W Holandii poprawili.
1 | Data: Listopad 09 2012 02:41:29 |
Temat: W Holandii poprawili. | |
Autor: Feliksik | Usłyszałem w radiu : 2 |
Data: Listopad 09 2012 07:30:45 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jacek | W dniu 2012-11-09 02:41, Feliksik pisze: Usłyszałem w radiu :Czasem by się przydało.... Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowańJuż to mamy na wielu osiedlach. IMO porażka zupełna, bo jadąc ulicą "główną" muszę wyglądać na prawo, czy ktoś się nie turla z uliczki, gdzie są dwie chałupy. Usunięto też część znaków drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne). Jestem za. Gdyby tak usunięto te, które służą tylko radarowcom do polowania na jelenie. Jacek 3 |
Data: Listopad 09 2012 08:27:09 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: 4CX250 | Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości Już to mamy na wielu osiedlach. IMO porażka zupełna, bo jadąc ulicą "główną" muszę wyglądać na prawo, czy ktoś się nie turla z uliczki, gdzie są dwie chałupy. Sprawia ci to problem? Jechać zapewne musisz max 20kmh Jestem za. Gdyby tak usunięto te, które służą tylko radarowcom do polowania na jelenie. Dołożą kolejne. Wczoraj zauważyłem nową bzdurę w mieście. Skrzyżowanie w sumie osiedlowych dwóch dróg. Jedna dwukierunkowa, druga jednokierunkowa. Jadąc dwukierunkową w jedną stronę nie można na krzyżowaniu z jednokierunkową jechac na wprost bo jest nakaz skrętu w prawo ale gdybyś jechał tą dwukierunkową spowrotem przez to skrzyżowanie to już możesz na wprost. Oczywiście 20 metrów dalej stoją panowie policjanci i wyłapują niesfornych kierowców. Marek 4 |
Data: Listopad 09 2012 07:37:39 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: | Feliksik wrote: W jakimĹ mieĹcie w Holandii (podali nazwÄ, ale zapomniałem) wyłÄ czyli WidzÄ, że temat wraca jak bumerang, tylko ostatnio było to chyba miasteczko w Stanach... Gdyby tak w Polsce ktoĹ ....to ruch byłby sparaliżowany, co widaÄ co jakiĹ czas w sytuacji gdy popsuje siÄ gdzieĹ sygnalizacja Ĺwietlna. PS. OczywiĹcie duża czÄć znaków jest zbÄdna (u nas wiÄkszoć), a ronda sÄ w wielu sytuacjach dobrym pomysłem (widaÄ to np. na francuskiej prowincji), ale bez przesady... -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 5 |
Data: Listopad 09 2012 09:07:18 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: 4CX250 | Użytkownik <tĂż> napisał w wiadomoĹci ...to ruch byłby sparaliżowany, co widaÄ co jakiĹ czas w sytuacji gdy Nie prawda. Mimo wielu idtiotyzmów w SÄ czu jednak sÄ oznaki myĹlenia. WyłÄ czyli sygnalizacje na rondach ulicy KiliĹskiego. Okazało siÄ że korki przestały siÄ tworzyÄ a kierowcy zwiÄkszyli czujnoć. Marek 6 |
Data: Listopad 09 2012 14:11:02 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal | Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomoĹci Użytkownik <tĂż> napisał w wiadomoĹci To prawda, ale przejbaszczone majÄ piesi wychodzÄ cy po sumie z koĹcioła - albo wciskajÄ siÄ kolumnÄ pod koła i i grupowo przełażÄ , albo stojÄ jak te cipy przed pasami. -- Miranda 7 |
Data: Listopad 09 2012 14:33:58 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: 4CX250 | Użytkownik "Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal" <MW> napisał w wiadomoĹci To prawda, ale przejbaszczone majÄ piesi wychodzÄ cy po sumie z koĹcioła - albo wciskajÄ siÄ kolumnÄ pod koła i i grupowo przełażÄ , albo stojÄ jak te cipy przed pasami. Może wystarczyłoby na niedzielÄ i ĹwiÄta włÄ czaÄ sygnalizacjÄ tylko dla pieszych albo zrobiÄ na żÄ danie. Marek 8 |
Data: Listopad 09 2012 09:40:08 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jakub JewuĹa | > Gdyby tak w Polsce ktoĹ Bzdura. W Krakowie ku mojemu zdumieniu w kilki miejscach wylaczyli sygnalizacje co _oczywiscie_ poprawilo przeplyw samochodow. Zwalniasz, patrzysz co sie dzieje i reagujesz odpowiednio do sytuacji. q 9 |
Data: Listopad 09 2012 01:15:39 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Marcin Kiciński | W dniu piątek, 9 listopada 2012 09:40:25 UTC+1 użytkownik Jakub Jewuła napisał:
Nie bijcie się ;) Obydwaj macie rację. Są miejsca, gdzie brak sygnalizacji może spowodować paraliż (skżyżowanie głównej arterii w mieście lub drogi krajowej - bez świateł praktycznie nie ma możliwości przejazdu w poprzek lub włączenia się), ale wiele skyżowań ulic w centrach miast, gdzie przepustowość krzyżujących się dróg i ilość samochodów na nich jest podobna, lepiej funkcjonuje bez sygnalizacji. Pozdrawiam MK 10 |
Data: Listopad 09 2012 12:45:23 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: 4CX250 | Użytkownik "Marcin Kiciński" napisał w wiadomości Nie bijcie się ;) Obydwaj macie rację. Są miejsca, gdzie brak sygnalizacji może spowodować paraliż (skżyżowanie głównej arterii w >mieście lub drogi krajowej - bez świateł praktycznie nie ma możliwości przejazdu w poprzek lub włączenia się), ale wiele skyżowań >ulic w centrach miast, gdzie przepustowość krzyżujących się dróg i ilość samochodów na nich jest podobna, lepiej funkcjonuje bez >sygnalizacji. O to to. U nas, coraz więcej sygnalizacji na zwykłych skrzyżowaniach, na których zawsze były problemy ze skręcanie w lewo, jest przerabianych w ten sposób, że zapala się światło dla skręcających w lewo, podczas gdy ci z naprzeciwka maję czerwone. Teoretycznie dla tych co jeździli tylko na wprost przez te skrzyżowania sprawa się nieco wydłużyła, ale tylko teoretycznie i tylko o jedną dodatkową zmianę świateł. Za to tak korki są mniejsze bo lewoskrętni (zwłaszcza żagLówki szukające drążka biegów na środku skrzyżowania) mają swobodny ruch bez paraliżowania skrzyżowania więc w efekcie przejazd przez skrzyżowanie na wprost także jest bardziej płynny. Marek 11 |
Data: Listopad 09 2012 22:32:09 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: | Marcin KiciĹski wrote: Nie bijcie siÄ ;) Obydwaj macie racjÄ. SÄ miejsca, gdzie brak Bez sygnalizacji funkcjonujÄ dobrze tylko skrzyżowania o małym ruchu, ewentualnie ronda. Problemem jest zła synchronizacja (lub zgoła jej brak) poszczególnych Ĺwiateł, zbyt krótkie cykle (im krótszy cykl tym wiÄkszy procent czasu marnuje siÄ na "żółte" i ruszanie), brak zielonych strzałek... -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 12 |
Data: Listopad 09 2012 16:46:54 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: | Jakub Jewuła wrote: Bzdura. WyłÄ cznie przy małym ruchu na małych skrzyżowaniach (tam zwykle i tak nie ma Ĺwiateł), w szczycie wiÄksze miasta sÄ zakorkowane, wiÄc brak Ĺwiateł doprowadzi do sytuacji, w której albo nie wiadomo kto ma pierwszeĹstwo (bo każdy ma kogoĹ po prawej -- przy skrzyżowaniu równorzÄdnym) albo nie da siÄ praktycznie przejechaÄ na drugÄ stronÄ jadÄ c ulicÄ podporzÄ dkowanÄ , bo głównÄ jadÄ bez przerwy sznury aut. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 13 |
Data: Listopad 12 2012 19:55:19 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: PlaMa | W dniu 2012-11-09 09:40, Jakub Jewuła pisze: > Gdyby tak w Polsce ktoĹBzdura. A ja siÄ muszÄ zgodziÄ z to, przynajmniej obserwujÄ c sytuacje na skrzyżowaniu Mochnackiego i Ĺliwy w Olsztynie gdy padnie sygnalizacja... zgroza po prostu... teraz gdy budujÄ "pożalsiÄboże" buspasy to w ogóle samobójstwo na miejscu... z drugiej strony ciÄżko w Olsztynie znaleźÄ skrzyżowanie bez Ĺwiateł (nawet co kilkadziesiÄ t metrów potrafiÄ je stawiaÄ) wiÄc i kierowcy w normalnych warunkach nie potrafiÄ już sobie radziÄ... 14 |
Data: Listopad 09 2012 15:37:11 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jacek Osiecki | Dnia 09 Nov 2012 07:37:39 GMT, t? napisał(a): Feliksik wrote: Bo u nas jest główna, podporządkowana - i jak nie ma świateł to na podporządkowanej bida. Przy ruchu równorzędnym i zasadzie prawej ręki by szło wolno, ale szło. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. 15 |
Data: Listopad 09 2012 16:50:21 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: | Jacek Osiecki wrote: Bo u nas jest główna, podporzÄ dkowana - i jak nie ma Ĺwiateł to na Kto by miał pierwszeĹstwo w szczycie, gdy z każdej strony jechałby sznur samochodów? Poza tym po coĹ daje siÄ priorytet głównym ulicom. Problemem nie sÄ Ĺwiatła, tylko ich głupia konfiguracja, a w szczególnoĹci to, że np. w Warszawie nadal brak jest systemu, który by tym wszystkim zarzÄ dzał za pomocÄ odpowiednich algorytmów (tylko pewne obszary sÄ czymĹ takim objÄte). Przy obecnej technologii takie płynne, automatycznie regulowanie ruchu pozwalajÄ ce rozładowywaÄ na bieżÄ co zatory nie stanowi żadnego problemu -- niestety u nas czysto teoretycznie. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 16 |
Data: Listopad 22 2012 20:08:38 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jacek Osiecki | Dnia 09 Nov 2012 16:50:21 GMT, t? napisał(a): Jacek Osiecki wrote: Jeśli w obecnej sytuacji wysiądą światła, to wszystkie boczne ulice stoją. Główne po chwili też stoją, bo wcześniej czy później zablokują się również wyjazdy z głównej. Przy zmianie na równorzędne - dojazdówki z boku regulują ruch na głównej i wszystko idzie nieco wolniej, ale jednak się porusza. Problemem nie są światła, tylko ich głupia konfiguracja, a w Problemem jest z reguły to, że światła się projektuje tak by regulowały ściśle każdy możliwy kierunek ruchu, nie pozostawiając żadnej decyzji kierowcom. Skutek jest taki, że byle większe skrzyżowanie oznacza korek - bo cykl świateł trwa w nieskończoność, a kierowców szlag trafia gdy stoją na czerwonym mimo że nikt nie przejeżdża/przechodzi. -- Jacek Osiecki GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. 17 |
Data: Listopad 10 2012 07:34:03 | Temat: Re: W Holandii ... | Autor: Feliksik |
Feliksik wrote: W mojej dzielnicy sygnalizacja popsuła siÄ i od razu ruch był bardziej płynny. Korek znacznie mniejszy. 18 |
Data: Listopad 09 2012 12:55:06 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: J.F | Użytkownik "Feliksik" napisał w wiadomości grup W jakimś mieście w Holandii (podali nazwę, ale zapomniałem) Ale to nie od dzis. Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowań Ronda to pomysl szwedzki. Tzn moze i nie ich, i bardzo stary, tym niemniej oni podkreslaja ze wiele wypadkow dzieje sie na skrzyzowaniach ... wiec trzeba wyeliminowac skrzyzowania. oznakowano jako równorzędne (bez pierwszenstwa i bez podporządkowania). Dowiedz sie jakie to miasto i ilu ma mieszkancow. A najlepiej to pojedz tam i popytaj mieszkancow. Wyobrazasaz sobie w jakims duzym miescie - skrzyzowanie 3 pasy w kazda strone bez swiatel, co chwila ustepujac pierwszenstwa komus komus z bocznej uliczki . Bezpieczniej moze i tak - bo sie nie mozna rozpedzic ponad 20, ale przejedz tak 10 km .. J. 19 |
Data: Listopad 09 2012 14:15:27 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: SW3 | Dnia 09-11-2012 o 12:55:06 J.F napisał(a): Wyobrazasaz sobie w jakims duzym miescie - skrzyzowanie 3 pasy w kazda strone bez swiatel, co chwila ustepujac pierwszenstwa komus komus z bocznej uliczki . Bo ani światła nie są idealnym rozwiązaniem dla każdej sytuacji, ani brak świateł, ani rondo. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 20 |
Data: Listopad 09 2012 14:26:03 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Miranda Veracruz de la Hoya Cardenal | Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości Bo ani światła nie są idealnym rozwiązaniem dla każdej sytuacji, ani brak świateł, ani rondo. Estakady, kurwa, estakady!!! -- Miranda 21 |
Data: Listopad 09 2012 19:45:46 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jan45 | W dniu 2012-11-09 14:15, SW3 pisze: (...) ani światła nie są idealnym rozwiązaniem dla każdej sytuacji, ani I to jest ta sławetna święta prawda. Nie ma rozwiązań automatycznych na wszystkie możliwe przypadki. Bo przecież ruch jest zmienny, tak w cyklu dobowym, jak i w tygodniowym. Nic, ale to naprawdę nic, nie zastąpi myślenia i normalnego podejścia, tak naiwnie zwanego społecznego. Jeśli odpuścić sobie myślenie prospołeczne każdy patrzy na swój czubek nosa i ani trochę dalej. Czyli idzie na łatwiznę. Policjant drogowy na przykład. Najbardziej jest potrzebny w sytuacjach trudnych, ale najczęściej łapie jeleni w sytuacjach łatwych. Kiedy ruch jest mały, kierowcy niekiedy odpuszczają sobie i np. jadą pod prąd uliczką jednokierunkową, żeby sobie skrócić czas jazdy. Skoro nikogo innego nie ma, a widać to dobrze, zagrożenia nie stwarzają. A tutaj zza krzaczka czy innego węgła wychyla się funkcjonariusz i karze. Bo on też poszedł sobie na łatwiznę i polował na jelenia z zasadzki... Tu już nie obowiązuje zasada wzajemnej tolerancji. Bo zaszła sprzeczność interesu. Jeden chce oszczędzić czas, a drugi zaliczyć mandat. A są tu i ówdzie na świecie inne umowy, właśnie wynikające z myślenia prospołecznego. Dziś tv pokazała film z USA, jak to sąd ukarał kierowcę kobietę, że ominęła stojący autobus jadąc po chodniku. Karą było nakazanie ww. kierowcy, by przez dwa dni stała w miejscu wykroczenia swoim samochodem z przyklejoną do szyby tablicą. A na tablicy napis głosił: Tylko idiota omija autobus jadąc samochodem po chodniku. No i od razu nasi specjaliści uprzedzili nas, że to nie u nas, że u nas tak nie można, bo takiej kary nie ma w kodeksie. I już. Można nie myśleć, bo ustawa tego nie przewiduje. A może by to zmienić? Pozwolić na myślenie? Jan 22 |
Data: Listopad 09 2012 15:35:21 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Fri, 9 Nov 2012 02:41:29 +0100, Feliksik napisał(a): Usłyszałem w radiu : Na początek by wystarczyło, by wszystkie drogi osiedlowe zostały objęte strefą bez pierwszeństwa - czyli obowiązuje wyłącznie zasada prawej ręki. Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. 23 |
Data: Listopad 09 2012 22:35:21 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: | Jacek Osiecki wrote: Na poczÄ tek by wystarczyło, by wszystkie drogi osiedlowe zostały objÄte Idiotyzm. -- ssá´Ę q sá´ ÇÉuÉÉšouÉá´ 24 |
Data: Listopad 11 2012 16:56:26 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jacek Osiecki | Dnia 09 Nov 2012 22:35:21 GMT, t? napisał(a): Jacek Osiecki wrote: Bo? Obecnie jest debilizm z drogą główną i uliczkami do niej dochodzącymi. Debile na głównej potrafią zapierniczać 50-60km/h, mimo że widoczność na skrzyżowaniach jest zerowa. Przy równorzędnych skrzyżowaniach miszczowie prostej musieliby jechać z bezpieczną prędkością. A może Ty jesteś z takich co to muszą każde 100 metrów na osiedlowej dróżce przejechać z maksymalną prędkością? Pozdrawiam, -- Jacek Osiecki GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. 25 |
Data: Listopad 11 2012 21:29:18 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: mk4 | On 2012-11-11 17:56, Jacek Osiecki wrote: Dnia 09 Nov 2012 22:35:21 GMT, t? napisał(a): Bo, nie po to wytaczam sie na glowna, zeby sobie dupe zawracac kazdym wyjazdem z boku. Bo nigdy nie wiadomo czy to wyjazd z posesji i mozna olac czy moze jednak droga i nalezy ustapic. Jazda takimi uliczkami to istny koszmar - ciagle trzeba sie wychylac i wiercic a do tego porusza sie czlowiek z zawrotna predkoscia 20 km/h. Ja jestem aby zycie bylo prostsze i jest prostsze - jestes na glownej wiec jedziesz. Chcesz sie do glownej dolaczyc to ustepujesz i czekasz. W koncu po to kiedys ktos wymyslil, ze jest droga glowna zeby usprawnic ruch i wymusic na tych, ktorzy chca sie dolaczyc obowiazek zaczekania jesli trzeba. To teraz na skutek zidiocenia spoleczenstwa ta prosta zasada chyba zaczyna przerastac sporo jednostek. I prosze mi nie pisac, ze ktos zapierdziela albo podobnych bzdetow. Jak to robi to lamie prawo i sa na to stosowne paragrafy. Odpowiedzialnosc zbiorowa to nie sposob na rozwiazywanie problemow. -- mk4 26 |
Data: Listopad 22 2012 20:17:48 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Jacek Osiecki | Dnia Sun, 11 Nov 2012 21:29:18 +0100, mk4 napisał(a): On 2012-11-11 17:56, Jacek Osiecki wrote: Chyba nie doczytałeś: _drogi osiedlowe_. Drogi osiedlowe to takie szczególne miejsce gdzie należy się spodziewać dowolnej przeszkody w każdym momencie - choćby dziecka wylatującego za piłką czy psem. Jazda takimi uliczkami to istny koszmar - ciagle trzeba sie wychylac i Straszne, 300 metrów drogi osiedlowej pokonasz z prędkością 20km/h. Nie pomyślałeś że właśnie o to chodzi - by drogi osiedlowe były BEZPIECZNE? W koncu po to kiedys ktos wymyslil, ze jest droga glowna zeby usprawnic Wymyślono też ograniczenia prędkości - i "dzięki" temu że są ulice z pierwszeństwem przejazdu, nikt tym się nie przejmuje. I prosze mi nie pisac, ze ktos zapierdziela albo podobnych bzdetow. Jak Tak, z pewnością straż miejska ustawi się z fotoradarem na podrzędnych uliczkach osiedlowych, by łapać tych co jadą 40km/h zamiast 20km/h. Nie żyjemy w idealnym świecie i nie można liczyć na to że wszyscy będą jeździli zgodnie z przepisami. Dzięki skrzyżowaniom równorzędnym można się spodziewać że ludzie będą jeździli ostrożniej - bo nie będzie "jestem na głównej to ruuura". Odpowiedzialnosc zbiorowa to nie sposob na rozwiazywanie problemow. Żadna tam odpowiedzialność zbiorowa - po prostu nieco ostrożniejsza jazda. Na "główniejszych" ulicach widoczność jest znacząco lepsza niż na osiedlówkach, nie trzeba jechać 20 a można 50-60... -- Jacek Osiecki GG:3828944 I don't want something I need. I want something I want. 27 |
Data: Listopad 09 2012 21:56:34 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Bydlę | On 2012-11-09 02:41:29 +0100, "Feliksik" said: Usłyszałem w radiu : Nieprawda. Wiele skrzyżowań przebudowali na ronda, część skrzyżowań Nieprawda. Usunięto też część znaków drogowych (po analizie okazały się niepotrzebne). Prawda: Wszystkie skrzyżowania są równorzędne, nie ma świateł, prędkość ograniczona do 30 km/h. Kupujesz taki patent na Wrocław, Warszawę czy Trójmiasto? :-) -- Bydlę 28 |
Data: Listopad 09 2012 19:40:08 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: makumba | On 11/8/2012 6:41 PM, Feliksik wrote: Usłyszałem w radiu : a co na to piesi...? 29 |
Data: Listopad 11 2012 19:06:48 | Temat: Re: W Holandii poprawili. | Autor: Hants | "Feliksik" wrote in message Usłyszałem w radiu : Drachten. http://www.dw.de/european-towns-remove-traffic-signs-to-make-streets-safer/a-2143663-1 http://thecityfix.com/blog/naked-streets-without-traffic-lights-improve-flow-and-safety/ |