Rozrząd na kołach zębatych
1 | Data: Luty 24 2010 14:22:03 |
Temat: Rozrząd na kołach zębatych | |
Autor: Miki | Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby 2 |
Data: Luty 24 2010 16:26:17 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Pszemol | "Miki" wrote in message Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu to raczej wątpię abyś coś takiego znalazł... I czemu miałoby to służyć? 3 |
Data: Luty 24 2010 22:41:13 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Sergiusz Rozanski | Dnia 24.02.2010 Pszemol napisał/a: "Miki" wrote in message Hałasowi w kabinie :) -- "A cóż to za sens kupować samochód, żeby jeździć po asfalcie? Tam, gdzie jest asfalt, nie ma nic ciekawego, a gdzie jest coś ciekawego, tam nie ma asfaltu". Strugaccy - Poniedziałek zaczyna się w sobotę. 4 |
Data: Luty 24 2010 14:39:27 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: hamberg | Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu pewnie zeby osczedzic glupie 500zl co jakis czas na wymianie rozrzadu... 5 |
Data: Luty 25 2010 10:03:41 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Pszemol | "hamberg" wrote in message Zważywszy na to jak daleko jest od korbowodu do wałka rozrządu Ten problem już dawno jest rozwiązany - trwałość nowoczesnych konstrukcji wystarcza na uniknięcie tej operacji przez całe życie auta. 6 |
Data: Luty 25 2010 00:19:26 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: bratPit | Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby hmm... czy "full size pickup truck'a" zaliczasz do osobówki? bo jeżeli tak, to któryś z Fordów serii F (250-tka?) ma bodaj 6,4 L diesla (coś mi się majaczy że był też 7,5L) z rozrządem na kołach zębatych ;D brat 7 |
Data: Luty 25 2010 00:26:35 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: peter | Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego? bierz voyagera 2.5 td - ma to czego szukasz he he http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=249 8 |
Data: Luty 25 2010 08:04:21 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: CeSaR | Garbus :-) 9 |
Data: Luty 25 2010 08:50:06 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: vwojtas |
Garbus :-) I pompy wody też :-) -- Pozdrawiam VWojtas 10 |
Data: Luty 25 2010 08:54:21 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: CeSaR | I pompy wody też :-) No sie wie :-) C 11 |
Data: Luty 25 2010 09:18:34 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: vwojtas |
Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-)I pompy wody też :-) -- Pozdrawiam VWojtas 12 |
Data: Luty 25 2010 09:29:03 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: CeSaR | Wiesz nie każdy to wie, kiedyś na zlocie dostałem jako nagrodę borygo :-) Wiesz, może to była jakaś sugestia..... Nie to, żebym się czepiał ...... :-) Druch Borygo C 13 |
Data: Luty 25 2010 09:37:54 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: MarcinJM | vwojtas pisze: Użytkownik "CeSaR" napisał w wiadomości Nagrody rozdziela sie w niedziele, a w niedziele to z groszem krucho... twoj wyglad musial zainspirowac darczynce... ;) -- Pozdrawiam MarcinJM 14 |
Data: Luty 26 2010 07:11:28 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: vwojtas |
vwojtas pisze: Ale ja byłem tchrzezwiusieńki, hep :-) 15 |
Data: Luty 26 2010 07:20:35 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: MarcinJM | vwojtas pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał w wiadomości No wlasnie. ;) -- Pozdrawiam MarcinJM 16 |
Data: Luty 25 2010 08:06:04 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Tomisk | W dniu 2010-02-24 23:22, Miki pisze: Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby Terrano II 2,7 TD Pozdrawiam Tomek 17 |
Data: Luty 25 2010 09:27:46 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Hinek | Użytkownik "Tomisk" napisał Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny. Kola rozrzadu maja zeby skosne dzieki czemu pracuje on bardzo cicho, slychac tylko delikatny gwizd. To jeden z najbardziej udanych silnikow Nissana. To silnik TD27Ti. Jest to skrocona o 2 cylindry wersja kultowego silnika TD42Ti... Poziom PMS rosnie z kazdym miesiacem - co widac w postach powyzej. Nie chodzi mi tu o Ciebie, lecz o medrcow zabierajacych glos powyzej. Pozdr -- Hinek 18 |
Data: Luty 25 2010 10:58:40 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: peter | Dokladnie. Silnik ten jest niezwykle trwaly i niezawodny. ani jeden ani drugi swietny nie jest 19 |
Data: Luty 25 2010 12:27:43 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Tomisk | W dniu 2010-02-25 10:58, peter pisze:
mógłbyś uzasadnić ? ja mam 2002 rok przejechane 265kkm kupiony w 2004 przez mojego ojca z przebiegiem 60kkm i o d tego czasu oprócz wymian oleju przy silniku nic się nie robi. Pozdrawiam Tomek 20 |
Data: Luty 25 2010 16:14:55 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: peter | mógłbyś uzasadnić ? forum4x4.pl 21 |
Data: Luty 25 2010 21:30:58 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Hinek | Użytkownik "peter" napisał No właśnie. Poczytaj tam. Pozdr -- Hinek 22 |
Data: Luty 25 2010 21:43:27 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: peter | No właśnie. Poczytaj tam. no wlasnie czytam od lat. 23 |
Data: Luty 25 2010 22:01:03 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Hinek | Użytkownik "peter" napisał Widocznie nieuwaznie.. :] -- Hinek 24 |
Data: Luty 25 2010 14:40:42 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: MarcinJM | Hinek pisze: Użytkownik "Tomisk" napisał Zdaje sie, ze nie bylo takiego silnika byl TD42 Wiesz, fiat 126p mial skrocona do 2 cylindrow wersje silnika wyczynowego Lancia ;) Dobre i trwale w nissanie byly wlasnie 6 cylindrowki, 3.3, 2.7, 4.2 Taka jest moja opinia jako wieloletniego uzytkownika parcha 3.3, jak i innych uzytkownikow patroli, ktorych znam. Nie twierdze, ze to prawda objawiona :) -- Pozdrawiam MarcinJM 25 |
Data: Luty 25 2010 15:17:27 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Hinek | Użytkownik "MarcinJM" napisał Skoro o Parchu mowa, to silnik 3.3 jest wieczny. Podobnie 4.2 o ktorym pisalem. Silnika 2.7 szesciocylindrowego(?) nie znam. Jest slynny 2.8 z pekajaca glowica :) Silnik 2.7 z Terrano powstal przez "obciecie" dwoch cylindrow z 4.2 Pozdr -- Hinek 26 |
Data: Luty 25 2010 15:30:44 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: MarcinJM | Hinek pisze: Użytkownik "MarcinJM" napisał No 2.8 racyja, tak jak 3.3 to wlasciwie 3.2 :) Ale przeciez my, dzentelmeni nie bedziemy sie klocili o setke, kiedy tu sie o 3 litry rozchodzi ;) Niby te glowice pekaly, ale jakos niewielu znam, ktorym pekla. Owszem, znaja oni kogos, kto zna kogos komu pekla, ale tak "osobiscie" to nie bardzo. Tak samo jak moj 2.6 w trooperze mial nie wytrzymac "bo glowica". Ma 356 tysi najechane, z czego ok 70 na LPG. I nic. Skubaniec nawet oleju nie zre w widoczny sposob. -- Pozdrawiam MarcinJM 27 |
Data: Luty 25 2010 08:59:49 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: omega_fan | Miki wrote: Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałby Zdaje się, że VW Transporter T5 2.5 TDI. 28 |
Data: Luty 25 2010 17:33:37 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: V-Tec | omega_fan pisze: Miki wrote: pierwsze słyszę. Czy mógłby ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? -- pozdr, W. 29 |
Data: Luty 25 2010 18:22:52 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Grzegorz Prędki | V-Tec pisze: omega_fan pisze: Tam jest pasek. 30 |
Data: Luty 25 2010 19:00:26 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: omega_fan | Grzegorz Prędki wrote: V-Tec pisze: Tak? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1494620.html#7313401 31 |
Data: Luty 25 2010 20:04:27 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Karolek | Grzegorz Prędki pisze:
Ma kola zebate i to nawet 10 :> -- Karolek 32 |
Data: Luty 25 2010 12:27:01 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Miki | On 25 Lut, 20:04, Karolek wrote: Grzegorz Pr dki pisze: Fajny silniczek, tylko dość duży... 5 cylindrów w rzędzie na pompowtryskach, wersja z Tuarega ma 174, a z Transportera 130 koników. Zastanawiałem się kiedyś, czy nie dałoby się wcisnąć go do mojej A6/C4 (teraz mam też 5R) ale chyba jest nieco za wysoki. No i koszt spory... Pozdrówka Miki 33 |
Data: Luty 25 2010 14:50:36 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Pszemol | "Miki" wrote in message Fajny silniczek, tylko dość duży... Czemu sobie nie wstawisz normalnej V6 3,2 litra jaką w A6 dają? Albo weź sobie silniczek z jakiejś Acury TL - moja ma 286 koni przy 3,5 litra V6 :-) p.s. VW Turek ma tak mało koni?? To trochę wstyd jak na SUVa... 34 |
Data: Luty 25 2010 23:18:25 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Miki | > Fajny silniczek, tylko do du y... Dużo jeżdżę (rocznie 50 kkm+) i jak na razie to właśnie pierwsze A6 sprawdza się prawie idealnie: zawieszenie nie do zdarcia, niedrogie części, mało pali (średnio wychodzi 6.5 L), a silnik ma dosyć mocy, żeby w razie potrzeby przycisnąć (może 140 koni to nie rewelacja, ale więcej nie potrzeba) Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do szału - trzeba rozebrać cały przód - zderzak, pas przedni, chłodnice wody i klimy. Wstawienie innego silnika z paskiem nic nie zmieni. p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa... Pewien znajomy kierowca tego autka z tym silnikiem określił go bardzo trafnie: "Jedzie jak ciężarówka, Starem się lepiej jeździło" Pozdrówka Miki 35 |
Data: Luty 26 2010 16:54:32 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Pszemol | "Miki" wrote in message > Fajny silniczek, tylko do du y... Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto. Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja droższa ma silnik 4,2 litra V8 co ma 330 koni. Wtedy dopiero jest fajnie... :-) Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula. Tylko wymiana pasków, napinaczy i innych rolek doprowadza mnie do No nie wiem... ten V6 3,2 litra to bardzo porządny silnik. p.s. VW Turek ma tak ma o koni?? To troch wstyd jak na SUVa... Mało jest SUVów dla amatorów dynamicznej jazdy... Do tego wciąż osobówki górą. 36 |
Data: Luty 27 2010 14:07:42 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Miki | Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto. Eee, nie przesadzajmy. A6/C4 z 2.5 TDI ma całe 1460 kg Standardem w USA są A6 z 3,2 litra V6 co ma 252 koni a wersja Jak będziemy zarabiać tyle co w usa i paliwo też będzie w amerykańskich cenach to sobie sprawie takie autko. Ale na razie mamy tylko pro-amerykański rząd. Przy 140 koniach z pewnością to auto kuleje i przymula. Fabryczne 9.8s do 100 nie jest może szczytem, ale na moje potrzeny wystarczy. Pozdrówka Miki 37 |
Data: Luty 27 2010 21:58:32 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Pszemol | "Miki" wrote in message Masz chyba zaniżone wymagania... A6 to relatywnie duże i ciężkie auto. No... prawie tyle co w polonezie... :-( 38 |
Data: Luty 26 2010 10:21:56 | Temat: Re: Rozrząd na kołach zębatych | Autor: Tomek |
Użytkownik "Miki" napisał w wiadomości Szukam autka osobowego, w którym silnik (najlepiej dieselek) miałbyrozrząd i pompę napędzaną NIE paskiem czy łańcuszkiem, ale kołami zębatymi. Czy jakaś w miarę współczesna konstrukcja ma coś takiego? Nizbyt współczesne, niestety... ale miała to Warszawa M20 - pierwsza z produkowanych Warszaw. Silnik dolnozaworowy z wałkiem napędzanym przekładnią zębatą. Potem miał to Żuk, Nysa, Tarpan, napędzane tym samym silnikiem... Kawał historii... http://pl.wikipedia.org/wiki/M20_%28silnik%29 Tomek |