Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu tarcze i klocki (stare były już naprawdÄ™ cienkie), i mam wrażenie że po tej naprawie słabiej działa rÄ™czny (z tyłu mam bÄ™bny).
Czy tylko tak mi siÄ™ przywiduje, czy też faktycznie może być jakiĹ› zwiÄ…zek miÄ™dzy jednym i drugim? Trudno mi siÄ™ takiego zwiÄ…zku dopatrzyć, ale jestem laikiem :)
Pozdrawiam,
Stachu
2 |
Data: Lipiec 12 2011 20:52:43 |
Temat: Re: Słabszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klocków |
Autor: Bydlę |
On 2011-07-12 20:48:43 +0200, Stachu Gdansk said:
wymieniłem z przodu tarcze i klocki (...) i mam wrażenie że po tej naprawie słabiej działa ręczny.
A nie jest to tak, że lepiej działa teraz główny?
;-)
--
Bydlę
3 |
Data: Lipiec 12 2011 20:54:17 | Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 20:52, Bydlę pisze:
A nie jest to tak, że lepiej działa teraz główny?
;-)
Dowcipas się znalazł :)
4 |
Data: Lipiec 12 2011 19:32:33 | Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: to |
begin Stachu Gdansk
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
tarcze i klocki (stare były już naprawdÄ™ cienkie), i mam wrażenie że po
tej naprawie słabiej działa rÄ™czny (z tyłu mam bÄ™bny).
JesteĹ› pewien, że Ci klocek nie wypadł?
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
5 |
Data: Lipiec 13 2011 01:05:42 | Temat: Re: Słabszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 21:32, to pisze:
begin Stachu Gdansk
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
tarcze i klocki (stare były już naprawdÄ™ cienkie), i mam wrażenie że po
tej naprawie słabiej działa rÄ™czny (z tyłu mam bÄ™bny).
JesteĹ› pewien, że Ci klocek nie wypadł?
Jestem pewien:)
6 |
Data: Lipiec 13 2011 01:05:59 | Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: to |
begin Stachu Gdansk
JesteĹ› pewien, że Ci klocek nie wypadł?
Jestem pewien:)
To ok. :D
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
7 |
Data: Lipiec 12 2011 21:36:34 | Temat: Re: Słabszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Mario |
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
tarcze i klocki (stare były już naprawdÄ™ cienkie), i mam wrażenie że po
tej naprawie słabiej działa rÄ™czny (z tyłu mam bÄ™bny).
Czy tylko tak mi siÄ™ przywiduje, czy też faktycznie może być jakiĹ›
związek między jednym i drugim? Trudno mi się takiego związku dopatrzyć,
ale jestem laikiem :)
dzwignia recznego jest polaczona linka z tylnymi bebnami... Ty twierdzisz, ze remontowales przod, a wiec nie mialo to nic wspolnego z recznym...
opcja 1 - mechanik zagladal tez do bebnow i teraz wystarczy ze podciagniesz linke
opcja 2 - masz pecha, ze akurat teraz skonczyly Ci sie okladziny z tylu :)
opcja 3 - wmawiasz sobie :)
pzdr
8 |
Data: Lipiec 12 2011 22:18:22 | Temat: Re: Słabszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Filip KK |
W dniu 2011-07-12 20:48, Stachu Gdansk pisze:
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
tarcze i klocki
Jak chcesz sprawdzić układ hamulcowy i ew. go naprawić, daj maila.
9 |
Data: Lipiec 13 2011 11:28:36 | Temat: Re: Słabszy rÄ™czny po wymianie tarcz/klo cków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 22:18, Filip KK pisze:
W dniu 2011-07-12 20:48, Stachu Gdansk pisze:
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu
tarcze i klocki
Jak chcesz sprawdzić układ hamulcowy i ew. go naprawić, daj maila.
Aktualnie jestem nie przy kasie, wiÄ™c dziÄ™ki. Ty prowadzisz jakiĹ› warsztat? Pytam tak na przyszłoć ewentualnie.
10 |
Data: Lipiec 12 2011 23:37:22 | Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Hipcio |
Użytkownik "Stachu Gdansk" napisał w wiadomo¶ci
Wybaczcie laickie pytanie, ale w mojej polówce wymieniłem z przodu tarcze
i klocki (stare były już naprawdę cienkie), i mam wrażenie że po tej
naprawie słabiej działa ręczny (z tyłu mam bębny).
pojezdzij trochę aż się dotr±. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się
trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo
ci¶nienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że
samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może
być wpływ na ręczny
11 |
Data: Lipiec 13 2011 01:09:02 | Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Stachu Gdansk |
W dniu 2011-07-12 23:37, Hipcio pisze:
pojezdzij trochę aż się dotr±. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się
trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo
ci¶nienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że
samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może
być wpływ na ręczny
PojeĽdziłem już i musiały się dotrzeć. Dopatruję się przyczyny w tym, że albo:
- wmawiam sobie (co jest bardzo prawdopodobne:)
- albo jest jednak jaka¶ zależno¶ć między tym co opisałem, bo w końcu hamulce na przód i tył nie działaj± całkiem niezależnie; dlatego też je¶li taka zależno¶ć istnieje to szukam jej wyja¶nienia
12 |
Data: Lipiec 13 2011 09:02:55 | Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Javelin |
Witam!
W li¶cie od "Hipcio" datowanym 12 lipca 2011 (23:37:22) napisano:
pojezdzij trochę aż się dotr±. W tej chwili prawdopodobnie cały układ się
trochę rozregulował, a przód ma wpływ na tył i odwrotnie, bo to samo
ci¶nienie rozpycha przednie cylinderki jak i tylne. Wystarczy że
samoregulator na bębnach nie działa dobrze ( co jest bardzo częste) i może
być wpływ na ręczny
A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
przedniego zestawu hamulcowego? Przecież to s± zupełnie oddzielne
układy (hydrauliczny i mechaniczny)
--
Javelin
Kraków
Citroen Xantia II Break TurboD
13 |
Data: Lipiec 13 2011 22:52:01 | Temat: Re: Słabszy ręczny po wymianie tarcz/klocków | Autor: Hipcio |
Użytkownik "Javelin" napisał w wiadomo¶ci
A co ma linka hamulca postojowego do cylinderków i docierania
przedniego zestawu hamulcowego? Przecież to s± zupełnie oddzielne
układy (hydrauliczny i mechaniczny)
napięcie linki hamulcowej wpływa na luz szczęk a zatem na ilo¶ć płynu
hamulcowego w tylnych cylinderkach któr mog± być rozepchane lub skurczone.
To z kolei może wpływać na to ile ci¶nienia trafia na przednie hamulce. Ale
rzeczywiscie to przypadek odwrotny niż opisuje autor.
Duża ilo¶ć płynu id±ca na przednie tarcze (niedotarte klocki) może powodować
mniejsze dociskanie szczęk tylnych ( i ich słabsze napięcie) no i to moze
się jakos wi±zać z ręcznym
| | | | | | | | | | | |