Grupy dyskusyjne   »   SPARK '07 - problem z EGR

SPARK '07 - problem z EGR



1 Data: Grudzien 05 2011 04:57:22
Temat: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Pablo 

Witam

W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
wymieniac? Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej
materii? Z gory dziekuje za pomoc.



2 Data: Grudzien 05 2011 14:09:05
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Myjk 

Mon, 5 Dec 2011 04:57:22 -0800 (PST), Pablo

Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

Można. Ale jak go zdrowo zapiekło to czyszczeni pomoże na bardzo krótko, bo
zaraz znowu siÄ™ zatnie. Generalnie szkoda roboty włożonej w operacjÄ™,
lepiej dołożyć cokolwiek kasy i mieć z głowy na kolejne dziesiÄ…tki tysiÄ™cy
km. Koszt? No cóż... tak to jest z samochodem. ;P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

3 Data: Grudzien 05 2011 14:55:45
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: to 

begin Pablo

W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane. Zamiennikow
ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie same, ale za
380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba wymieniac? Ponoc
mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

Nie da się go po prostu zaślepić?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

4 Data: Grudzien 05 2011 16:20:50
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: arek333 

Czy ten silnik rozni sie  od zwyklego w Matizie? Jezeli nie to egr taka
grucha kiedys kosztowala 90zl , umieszczona tak z tylu silnika przy grodzi.
Jak to sie popsulo to strasznie obroty falowaly.Choc pewnie teraz ten silnik
inaczej wyglada.Z tego co pamietam to potem zasleiono to mi, bo czesc byla
wadliwa i czesto sie  psula.

5 Data: Grudzien 06 2011 11:36:59
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Pablo 


> W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
> komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane. Zamiennikow
> ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie same, ale za
> 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba wymieniac? Ponoc
> mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej materii?

Nie da się go po prostu za¶lepić?


No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

Jeszcze raz dzieki za pomoc

Pawel

6 Data: Grudzien 06 2011 21:23:33
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: to 

begin Pablo

No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika?

Pozbycie się EGR jest wręcz zdrowe dla silnika...

Co z
komputerem - nie bedzie wywalal bledow?

....o ile komputer nie bÄ™dzie wywalał błÄ™dów...

No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

....a to zależy już od konkretnej marki i modelu. Niestety nie wiem jak
jest w Sparku.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

7 Data: Grudzien 06 2011 22:19:40
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: AZ 

On 2011-12-06, Pablo  wrote:


No wlasnie, czy takie zaslepienie nie bedzie szkodliwe dla silnika? Co
z komputerem - nie bedzie wywalal bledow? No i czy wystarczy samo
zaslepienie czy potrzebne sa jakies dodatkowe zabiegi?

A myslisz ze pchanie silnikowi do dolotu spalin jest zdrowe? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Grudzien 05 2011 21:08:06
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Bastion 


Użytkownik "Pablo"  napisał w wiadomo¶ci

Witam

W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
wymieniac?

W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
(podwazyc srubokretem)
i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do srodka to
warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies specjalne smary do
stosowania w wysokich temperaturach, gdybys zastosowal to pewnie mialbys
dluzej spokuj.

9 Data: Grudzien 05 2011 21:21:05
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: venioo@interia.pl 

W dniu 2011-12-05 21:08, Bastion pisze:

  Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
Potem trzeba powtorzyc zabieg

tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec powinno wystarczyc... :P

--
venioo
GG:198909

10 Data: Grudzien 05 2011 21:30:46
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Bastion 


Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci

W dniu 2011-12-05 21:08, Bastion pisze:
  Wystarcza na jakies 1000-2000 tys km.
Potem trzeba powtorzyc zabieg

tyle to ten spark nie przejedzie, zeby po 1mln km powtarzac zabieg, wiec
powinno wystarczyc... :P

Oj faktycznie, sorrki chodzilo mi o 1000-2000 km.

11 Data: Grudzien 05 2011 22:34:07
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Marek Dyjor 

Bastion wrote:

Użytkownik "Pablo"  napisał w wiadomo¶ci

Witam

W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
wymieniac?

W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
(podwazyc srubokretem)
i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000
tys km. Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do
srodka to warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies
specjalne smary do stosowania w wysokich temperaturach, gdybys
zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem  :)

12 Data: Grudzien 05 2011 23:19:12
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:

Bastion wrote:
Użytkownik "Pablo"  napisał w wiadomo¶ci

Witam

W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
wymieniac?

W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
(podwazyc srubokretem)
i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000
tys km. Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do
srodka to warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies
specjalne smary do stosowania w wysokich temperaturach, gdybys
zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

Do tego do¶ć dziadowskim.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶więty spokój."

13 Data: Grudzien 05 2011 23:49:45
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Bastion 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w
wiadomo¶ci

W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

Do tego do¶ć dziadowskim.

Jezeli popierasz stanowisko przedpiscy, ktory twierdzi, ze napisalem
ze WD- 40 to smar przeczytaj watek ponownie.

14 Data: Grudzien 06 2011 00:03:11
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-12-05 23:49, Bastion pisze:

Uďż˝ytkownik "Marcin "Kenickie"   napisaďż˝ w
wiadomo�ci
W dniu 2011-12-05 22:34, Marek Dyjor pisze:

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem :)

Do tego do�� dziadowskim.

Jezeli popierasz stanowisko przedpiscy, ktory twierdzi, ze napisalem
ze WD- 40 to smar przeczytaj watek ponownie.

A gdzie napisałem, że uważam WD-40 za smar?
SÄ™k w tym, że chodzi o _wyczyszczenie_ EGRa. Marek słusznie zauważył, że ten Ĺ›rodek, o którym mowa, to zmywacz. Ja go popieram, dodajÄ…c od siebie, że nawet jako zmywacz jest dziadowski.
On do EGRa siÄ™ po prostu nie nadaje. Za dużo zostawia tłusto-lepkiego syfu.
Lepiej użyć do tego celu jakiegoĹ› Ĺ›rodka do czyszczenia przepustnic (STP czy Wynn's takie robiÄ…).

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

15 Data: Grudzien 05 2011 23:47:59
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Bastion 


Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomo¶ci


W tym silniku EGR-a nie czyscilem, tylko w oplowsim DTI.
Sprawa w oplu jest banalna, trzeba zdjac plastikowa oslone z zaworu
(podwazyc srubokretem)
i wypsikac wnetrze preparatem WD-40. Wystarcza na jakies 1000-2000
tys km. Potem trzeba powtorzyc zabieg bo znowu zaczyna sie zacinac.
Jezeli masz dobry dostep do zaworu i mozesz latwo dostac sie do
srodka to warto sprobowac. Ja stosuje WD-40 ale sa podobno jakies
specjalne smary do stosowania w wysokich temperaturach, gdybys
zastosowal to pewnie mialbys dluzej spokuj.

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem  :)

A ja gdzies napisalem, ze WD- 40 jest smarem?

16 Data: Grudzien 06 2011 01:35:36
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: to 

begin Marek Dyjor

WD-40 nie jest smarem, jest zmywaczem  :)

WD40 ma właĹ›ciwoĹ›ci jednego i drugiego. OczywiĹ›cie nie jest ani dobrym
smarem ani dobrym zmywaczem, bo jak coĹ› jest do wszystkiego, to w
rzeczywistości zwykle jest do niczego.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Grudzien 06 2011 12:39:16
Temat: Re: SPARK '07 - problem z EGR
Autor: Dman-666 

Tak se patrze i patrze jak Pablo nawija makaron na uszy:

W ww. pacjencie (silnik 0,8l) zapalil sie CHECK ENGINE. Po podpięciu
komputera mechanik stwierdza awarie EGR i sugeruje wymiane.
Zamiennikow ponoc brak, cena w ASO 500 zeta. Na necie znajduje takie
same, ale za 380. Ciagle drogo. Pytanie brzmi, czy faktycznie trzeba
wymieniac? Ponoc mozna to czyscic. Ktos ma doswiadczenie w tej
materii? Z gory dziekuje za pomoc.

Nie w tym aucie ale w DCI renault w zeszlym roku czyscilem.
Potrzebna nafta i pedzelek. Czasami pomaga a czasami nie.
Pamietaj, ze po wymianie EGR'a najczesciej trzeba go skalibrowac
podpinajac do komputera (koszt o ktorym malo kto mowi-sprawdz ile
podpiecie do komputera twojego auta).
Samo czyszczenie - kalibrowac nie musisz.

--
Dman-666
668.942, 6A13 z bombom LPG
Stolec

Re: SPARK '07 - problem z EGR



Grupy dyskusyjne