Skšd realne dane spalania?
1 | Data: Pa?dziernik 07 2014 16:03:17 |
Temat: SkÄ d realne dane spalania? | |
Autor: anacron | Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał paliÄ 2 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 16:09:55 | Temat: Re: Skšd realne dane spalania? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello anacron, Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić NIE DA SIĘ okrelić czego takiego jak realne dane spalania. Każdy kierowca jedzi inaczej a najwięcej zależy od stylu jazdy. Mój Lanos potrafi w trasie spalać od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w małym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale wystarczy kilka TIRów i już spada do 13.5). W miecie jest jeszcze trudniej, bo oprócz temperamentu kierowcy gra role zmienny ruch - od płynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zielonš falš, po totalny, wieczny korek w Raszynie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 3 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 08:55:46 | Temat: Re: Skšd realne dane spalania? | Autor: Chris | W dniu 2014-10-07 16:09, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello anacron, Dodaj do tego warunki pogodowe jak wiatr. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawd VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. 4 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 16:29:44 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-07 16:03, anacron wrote: Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał paliÄ Bierzesz te wyższe z motostatu i powinno byÄ ok. Jak patrzÄ na http://motostat.pl to Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało paliÄ (podobnie jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy przybywało?;) Shrek. 5 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 16:51:31 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze: Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało paliÄ (podobnie A mi siÄ wydawało, ze takie motostat to prowadzi siÄ dla siebie, a nie dla kolegów :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 6 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 17:03:03 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-07 16:51, anacron wrote: W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze: No przecież prowadzi dla siebie - musi siÄ potwierdziÄ, że dokonał najlepszego wyboru i w swojej klasie jego bryka pali najmniej;) Shrek. 7 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 21:21:26 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: RafaĹ Grzelak | anacron wrote: W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze: Wtedy wyniki nie byłyby publiczne. Poza tym niektórzy muszÄ oszukiwaÄ/przekonywaÄ również siebie samych. :) -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 8 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 16:33:19 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: AL | On 2014-10-07 16:03, anacron wrote: Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał paliÄsprawdź jeszcze tutaj http://www.spritmonitor.de/en/ 9 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 16:50:50 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 07.10.2014 o 16:33, AL pisze: On 2014-10-07 16:03, anacron wrote: A tu już trochÄ wiÄcej realnych wyników :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 10 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 18:30:01 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Cavallino |
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał paliÄ Ze swoich testów. Albo dodaj 50% do danych producenta Jak nie bÄdziesz przeginał to siÄ zmieĹcisz. 11 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 21:35:38 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:
Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 12 |
Data: Pa?dziernik 07 2014 23:13:54 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-07 21:35, anacron pisze: Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :) Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby mi problem :) Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej. 13 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 07:13:48 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote: Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby W trasie, czy w mieĹcie, bo o ile w trasie pewnie jadÄ c 120 autostradÄ taki wynik da siÄ uzyskaÄ, to w mieĹcie to tylko pod warunkiem, że bÄdzie to to "miasto" co to miĹki suszÄ najczÄĹciej, czyli "teren leĹny zabudowany";) Shrek. 14 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 20:26:19 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-08 07:13, Shrek pisze: On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote: Ja mam odwrotne doĹwiadczenia. Ĺťeby uzyskaÄ deklarowane spalanie z trasy, to raczej trzeba jechaÄ za tirem i praktycznie zrezygnowaÄ z wyprzedzania czegokolwiek szybszego niż traktory. 120 autostradÄ to już raczej zużycie paliwa bÄdzie wyższe niż deklarowane (pewnie nie dużo, ale jednak). Za to w mieĹcie mi dużo łatwiej uzyskaÄ, a nawet zejć poniżej deklarowanego zużycia paliwa. OczywiĹcie wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okolicznoĹci. Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie bÄdzie siedział przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie siÄ godzinÄ. A co innego jak kierowca jedzie w mieĹcie, jest ruch, Ĺwiatła itp. ale jednak ma jakÄ Ĺ swobodÄ wyboru stylu jazdy, prÄdkoĹci itp. 15 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 21:00:12 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote: OczywiĹcie wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okolicznoĹci. No nie wiem. Mi zdecydowanie wiÄksze różnice w zależnoĹci od stylu jazdy wychodzÄ w trasie niż w mieĹcie. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieĹ 13-14 przy 160. WiÄcej na codzieĹ nie jeżdzÄ. W mieĹcie 14,5 przy moim doć dynamicznym i raczej mało oszczÄdnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;) Shrek. 16 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 13:00:13 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: | W dniu środa, 8 października 2014 21:00:12 UTC+2 użytkownik Shrek napisał: On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote: Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić. Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości. Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną. Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości. 17 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 23:06:53 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-08 22:00, wrote: Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić. Nie pierdole. Tak mi wyszło z tankowania. Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości. Zgadza się. I jest to znacznie poniżej 140. Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną. Prędkośc maksimalna to coś powyżej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawałkiem Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości. A wziąłeś pod uwagę, że na jałowym na samo kręcenie silnika bez klimy pali 1,2? Dołóż klimę, opory toczenia (względnie niezależne od prędkości), straty na przeniesieniu napędu (pewnie rosną liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, że podczas jazdy masz stałe spalanie niezalezne od prędkości tak na poziomie 3 litrów. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie będzie mniejsze na 100, bo setkę robisz krócej. Ponadto nawet na autostradzie 160 cały czas nie utrzymasz. Ile więcej twoim zdaniem powinien palić przy 160 względem 140? Shrek. 18 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 14:55:12 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: | W dniu środa, 8 października 2014 23:06:53 UTC+2 użytkownik Shrek napisał: On 2014-10-08 22:00, wrote: A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić? Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa związane z przyrostami prędkości. Jak byś napisał 100-7,5 litra, 120-9 , 140-12 , 160-17 to by było wiarygodne. Przy prędkości maksymalnej łatwo oszacować zużycie paliwa bo silnik rozwija wtedy pełną moc. jak moc jest znana to przy sprawności w Twoim przypadku silnika benzynowego na poziomie 15-18% ( na gazie trochę mniej bo prędkość spalania gazu jest mniejsza niż benzyny) znając wartość opalową paliwa można policzyć ile pali. 19 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 15:12:10 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 08.10.2014 o 23:55, pisze: A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić? Z praktyki. Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km) Spalanie z _autostrady_ - przy 110 km/h ~ 5,0l/100km - przy 130 km/h ~ 5,5l/100km - przy 160 km/h ~ 7,5l/100km Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset kilometrów. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 20 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 06:51:32 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: | W dniu czwartek, 9 października 2014 15:12:10 UTC+2 użytkownik anacron napisał: W dniu 08.10.2014 o 23:55, pisze: Lepszy jesteś niż kabaret moralnego niepokoju. Marnujesz się jako kierowca. Teksty do skeczy pisz. 21 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 16:01:42 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-09 15:12, anacron wrote: W dniu 08.10.2014 o 23:55, pisze: Dobra - ja też wziąłem i sprawdziłem - rzeczywiście jest 14.2 przy 160 i 11.8 przy 140. Z tym że trfiały się jakieś 10 kilometrowe odcinki w remontach, gdzie było 100km/h, ale to po kilkanaście kilometrów a 38 litrów LPG wsysało odpowiednio na odcinkach 320km - 3 baki na Niemicekiej autostradzie, powtarzalność +/- 10km, i 270 na odcinku Ciechocinek-Piaseczno-Warszawa - 240 km po autostradzie i obwodnicy + 2 razy Puławska (jak już wspomniałem i tak w mieście pali 14,5 więc wyniku raczej nie zaniża skoro średnia wyszła poniżej, pomiar jednorazowy, bo zwykle na autostradach jeżdzę tym samochodem koło 140). Czyli wychodzi: 120/70 (standardowa krajówka lub wojewódzka) między 10 a 11 140 - 11.8 160 - około 14. Miasto 14,2-14,8 Prędkości oczywiście takie, jakie starałem się utrzymać, czasem było trochę więcej, czasem (częściej) trochę mniej bo tiry się mierzyły czy na węźle skręcałem, a między Łodzią a Warszawą jest mnóstwo mistrzów lewego pasa. Shrek. 22 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 17:53:23 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: adam |
Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia Zastanwiam sie nad tym samochodem. Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy super oszczedne)? Dzieki za odpowiedzi, Pozdrawiam Adam 23 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 19:54:03 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 09.10.2014 o 17:53, adam pisze:
Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta. 1,6 CRDI nie ma tych dolegliwości. Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy Licznikowe, opony fabryczne (co tam oni wkładają). -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 24 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 20:17:49 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Cavallino |
Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi Konkretniej? 25 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 22:57:13 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:
Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwiązaniem było zawirusowanie ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę zupełnie inną. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 26 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 06:24:49 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Cavallino |
W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze: Nie muszę szukać, pisałeś o tym tutaj. Rozwiązaniem było zawirusowanie Standard, softy dla producentów piszą jacyś totalni amatorzy, a w każdym razie porządna praca silnika jest bardzo daleko na liście ich priorytetów. Pewnie w Dusterze to też byłby jedyny sposób na porządny soft w silniku, bo głupie falowanie obrotów na luzie naprawiali w sofcie 8 miesięcy, u mnie nawet z pozytywnym skutkiem. Ale tenże soft w innych egzemplarzach, które poprzednio nie falowały, spowodował, że teraz zaczęły. ;-) A drugiej usterki - złych odczytów w kompie pokładowym, nie naprawili mi do dziś. 27 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 18:53:12 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Cavallino |
W dniu 08.10.2014 o 23:55, pisze: Ceed 1.6 crdi palił podobnie, średnio 6-6,5 l. Duża część w ruchu miejskim. 28 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 20:50:53 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomek KaĹka | anacron napisał(a) [...] Jak nie zobaczÄ na własne oczy, to nie uwierzÄ w ĹREDNIE 160km/h na kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej autostradzie". -- Tomek 29 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 22:54:08 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek KaĹka pisze: anacron napisał(a) Wpadaj. Tankujesz i lecimy do GdaĹska na obiad i z powrotem. Ja wybieram knajpÄ, Ty płacisz. :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 30 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 21:21:17 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomek KaĹka | anacron napisał(a) W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek KaĹka pisze: Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka. Wg googla Stryków-GdaĹsk 316km. ChcÄ c osiÄ gnÄ Ä 160, należy to przejechaÄ w 1h58m. JeĹli stracimy 5m na bramkach, Ĺrenia na pozostałej czeĹci trasy roĹnie do 167. Każdy napotkany TIR, czy inny wyprzedzajÄ cy z prÄdkoĹciÄ 130-140 (a z takÄ prÄdkoĹciÄ porusza siÄ bardzo dużo samochodów) pogarsza sytuacjÄ na kolejnych odcinkach. Wydaje mi siÄ, że trzeba jechaÄ 200+ na pustych fragmentach, to może siÄ uda osiÄ gnÄ Ä 160. KiedyĹ może bÄdzie mi siÄ gdzieĹ spieszyło, to spróbujÄ. -- Tomek 31 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 23:27:38 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek KaĹka pisze: Wydaje mi siÄ, że trzeba jechaÄ 200+ na pustych fragmentach, to może siÄ Zaraz, a kto mówi o Ĺredniej? Ja mówiÄ o rejsowej, a nie Ĺredniej. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 32 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 00:29:56 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze: W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek KaĹka pisze: Tak zazwyczaj jak ludzie mówiÄ o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy sÄ 80km od punktu startowego ;) WiÄc to jednak trzeba dobrze zdefiniowaÄ :) 33 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 19:19:00 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tom N | Tomasz Pyra w W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze: Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :) Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na tylnym siedzeniu... Motyl aka bajkopisarz w szybkim skrócie: <cite> anacron w Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km) Spalanie z _autostrady_ [...] Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset kilometrów. </cite> Zapamiętajcie, że wyniki nie z komputera, tylko z dystrybutora... <cite> anacron w Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram knajpę, Ty płacisz. :) </cite> Zapamiętajcie, że chętny jest pokazać jak to średnią 160 z X do X przez Gdańsk robi... i obiad jeszcze zje... Skończyły się występy w TV, zaczyna się znowu bajkopisarstwo u Tomasza Motylińskiego... Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska... -- 'Tom N' 34 |
Data: Pa?dziernik 11 2014 16:09:02 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: John Kołalsky |
... Może z tego samego powodu co Ty 35 |
Data: Pa?dziernik 11 2014 16:55:57 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Tom N | John Kołalsky w Użytkownik "Tom N" Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska... Może z tego samego powodu co Ty Pudło misiaczku... -- 'Tom N' 36 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 21:45:56 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: John Kołalsky |
N
37 |
Data: Pa?dziernik 15 2014 20:41:53 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Tom N | John Kołalsky w Użytkownik "Tom N" Pudło misiaczku...Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...Może z tego samego powodu co Ty N A może nie jasiu tylko piotrusiu? -- 'Tom N' 38 |
Data: Pa?dziernik 16 2014 21:22:18 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: John Kołalsky |
Przodujesz w konkursie największego idioty którego odfiltrowałem. 39 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 12:57:05 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 10.10.2014 o 19:19, (Tom N) pisze: Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na Naucz się czytać, gdzie ja napisałem o średniej prędkości? Czytanie ze zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :) -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 40 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 17:28:50 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Tom N | anacron w W dniu 10.10.2014 o 19:19, (Tom N) pisze: o średniej prędkości? <cite> anacron w Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram knajpę, Ty płacisz. :) </cite> Czytanie ze Zabawne te twoje wicie się... -- 'Tom N' 41 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 20:40:25 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 13.10.2014 o 17:28, (Tom N) pisze: Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na Myślałem o spalaniu, ale i nie napisałem nigdzie słowa o średniej prędkości 160. -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 42 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 22:04:00 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomek KaĹka | anacron napisał(a) W dniu 13.10.2014 o 17:28, (Tom N) pisze: To co Ty właĹciwie chciałeĹ mi udowodniÄ? Ja sie w ogóle nie odnosiłem do spalania, bo nie wierzyłem, że w ogóle można coĹ takiego zmierzyÄ. -- Tomek 43 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 08:29:51 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: dddddddd | W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek KaĹka pisze: anacron napisał(a) żeby osiÄ gnÄ Ä ĹredniÄ 177km/h trzeba jechaÄ 220-240km/h - do osiÄ gniÄcia tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek) Ale w tym wÄ tku mówimy spalaniu przy danej prÄdkoĹci czyli nie chodzi o ĹredniÄ arytmetycznÄ , a odczuwalnÄ (czyli jedziemy cały czas 160-170, a jak tir to na chwilÄ zwalniamy do 110) -- Pozdrawiam Ĺukasz 44 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 09:12:50 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello dddddddd, Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może siężeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5 (więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do 13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 45 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 09:59:30 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: J.F. | Dnia Fri, 10 Oct 2014 09:12:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a): W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5 Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) J. 46 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 10:31:23 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze, nieprawdaż? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uważasz za zepsute? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 47 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 13:01:51 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: J.F. | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze, Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-) Po Niemczech tez zreszta z rzadka. Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu 150-160 na liczniku. J. 48 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 13:10:04 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Sam się chwaliłeś taką jazdą. Po Niemczech tez zreszta z rzadka. Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 49 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 16:06:10 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: J.F. | Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w Sam się chwaliłeś taką jazdą.Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-) Po niemieckiej autostradzie. Po polskiej (w zasadzie jedynej) tiry nie zdazaly zjezdzac na prawy pas, a przy 160 dawaly rade. No i w efekcie w Olszynie zazwyczaj sie okazywalo ze nubira pali 13/100, co i tak bylo duzo. Wiec zakladam ze lanos powinien sie zadowolic ~9/100. W Niemczech tez nie bardzo sie dalo, ale po nocy na niektorych odcinkach mozna bylo zobaczyc jak wskazowka paliwa opada :-) Co ciekawe to podobnie palila na krajowce, gdzie predkosci jednak znacznie nizsze. Zreszta inne auta tez mi jakos podobnie pala - krajowka czy autostrada, srednia 75 czy 120 - a spalanie jakby to samo. No ale ja 90 nie przestrzegam :-) Z kolei moc innych aut wykluczala jazde 200. Po Niemczech tez zreszta z rzadka.Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę. Ale po co wbijac, skoro zaraz hamowanie. Duzo szybciej w praktyce nie pojedziesz, a nawet jesli odcinkami sie uda, to sredniej to nie podniesie znaczaco. J. 50 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 10:56:27 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-10 09:12, RoMan Mandziejewicz wrote: W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5 Ale to chyba na krajówkach nie autostradzie. Shrek. 51 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 11:06:35 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Shrek, W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5Ale to chyba na krajówkach nie autostradzie. Na autostradzie A4. Wyścigi ślimaków w TIRach, to niestety norma. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 52 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 10:09:49 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: J.F. | Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:29:51 +0200, dddddddd napisał(a): W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kańka pisze: Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale. Owszem, jak nas jakis tir spowolni do 90 na minute, to potem trzeba 5 minut jechac 200 zeby srednia nadrobic, ale jesli tych 5 minut i 20km pustego pasa bedzie nam dane, to czemu nie. No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ... Dochodzi dojazd do/z autostrady, bramki, wezly itp - wiec "Warszawa-Gdansk", to roznie mozna rozumiec ... Ale w tym wątku mówimy spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o Na austostradzie to moze byc bardziej "caly czas" 170, bo na zwyklej krajowce to raczej bardziej "caly czas 70" za ciezarowka, mimo ze po jej wyprzedzeniu dochodzimy np do 130 ... J. 53 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 10:49:35 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.anacron napisał(a)żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia Jarku, puste autostrady to były 10-15 lat temu. Opole-Bolesławiec Śl. 1h35m zrobiłem Polonezem i potem dłuuugo musiałem czekać na jakieś święto, żeby zrobić szybciej Lanosem. A to średnia ledwie 130km/h tyle, że 45 z 205km poza autostradą w tym część na zabudowanym. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 54 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 11:04:09 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: dddddddd | W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:
a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?) -- Pozdrawiam Łukasz 55 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 12:56:35 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: J.F. | Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ...a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?) Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza. Choc u nas narod z oponami kombinuje, to roznie moze byc. J. 56 |
Data: Pa?dziernik 11 2014 18:46:20 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: John Kołalsky |
No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ...a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?) +20km ? 57 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 16:32:46 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: J.F. | Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ... +20km ? Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik. Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h. Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h. No i przy 200 pojawi sie 210 ... J. 58 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 22:32:25 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: John Kołalsky |
Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.No i tych 200 rzeczywistej to na liczniku raczej 210-220 ... A widziałeś jakiś w którym jest +20 ? Bo ja widziałem np +5, ale +20 to jeszcze nie. I tak z inżynierskiego punktu widzenia, duża prędkość to akurat mały błąd. 59 |
Data: Pa?dziernik 11 2014 18:43:03 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: John Kołalsky |
Może po prostu jest normalnie skalibrowany. 60 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 06:16:38 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: dddddddd | W dniu 2014-10-11 18:43, John Kołalsky pisze:
raczej bierze korektę z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cały czas pokazuje to samo co zewnętrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe -- Pozdrawiam Łukasz 61 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 22:16:01 | Temat: Re: Skąd realne dane spalania? | Autor: John Kołalsky |
Ale zrozum ... prędkościomierz zawyża gdy jest tak skalibrowany. Jak go skalibrować normalnie to nie zawyża. Bywają samochody bez GPS w których nie zawyża. Chyba kwestia na jaki rynek samochód był przeznaczony. A licznik ... do mierzenia dystansu jest i powinien liczyć prawidłowo niezależnie od zawyżania prędkościomierza. 62 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 23:38:35 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-09 22:50, Tomek KaĹka wrote: anacron napisał(a) No ja nie podawałem Ĺredniego, a że tak powiem takie jakie starałem siÄ utrzymaÄ. A 160 Ĺrednie to prÄdzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż niemieckiej - niemieckie sÄ przereklamowane i zatłoczone. MyĹlÄ, że da siÄ bez problemu zrobiÄ dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, że zrobiłem. Shrek. 63 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 22:10:11 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomek KaĹka | Shrek napisał(a) On 2014-10-09 22:50, Tomek KaĹka wrote: Czyli podajecie Ĺrednie spalanie oraz nie-Ĺrednie prÄdkoĹci:). To nie ma, moim zdaniem, żadnego sensu. A 160 Ĺrednie to prÄdzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż Dlatego użyłem słowa "mitycznej". Jak już pisałem, kiedyĹ może spróbujÄ, wtedy zdam relacjÄ. -- Tomek 64 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 00:35:49 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek KaĹka pisze: Dlatego użyłem słowa "mitycznej". Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły byÄ nieco różne): 170 = 15.2 156 = 12.3 129 = 9.9 i z tego co pamiÄtam: 99 = 7.4 65 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 08:51:34 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomek KaĹka | Tomasz Pyra napisał(a) W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek KaĹka pisze: A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2) 80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym. -- Tomek 66 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 18:22:53 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-10 10:51, Tomek KaĹka pisze: Tomasz Pyra napisał(a) Vectra 3.2 Civic pali mniej, przynajmniej w mieĹcie, a w trasy nie jeżdżÄ bo za głoĹno :) 67 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 06:26:34 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Cavallino |
Shrek napisał(a) Akurat to co zacytowałeĹ nie było wartoĹciami Ĺrednimi, Ĺrednie wyciÄ łeĹ. Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiałeĹ co czytasz? 68 |
Data: Pa?dziernik 10 2014 07:45:56 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Shrek | On 2014-10-10 00:10, Tomek KaĹka wrote: No ja nie podawałem Ĺredniego, a że tak powiem takie jakie starałem siÄ IMHO ma - bo spalanie głównie zależy od prÄdkoĹci "przelotowej" czyli takiej z jakÄ jedziesz przez wiÄkszoć czasu. Jak bÄdziesz jechał 200 i odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej dwukrotnie) wiÄcej niż jak ten sam odcinek przejedziesz w miarÄ równomiernie z przelotowÄ 90 i ĹredniÄ 70. Mimo, że Ĺrednia wyjdzie ta sama. WiÄc spalanie do Ĺredniej prÄdkoĹci IMHO właĹnie nie ma sensu. Shrek. 69 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 23:07:47 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2014-10-08 21:00, Shrek pisze: On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote: Różnice to akurat mogÄ byÄ dowolnie duże, ale mówimy raczej o wartoĹciach minimalnych niż o tym że stylem jazdy można zużycie wywindowaÄ do absurdalnych poziomów. Bo mi samochód potrafi paliÄ nawet 50l/100km w trasie, tyle że to już musi byÄ trasa zamkniÄta dla innych pojazdów ;) W Vectrze która ma deklarowane 7.4/14.0, na trasie jak jadÄ jak ciÄżarówki to zużycie mam 7l albo i trochÄ mniej. JeżdżÄ c w mieĹcie (tyle że też nie jest to stanie non-stop w korku) mam 11-11.5l/100km. OczywiĹcie jak siÄ akurat władujÄ w dziki korek to po godzinie stania komputer też potrafi pokazaÄ i 30l/100km. 70 |
Data: Pa?dziernik 08 2014 18:38:48 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Cavallino |
W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze: Przy której jeździe? Megrims na 100% by go podwoił. ;-) 71 |
Data: Pa?dziernik 09 2014 15:16:30 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-07 16:03, anacron pisze: Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał paliÄ Ĺrednia z roku. Tylko w ten sposób można okreĹliÄ rzeczywiste spalanie swojego auta. Ja jeżdżÄ mniej wiÄcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w miÄdzy tankowaniach. RozpiÄtoć od 4,6 do 7.8 litra. 72 |
Data: Pa?dziernik 13 2014 00:15:15 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: John KoĹalsky |
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał paliÄ No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyÄ http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło. 73 |
Data: Pa?dziernik 14 2014 13:20:12 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-13 00:15, John Kołalsky pisze:
PrawdÄ piszÄ c to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. ByÄ może coĹ w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje siÄ że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzieĹ drugi wyjazd i ze wzglÄdu na upał koniecznoć przez całÄ trasÄ używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychÄ i ... okazuje siÄ że poszło niecałe 5 na sto.. Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego siÄ bierze taki rozrzut..? 74 |
Data: Pa?dziernik 14 2014 20:30:15 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: John KoĹalsky |
Monitoruj parametry to Ci wyjdzie. 75 |
Data: Pa?dziernik 15 2014 15:15:51 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-14 20:30, John Kołalsky pisze:
No, jak na razie to jeszcze zapisujÄ tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach. Po roku wyszła Ĺrednia niespełna 6 litrów na 100. Przy zakupie liczyłem na jakieĹ litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony. 76 |
Data: Pa?dziernik 15 2014 19:29:50 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: John KoĹalsky |
Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byĹ sobie mógł je skonfrontowaÄ ze zużyciem i stwierdziÄ czemu było inne. Po roku wyszła Ĺrednia niespełna 6 litrów na 100. Mój samochód kiedyĹ palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywróciła tego :-) Przy zakupie liczyłem na jakieĹ litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony. Trzeba było kupiÄ malucha. Nawet Smart jest znacznie ciÄższy od niego. 77 |
Data: Pa?dziernik 27 2014 17:54:53 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-15 19:29, John Kołalsky pisze:
Rozumiem, ale tak sie składa że nie ma w tym żadnej logiki. Spokojna jazda na piÄ tce a komputer pokazuje że auto spala wiÄcej niż wtedy gdy jadÄ 130, oczywiĹcie na tym samym biegu... ByÄ może chodzi o jakieĹ niedogrzania, albo coĹ w tym stylu, jednak jak już pisałem - nie ma w tym żadnej logiki. W benzynie wszystko jasne a diesel widaÄ żyje własnym życiem..
Sam już nie wiem co myĹleÄ o tych dieslach. Znajomy siÄ zarzeka że 3 litrowy Audi A6 Ĺrednio spala mu 5.5 litra...
Kupiłem wizualnego malucha,. Bo on ma silniczek 1.5 litrowy i 4 metry długoĹci, bez centymetra. Vectra 4.4 metra dł i waga 1040kg. 78 |
Data: Pa?dziernik 27 2014 18:29:14 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: anacron | W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze: Sam już nie wiem co myĹleÄ o tych dieslach. Znajomy siÄ zarzeka że 3 Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P). -- anacron Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza 79 |
Data: Pa?dziernik 29 2014 19:45:02 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: dddddddd | W dniu 2014-10-27 18:29, anacron pisze: W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze: trzy litrowe e39 530d na trasie (takiej kilkaset km DW albo DK czyli prÄdkoĹci do 140km/h) spaliło mi 6/100, a lekkiej nogi nie mam i nie miałem zamiaru oszczÄdzaÄ. Przy jeździe 'jak wszyscy' (czyli 80/50, nie wyprzedzajÄ c) nawet mniej. JeĹli ma Ĺrednio lekkÄ nogÄ i jeździ w specyficznych warunkach to jest to realne. To samo e39 na co dzieĹ pali mi 8,5, a tylko po mieĹcie 10,5/100. Ojcu 1,9TDI 110KM pali 4-5/100 (na trasie), a jak ja wsiadam to >7/100... -- Pozdrawiam Ĺukasz 80 |
Data: Pa?dziernik 15 2014 00:09:33 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: m | W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze: okazuje siÄ A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet odbijał o wiele wczeĹniej? p. m. 81 |
Data: Pa?dziernik 15 2014 15:16:06 | Temat: Re: SkÄ
d realne dane spalania? | Autor: Trybun | W dniu 2014-10-15 00:09, m pisze: W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze: Nie, tym razem obyło siÄ bez odbijania pistoletu. Ta sama stacja i ten sam dystrybutor. Pistolet wsuniÄty do oporu i tankowanie do trzeciego odbicia. Jeżeli coĹ siÄ nie zgadzało to w bardzo minimalnym stopniu. |