Witam,
Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i lekko naciskają na zawory?
Tak powinno być?
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP) zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do płaszczyzny płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
Czy prawidłowo?
A może mam przesunięte koła pasowe na wałkach?
pozdrawiam,
-- -
Marcin
TT900
Wrocław
2 |
Data: Marzec 08 2011 15:37:46 |
Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe |
Autor: Hinek |
Użytkownik "wsk125" napisał
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
To ma być w GMP kiedy nastepuje zaplon. Wtedy ustawiaj luzy.
Ty mierzysz natomiast w GMP miedzy wydechem a ssaniem - wtedy
wystepuje t.zw. przekrycie zaworow.
Pozdr
--
Hinek
3 |
Data: Marzec 08 2011 16:18:06 | Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe | Autor: JK |
Użytkownik "wsk125" napisał w
wiadomości
Witam,
Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i lekko
naciskają na zawory?
Tak powinno być?
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do płaszczyzny
płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP wałki
skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe. W
taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
============================
Może w takim razie mała podpowiedź:
1 cykl = 2 obroty wału.
Pzdr - JK.
4 |
Data: Marzec 08 2011 18:02:13 | Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe | Autor: Michał V-R |
W dniu 2011-03-08 16:25, wsk125 pisze:
Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
niepotrzebnie
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
lekko naciskają na zawory?
Tak powinno być?
nie
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do
płaszczyzny płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
Czy prawidłowo?
ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki w gorze)
--
Pozdrawiam
Michal V-R
gg 9409047
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
5 |
Data: Marzec 08 2011 18:50:35 | Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe | Autor: Gr4N4c1K |
Dnia 08-03-2011 o 14:32:13 Michał V-R napisał(a):
W dniu 2011-03-08 16:25, wsk125 pisze:
Próbuję ustawić rozrząd - silnik 3 cylindry, 2 wałki, 12V, rozrząd na
płytkach.
Zgrywam znaki na wale korbowym i wałkach. Tłok 1 cylindra w GMP.
niepotrzebnie
Niby wszystko OK, ale...
Krzywki walków (EX i IN) 1 cylindra zwrócone są czopami do siebie i
lekko naciskają na zawory?
Tak powinno być?
nie
Zawsze myślałem, że przy zgraniu wszystkich znaków (plus tłok w GMP)
zawory powinny być zamknięte - czyli krzywki "prostopadle" do
płaszczyzny płytek zaworowych... ????
I druga pytanie - ściśle powiązane z pierwszym.
Czytałem, że luzy zaworowe powinno regulować się w GMP. U mnie w GMP
wałki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki
zaworowe. W taki przypadku regulacja luzów w GMP zupełnie nie ma sensu.
Pomiar luzów zaworowych wykonałem ustawiając krzywki prostopadle do
płaszczyzny płytki zaworowej, czopem do góry.
Czy prawidłowo?
ustawiaj jak krzywki sa pionowo w gore ustawione i nie zwaracaj uwagi na znaki, no chyba, ze lancuch bedziesz wymienial. Krzywka stoi pionowo w gorze i masz pewnosc, ze luz bedzie prawidlowo zmierzony(czubek krzywki w gorze)
ze tak powiem g.prawda... tak to mu mogą wyjść jakieś himbalajskie luzy... kolega dobrze ustawia na znaki tylko muszą krzywki być "od siebie".... z tej pozycji wystarczy zrobić pełen obrót wałem...
btw: tłok masz dwa razy w gmp: raz na suwie pracy gdzie wałki mają skierowane krzywki od siebie i drugi jak sa do siebie i to jest koniec suwu wydechu a zaczyna sie ssanie...
pozdrawiam
6 |
Data: Marzec 09 2011 10:24:40 | Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe | Autor: wsk125 |
ze tak powiem g.prawda... tak to mu mogą wyjść jakieś himbalajskie
luzy... kolega dobrze ustawia na znaki tylko muszą krzywki być "od
siebie"... z tej pozycji wystarczy zrobić pełen obrót wałem...
btw: tłok masz dwa razy w gmp: raz na suwie pracy gdzie wałki mają
skierowane krzywki od siebie i drugi jak sa do siebie i to jest koniec
suwu wydechu a zaczyna sie ssanie...
pozdrawiam
oki, tylko tak, jak pisałem wcześniej:
gdy tłok jest w GMP, to krzywki skierowane są czopami do siebie i lekko naciskają na płytki zaworowe.
o tak:
IN EX
> <
Mogę też ustawić wałki tak, że tłok będzie w GMP, a krzywki "od siebie" i zgrać znaki, ale sytuacja się powtarza - krzywki lekko naciskają na zawory.
W takiej sytuacji to raczej luzów nie pomierzę.
Pomierzyłem tak, jak pisze Michał V-R - czyli krzywki pionowo "w osi" zaworów. Wynik: 10 luzów w normie, 2 za duże.
Dlaczego w GMP wałki skierowane są raz "do siebie", raz "od siebie" w zależności od suwu i lekko naciskają na zawory?
Czy nie powinno być tak, że w GMP komora spalania powinna być szczelna, a więc zawory zamknięte (krzywki w górze - wtedy jest luz pomiędzy krzywką a płytką zaworową - a więc zawór zamknięty)
???
HELP!
-- -
Marcin
TT900
Wrocław
7 |
Data: Marzec 09 2011 10:59:09 | Temat: Re: [tech] Rozrząd i luzy zaworowe | Autor: Hinek |
Użytkownik "wsk125" napisał
Czy nie powinno być tak, że w GMP komora spalania powinna być szczelna, a więc zawory zamknięte (krzywki w górze - wtedy jest luz pomiędzy krzywką a płytką zaworową - a więc zawór zamknięty)
No to przeciez jest oczywiste. Co drugi obrot walu w GMP oba
zawory sa zamkniete. Jesli jest inaczej - rozrzad jest zle zlozony.
Pozdr
--
Hinek
| | | | | |