Samochodowe drzewo genealogiczne
1 | Data: Marzec 28 2008 08:32:45 |
Temat: Samochodowe drzewo genealogiczne | |
Autor: Krzysiek Niemkiewicz | Znalazłem buszując w necie ciekawy schemat powiązań między firmami motoryzacyjnymi: 2 |
Data: Marzec 28 2008 09:07:17 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: jarry | już nieaktualne, Jaguara i Land Rovera łyknęła Tata... 3 |
Data: Marzec 28 2008 09:10:38 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: ps | jarry pisze: już nieaktualne, Jaguara i Land Rovera łyknęła Tata... E... co to Tata? :D ale ogólnie interesujący schemacik :) 4 |
Data: Marzec 28 2008 09:14:41 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Gabriel'Varius' | Użytkownik ps napisał: jarry pisze:maż mamy :-) A tak serio: http://www.tatamotors.com/ - obecnie kupili Jaga i LR pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 5 |
Data: Marzec 28 2008 09:15:57 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: ps | Gabriel'Varius' pisze: E... co to Tata? :Dmaż mamy :-) E, chyba nie zawsze... :P A tak serio: http://www.tatamotors.com/ - obecnie kupili Jaga i LR Ok, dzięki za informację. 6 |
Data: Marzec 28 2008 09:16:59 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: jarry | E... co to Tata? :Dmaż mamy :-) nie nie nie!!! tak serio Tata do dawca drugiej połowy genów do jaja :) a mąż mamy to WBREW powszechnej opinii BARDZO RZADKO tata (według badań genetycznych), taka jest smutna prawda, serio... 7 |
Data: Marzec 28 2008 15:59:30 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Jakub Witkowski | jarry pisze: E... co to Tata? :Dmaż mamy :-) A ja czytałem, że wśród dzieci małżeńskich, mąż = tata w 80-90%, przynajmniej w hameryce. Sugerujesz że u nas odwrotnie? -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 8 |
Data: Marzec 28 2008 09:32:32 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 28 Mar 2008 09:07:17 +0100, jarry wrote: już nieaktualne, Jaguara i Land Rovera łyknęła Tata... Przecie Tata Group (czy jak im tam jest) wyciąga swe macki po Jaga i LR na tym malunku. Ciekawszym przypadkiem jest VAG, właściwie to trudno powiedzieć, czy pierwsze skrzypce wciąż gra VW, czy już raczej Porsche. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 9 |
Data: Marzec 28 2008 10:34:48 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Boombastic | Ciekawszym przypadkiem jest VAG, właściwie to trudno powiedzieć, Porsche planuje przejąć VW. Dziwnie to brzmi, ale tak to wygląda z punktu widzenia posiadaczy akcji. 10 |
Data: Marzec 28 2008 10:36:43 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 28 Mar 2008 10:34:48 +0100, Boombastic Ciekawszym przypadkiem jest VAG, właściwie to trudno powiedzieć, Próbuje? Zarząd VW już się zgodził na podniesienie udziałów Porsche w VW do 51%: http://windev.weblogsinc.com/2008/03/03/porsche-ups-ownership-in-vw-to-51/ Swoją szosą, jest to prawdopodobnie być albo nie być dla Porsche, z uwagi na to że w przypadku norm CO2 bierze się pod uwagę średnią emisję wszystkich produkowanych aut. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 11 |
Data: Marzec 28 2008 12:06:41 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: J.F. | On Fri, 28 Mar 2008 04:00:58 -0700 (PDT), Fapuse wrote: On Mar 28, 9:34 am, "Boombastic" Ale porownanie produkcji obu koncernow jest szokujace. Jakim cudem firma ktora produkuje ~50 tys aut moze sie rownac z firma produkujaca .. rzedu 5 mln chyba .. J. 12 |
Data: Marzec 28 2008 04:45:41 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Fapuse | On Mar 28, 11:06 am, J.F. wrote: Jakim cudem firma ktora produkuje ~50 tys aut moze sie rownac 6.18 mil w 2007, ale co ma liczba produkowanych samochodow do sily nabywczej? Pamietaj, ze porsche robi rozne rzeczy, nie tylko samochody. Pozd BS 13 |
Data: Marzec 28 2008 10:39:50 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Gabriel'Varius' |
Ciekawszym przypadkiem jest VAG, właściwie to trudno powiedzieć,http://motoryzacja.wnp.pl/porsche-chce-kontrolowac-volkswagena,44308_1_0_0.html pozdrawiam -- Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi. Oskar Wilde 14 |
Data: Marzec 28 2008 11:17:30 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Luky | Krzysiek Niemkiewicz pisze: Znalazłem buszując w necie ciekawy schemat powiązań między firmami motoryzacyjnymi:Mnie tam zainteresowała pozycja Hondy.... jakaś taka samotna :) - ciekawe kto ją kupi w najbliższym czasie? :D 15 |
Data: Marzec 28 2008 11:39:16 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Krzysiek Niemkiewicz | Kolega/żanka Luky napisał/a: Mnie tam zainteresowała pozycja Hondy.... jakaś taka samotna :) - ciekawe kto ją kupi w najbliższym czasie? :D A mnie zaciekawiła Toyota - 51,2% jej udziałów ma Daihatsu, 50,1% siakieś Hino, 8,7% Fuji (!) z marką Subaru (!!), a jeszcze Isuzu, Lexus i coś, czego nie rozszyfrowałem - to jakoś się z matematyką nie dogaduje... -- Krzysiek Niemkiewicz - inicjały[at]post.pl Green Golf III Variant '96 1.9 GT TDI -- -- - -- -- - -- -- -- -- -- -- -- - -- -- -- MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ! 16 |
Data: Marzec 28 2008 11:46:28 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Maverick | Krzysiek Niemkiewicz wrote: Kolega/żanka Luky napisał/a:bo to jest w druga strone - to Toyota ma xx % udzialow w danych firmach 17 |
Data: Marzec 28 2008 11:02:46 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 28 Mar 2008 11:39:16 +0100, Krzysiek Niemkiewicz A mnie zaciekawiła Toyota - 51,2% jej udziałów ma Daihatsu, 50,1% siakieś Hino, A nie czasem Toyota posiada 51.2% w Daihatsu, 50.1% w Hino i około 9% w FHI (a przy okazji FHI ma też około 8% z hakiem udziałów w Toyocie). Zależności finansowe między członkami japońskich keiretsu to bardzo zawiła sprawa. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 18 |
Data: Marzec 28 2008 12:11:25 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: J.F. | On Fri, 28 Mar 2008 11:02:46 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote: On Fri, 28 Mar 2008 11:39:16 +0100, Krzysiek Niemkiewicz Dokladnie. Zależności finansowe między członkami japońskich keiretsu to Nie tylko japonskich - kapital nie zna granic, sa i takie w europie ktore trudno zliczyc, sa i przypadki np Unimil-Condomi .. A tak zwoja droga sytuacja gdy spolki wzajemnie posiadaja swoje akcje mnie zawsze troche dziwila .. J. 19 |
Data: Marzec 28 2008 14:53:34 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Robert Rędziak | On Fri, 28 Mar 2008 12:11:25 +0100, J.F Zależności finansowe między członkami japońskich keiretsu to Ale w Japonii jest to szczególnie zakręcone. Do końca IIWS były zaibatsu: stosunkowo proste twory -- wielkie (w całej Japonii były cztery główne zaibastu: Mitsui, Mitsubishi, Sumitomo i Yasuda i kilkanaście mniejszych) grupy bankowo-przemysłowe, kierowane przez pojedyncze rodziny. Po IIWS Amerykanie chcieli koniecznie rozbić zaibatsu (zaibatsu, mając duże wpływy na politykę, były współodpowiedzialne za agresywną politykę Japonii). Jednakowoż całkowite rozbicie zaibatsu było nie na miejscu (chociażby z uwagi na rozpleniający się w tamtych czasach komunizm oraz na pozytywny wizerunek wśród samych Japończyków), więc ,,poukręcano im głowy''. W ten sposób powstały keiretsu, które różniły się tym, że pionowe struktury zarządzania zostały zastąpione przez poziome związki między składnikami keiretsu; poza tym niewiele się tam zmieniło (np. trzy z czterech głównych zaibatsu wciąż istnieją pod swoimi nazwami). A tak zwoja droga sytuacja gdy spolki wzajemnie posiadaja swoje Biorąc pod uwagę powyższe, trudno się dziwić. r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:spambox-at-supersonic-dot-plukwa-dot-net zmien kreseczkę na kropeczkę: http://forum-subaru.pl I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 20 |
Data: Marzec 28 2008 21:30:09 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: axial |
A tak zwoja droga sytuacja gdy spolki wzajemnie posiadaja swoje To normalne :) Mając akcje prawo wglądu w "papiery" i widzisz ile spółak wydaje i na co... ax 21 |
Data: Marzec 28 2008 21:48:30 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: J.F. | On Fri, 28 Mar 2008 21:30:09 +0100, axial wrote: Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości To tak, ale spolka A kupuje akcje spolki B w wiekszej ilosci .. i prezes spolki A wyznacza zarzad i prezesa spolki B, swojego zaufanego. B kupuje pakiet kontrolny spolki A, prezes B wyznacza ludzi do zarzadu spolki A .. i nagle sie okazuje ze prezesi sa nieusuwalni. Zadnej akcji nie maja, a pelnie wladzy maja .. J. 22 |
Data: Marzec 28 2008 22:06:43 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: axial | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości B kupuje pakiet kontrolny spolki A, prezes B wyznacza ludzi do zarzadu A od kiedy to zarząd ma obowiązek mieć akcje :) ax 24 |
Data: Marzec 29 2008 07:03:20 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: axial | Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości On Fri, 28 Mar 2008 22:06:43 +0100, axial wrote: Ale tylko Ci co mają większość.... Prezes jest od wykonywania woli zarządu/właścicieli ale to taki sam pracownik jak montażysta na linii... Ma swoich zwierzchników i można go w każdej chwili wylać... ax 27 |
Data: Marzec 28 2008 10:49:23 | Temat: Re: Samochodowe drzewo genealogiczne | Autor: Rafal M | On 28 Mar, 08:32, "Krzysiek Niemkiewicz" wrote: A nuż kogoś zainteresuje... Ciekawe gdzie Hyundaia wcielo ;) Pozdrawiam Rafal |