Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwujÄ™ takie objawy - podczas odpuszczenia gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w okolicach 2000rpm, samochód mi ³apie tzw. ¿abkÄ™. Jak mocniej wcisnÄ™ gaz tego raczej nie ma. W sumie zdarza³o mu siÄ™ to odkÄ…d go mam (czyli ju¿ prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie by³o to jakieÅ› bardzo mocne. SÄ…dzi³em, ¿e taka jego uroda, ale ostatnio zaczÄ™³o siÄ™ pojawiać i na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okolicznoÅ›ciach. Efekt bywa doæ mocny. UstÄ™puje jak mocniej wcisnÄ™ gaz. Silnik nie przerywa, nie gaÅ›nie, pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka w³aÅ›nie jakby ¿abka jak u niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi siÄ™, ¿e to coÅ› z przekazaniem napÄ™du. CoÅ› siÄ™ dzieje ze sprzÄ™g³em czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku. Przebieg 125 tys.
--
Pozdrawiam,
Mumin
2 |
Data: Czerwiec 11 2015 13:35:34 |
Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki |
Autor: |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 u¿ytkownik Mumin napisa³:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwujê takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochód mi ³apie tzw. ¿abkê. Jak mocniej wcisnê gaz
tego raczej nie ma. W sumie zdarza³o mu siê to odk±d go mam (czyli ju¿
prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie by³o to jakie¶ bardzo
mocne. S±dzi³em, ¿e taka jego uroda, ale ostatnio zaczê³o siê pojawiaæ i
na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okoliczno¶ciach. Efekt bywa do¶æ
mocny. Ustêpuje jak mocniej wcisnê gaz. Silnik nie przerywa, nie ga¶nie,
pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka w³a¶nie jakby ¿abka jak u
niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi siê, ¿e to co¶ z
przekazaniem napêdu. Co¶ siê dzieje ze sprzêg³em czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
Przebieg 125 tys.
--
Pozdrawiam,
Mumin
Co¶ z zasilaniem benzyn± mniej prawdopodobne co¶ z zap³onem. Przy ga¼niku 95% pomaga³o solidne przedmuchanie ga¼nika w 5% regulacja zap³onu, wymiana ¶wiec i kabli. W przeniesieniu napêdu luzy mog± byæ pó³ stopnia, za ma³o na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zap³onów.
3 |
Data: Czerwiec 11 2015 23:20:57 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: Adam |
W dniu 2015-06-11 o 22:35, pisze:
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 u¿ytkownik Mumin napisa³:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwujê takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochód mi ³apie tzw. ¿abkê. Jak mocniej wcisnê gaz
tego raczej nie ma. W sumie zdarza³o mu siê to odk±d go mam (czyli ju¿
prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie by³o to jakie¶ bardzo
mocne. S±dzi³em, ¿e taka jego uroda, ale ostatnio zaczê³o siê pojawiaæ i
na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okoliczno¶ciach. Efekt bywa do¶æ
mocny. Ustêpuje jak mocniej wcisnê gaz. Silnik nie przerywa, nie ga¶nie,
pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka w³a¶nie jakby ¿abka jak u
niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi siê, ¿e to co¶ z
przekazaniem napêdu. Co¶ siê dzieje ze sprzêg³em czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
Przebieg 125 tys.
--
Pozdrawiam,
Mumin
Co¶ z zasilaniem benzyn± mniej prawdopodobne co¶ z zap³onem. Przy ga¼niku 95% pomaga³o solidne przedmuchanie ga¼nika w 5% regulacja zap³onu, wymiana ¶wiec i kabli. W przeniesieniu napêdu luzy mog± byæ pó³ stopnia, za ma³o na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zap³onów.
To stosunkowo m³ody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrz±du. Nie trzeba przedmuchiwaæ ga¼nika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrz±du (naprzemiennie przy¶piesza/opó¼nia zap³on), albo co¶ z ³o¿yskiem wyciskowym.
Pozosta³e mo¿liwo¶ci ju¿ od elektroniki: przep³ywomierze, sondy, tachometry i ca³e to niepotrzebne badziewie.
--
Pozdrawiam.
Adam
4 |
Data: Czerwiec 11 2015 23:37:39 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: Mumin |
W dniu 2015-06-11 o 23:20, Adam pisze:
Co¶ z zasilaniem benzyn± mniej prawdopodobne co¶ z zap³onem. Przy
ga¼niku 95% pomaga³o solidne przedmuchanie ga¼nika w 5% regulacja
zap³onu, wymiana ¶wiec i kabli. W przeniesieniu napêdu luzy mog± byæ
pó³ stopnia, za ma³o na takie zachowanie. To usterka typowa dla
wypadania zap³onów.
To stosunkowo m³ody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrz±du. Nie
trzeba przedmuchiwaæ ga¼nika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrz±du (naprzemiennie
przy¶piesza/opó¼nia zap³on), albo co¶ z ³o¿yskiem wyciskowym.
Pozosta³e mo¿liwo¶ci ju¿ od elektroniki: przep³ywomierze, sondy,
tachometry i ca³e to niepotrzebne badziewie.
Wariatory podobno lubi± w tych silnikach szwankowaæ... Z tym, ¿e nikt akurat na forum o takich objawach nie pisa³. Co¶ takiego jakie¶ b³êdy wyka¿e? Czy trzeba po omacku szukaæ?
--
Pozdrawiam,
Mumin
5 |
Data: Czerwiec 11 2015 14:58:22 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 u¿ytkownik Adam napisa³:
W dniu 2015-06-11 o 22:35, pisze:
> W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 u¿ytkownik Mumin napisa³:
>> Hej!
>>
>> Od paru dni w moim aucie obserwujê takie objawy - podczas odpuszczenia
>> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
>> okolicach 2000rpm, samochód mi ³apie tzw. ¿abkê. Jak mocniej wcisnê gaz
>> tego raczej nie ma. W sumie zdarza³o mu siê to odk±d go mam (czyli ju¿
>> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie by³o to jakie¶ bardzo
>> mocne. S±dzi³em, ¿e taka jego uroda, ale ostatnio zaczê³o siê pojawiaæ i
>> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okoliczno¶ciach. Efekt bywa do¶æ
>> mocny. Ustêpuje jak mocniej wcisnê gaz. Silnik nie przerywa, nie ga¶nie,
>> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka w³a¶nie jakby ¿abka jak u
>> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi siê, ¿e to co¶ z
>> przekazaniem napêdu. Co¶ siê dzieje ze sprzêg³em czy ten typ tak ma?
>> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
>> Przebieg 125 tys.
>>
>> --
>>
>> Pozdrawiam,
>> Mumin
>
> Co¶ z zasilaniem benzyn± mniej prawdopodobne co¶ z zap³onem. Przy ga¼niku 95% pomaga³o solidne przedmuchanie ga¼nika w 5% regulacja zap³onu, wymiana ¶wiec i kabli. W przeniesieniu napêdu luzy mog± byæ pó³ stopnia, za ma³o na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zap³onów.
>
To stosunkowo m³ody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrz±du. Nie
trzeba przedmuchiwaæ ga¼nika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrz±du (naprzemiennie
przy¶piesza/opó¼nia zap³on), albo co¶ z ³o¿yskiem wyciskowym.
Pozosta³e mo¿liwo¶ci ju¿ od elektroniki: przep³ywomierze, sondy,
tachometry i ca³e to niepotrzebne badziewie.
--
Pozdrawiam.
Adam
To ¿e z wtryskiem mo¿e nie mieæ znaczenia skoro objawy takie same i charakterystyczne dla wypadania zap³onów z powodu za ma³ej dawki paliwa w stosunku do powietrza. Dodasz gazu, zwiêkszysz`dawkê paliwa i ustêpuje. W ga¼nikowym proste do zdiagnozowania i naprawy bo usterka dobrze rozpoznana. W takim popierdolonym z wtryskiem chgw co mo¿e byæ uwalone. To mo¿e byæ co¶ prozaicznego w stylu zamulone przewody albo brudne wtryskiwacze i jakim¶ cudownym specyfikiem dolanym do paliwa da siê naprawiæ. Albo uwalona czê¶æ za 1 grosz w nienaprawialnym gównie co kosztuje 3000. Mi³ych przemy¶leñ ile kasy z konta wyp³aciæ za mo¿liw± naprawê.
6 |
Data: Czerwiec 11 2015 15:21:52 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 u¿ytkownik Adam napisa³:
W dniu 2015-06-11 o 22:35, pisze:
> W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 u¿ytkownik Mumin napisa³:
>> Hej!
>>
>> Od paru dni w moim aucie obserwujê takie objawy - podczas odpuszczenia
>> gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
>> okolicach 2000rpm, samochód mi ³apie tzw. ¿abkê. Jak mocniej wcisnê gaz
>> tego raczej nie ma. W sumie zdarza³o mu siê to odk±d go mam (czyli ju¿
>> prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie by³o to jakie¶ bardzo
>> mocne. S±dzi³em, ¿e taka jego uroda, ale ostatnio zaczê³o siê pojawiaæ i
>> na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okoliczno¶ciach. Efekt bywa do¶æ
>> mocny. Ustêpuje jak mocniej wcisnê gaz. Silnik nie przerywa, nie ga¶nie,
>> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka w³a¶nie jakby ¿abka jak u
>> niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi siê, ¿e to co¶ z
>> przekazaniem napêdu. Co¶ siê dzieje ze sprzêg³em czy ten typ tak ma?
>> Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
>> Przebieg 125 tys.
>>
>> --
>>
>> Pozdrawiam,
>> Mumin
>
> Co¶ z zasilaniem benzyn± mniej prawdopodobne co¶ z zap³onem. Przy ga¼niku 95% pomaga³o solidne przedmuchanie ga¼nika w 5% regulacja zap³onu, wymiana ¶wiec i kabli. W przeniesieniu napêdu luzy mog± byæ pó³ stopnia, za ma³o na takie zachowanie. To usterka typowa dla wypadania zap³onów.
>
To stosunkowo m³ody silnik, z wtryskiem i zmiennymi fazami rozrz±du. Nie
trzeba przedmuchiwaæ ga¼nika ;)
Ja obstawiam albo wariator zmiennych faz rozrz±du (naprzemiennie
przy¶piesza/opó¼nia zap³on), albo co¶ z ³o¿yskiem wyciskowym.
Pozosta³e mo¿liwo¶ci ju¿ od elektroniki: przep³ywomierze, sondy,
tachometry i ca³e to niepotrzebne badziewie.
--
Pozdrawiam.
Adam
S±dzisz ¿e ³o¿ysko oporowe w sprzêgle umie co¶ wiêcej robiæ ni¿ siê obracaæ? Jak by to wynika³o z samoczynnego roz³±czania i za³±czania sprzêg³a przez ³o¿ysko to by¶ chirurgii pisa³ ¿e masz wymieniony jaki¶ staw w lewej nodze.
7 |
Data: Czerwiec 12 2015 01:05:49 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: Adam |
W dniu 2015-06-12 o 00:21, pisze:
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 23:21:00 UTC+2 u¿ytkownik Adam napisa³:
(...)
S±dzisz ¿e ³o¿ysko oporowe w sprzêgle umie co¶ wiêcej robiæ ni¿ siê obracaæ? Jak by to wynika³o z samoczynnego roz³±czania i za³±czania sprzêg³a przez ³o¿ysko to by¶ chirurgii pisa³ ¿e masz wymieniony jaki¶ staw w lewej nodze.
Ju¿ spotka³em siê w kilku samochodach. Albo bicie promieniowe sprzêg³a, albo problem s³oneczko/³o¿ysko powodowa³ przy lekko wci¶niêtym sprzêgle "falowanie" przekazywania napêdu.
Inna przypad³o¶æ - Lanosy ze starym silnikiem 1,5, o¶miozaworowym. Po przygrzaniu sprzêg³a (np. d³uga jazda w korku) te¿ lubia³y "¿abkowaæ" na pierwszym biegu.
Nie wiem, jaki jest efekt u Mumina i jak z jego wyczuciem auta. Pisa³:
> mocny. Ustêpuje jak mocniej wcisnê gaz. Silnik nie przerywa, nie ga¶nie,
> pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka w³a¶nie jakby ¿abka jak u
a to by wskazywa³o, i¿ jednak silnik nie gubi zap³onów. Ale mo¿e byæ, jak piszesz: zap³ony nie wypadaj±, lecz s± s³absze: za ma³y wtrysk paliwa lub zbyt pó¼ny zap³on.
Za du¿o mo¿liwo¶ci.
Najgorzej trafiæ na "mechanika", co tylko komputer umie podpi±æ do auta i fakturê wypisaæ za kolejny element wymieniony na chybi³-trafi³ :(
Mumin:
Najlepiej bêdzie, jak wejdziesz na jakie¶ forum tematyczne, typu focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
Na forach innych marek siedz± ludzie, którzy wiêcej wiedz± ni¿ wszystkie stacje ASO razem wziête, mo¿e i na forach fordowskich co¶ znajdziesz.
--
Pozdrawiam.
Adam
8 |
Data: Czerwiec 12 2015 09:28:12 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: Mumin |
W dniu 2015-06-12 o 01:05, Adam pisze:
Mumin:
Najlepiej bêdzie, jak wejdziesz na jakie¶ forum tematyczne, typu
focusklubpolska czy fordclubpolska (nie znam ich) i tam zapytasz.
Na forach innych marek siedz± ludzie, którzy wiêcej wiedz± ni¿ wszystkie
stacje ASO razem wziête, mo¿e i na forach fordowskich co¶ znajdziesz.
Forum przejrza³em i napisa³em tam w pierwszej kolejno¶ci, ale cisza póki co...
Ze mnie ¿aden mechanik, ale samochód to trochê moje oczko w g³owie :) i obserwujê go do¶æ wnikliwie na co dzieñ. Nie wygl±da mi to w³a¶nie na zaburzenia pochodz±ce od silnika - praca jest równa, nieprzerywana. I tak jak pisa³em zdarza³o mu siê to na dwójce "od zawsze" - nigdy nie pomy¶la³em, ¿e to co¶ z silnikiem bo ten pracuje bez zarzutu. Tak jakby w³a¶nie sprzêg³o tu mia³o co¶ na rzeczy. Ale nie znam siê na tyle, ¿eby to definitywnie stwierdziæ. Tak czy inaczej, bez wizyty u mechanika siê nie obejdzie. Dziêki za zainteresowanie.
--
Pozdrawiam,
Mumin
9 |
Data: Czerwiec 11 2015 23:31:27 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: Marcin Kiciñski |
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 u¿ytkownik Mumin napisa³:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz
tego raczej nie ma.
Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
dokladnie element, bo wymienilem komplet)
Pozdrawiam
MK
10 |
Data: Czerwiec 12 2015 09:29:07 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: Mumin |
W dniu 2015-06-12 o 08:31, Marcin Kiciñski pisze:
W dniu czwartek, 11 czerwca 2015 21:36:02 UTC+2 u¿ytkownik Mumin napisa³:
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwuje takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochod mi lapie tzw. zabke. Jak mocniej wcisne gaz
tego raczej nie ma.
Co prawda nie w Focusie, ale mialem dokladnie tak samo. Wyeliminowalem
problemy z silnikiem, zle paliwo oraz zuzyte poduszki. Zostalo sprzeglo i
to wlasnie ono bylo odpowiedzialne za takie zachowanie (nie wiem, ktory
dokladnie element, bo wymienilem komplet)
Pozdrawiam
MK
I mi siê tak zdaje w³a¶nie. Pojadê po diagnozê do fachowca. Dziêki. :)
--
Pozdrawiam,
Mumin
11 |
Data: Czerwiec 12 2015 11:13:30 | Temat: Re: Szarpanie/efekt ¿abki | Autor: Kapibara |
Dnia Thu, 11 Jun 2015 21:36:02 +0200, Mumin napisa³(a):
Hej!
Od paru dni w moim aucie obserwujê takie objawy - podczas odpuszczenia
gazu na biegu lub bardzo delikatnego dodawania po zmianie biegu, tak w
okolicach 2000rpm, samochód mi ³apie tzw. ¿abkê. Jak mocniej wcisnê gaz
tego raczej nie ma. W sumie zdarza³o mu siê to odk±d go mam (czyli ju¿
prawie 4 lata), ale zawsze tylko na dwójce i nie by³o to jakie¶ bardzo
mocne. S±dzi³em, ¿e taka jego uroda, ale ostatnio zaczê³o siê pojawiaæ i
na 3-ce i na 4-ce. W takich samych okoliczno¶ciach. Efekt bywa do¶æ
mocny. Ustêpuje jak mocniej wcisnê gaz. Silnik nie przerywa, nie ga¶nie,
pracuje równo, wszystko jest ok tylko taka w³a¶nie jakby ¿abka jak u
niewprawnego kierowcy na jedynce lub dwójce. Wydaje mi siê, ¿e to co¶ z
przekazaniem napêdu. Co¶ siê dzieje ze sprzêg³em czy ten typ tak ma?
Pacjent to Focus 1.6 benzyna w wersji Ti-VCT (115KM) z 2008 roku.
Przebieg 125 tys.
Mo¿e EGR?
| | | | | | | | | |