Grupy dyskusyjne   »   Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas.

Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas.



1 Data: Czerwiec 11 2007 02:25:45
Temat: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Mateusz Mirski 

Witam!
Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem (13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno różnić przyspieszeniami? Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w tym samym czasie mog± wykonać tak± sam± pracę, to energia kinetyczna obu powinna być taka sama, a skoro masa podobna, to i prędko¶ć też powinna być podobna.

--
Pozdrawiam
Mateusz Mirski



2 Data: Czerwiec 10 2007 21:08:33
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Pete 


"Mateusz Mirski" wrote

Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem (13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno różnić przyspieszeniami? Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w tym samym czasie mog± wykonać tak± sam± pracę, to energia kinetyczna obu powinna być taka sama, a skoro masa podobna, to i prędko¶ć też powinna być podobna.

Ale moc nie jest stała w całym zakresie obrotów.  Należałoby porównać wykresy mocy i momentu.  Dodatkowo przełożenia skrzyni mog± być różne.

Pete

3 Data: Czerwiec 11 2007 10:06:46
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Sun, 10 Jun 2007 21:08:33 -0400, "Pete"
wrote:

Ale moc nie jest stała w całym zakresie obrotów.  Należałoby porównać
wykresy mocy i momentu.  Dodatkowo przełożenia skrzyni mog± być różne.

Wystarczy albo moc, albo moment jedno z drugiego wynika.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

4 Data: Czerwiec 11 2007 08:10:48
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Alti 


Użytkownik "Mateusz Mirski"  napisał w wiadomo¶ci

Witam!
Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem (13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno różnić przyspieszeniami?

Bo skrzynie moga sie róznić przełożeniami, silnik momentem obrotowym a buda aerodynamik±.
Wojtek

5 Data: Czerwiec 11 2007 11:29:15
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Noel 

Użytkownik Alti napisał:


Użytkownik "Mateusz Mirski"  napisał w wiadomo¶ci
Witam!
Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem (13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno różnić przyspieszeniami?


Bo skrzynie moga sie róznić przełożeniami, silnik momentem obrotowym a buda aerodynamik±.

Sprzęgło może się ¶lizgać, opony mog± być łyse, klima może być wł±czona w tym nowym.


--
Tomek "Noel" B.

6 Data: Czerwiec 11 2007 08:21:01
Temat: Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: J.F. 

On Mon, 11 Jun 2007 02:25:45 +0200,  Mateusz Mirski wrote:

Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem
(13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno
różnić przyspieszeniami?

A sa takie ? _MOCNO_ rozniace a nie troche ?

Jedyne co mi sie nasuwa to diesle bez turbiny kontra benzynka,
ale tam i masa wieksza, i silnik ciezszy ... a i tak to chyba
malo i naprawde to oznaka ze diesel ma kiepska elastycznosc.

J.

7 Data: Czerwiec 11 2007 09:07:56
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Tomasz Pyra 

Mateusz Mirski pisze:

Witam!
Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem (13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno różnić przyspieszeniami?

Bo pewnie mówisz o takiej samej mocy maksymalnej, a przy przyspieszaniu istotna jest moc ¶rednia.
Czyli ¶rednia moc (po czasie) z wycinka charakterystyki w obrębie którego się przyspiesza w przypadku danej skrzyni biegów.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

8 Data: Czerwiec 11 2007 10:06:23
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Adam Płaszczyca 

On Mon, 11 Jun 2007 02:25:45 +0200, Mateusz Mirski
 wrote:

Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem
(13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno
różnić przyspieszeniami? Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w
Bo te moce nie s± podobne.
Mylisz moc maksymaln± z charakterystyka mocy silnika.
--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98
 _______/ /_     http://trzypion.oldfield.org.pl/wieliczka/
___________/    PMS*PJ+S+++P++M+++W-- P++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

9 Data: Czerwiec 11 2007 10:26:41
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Robert J. 

..Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w tym samym czasie mog±
wykonać tak± sam± pracę, to energia kinetyczna obu > powinna być taka
sama, a skoro masa podobna, to i prędko¶ć też powinna być podobna.

Ba, nawet identyczne auta mog± mieć to samo :-). Wynika to z tego, że masowo
produkowane silniki s± po prostu niezbyt dokładnie wykonane. Nie bez powodu
podstawowy "tuning" polega na dokładnym, ręcznym spasowaniu wszystkich
elementów, np. kolektora ss±cego, usunięciu wszelkich zadziorów na
krawędziach itp. Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mog±
sięgać nawet sporych warto¶ci :-).

10 Data: Czerwiec 11 2007 10:57:14
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Marcin Narzynski 

Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mog± sięgać nawet sporych warto¶ci :-).

A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%?

MN

11 Data: Czerwiec 11 2007 11:17:24
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Robert J. 

A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%?

Badań nie prowadziłem, ale je¶li programy naukowo-techniczne w TV mówi± w
miarę prawdę, to różnice mog± sięgać nawet 10 %. Choć s±dzę że najczę¶ciej
jest to kilka %..

12 Data: Czerwiec 11 2007 11:25:48
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Tomasz Pyra 

Marcin Narzynski pisze:

Różnice w mocy w dwóch z pozoru identycznych silnikach mog± sięgać nawet sporych warto¶ci :-).

A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%?

Kiedy¶ się ¶cigałem od startu do okolic Vmax z identycznym jak mój samochodem (chociaż ten drugi miał z pewno¶ci± sporo większy przebieg) i   pomimo kilku przejechanych kilometrów różnice były minimalne i wynikały z różnic przy zmianie biegów i z tego że trasa wiodła raz lekkim łukiem w prawo, raz w lewo.
Jazda obok siebie więc opór powietrza ten sam.

Może to przypadkiem się tak idealnie trafiło, a może Japończycy maj± większ± powtarzalno¶ć osi±gów.

W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na osi±gi pewnie ma ci¶nienie w oponach, waga kierowcy i ilo¶ć paliwa w zbiorniku, niż te różnice w konkretnych silnikach.


--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

13 Data: Czerwiec 11 2007 11:38:16
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Robert J. 

W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na
osi±gi pewnie ma ci¶nienie w oponach, waga kierowcy i ilo¶ć paliwa w
zbiorniku, niż te różnice w konkretnych silnikach.

Nie spieram się, nie prowadziłem badań :-). Piszę to, co widziałem w
programie TV. Choć osobi¶cie s±dzę, że te różnice mog± dochodzić do kilku
procent...

14 Data: Czerwiec 11 2007 12:21:35
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Tomasz Pyra 

Robert J. pisze:

W każdym razie różnice musiały być na tyle niskie że większy wpływ na osi±gi pewnie ma ci¶nienie w oponach, waga kierowcy i ilo¶ć paliwa w zbiorniku, niż te różnice w konkretnych silnikach.

Nie spieram się, nie prowadziłem badań :-). Piszę to, co widziałem w programie TV. Choć osobi¶cie s±dzę, że te różnice mog± dochodzić do kilku procent...

Wiadomo że wszystko zależy od powtarzalności.
Słyszałem o fiacie 126p że kolektory były zamocowane tak krzywo że prześwit był znacznie ograniczony co w oczywisty sposób odbiło się na osiągach.
Podobno polerowanie kanałów dolotowych również nie pozostaje bez wpływu na osiągi.

--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

15 Data: Czerwiec 11 2007 12:25:33
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Robert J. 

Podobno polerowanie kanałów dolotowych również nie pozostaje bez wpływu na
osiągi.

Dokładnie, to chyba jest pierwszą czynnością przy "poprawianiu fabryki" ;-)

16 Data: Czerwiec 11 2007 19:08:38
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: Alex81 

In article 
 says...

A konkretnie jakich? 1%? 2%? 0.5%?

Im mniej dokładnie wykonany fabryczny silnik tym więcej - np. w takim
Polonezie OHV nawet w okolicach 10%.

--
Alex GG#1667593
'97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg
Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D
http://alex81.byxonline.com | www.3fsozlot.fsoptk.pl

17 Data: Czerwiec 11 2007 11:18:39
Temat: Re: Różnice w osi±gach mimo tych samych mocy i mas.
Autor: =Marcos= 

Dlaczego w 2 samochodach, różni±cych się co prawda technologi± i wiekiem
(13 lat), ale jednak o bardzo podobnej masie i mocy mog± się do¶ć mocno
różnić przyspieszeniami?

Choćby z takiego powodu: http://www.motofakty.pl/artykul/opor_powietrza.html

Może i pytanie głupie, ale skoro oba silniki w
tym samym czasie mog± wykonać tak± sam± pracę, to energia kinetyczna obu
powinna być taka sama

To w przestrzeni kosmicznej raczej.

a skoro masa podobna, to i prędko¶ć też powinna
być podobna.

A to na księżycu.

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia

Re: Różnice w osiągach mimo tych samych mocy i mas.



Grupy dyskusyjne