy i momentu. Dodatkowo przełożenia skrzyni mogą być różne. Pete 3 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:06:46 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 10 Jun 2007 21:08:33 -0400, "Pete" Ale moc nie jest stała w całym zakresie obrotów. Należałoby porównać Wystarczy albo moc, albo moment jedno z drugiego wynika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 4 |
Data: Czerwiec 11 2007 08:10:48 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Alti |
Witam! Bo skrzynie moga sie róznić przełożeniami, silnik momentem obrotowym a buda aerodynamiką. Wojtek 5 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:29:15 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Noel | Użytkownik Alti napisał:
Sprzęgło może się ślizgać, opony mogą być łyse, klima może być włączona w tym nowym. -- Tomek "Noel" B. 6 |
Data: Czerwiec 11 2007 08:21:01 | Temat: Re: Różnice w osišgach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: J.F. | On Mon, 11 Jun 2007 02:25:45 +0200, Mateusz Mirski wrote: Dlaczego w 2 samochodach, różniących się co prawda technologią i wiekiem A sa takie ? _MOCNO_ rozniace a nie troche ? Jedyne co mi sie nasuwa to diesle bez turbiny kontra benzynka, ale tam i masa wieksza, i silnik ciezszy ... a i tak to chyba malo i naprawde to oznaka ze diesel ma kiepska elastycznosc. J. 7 |
Data: Czerwiec 11 2007 09:07:56 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Tomasz Pyra | Mateusz Mirski pisze: Witam! Bo pewnie mówisz o takiej samej mocy maksymalnej, a przy przyspieszaniu istotna jest moc średnia. Czyli średnia moc (po czasie) z wycinka charakterystyki w obrębie którego się przyspiesza w przypadku danej skrzyni biegów. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 8 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:06:23 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 11 Jun 2007 02:25:45 +0200, Mateusz Mirski Dlaczego w 2 samochodach, różniących się co prawda technologią i wiekiemBo te moce nie są podobne. Mylisz moc maksymalną z charakterystyka mocy silnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 9 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:26:41 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | ..Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w tym samym czasie mogą Ba, nawet identyczne auta mogą mieć to samo :-). Wynika to z tego, że masowo produkowane silniki są po prostu niezbyt dokładnie wykonane. Nie bez powodu podstawowy "tuning" polega na dokładnym, ręcznym spasowaniu wszystkich elementów, np. kolektora ssącego, usunięciu wszelkich zadziorów na krawędziach itp. Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mogą sięgać nawet sporych wartości :-). 10 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:57:14 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Marcin Narzynski | Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mogą sięgać nawet sporych wartości :-). A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%? MN 11 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:17:24 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%? Badań nie prowadziłem, ale jeśli programy naukowo-techniczne w TV mówią w miarę prawdę, to różnice mogą sięgać nawet 10 %. Choć sądzę że najczęściej jest to kilka %.. 12 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:25:48 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Tomasz Pyra | Marcin Narzynski pisze: Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mogą sięgać nawet sporych wartości :-). Kiedyś się ścigałem od startu do okolic Vmax z identycznym jak mój samochodem (chociaż ten drugi miał z pewnością sporo większy przebieg) i pomimo kilku przejechanych kilometrów różnice były minimalne i wynikały z różnic przy zmianie biegów i z tego że trasa wiodła raz lekkim łukiem w prawo, raz w lewo. Jazda obok siebie więc opór powietrza ten sam. Może to przypadkiem się tak idealnie trafiło, a może Japończycy mają większą powtarzalność osiągów. W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na osiągi pewnie ma ciśnienie w oponach, waga kierowcy i ilość paliwa w zbiorniku, niż te różnice w konkretnych silnikach. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 13 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:38:16 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na Nie spieram się, nie prowadziłem badań :-). Piszę to, co widziałem w programie TV. Choć osobiście sądzę, że te różnice mogą dochodzić do kilku procent... 14 |
Data: Czerwiec 11 2007 12:21:35 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Tomasz Pyra | Robert J. pisze: W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na osiągi pewnie ma ciśnienie w oponach, waga kierowcy i ilość paliwa w zbiorniku, niż te różnice w konkretnych silnikach. Wiadomo że wszystko zależy od powtarzalnoci. Słyszałem o fiacie 126p że kolektory były zamocowane tak krzywo że przewit był znacznie ograniczony co w oczywisty sposób odbiło się na osišgach. Podobno polerowanie kanałów dolotowych również nie pozostaje bez wpływu na osišgi. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 15 |
Data: Czerwiec 11 2007 12:25:33 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | Podobno polerowanie kanałów dolotowych również nie pozostaje bez wpływu na Dokładnie, to chyba jest pierwszš czynnociš przy "poprawianiu fabryki" ;-) 16 |
Data: Czerwiec 11 2007 19:08:38 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Alex81 | In article A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%? Im mniej dokładnie wykonany fabryczny silnik tym więcej - np. w takim Polonezie OHV nawet w okolicach 10%. -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl 17 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:18:39 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: =Marcos= | Dlaczego w 2 samochodach, różniących się co prawda technologią i wiekiem Choćby z takiego powodu: http://www.motofakty.pl/artykul/opor_powietrza.html Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w To w przestrzeni kosmicznej raczej. a skoro masa podobna, to i prędkość też powinna A to na księżycu. -- Marcos [Marek Ślusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia |