Silniki 1.4TSI (TFSI)
1 | Data: Czerwiec 16 2009 20:46:35 |
Temat: Silniki 1.4TSI (TFSI) | |
Autor: Adam Foton | Witam! 2 |
Data: Czerwiec 16 2009 21:08:11 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Adam Foton | Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ? Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii AF 3 |
Data: Czerwiec 16 2009 21:51:27 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Michal | Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ? w golfie 6 jezdzilem 1,4 ale wersja 160 koni z 7 biegowym dsg. bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s) - dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy) czyli krecony na maksa, palil 10-11 litrow i nie chcial pic wiecej... normalna jazda bez szalenstw cykl mieszany 7-7,5 litra, spokojna trasa dalo sie zejsc do 6 z kawalkiem (wskazania z kompa) czyli bardzo przyzwoicie :-) wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... i wcale nie trzeba go krecic by jechal... spalanie podobnie do wersji 160 konnej. volks akurat dane o spalaniu podaje w miare ok sa do uzyskania w trakcie normalnej eksploatacji :-) wbrew pozorom 2.0 TSI w sirocco / ocatvi RS tez jest dosyc ekonomicznym silnikiem. z rozsadnie traktowam gazem moze palic ponizej 10 M 4 |
Data: Czerwiec 16 2009 20:36:05 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Robert Rędziak | On Tue, 16 Jun 2009 21:51:27 +0200, Michal wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... A po co go kręcić, jak tam jest malutkie turbo, które wstaje niemalże od samego początku? r. -- _________________________________________________________________ robert rędziak mailto:giekao-at-gmail-dot-com I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia. 5 |
Data: Czerwiec 17 2009 09:02:02 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Michal k. | wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie... toć przeca napisalem.... M __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________ Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus. http://www.eset.pl lub http://www.eset.com 6 |
Data: Czerwiec 17 2009 08:21:59 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Waldek Godel | Dnia Wed, 17 Jun 2009 09:02:02 +0200, Michal k. napisał(a):
Mógłbyś proszę coś zrobić z tym badziewiem, co masz podoklejane do postów? -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org "Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" - Maciej Witucki, prezes. 7 |
Data: Czerwiec 17 2009 23:07:38 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Maciek "Sołtys" | Michal pisze: bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s) ale to chyba nie od 0 km/h ? :):) -- Maciek "Sołtys" Kraków 8 |
Data: Czerwiec 18 2009 09:09:43 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Rafal Lorenc | Maciek "Sołtys" ale to chyba nie od 0 km/h ? :):) Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługujÄ procedurÄ startu co właĹnie daje tak dobre wyniki. Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyĹpieszenie ma DSG w tym samym aucie o tym samym silniku. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 9 |
Data: Czerwiec 18 2009 13:33:27 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Maciej Browarczyk | Rafal Lorenc pisze: Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługujÄ procedurÄ startu co właĹnie daje I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8). -- Pozdrawiam, Maciek 10 |
Data: Czerwiec 18 2009 13:16:44 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Rafal Lorenc | Maciej Browarczyk I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). A to, że nie startujesz z 903 obrotów na minutÄ tylko z pod 4k rpm - chyba logiczne. Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, Nie znalazłem teraz porównania takich samych aut, ale trochÄ inne: http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o a na pierwszy rzut oka wynik zupełnie inny ;-) Masz tutaj też procedurÄ startu pokazanÄ . Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment podchodzÄ cy pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży? Dla potencjalnego Kowalskiego sÄ to wystarczajÄ ce a wrÄcz zachwycajÄ ce wartoĹci. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeżdżÄ c takim passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna jazda, wciskasz i nic wiÄcej CiÄ nie interesuje. Nie można porównywaÄ aut za 100k zł do aut które kosztujÄ 3 razy tyle i sÄ raczej dostÄpne dla bardziej zamożnych klientów - notabene na ten temat mógłby powstaÄ zupełnie inny wÄ tek, 'które auto wybraÄ na bogato i nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest doć duża. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 11 |
Data: Czerwiec 18 2009 20:41:15 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Maciej Browarczyk | Rafal Lorenc pisze: Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od 7s w dol sie zaczynaja. ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym rozmawiac ;) Bo ja wole manuala i wachlowanie ile by go nie bylo. ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10 (stajnia VW/Audi). -- Pozdrawiam, Maciek 12 |
Data: Czerwiec 19 2009 01:36:55 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: zkruk [Lodz] | Maciej Browarczyk wrote: Rafal Lorenc pisze: problemem jest skrzynia biegów i długoć przełożeĹ... benzyny 100 robiÄ na II biegach diesle na III... te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dajÄ już niezłe efekty... i benzynowy automat musi jednak byÄ sporo mocniejszy by za takim "słabym" dieslem nadÄ żyÄ... inna innszoć to onanizowanie siÄ jakiĹ z czapy wziÄtym parametrem jak moment i wykazywaniem siÄ kompletnym niezrozumieniem tematu.... (hint -> co z tego jaki silnik ma moment, skoro po drodze skrzynia biegów go redukuje .... i moment na kołach benzyna i diesle majÄ takie same/zbliżone) poza tym momentem to se można przyczepkÄ ciÄ gnÄ Ä a nie ĹcigaÄ siÄ... ale TDI ma zajebisty moment i dlatego jest zajebiste.... ;] -- pozdrawiam - Zbigniew Kruk www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Ĺodzi 13 |
Data: Czerwiec 19 2009 08:58:39 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: .Peeter | Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał: te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dają już niezłe efekty... Tak się zastanawiałem jak jeździłby mocny klekot ze skrzynią zestopniowaną do zmian biegów przy podobnych prędkościach jak taka mocna benzyna. :-) Czyli ruszamy, dwójka przy 80, trójka przy 120... Ciekawe, czy wrażenia z jazdy klekotem byłyby tak samo spektakularne jak z jazdy na krótkich przełożeniach. :-) I ciekawe, jak wtedy wyglądałyby czasy 0-100 diesla i benzyny o podobnych mocach i w podobnych autach... Pozdrawiam ..Peeter 14 |
Data: Czerwiec 19 2009 09:24:42 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Rafal Lorenc | Maciej Browarczyk Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z Ok, ile jest takich aut na rynku przeznaczonych dla przeciÄtnego Kowalskiego? ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym Każdy tak twierdzi ale kiedyĹ przychodzi ten czas na objeżdżanie tych właĹnie wachlujÄ cych prowadzÄ c jednÄ rÄkÄ a drugÄ pijÄ c kawÄ. Przejedź siÄ DSG ;-) ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10 Dalej nie rozumiesz, rozmawiamy o aucie dla przeciÄtnego Kowalskiego. Temat zaczÄ ł siÄ od 1.4 tfsi i 1.9 tdi a nie v8 czy v10. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 15 |
Data: Czerwiec 16 2009 22:52:14 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Adam Foton pisze: Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem) czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest). Mam teraz 2.0HDi (drugie) i nastepne bedzie z duzym prawdopodobienstem 3.0V6 16 |
Data: Czerwiec 16 2009 23:46:34 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Pan Piskorz | wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest). DPF? - to nie diesel P. 17 |
Data: Czerwiec 17 2009 00:09:52 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Pan Piskorz pisze: wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest). w pierwszym poscie: "Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)" i odnosilem sie do tego fragmentu 18 |
Data: Czerwiec 17 2009 08:04:20 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: .Peeter | Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał: czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie Koło dwumasowe występuje nie tylko w dieslach, niektóre benzyny też są w nie wyposażone (np. 1.8T VAG). Nie róbmy z tego fobii, jak się po tych 150kkm zepsuje, to po prostu trzeba wymienić komplet i po kłopocie. Koszt około 2000zł max. Dwumas to taka sama część eksploatacyjna jak amortyzatory, sprzęgło, tarcze hamulcowe itd. Pozdrawiam ..Peeter 19 |
Data: Czerwiec 17 2009 09:40:03 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | ..Peeter pisze: czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 20 |
Data: Czerwiec 17 2009 11:38:41 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Rafal Lorenc | Marcin J. Kowalczyk Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo Z jakiego źródła Wy te czÄĹci bierzecie? Koło dwumasowe do VAG`a (diesel) ~1000 zł SprzÄgło z dociskiem ~720 zł WysprzÄglik ~200 zł Całoć oryginalne Sachs, kupione w normalny sklepie w Krakowie bo sam właĹnie przymierzam siÄ do wymiany. Jeżeli ktoĹ chce jeszcze taniej to może na allegro poszukaÄ. Z tego co widzÄ to na grupie odpowiadajÄ ludzi co nie majÄ pojÄcia o cenach diesli albo co majÄ grube portfele i ich rÄ biÄ w sklepach lokalnych - o ASO nie dyskutujÄ bo to złodzieje. Dla potwierdzenia: http://peze.pl/nr.php?czesc=30 nr oryginalnej czÄĹci sprzÄgła: 3000 846 201 Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 21 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:23:46 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Rafal Lorenc pisze: Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 przeczytales ze *zrozumieniem* to co napisalem "Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny"? A jak *nie ma* bo nie ma i jestes skazany na ASO Z tego co widzÄ to na grupie odpowiadajÄ ludzi co nie majÄ pojÄcia o j/w poczytaj ze zrozumieniem. 22 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:40:10 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Rafal Lorenc | Marcin J. Kowalczyk >> Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo Podaj proszÄ jakie to auto z jakim silnikiem. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 23 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:33:47 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: .Peeter | Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał: Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i Co to za auto? Do mojego bez problemu dostępne są zamienniki i jak już pisałem, całość zamyka się w kwocie 2000zł. Pozdrawiam ..Peeter 24 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:53:05 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | ..Peeter pisze: Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500 Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln. W lutym jedynym zrodlem dwumasy bylo ASO za 2300zl brutto ;/ 25 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:53:42 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Rafal Lorenc | Marcin J. Kowalczyk Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i No to nie rozumiem dlaczego porównujesz czÄĹci VW do PSA... WÄ tek jest o silnikach VW gdzie wystÄpujÄ oryginalne czÄĹci w normalnych cenach. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 27 |
Data: Czerwiec 17 2009 21:38:42 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Rafal Lorenc | Marcin J. Kowalczyk Watek jest o "tanszych" dieslach ktore nie zawsze sa tansze. A widziałeĹ już rozsypanÄ skrzyniÄ DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez pewien dłuższy okres czasu nie zobaczymy. OczywiĹcie jeżeli ktoĹ nie bÄdzie robił serwisu DSG mokrej to i pewnie siÄ rozsypie ale to już z winy użytkownika. KiedyĹ patrzylem na budowÄ DSG i pewnie bÄdzie tak samo wytrzymała jak automaty - dobrze zadbany jeździe wiecznie. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 28 |
Data: Czerwiec 17 2009 23:54:48 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Marcin J. Kowalczyk | Rafal Lorenc pisze: A widziałeĹ już rozsypanÄ skrzyniÄ DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez Nie widzialem rozwalonego DSG i chetnie bym zobaczyl i przejechal sie autem z DSG. Trzeba by zapytac mechanikow ale raczej napewno ktos juz widzial ;) Z VAG'a automatem jechalem tylko w wykonaiu A8 4.0TDi ale to chyba DSG nie bylo... Mimo tego skrzynia czad ;-) Gdyby to Audi nie bylo takie drogie w serwisie to bym sobie kupil ;) 29 |
Data: Czerwiec 17 2009 09:59:35 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Arek (G) | Adam Foton pisze: Witam! Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. Jak naleje czegoś dobrego, to przy bardzo spokojnej jeździe daje się zejść dużo poniżej 6. Ale jako, że jest to silnik nieco wysilony, to przy bardziej "normalnej" jeździe czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej. Na autostradzie nie ma różnicy czy jedzie się 160 czy 180 spalanie koło 8, przy gorszym paliwie nawet powyżej 9. Choć z przejazdu Monachium - Berlin jadąc raczej szybko średnia wyszła mi 7.5. Ogólnie, jak chce to wypić potrafi, ale rekompensuje to przyjemnością z jazdy, więc ja nie narzekam:) A. 30 |
Data: Czerwiec 17 2009 13:59:16 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Adam Foton | Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. Czy spokojna jazda to styl eco-emerycki czy normalne poruszanie sie na rowni z innymi, bez butowania i wystrzalow spod swiatel ? W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej. czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej. A jak ilosc osob/bagazu wplywa na spalanie ? Kiedy jezdzilem swoim benzyniakiem - 1.6 8v 75km, to niezaleznie od obciazenia, pory dnia, itd. palil tyle samo. Przy 1.4tsi widze, ze wplyw jest istotny. AF 31 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:09:14 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Grzegorz Prędki |
W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98? 32 |
Data: Czerwiec 17 2009 14:17:59 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Adam Foton | A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98? Tylko wersja 170KM ma wyrazne zalecenie. Inne wersje 95 AF 33 |
Data: Czerwiec 17 2009 15:38:41 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Pan Piskorz | Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos to akurat jest z pewnością kompletną bzdurą, bo nie istnieje absolutnie żadne uzasadnienie, by po wlaniu wyżej oktanowej benzyny spalanie miało spadać, liczba oktanowa nie reprezentuje wartości energetycznej paliwa, a dwa lity to byłoby zmniejszenie o jakieś 20 - 30 %, osiągnięte poprzez dodanie składnika do paliwa, bzdura P. 35 |
Data: Czerwiec 17 2009 04:45:16 | Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI) | Autor: Fapuse | On Jun 16, 7:46 pm, Adam Foton Witam! http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/0-Alle_Modelle.html Ktos kiedys podal mi ten link PMS i chyba lepszej odpowiedzi na pytania zwiazane ze spalaniem nie znajdziesz. Pozdrawiam BS |