Grupy dyskusyjne   »   Skšd realne dane spalania?

Skšd realne dane spalania?



1 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:03:17
Temat: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza



2 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:09:55
Temat: Re: Skšd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello anacron,

Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i œrednio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeŸdzie zszedł na trasie do 4, a œrednio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie œrednio pali 6,51/100km.
Pytanie skšd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieŸle kombinujš z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 œrednio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaœ
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej iloœci aut uzyskać?

NIE DA SIĘ okreœlić czegoœ takiego jak „realne dane spalania”. Każdy
kierowca jeŸdzi inaczej a najwięcej zależy od stylu jazdy. Mój Lanos
potrafi w trasie spalać od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
małym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
wystarczy kilka TIRów i już spada do 13.5).
W mieœcie jest jeszcze trudniej, bo oprócz temperamentu kierowcy gra
role zmienny ruch - od płynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zielonš
falš, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

3 Data: Pa?dziernik 09 2014 08:55:46
Temat: Re: Skšd realne dane spalania?
Autor: Chris 

W dniu 2014-10-07 16:09, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello anacron,

Tuesday, October 7, 2014, 4:03:17 PM, you wrote:

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i œrednio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeŸdzie zszedł na trasie do 4, a œrednio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie œrednio pali 6,51/100km.
Pytanie skšd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieŸle kombinujš z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 œrednio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaœ
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej iloœci aut uzyskać?

NIE DA SIĘ okreœlić czegoœ takiego jak „realne dane spalania”. Każdy
kierowca jeŸdzi inaczej a najwięcej zależy od stylu jazdy. Mój Lanos
potrafi w trasie spalać od 5.8l/100km (totalnie kapelusznicza jazda w
małym ruchu w nocy) do 16.5l/100km (gaz do dechy na autostradzie - ale
wystarczy kilka TIRów i już spada do 13.5).
W mieœcie jest jeszcze trudniej, bo oprócz temperamentu kierowcy gra
role zmienny ruch - od płynnej jazdy dwujezdniowymi ulicami z zielonš
falš, po totalny, wieczny korek w Raszynie.

Dodaj do tego warunki pogodowe jak wiatr.

--
www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
SprawdŸ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

4 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:29:44
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Bierzesz te wyższe z motostatu i powinno być ok.

Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami,

Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić (podobnie jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy przybywało?;)

Shrek.

5 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:51:31
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:

Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić (podobnie
jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy
przybywało?;)

A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegów :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

6 Data: Pa?dziernik 07 2014 17:03:03
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-07 16:51, anacron wrote:

W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić (podobnie
jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to tyle ma). Nie
pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w baku w czasie jazdy
przybywało?;)

A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegów :)

No przecież prowadzi dla siebie - musi się potwierdzić, że dokonał najlepszego wyboru i w swojej klasie jego bryka pali najmniej;)

Shrek.

7 Data: Pa?dziernik 07 2014 21:21:26
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Rafał Grzelak 

anacron wrote:

W dniu 07.10.2014 o 16:29, Shrek pisze:
> Bo jak już kupił, to przecież wybrał dobrze i musi mało palić
> (podobnie jak kupił 10 letni samochód z "przebiegiem" 120kkm to
> tyle ma). Nie pamietasz flajmów jak to niektórym prawie paliwa w
> baku w czasie jazdy przybywało?;)

A mi się wydawało, ze takie motostat to prowadzi się dla siebie, a nie
dla kolegów :)

Wtedy wyniki nie byłyby publiczne.
Poza tym niektórzy muszą oszukiwać/przekonywać również siebie samych. :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

8 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:33:19
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: AL 

On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

sprawdź jeszcze tutaj
http://www.spritmonitor.de/en/

9 Data: Pa?dziernik 07 2014 16:50:50
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 07.10.2014 o 16:33, AL pisze:

On 2014-10-07 16:03, anacron wrote:
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?

sprawdź jeszcze tutaj
http://www.spritmonitor.de/en/

A tu już trochę więcej realnych wyników :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

10 Data: Pa?dziernik 07 2014 18:30:01
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testów.
Albo dodaj 50% do danych producenta
Jak nie będziesz przeginał to się zmieścisz.

11 Data: Pa?dziernik 07 2014 21:35:38
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testów.
Albo dodaj 50% do danych producenta

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

12 Data: Pa?dziernik 07 2014 23:13:54
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-07 21:35, anacron pisze:

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

13 Data: Pa?dziernik 08 2014 07:13:48
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, że będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny zabudowany";)

Shrek.

14 Data: Pa?dziernik 08 2014 20:26:19
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 07:13, Shrek pisze:

On 2014-10-07 23:13, Tomasz Pyra wrote:

Ja jeszcze nie jechałem samochodem w którym wynik katalogowy sprawiłby
mi problem :)
Chociaż faktycznie w mocniejszych autach jest łatwiej.

W trasie, czy w mieście, bo o ile w trasie pewnie jadąc 120 autostradą
taki wynik da się uzyskać, to w mieście to tylko pod warunkiem, że
będzie to to "miasto" co to miśki suszą najczęściej, czyli "teren leśny
zabudowany";)

Ja mam odwrotne doświadczenia.

Ĺťeby uzyskać deklarowane spalanie z trasy, to raczej trzeba jechać za tirem i praktycznie zrezygnować z wyprzedzania czegokolwiek szybszego niż traktory.
120 autostradą to już raczej zużycie paliwa będzie wyższe niż deklarowane (pewnie nie dużo, ale jednak).

Za to w mieście mi dużo łatwiej uzyskać, a nawet zejć poniżej deklarowanego zużycia paliwa.

Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

15 Data: Pa?dziernik 08 2014 21:00:12
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy wychodzą w trasie niż w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym 120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej na codzień nie jeżdzę. W mieście 14,5 przy moim doć dynamicznym i raczej mało oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza wkurwiania siebie i otoczenia;)

Shrek.

16 Data: Pa?dziernik 08 2014 13:00:13
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor:

W dniu środa, 8 października 2014 21:00:12 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:



> Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie okoliczności.

> Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział

> przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.

> A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp.. ale

> jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.



No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy

wychodzą w trasie niż w mieście. W trasie od 10,5 LPG przy normalnym

120/70, 11-12 przy 140 na autostradzie i gdzieś 13-14 przy 160. Więcej

na codzień nie jeżdzę. W mieście 14,5 przy moim dość dynamicznym i

raczej mało oszczędnym stylu i 12,5 przy ekodrajwingu z pogranicza

wkurwiania siebie i otoczenia;)



Shrek.

Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić. Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości. Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną. Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości.

17 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:06:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-08 22:00,  wrote:

Nie jesteś u cioci na imieninach to przestań pierdolić.

Nie pierdole. Tak mi wyszło z tankowania.

Od pewnej prędkości opory powietrza zaczynają stanowić znaczące obciążenie. Opory te rosną z kwadratem prędkości.

Zgadza się. I jest to znacznie poniżej 140.

Prędkość maksymalna o ile nie ma jakieś odcięcia to zrównanie się oporów jazdy z mocą maksymalną.

Prędkośc maksimalna to coś powyżej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to 200 z kawałkiem

Sytuacja że przy 160 pali 2 litry więcej niż przy 140 jest mało prawdopodobna w typowym samochodzie ze względu na to że opór powietrza rośnie z kwadratem prędkości.

A wziąłeś pod uwagę, że na jałowym na samo kręcenie silnika bez klimy pali 1,2? Dołóż klimę, opory toczenia (względnie niezależne od prędkości), straty na przeniesieniu napędu (pewnie rosną liniowo, ale nieznacznie) i wyjdzie ci, że podczas jazdy masz stałe spalanie niezalezne od prędkości tak na poziomie 3 litrów. Im szybciej jedziesz, tym to spalanie będzie mniejsze na 100, bo setkę robisz krócej. Ponadto nawet na autostradzie 160 cały czas nie utrzymasz. Ile więcej twoim zdaniem powinien palić przy 160 względem 140?

Shrek.

18 Data: Pa?dziernik 08 2014 14:55:12
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor:

W dniu środa, 8 października 2014 23:06:53 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

On 2014-10-08 22:00,  wrote:



> Nie jesteďż˝ u cioci na imieninach to przestaďż˝ pierdoliďż˝.



Nie pierdole. Tak mi wysz�o z tankowania.



> Od pewnej pr�dko�ci opory powietrza zaczynaj� stanowi� znacz�ce obci��enie. Opory te rosn� z kwadratem pr�dko�ci.



Zgadza si�. I jest to znacznie poni�ej 140.



> Pr�dko�� maksymalna o ile nie ma jakie� odci�cia to zr�wnanie si� opor�w jazdy z moc� maksymaln�.



Pr�dko�c maksimalna to co� powy�ej 190. Tyle wiem napewno. Katalogowo to

200 z kawa�kiem



> Sytuacja �e przy 160 pali 2 litry wi�cej ni� przy 140 jest ma�o prawdopodobna w typowym samochodzie ze wzgl�du na to �e op�r powietrza ro�nie z kwadratem pr�dko�ci.



A wzi��e� pod uwag�, �e na ja�owym na samo kr�cenie silnika bez klimy

pali 1,2? Do�� klim�, opory toczenia (wzgl�dnie niezale�ne od

pr�dko�ci), straty na przeniesieniu nap�du (pewnie rosn� liniowo, ale

nieznacznie) i wyjdzie ci, �e podczas jazdy masz sta�e spalanie

niezalezne od pr�dko�ci tak na poziomie 3 litr�w. Im szybciej jedziesz,

tym to spalanie b�dzie mniejsze na 100, bo setk� robisz kr�cej. Ponadto

nawet na autostradzie 160 ca�y czas nie utrzymasz. Ile wi�cej twoim

zdaniem powinien pali� przy 160 wzgl�dem 140?



Shrek.

A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić? Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa związane z przyrostami prędkości. Jak byś napisał 100-7,5 litra, 120-9 , 140-12 , 160-17 to by było wiarygodne. Przy prędkości maksymalnej łatwo oszacować zużycie paliwa bo silnik rozwija wtedy pełną moc. jak moc jest znana to przy sprawności w Twoim przypadku silnika benzynowego na poziomie 15-18% ( na gazie trochę mniej bo prędkość spalania gazu jest mniejsza niż benzyny) znając wartość opalową paliwa można policzyć ile pali.

19 Data: Pa?dziernik 09 2014 15:12:10
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:

A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić?
Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrów.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

20 Data: Pa?dziernik 09 2014 06:51:32
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor:

W dniu czwartek, 9 października 2014 15:12:10 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:



> A sk�d ja mog� wiedzie� ile powinien pali�?

> Twoje dane nie s� prawdziwe bo s� za ma�e przyrosty zu�ycia paliwa...



Z praktyki.



Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia



�rednie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)

Spalanie z _autostrady_



- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km

- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km

- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km



Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset

kilometr�w.



--

anacron

Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

Lepszy jesteś niż kabaret moralnego niepokoju. Marnujesz się jako kierowca. Teksty do skeczy pisz.

21 Data: Pa?dziernik 09 2014 16:01:42
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-09 15:12, anacron wrote:

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:

A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić?
Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrów.

Dobra - ja też wziąłem i sprawdziłem - rzeczywiście jest 14.2 przy 160 i 11.8 przy 140. Z tym że trfiały się jakieś 10 kilometrowe odcinki w remontach, gdzie było 100km/h, ale to po kilkanaście kilometrów a 38 litrów LPG wsysało odpowiednio na odcinkach 320km - 3 baki na Niemicekiej autostradzie, powtarzalność +/- 10km, i 270 na odcinku Ciechocinek-Piaseczno-Warszawa - 240 km po autostradzie i obwodnicy + 2 razy Puławska (jak już wspomniałem i tak w mieście pali 14,5 więc wyniku raczej nie zaniża skoro średnia wyszła poniżej, pomiar jednorazowy, bo zwykle na autostradach jeżdzę tym samochodem koło 140).


Czyli wychodzi:

120/70 (standardowa krajówka lub wojewódzka) między 10 a 11
140 - 11.8
160 - około 14.
Miasto 14,2-14,8

Prędkości oczywiście takie, jakie starałem się utrzymać, czasem było trochę więcej, czasem (częściej) trochę mniej bo tiry się mierzyły czy na węźle skręcałem, a między Łodzią a Warszawą jest mnóstwo mistrzów lewego pasa.

Shrek.

22 Data: Pa?dziernik 09 2014 17:53:23
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: adam 


Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Zastanwiam sie nad tym samochodem.
Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy super oszczedne)?

Dzieki za odpowiedzi,
Pozdrawiam
Adam

23 Data: Pa?dziernik 09 2014 19:54:03
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 17:53, adam pisze:


Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Zastanwiam sie nad tym samochodem.

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta. 1,6 CRDI nie ma
tych dolegliwości.

Predkosci licznikowe czy z GPS? Z klima czy bez? Jakie opony (energy
super oszczedne)?

Licznikowe, opony fabryczne (co tam oni wkładają).

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

24 Data: Pa?dziernik 09 2014 20:17:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.

Konkretniej?

25 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:57:13
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.

Konkretniej?

Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem". Rozwiązaniem było zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać
naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę
zupełnie inną.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

26 Data: Pa?dziernik 10 2014 06:24:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

W dniu 09.10.2014 o 20:17, Cavallino pisze:

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:

Nie kupuj 1.4 CRDI, ma parę mankamentów, z którymi ASO sobie ni eradzi
musiałem sam sobie pomóc, aby być zadowolonym z auta.

Konkretniej?

Łapie laga (czyt. nie zawsze reaguje od razu na pedał gazu). Wpisz w
google "1.4 crdi acceleration problem".

Nie muszę szukać, pisałeś o tym tutaj.

Rozwiązaniem było zawirusowanie
ECU i zmiana charakterystyki silnika, ale żeby problem rozwiązać
naprawdę dobrze musiałem zainwestować prawie 2000 zł. W efekcie końcowym
auto nadal maksymalnie ma 90KM (no 94 dokładnie), ale charakterystykę
zupełnie inną.

Standard, softy dla producentów piszą jacyś totalni amatorzy, a w każdym razie porządna praca silnika jest bardzo daleko na liście ich priorytetów.

Pewnie w Dusterze to też byłby jedyny sposób na porządny soft w silniku, bo głupie falowanie obrotów na luzie naprawiali w sofcie 8 miesięcy, u mnie nawet z pozytywnym skutkiem.
Ale tenże soft w innych egzemplarzach, które poprzednio nie falowały, spowodował, że teraz zaczęły. ;-)

A drugiej usterki - złych odczytów w kompie pokładowym, nie naprawili mi do dziś.

27 Data: Pa?dziernik 09 2014 18:53:12
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

W dniu 08.10.2014 o 23:55,  pisze:

A skąd ja mogę wiedzieć ile powinien palić?
Twoje dane nie są prawdziwe bo są za małe przyrosty zużycia paliwa...

Z praktyki.

Pacjent Hyundai i30 2012 1.4 CRDI 90KM VI biegowa skrzynia

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km

Wyniki z dystrybutora, nie komputera. Odcinki testowe po kilkaset
kilometrów.

Ceed 1.6 crdi palił podobnie, średnio 6-6,5 l.
Duża część w ruchu miejskim.

28 Data: Pa?dziernik 09 2014 20:50:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

anacron  napisał(a)

[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".




--
Tomek

29 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:54:08
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:

anacron  napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

30 Data: Pa?dziernik 09 2014 21:21:17
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

anacron  napisał(a)

W dniu 09.10.2014 o 22:50, Tomek Kańka pisze:
anacron  napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)


Nie skorzystam. Na razie wystarczy mi prosta matematyka.

Wg googla Stryków-Gdańsk 316km.
Chcąc osiągnąć 160, należy to przejechać w 1h58m.
Jeśli stracimy 5m na bramkach, śrenia  na pozostałej cześci trasy rośnie do 167.
Każdy napotkany TIR, czy inny wyprzedzający z prędkością 130-140 (a z
taką prędkością porusza się bardzo dużo samochodów) pogarsza sytuację na
kolejnych odcinkach.

Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.

--
Tomek

31 Data: Pa?dziernik 09 2014 23:27:38
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:

Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

32 Data: Pa?dziernik 10 2014 00:29:56
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:

W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej jazdy są 80km od punktu startowego ;)

Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :)

33 Data: Pa?dziernik 10 2014 19:19:00
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

Tomasz Pyra w


W dniu 2014-10-09 23:27, anacron pisze:
W dniu 09.10.2014 o 23:21, Tomek Kańka pisze:
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.
Zaraz, a kto mówi o średniej? Ja mówię o rejsowej, a nie średniej.

Tak zazwyczaj jak ludzie mówią o rejsowej 160, to po godzinie takiej
jazdy są 80km od punktu startowego ;)

Więc to jednak trzeba dobrze zdefiniować :)

Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na
tylnym siedzeniu...

Motyl aka bajkopisarz w szybkim skrócie:

<cite>
anacron w

Średnie spalanie (ze 100'000 km 5,5l/100km)
Spalanie z _autostrady_

[...]

Wyniki z dystrybutora, nie komputera.
Odcinki testowe po kilkaset kilometrów.
</cite>

Zapamiętajcie, że wyniki nie z komputera, tylko z dystrybutora...


<cite>
anacron w

Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

</cite>

Zapamiętajcie, że chętny jest pokazać jak to średnią 160 z X do X przez
Gdańsk robi... i obiad jeszcze zje...


Skończyły się występy w TV, zaczyna się znowu bajkopisarstwo u Tomasza
Motylińskiego...

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

--
'Tom N'

34 Data: Pa?dziernik 11 2014 16:09:02
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Tom N"

...
Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Może z tego samego powodu co Ty

35 Data: Pa?dziernik 11 2014 16:55:57
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

John Kołalsky w


Użytkownik "Tom N"

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Może z tego samego powodu co Ty

Pudło misiaczku...

--
'Tom N'

36 Data: Pa?dziernik 13 2014 21:45:56
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Tom N"


Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...

Może z tego samego powodu co Ty

Pudło misiaczku...

N


-- 'Tom N'

37 Data: Pa?dziernik 15 2014 20:41:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

John Kołalsky w


Użytkownik "Tom N"

Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Może z tego samego powodu co Ty
Pudło misiaczku...

N

A może nie jasiu tylko piotrusiu?

--
'Tom N'

38 Data: Pa?dziernik 16 2014 21:22:18
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Tom N"


Ciekawe dlaczego wstydzi sie swojego nazwiska...
Może z tego samego powodu co Ty
Pudło misiaczku...

N

A może nie jasiu tylko piotrusiu?

Przodujesz w konkursie największego idioty którego odfiltrowałem.

39 Data: Pa?dziernik 13 2014 12:57:05
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:

Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na
tylnym siedzeniu...

Naucz się czytać, gdzie ja napisałem o średniej prędkości? Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :)


--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

40 Data: Pa?dziernik 13 2014 17:28:50
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tom N 

anacron w


W dniu 10.10.2014 o 19:19,  (Tom N) pisze:
Tomek, dyskutujesz z motylem, szefem komendanta, typem, któremu płaczą na
tylnym siedzeniu...

o średniej prędkości?

<cite>
anacron w

Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie się...

--
'Tom N'

41 Data: Pa?dziernik 13 2014 20:40:25
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 13.10.2014 o 17:28,  (Tom N) pisze:

Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie się...

Myślałem o spalaniu, ale i nie napisałem nigdzie słowa o średniej
prędkości 160.

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

42 Data: Pa?dziernik 13 2014 22:04:00
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

anacron  napisał(a)

W dniu 13.10.2014 o 17:28,  (Tom N) pisze:
Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

Wpadaj. Tankujesz i lecimy do Gdańska na obiad i z powrotem. Ja wybieram
knajpę, Ty płacisz. :)

</cite>

Czytanie ze
zrozumieniem to dla Ciebie imbecylu jednak zbyt trudne rzecz. A teraz
pozdrawiam Cię radosnym spierdalaj kmiocie. :)

Zabawne te twoje wicie się...

Myślałem o spalaniu, ale i nie napisałem nigdzie słowa o średniej
prędkości 160.


To co Ty właściwie chciałeś mi udowodnić? Ja sie w ogóle nie odnosiłem
do spalania, bo nie wierzyłem, że w ogóle można coś takiego zmierzyć.

--
Tomek

43 Data: Pa?dziernik 10 2014 08:29:51
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kańka pisze:

anacron  napisał(a)


Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.

Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.


żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Ale w tym wątku mówimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)


--
Pozdrawiam
Łukasz

44 Data: Pa?dziernik 10 2014 09:12:50
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello dddddddd,

Friday, October 10, 2014, 8:29:51 AM, you wrote:

Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.
Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.
żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Ale w tym wątku mówimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o
średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a
jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

45 Data: Pa?dziernik 10 2014 09:59:30
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 10 Oct 2014 09:12:50 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.

Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

J.

46 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:31:23
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 9:59:30 AM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,
nieprawdaż? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uważasz za zepsute?

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

47 Data: Pa?dziernik 10 2014 13:01:51
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał
Hello J.F.,

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)

Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,
nieprawdaż? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uważasz za zepsute?

Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)
Po Niemczech tez zreszta z rzadka.

Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu 150-160 na liczniku.

J.

48 Data: Pa?dziernik 10 2014 13:10:04
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 1:01:51 PM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)
Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,
nieprawdaż? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uważasz za zepsute?
Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)

Sam się chwaliłeś taką jazdą.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.

Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

49 Data: Pa?dziernik 10 2014 16:06:10
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w
Hello J.F.,

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.
Ten lanos to chyba jakis zepsuty :-)
Twoja Nubira z silnikiem 2.0 lała 20l/100km przy bucie w podłodze,
nieprawdaż? Lanos ma silnik 1.6 i 16.5l/100km uważasz za zepsute?
Ale w Polsce sie nie dalo pojechac z butem w podlodze :-)
Sam się chwaliłeś taką jazdą.

Po niemieckiej autostradzie. Po polskiej (w zasadzie jedynej) tiry nie zdazaly zjezdzac na prawy pas, a przy 160 dawaly rade.
No i w efekcie w Olszynie zazwyczaj sie okazywalo ze nubira pali 13/100, co i tak bylo duzo.
Wiec zakladam ze lanos powinien sie zadowolic ~9/100.

W Niemczech tez nie bardzo sie dalo, ale po nocy na niektorych odcinkach mozna bylo zobaczyc jak wskazowka paliwa opada :-)

Co ciekawe to podobnie palila na krajowce, gdzie predkosci jednak znacznie nizsze.
Zreszta inne auta tez mi jakos podobnie pala - krajowka czy autostrada, srednia 75 czy 120 - a spalanie jakby to samo. No ale ja 90 nie przestrzegam :-)
Z kolei moc innych aut wykluczala jazde 200.

Po Niemczech tez zreszta z rzadka.
Lanos kolegi po Niemczech palil ok 8.5, przy predkosciach rzedu
150-160 na liczniku.
Ale do jazdy licznikowe 150-160 nie trzeba wbijać w podłogę.

Ale po co wbijac, skoro zaraz hamowanie.
Duzo szybciej w praktyce nie pojedziesz, a nawet jesli odcinkami sie uda, to sredniej to nie podniesie znaczaco.

J.

50 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:56:27
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-10 09:12, RoMan Mandziejewicz wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.

Ale to chyba na krajówkach nie autostradzie.

Shrek.

51 Data: Pa?dziernik 10 2014 11:06:35
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Shrek,

Friday, October 10, 2014, 10:56:27 AM, you wrote:

W moim Lanosie zwalnianie przy TIRach dało spadek spalania z 16.5
(więcej wtryskiwacze nie naleją przy bucie w podłodze na V-tce) do
13.3l/100km. I drastyczny spadek średniej prędkości.
Ale to chyba na krajówkach nie autostradzie.

Na autostradzie A4. Wyścigi ślimaków w TIRach, to niestety norma.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

52 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:09:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Dnia Fri, 10 Oct 2014 08:29:51 +0200, dddddddd napisał(a):

W dniu 2014-10-09 23:21, Tomek Kańka pisze:
anacron  napisał(a)
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.
Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.

żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)

Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.
Owszem, jak nas jakis tir spowolni do 90 na minute, to potem trzeba 5
minut jechac 200 zeby srednia nadrobic, ale jesli tych 5 minut i 20km
pustego pasa bedzie nam dane, to czemu nie.
No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

Dochodzi dojazd do/z autostrady, bramki, wezly itp - wiec
"Warszawa-Gdansk", to roznie mozna rozumiec ...
 
Ale w tym wątku mówimy  spalaniu przy danej prędkości czyli nie chodzi o
średnią arytmetyczną, a odczuwalną (czyli jedziemy cały czas 160-170, a
jak tir to na chwilę zwalniamy do 110)

Na austostradzie to moze byc bardziej "caly czas" 170, bo na zwyklej
krajowce to raczej bardziej "caly czas 70" za ciezarowka, mimo ze po
jej wyprzedzeniu dochodzimy np do 130 ...

J.

53 Data: Pa?dziernik 10 2014 10:49:35
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Friday, October 10, 2014, 10:09:49 AM, you wrote:

anacron  napisał(a)
Wydaje mi się, że trzeba jechać 200+ na pustych fragmentach, to może się
uda osiągnąć 160.
Kiedyś może będzie mi się gdzieś spieszyło, to spróbuję.
żeby osiągnąć średnią 177km/h trzeba jechać 220-240km/h - do osiągnięcia
tylko na pustej trasie (sprawdzone na odcinku 100km bez bramek)
Panowie - na pustej autostradzie to wystarczy i 180 jechac byle stale.

Jarku, puste autostrady to były 10-15 lat temu. Opole-Bolesławiec Śl.
1h35m zrobiłem Polonezem i potem dłuuugo musiałem czekać na jakieś
święto, żeby zrobić szybciej Lanosem. A to średnia ledwie 130km/h
tyle, że 45 z 205km poza autostradą w tym część na zabudowanym.

[...]

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

54 Data: Pa?dziernik 10 2014 11:04:09
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)


--
Pozdrawiam
Łukasz

55 Data: Pa?dziernik 10 2014 12:56:35
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Użytkownik "dddddddd"  napisał w wiadomości
W dniu 2014-10-10 10:09, J.F. pisze:

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.
Choc u nas narod z oponami kombinuje, to roznie moze byc.


J.

56 Data: Pa?dziernik 11 2014 18:46:20
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "J.F."

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.
..

+20km ?

57 Data: Pa?dziernik 13 2014 16:32:46
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: J.F. 

Użytkownik "John Kołalsky"  napisał w wiadomości
Użytkownik "J.F."

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.

+20km ?

Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik.

Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h.
Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h.
No i przy 200 pojawi sie 210 ...

J.

58 Data: Pa?dziernik 13 2014 22:32:25
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "J.F."

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...
Moze, moze sie tez kalibrowac przez GPS, ale smiem twierdzic ze to na razie tylko w drozszych autach, wiekszosc jednak zawyza.

+20km ?

Przy 200 na zegarze to raptem 10%. Calkiem przyzwoity wynik.

Juz nie bardzo pamietam jaka, ale na predkosciomierze jest norma. I w/g niej nie wolno zanizac predkosci, a wolno zawyzyc o bodajze 8%+4km/h.
Wiec wcale sie nie zdziwie, gdy beda skalibrowane na +4%+2km/h.
No i przy 200 pojawi sie 210 ...

A widziałeś jakiś w którym jest +20 ? Bo ja widziałem np +5, ale +20 to jeszcze nie. I tak z inżynierskiego punktu widzenia, duża prędkość to akurat mały błąd.

59 Data: Pa?dziernik 11 2014 18:43:03
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "dddddddd"


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Może po prostu jest normalnie skalibrowany.

60 Data: Pa?dziernik 13 2014 06:16:38
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-11 18:43, John Kołalsky pisze:


Użytkownik "dddddddd"

No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał
gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Może po prostu jest normalnie skalibrowany.

raczej bierze korektę z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cały czas pokazuje to samo co zewnętrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe

--
Pozdrawiam
Łukasz

61 Data: Pa?dziernik 13 2014 22:16:01
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "dddddddd"


No i tych 200 rzeczywistej  to na liczniku raczej 210-220 ...

a to już zależy - mój licznik podaje prędkość gps (może jak ma sygnał
gps to bierze z niego a jak nie to z czujników?)

Może po prostu jest normalnie skalibrowany.

raczej bierze korektę z gps - czy 50km/h czy 250km/h - cały czas pokazuje to samo co zewnętrzny gps. Jak ustawiam tempomat na 149 to trzyma mi 149km/h gps'owe

Ale zrozum ... prędkościomierz zawyża gdy jest tak skalibrowany. Jak go skalibrować normalnie to nie zawyża. Bywają samochody bez GPS w których nie zawyża. Chyba kwestia na jaki rynek samochód był przeznaczony. A licznik ... do mierzenia dystansu jest i powinien liczyć prawidłowo niezależnie od zawyżania prędkościomierza.

62 Data: Pa?dziernik 09 2014 23:38:35
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:

anacron  napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się utrzymać. A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny, że zrobiłem.

Shrek.

63 Data: Pa?dziernik 09 2014 22:10:11
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

Shrek  napisał(a)

On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
anacron  napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  żadnego sensu.


A 160 średnie to prędzej na polskiej autostradzie uzyskasz niż
niemieckiej - niemieckie są przereklamowane i zatłoczone. Myślę, że da
się bez problemu zrobić dobrym samochodem. W sumie jestem prawie pewny,
że zrobiłem.


Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.

--
Tomek

64 Data: Pa?dziernik 10 2014 00:35:49
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4

65 Data: Pa?dziernik 10 2014 08:51:34
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomek Kańka 

Tomasz Pyra  napisał(a)

W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły
być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4



A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2)
80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym.

--
Tomek

66 Data: Pa?dziernik 10 2014 18:22:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-10 10:51, Tomek Kańka pisze:

Tomasz Pyra  napisał(a)
W dniu 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka pisze:

Dlatego użyłem słowa "mitycznej".
Jak już pisałem, kiedyś może spróbuję, wtedy zdam relację.


Tak z moich (tym razem pewnych i pomierzonych, natomiast warunki mogły
być nieco różne):
170 = 15.2
156 = 12.3
129 = 9.9

i z tego co pamiętam:
99 = 7.4



A to z Civica? To ja mam jeszcze (ale z Type-R FN2)
80km/h = 6.1 trasa 270km na kole dojazdowym.

Vectra 3.2
Civic pali mniej, przynajmniej w mieście, a w trasy nie jeżdżÄ™ bo za głośno :)

67 Data: Pa?dziernik 10 2014 06:26:34
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "TomekKańka"  napisał w wiadomości grup

Shrek  napisał(a)
On 2014-10-09 22:50, Tomek Kańka wrote:
anacron  napisał(a)
[...]
- przy 110 km/h ~ 5,0l/100km
- przy 130 km/h ~ 5,5l/100km
- przy 160 km/h ~ 7,5l/100km


Jak nie zobaczę na własne oczy, to nie uwierzę w ŚREDNIE 160km/h na
kilkusetkilometrowej trasie. Nawet po mitycznej "niemieckiej
autostradzie".

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  żadnego sensu.

Akurat to co zacytowałeś nie było wartościami średnimi, średnie wyciąłeś.
Manipulacja, czy nie bardzo zrozumiałeś co czytasz?

68 Data: Pa?dziernik 10 2014 07:45:56
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Shrek 

On 2014-10-10 00:10, Tomek Kańka wrote:

No ja nie podawałem średniego, a że tak powiem takie jakie starałem się
utrzymać.

Czyli podajecie średnie spalanie oraz nie-średnie prędkości:).
To nie ma, moim zdaniem,  żadnego sensu.

IMHO ma - bo spalanie głównie zależy od prędkości "przelotowej" czyli takiej z jaką jedziesz przez większoć czasu. Jak będziesz jechał 200 i odstoisz 40 minut w korku na bramkach to spalisz znacznie (co najmniej dwukrotnie) więcej niż jak ten sam odcinek przejedziesz w miarę równomiernie z przelotową 90 i średnią 70. Mimo, że średnia wyjdzie ta sama. Więc spalanie do średniej prędkości IMHO właśnie nie ma sensu.

Shrek.

69 Data: Pa?dziernik 08 2014 23:07:47
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2014-10-08 21:00, Shrek pisze:

On 2014-10-08 20:26, Tomasz Pyra wrote:

Oczywiście wiadomo że zależy, jakie miasto, jaka pora i jakie
okoliczności.
Co innego jak jest 7:50, kierowca wie że jak o 8:00 nie będzie siedział
przy biurku, to ma po premii, a korek taki że 10km jedzie się godzinę.
A co innego jak kierowca jedzie w mieście, jest ruch, światła itp. ale
jednak ma jakąś swobodę wyboru stylu jazdy, prędkości itp.

No nie wiem. Mi zdecydowanie większe różnice w zależności od stylu jazdy
wychodzą w trasie niż w mieście.

Różnice to akurat mogą być dowolnie duże, ale mówimy raczej o wartościach minimalnych niż o tym że stylem jazdy można zużycie wywindować do absurdalnych poziomów.

Bo mi samochód potrafi palić nawet 50l/100km w trasie, tyle że to już musi być trasa zamknięta dla innych pojazdów ;)

W Vectrze która ma deklarowane 7.4/14.0, na trasie jak jadę jak ciężarówki to zużycie mam 7l albo i trochę mniej.
JeżdżÄ…c w mieście (tyle że też nie jest to stanie non-stop w korku) mam 11-11.5l/100km.
Oczywiście jak się akurat właduję w dziki korek to po godzinie stania komputer też potrafi pokazać i 30l/100km.

70 Data: Pa?dziernik 08 2014 18:38:48
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

W dniu 07.10.2014 o 18:30, Cavallino pisze:

Użytkownik "anacron"  napisał w wiadomości grup

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane?

Ze swoich testów.
Albo dodaj 50% do danych producenta

Przy Porsche Panamera uzyskałem wynik katalogowy bez problemu. :)

Przy której jeździe?
Megrims na 100% by go podwoił. ;-)

71 Data: Pa?dziernik 09 2014 15:16:30
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-07 16:03, anacron pisze:

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżÄ™ mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętoć od 4,6 do 7.8 litra.

72 Data: Pa?dziernik 13 2014 00:15:15
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Trybun"

Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżÄ™ mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętoć od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło.

73 Data: Pa?dziernik 14 2014 13:20:12
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-13 00:15, John Kołalsky pisze:


Użytkownik "Trybun"
Podam przykład, Hyundaj I30 1,4 CRDI 90KM, według producenta miał palić
3,5 l/100km i średnio 4,1. W praktyce przy najbardziej ekonomicznej
jeździe zszedł na trasie do 4, a średnio ze 100'000 km wyszedł
5.56l/100km. Citrone C4 1,6 HDI 110KM realnie średnio pali 6,51/100km.
Pytanie skąd brać takie realne dane? Jak patrzę na http://motostat.pl to
niektórzy tam - nie wiem dlaczego - nieźle kombinują z wynikami, bo nie
uwierzę, że wspomniane C4 średnio pali 4,2l/100km. Istnieje jakaś
instytucja/portal gdzie takie dane można dla większej ilości aut uzyskać?


Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżÄ™ mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętoć od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło.

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał koniecznoć przez całÄ… trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

74 Data: Pa?dziernik 14 2014 20:30:15
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Trybun"



Średnia z roku. Tylko w ten sposób można określić rzeczywiste spalanie swojego auta.

Ja jeżdżÄ™ mniej więcej cały czas w takich samych warunkach, a identycznego spalania nie miałem nigdy w między tankowaniach. Rozpiętoć od 4,6 do 7.8 litra.

No tak, i to jest przecież twoje rzeczywiste spalanie. Dla porównania można sobie zobaczyć http://moto.niusy.pl/ . Zużycie LPG, niekiedy brakło.

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał koniecznoć przez całÄ… trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

75 Data: Pa?dziernik 15 2014 15:15:51
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-14 20:30, John Kołalsky pisze:


Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał koniecznoć przez całÄ… trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach. Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100. Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

76 Data: Pa?dziernik 15 2014 19:29:50
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: John Kołalsky 


Użytkownik "Trybun"


Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał koniecznoć przez całÄ… trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach.

Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byś sobie mógł je skonfrontować ze zużyciem i stwierdzić czemu było inne.

Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100.

Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywróciła tego :-)

Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

Trzeba było kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięższy od niego.

77 Data: Pa?dziernik 27 2014 17:54:53
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-15 19:29, John Kołalsky pisze:


Użytkownik "Trybun"

Prawdę pisząc to w benzyniakach nie miałem takich rozrzutów w spalaniu jak teraz w dieslu. Być może coś w nim jest schrzanione. Przykład dwukrotny wyjazd do Niemiec. Tankowanie po przyjeździe i okazuje się że spalił lekko ponad 7 litrów, za tydzień drugi wyjazd i ze względu na upał koniecznoć przez całÄ… trasę używania klimy na pełnych obrotach, ze strachem podjeżdżam do dystrybutora że spalił z dychę i ... okazuje się że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

Monitoruj parametry to Ci wyjdzie.

No, jak na razie to jeszcze zapisuję tankowane, spalone paliwo i przejechane kilometry na tankowaniach.

Mnie chodzi o monitorowanie parametrów pracy silnika :-) byś sobie mógł je skonfrontować ze zużyciem i stwierdzić czemu było inne.

Rozumiem, ale tak sie składa że nie ma w tym żadnej logiki. Spokojna jazda na piątce a komputer pokazuje że auto spala więcej niż wtedy gdy jadę 130, oczywiście na tym samym biegu... Być może chodzi o jakieś niedogrzania, albo coś w tym stylu, jednak jak już pisałem - nie ma w tym żadnej logiki. W benzynie wszystko jasne a diesel widać żyje własnym życiem..


Po roku wyszła średnia niespełna 6 litrów na 100.

Mój samochód kiedyś palił 2 litry mniej ale nawet wymiana silnika nie przywróciła tego :-)

Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3 litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...


Przy zakupie liczyłem na jakieś litr/półtora mniejsze spalanie. Jednak wtedy nie wiedziałem, i nigdy bym nie przypuszczał że tak małe auto waży prawie 1.5 tony.

Trzeba było kupić malucha. Nawet Smart jest znacznie cięższy od niego.

Kupiłem wizualnego malucha,.  Bo on ma silniczek 1.5 litrowy i 4 metry długości, bez centymetra. Vectra 4.4 metra dł  i  waga 1040kg.

78 Data: Pa?dziernik 27 2014 18:29:14
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: anacron 

W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:

Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P).

--
anacron
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza

79 Data: Pa?dziernik 29 2014 19:45:02
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: dddddddd 

W dniu 2014-10-27 18:29, anacron pisze:

W dniu 27.10.2014 o 17:54, Trybun pisze:
Sam już nie wiem co myśleć o tych dieslach. Znajomy się zarzeka że 3
litrowy Audi A6 średnio spala mu 5.5 litra...

Taaaa, a mój I30 pali 3,5l/100km (według producenta :P).


trzy litrowe e39 530d na trasie (takiej kilkaset km DW albo DK czyli prędkości do 140km/h) spaliło mi 6/100, a lekkiej nogi nie mam i nie miałem zamiaru oszczędzać. Przy jeździe 'jak wszyscy' (czyli 80/50, nie wyprzedzając) nawet mniej. Jeśli ma średnio lekką nogę i jeździ w specyficznych warunkach to jest to realne. To samo e39 na co dzień pali mi 8,5, a tylko po mieście 10,5/100.
Ojcu 1,9TDI 110KM pali 4-5/100 (na trasie), a jak ja wsiadam to >7/100...

--
Pozdrawiam
Łukasz

80 Data: Pa?dziernik 15 2014 00:09:33
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor:

W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:

  okazuje się
że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki
przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet odbijał o wiele wcześniej?

p. m.

81 Data: Pa?dziernik 15 2014 15:16:06
Temat: Re: Skąd realne dane spalania?
Autor: Trybun 

W dniu 2014-10-15 00:09, m pisze:

W dniu 14.10.2014 13:20, Trybun pisze:
  okazuje się
że poszło niecałe 5 na sto..  Identyczna trasa i identyczne warunki
przejazdu, z czego się bierze taki rozrzut..?

A czy identyczne warunki tankowania? Może na jednej stacji pistolet odbijał o wiele wcześniej?

p. m.

Nie, tym razem obyło się bez odbijania pistoletu. Ta sama stacja i ten sam dystrybutor. Pistolet wsunięty do oporu i tankowanie do trzeciego odbicia. Jeżeli coś się nie zgadzało to w bardzo minimalnym stopniu.

Re: Skšd realne dane spalania?



Grupy dyskusyjne