Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas.
1 | Data: Czerwiec 11 2007 02:25:45 |
Temat: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | |
Autor: Mateusz Mirski | Witam! 2 |
Data: Czerwiec 10 2007 21:08:33 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Pete |
Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem (13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno różnić przyspieszeniami? Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w tym samym czasie mog± wykonać tak± sam± pracę, to energia kinetyczna obu powinna być taka sama, a skoro masa podobna, to i prędko¶ć też powinna być podobna. Ale moc nie jest stała w całym zakresie obrotów. Należałoby porównać wykresy mocy i momentu. Dodatkowo przełożenia skrzyni mog± być różne. Pete 3 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:06:46 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Adam Płaszczyca | On Sun, 10 Jun 2007 21:08:33 -0400, "Pete" Ale moc nie jest stała w całym zakresie obrotów. Należałoby porównać Wystarczy albo moc, albo moment jedno z drugiego wynika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 4 |
Data: Czerwiec 11 2007 08:10:48 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Alti |
Witam! Bo skrzynie moga sie róznić przełożeniami, silnik momentem obrotowym a buda aerodynamik±. Wojtek 5 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:29:15 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Noel | Użytkownik Alti napisał:
Sprzęgło może się ¶lizgać, opony mog± być łyse, klima może być wł±czona w tym nowym. -- Tomek "Noel" B. 6 |
Data: Czerwiec 11 2007 08:21:01 | Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: J.F. | On Mon, 11 Jun 2007 02:25:45 +0200, Mateusz Mirski wrote: Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem A sa takie ? _MOCNO_ rozniace a nie troche ? Jedyne co mi sie nasuwa to diesle bez turbiny kontra benzynka, ale tam i masa wieksza, i silnik ciezszy ... a i tak to chyba malo i naprawde to oznaka ze diesel ma kiepska elastycznosc. J. 7 |
Data: Czerwiec 11 2007 09:07:56 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Tomasz Pyra | Mateusz Mirski pisze: Witam! Bo pewnie mówisz o takiej samej mocy maksymalnej, a przy przyspieszaniu istotna jest moc ¶rednia. Czyli ¶rednia moc (po czasie) z wycinka charakterystyki w obrębie którego się przyspiesza w przypadku danej skrzyni biegów. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 8 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:06:23 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Adam Płaszczyca | On Mon, 11 Jun 2007 02:25:45 +0200, Mateusz Mirski Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiemBo te moce nie s± podobne. Mylisz moc maksymaln± z charakterystyka mocy silnika. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/ ___________/ PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 9 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:26:41 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | ..Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w tym samym czasie mog± Ba, nawet identyczne auta mog± mieć to samo :-). Wynika to z tego, że masowo produkowane silniki s± po prostu niezbyt dokładnie wykonane. Nie bez powodu podstawowy "tuning" polega na dokładnym, ręcznym spasowaniu wszystkich elementów, np. kolektora ss±cego, usunięciu wszelkich zadziorów na krawędziach itp. Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mog± sięgać nawet sporych warto¶ci :-). 10 |
Data: Czerwiec 11 2007 10:57:14 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Marcin Narzynski | Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mog± sięgać nawet sporych warto¶ci :-). A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%? MN 11 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:17:24 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%? Badań nie prowadziłem, ale je¶li programy naukowo-techniczne w TV mówi± w miarę prawdę, to różnice mog± sięgać nawet 10 %. Choć s±dzę że najczę¶ciej jest to kilka %.. 12 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:25:48 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Tomasz Pyra | Marcin Narzynski pisze: Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mog± sięgać nawet sporych warto¶ci :-). Kiedy¶ się ¶cigałem od startu do okolic Vmax z identycznym jak mój samochodem (chociaż ten drugi miał z pewno¶ci± sporo większy przebieg) i pomimo kilku przejechanych kilometrów różnice były minimalne i wynikały z różnic przy zmianie biegów i z tego że trasa wiodła raz lekkim łukiem w prawo, raz w lewo. Jazda obok siebie więc opór powietrza ten sam. Może to przypadkiem się tak idealnie trafiło, a może Japończycy maj± większ± powtarzalno¶ć osi±gów. W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na osi±gi pewnie ma ci¶nienie w oponach, waga kierowcy i ilo¶ć paliwa w zbiorniku, niż te różnice w konkretnych silnikach. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 13 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:38:16 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na Nie spieram się, nie prowadziłem badań :-). Piszę to, co widziałem w programie TV. Choć osobi¶cie s±dzę, że te różnice mog± dochodzić do kilku procent... 14 |
Data: Czerwiec 11 2007 12:21:35 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Tomasz Pyra | Robert J. pisze: W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na osi±gi pewnie ma ci¶nienie w oponach, waga kierowcy i ilo¶ć paliwa w zbiorniku, niż te różnice w konkretnych silnikach. Wiadomo że wszystko zależy od powtarzalności. Słyszałem o fiacie 126p że kolektory były zamocowane tak krzywo że prześwit był znacznie ograniczony co w oczywisty sposób odbiło się na osiągach. Podobno polerowanie kanałów dolotowych również nie pozostaje bez wpływu na osiągi. -- PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++ 15 |
Data: Czerwiec 11 2007 12:25:33 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Robert J. | Podobno polerowanie kanałów dolotowych również nie pozostaje bez wpływu na Dokładnie, to chyba jest pierwszą czynnością przy "poprawianiu fabryki" ;-) 16 |
Data: Czerwiec 11 2007 19:08:38 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: Alex81 | In article A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%? Im mniej dokładnie wykonany fabryczny silnik tym więcej - np. w takim Polonezie OHV nawet w okolicach 10%. -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl 17 |
Data: Czerwiec 11 2007 11:18:39 | Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas. | Autor: =Marcos= | Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem Choćby z takiego powodu: http://www.motofakty.pl/artykul/opor_powietrza.html Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w To w przestrzeni kosmicznej raczej. a skoro masa podobna, to i prędko¶ć też powinna A to na księżycu. -- Marcos [Marek ¦lusarczyk] marek [AT] microstock . pl http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia |