Grupy dyskusyjne   »   Silniki 1.4TSI (TFSI)

Silniki 1.4TSI (TFSI)



1 Data: Czerwiec 16 2009 20:46:35
Temat: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Adam Foton 

Witam!

Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Producent podaje w katalogu wartosci, ale one sa na papierze :)
A dostepne opinie sa od optymistycznych do bardzo smutnych (kilkanascie litrow w korkach)

Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)

AF



2 Data: Czerwiec 16 2009 21:08:11
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Adam Foton 

Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii

AF

3 Data: Czerwiec 16 2009 21:51:27
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Michal 

Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km
(kompresor + turbo).

Chodzi o silnik w Golfie(kombi)/Jettcie/Octavii

w golfie 6 jezdzilem 1,4 ale wersja 160 koni z 7 biegowym dsg.
bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s)
- dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy
kierownicy)
 czyli krecony na maksa, palil 10-11 litrow i nie chcial pic wiecej...
normalna jazda bez szalenstw cykl mieszany 7-7,5 litra,
spokojna trasa dalo sie zejsc do 6 z kawalkiem (wskazania z kompa)
czyli bardzo przyzwoicie :-)

wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal... spalanie podobnie do wersji 160
konnej.

volks akurat dane o spalaniu podaje w miare ok
sa do uzyskania w trakcie normalnej eksploatacji :-)

wbrew pozorom 2.0 TSI w sirocco / ocatvi RS tez jest dosyc ekonomicznym
silnikiem.
z rozsadnie traktowam gazem moze palic ponizej 10

M

4 Data: Czerwiec 16 2009 20:36:05
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Robert Rędziak 

On Tue, 16 Jun 2009 21:51:27 +0200, Michal
 wrote:

wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal...

 A po co go kręcić, jak tam jest malutkie turbo, które wstaje
 niemalże od samego początku?

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak                     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

5 Data: Czerwiec 17 2009 09:02:02
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Michal k. 

wersja 1,4 TSI 122 konie podobno daje rade nawet w octavi czy passacie...
i wcale nie trzeba go krecic by jechal...

A po co go kręcić, jak tam jest malutkie turbo, które wstaje
niemalże od samego początku?

toć przeca napisalem....

M



__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

6 Data: Czerwiec 17 2009 08:21:59
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Waldek Godel 

Dnia Wed, 17 Jun 2009 09:02:02 +0200, Michal k. napisał(a):


__________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusow 4160 (20090616) __________

Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET NOD32 Antivirus.

http://www.eset.pl lub http://www.eset.com

Mógłbyś proszę coś zrobić z tym badziewiem, co masz podoklejane do postów?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
"Marka TP na skutek utarczek z regulatorem rynku bardzo się zdewaluowała" -
Maciej Witucki, prezes.

7 Data: Czerwiec 17 2009 23:07:38
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Maciek "Sołtys" 

Michal pisze:

bardzo mocno butowany (czerpanie radochy z przyspieszenia do 100 w 7s)
- dsg glownie w trybie sport/manual (manetki do zmiany biegow przy kierownicy)

ale to chyba nie od 0 km/h ? :):)


--
Maciek "Sołtys"
Kraków

8 Data: Czerwiec 18 2009 09:09:43
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Rafal Lorenc 

Maciek "Sołtys" 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 ale to chyba nie od 0 km/h ? :):)

Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje
tak dobre wyniki.
Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyśpieszenie ma DSG w tym samym
aucie o tym samym silniku.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

9 Data: Czerwiec 18 2009 13:33:27
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Maciej Browarczyk 

Rafal Lorenc pisze:

Prawie wszystkie skrzynie DSG obsługują procedurę startu co właśnie daje
tak dobre wyniki.
Widziałem testy DSG vs manual - lepsze przyśpieszenie ma DSG w tym samym
aucie o tym samym silniku.

I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow). Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa, bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest identyczne). Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo, tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8).

--
Pozdrawiam,
Maciek

10 Data: Czerwiec 18 2009 13:16:44
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Rafal Lorenc 

Maciej Browarczyk 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 I tak i nie (co do tego lepszego przyspieszenia i "tak dobrych wynikow).

A to, że nie startujesz z 903 obrotów na minutę tylko z pod 4k rpm -
chyba logiczne.

 Zacznijmy od tego, ze roznice sa na poziomie 0,1s do 100km/h (o ile sa,
 bo dla niektorych silnikow nie ma roznicy i przyspieszenie jest
 identyczne).

Nie znalazłem teraz porównania takich samych aut, ale trochę inne:
http://www.youtube.com/watch?v=gmMNRQ1GJ3o
a na pierwszy rzut oka wynik zupełnie inny ;-)
Masz tutaj też procedurę startu pokazaną.

 Ale nikt nie zauwazyl faktu, ze DSG jest montowane do
 stosunkowo slabych (w ogolnosci) silnikow, moment max bodajrze jaki
 wytrzymuje to 400Nm (a i tak bywaja problemy), wiec nie jest tak rozowo,
 tiptronic (VW/Audi) mimo, ze niby wolniejszy to wytrzymuje duzo wiecej i
 nie jest az tak bardzo wolny jak moze sie wydawac (vide RS6 C5 czy A8).

Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment
podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży?
Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz zachwycające
wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeżdżÄ…c takim
passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna jazda, wciskasz i
nic więcej Cię nie interesuje.
Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy tyle i
są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene na ten
temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać na bogato i
nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest doć duża.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

11 Data: Czerwiec 18 2009 20:41:15
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Maciej Browarczyk 

Rafal Lorenc pisze:

Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego moment
podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży?
Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz zachwycające
wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale jeżdżÄ…c takim
passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna jazda, wciskasz i
nic więcej Cię nie interesuje.
Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy tyle i
są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene na ten
temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać na bogato i
nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest doć duża.

Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od 7s w dol sie zaczynaja.

ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym rozmawiac ;) Bo ja wole manuala i wachlowanie ile by go nie bylo.

ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10 (stajnia VW/Audi).

--
Pozdrawiam,
Maciek

12 Data: Czerwiec 19 2009 01:36:55
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: zkruk [Lodz] 

Maciej Browarczyk wrote:

Rafal Lorenc pisze:

Jeżeli uważasz, że silnik 2.0 tdi jest słaby a tym bardziej jego
moment podchodzący pod 350Nm też jest mały to co uważasz za duży?
Dla potencjalnego Kowalskiego są to wystarczające a wręcz
zachwycające wartości. Sam jeżdże mocnym autem (200pps/400Nm) ale
jeżdżÄ…c takim passatem 2.0 tdi z DSG na pokładnie to zupełnie inna
jazda, wciskasz i nic więcej Cię nie interesuje.
Nie można porównywać aut za 100k zł do aut które kosztują 3 razy
tyle i są raczej dostępne dla bardziej zamożnych klientów - notabene
na ten temat mógłby powstać zupełnie inny wątek, 'które auto wybrać
na bogato i nie w dizlu' bo gama tego typu aut jest doć duża.

Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z
racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie
do 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik
MEGA przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od
7s w dol sie zaczynaja.

problemem jest skrzynia biegów i długoć przełożeń...
benzyny 100 robią na II biegach
diesle na III...

te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dają już niezłe efekty...
i benzynowy automat musi jednak być sporo mocniejszy by za takim "słabym" dieslem nadążyć...


inna innszoć to onanizowanie się jakiś z czapy wziętym parametrem jak moment i wykazywaniem się kompletnym niezrozumieniem tematu....
(hint -> co z tego jaki silnik ma moment, skoro po drodze skrzynia biegów go redukuje .... i moment na kołach benzyna i diesle mają takie same/zbliżone)
poza tym momentem to se można przyczepkę ciągnąć a nie ścigać się...
ale TDI ma zajebisty moment i dlatego jest zajebiste.... ;]


--
pozdrawiam - Zbigniew Kruk
www.zbigniewkruk.com <-- prywatna strona
www.foto.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych
www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Łodzi

13 Data: Czerwiec 19 2009 08:58:39
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: .Peeter 

Użytkownik "zkruk [Lodz]" napisał:

te 170kucy na III biegu podczas wyprzedzania dają już niezłe efekty...
i benzynowy automat musi jednak być sporo mocniejszy by za takim "słabym"
dieslem nadążyć...

Tak się zastanawiałem jak jeździłby mocny klekot ze skrzynią
zestopniowaną do zmian biegów przy podobnych prędkościach
jak taka mocna benzyna. :-) Czyli ruszamy, dwójka przy 80, trójka
przy 120... Ciekawe, czy wrażenia z jazdy klekotem byłyby tak
samo spektakularne jak z jazdy na krótkich przełożeniach. :-)
I ciekawe, jak wtedy wyglądałyby czasy 0-100 diesla i benzyny
o podobnych mocach i w podobnych autach...

Pozdrawiam
..Peeter

14 Data: Czerwiec 19 2009 09:24:42
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Rafal Lorenc 

Maciej Browarczyk 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Moment momentem ale uwazam, ze 2.0tdi JEST slabe, odczucia fajne (z
 racji duzego momentu) ale czemu jak to to taka rakieta to nie zejdzie do
 7s do setki np. w Passacie?:) 2.0tdi 170KM w Pasku ma 8,6. Wynik MEGA
 przecietny jak na te reklamowane 170KM. IMHO szybkie auta to od 7s w dol
 sie zaczynaja.

Ok, ile jest takich aut na rynku przeznaczonych dla przeciętnego
Kowalskiego?

 ps. Jesli Ciebie wciskanie interesuje i nic innego to nie mamy o czym
 rozmawiac ;) Bo ja wole manuala i wachlowanie ile by go nie bylo.

Każdy tak twierdzi ale kiedyś przychodzi ten czas na objeżdżanie tych
właśnie wachlujących prowadząc jedną ręką a drugą pijąc kawę.
Przejedź się DSG ;-)

 ps. Duzy silnik to np. 4.2 V8 FSI, 42 V8 TDI, 5.2/5.0 FSI/TFSI V10
 (stajnia VW/Audi).

Dalej nie rozumiesz, rozmawiamy o aucie dla przeciętnego Kowalskiego.
Temat zaczął się od 1.4 tfsi i 1.9 tdi a nie v8 czy v10.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

15 Data: Czerwiec 16 2009 22:52:14
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Adam Foton pisze:

Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)

czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).
Mam teraz 2.0HDi (drugie) i nastepne bedzie z duzym prawdopodobienstem 3.0V6

16 Data: Czerwiec 16 2009 23:46:34
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Pan Piskorz 

wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).

DPF? - to nie diesel

P.

17 Data: Czerwiec 17 2009 00:09:52
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Pan Piskorz pisze:

wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest) , DPF (jesli jest).

DPF? - to nie diesel

w pierwszym poscie:

"Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)"

i odnosilem sie do tego fragmentu

18 Data: Czerwiec 17 2009 08:04:20
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: .Peeter 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał:

czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie
wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest)

Koło dwumasowe występuje nie tylko w dieslach, niektóre benzyny
też są w nie wyposażone (np. 1.8T VAG). Nie róbmy z tego fobii,
jak się po tych 150kkm zepsuje, to po prostu trzeba wymienić
komplet i po kłopocie. Koszt około 2000zł max. Dwumas to taka
sama część eksploatacyjna jak amortyzatory, sprzęgło, tarcze
hamulcowe itd.

Pozdrawiam
..Peeter

19 Data: Czerwiec 17 2009 09:40:03
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

..Peeter pisze:

czy taniej w eksploatacji? mozesz sie zdziwic rachunkiem jak przyjdzie wymieniac sprzeglo + dwumase (jesli jest)

Koło dwumasowe występuje nie tylko w dieslach, niektóre benzyny
też są w nie wyposażone (np. 1.8T VAG). Nie róbmy z tego fobii,
jak się po tych 150kkm zepsuje, to po prostu trzeba wymienić
komplet i po kłopocie. Koszt około 2000zł max. Dwumas to taka
sama część eksploatacyjna jak amortyzatory, sprzęgło, tarcze
hamulcowe itd.

Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

20 Data: Czerwiec 17 2009 11:38:41
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Rafal Lorenc 

Marcin J. Kowalczyk 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo
 i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana
 sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Z jakiego źródła Wy te części bierzecie?
Koło dwumasowe do VAG`a (diesel) ~1000 zł
Sprzęgło z dociskiem ~720 zł
Wysprzęglik ~200 zł

Całoć oryginalne Sachs, kupione w normalny sklepie w Krakowie bo sam
właśnie przymierzam się do wymiany.
Jeżeli ktoś chce jeszcze taniej to może na allegro poszukać.
Z tego co widzę to na grupie odpowiadają ludzi co nie mają pojęcia o
cenach diesli albo co mają grube portfele i ich rąbią w sklepach
lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.
Dla potwierdzenia:
http://peze.pl/nr.php?czesc=30
nr oryginalnej części sprzęgła:
3000 846 201


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

21 Data: Czerwiec 17 2009 14:23:46
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Rafal Lorenc pisze:

 Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo  i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana  sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Z jakiego źródła Wy te części bierzecie?

przeczytales ze *zrozumieniem* to co napisalem "Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny"? A jak *nie ma* bo nie ma i jestes skazany na ASO


Z tego co widzę to na grupie odpowiadają ludzi co nie mają pojęcia o
cenach diesli albo co mają grube portfele i ich rąbią w sklepach
lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.


j/w poczytaj ze zrozumieniem.

22 Data: Czerwiec 17 2009 14:40:10
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Rafal Lorenc 

Marcin J. Kowalczyk 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

>>  Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo
>>  i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana
>>  sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500
>
> Z jakiego źródła Wy te części bierzecie?

 przeczytales ze *zrozumieniem* to co napisalem "Pod warunkiem ze
 zamiennik ejst dostepny"? A jak *nie ma* bo nie ma i jestes skazany na ASO


> Z tego co widzę to na grupie odpowiadają ludzi co nie mają pojęcia o
> cenach diesli albo co mają grube portfele i ich rąbią w sklepach
> lokalnych - o ASO nie dyskutuję bo to złodzieje.


 j/w poczytaj ze zrozumieniem.

Podaj proszę jakie to auto z jakim silnikiem.

Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

23 Data: Czerwiec 17 2009 14:33:47
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: .Peeter 

Użytkownik "Marcin J. Kowalczyk" napisał:

Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i
rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla
+dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Co to za auto? Do mojego bez problemu dostępne są zamienniki
i jak już pisałem, całość zamyka się w kwocie 2000zł.

Pozdrawiam
..Peeter

24 Data: Czerwiec 17 2009 14:53:05
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

..Peeter pisze:

Pod warunkiem ze zamiennik ejst dostepny, i do dwumasa jeszcze sprzeglo i rachunek robi sie ciekaw.... Ostatnio z braku zamiennikow wymiana sprzegla +dwumas kosztowala mnie tylko 3900pln, w ASO krzyczeli 5500

Co to za auto? Do mojego bez problemu dostępne są zamienniki
i jak już pisałem, całość zamyka się w kwocie 2000zł.

Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln.
W lutym jedynym zrodlem dwumasy bylo ASO za 2300zl brutto ;/

25 Data: Czerwiec 17 2009 14:53:42
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Rafal Lorenc 

Marcin J. Kowalczyk 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Peugeot 407 2.0HDi 136. Gdzies 2 miesiace temu pojawily sie zamienniki i
 faktycznie kosztuja w okolicy 1k pln.
 W lutym jedynym zrodlem dwumasy bylo ASO za 2300zl brutto ;/

No to nie rozumiem dlaczego porównujesz części VW do PSA...
Wątek jest o silnikach VW gdzie występują oryginalne części w normalnych
cenach.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

27 Data: Czerwiec 17 2009 21:38:42
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Rafal Lorenc 

Marcin J. Kowalczyk 
  na: pl.misc.samochody napisal/la:

 Watek jest o "tanszych" dieslach ktore nie zawsze sa tansze.
 Pewien jestes ze jest tani zamiennik (do 1k pln) do DSG albo jakiegos
 mneij typowego silnika?

A widziałeś już rozsypaną skrzynię DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez
pewien dłuższy okres czasu nie zobaczymy. Oczywiście jeżeli ktoś nie
będzie robił serwisu DSG mokrej to i pewnie się rozsypie ale to już z
winy użytkownika.
Kiedyś patrzylem na budowę DSG i pewnie będzie tak samo wytrzymała jak
automaty - dobrze zadbany jeździe wiecznie.


Pozdrawiam,
Rafal Lorenc

--
SysAdmin UsmiechaSie
 mobile: 503-611-119
www.usmiecha.sie.pl

28 Data: Czerwiec 17 2009 23:54:48
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

Rafal Lorenc pisze:

A widziałeś już rozsypaną skrzynię DSG, bo ja jeszcze nie i chyba przez
pewien dłuższy okres czasu nie zobaczymy. Oczywiście jeżeli ktoś nie
będzie robił serwisu DSG mokrej to i pewnie się rozsypie ale to już z
winy użytkownika.
Kiedyś patrzylem na budowę DSG i pewnie będzie tak samo wytrzymała jak
automaty - dobrze zadbany jeździe wiecznie.

Nie widzialem rozwalonego DSG i chetnie bym zobaczyl i przejechal sie autem z DSG.

Trzeba by zapytac mechanikow ale raczej napewno ktos juz widzial ;)

Z VAG'a automatem jechalem tylko w wykonaiu A8 4.0TDi ale to chyba DSG nie bylo... Mimo tego skrzynia czad ;-) Gdyby to Audi nie bylo takie drogie w serwisie to bym sobie kupil ;)

29 Data: Czerwiec 17 2009 09:59:35
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Arek (G) 

Adam Foton pisze:

Witam!

Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km (kompresor + turbo).

Producent podaje w katalogu wartosci, ale one sa na papierze :)
A dostepne opinie sa od optymistycznych do bardzo smutnych (kilkanascie litrow w korkach)

Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej, drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a nie stania pod blokiem)

Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10. W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny. Jak naleje czegoś dobrego, to przy bardzo spokojnej jeździe daje się zejść dużo poniżej 6. Ale jako, że jest to silnik nieco wysilony, to przy bardziej "normalnej" jeździe czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej.

Na autostradzie nie ma różnicy czy jedzie się 160 czy 180 spalanie koło 8, przy gorszym paliwie nawet powyżej 9. Choć z przejazdu Monachium - Berlin jadąc raczej szybko średnia wyszła mi 7.5.

Ogólnie, jak chce to wypić potrafi, ale rekompensuje to przyjemnością z jazdy, więc ja nie narzekam:)

A.

30 Data: Czerwiec 17 2009 13:59:16
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Adam Foton 

Ja mam w golfie 5 wersję 122. Ciężko powiedzieć cokolwiek o spalaniu. Zdarza mi się jeżdżąc po mieście (bardzo spokojnie) zejść ze spalaniem poniżej 7 a zdarza się nie zejść poniżej 10.

Czy spokojna jazda to styl eco-emerycki czy normalne poruszanie sie na rowni z innymi, bez butowania i wystrzalow spod swiatel ?



W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.



czyli przy częstym wyprzedzaniu, średnia z trasy wychodzi już w okolicach 6.6 a czasem nawet więcej.

A jak ilosc osob/bagazu wplywa na spalanie ?
Kiedy jezdzilem swoim benzyniakiem - 1.6 8v 75km, to niezaleznie od obciazenia, pory dnia, itd. palil tyle samo. Przy 1.4tsi widze, ze wplyw   jest istotny.




AF

31 Data: Czerwiec 17 2009 14:09:14
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Grzegorz Prędki 


W trasie to już różnie, strasznie dużo zależy od benzyny.

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.

A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98?

32 Data: Czerwiec 17 2009 14:17:59
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Adam Foton 

A te silniki nie maja przypadkiem wymogu lania 98?

Tylko wersja 170KM ma wyrazne zalecenie.
Inne wersje 95

AF

33 Data: Czerwiec 17 2009 15:38:41
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Pan Piskorz 

Hmm... spotkalem wlasnie wiele opinii prowadzacych na ten trop. Ktos
pisal, ze lejac 98 spalal 2l/100km mniej.


to akurat jest z pewnością kompletną bzdurą,
bo nie istnieje absolutnie żadne uzasadnienie, by po wlaniu wyżej oktanowej benzyny spalanie miało spadać,
liczba oktanowa nie reprezentuje wartości energetycznej paliwa,

a dwa lity to byłoby zmniejszenie o jakieś 20 - 30 %,
osiągnięte poprzez dodanie składnika do paliwa,
bzdura


P.

35 Data: Czerwiec 17 2009 04:45:16
Temat: Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)
Autor: Fapuse 

On Jun 16, 7:46 pm, Adam Foton
wrote:

Witam!

Czy ktos z Was moze sie wypowiedziec nt. silnikow VW 1.4TSI (TFSI) ?
Chodzi mi o faktyczne spalanie w wersjach 122km (samo turbo) oraz 140km
(kompresor + turbo).

Producent podaje w katalogu wartosci, ale one sa na papierze :)
A dostepne opinie sa od optymistycznych do bardzo smutnych (kilkanascie
litrow w korkach)

Chcialbym przeliczyc czy aby nie warto dolozyc do 1.9tdi (glosniej,
drozej w zakupie ale taniej w eksploatacji - to motywuje do jezdzenia a
nie stania pod blokiem)

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/0-Alle_Modelle.html

Ktos kiedys podal mi ten link PMS i chyba lepszej odpowiedzi na
pytania zwiazane ze spalaniem nie znajdziesz.

Pozdrawiam
BS

Re: Silniki 1.4TSI (TFSI)



Grupy dyskusyjne