Grupy dyskusyjne   »   Spalanie - wielkość opon

Spalanie - wielkoæ opon



1 Data: Pa?dziernik 16 2017 19:00:34
Temat: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: Budzik 

Skoro tak ³adnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam
kolejny ciekawy (???) temat :)


Jak wp³ywa wielkosc opon na spalanie?
Z jednej strony wszedzie pisza ze czym wezsze tym mniejsze spalanie, z
drugiej strony czym wezsze tym przewaznie nizsze wiec i srednica mniejsza
a co za tym idzie wieksze obrody dla danej predkosci...

Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, ¿e W98 mam
na swoim domowym komputerze, a Unixa nie i nie zamierzam.



2 Data: Pa?dziernik 16 2017 21:17:48
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 16 Oct 2017 19:00:34 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

Skoro tak ³adnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam
kolejny ciekawy (???) temat :)


Jak wp³ywa wielkosc opon na spalanie?
Z jednej strony wszedzie pisza ze czym wezsze tym mniejsze spalanie, z
drugiej strony czym wezsze tym przewaznie nizsze wiec i srednica mniejsza
a co za tym idzie wieksze obrody dla danej predkosci...

Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

Na pewno wê¿sze = mniejszy opór powietrza.
Wê¿sze i z ni¿szym profilem = wy¿sze ci¶nienie powietrza = mniejsze opory
Te auta do bicia rekordów zasiêgu maj± du¿e felgi, z w±skimi,
niskoprofilowymi oponami.

Z tym ¿e wiêkszy promieñ, to ró¿nie mo¿e byæ.
Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki podobno
powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.
Kolega sobie kiedy¶ wsadzi³ d³u¿sze prze³o¿enie ostatniego biegu, bo liczy³
na mniejsze zu¿ycie paliwa na autostradzie, okaza³o siê ¿e jest tylko
trochê ciszej, ale zu¿ycie paliwa nie spad³o (za to Vmax nie by³ ju¿ w
stanie osi±gn±æ).

W sensownych granicach które ma siê do wyboru dobieraj±c opony do
samochodu, raczej ró¿nice bêd± minimalne.

3 Data: Pa?dziernik 16 2017 22:14:47
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Mon, 16 Oct 2017 22:05:40 +0200, TomN napisa³(a):

Tomasz Pyra w


(za to Vmax nie by³ ju¿ w stanie osi±gn±æ).

czy to znaczy,¿e nie móg³ osi±gn±æ obrotów, przy których silnik dostaje
czkawki, bo mu ecu paliwa ¿a³uje?

Przy optymalnie zestopniowanej skrzyni biegów pod k±tem Vmax, przy Vmax
silnik generuje maksymaln± moc.
Przy d³u¿szej skrzyni silnik rozpêdzaj±c siê do Vmax zrównowa¿y siê z
oporami nieco szybciej.

Bo podawane przez producentów jakes tam prêdko¶ci maksymalne to mo¿na miedzy
bajki w³o¿yæ...

On licznikowo kiedy¶ rozpêdza³ siê wiêcej, zmieni³ prze³o¿enie biegu na
d³u¿sze i ju¿ nie da³ rady.
Ale by³o ciszej przy 140 :)

4 Data: Pa?dziernik 17 2017 09:38:27
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 16 Oct 2017 22:14:47 +0200, w
Tomasz Pyra  napisa³(-a):

> Bo podawane przez producentów jakes tam prêdko¶ci maksymalne to mo¿na miedzy
> bajki w³o¿yæ...

On licznikowo kiedy¶ rozpêdza³ siê wiêcej, zmieni³ prze³o¿enie biegu na
d³u¿sze i ju¿ nie da³ rady.
Ale by³o ciszej przy 140 :)

Mierzy³ GPS-em? Bo wiesz, ¿e przy innej skrzyni prêdko¶æ na prêdko¶ciomierzu
prêdko¶æ nie jest prawid³owa?

5 Data: Pa?dziernik 18 2017 08:39:00
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: Tomasz Pyra 

Dnia Tue, 17 Oct 2017 09:38:27 +0200,  napisa³(a):

Mon, 16 Oct 2017 22:14:47 +0200, w
Tomasz Pyra  napisa³(-a):

Bo podawane przez producentów jakes tam prêdko¶ci maksymalne to mo¿na miedzy
bajki w³o¿yæ...

On licznikowo kiedy¶ rozpêdza³ siê wiêcej, zmieni³ prze³o¿enie biegu na
d³u¿sze i ju¿ nie da³ rady.
Ale by³o ciszej przy 140 :)

Mierzy³ GPS-em? Bo wiesz, ¿e przy innej skrzyni prêdko¶æ na prêdko¶ciomierzu
prêdko¶æ nie jest prawid³owa?

Prêdko¶ciomierz jest ok, bo on wskazuje prêdko¶æ kó³, a ta mierzona jest
ju¿ za skrzyni±.
W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za prze³o¿eniem g³ównym (ale kto
wie czy w jakim¶ RWD kto¶ nie zamontowa³ czujnika miêdzy skrzyni± a
prze³o¿eniem g³ównym).
A w nowych autach po prostu czujnikami ABS przy ko³ach.

A w konkretnym aucie które mia³em na my¶li to by³a zmiana tylko prze³o¿enia
VI biegu, wiêc jeszcze tym bardziej nie ma problemu z prêdko¶ciomierzem.

6 Data: Pa?dziernik 18 2017 09:24:42
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: radekp@konto.pl 

Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w
 Tomasz Pyra
 napisa³(-a):

W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za prze³o¿eniem g³ównym (ale kto
wie czy w jakim¶ RWD kto¶ nie zamontowa³ czujnika miêdzy skrzyni± a
prze³o¿eniem g³ównym).

Bazowa³em na Sierrze, w której¶ kto¶ wymieni³ (tak s±dzê) tylny most i licznik
ewidentnie przek³amywa³.

7 Data: Pa?dziernik 18 2017 23:56:28
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 18 Oct 2017 09:24:42 +0200,  napisa³(a):

Wed, 18 Oct 2017 08:39:00 +0200, w Tomasz Pyra
 napisa³(-a):

W znanych mi konstrukcjach zawsze jest to za prze³o¿eniem g³ównym (ale kto
wie czy w jakim¶ RWD kto¶ nie zamontowa³ czujnika miêdzy skrzyni± a
prze³o¿eniem g³ównym).

Bazowa³em na Sierrze, w której¶ kto¶ wymieni³ (tak s±dzê) tylny most i licznik
ewidentnie przek³amywa³.

gdyby tylko wymienil dwa kola w skrzyni to powinien impulsator dzialac
dobrze, ale jak wiecej zmienial ... przeciez sa chocby wersje na rozne
rozmiary opon, czy wlasnie na rozne tylne mosty.

J.

8 Data: Pa?dziernik 17 2017 10:22:02
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

Z tym ¿e wiêkszy promieñ, to ró¿nie mo¿e byæ.
Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki podobno
powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.

A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to chyba tylko automaty - w osobowych autach.

J.

9 Data: Pa?dziernik 17 2017 11:23:10
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: radekp@konto.pl 

Tue, 17 Oct 2017 10:22:02 +0200, w
"J.F."  napisa³(-a):

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

>Z tym ¿e wiêkszy promieñ, to ró¿nie mo¿e byæ.
>Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki podobno
>powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.

A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
chyba tylko automaty - w osobowych autach.

Niekoniecznie, ale w s³abych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.

10 Data: Pa?dziernik 17 2017 11:42:56
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup "J.F."  napisa³(-a):

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
>Z tym ¿e wiêkszy promieñ, to ró¿nie mo¿e byæ.
>Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki >podobno
>powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.

A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
chyba tylko automaty - w osobowych autach.

Niekoniecznie, ale w s³abych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.

Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma sens.

J.

11 Data: Pa?dziernik 17 2017 19:10:22
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: Poldek 

W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup "J.F."  napisa³(-a):
U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
>Z tym ¿e wiêkszy promieñ, to ró¿nie mo¿e byæ.
>Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki >podobno
>powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.

A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
chyba tylko automaty - w osobowych autach.

Niekoniecznie, ale w s³abych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.

Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma sens.

Jak by kto¶ nie wiedzia³, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prêdko¶æ na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz. Zupe³nie wystarczaj±ca do tego, ¿eby w razie lekkiego po¶lizgu zabiæ siê w mgnieniu oka.

12 Data: Pa?dziernik 17 2017 19:34:34
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
>Z tym ¿e wiêkszy promieñ, to ró¿nie mo¿e byæ.
>Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki > >podobno
>powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.

A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
chyba tylko automaty - w osobowych autach.

Niekoniecznie, ale w s³abych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.

Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma sens.

Jak by kto¶ nie wiedzia³, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prêdko¶æ na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz.

A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie produkuje ani nie kupuje :-)

W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P

Zupe³nie wystarczaj±ca do tego, ¿eby w razie lekkiego po¶lizgu zabiæ siê w mgnieniu oka.

No ... wielokrotnie kl±³em na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada 150.
I jakos sie nie zabijaja ...

J.

13 Data: Pa?dziernik 17 2017 19:49:18
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: Poldek 

W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze:

U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-10-17 o 11:42, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
>Z tym ¿e wiêkszy promieñ, to ró¿nie mo¿e byæ.
>Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki > >podobno
>powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.

A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
chyba tylko automaty - w osobowych autach.

Niekoniecznie, ale w s³abych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.

Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg ma sens.

Jak by kto¶ nie wiedzia³, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prêdko¶æ na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz.

A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie produkuje ani nie kupuje :-)

Ani nie oszukuje na emisji truj±cych spalin?

W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P


A w Australii?

Zupe³nie wystarczaj±ca do tego, ¿eby w razie lekkiego po¶lizgu zabiæ siê w mgnieniu oka.

No ... wielokrotnie kl±³em na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada 150.
I jakos sie nie zabijaja ...


Nie¶miertelni, czy co? A jednak ¶miertelni
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-osob-w-polsce-mnie,nId,2172333

14 Data: Pa?dziernik 17 2017 23:03:02
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 17 Oct 2017 19:49:18 +0200, Poldek napisa³(a):

W dniu 2017-10-17 o 19:34, J.F. pisze:
U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
>Od kiedy skrzynie biegów maj± 5 biegów, to prze³o¿enie pi±tki >
>podobno
>powinno byæ optymalnie dobrane pod k±tem zu¿ycia paliwa.

A to niekoniecznie. I skrzynie bywaja tez np 6 biegowe ... bo 7 i 8 to
chyba tylko automaty - w osobowych autach.

Niekoniecznie, ale w s³abych autach Vmax to chyba zawsze na 4. biegu.

Bo w slabszych autach i naszej "autostradowej" 130km/h taki nadbieg
ma sens.

Jak by kto¶ nie wiedzia³, to w Polsce maksymalna dopuszczalna prêdko¶æ
na autostradzie dla samochodów osobowych wynosi 140 km/godz.

A kogo interesuje jakis kraik za Odra, co to nawet samochodow nie
produkuje ani nie kupuje :-)
Ani nie oszukuje na emisji truj±cych spalin?

W Europie mamy przewaznie 130, acz z wyjatkami :-P

A w Australii?

W Australii to nie wiem, ale w USA to jezdza na automatach :-)

Zupe³nie wystarczaj±ca do tego, ¿eby w razie lekkiego po¶lizgu zabiæ
siê w mgnieniu oka.

No ... wielokrotnie kl±³em na Niemcow, ze pada mocno, a te cholery jada
150.
I jakos sie nie zabijaja ...

Nie¶miertelni, czy co? A jednak ¶miertelni
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/bezpieczenstwo/news-codziennie-w-niemczech-na-drogach-ginie-8-osob-w-polsce-mnie,nId,2172333

Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo
wyzszych predkosci.
A moze wlasnie dlatego :-)

J.

15 Data: Pa?dziernik 18 2017 01:30:03
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: Poldek 

W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:

Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo

Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginêli lub zostali kalekami, to zreszt± bez znaczenia, ¿e by³o "mniej niebezpiecznie".

wyzszych predkosci.
A moze wlasnie dlatego :-)

Jasne - pierdolniêcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej "bezpieczne" ni¿, pierdolniêcie przy 90 km/godz.
Najbezpieczniej jest, jak siê spotka czo³owo dwóch znawców bezpieczeñstwa, ka¿dy zapierdalaj±cy 150,-

16 Data: Pa?dziernik 18 2017 06:39:05
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: Shrek 

W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze:

Jasne - pierdolniêcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej "bezpieczne" ni¿, pierdolniêcie przy 90 km/godz.
Najbezpieczniej jest, jak siê spotka czo³owo dwóch znawców bezpieczeñstwa, ka¿dy zapierdalaj±cy 150,-

Akurat zak³adaj±c, ¿e jad± podobnymi samochodami to akurat na czo³ówkê jest równie "bezpieczne" jak w betonow± ¶cianê i bezpieczniejsze ni¿ w drzewo. Prêko¶ci siê nie sumuj± w takim przypadku, przynajmniej nie w prosty sposób - trzecia zasada dynamiki.


Shrek

17 Data: Pa?dziernik 19 2017 18:46:52
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: Poldek 

W dniu 2017-10-18 o 06:39, Shrek pisze:

W dniu 18.10.2017 o 01:30, Poldek pisze:

Jasne - pierdolniêcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej "bezpieczne" ni¿, pierdolniêcie przy 90 km/godz.
Najbezpieczniej jest, jak siê spotka czo³owo dwóch znawców bezpieczeñstwa, ka¿dy zapierdalaj±cy 150,-

Akurat zak³adaj±c, ¿e jad± podobnymi samochodami to akurat na czo³ówkê jest równie "bezpieczne" jak w betonow± ¶cianê i bezpieczniejsze ni¿ w drzewo. Prêko¶ci siê nie sumuj± w takim przypadku, przynajmniej nie w prosty sposób - trzecia zasada dynamiki.

Czy w ten sposób chcesz dowie¶æ, ¿e spotkanie czo³owe dwóch mi³o¶ników szybkiego, ale bezpiecznego zapierdalania, ka¿dy po 150,- jest bardziej bezpieczne, ni¿ spotkanie czo³owe dwóch mi³o¶ników niebezpiecznej jazdy, ka¿dy po 90?

18 Data: Pa?dziernik 18 2017 08:08:45
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisa³(a):

W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:
Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo

Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginêli lub zostali kalekami, to
zreszt± bez znaczenia, ¿e by³o "mniej niebezpiecznie".

wyzszych predkosci.
A moze wlasnie dlatego :-)

Jasne - pierdolniêcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
"bezpieczne" ni¿, pierdolniêcie przy 90 km/godz.
Najbezpieczniej jest, jak siê spotka czo³owo dwóch znawców
bezpieczeñstwa, ka¿dy zapierdalaj±cy 150,-

Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka, nie to co u nas :-)

J.

19 Data: Pa?dziernik 19 2017 18:44:31
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: Poldek 

W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze:

Dnia Wed, 18 Oct 2017 01:30:03 +0200, Poldek napisa³(a):
W dniu 2017-10-17 o 23:03, J.F. pisze:
Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo

Ew. mniej niebezpiecznie. Dla tych, co zginêli lub zostali kalekami, to
zreszt± bez znaczenia, ¿e by³o "mniej niebezpiecznie".

wyzszych predkosci.
A moze wlasnie dlatego :-)

Jasne - pierdolniêcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
"bezpieczne" ni¿, pierdolniêcie przy 90 km/godz.
Najbezpieczniej jest, jak siê spotka czo³owo dwóch znawców
bezpieczeñstwa, ka¿dy zapierdalaj±cy 150,-

Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka,

A to jeden przelecia³ przez barierkê na drug± jezdniê?
Zapierdalaj±c 150 pewnie przez barierkê nie przeskoczy tak skutecznie, jak przy 90 i nie spotka siê z koleg± mi³o¶nikiem bezpiecznego zapierdalania 150, który zd±¿y wyhamowaæ, bo z 90 nie mia³ by szans.
A to jeden spotka³ siê z barierk± przy 150 i nie bola³o, bo przy 90 by by³o bardziej niebezpiecznie? :-)

> nie to co u nas :-)

Jakie¶ kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno? :-)
W Polsce na autostradach s± podobne barierki jak w RFNie. Pewnie lepsze, bo ¶wie¿sze.

20 Data: Pa?dziernik 19 2017 19:47:09
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Poldek"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2017-10-18 o 08:08, J.F. pisze:

Tylko ze ich jest 100 mln. A samochodow maja jeszcze wiecej.
Wychodzi na to, ze jezdzi sie u nich ponad 2 razy bezpieczniej - mimo
wyzszych predkosci.
A moze wlasnie dlatego :-)

Jasne - pierdolniêcie przy 150 km/godz. jest jak wiadomo bardziej
"bezpieczne" ni¿, pierdolniêcie przy 90 km/godz.
Najbezpieczniej jest, jak siê spotka czo³owo dwóch znawców
bezpieczeñstwa, ka¿dy zapierdalaj±cy 150,-

Ale sie nie spotkaja, bo dzieli ich barierka,

A to jeden przelecia³ przez barierkê na drug± jezdniê?
Zapierdalaj±c 150 pewnie przez barierkê nie przeskoczy tak skutecznie, jak przy 90 i nie spotka siê z koleg± mi³o¶nikiem bezpiecznego J.

zapierdalania 150, który zd±¿y wyhamowaæ, bo z 90 nie mia³ by szans.

A jakos u nich bezpieczniej :-)

> nie to co u nas :-)
Jakie¶ kompleksy, jak to TAM jest wszystko bajkowo, a U NAS samo dno? :-)
W Polsce na autostradach s± podobne barierki jak w RFNie.

Taaa, na autostradach sa ...

Pewnie lepsze,  bo ¶wie¿sze.

A niekoniecznie. Niby swiezsze, a jakies pogiete :-)
Na odcinku Wroclaw-Opole to sie rzuca w oczy :-)


J.

21 Data: Pa?dziernik 16 2017 21:22:32
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-10-16 o 21:00, Budzik pisze:

Skoro tak ³adnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam
kolejny ciekawy (???) temat :)

Jak wp³ywa wielkosc opon na spalanie?
Z jednej strony wszedzie pisza ze czym wezsze tym mniejsze spalanie, z
drugiej strony czym wezsze tym przewaznie nizsze wiec i srednica mniejsza
a co za tym idzie wieksze obrody dla danej predkosci...

Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

Szersze opony, większe tarcie, większe spalanie.
Ogólnie rady sÄ… takie: oszczÄ™dni zak³adajÄ… najwÄ™¿sze dopuszczone przez
producenta pojazdu opony a rajdowcy i zapierdalacze najszersze.
Nie dotyczy jazdy po Å›niegu.  :-)


Pozdrawiam

22 Data: Pa?dziernik 17 2017 09:01:46
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: miumiu 

Szersze opony, wiêksze tarcie, wiêksze spalanie.
Ogólnie rady s± takie: oszczêdni zak³adaj± najwê¿sze dopuszczone przez
producenta pojazdu opony a rajdowcy i zapierdalacze najszersze.
Nie dotyczy jazdy po ¶niegu.  :-)


No wlasnie ciekawsza jest szerokosc opona na zime :) Tu akurat chyba wezsze
maja lepsza przyczepnosc...

Pzdr

23 Data: Pa?dziernik 17 2017 11:27:37
Temat: Re: Spalanie - wielkoæ opon
Autor: RadoslawF 

W dniu 2017-10-17 o 09:01, miumiu pisze:

Szersze opony, większe tarcie, większe spalanie.
Ogólnie rady sÄ… takie: oszczÄ™dni zak³adajÄ… najwÄ™¿sze dopuszczone przez
producenta pojazdu opony a rajdowcy i zapierdalacze najszersze.
Nie dotyczy jazdy po Å›niegu.  :-)


No wlasnie ciekawsza jest szerokosc opona na zime :) Tu akurat chyba wezsze
maja lepsza przyczepnosc...

To zale¿y od pod³o¿a. Na lodzie lepiej mieć szersze, na Å›niegu wÄ™¿sze
a na sypkim śniegu z poboczy niedopompowane balony.


Pozdrawiam

24 Data: Pa?dziernik 16 2017 21:52:43
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 16 Oct 2017 19:00:34 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

Skoro tak ³adnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to mam
kolejny ciekawy (???) temat :)
Jak wp³ywa wielkosc opon na spalanie?
Z jednej strony wszedzie pisza ze czym wezsze tym mniejsze spalanie, z
drugiej strony czym wezsze tym przewaznie nizsze wiec i srednica mniejsza
a co za tym idzie wieksze obrody dla danej predkosci...
Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

Ale co - chcesz opony zmieniac, felgi, czy samochody ?

Bo ... jak zmienisz srednice/obwod, to i licznik bedzie inaczej
liczyl, i spalanie moze byc przeklamane :-)

Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden
rozmiar, a wynik zalezy od typu.

J.

25 Data: Pa?dziernik 17 2017 12:00:48
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: Budzik 

U¿ytkownik J.F.  ...

Skoro tak ³adnie rozkrecilismy sie w temacie mierzenia spalania to
mam kolejny ciekawy (???) temat :)
Jak wp³ywa wielkosc opon na spalanie?
Z jednej strony wszedzie pisza ze czym wezsze tym mniejsze
spalanie, z drugiej strony czym wezsze tym przewaznie nizsze wiec i
srednica mniejsza a co za tym idzie wieksze obrody dla danej
predkosci... Macie jakies doswiadczenia w tym temacie?

Ale co - chcesz opony zmieniac, felgi, czy samochody ?

Bo ... jak zmienisz srednice/obwod, to i licznik bedzie inaczej
liczyl, i spalanie moze byc przeklamane :-)

Na tym temacie zdkoktoryzowalismy sie watek obok wiec tutaj nie ma
zadnych niespodzianek.

Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden
rozmiar, a wynik zalezy od typu.

Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca
biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli
E D...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Pieni±dze s± jak szósty zmys³, bez którego nie sposób wykorzystaæ
w pe³ni pozosta³ych piêciu." - William Somerset Maughan

26 Data: Pa?dziernik 18 2017 23:44:17
Temat: Re: Spalanie - wielko¶æ opon
Autor: J.F. 

Dnia Tue, 17 Oct 2017 12:00:48 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):

U¿ytkownik J.F.  ...
Z drugiej strony - zobacz na etykiete energetyczna opony - jeden
rozmiar, a wynik zalezy od typu.

Niby tak, chociaz nie wiem czy mozna wierzyc tym etykietom tak do konca
biorac np. pod uwage to ze czasami chinczyk ma C C a cos w stylu pirelli
E D...

Chinskim etykietom nie wierze za grosz, ale jesli Pirelli na jednych
pisze A, a na innych E to juz o czyms ... no nie, w sumie to o niczym
nie swiadczy :-)

J.

Re: Spalanie - wielkość opon



Grupy dyskusyjne