Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej
1 | Data: Listopad 06 2017 06:06:07 |
Temat: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ du, jest inaczej | |
Autor: kloi | Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadÄ
c nim testowo udało mi siÄ osiÄ
gnÄ
Ä na trasie kraków tarnów (autorstrada) 210km licznikowe, lekkie zaskoczenie ale na pewno tak było 2 |
Data: Listopad 06 2017 06:59:04 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Mateusz Bogusz | wydaje mi siÄ że teraz również spalanie jest o włos mniejsze bo na tej samej trasie spaliłem 7.5 a przedtem szło 8.2 (zalanie pod korek) Jak byĹ miał rozrzÄ d przestawiony to by prÄdzej palił wiÄcej a nie mniej, a osiÄ gi były by słabsze a nie lepsze. Taka różnica przy Vmax, to mała różnica i wpłynÄ Ä na niÄ mogły: - inna temperatura na zewnÄ trz - inny kierunek i siła wiatru - inne opony - inne paliwo (zatankowane na innej stacji) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 3 |
Data: Listopad 06 2017 07:03:54 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: m4rkiz | On 2017-11-06 06:06, kloi wrote: Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadÄ c nim testowo udało mi siÄ przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr 4 |
Data: Listopad 06 2017 08:20:36 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Mirek Ptak | W dniu 2017-11-06 o 07:03, m4rkiz pisze: przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr Też tak chciałem napisać :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak kolczan( a t )outlook(kropek) c om PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 5 |
Data: Listopad 06 2017 16:28:49 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: kloi |
przy tej predkosci i tym silniku stawialbym np. na wiatr brałem to pod uwagÄ, ale zrobiłem nawrotkÄ w tarnowie czyli zupełnie w przeciwnym kierunku i dalej to samo, temperatury były różne tzn wczoraj było znacznie zimniej niż wtedy przy 210km/h, opony te same, paliwo to samo jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to filtr powietrza ponieważ pierwotnie był założony zły filtr od modelu przed liftem który nie pasował i puszczał nieco powietrza bokami... 6 |
Data: Listopad 06 2017 07:57:11 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: WS | On Monday, November 6, 2017 at 4:28:53 PM UTC+1, kloi wrote: brałem to pod uwagÄ, ale zrobiłem nawrotkÄ w tarnowie czyli zupełnie w To 210 km/h tez udalo sie osiagnac w obie strony? Moze wtedy jechales z wiatrem ~40km/h ? 7 |
Data: Listopad 06 2017 10:22:51 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | Fabryka podaje vmax 185 km/h dla tego silnika ? 8 |
Data: Listopad 06 2017 19:35:24 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Mateusz Bogusz | brałem to pod uwagÄ, ale zrobiłem nawrotkÄ w tarnowie czyli zupełnie w przeciwnym kierunku i dalej to samo, temperatury były różne tzn wczoraj było znacznie zimniej niż wtedy przy 210km/h, opony te same, paliwo to samo To jest toczydełko z ledwo stu konnym silnikiem. Czego byĹ siÄ chciał po nim spodziewaÄ? Jak osiÄ gasz 185km/h, to tylko należy siÄ cieszyÄ bo znaczy to że masz sprawy silnik i zawieszenie. Wystarczy że filtry bÄdÄ już brudne, wiatr zawieje nie z tej strony i choÄbyĹ deptał do podłogi to nawet tyle nie pojedzie. Jak chciałeĹ mieÄ zagwarantowane 220km/h kiedy zechcesz, to trzeba było wybieraÄ z silnikiem od 200KM w górÄ. Wtedy czy filtry brudne, czy wiatr wieje, czy tłoczek nie odpuszcza do koĹca, to nie musiałbyĹ byĹ siÄ zastanawiaÄ jak szybko dzisiaj pojedzie. -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 9 |
Data: Listopad 11 2017 09:46:57 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-06 o 06:06, kloi pisze: Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadÄ c nim testowo udało mi siÄ osiÄ gnÄ Ä na trasie kraków tarnów (autorstrada) 210km licznikowe, lekkie zaskoczenie ale na pewno tak było BłÄ d licznika, albo jazda na tzw podwójnym gazie.. trzeciej możliwoĹci chyba nie ma. 10 |
Data: Listopad 12 2017 22:13:16 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: J.F. | Dnia Sun, 12 Nov 2017 08:44:25 -0800 (PST), WS napisał(a): On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote: Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie rozpedzil. Chyba, ze ma nadbieg. J. 11 |
Data: Listopad 13 2017 00:29:17 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | -- Jeszcze sa obroty silnika - musialo byc niezle z gorki, zeby tak sie rozpedzil. Chyba, ze ma nadbieg. 12 |
Data: Listopad 13 2017 07:47:13 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: kloi | W dniu 2017-11-11 o 09:46, Trybun pisze: W dniu 2017-11-06 o 06:06, kloi pisze: nie chodzi o faktycznÄ prÄdkoć tylko o różnicÄ miÄdzy osiÄ gami przed i po naprawach, w sensie pytania nie chodziło o to co pokazuje licznik i czy on jest wiarygodny czy nie (bo nie jest) na razie obieram wersjÄ z paliwem 13 |
Data: Listopad 13 2017 16:05:45 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: kloi |
Ale skÄ d pewnoć że to nie licznik wprowadził w błÄ d? BrałeĹ pod uwagÄ także inne rzeczy które różniły siÄ od czasu przed wymianÄ rozrzÄ du, np. pedał w podłodze, ta sama trasa z wiatrem lub pod wiatr ( wiatromierza nie mam ale zazwyczaj wieje tu z zachodu czyli jadÄ c do tarnowa mam wiatr w plecy), znam trase na pamiÄÄ bo w tym roku przejechałem z 100 razy i wiem która górka i jaka jest, nawet z najwiekszej górki nie udało mi siÄ na liczniku osiÄ gnÄ Ä tyle co wtedy na starym rozrzÄ dzie oglÄ dałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskaÄ 10% mocy na dobrym filtrze powietrza 14 |
Data: Listopad 13 2017 18:38:18 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-13 o 16:05, kloi pisze:
Szkoda że nie miałeĹ wtedy prÄdkoĹciomierza zsynchronizowanego np z GPS, wtedy byłaby pewnoć że to nie jakieĹ przekłamywanie licznika. Jasne że nie tylko rodzaj, ale także wymiana filtra na nowy może poskutkowaÄ zauważalnym zwiÄkszeniem mocy, ale raczej nie zrobi to z pojazdu rakiety;-) 15 |
Data: Listopad 13 2017 22:18:57 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: yabba | W dniu 2017-11-13 o 16:05, kloi pisze:
To wychodzi, że nowy czysty filtr, który założyłeĹ daje wiÄksze opory niż stary brudny filtr. Jakiej marki filtr założyłeĹ? Jaki był wczeĹniej? yabba 16 |
Data: Listopad 13 2017 22:51:59 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | -- Jakiej marki filtr założyłeĹ? Jaki był wczeĹniej? 17 |
Data: Listopad 13 2017 23:39:28 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: WS | On Tuesday, November 14, 2017 at 7:52:01 AM UTC+1, wrote: PS co do teorii z wiatrem to niby wialo powyzej 200 km/h czy moze trzeba sumowac predkosci tzn 185 km/h plus 25 wiatru i juz mamy 210 :-) Nie no, bez przesady, liczac opor aerodynamiczny bierzemy predkosc wzgledna, predkosc z jaka ma pojazd wzgledem otaczajacego go powietrza. np. pojazd jedzie 200km/h wzgledem ziemi wiatr nie wieje - to do obliczen oporu bierzemy 200km/h wieje zgodnie z kier. jazdy 50km/h to liczymy opor dla predk. 150km/h wzgledem powietrza wieje przeciwnie do kier jazdy - to 250km/h WS 18 |
Data: Listopad 14 2017 00:02:17 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ? 19 |
Data: Listopad 14 2017 00:56:32 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: WS | W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:02:19 UTC+1 użytkownik napisał: no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ? wbrew pozorom tak sobie... jesli predkosc max katalogowa to 185, to tylko 25km roznicy, wiec przy wietrze w plecy 25km/h opory aerodynamiczne beda takie same, dochodzi troche (maly procent alosci) oprow samego ruchu (lozyska, opony), wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne.... WS 20 |
Data: Listopad 14 2017 01:32:39 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | -- wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne... 21 |
Data: Listopad 14 2017 12:16:45 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: J.F. | Użytkownik "WS" napisał w wiadomoĹci grup W dniu wtorek, 14 listopada 2017 09:02:19 UTC+1 użytkownik napisał: no to smialo, ile musial wiac wiatr zeby Stilo poszlo 210 km/h ? wbrew pozorom tak sobie... jesli predkosc max katalogowa to 185, to tylko 25km roznicy, wiec przy wietrze w plecy 25km/h opory aerodynamiczne beda takie same, dochodzi troche (maly procent alosci) oprow samego ruchu (lozyska, opony), wiec stawiam, ze przy wietrze 30-40 jest to calkowiecie wykonalne... plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg. J. 22 |
Data: Listopad 14 2017 03:38:29 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | -- plus te nieszczesne obroty silnika, ale Stilo 1.6 moze miec nadbieg. 23 |
Data: Listopad 13 2017 23:35:08 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | W dniu poniedziałek, 13 listopada 2017 16:06:10 UTC+1 użytkownik kloi napisał: oglÄ dałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskaÄ 10% mocy na 10% mocy!? o rzesz :-P to chyba oglÄ dałeĹ to na Mango TV :-P 24 |
Data: Listopad 14 2017 12:48:40 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: J.F. | Użytkownik "kloi" napisał w wiadomoĹci grup pedał w podłodze, ta sama trasa z wiatrem lub pod wiatr ( wiatromierza nie mam ale zazwyczaj wieje tu z zachodu czyli jadÄ c do tarnowa mam wiatr w plecy), znam trase na pamiÄÄ bo w tym roku przejechałem z 100 razy i wiem która górka i jaka jest, nawet z najwiekszej górki nie udało mi siÄ na liczniku osiÄ gnÄ Ä tyle co wtedy na starym rozrzÄ dzie oglÄ dałem też materiały o filtrach i faktycznie można zyskaÄ 10% mocy na dobrym filtrze powietrza Przy tych predkosciach moc oporow powietrza rosnie w trzeciej potedze, wiec 10% mocy silnika wiecej to raptem 3% szybciej. Jakies 5km/h szybciej. IMO - fabryka pewnie ok 180 podaje, nie 210 :-) Licznik pewnie zawyza, wiec przy tych 180 moze pokazywac 190, a 210 to moze byc naprawde tylko 195. A kół mechanik nie podmienil lub sam nie zmieniales ? Moze w srednicy odpowiedz ? J. 25 |
Data: Listopad 20 2017 17:38:10 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: kloi |
IMO - fabryka pewnie ok 180 podaje, nie 210 :-) znowu!, nie chodzi o to ile faktycznie jechałem tylko że na liczniku BYĹO 210 przetestowałem benzynÄ, 98 nic nie zmieniło A kół mechanik nie podmienil lub sam nie zmieniales ? testy już były na tych samych nowych kołach letnich pozostaje rozrzÄ d i filtr powietrza uprzedzajÄ c: nic nie przytyłem od pierwszych testów, nadal 82 kg ważÄ :) 26 |
Data: Listopad 13 2017 12:32:50 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-13 o 07:47, kloi pisze: W dniu 2017-11-11 o 09:46, Trybun pisze: Ale skÄ d pewnoć że to nie licznik wprowadził w błÄ d? BrałeĹ pod uwagÄ także inne rzeczy które różniły siÄ od czasu przed wymianÄ rozrzÄ du, np. obroty silnika, czy tylko te osiÄ gi na prÄdkoĹciomierzu? 27 |
Data: Listopad 13 2017 12:31:41 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-12 o 17:44, WS pisze: On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote: Ale aż taki rozrzut przy osobówce? 28 |
Data: Listopad 14 2017 12:48:58 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze: On Monday, November 13, 2017 at 12:32:20 PM UTC+1, Trybun wrote: Rozrzut w maksymalnie osiÄ ganej prÄdkoĹci. I rower zdaje siÄ nie jest tu adekwatnym przykładem - cyklista to nieomal żagiel,, małe prÄdkoĹci poruszania itd. natomiast w aucie osobowym konstruktorzy dużÄ wagÄ przykładajÄ do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na pojazd miał wpływ wiatr, jednym słowem - nie jest to coĹ na co wiatr może mieÄ duże znaczenie przy poruszaniu. Przy ciÄżarowce to i owszem,ale przy osobowym, myĹlÄ że jest to bardzo mało prawdopodobne. 29 |
Data: Listopad 14 2017 05:16:21 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: WS | On Tuesday, November 14, 2017 at 12:48:47 PM UTC+1, Trybun wrote: natomiast w aucie osobowym konstruktorzy dużÄ wagÄ Nie ma co dywagowac o prawdopodobienstwie, wystarczy policzyc / pogooglac, np. od reki FIAT Bravo 1,6 16V (o ile sie nie ryp... gdzies): dane z http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html jest tam cwiczenie na koncu, licze sam opor z wzorow podanych w p.5. (wydaje mi sie, ze tam sie pomylili i biora predk. w km/h zamiast m/s jesli wynik ma byc w N) sila oporu = 0,31*1,226*0,5*0,75*1,755*1,416 * (predkosc w m/s)^2 potrzebna moc do pokonania sily oporu[W] = sila[N] * predkosc[m/s] wezmy predkosci w km/h: 30 ; 130 ; 200 odpowiednio w m/s to: 8,333 ; 36,111 ; 55,555 co daje nam sile oporu w N odpowiednio: 24,59582044 ; 461,8548504 ; 1093,147575 potrzebna moc do jej pokonania to [W] odpowiednio: 204,9 ; 16678,09182 ; 60730,42083 po przeliczeniu na KM: 0,28 ; 22,67 ; 82,57 jak widac przy 200km/h silnik fiata bravo potrzebuje 82.5KM na samo pokonanie oporow powietrza!!! Zreszta widac to w danych spalania - roznice przy podawanych predkosciach sa znaczace (zazwyczaj 50km/h, 90, 120) WS 30 |
Data: Listopad 17 2017 11:02:57 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-14 o 14:16, WS pisze: On Tuesday, November 14, 2017 at 12:48:47 PM UTC+1, Trybun wrote: Ĺťadne wyliczenia - tu trzeba mieÄ doĹwiadczenie jako kierownik, aby wiedzieÄ że wiatr nigdy z osobówki nie zrobi rakiety, czy na odwrót - Ĺlimaka w smole. Jakby nie patrzeÄ 200km/h to już jest parametr zarezerwowany dla poważnych aut. W swoim czasie miałem pyszałkowatego znajomego, otóż ten znajomy przechwalał siÄ jak to on swojÄ SienÄ 1.6 bez trudu osiÄ ga i przekracza 200km/h... żeby nie było - Ĺwiadkowie potwierdzali.. do czasu aż miałem jechaÄ za nim SierrÄ z GdaĹska do Poznania. Sierra na maksa osiÄ gała 180/h, goć nie był w stanie oderwaÄ siÄ nawet na kilkadziesiÄ t metrów - prÄdkoć na możliwych odcinkach wynosiła co najwyżej 170km. Tak że mimo woli stałem siÄ tym kto sprawił że goć przestał siÄ przechwalaÄ osiÄ gami swojego auta. TrochÄ nie na temat, ale już na tym przykładzie widaÄ że chwilowy wskaźnik licznika to żaden dowód na coĹ. 31 |
Data: Listopad 17 2017 12:06:41 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: WS | On Friday, November 17, 2017 at 11:02:55 AM UTC+1, Trybun wrote: Ĺťadne wyliczenia - tu trzeba mieÄ doĹwiadczenie jako kierownik, Wzory sa trywialne, predkosc w 3 potedze przy wymaganej mocy do osiagniecia danej predkosci maksymalnej nie daje wiekszego pola manewru (np. wyliczenia JF zgadzaja sie z danymi fabrycznymi idealnie) aby wiedzieÄ że wiatr nigdy z osobówki nie zrobi rakiety, czy na odwrót - hm... my tu mowimy o roznicach rzedu 30 km/h ;) ani to rakieta, ani slimak Jakby nie patrzeÄ 200km/h to już jest parametr moja ciezarowka (znaczy sie diesel kombi) ma maks. 215 km/h wg instrukcji, a nie jest to jakis "powazny" samochod W swoim czasie miałem pyszałkowatego o, dokladnie, widac, ze roznice rzedu 30km/h przy zakresie 180-200 sa "na oko" malo zauwazalne, wiec z tym wiatrem to pewnie podobnie BTW ~2lata temu mialem okazje jechac do Chorwacji, juz prawie na miejscu pod silny wiatr. Standardowo jechalem autostrada ~150 km/h , zorientowalem sie, ze naprawde mocno wieje po szacowanym zasiegu wyswietlanym przez kompa-) wir w baku ;) I faktycznie rekawy na wiaduktach wskazywaly, ze jade praktycznie pod wiatr... a wcale nie wialo tak, ze magistrale adriatycka zamykaja dla motocykli WS 32 |
Data: Listopad 14 2017 18:05:20 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: J.F. | Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze: Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o predkosc wzgledem powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h to opor ten wynosi zero (wzgl. powietrza sie nie poruszamy!!!). Rozrzut w maksymalnie osiÄ ganej prÄdkoĹci. I rower zdaje siÄ nie jest tu adekwatnym przykładem - cyklista to nieomal żagiel,, małe prÄdkoĹci poruszania itd. natomiast w aucie osobowym konstruktorzy dużÄ wagÄ przykładajÄ do aerodynamiki, tak aby jak najmniejszy na pojazd miał wpływ wiatr, jednym słowem - nie jest to coĹ na co wiatr może mieÄ duże znaczenie przy poruszaniu. Przy ciÄżarowce to i owszem,ale przy osobowym, myĹlÄ że jest to bardzo mało prawdopodobne. I tu sie mylisz. Wzor na opor cisnieniowy jest w miare prosty, tylko niewiadomych duzo F=Cx*S*q*V^2/2 no to podstawny Cx=0.4, S=2, q=1.3, V=50m/s (180km/h) 1300N moc (F*v) potrzebna na pokonanie tego oporu to 65kW. (tu juz mamy predkosc wzgledem drogi, nie powietrza) I tu wchodzimy w niewiadome - pozostale opory przy tej predkosci wymagaja 11kW, czy wspolczynniki sa nieco inne, czy jednak potrafi szybciej jechac - fabryka podaje 183km/h dla silnika 76kW (103KM) https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/fiat/stilo/hatchback/silnik-benzynowy-1.6-16v-103km-2001-2005/ Przy takich przykladowych danych to 200km/h (55.5m/s) juz nie pojedzie, bo to wymaga 89kW. Ta trzecia potega przy predkosci powoduje dosc stromÄ krzywa, 10% wieksza predkosc to 30% wieksza moc, wiec ta predkosc jest dobrze okreslona ... ale tez mocno zalezna od wiatru, bo pracujemy na granicy mocy. Przy ciezarowce powiedzmy ze mamy Cx=1 i S=10, co nam przy 25m/s daje 3125N, 78kW ale dobra ciezarowka ma tych kW ze 200, to moze duzo szybciej pojechac :-) I wiatr jej nie przeszkodzi ... choc takie 45km/h w nos podniesie sile oporu 2.25 raza, moc tez tyle samo - 175kW .. i 200kW moze nie starczyc na jazde 90. No i lepiej sie przespac i poczekac az wiatr przejdzie, bo po co palic drogie paliwo :-) Albo pojechac 10m za kolega Co innego jakies gorsze ciezarowki, co nie maja 200kW, tylko 70. Jakies Lublin izoterma np. Bo Transity, Transportery itp to aerodynamike maja dobra - silniki tam umiarkowane, a te 160km/h bydle pojedzie, mimo ze powierzchnia czolowa dwa razy wieksza niz Stilo. Wcale nie przypomina to oporow cegly. P.S. Stilo 1.8 133KM 98kW, zgodnie z powyzszym wzorem powinno pozwolic na jazde 183* ( (98/76)^(1/3)) = 199 km/h Fabryka podaje 200. Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215. Podejrzana zgodnosc :-) Albo opory powietrza stanowia wiekszosc oporow takiej osobowki, albo inne opory maja podobna zaleznosc (moga miec inna, ale np jest w nich masa, a ta rosnie wraz z moca silnika czy rozmiarem opon - ktory tez zalezy od mocy), albo ... fabryce wcale sie nie chce mierzyc wszystkich modeli, tylko mierza jeden, a reszte przeliczaja w/w wzorem uwzgledniajac jedynie powietrze :-) J. 33 |
Data: Listopad 17 2017 11:05:07 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Trybun | W dniu 2017-11-14 o 18:05, J.F. pisze: Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomoĹci grup W dniu 2017-11-13 o 22:04, WS pisze: Wg wszystkich wzorów trzmiel nie ma prawa lataÄ, jest za duży i za ciÄżki na tak małÄ powierzchniÄ skrzydeł, a on lata i ma siÄ dobrze. 34 |
Data: Listopad 17 2017 02:16:26 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: | -- Wg wszystkich wzorów trzmiel nie ma prawa lataÄ, jest za duży i za ciÄżki na tak małÄ
powierzchniÄ skrzydeł, a on lata i ma siÄ dobrze. 35 |
Data: Listopad 17 2017 21:25:17 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: m4rkiz | On 2017-11-14 18:05, J.F. wrote: Stilo 2.4 170KM 125kW daloby 216km/h. Fabryka podaje 215. to akurat moge potwierdzic ;) licznikowe 220 przy oponach zalecanej wielkosci 36 |
Data: Listopad 13 2017 13:04:42 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: WS | On Monday, November 13, 2017 at 12:32:20 PM UTC+1, Trybun wrote: Ale aż taki rozrzut przy osobówce? Rozrzut czego? To, ze predkosc wiatru ma wplyw na osiagi jest oczywiste, wzory mozna znalezc p. tu: http://autowiedza.republika.pl/opory_ruchu2.html Opor aerodynamiczny zalezy od kwadratu predkosci - ale tu chodzi o predkosc wzgledem powietrza, czyli np. jesli poruszamy sie 50km/h i wiatr wieje w plecy z predk. 50km/h to opor ten wynosi zero (wzgl. powietrza sie nie poruszamy!!!). Dlatego stawiam, ze jest to mozliwe, jesli b. mocno wialo od tylu, wiekszosc samochodow benz. z skrzynia 5 biegowa v.max osiaga na 4 biegu, wiec zapas obrotow jest dosc duzy na 5 biegu. Sile oporu powietrza dobrze widac np. na rowerze - juz przy wietrze ~30km/h z wiatrem "samo jedzie", pod wiatr to wrecz walka... WS 37 |
Data: Listopad 12 2017 08:44:25 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: WS | On Saturday, November 11, 2017 at 9:46:56 AM UTC+1, Trybun wrote: W dniu 2017-11-06 o 06:06, kloi pisze:
jest - wiatr Glownym ograniczeniem max predkosci jest opor powietrza, jesli np. mamy wiatr 50km/h w plecy, to przy 210km/h opor powietrza jest taki, jak przy 210-50 czyli jak przy 160 km/h, wiec jest to calkiem realne... WS 38 |
Data: Listopad 12 2017 15:46:32 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrządu, jest inaczej | Autor: Budzik | Użytkownik kloi ... Kupiłem używane stilo 1.6 benzyna, jadąc nim testowo udało mi się Wsiasc do uzywanego, nieznanego auta i rozpedzic sie do 210. Gratuluje. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl, że ktoś wbrew woli próbował będzie mnie leczyć 39 |
Data: Listopad 13 2017 08:01:22 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: kloi | W dniu 2017-11-12 o 16:46, Budzik pisze: Użytkownik kloi ... hah nie mam rodziny a nieznane to ono nie było, jazda testowa była po tygodniu spędzonym w garażu na dokładnych oględzinach i robocie: wymieniłem kompletne hamulce tył, przód, nowiutkie wyważone opony z felgami fabrycznymi alu po odnowieniu, martwiłem się jedynie o rozrząd bo oryginalny 10 letni pasek mógł strzelić 40 |
Data: Listopad 26 2017 06:19:54 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: kloi |
41 |
Data: Listopad 26 2017 21:39:02 | Temat: Re: Stilo 1.6 po wymianie rozrzÄ
du, jest inaczej | Autor: Janusz | W dniu 2017-11-26 o 06:19, kloi pisze: Faktycznie, piÄkne. -- Pozdr Janusz |